Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (46)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>A=Садовий М$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 18
Представлено документи з 1 до 18

      
Категорія:    
1.

Садовий М. І. 
Наукові фізичні школи в України (наук.-метод. матеріали в допомогу учителям і студ. / М. І. Садовий; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. - Кіровоград, 2002. - 159 c. - Бібліогр.: 37 назв. - укp.

Розглянуто основні наукові школи, які утворились в Україні у першій половині минулого століття і більшість з яких функціонують сьогодні. Описано процес виникнення та становлення наукових шкіл, етапи їх зародження - 1905 - 1935 рр.; розвитку - 1936 - 1941 і 1944 - 1960 рр.; становлення - 1961 - 1990 рр. Висвітлено методологічні проблеми взаємозв'язку та розвитку наукових шкіл і шкільної фізичної освіти.

Рассмотрены основные научные школы, образовавшиеся в Украине в первой половине прошлого столетия и большинство из которых функционируют сегодня. Описаны процесс возникновения и становления научных школ, этапы их зарождения - 1905 - 1935 гг.; развития - 1936 - 1941 и 1944 - 1960 гг.; становления 1961 - 1990 гг. Освещены методологические проблемы взаимосвязи и развития научных школ и школьного физического образования.


Індекс рубрикатора НБУВ: В3р(4УКР)21-34

Шифр НБУВ: ВА650227 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Садовий М. І. 
Теоретичні та методичні основи становлення та розвитку фундаментальних ідей дискретності та неперервності в курсі фізики загальноосвітньої школи : Автореф. дис... д-ра пед. наук : 13.00.02 / М. І. Садовий; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2001. - 37 c. - укp.

На підставі історико-генетичного аналізу концептуально обгрунтовано теоретичні та методичні засади формування в учнів уявлень про співвідношення у фізиці класичного та квантового через систему "наскрізних" понять. Наскрізні поняття - це система, що забезпечує вивчення перервного та неперервного, дуалізму та єдності, симетрії та доповнюваності, відносності та невизначеності у послідовному вивченні фізичних явищ, понять, процесів на всіх етапах навчання фізики в загальноосвітній школі. Розроблено варіант концепції гуманітарної фізичної освіти 12-річної загальноосвітньої школи та уточнено дидактичні принципи наступності, систематичності, науковості, історизму, неперервності та гуманітарного навчання. Доведено ефективність використання методологічних знань з фізики з метою розвитку механіко-квантово-релятивістських уявлень учнів на підставі аналізу співвідношення класичних та квантових уявлень. Обгрунтовано метод відбору з науки фізики змістовного навчального матеріалу та концептуальних основ формування державного стандарту знань, які грунтуються на використанні системного підходу й структурно-логічного та матричного аналізу. Розроблено технологію та методику шкільного фізичного експерименту відповідно до визначеної стратегії структурування знань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3р(4УКР)21-3

Шифр НБУВ: РА316594 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Садовий М. І. 
Методика і техніка експерименту з механіки : посіб. для студ. вищ. пед. навч. закл. та вчителів / М. І. Садовий, Д. С. Лазаренко; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. - Кіровоград, 2011. - 116 c. - Бібліогр.: с. 111-112. - укp.

Описано систему демонстраційних і фронтальних дослідів з механіки з новим комплексом приладів та обладнання партнера компанії PHYWE в Україні RESONANSE. Запропоновано використання інформаційно-комунікаційних технологій відповідно до рівневої та профільної диференціації навчання. Розкрито новий підхід до методики використання розробленого навчального обладнання. Виділено досліди, які доцільно використовувати на лабораторних заняттях і під час досліджень пошукового характеру. Обгрунтовано запровадження навчального комплекту в процесі вивчення інших дисциплін, що дозволяє реалізувати інтегрований підхід до постановки навчального експерименту: забезпечити ефективне використання одного і того ж обладнання для здійснення демонстраційних і фронтальних дослідів; дослідження учнями природних явищ; можливість проведення на такому обладнанні якісних і кількісних експериментів, реальних і віртуальних дослідів тощо. Запропонована технологія використання комплекту призначена для систематичного використання в експериментальних дослідженнях і вивченні основних питань з механічних явищ у ВНЗ, ЗОШ, ліцеях і гімназіях.


Індекс рубрикатора НБУВ: В2 я73-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА747747 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Садовий М. І. 
Методика і техніка експерименту з оптики : посібник / М. І. Садовий, В. П. Сергієнко, О. М. Трифонова, І. А. Сліпухіна, І. С. Войтович; МОНМС України. - Луцьк, 2011. - 290 c. - Бібліогр.: 36 назв - укp.

Наведено методику та техніку постановки демонстраційних, фронтальних і домашніх дослідів з оптики, які розкривають суть фізичних явищ, процесів і закономірностей. Описано понад 190 дослідів, демонстрацій, моделей з геометричної та хвильової оптики. Увагу приділено практичному використанню оптичних експериментів у наукових дослідженнях, в техніці та на виробництві. Подано інформацію про інтерференцію світла від дзеркал Френеля, смуги Ллойда, кільця Ньютона, механічну модель явища поляризації, закон збереження енергії в дисперсії, модель досліду Герца, інтерферометр Жамена, хроматичні аберації, оптичні явища в атмосфері.


Індекс рубрикатора НБУВ: В341 я73-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА745788 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Подопригора Н. В. 
Математичні методи фізики : навч. посіб. для студ. ВНЗ / Н. В. Подопригора, О. М. Трифонова, М. І. Садовий; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. - Кіровоград, 2012. - 299 c. - Бібліогр.: с. 293-294 - укp.

Розглянуто математичні методи теорії поля. Викладено знання про скалярне поле та моделі фізичних систем, векторні поля, тензори та їх властивості, ортогональні вектори та тензори в три- та багатовимірному евклідових просторах, дивергенцію та ротор векторного поля. Наведено приклади криволінійних систем координат, розглянуто основні диференціальні операції в криволінійних координатах, диференціальні операції другого порядку, оператори квантової фізики. Наведено класифікацію лінійних рівнянь, описано рівняння гіперболічного, параболічного й еліптичного типів. Надано інформацію про відтворювальну функцію та поліноми Лежандра, формулу Родріга, рекурентні співвідношення, розв'язування рівнянь Лежандра, а також застосування теорії груп у фізиці.


Індекс рубрикатора НБУВ: В311 я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА760106 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Садовий М. І. 
Історія фізики з перших етапів становлення до початку XXI століття : навч. посіб. для студ. фіз.-мат. ф-тів вищ. пед. навч. закл. / М. І. Садовий, О. М. Трифонова. - 2-ге вид., переробл., допов. - Кіровоград : Авангард, 2013. - 436 c. - Бібліогр.: с. 428-435 - укp.

Розглянуто історію фізики від перших етапів становлення до початку XXI ст., а також загальні питання закономірностей розвитку цієї науки. Крім того приділена значна увага методологічним питанням самої фізики. Висвітлено проблему історизму в навчанні фізики на сучасному етапі розвитку методики навчання фізики здебільшого пов'язується з генералізацією знань на основі фундаментальних фізичних теорій. Підкреслено, що методологічною основою розуміння сучасності та закономірностей складних об'єктів, дидактичної теорії та практики, які розвиваються, є принцип історизму. Наголошено, що він є одним з компонентів діалектичних методів, які розглядають минуле, сучасність і майбутнє цих об'єктів, явищ і процесів у діалектичній єдності, виходячи не тільки з їх динаміки та мінливості у часі, але саме з їх розвитком, тобто незворотної спрямованості та закономірними змінами явищ і процесів, що визначає напрямки та характер їх історичної трансформації. Зазначено, що фізика повинна постати перед суб'єктами навчання наукою, яка безперервно розвивається та оновлюється. Визначено, що принцип історизму передбачає розгляд закону, гіпотези, постулату, феноменологічних висновків, теорію як відомі досягнення на шляху розвитку науки, яка частково охоплює явища природи. Констатовано, що розв'язання проблеми генералізації історичних відомостей з фізики розглянуто в історичному аспекті становлення певного розділу фізики. Зроблено висновок, що знання з історії науки сприяють кращому розумінню студентами сучасного стану фізики та її основних напрямів.


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 г(0) я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА767189 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Садовий М. І. 
Вибрані питання загальної методики навчання фізики : навч. посіб. для студ. фіз.-мат. ф-тів вищ. пед. навч. закл. / М. І. Садовий, В. П. Вовкотруб, О. М. Трифонова; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. - Кіровоград : Авангард, 2013. - 251 c. - Бібліогр.: с. 245-250 - укp.

Вміщено навчальний матеріал з дидактики фізики, висвітлено особливості як навчальної діяльності вчителя в школі, так і організації виховної роботи з фізики. Наведено методику розв'язування фізичних задач, увагу приділено постановці навчального фізичного експерименту та оснащенню кабінету фізики. Проаналізовано основні системи побудови курсу фізики. Розглянуто актуальні проблеми методики навчання фізики на сучасному етапі розвитку фізичної освіти та фізика як навчальний предмет. Викладено фундаментальні фізичні теорії як основу змісту та структури курсу фізики. Описано інноваційні методичні системи навчання.


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 я73-5

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА768171 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Базилевич В. 
Олімпіада - ефективна форма реалізації принципів системності, творчості та індивідуалізації / В. Базилевич, М. Садовий // Вища шк.. - 2006. - № 2. - С. 53-75. - укp.

Висвітлено досвід проведення студентських олімпіад на економічному факультеті Київського національного університету ім. Т.Шевченка. Наведено приклад текстових завдань та завдань розрахункового та творчого характеру, які виконували учасники ІІ етапу Всеукраїнської студентської олімпіади зі спеціальності "Економічна теорія".

Рассмотрен опыт проведения студенческих олимпиад на экономическом факультете Киевского национального университета им. Т.Шевченко. Приведен пример текстовых заданий, заданий расчетного и творческого характера, которые выполняли участники ІІ этапа Всеукраинской студенческой олимпиады по специальности "Экономическая теория".

The article deals with the experience of carrying out of student's Olympiads at economic faculty of the Kiev national university by Taras Shevchenko. The example of text tasks, tasks of settlement and creative character which were carried out by participants ІІ stage of All-Ukrainian student's Olympiad on the speciality "Economic theory " are being furnished


Індекс рубрикатора НБУВ: У01я73-43

Шифр НБУВ: Ж23773 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Сучасні тенденції навчання фізики у загальноосвітній та вищій школі : зб. матеріалів Міжнар. наук.-практ. конф., присвяч. 100-річчю від дня народж. І. В. Попова, 25 - 26 квіт. 2014 р., Кіровоград / уклад.: М. І. Садовий, Д. С. Лазаренко, Л. П. Суховірська; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. - Кіровоград, 2014. - 111 c. - укp. - рус. - англ.

Визначено роль демонстраційного експерименту в шкільному курсі фізики. Проаналізовано стратегічні напрями розвитку освіти. Розглянуто ергономічний підхід щодо організації самостійної роботи студентів до лабораторного практикуму з фізики. Обгрунтовано принцип історизму фізичної освіти в основній школі. Розкрито особливості історизму у процесі викладання фізики. Визначено шляхи удосконалення процесу формування у школярів наукового стилю мислення під час вивчення фізики. Проаналізовано сучасні технології навчання фізики та астрономії за умов оновленого освітнього середовища. Викладено методику вивчення фізики і спецпредметів у сфері професійно-технічної освіти.


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)2-253 я434 (0) Попов, І.В. + В3 р(4УКР)3-253 я434(0) Попов, В.І.

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА794373 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Хомутенко М. В. 
Комп’ютерне моделювання процесів в атомному ядрі [Електронний ресурс] / М. В. Хомутенко, М. І. Садовий, О. М. Трифонова // Інформ. технології і засоби навчання : [електрон. журн.]. - 2015. - № 1. - С. 78-92. - Бібліогр.: 19 назв. - укp. - Режим доступу: http://journal.iitta.gov.ua/index.php/itlt/article/view/1191

Приділено увагу питанню використання інформаційно-комунікаційних технологій навчання для моделювання фізичного експерименту з квантової фізики, зокрема дослідженню "долини стійкості". Проаналізовано особливості процесів, які відбуваються в атомі, впливають на стійкість ядер та їх розташування в долині стійкості ядер. Обгрунтовано необхідність активізації процесу використання моделей і моделювання, абстрагування й ідеалізації, та аналогії у навчальному процесі з фізики. Створення ідеалізованих об'єктів, зокрема долини стійкості ядер, допомагають у першому наближенні дійти до істини та підвищити якість оволодіння знаннями з фізики, сприяють підвищенню рівня успішності опанування знань й умінь, оскільки спрямовані на формування взаємозв'язку між фізичними поняттями, теоріями та законами.

Уделено внимание вопросу использования информационно-коммуникационных технологий обучения для моделирования физического эксперимента по квантовой физике, в частности, исследованию "долины устойчивости". Проанализированы особенности процессов, происходящих в атоме и влияющих на устойчивость ядер и их расположение в долине устойчивости ядер. Обоснована необходимость активизации процесса использования моделей и моделирования, абстрагирования и идеализации и аналогии в учебном процессе по физике. Создание идеализированных объектов, в частности долины устойчивости ядер, помогает в первом приближении дойти к истине и повысить качество овладения знаниями по физике, способствует повышению уровня успешности освоения знаний и умений, так как направлено на формирование взаимосвязи между физическими понятиями, теориями и законами.

The article focuses on the use of teaching information and communication technology for physical experiments simulation on quantum physics, in particular, the study of the "valley of stability". The features of the processes occurring in the atom and affecting the nucleus stability and their location in the nucleus valley of stability are analyzed. The relevance of the study is the need to intensify the process of using models and simulations, abstraction and idealization and analogies in the educational process on physics. Idealized objects creation, in particular, the nucleus valley of stability, helps to reach a first approximation the truth and to improve the quality of mastering knowledge on physics, raise the level of success of the development of knowledge and skills, as it is directed on the formation of the relationship between physical concepts, theories and laws.


Індекс рубрикатора НБУВ: В3р(4УКР)3-252.43

Шифр НБУВ: Ж Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Мазурак А. В. 
Оцінка деформативності підсилених залізобетонних балкових елементів / А. В. Мазурак, І. В. Ковалик, М. В. Садовий, В. О. Михайлечко, П. І. Амброзяк // Вісн. Нац. ун-ту "Львів. політехніка". - 2015. - № 823. - С. 210-215. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто проблему доцільності підсилення залізобетонних конструкцій (ЗБК) із посиланням на досвід використання різних способів підсилення, які наведено в літературних джерелах. Проаналізовано дослідження та публікації з розрахунку деформацій бетону, арматури, величини прогинів підсилених залізобетонних балкових елементів. Враховано залежність впливу відносного рівня попереднього навантаження на деформації бетону й арматури, кривизни та прогинів залізобетонних зразків. Обгрунтовано ефективність використання торкрет-бетону за підсилення ЗБК. Запропоновано методику та проведено експериментальні дослідження випробуванням на згин серії підсилених залізобетонних зразків і другої серії у разі підсилення їх під навантаженням із урахуванням залишкових напружень до проведення підсилення. За результатами проведених досліджень надано значення деформацій у перерізах балок, а також прогинів. Запропоновано алгоритм розрахунку кривизни, прогинів і деформацій у перерізах підсилених зразків. Відповідно проведено теоретичну та експериментальну оцінку результатів прогинів підсилених зразків. Розбіжність дослідних і розрахункових значень сягає не більше ніж 10 %, тобто результат є задовільним. Виникає необхідність підтвердити результат більшою кількістю зразків і відповідних результатів інших дослідників.


Індекс рубрикатора НБУВ: Н53-09

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж29409/А Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Садовий М. І. 
Історія автомобіля : посібник / М. І. Садовий, О. М. Трифонова; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. - Кропивницький : КДПУ ім. В. Винниченка, 2017. - 87 c. - Бібліогр.: с. 82-84 - укp.

Наведено визначння основних термінів та надано класифікацію автомобілів. Висвітлено історію розвитку транспортних засобів, питання виникнення елементів транспортної машини. Розкрито проблеми розвитку техніки в період промислового перевороту (1765 - 1830 рр.), а також після нього (1830 - 1871 рр.). Проаналізовано основні аспекти виникнення автомобілебудування. Увагу приділено питанням автомобілебудування за радянської доби. Розглянуто осбливості автомобільних заводів України. Висвітлено сучасні світові тенденції автомобілебудування.


Індекс рубрикатора НБУВ: О33 г.я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА813793 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Садовий М. І. 
Теорія самоорганізації та синергетики у навчанні студентів педагогічних ВНЗ : посібник / М. І. Садовий, О. М. Трифонова; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. - Кропивницький : КДПУ ім. В. Винниченка, 2017. - 183 c. - Бібліогр. в кінці тем - укp.

Систематизовано матеріал з питань самоорганізації та синергетики. Наведено синергетичну модель розвитку освіти та запропоновано реалізацію синергетичного методу в природничих науках та технологіях. Розкито напрямки впровадження синергетики в освітній процес. Увагу приділено дослідженню еволюційно-синергетичної картини світу та ваємозв'язку теорії еволюції та синергетики. Викладено теорію та методику навчання фахових дисциплін студентів природничих спеціальностей і технологій на засадах синергетики у педагогічних ВНЗ.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР) я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА813804 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Садовий М. І. 
Ядерна парасолька як засіб збереження миру : посібник / М. І. Садовий, О. М. Трифонова; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. - Кіровоград, 2016. - 55 c. - Бібліогр.: 82 назв - укp.

Висвітлено історичні матеріали щодо створення вітчизняних атомної та ядерної бомби. Розкрито роль українських вчених у розробці "ядерної парасольки" радянського союзу. Визначено внесок у цей процес Харківського фізико-технічного інституту.


Індекс рубрикатора НБУВ: В38 д(4СОЮ) + В38 я7 + Ц581.12

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА806677 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Кузьменко О. С. 
Інтерферометри. Фізичний практикум з оптики з новим та нетрадиційним обладнанням : навч. посіб. / О. С. Кузьменко, М. І. Садовий, В. П. Вовкотруб; Нац. авіац. ун-т. - Кіровоград : КЛА НАУ, 2015. - 203 c. - Бібліогр.: с. 194-202 - укp.

Розкрито сутність фізичного практикуму, подано загальні відомості про інтерференцію світла, види інтерферометрів та їх основні характеристики. Описано нове сучасне обладнання з оптики, а також методику та техніку виконання на його основі демонстраційних, лабораторних дослідів, що підвищують ефективність вивчення оптики й активізують самостійну пізнавально-пошукову діяльність студентів в умовах кредитно-модульної системи навчання фізики, допомагають з'ясувати суть фізичних явищ, процесів, закономірностей і сприяють формуванню наукової фізичної картини світу.


Індекс рубрикатора НБУВ: В34 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА831885 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Хмаро орієнтовані освітні середовища у навчанні фізики та інформатики : [колект.] монографія / М. І. Садовий, Н. В. Подопригора, О. В. Рєзіна, О. М. Трифонова, М. В. Хомутенко; ред.: М. І. Садовий; Центральноукр. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. - Кропивницький : Ексклюзив-Систем, 2019. - 371 c. - укp.

Розглянуто теорію та практику моделювання фізичних явищ у хмаро орієнтованому освітньому середовищі. Висвітлено історико-методологічні засади структурування основ квантової теорії як механізму опису явищ атомної та ядерної фізики. Проаналізовано програмні засоби для забезпечення реалізації навчального фізичного експерименту в нових освітніх умовах. Розроблено та презентовано авторські програмні продукти для моделювання фізичних процесів в освітньому процесі з фізики. Описано особливості формування уявлень про сучасну наукову картину світу у хмаро орієнтованому освітньому середовищі. Увагу приділено інтегрованому підходу до реалізації функції моделювання в навчанні теоретичної фізики майбутніх учителів природничих наук, зокрема висвітлено прикладний аспект застосування стандартного математичного пакета Mathcad.


Індекс рубрикатора НБУВ: В38 р(4УКР)2,021 + В38 в641,021 + З970.51 р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА835912 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Трифонова О. М. 
Наукова картина світу XXI століття: інтегративність природничих і технічних наук : навч. посіб. / О. М. Трифонова, М. І. Садовий; Центральноукр. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. - Кропивницький : Ексклюзив-Систем, 2019. - 331 c. - Бібліогр.: с. 301-317 - укp.

Представлено характеристику наукового пізнання, зокрема розглянуто методи та прийоми природничо-наукових досліджень, визначено роль природознавства у формуванні професійних знань, розкрито поняття "науково-дослідна програма", "наукова картина світу", "наукова парадигма" та "наукова революція". Описано структурну будову матеріального світу, наведено коротку характеристику мікро-, макро- та мегасвіту. Увагу приділено концепціям речовини й енергії. Викладено природничо-наукові основи сучасних технологій, енергетики й екології. Подано інформацію про наукову картину світу як цінність техногенної культури, розглянуто її функції в дослідницькому процесі. Висвітлено основні етапи становлення сучасної наукової картини світу, розкрито принципи її побудови. Окреслено перспективи розвитку науки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.я73-1

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА837461 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Садовий М. І. 
Методика формування інноваційного напряму дослідження полілінгвального навчання / М. І. Садовий, О. М. Трифонова, І. В. Вергун // Наук. зап. Малої акад. наук України : зб. наук. пр. - 2023. - № 1. - С. 80-87. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Стаття присвячена дослідженню важливої проблеми окреслення теоретичних основ та визначення методичних засад полілінгвального навчання здобувачів освіти. Наведено дослідження еволюції становлення полілінгвальної системи навчання. Під час вивчення стану розвитку багатомовної освіти на нинішньому етапі з'ясовано низку суперечностей між теоретичними висновками дослідників і практикою. Автори статті вбачають, що завдання полягає насамперед у формуванні структурнологічної схеми моделі полілінгвального навчання, яка містить блоки: мовні підходи до організації навчання, концепцію полілінгвального навчання, компоненти дидактичної моделі полілінгвального навчання, компоненти адаптованого соціального досвіду, методичне забезпечення полілінгвального навчання, європейську систему мовної компетентності, принципи полілінгвального навчання. Принципи моделі дають змогу побудувати іншомовне предметно-фахове середовище навчання, яке охоплює показники концепції полілінгвального навчання, компоненти дидактичної моделі полілінгвального навчання, компоненти адаптованого соціального досвіду. Дослідження засвідчило, що методичне забезпечення полілінгвального навчання охоплює широке коло показників. Природничі науки спрямовані на пізнання Природи. Наукові знання формують компоненти інтелектуального розвитку особистості. У сукупності природничі науки, їх лінгвістичні стереотипи разом з математичними методами моделювання та цифровими технологіями проникають у всі загальнонаукові, технічні та спеціальні дисципліни. Значна частина термінології і символів є інтернаціональними. Тому викладач, який володіє "природничо-науковою іноземною мовою", має розвинену комунікативну компетентність у професійній сфері. Загалом запропонована система може бути використана для теоретичного обгрунтування інноваційного методу освоєння навчальних дисциплін іншою мовою в закладах загальної середньої освіти, закладах вищої освіти.



Шифр НБУВ: Ж74206 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського