Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Книжкові видання та компакт-диски (2)
Пошуковий запит: (<.>A=Черновол Н$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

      
Категорія:    
1.

Черновол Н. М. 
Формування екологічної компетентності студентів вищих технічних навчальних закладів у процесі технологічних практик : автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Н. М. Черновол; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. - Хмельницький, 2010. - 20 c. - укp.

Доведено, що проблема формування екологічної компетентності студентів ефективно вирішується засобами технологічних практик. Визначено й експериментально перевірено педагогічні умови формування екологічної компетентності студентів у процесі технологічних практик з урахуванням особливостей становлення екологічної освіти. Розроблено модель формування екологічної компетентності студентів у процесі технологічних практик.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-37 + Б1 р(4УКР)3-36,022

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА378649 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Черновол Н.  
Актуальні питання еколого-педагогічної підготовки майбутніх інженерів / Н. Черновол // Зб. наук. пр. Уман. держ. пед. ун-ту ім. П. Тичини. - 2010. - № Ч. 1. - С. 283-291. - Бібліогр.: 15 назв. - укp.

Розкрито суть поняття "екологічна компетентність". Розглянуто його співвідношення з іншими, суміжними поняттями. Висвітлено роль технологічних практик у вирішенні проблеми, з огляду на особливості формування екологічної компетентності студентів технічних ВНЗ. Визначено основні задачі еколого-педагогічної підготовки майбутніх інженерів у співвідношенні з формуванням екологічної компетентності за умов технічного ВНЗ. Встановлено важливість екологізації освітнього процесу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-3 + Б1 р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69898 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Черновол Н. 
До питання формування екологічної компетентності студентів / Н. Черновол // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 2. - С. 132-142. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Розглянуто проблему інтенсивного впливу виробничої діяльності людини на навколишнє природне середовище. Розкрито комплексний характер проблеми екологічної освіти, важливість зв'язку психологічного та педагогічного процесів формування екологічної свідомості студентів вищих технічних навчальних закладів як підгрунтя становлення екологічної компетентності. Досліджено залежність складових екологічної компетентності від педагогічного процесу та від інтелектуальних можливостей студентів.

Рассмотрена проблема интенсивного воздействия производственной деятельности человека на окружающую природную среду. Раскрыты комплексный характер проблемы экологического образования, важность связи психологического и педагогического процессов формирования экологического сознания студентов высших технических учебных заведений как основы становления экологической компетентности. Исследована зависимость составляющих экологической компетентности от педагогического процесса и от интеллектуальных возможностей студентов.

The problem of severe exposure, the production of human activities on the environment. Is described the complex nature of environmental education, the importance of context, psychological and pedagogical processes of formation of ecological consciousness of students of higher technical education as the basis for the establishment of environmental expertise. The dependence of the components of ecological competence of the pedagogical process and the intellectual capabilities of students.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 р(4УКР)3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Черновол Н. 
Екологічна компетентність майбутніх інженерів: віддалена перспектива чи реальність сьогодення? / Н. Черновол // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2009. - № 6. - С. 35-43. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Досліджено сутність поняття "екологічна компетентність" і визначено основні характеристики екологічної свідомості особистості як однієї з важливих складових екологічної компетентності. Виходячи з особливостей формування екологічної компетентності в технічному університеті, зокрема, у процесі технологічних практик, виділено когнітивний, ціннісно-мотиваційний, діяльнісний та емоційний (особистісний) компоненти, які спрямовані відповідно на формування екологічної освіченості, екологічної свідомості, на набуття досвіду екологічної діяльності та моральності. У вигляді графіку розглянуто особистісну площину поняття "екологічна компетентність" як поле екологічного регулювання особистості. Констатовано, що екологізація й інтенсифікація навчально-виховного процесу у вищій школі на підставі впровадження інноваційних педагогічних технологій надасть можливість на практиці здійснити основні принципи екологічної освіти.

Исследована сущность понятия "экологическая компетентность" и определены основные характеристики экологического сознания личности как одного из важных составляющих экологической компетентности. Исходя из особенностей формирования экологической компетентности в техническом университете, в частности, в процессе технологических практик, выделены когнитивный, ценностно-мотивационный, деятельностный и эмоциональный (личностный) компоненты, направленные соответственно на формирование экологической образованности, экологического сознания, на приобретение опыта экологической деятельности и нравственности. В виде графика представлена личностная плоскость понятия "экологическая компетентность" как поле экологического регулирования личности. Констатировано, что экологизация и интенсификация учебно-воспитательного процесса в высшей школе на основе внедрения инновационных педагогических технологий даст возможность на практике осуществить основные принципы экологического образования.

The article focuses on the essence of ecological consciousness as an important component of future engineersТ ecological competence. It underlines the role of technological practices in the solution of the problem, and determines the basic tasks of future engineersТ ecological training in connection with the formation of ecological competence in the conditions of a higher technical educational institution.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1 р3 + Ж.р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Черновол Н. 
Експериментальна перевірка ефективності педагогічних умов і моделі формування екологічної компетентності майбутніх інженерів у процесі технологічних практик / Н. Черновол // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2010. - № 1/2. - С. 54-65. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Розглянуто хід, підсумки експериментальної перевірки педагогічних умов та моделі формування екологічної компетентності (ЕК) студентів технічних ВНЗ. Висвітлено організацію, результати контрольного тестування екологічної свідомості студентів, динаміку рівнів сформованості компонентів ЕК майбутніх інженерів у процесі проведення констатуючого, формувального, контрольного етапів педагогічного експерименту. Зроблено висновок, що рівень ЕК студентів, досягнутий на основі розробленої моделі, вищий, ніж у студентів, які проходили технологічні практики традиційно. Відзначено результати проведеного експерименту, які підтвердили ефективність технологічних практик, показали переваги запропонованої методики: її впровадження дає можливість підвищити ефективність як теоретичної, так і практичної складових процесу навчання. Зазначено, що перспективою подальших напрацювань у цьому напрямі є дослідження можливості застосування аналогічної технології у навчальному процесі іншими ВНЗ

Рассмотрен ход, итоги экспериментальной проверки педагогических условий и модели формирования экологической компетентности (ЭК) студентов ВТУЗ. Освещены организация, результаты контрольного тестирования экологического сознания студентов, динамика уровней сформированности компонентов ЭК будущих инженеров в процессе проведения констатирующего, формирующего и контрольного этапов педагогического эксперимента. Сделан вывод о том, что уровень ЭК студентов, который достигнут на основе разработанной модели, выше, чем у студентов, которые проходили технологические практики традиционно. Отмечено, что результаты проведенного эксперимента подтвердили эффективность технологических практик, показали преимущества предложенной методики: ее внедрение позволяет повысить эффективность как теоретической, так и практической составляющих процесса обучения. Указано, что перспективой дальнейших наработок в этом направлении является исследование возможности применения аналогичной технологии в учебном процессе другими вузами.

The article reveals the process and results of the experimental test of pedagogical conditions of the formation of the ecological competence of students of higher technical educational institutions in the process of technological practice. It highlights the aim and organization of three stages of the pedagogical experiment, namely: diagnosing, forming and testing.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.352.27 + Ч481.266.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Черновол Н. 
Валеологічні аспекти професійної підготовки студентів / Н. Черновол // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2012. - № 2. - С. 94-99. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Здійснено теоретичний аналіз проблеми усвідомлення та розуміння студентами цінності здоров’я у навчально-виховному процесі вищого технічного закладу. Констатовано недостатнє еколого-психологічне наповнення змісту спеціальних дисциплін і практичної підготовки студентів. Актуалізовано акмеологічний аспект здоров’я як полікатегорійного складного феномену глобального значення, системність розвитку якого визначається навколишнім середовищем, що систематично змінюється. Особливу увагу приділено застосуванню в курсі «Основи педагогіки та психології» в системі «особистість – середовище – здоров’я» інформативних блоків щодо функціональної асиметрії півкуль головного мозку в залежності від спектра причин формування асиметрії, пов’язаних з екологічними факторами.

Осуществлен теоретический анализ проблемы осознания и понимания студентами ценности здоровья в учебно-воспитательном процессе высшего технического заведения. Констатировано недостаточное эколого-психологическое наполнение содержания специальных дисциплин и практической подготовки студентов. Актуализирован акмеологический аспект здоровья как поликатегориальный сложный феномен глобального значения, системность развития которого определяется окружающей средой, которая систематически меняется. Особое внимание уделено применению в курсе «Основы педагогики и психологии» в системе «личность – среда – здоровье» информативных блоков по функциональной асимметрии полушарий головного мозга в зависимости от спектра причин формирования асимметрии, связанных с экологическими факторами.

The author considers the problem of health value perception and understanding in the educational process of higher technical educational establishment.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.354.5 + Р120.40

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Черновол Н. 
Становлення екологічної компетентності (світова освітянська практика) / Н. Черновол // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2012. - № 3. - С. 191-199. - Бібліогр.: 16 назв. - укp.

Досліджено становлення екологічної компетентності за кордоном. Розглянуто поняття "екологічна компетентність" у співвідношенні з іншими суміжними поняттями, зокрема, з екологічною культурою. Відзначено, що необхідність адаптувати освіту до нових вимог часу зумовила удосконалення організації екологічного навчання в університетах різних країн. Підкреслено роль практик у формуванні екологічної компетентності. Вказано, що у міжнародній практиці активно проводиться оцінювання впливу майбутньої діяльності на навколишнє середовище. Узагальнено позитивний досвід екологічної підготовки студентів за кордоном з метою використання його у вітчизняній системі екологічної освіти. Зазначено, що лише деякі аспекти сучасного світового підходу до принципів освіти слід використовувати для реформування основ вітчизняної освіти.

Исследовано становление экологической компетентности за рубежом. Рассмотрено понятие "экологическая компетентность" в соотношении с другими смежными понятиями, в частности, с экологической культурой. Отмечено, что необходимость адаптировать образование к новым требованиям времени обусловила улучшение организации экологической учебы в университетах разных стран. Подчеркнута роль практик в формировании экологической компетентности. Указано, что в международной практике активно проводится оценка влияния будущей деятельности на окружающую среду. Обобщен позитивный опыт экологической подготовки студентов за рубежом с целью использования его в отечественной системе экологического образования. Отмечено, что лишь некоторые аспекты современного мирового подхода к принципам образования следует использовать для реформирования основ отечественного образования.

Becoming of ecological competence is Investigational abroad. A concept is considered "ecological competence " in correlation with other contiguous concepts, in particular, with an ecological culture. It is marked that a necessity to adapt education tothe new requirements of time stipulated the improvement of organization of ecological studies in the universities of different countries. The role of practices is underline in forming of ecological competence. It is indicated that in international practice the estimation of influence of future activity is actively conducted on an environment. Positive experience of ecological preparation of students is generalized abroad with the purpose of the use of him in the home system of ecological education. It is marked that only some aspects of the modern world going near principles of education it is necessary to use during reformation of bases of home education.


Індекс рубрикатора НБУВ: Б1р(4/8)3

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Черновол Н. М. 
Формування компетентності викладача у контексті сучасних вимог до навчального процесу / Н. М. Черновол // Педагогіка і психологія проф. освіти. - 2012. - № 4. - С. 65-73. - Бібліогр.: 14 назв. - укp.

Розглянуто сучасні вимоги до підготовки майбутніх професіоналів інженерних спеціальностей. Акцентовано увагу на компетентності викладача відповідно до формування екологічної компетентності студентів в умовах вищого технічного учбового закладу. Відзначено значимість екологізації навчального процесу і важливість гуманітарної підготовки в цьому процесі.

Рассмотрены современные требования к подготовке будущих профессионалов инженерных специальностей. Внимание акцентировано на компетентности преподавателя в соответствии с формированием экологической компетентности студентов в условиях высшего технического учебного заведения. Отмечена значимость экологизации образовательного процесса и роль в нем гуманитарной подготовки.

Modern requirements are considered to preparation of future professionals of engineering specialties. Attention is accented on the competence of teacher in accordance with forming of ecological competence of students in the conditions of higher technical educational establishment. Meaningfulness of ecologization of educational process and role in him of humanitarian preparation are marked.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15641 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Внуков Ю. Н. 
Определение условий фрезерования сферическими и тороидальными фрезами / Ю. Н. Внуков, С. И. Дядя, В. А. Кришталь, Н. Н. Черновол // Нові матеріали і технології в металургії та машинобуд.. - 2015. - № 2. - С. 28-34. - Библиогр.: 3 назв. - рус.


Індекс рубрикатора НБУВ: К634-12

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16166 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
10.

Автоколебания при фрезеровании тонкостенных элементов деталей : [колект.] монография / Ю. Н. Внуков, С. И. Дядя, Е. Б. Козлова, В. А. Логоминов , Н. Н. Черновол; ред.: Ю. Н. Внуков; Запорож. нац. техн. ун-т. - Запорожье : ЗНТУ, 2017. - 1 с. - рус.

Определено влияние косоугольности и разнонаклонности режущих кромок концевой цилиндрической фрезы на уровень интенсивности возбуждения регенеративных автоколебаний при фрезеровании тонкостенного элемента детали. Разработана методика экспериментальных исследований вибраций тонкостенного элемента детали при концевом фрезеровании. Определена скоростная зона возбуждения регенеративных автоколебаний при концевом цилиндрическом фрезеровании тонкостенного элемента детали.


Індекс рубрикатора НБУВ: К634.001.3

Рубрики:

Шифр НБУВ: DVD812 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Фурсенко О. К. 
Ланчестеровські моделі бойових дій / О. К. Фурсенко, Н. М. Черновол // Зб. наук. пр. Харків. ун-ту Повітр. сил. - 2020. - Вип. 4. - С. 85-91. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Запропоновно матеріал для викладання у вищих військових навчальних закладах з предмету "Вища математика" в розділі "Диференціальні рівняння" та з предмету "Прикладна математика"в розділах "Операційне числення" та "Теорія ймовірностей". Розглянуто шість моделей Ланчестера у вигляді системи двох або трьох диференціальних рівнянь, що описують середні чисельності двох угрупувань в процесі бою. До кожної з моделей наведено приклади, розв'язок яких дає можливість зробити прогноз: перемогою якого із угрупувань і через який час закінчиться бій і які будуть втрати угрупування, що переможе. Крім того, до однієї з моделей розглянуто інший підхід, який теж дає можливість зробити прогноз бою.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц89

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70455 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського