Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (5)
Пошуковий запит: (<.>A=Хлівна О$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 7
Представлено документи з 1 до 7

      
Категорія:    
1.

Хлівна О. М. 
Формування психологічної готовності до роботи з обдарованими дітьми у студентів педучилища : Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О. М. Хлівна; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. - К., 1999. - 17 c. - укp. - рус.

Дисертація присвячена питанням удосконалення професійної підготовки вчителя початкових класів в умовах принципових змін в освіті України. Розроблено модель готовності студента педагогічного вузу до роботи з обдарованими дітьми в системі загальної структури готовності до педагогічної діяльності. Виявлено критерії професійної придатності студентів до практичної роботи з обдарованими учнями в початковій школі. Розроблено комплексну програму формування психологічної готовності майбутніх учителів до роботи з обдарованими дітьми в умовах навчання в педагогічному училищі та методичні рекомендації щодо оновлення змісту, форм і методів психолого-педагогічної підготовки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ю984.51 + Ю940.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА304038 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Хлівна О. М. 
Психологічні тенденції використання проективних методів в сучасній практичній психології / О. М. Хлівна // Вісн. Одес. нац. ун-ту. Психологія. - 2012. - 17, Вип. 8. - С. 439-445. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Досліджено практичне застосування проективного підходу в професійній діяльності практичного психолога. Наведено результати емпіричного дослідження психологічних сфер застосування проективних методів психологами шкільних і дошкільних закладів.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю949.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69659 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Дучимінська Т. 
Реалізація психопрофілактичного та психодіагностичного аспекту клінічної психології у сфері вищої освіти / Т. Дучимінська, О. Хлівна, Л. Магдисюк // Психол. перспективи : зб. наук. пр. - 2018. - Вип. 31. - С. 83-94. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Досліджено психопрофілактичний та психодіагностичний аспекти клінічної психології у сфері вищої освіти, які дають змогу не лише вивчати хвору людину, а також передбачати й запобігати виникненню та розвитку багатьох психічних змін і порушень. Студентський вік розглянуто як окремий період життєвого циклу людини, у якому провідною діяльністю виступає навчально- професійна діяльність із її специфічними особливостями мети, змісту, мотивації, методів і форм організації. Виділено навчальні стрес-фактори, які породжують негативні емоційні реакції студентів. Зокрема, головним фактором є інформаційний стрес у зв'язку з необхідністю перероблення великої кількості наукової та навчальної інформації в короткий термін. Наведено результати емпіричного дослідження актуального стану психічного здоров'я студентської молоді під час навчальної діяльності у вищому закладі освіти. Виділено показники особистісних чинників здоров'я, що включають ціннісно-смисловий компонент, атрибутивний стиль пояснення, самооцінку, акцентуації характеру, ставлення до життєвих ситуацій та показники соціальних чинників, якими є задоволеність навчальною діяльністю, референтним оточенням, здатність до ефективної комунікації. Визначено домінуючі показники актуального стану здоров'я в загальній структурі психічного здоров'я студентів й окреслено психопрофілактичне поле діяльності психолога щодо психічного здоров'я в студентському середовищі. Розроблено та апробовано комплексну психопрофілактичну програму роботи зі студентами вищої школи, яка спрямована на активізацію процесів самопізнання, саморозвитку, підвищення мотивації до особистісного та емоційного самовдосконалення; створення позитивного ситуаційного поля психологічної й емоційної комунікації; вироблення конструктивних стратегій навчально-педагогічної взаємодії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю940

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71450 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Психолого-педагогічна допомога особистості засобами арттерапії : [колект.] монографія / О. С. Аліксійчук, Н. І. Бігун, Т. В. Борисова, Н. О. Бочаріна, С. В. Герасіна, О. В. Дацун, Т. І. Дучимінська, М. І. Замелюк, О. А. Ковтун, Л. Г. Кондратова, В. С. Крикун, Т. М. Кузьменко, Я. О. Лисенко, М. П. Ляшко, Л. І. Магдисюк, Д. О. Маковський, А. К. Мартинюк, Т. В. Мартинюк, І. Мірадж, В. В. Назаревич, С. С. Печенізька, Т. А. Ткачук, М. В. Федоренко, В. В. Федорчук, О. М. Хлівна; ред.: Т. А. Ткачук, Н. О. Бочаріна; Державний вищий навчальний заклад "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди". - Переяслав : Домбровська Я. М., 2020. - 368 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp. - англ.

Окреслено актуальні проблеми надання психолого-педагогічної допомоги особистості засобами арттерапії. Висвітлено результати пошуку науково-методичних та практичних шляхів використання інноваційних арттерапевтичних технологій в освітній діяльності. Презентовано сучасні дослідження провідних вчених та молодих науковців у галузі арттерапії з урахуванням специфіки її використання у різних сферах життєдіяльності людини: супроводі психосоматичних порушень, корекції проявів девіантної та агресивної поведінки, фобій, стресових станів тощо. Продемонстровано ефективність використання арттерапевтичних технологій у роботі з людьми похилого віку, дітьми з особливими освітніми потребами та у підтримці фізичного, психічного і духовного здоров'я особистості загалом.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю945.4-938 + Ю948.1-82 с5.45

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА849403 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Сучасні стратегії впровадження світоглядної освіти : зб. наук. пр. / О. Арцишевська, Ю. Г. Борейко, Г. Бондаренко, С. Возняк, К. Гончаренко, Д. Гошовська, Н. Дмитріюк, Є. Дурманенко, Т. Дучимінська, М. Зайцев, В. Ілляшенко, П. Кліш, Н. Кордунова, О. Кузьмук, А. Кульчицька, О. Кушпетюк, В. Любчук, М. Маймура, Ю. Мальований, Г. Маслай, Н. Мозгова, О. Муляр, Н. Ольхова, Л. Опейда, О. Пирожик, І. Саланда, А. Семенов, О. Сичевська-Возняк, І. Скакальська, Л. Смакоуз, О. Сохацька, Т. Федотова, О. Хлівна, А. Хом'як, І. Швалюк, А. Яручик; ред.: Ю. Г. Борейко; Національна академія педагогічних наук України, Національна академія наук України, Інститут філософії імені Г. С. Сковороди, Волинський національний університет імені Лесі Українки, Волинський інститут післядипломної педагогічної освіти. - Луцьк : Вежа-Друк, 2021. - 179 c. - Бібліогр. в кінці ст. - укp.

Розкрито сучасні напрями, форми та методи впровадження світоглядної освіти. Розглянуто методологічні проблеми дослідження світоглядної освіти, осмислено філософсько-культурологічні та психолого-педагогічні аспекти становлення й розвитку світоглядної освіти в Україні. Простежено процес формування життєвих цінностей вихованців закладів освіти з використанням історичної освітньої традиції. Висвітлено тенденції осмислення проблеми самовизначення людини в історії філософської думки. Здійснено соціокультурний аналіз творчої спадщини Р. А. Арцишевського. Досліджено соціально-психологічні особливості побудови життєвих планів і професійних орієнтацій сучасної молоді. Виокремлено та проаналізовано психодіагностичні засоби виявлення шкільної тривожності у процесі психоконсультативної та психокорекційної практики.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.350

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА849725 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Грицюк І. 
Психологічні особливості впливу стресу на виникнення психосоматичних розладів у дітей старшого шкільного віку / І. Грицюк, О. Хлівна // Психол. перспективи. - 2021. - Вип. 37. - С. 55-67. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Мета роботи - розкрити погляди на сучасне бачення психосоматичних розладів, що виникають у дітей старшого шкільного віку в умовах сучасного інформаційно насиченого та агресивного середовища. Висвітлити результати емпіричного дослідження з цієї тематики. Проаналізувати різноманіття досліджень, що стосуються впливу стресу на дітей старшого шкільного віку та виникнення у зв'язку зі стресовими ситуаціями психосоматичних розладів. Визначити психологічні і психосоматичні аспекти впливу стресу на життя та здоров'я дітей старшого шкільного віку. Опираючись на погляди відомих науковців, зокрема З. Фройда, про те, що всі органічні страждання мають психологічну зумовленість, розкрити своє бачення впливу емоційної стійкості та самооцінки на функціонування внутрішніх органів. Методи: теоретичні (аналіз проблеми на підставі вивчення наукової літератури, систематизація та узагальнення одержаної інформації). Та емпіричні: психодіагностичні методики (Гісенський опитувальник соматичних скарг, контрольний перелік ознак психопатії, тест-опитувальник Г. Айзенка для діагностики властивостей і типу темпераменту, шкала психологічного стресу RSM-25, малюнковий тест "Автопортрет"), що дозволили нам розкрити наше бачення впливу стресу на появу психосоматичних порушень. Результати: у ході теоретичного аналізу виявили, що погляди на сучасну психосоматику виходять за рамки уявлень лише про здоров'я чи хворобу. Так само і поняття "стрес" виходить за рамки розуміння "погано" чи "добре". Зазначено про необхідність враховувати, що більшість людей, в тому числі й діти, в сучасному суспільстві знаходиться під впливом стресу, бо в часи науково-технічної революції, в які ми живемо, посилюється психічна діяльність людей. У результаті дослідження також проаналізовано особливість дітей старшого шкільного віку засвоювати й переробляти великий обсяг інформації, необхідність швидкої адаптації, перші пошуки професійної реалізації, пошук себе тощо. Розглянуто виникнення проблеми емоційного стресу, тобто напруження й перенапруження фізіологічних систем організму під впливом емоційних чинників, як причини психосоматичних розладів. Аналіз отриманих даних полягав у виявленні відмінностей між представниками двох груп - групи емоційно стійких респондентів (середня емоційна стійкість та висока емоційна стійкість) з низьким рівнем стресу та групи емоційно нестійких респондентів (висока емоційна нестійкість та дуже висока емоційна нестійкість) з середнім рівнем стресу. Значна увага приділена опису психологічної картини хвороби, оскільки від такого знання залежать наступні терапевтичні заходи. Висновки: в умовах стресу, а також з урахуванням нестійкої або заниженої самооцінки діти старшого шкільного віку більш схильні до психосоматичних розладів серцево-судинної системи, системи органів травлення. Узагальнили результати впливу психологічних і соціальних факторів, яким є, власне, стрес. Прийшли до розуміння афективно-емоційних факторів впливу на виникнення психосоматичних порушень.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю948.43-734 + Ю983.402.3-69

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71450 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Психологія екстремальності та психопрофілактика психічної травми й суїцидальних намірів: на допомогу практичному психологу : навч.-метод. посіб. / Л. І. Магдисюк, Р. П. Федоренко, А. П. Мельник, О. М. Хлівна, Т. І. Дучимінська; Волинський національний університет імені Лесі Українки. - Вид. 2-ге, змін. та доп. - Луцьк : Вежа-Друк, 2022. - 275 c. - Бібліогр.: с. 261-270 - укp.

Розглянуто актуальні питання змісту психології екстремальності, кризової психології, психопрофілактики психічної травми й суїцидальних намірів. Надано характеристику найбільш поширених методів психодіагностики, що можуть використовуватись у практичній діяльності практичних психологів. Досліджено особливості організації роботи психолога в складних життєвих та кризових ситуаціях, форми та зміст роботи практичного психолога. Представлено понятійні характеристики переживання кризових станів та екстремальних ситуацій особистості. Висвітлено теоретичні аспекти психології суїцидальної поведінки. Досліджено психологічні особливості суїцидальної поведінки різних груп населення. Охарактеризовано особливості надання психологічної допомоги клієнтам, що перебувають у кризових станах.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937-953.613 я73 + Ю948.4-3 я73 + Ю949.2 я73

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА856128 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського