Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Автореферати дисертацій (2)Книжкові видання та компакт-диски (22)Журнали та продовжувані видання (4)
Пошуковий запит: (<.>A=Черненко Г$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

      
Категорія:    
1.

Крячко А. П. 
Информационно-аналитическая система о качестве труб по механическим свойствам / А. П. Крячко, А. С. Корхин, И. А. Иванова, В. С. Куцин, Г. М. Черненко, Т. И. Пучкова // Металлург. и горноруд. пром-сть. - 1998. - № 3. - С. 112-114. - рус.

Описана информационно-аналитическая система анализа данных технологических и механических испытаний электросварных труб и штрипса, реализованная с использованием компьютерной техники в условиях ОАО "Коминмет", которая позволила обеспечить проведение всех испытаний и сертификацию продукции. Приведено описание основных функций системы. Эксплуатация системы в течение 1,5 лет показала ее эффективность и надежность.


Ключ. слова: производство электросварных труб, качество штрипса и труб, механические свойства, испытания, сертификация продукции
Індекс рубрикатора НБУВ: К621.141

Шифр НБУВ: Ж28347 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Черненко Г. А. 
Моделювання інтерпретації семантичних аномалій (на матеріалі мовних суперечностей) : Автореф. дис... канд. філол. наук : 10.02.15 / Г. А. Черненко; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2000. - 19 c. - укp.

Досліджено динамічне моделювання інтерпретації семантичних аномалій (на основі матеріалу мовних суперечностей). Проаналізовано семантико-синтагмантичну структуру мовних суперечностей (МС). Описано три інтерпретаційні моделі, відповідно до яких відбувається розуміння МС реципієнтом. Розроблено методику обчислювання ступеня значущості вербального контексту в інтерпретації МС. Доведено релятивність семантичної норми та її залежність від функціональних характеристик проаналізованого тексту. Обгрунтовано доцільність використання дихотомії "нормативний ступінь конвенціалізованості /нормативний ступінь довільності" замість дихотомії "семантична норма /семантична аномалія".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш100.1 + Ш103.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА312214 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Черненко Г. М. 
Соціально-педагогічні засади розвитку початкової освіти в Україні (1917 - 1933 рр.) : Автореф. дис... канд. пед. наук : 13.00.01 / Г. М. Черненко; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. - К., 2005. - 20 c. - укp.

Висвітлено соціально-педагогічні засади розвитку початкової освіти в період 1917 - 1933 рр., визначено суспільно-політичні та педагогічні чинники, що сприяли розвитку початкової освіти в зазначений період. Розглянуто питання розбудови освітніх початкових закладів в Україні, реформування національного змісту, організації та структури навчального року, методи навчання в початкових закладах. Проаналізовано внесок українських педагогів та громадських діячів (міністрів та наркомів освіти) в розвиток початкової освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч424(4УКР)714.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА336762 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Черненко Г. А. 
Мовний аспект ейджизму: про дискримінаційний ціннісний концепт НЕПОВАГА ДО МОЛОДШИХ / Г. А. Черненко // Вісн. Черкас. ун-ту. Cер. Філол. науки. - 2009. - Вип. 169. - С. 199-204. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розглянуто проблему мови дискримінації за віком - ейджизму, окреслено шляхи подальшого її дослідження. Увагу приділено ціннісному концепту ПОВАГА і його деформації у дискримінаційний концепт НЕПОВАГА ДО МОЛОДШИХ. Експліковано в текстах причину виключення дітей і молоді з поля дії концепту ПОВАГА - це брак інтелекту. Зазначено, що насправді причина полягає в дії логіки поділу суспільства на СВОЇХ та ІНШИХ, де ІНШІ - це молодші.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш100.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Черненко Г. 
Особливості побудови змісту підручників для початкової школи в Україні (1920 - 1933 рр.) / Г. Черненко // Рідна шк.. - 2010. - № 12. - С. 62-66. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Розкрито особливості побудови змісту підручників для початкової школи (ППШ) в Україні періоду 1920 - 1933 рр. та їх відповідності тогочасним суспільним проблемам: розробки та запровадження оригінальної системи освіти, українізації навчальних закладів, нового змісту та комплексної системи навчання. Проаналізовано особливості підручника О. Синявського "Вчімося писати", читанок В. Доги та В. Панченка, підручника В. Арнаутова, підручника О. Горового "Працею та знаннями", підручника з математики О. Бернашевського, Є. Звягінцева, "Курсу математики" К. Фесенка, М. Голубенка, Н. Карпенка, "Хрестоматії комплексника", складеної С. Лозинським, О. Музиченком, В. Яковлєвим. Підсумовано, що автори вказаних ППШ зробили посильний внесок в організацію масового навчання дітей рідною мовою, яке передбачало отримання знань, набуття умінь і навичок з усіх предметів, виховання трудових принципів, залучення дітей до різних видів діяльності та пристосування до життя.

Раскрыты особенности построения содержания учебников для начальной школы (УНШ) в Украине периода 1920 - 1933 гг. и их соответствия тогдашним общественным проблемам: разработке и внедрениею оригинальной системы образования, украинизации учебных заведений, внедрению нового содержания и комплексной системы обучения. Проанализированы особенности учебника А. Синявского "Учимся писать", читанок В. Доги и В. Панченко, учебника В. Арнаутова, учебника А. Горового "Трудом и знаниями", учебника по математике А. Бернашевського, Е. Звягинцева, "Курса математики" К. Фесенко, М. Голубенко, Н. Карпенко, "Хрестоматии комплексника", составленной С. Лозинским, А. Музыченко, В. Яковлевым. Подытожено, что авторы указанных УНШ внесли посильный вклад в организацию массового обучения детей на родном языке, которое предусматривало получение знаний, приобретение умений и навыков по всем предметам, воспитание трудовому принципу, привлечение детей к различным видам деятельности и приспособление к жизни.

In the article is shown the results of investigation of the problem of textbooks providing for educational establishment in Ukraine during the period of the 1920 - the 1933th. The peculiarities of construction are opened and the educational complex programs of researched period are analyzed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР) + Ч421.215.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж22469 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Черненко Г. С. 
Регулювання процесів міжнародної трудової міграції на національному рівні / Г. С. Черненко // Вісн. Приазов. держ. техн. ун-ту. Сер. Екон. науки. - 2011. - Вип. 22. - С. 60-64. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Розглянуто основні причини, що зумовлюють процеси переміщення трудових ресурсів, надано характеристику інструментів регулювання міжнародних міграційних процесів на національному рівні. Здійснено аналіз стану і особливостей міжнародної міграції робочої сили в Україні.


Індекс рубрикатора НБУВ: У582.407 + У9(4УКР)240.7

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69254:Ек.н. Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Черненко Г. 
Реформування національного змісту початкової освіти в Україні (1917 – 1920-і рр.) / Г. Черненко // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди" : зб. наук. пр. - 2012. - Вип. 24. - С. 396-401. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Розкрито проблему реформування національного змісту початкової освіти в Україні (1917 – 1920-ті рр.). Висвітлено внесок видатних українських педагогів у розробку програм з окремих предметів. Проаналізовано навчальні програми для початкових закладів. Акцентовано увагу на відображенні у змісті початкової освіти, який ґрунтувався на національній основі, специфіки й особливостей історичних, соціально-політичних та інших факторів життя українського народу.

Раскрыта проблема реформирования национального содержания начального образования в Украине (1917 - 1920-е гг.) Освещен вклад выдающихся украинских педагогов в разработку программ по отдельным предметам. Проанализированы учебные программы для начальных заведений. Акцентировано внимание на отображении в содержании начального образования специфики и особенностей исторических, социально-политических и других факторов жизни украинского народа.

The problem of reforming the national content of primary education in Ukraine (1917 - 1920) is defined. The educational views of prominent Ukrainian teachers is shaped. The curriculum for primary schools is analyzed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Черненко Г. П. 
Діяльнісний підхід у викладанні біохімії іноземним студентам / Г. П. Черненко, Н. М. Черноусова, Т. С. Навнико // Укр. біохім. журн.. - 2002. - 74, № 4А (Дод. 1). - С. 207. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е0*72р(4Укр)3-33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21341/а Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
9.

Черненко Г. 
Професійна підготовка майбутніх учителів початкових класів до формування природничих понять у молодших школярів / Г. Черненко // Гуманіт. вісн. ДВНЗ "Переяслав-Хмельниц. держ. пед. ун-т ім. Г. Сковороди". - 2013. - Вип. 28. - С. 304-308. - Бібліогр.: 5 назв - укp.

Розкрито теоретичні та методичні аспекти професійної підготовки майбутніх учителів початкової школи до формування природознавчої компетентності у молодших школярів. Виділено та обґрунтовано три етапи підготовки майбутніх учителів початкової школи: теоретичний, лабораторно-практичний та самостійно-творчий.

Раскрыты теоретические и методические аспекты профессиональной подготовки будущих учителей начальной школы к формированию природоведческой компетентности младших школьников. Выделены и обоснованы три этапа подготовки будущих учителей начальной школы: теоретический, лабораторно-практический и самостоятельно-творческий.

The article deals the theoretical and methodological aspects of the training of primary school teachers to the formation of natural science competencies in primary schoolchildren. Been substantiated three stages of training of primary school teachers: theoretical, laboratory and practical, creative and independent.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Е.р21 р3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж71961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Пісоцька Л. А. 
Порівняльний аналіз кірліанографічного світіння біологічної тканини з біохімічними процесами / Л. А. Пісоцька, Н. В. Глухова, В. А. Повстяний, Н. М. Євдокименко, Г. П. Черненко // Мед. інформатика та інженерія. - 2015. - № 4. - С. 48-53. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Порівняно кірліанографічне зображення зразків та рідини ахілового сухожилка різного постморбідного періоду (від 5 год до 22 діб) із показниками біохімічних досліджень у процесі аутолізу. Кірліанографію проводили на рентгенівській плівці. Використовували експериментальний прилад "РЕК 1" (м. Дніпропетровськ). Процес саморуйнування тканин сухожилка, як показали результати експериментів, мав циклічний характер змінення активності ферментів обміну амінокислот (АЛТ), вуглеводів (ЛДГ), нуклеотидів (сечова кислота, сечовина), вмісту загального білка та мікроелементів. Зміни площі засвітки та фрактальності кірліанограм крапель біологічної речовини у процесі аутолізу також мали циклічність з часом, що віддзеркалювало характер енергетичних змін за вмістом речовин взаємодії.


Індекс рубрикатора НБУВ: Е70*698.2 + Е70*715

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж25988 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Черненко Г. М. 
Підготовка майбутніх учителів початкової школи до інноваційної діяльності / Г. М. Черненко // Пед. науки. - 2015. - Вип. 67. - С. 416-420. - Бібліогр.: 4 назв - укp.

Розкрито проблему підготовки майбутніх учителів початкової школи до інноваційної діяльності. Визначено показники готовності майбутніх учителів початкової школи до інноваційної діяльності, а саме: інформативність щодо новітніх педагогічних технологій; усвідомлення потреби впровадження інноваційних технологій у навчально-виховний процес початкових шкіл; запровадження власних творчих ідей і підходів до навчально-виховного процесу; оволодіння практичними навичками освоєння інноваційних технологій.

Раскрыта проблема подготовки будущих учителей начальной школы к инновационной деятельности. Определены показатели готовности будущих учителей начальной школы к инновационной деятельности, а именно: информативность о новейших педагогических технологиях; осознание необходимости внедрения инновационных технологий в учебно-воспитательный процесс начальных школ; внедрение собственных творческих идей и подходов к учебно-воспитательному процессу; овладение навыками освоения инновационных технологий.

The problem of training of future elementary school teachers to innovateis disclosed. Identify indicators of readiness of future primary school teachers to innovative activity, namely informative about the latest teaching technologies; awareness of the need for the introduction of innovative technologies in the educational process in primary schools; implementing their own creative ideas and approaches to the educational process; mastering the skills development of innovative technologies.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69843 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Концепти і концептосистеми: динамічні виміри : колект. монографія / І. О. Голубовська, Г. А. Александрова, О. П. Гудзенко, Л. В. Клименко, О. В. Левко, Г. А. Черненко; ред.: І. О. Голубовська, Л. В. Клименко; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. - Київ : Логос, 2017. - 177, [1] c. - укp.

Здійснено спробу міждисциплінарного дослідження омовлених концептів, носіїв етнічної ментальності, на матеріалі різних мов і різних типів типу дискурсів з метою вирізнення й інтерпретації культурних смислів відповідних концептосфер, - потужних регуляторів мислення, пізнання та поведінки тих чи тих національно-етнічних спільнот.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш103.10

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА819610 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Освіта в Україні ХІХ–початку ХХ століття : колект. монографія / Н. В. Борисова, І. І. Доброскок, В. В. Васенко, Л. В. Красюк, Д. С. Мазоха, А. А. Марушкевич, О. В. Овчарук, Н. І. Опанасенко, В. В. Ревега, Г. М. Черненко, В. Ф. Хомич; ред.: Д. С. Мазоха; Державний вищий навчальний заклад "Переяслав-Хмельницький державний педагогічний університет імені Григорія Сковороди". - Вид. 2-ге, стер. - Київ : Міленіум, 2014. - 319 c. - Бібліогр.: с. 298-317 - укp.

Звернено увагу на одну з найактуальніших проблем історії розвитку національної освіти в Україні. На основі розвідок, глибокого вивчення та аналізу історико-педагогічної літератури розкрито основні етапи розвитку освіти в Україні XIX - на початку XX ст., показано еволюцію ідей національної школи та національного виховання. Аналізуючи історико-педагогічні аспекти розвитку освіти, автори особливу увагу приділяють процесам соціально-педагогічних особливостей розвитку освіти в XIX ст., графічної освіти учнівської молоді, творенню національних засад музичної освіти, принципам викладання іноземних мов, розвитку початкової освіти, специфіці виховного ідеалу у творчій спадщині українських діячів «Просвіти», особистості вчителя у творчості І. Огієнка, вітчизняній педагогічній думці про професійну майстерність вчителя на початку XX ст.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)4 + Ч33(4УКР)5

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА856035 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Черненко Г. А. 
Аксіологічні пропозиційні структури в українсько- та російськомовному мас-медійному дискурсі України : автореф. дис. ... д-ра філол. наук : 10.02.01, 10.02.02 / Г. А. Черненко; Київський національний університет імені Тараса Шевченка. - Київ, 2018. - 36 c. - укp.

Розробленно метод аксіологічного динамічного моделювання, який полягає в описі процесів і результатів оцінної категоризації дійсності у вигляді вербалізованої аксіологічної пропозиційної структури, варіантів її реалізації та інтерпретації. Досліджено в когнітивно-прагматичному аспекті актуальні проблеми мовознавства: особливості ціннісних систем різних мовно-культурних спільнот, конструювання ідентичності, мову ворожнечі, дискурсивні проекції аксіологічних конфліктів, вплив засобів масової інформації на індивідуальні та суспільні цінності тощо. Виявлено чотири аксіологічні пропозиційні структури, які вербалізуються в різних комбінаціях та варіантах, що відкриває шляхи до аналізу вищезазначених проблем. Це: структура мовної оцінки, структура ціннісного концепту, структура дискримінаційного ціннісного концепту, структура мовно-когнітивної цінніснотвірної моделі. Базовою є структура мовної оцінки, яку можна ототожнити з оцінним пропозиційним фреймом. Запропоновано метод аксіологічної лінгводеконструкції, який охоплює різні способи руйнування або послаблення предикативного зв'язку між ідентичнісним атрибутом і знаком оцінки у структурі дискримінаційних ціннісних концептів та виявляє особливості ціннісної системи мовця, його намір впливати на концептуальну систему адресата та протистояти такому впливу в ролі адресата.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.12-715 + Ш141.14-715

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА437821 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Черненко Г. А. 
Аксіологічні пропозиційні структури в українсько- та російськомовному мас-медійному дискурсі України : автореф. дис. ... д-ра філол. наук : 10.02.01, 10.02.02 / Г. А. Черненко; Київський національний університет імені Тараса Шевченка. - Київ, 2018. - 36 c. - укp.

Розроблено метод аксіологічного динамічного моделювання, який полягає в описі процесів і результатів оцінної категоризації дійсності у вигляді вербалізованої аксіологічної пропозиційної структури, варіантів її реалізації та інтерпретації. Він дає змогу дослідити в когнітивно-прагматичному аспекті актуальні проблеми мовознавства: особливості ціннісних систем різних мовно-культурних спільнот, конструювання ідентичності, мову ворожнечі, дискурсивні проєкції аксіологічних конфліктів, вплив ЗМІ на індивідуальні та суспільні цінності тощо. Виявлено чотири аксіологічні пропозиційні структури, які можуть бути вербалізовані в різних комбінаціях та варіантах, що відкриває шляхи до аналізу вищезазначених проблем. Це такі структури, як: структура мовної оцінки, структура ціннісного концепту, структура дискримінаційного ціннісного концепту, структура мовно-когнітивної цінніснотвірної моделі. Базовою є структура мовної оцінки, яку можна ототожнити з оцінним пропозиційним фреймом. Запропоновано також метод аксіологічної лінгводеконструкції, який охоплює різні способи руйнування або послаблення предикативного зв’язку між ідентичнісним атрибутом та знаком оцінки у структурі дискримінаційних ціннісних концептів. За допомогою цього методу можна виявляти особливості ціннісної системи мовця, його намір впливати на концептуальну систему адресата, а також протистояти такому впливу в ролі адресата.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.12-715 + Ш141.14-715

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА437821 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського