Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>TJ=Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закладах освіти<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 531
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Середюк Л. А. 
Використання автентичності газетної хроніки на уроках німецької мови / Л. А. Середюк // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 42. - С. 70-72. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Визначено, що однією з успішних спроб наближення навчального процесу до реального життя є культурноспрямоване оволодіння іноземними мовами, яке впроваджується шляхом використання автентичного мовного матеріалу. Висвітлено методичний характер використання хронік з німецькомовних газет, визначено суттєві для здобуття інформації моменти, розроблено можливі вправи, що виконуються, безпосередньо у роботі з газетою, контролюючи розуміння прочитаного. Підсумовано, що робота з автентичною газетною хронікою сприяє підвищенню комунікативно-пізнавальної мотивації, формує інтеркультурну компетенцію, забезпечує можливість одночасного звернення учнів як до мови, так і до культури, дозволяє у комплексі та ефективніше вирішити завдання, що стоять перед школою, засобами іноземних мов, використовуючи її освітній, розвиваючий та виховний потенціал.

Отмечено, что одной из успешных попыток приближения учебного процесса к реальной жизни является культурнонаправленное овладение иностранными языками, сопровождающееся путем использования аутентического речевого материала. Установлен методический характер использования хроник из немецкоязычных газет, определены существенные моменты для получения информации, разработаны возможные упражнения, которые выполняются непосредственно в работе с газетой, контролируя понимание прочитанного. Подытожено, что работа с аутентической газетной хроникой содействует повышению коммуникативно-познавательной мотивации, формирует интеркультурную компетенцию, обеспечивает возможность одновременного обращения учеников как к языку, так и к культуре, позволяет в комплексе и эффективнее решать задачи, стоящие перед школой, средствами иностранных языков, используя ее образовательный, развивающий и воспитательный потенциал.

The article deals with discovering of chronicle messages in German usage and peculiarities of stages of work with them. The methodological characteristics of German press chronicle usage are enlightened in the article; the main moments of getting information are given.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.252.2 + Ш143.24-912.371.5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Бричок Б. П. 
Використання інтерактивних технологій у процесі професійної підготовки вчителів початкових класів / Б. П. Бричок // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 42. - С. 77-80. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Встановлено, що спрямованість системи освіти на засвоєння системи знань, яка була традиційною й виправданою ще декілька десятиліть тому, вже не відповідає сучасному суспільному замовленню. Висвітлено ефективність інтерактивних технологій у підготовці вчителів початкових класів та з'ясовано особливості їх застосування. Визначено, що до інтерактивних технологій можна віднести ті, які організують процес соціальної взаємодії, на основі якої у студентів виникає деяке нове знання, що народжується в ході цього процесу. Підсумовано, що використання інтерактивних технологій сприяє кращому засвоєнню навчального матеріалу.

Установлено, что направленность системы образования на усвоение системы знаний, которая была традиционной и оправданной еще несколько десятилетий назад, уже не соответствует современному общественному заказу. Освещена эффективность интерактивных технологий в подготовке учителей начальных классов и выяснены особенности их использования. Определено, что к интерактивным технологиям можно отнести те, которые организовывают процесс социального взаимодействия, на основе которого у студентов возникает некое новое знание, что рождается в ходе этого процесса. Подытожено, что использование интерактивных технологий способствует лучшему освоению учебного материала.

In the article experience of the use of interactive technologies is reflected in professional preparation of teachers of initial classes.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч489.511.24

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Ботвінко О. М. 
Використання комп'ютерних технологій у процесі навчання іноземної мови в загальноосвітній школі / О. М. Ботвінко // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 42. - С. 7-11. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Зазначено, що головним завданням вчителя є раціоналізація й інтенсифікація способів навчання іноземних мов на основі широкого застосування сучасних технічних засобів навчання. Підкреслено, що використання мережі Інтернет як потужного освітнього, мотиваційного засобу, є невід'ємним компонентом навчання. Підсумовано, що комп'ютерні технології сприяють індивідуалізації та мотивації навчання, розширюють можливості подачі навчальної інформації та забезпечують різнотипність завдань, сприяють активізації діяльності учнів на уроках іноземної мови, виконують функцію контролю за навчальними досягненнями учнів з урахуванням темпів засвоєння навчальної інформації.

Отмечено, что главной задачей учителя является рационализация и интенсификация способов обучения иностранному языку на основе широкого использования современных технических средств обучения. Подчеркнуто, что использование сети Интернет как мощного образовательного, мотивирующего средства, является неотъемлемым компонентом обучения. Подытожено, что компьютерные технологии содействуют индивидуализации и мотивации обучения, расширяют возможности подачи учебной информации и обеспечивают разнотипность заданий, способствуют активизации деятельности учеников на занятиях по иностранному языку, выполняют функцию контроля над учебными достижениями с учетом темпов усвоения учебной информации.

This article deals with the problem of the use of computer technologies in a foreign language learning process at secondary school.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Цаль Т. В. 
Використання методів педагогічного стимулювання на початковому етапі навчання іноземної мови у вищому навчальному закладі та новітні технології / Т. В. Цаль // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 42. - С. 36-41. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Встановлено, що з метою підвищення результативності навчального процесу та прискорення подолання труднощів початкового адаптаційного періоду виникає необхідність впроваджувати методи педагогічного стимулювання на заняттях з іноземної мови на першому курсі ВНЗ. Виділено та охарактеризовано методичні підходи до організації навчання першокурсників іноземної мови. Розглянуто основні принципи реалізації комп'ютеризованого навчання на уроках англійської мови: індивідуалізація, диференціація, інтенсифікація. Висвітлено етапи впровадження інноваційних технологій, зокрема, використання комп'ютерних навчальних програм на заняттях. Підсумовано, що для викладача важливо постійно вдосконалювати власні знання про методи навчання іноземних мов, застосовувати у власній викладацькій практиці новітні освітні концепції.

Установлено, что с целью повышения результативности учебного процесса и ускоренного преодоления сложностей начального адаптационного периода возникает необходимость внедрять методы педагогического стимулирования на занятиях иностранного языка на первом курсе ВУЗ. Выделены методические подходы к организации обучения первокурсников иностранному языку и дана их характеристика. Рассмотрены основные принципы реализации компьютерного обучения на занятиях иностранного языка: индивидуализация, дифференциация, интенсификация. Подытожено, что для преподавателя важно постоянно совершенствовать собственные знания о методах обучения иностранным языкам, использовать в собственной преподавательской практике новейшие образовательные технологии.

The article concerns the method approaches to organization of teaching first-year students a foreign language and the necessity of pedagogical stimulation introduction at the foreign language lectures.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Кропивко І. М. 
Використання ресурсів і послуг мережі Інтернет у викладанні іноземних мов / І. М. Кропивко, О. А. Снічук // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 42. - С. 28-32. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Відзначено, що навчання та вивчення іноземних мов, зокрема англійської, у нашій країні є державною справою та важливою складовою у формуванні інтелектуального потенціалу майбутніх поколінь. Визначено практичні кроки використання ресурсів і послуг мережі Інтернет для вивчення або вдосконалювання знань з іноземної мови для студентів ВНЗ та використання Інтернету для організації методичного забезпечення навчального процесу й діяльності викладача. З'ясовано, що однією з найефективніших робіт для вдосконалення мовної компетенції з іноземної мови за допомогою Інтернету є проектна діяльність студентів. Підсумовано, що зрушення, які відбуваються у системі освіти в Україні, поступовий перехід до навчання іноземної мови як засобу міжособистісного спілкування за умов багатонаціонального і полікультурного світового простору, поява нових навчальних матеріалів, принципові зміни у підготовці викладачів знаходять відбиток у підвищенні рівня мовленнєвої та соціокультурної компетенції студентів.

Отмечено, что обучение и изучение иностранных языков, в частности английского, в нашей стране является государственным делом и важной составляющей формирования интеллектуального потенциала будущих поколений. Определены практические шаги использования ресурсов и услуг сети Интернет для изучения или усовершенствования знаний по иностранному языку для студентов ВУЗ и использования Интернета для организации методического обеспечения учебного процесса и деятельности преподавателя. Выяснено, что одной из более эффективных работ для совершенствования речевой компетенции по иностранному языку при помощи Интернета является проектная деятельность студентов. Подытожено, что перемены, происходящие в системе образования в Украине, постепенный переход к изучению иностранного языка как средства межличностного общения в условиях многонационального и поликультурного мирового пространства, появление новых учебных материалов, принципиальные изменения в подготовке преподавателей находят отображение в повышении уровня речевой и социокультурной компетенции студентов.

The article deals with the internet use by teachers staff and students from the point of practical and methodical expediency at foreign languages classes. The necessity of such use is regarded as essential for the foreign language acquisition. A number of practical steps is given dealing with the providing an educational establishment with the internet in educational aims.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Сіпайло В. О. 
Використання сучасних систем крою проектування одягу при підготовці майбутніх вчителів технологій / В. О. Сіпайло // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 42. - С. 173-178. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Обгрунтовано, що головною метою освітньої галузі "Технологія" є формування технічно, технологічно освіченої особистості, підготовленої до життя та активної трудової діяльності за умов сучасного високотехнологічного інформаційного суспільства. Розглянуто різні системи конструювання одягу, що використовуються у ході підготовки майбутніх вчителів технологій. Підсумовано, що методика оволодіння декількома системами крою майбутніми вчителями технологій є найважливішим напрямом дослідження в галузі трудової підготовки школярів.

Установлено, что главной целью образовательной специальности "Технология" является формирование технически, технологически образованной личности и подготовленной к жизни и активной трудовой деятельности в условиях современного высокотехнологического общества. Рассмотрены разные системы конструирования одежды, которые используются при подготовке будущих учителей технологий. Подытожено, что методика овладения системами кроя будущими учителями технологий является наиболее важным направлением в области трудовой подготовки школьников.

There are considered different systems of clothes designing in the article that are used in preparing of culture teachers of technologies.


Індекс рубрикатора НБУВ: М4 р(4УКР)3-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Гронь Л. В. 
Вимоги до іншомовних текстів для розвитку вмінь розповіді на початковому ступені навчання на мовних факультетах вищих навчальних закладів / Л. В. Гронь // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 42. - С. 11-15. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто проблему відбору іншомовного текстового матеріалу для розвитку вмінь розповіді. Сформульовано вимоги до текстів, на основі яких відбувається ефективне формування та розвиток цих умінь на початковому ступені навчання на мовних факультетах ВНЗ. Підсумовано, що з метою розвитку експресивних умінь усного мовлення необхідно використовувати короткі фабульні тексти, які мають виховну, освітню та країнознавчу цінність, відповідають інтересам і віковим особливостям студентів, з динамічним розвитком сюжету, переважно ланцюгової структури, з простою композицією, яка характеризується послідовним і логічним викладенням фактів і подій.

Рассмотрена проблема отбора иноязычного текстового материала для развития умения рассказывания. Сформулировано требования к текстам, на основе которых происходит эффективное формирование и развитие этих умений на начальном этапе обучения на языковых факультетах ВУЗ. Подытожено, что для развития экспрессивных умений устной речи необходимо использовать краткие фабульные тексты, имеющие воспитательную, образовательную и краеведческую ценность, отвечающие интересам и возрастным возможностям студентов, с динамическим развитием сюжета, преимущественно цепной структуры, с простой композицией, которая характеризируется последовательным и логическим изложением фактов и событий.

This article deals with the problem of text material selection for teaching narrative the primary stage students of the linguistic departments of the linguistic departments of higher educational institutions. The requirements to the texts for effective formation and development of expressive oral speech skills have been formulated.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Шурин О. І. 
До питання формування педагогічної культури майбутніх вчителів у процесі фахової підготовки / О. І. Шурин // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 42. - С. 129-131. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Відзначено, що важливого значення набуває поняття педагогічної культури вчителя, яка є однією з підсистем людської культури. Проаналізовано психолого-педагогічну літературу, що розкриває сутність педагогічної культури. Підсумовано, що рівень сформованості педагогічної культури визначається ступенем сформованості її компонентів: педагогічних позицій, професійних знань і педагогічного мислення, а також професійної поведінки вчителя.

Отмечено, что особо важное значение приобретает понятие педагогической культуры учителя, которое является одной из подсистем человеческой культуры. Проанализирована психолого-педагогическая литература для раскрытия сущности педагогической культуры. Подытожено, что уровень сформированости педагогической культуры определяется степенью сформированости ее компонентов: педагогических предложений, профессионального мышления и профессионального поведения учителя.

Professional qualities of teacher, which are basis of providing of high-quality education, are considered. In particular, basis attention is research of pedagogical culture of teachers as professionally to important description of teacher.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч314

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Зінчук І. В. 
Зорова наочність як засіб семантизації іншомовної лексики / І. В. Зінчук // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 42. - С. 53-58. - Бібліогр.: 13 назв. - укp.

Висвітлено особливості зорової наочності як одного з прийомів семантизації лексики в процесі презентації нових лексичних одиниць на сучасному етапі навчання іноземної мови. Розглянуто класифікацію зорового унаочнення, запропоновану А. Калєріним. З'ясовано, що використання зорового унаочнення під час навчання усного мовлення сприяє інтенсифікації процесів довготривалої пам'яті, пов'язаних за певної усвідомленості та збагачення асоціативними зв'язками з міцністю відображення мовних одиниць, а також процесів оперативної пам'яті, пов'язаних з відбором необхідних для вислову одиниць, завдяки візуальній опорі, яка визначає предмет і програму висловлювання. Підсумовано, що візуальні засоби презентації (демонстрація реальних предметів, малюнків, дій або жестів) надають можливість ефективно візуалізувати лексику за рахунок реальних предметів, малюнків, флеш-карток і мають велике значення на початковій стадії навчання лексики.

Освещены особенности зрительной наглядности как одного из приемов семантизации лексики в процессе презентации новых лексических единиц на современном этапе обучения иностранному языку. Рассмотрена классификация зрительной наглядности, предложена А. Калериным. Выяснено, что использование зрительной наглядности при обучении устной речи способствует интенсификации процессов долговременной памяти, связанных при определенном осознании и обогащении ассоциативными связями с мощностью отображения языковых единиц, а также процессов оперативной памяти, связанных с отбором необходимых для выражения единиц, благодаря визуальной опоре, определяющей предмет и программу выражения. Подытожено, что визуальные средства презентации (демонстрация реальных предметов, рисунков, действий или жестов) дают возможность эффективно визуализировать лексику, используя реальные предметы, рисунки, флеш-карточки, и имеют большое значение на начальной стадии обучения лексике.

The phase of presentation of some new foreign material, specifically vocabulary, begins with semantization of new lexical units. There is a certain system of actions for this (the way of semantization), the aim of which is establishment of connection between the form and the notion of the word, between the object and the phenomenon, which this word denotes. Visual means of presentation (demonstration of real objects, pictures, actions or gestures) give the opportunity of effective visualization of vocabulary at the expense of objects and pictures, what is more they have large value stage of teaching vocabulary.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-91

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Мазурок О. М. 
Інноваційні методи навчання іноземних мов у вищій школі в контексті гуманістичної парадигми освіти / О. М. Мазурок // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 42. - С. 89-92. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Проаналізовано сучасний стан та перспективи розвитку освітнього процесу. Обгрунтовано необхідність нових підходів до навчального процесу, зокрема, під час вивчення іноземної мови. Підсумовано, що методи навчання іноземних мов, які грунтуються на гуманістичному підході, допомагають розкрити творчий потенціал студентів і сприяють розвитку та самовдосконаленню навчально-комунікативного процесу, формуванню майбутніх свідомих патріотів своєї країни, толерантних громадян світу.

Проанализировано современное состояние и перспективы развития учебного процесса. Обоснована необходимость новых подходов к учебному процессу, в частности при изучении английского языка. Подытожено, что методы обучения иностранным языкам, которые основаны на гуманистическом подходе, помогают раскрыть творческий потенциал студентов и способствуют развитию и самоусовершенствованию учебно-коммуникативного процесса, формированию будущих сознательных патриотов своей страны, толерантных граждан мира.

The article deals with the main methodological innovations connected with the use of modern methods of study. A special attention is paid to the case-study method and particular to its main ideas, functions and advantages of this method.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Попчук О. В. 
Інноваційні технології навчання як умова розвитку професійної культури майбутніх фахівців документознавства та інформаційної діяльності / О. В. Попчук // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 42. - С. 160-164. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Зазначено, що тенденції розвитку України в руслі демократизації та гуманізації зумовили необхідність запровадження інноваційних технологій в систему підготовки фахівців. Обгрунтовано роль інноваційних технологій навчання у формуванні та розвитку професійної культури майбутніх фахівців документознавства та інформаційної діяльності, зокрема документознавців-менеджерів інформаційних систем державних органів управління. Підсумовано, що упровадження у ВНЗ інноваційних технологій навчання - важлива умова стимулювання навчальної діяльності студентів.

Указано, что тенденции развития Украины в русле демократизации и гумманизации обусловили необходимость внедрения инновационных технологий в систему подготовки специалистов. Обоснована роль инновационных технологий в формировании и развитии профессиональной культуры будущих специалистов документоведения и информационной деятельности, в частности документоведов-менеджеров информационных систем государственных органов управления. Подытожено, что внедрение в ВУЗ инновационных технологий обучения - важное условие стимулирования учебной деятельности студентов.

The article substantiates the role of innovative learning technologies in the development of professional culture for future professionals. Author pays special attention to unusual forms of educational interactions, in particular business game.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч241 п

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Мороз Л. В. 
Інтерпретація закономірностей засвоєння іншомовних слів студентами немовних спеціальностей вищих навчальних закладів / Л. В. Мороз, В. В. Ковалюк, Н. В. Черуха // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 42. - С. 92-95. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Розглянуто закономірність засвоєння іншомовних слів студентами немовних спеціальностей ВНЗ. Встановлено складові, що входять до поняття кількості символів і кількості інформації в слові. Підсумовано, що під час навчання мовлення автоматизації підлягають добування мовного матеріалу для переходу його в оперативну пам'ять та його оформлення.

Рассмотрены закономерности усваивания иноязычных слов студентами неязыковых специальностей ВУЗ. Определены составляющие, которые входят в понятие количества символов и количества информации в слове. Подытожено, что во время обучения речи автоматизации подлежат добыча речевого материала для перехода его в оперативную память и его оформление.

The article deals with the regularities of foreign vocabulary acquiring by higher education students of non-linguistic specialties. It points at the difficulties to the way of keeping in mind the words of foreign origin.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Войтович І. С. 
Комп'ютерні інформаційні технології в реалізації навчальних і наукових проектів у педагогічних вищих навчальних закладах / І. С. Войтович, Ю. В. Батишкіна // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 42. - С. 131-135. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Розглянуто проблеми використання комп'ютерних інформаційних технологій у навчальному процесі педагогічних університетів під час впровадження методики проектів. Запропоновано визначати тематику проектів студентів за темами класифікаційних робіт, що дозволяє посилити мотивацію до якісної розробки проектів та їх практичного впровадження під час педагогічної практики та у подальшій професійній діяльності. Підсумовано, що використання програми "Навчання для майбутнього" є цікавим і перспективним для організації самостійної роботи учнів і студентів.

Рассмотрены проблемы использования компьютерных информационных технологий в учебном процессе педагогических университетов во время внедрения методики проектов. Предложено определять тематику проектов студентов по темам квалификационных работ, что позволит усилить мотивацию к качественной разработке проектов и практическому внедрению во время педагогической практики и в дальнейшей профессиональной деятельности. Подытожено, что использование программы "Обучение для будущего" является интересным и перспективным для организации самостоятельной работы учеников и студентов.

At publication are considered problems of the using computer information technologies in scholastic process of pedagogical university during introducing methodology. It is offered define themes a student's project as subjects degree work that allows to intensify motivation to qualitative development project and practical introducing during pedagogical practical of the persons and in it further professional activity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.253

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Янцур М. С. 
Курсова робота з методичних дисциплін у кредитно-модульній системі організації навчального процесу / М. С. Янцур // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 42. - С. 141-146. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Зазначено, що одним із видів індивідуальної роботи студента є курсова робота. Розкрито запропоновані на кафедрі професійної педагогіки та трудової підготовки Рівненського державного гуманітарного університету відповідні підходи до змісту, порядку виконання та оцінювання курсової роботи з методичних дисциплін за кредитно-модульною системою. Підсумовано, що виконання курсової роботи за кредитно-модульною системою вимагає від студента систематичної самостійної роботи та відповідного систематичного контролю за її ходом з боку викладача-керівника роботи.

Указано, что одним из видов индивидуальной работы студента является курсовая работа. Рассмотрено предложенные на кафедре профессиональной педагогики и трудовой подготовки Ровенского государственного гуманитарного университета соответствующие подходы к содержанию, порядку выполнения и оценки курсовой работы по кредитно-модульной системе. Подытожено, что выполнение курсовой работы по кредитно-модульной системе требует от студента систематической самостоятельной деятельности и соответствующего систематического контроля над ее ходом со стороны преподавателя-руководителя работы.

In the article are considered offered approaches to contents, order of performance and estimation undergraduate thesis from methodical subjects for credit-modular system of organization of educational process at higher pedagogical educational establishments.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.252.45

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Герасименко О. А. 
Методи реалізації пошуково-дослідницьких проектів на заняттях з трудового навчання у 7 - 9 класах з використанням інформаційно-пошукових технологій / О. А. Герасименко, Н. П. Герасименко // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 42. - С. 147-152. - Бібліогр.: 20 назв. - укp.

Зазначено, що в Національній доктрині розвитку освіти України у ХХI ст. поставлено завдання готувати людей високої освіченості і культури, кваліфікованих спеціалістів, здатних до творчої праці, професійного розвитку, мобільності в освоєнні та впровадженні новітніх наукомістких й інформаційних технологій. З'ясовано період, роль та методи застосування інформаційно-пошукових технологій (ІПТ) у пошуково-дослідницькій роботі учнів на заняттях з трудового навчання у VII - IX класах. Підсумовано, що вміле використання обчислювальної техніки набуло в наші дні загальнодержавного значення, а одне з найважливіших завдань школи - озброїти учнів знаннями і навичками використання сучасної обчислювальної техніки.

Указано на то, что в Национальной доктрине развития образования Украины в XXI в. поставлена задача готовить людей высокой образованности и культуры, квалифицированных специалистов, способных к творческому труду, профессиональному развитию, мобильности в освоении и внедрении новейших наукоемких и информационных технологий. Определен период, роль и методы применения информационно-поисковых технологий (ИПТ) в поисково-исследовательной работе учеников на занятиях труда в VII - IX классах. Подытожено, что умелое использование вычислительной техники приобрело в наши дни общегосударственное значение, и является одным из наиболее важных заданий школы - вооружать учеников знаниями и навыками использования современной вычислительной техники.

In the article, going is given near realization of modern information technologies of studies on the lessons of labour in 7-9 classes on the example of use of the informatively-searching systems at implementation - research projects. Maintenance is exposed, stages and essence of research activity at implementation of projects


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266 + Ч421.268

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Грипич С. Н. 
Моральне виховання молодших школярів і дитяча література (психолого-педагогічний погляд на проблему) / С. Н. Грипич // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 42. - С. 156-160. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Відзначено, що проблема формування моральних якостей належить до проблем не лише психолого-педагогічних, але й має соціально-педагогічний аспект. Ефективність процесу формування моральних якостей у молодших школярів засобами дитячої літератури залежить від науково-теоретичного матеріалу, застосування сучасних методів та форм навчання. Підсумовано, що виховання моральних якостей - найвагоміше завдання всієї початкової школи, і необхідно пам'ятати, що твори дитячої літератури мають досить глибокий вплив на моральне виховання молодших школярів.

Установлено, что проблема формирования моральных качеств является не только психолого-педагогической проблемой, но и несет в себе социально-педагогический аспект. Отмечено, что эффективность процесса формирования моральных качеств младших школьников средствами детской литературы зависит от научно-теоретического материала, применения современных методов и форм обучения. Подытожено, что воспитание моральных качеств является важной задачей всей начальной школы, и необходимо помнить, что произведения детской литературы оказывают достаточно глубокое влияние на младших школьников.

The article is devoted the problem of influence of the children's literature work's on the education moral qualities of junior pupils.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352 + Ш800.03

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Корженевська О. В. 
Організація самостійної роботи учнів - важливий фактор інтенсифікації навчального процесу / О. В. Корженевська // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 42. - С. 19-23. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Зазначено, що під самостійною роботою з іноземної мови слід розуміти таку форму організації навчальної та мовної діяльності учнів, за якої під керівництвом учителя і за його завданням (інструктажем) на уроці або поза ним, учні самостійно здійснюють послідовний цикл навчальних дій, спрямованих на володіння відповідним матеріалом або формування мовних умінь. Визначено, що зовнішніми, або організаційними, ознаками самостійної роботи учнів є опосередковане керівництво вчителя (постановка завдання, надання допомоги, здійснення контролю) та відсутність його безпосередньої участі в роботі. До внутрішніх, або процесуальних ознак, відноситься активність учнів, яка виявляється у напруженості їх навчальної діяльності, в їх розумових, вольових та фізичних зусиллях, спрямованих на досягнення конкретної мети, отримання результатів, та різнорівнева структура навчально-пізнавальної діяльності учнів (наявність репродуктивних, наслідувальних і творчих елементів діяльності, організованих у певній послідовності). Доведено, що індивідуальні форми організації самостійних робіт різних рівнів складності, які вимагають різної повноти знань, глибини узагальнень і висновків, різноманітних розумових і практичних дій, мають більші освітні можливості у порівнянні зі звичайними завданнями фронтального характеру.

Отмечено, что под самостоятельной работой по английскому языку нужно понимать такую форму организации учебной и речевой деятельности учащихся, при которой под руководством учителя и по его заданию (инструктажу) во время или вне урока, учащиеся самостоятельно осуществляют последовательный цикл учебных действий, направленных на овладение соответствующим материалом или формированием речевых умений. Определено, что внешними, или организационными признаками самостоятельной работы учащихся является опосредованное управление учителя (постановка задачи, предоставление помощи, осуществление контроля) и отсутствие его непосредственного участия в работе. К внутренним, или процессуальным признакам, относится активность учеников, которая проявляется в напряженности их учебной деятельности, в их умственных, волевых и физических усилиях, направленных на достижение определенной цели, получения результатов, и разноуровневая структура учебно-познавательной деятельности учеников (наличие репродуктивных, подражательных и творческих элементов деятельности, организованных в определенной последовательности). Доказано, что индивидуальные формы организации самостоятельных работ разных уровней сложности, которые требуют разной полноты знаний, глубины обобщений и выводов, различных умственных и практических действий, имеют большие образовательные возможности по сравнению с обычными заданиями фронтального характера.

This article deals with the role of pupils' self-work in the educational process, the peculiarities of its organizing on the different levels of education and role of teacher in this process. Changes in the contest of educational material and methods of its treatment need the changes in character of teacher's activity.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.267 + Ш12-912

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Мороз Л. В. 
Основні питання принципів і критеріїв відбору та засвоєння лексичного мінімуму студентами немовних спеціальностей вищих навчальних закладів / Л. В. Мороз, І. О. Пашко // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 42. - С. 63-65. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Встановлено, що для того, щоб досить вільно читати науково-технічну літературу та розуміти усні повідомлення, а також вміти порозумітися зі спеціалістами, в першу чергу потрібна кількісна й якісна конкретизація бажаних результатів навчання, тобто встановлення конкретних критеріїв володіння мовою на фонетичному, лексичному, граматичному рівнях. Визначено, що однією з основних проблем у проведенні відбору лексичного мінімуму є встановлення принципів і критеріїв відбору. Виокремлено найадекватніші принципи та критерії відбору та засвоєння лексики студентами немовних спеціальностей ВНЗ.

Установлено, что для того, чтобы достаточно свободно читать научно-техническую литературу и понимать устные сообщения, а также достигать взаимопонимания со специалистами, в первую очередь нужна количественная и качественная конкретизация желаемых результатов обучения, то есть установление конкретных критериев владения языком на фонетическом, лексическом, грамматическом уровнях. Определено, что одной из основных проблем в проведении отбора лексического минимума является установление принципов и критериев отбора. Выделены наиболее употребляемые принципы и критерии отбора и усвоения лексики студентами неязыковых специальностей ВУЗ.

The article deals with the basic problems of principles and criteria for choosing and mastering the lexical minimum at non-linguistic establishments of higher education. The most frequently used principles and criteria for choosing and mastering the lexical minimum by students at non-linguistic establishments of higher education are taken into consideration in the article.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-913-2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Поліщук Н. В. 
Особистісно-орієнтована технологія навчання при підготовці фахівців з технологічної освіти / Н. В. Поліщук // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 42. - С. 139-141. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Визначено, що саме особистісно-орієнтована технологія навчання здатна підготувати всебічно розвинену особистість як у професійному, так і в культурному розумінні, здатну до життєвого самовизначення, оскільки вона передбачає співпрацю та співтворчість студента і викладача. Наголошено на необхідності побудови навчання фахівців технологічної освіти таким чином, щоб воно було системним і послідовним, доступним, наочним, науковим і, водночас, цікавим. За цього необхідно не забувати про індивідуальні особливості кожного студента. Обгрунтовано важливість впровадження особистісно-орієнтованої технології навчання в процесі підготовці фахівців у галузі технологічної освіти.

Определено, что именно личностно-ориентированая технология обучения способна подготовить всесторонне развитую личность как в профессиональном, так и в культурном понимании, способную к жизненному самоопределению, поскольку она предусматривает сотрудничество и сотворчество студента и преподавателя. Подчеркнута необходимость построения обучения специалистов технологического образования таким образом, чтобы оно было системным и последовательным, доступным, наглядным, научным и в то же время интересным. При этом необходимо не забывать об индивидуальных особенностях каждого студента. Обоснована важность внедрения личностно-ориентированной технологии обучения при подготовке специалистов по технологическому образованию.

Problems of preparation of the competitive expert of technological education are analyzed. The methodological is based on the personal-oriented technology of training.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.223.7 + Ж.р(4УКР)3-3

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Салюк І. Я. 
Особистісно-орієнтований підхід у детермінації розвитку іншомовного мовлення школярів / І. Я. Салюк // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2009. - Вип. 42. - С. 23-28. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Зазначено, що одним з пріоритетних напрямів реформування освіти, запланованих Державною національною програмою "Освіта. Україна ХХI століття", визначено необхідність досягнення якісно нового рівня у вивченні базових навчальних предметів, зокрема української та іноземних мов. Особистісно-орієнтоване виховання передбачає мету формування й розвитку в дитини особистісних цінностей, оскільки вони завдяки своїм показникам здатні виконувати функцію вищого критерію для орієнтації індивіда у світі й опори для особистісного самовизначення. Підсумовано, що особистісно-орієнтоване навчання реалізується через діяльність, яка має не тільки зовнішні атрибути спільності, але й на рівні свого внутрішнього змісту передбачає співробітництво, саморозвиток суб'єктів навчального процесу та виявлення їх особистісних функцій.

Отмечено, что одним из приоритетных направлений реформирования образования, предложенных Государственной национальной программой "Образование. Украина XXI века", определена необходимость достижения качественного нового уровня в изучении базовых учебных предметов, в частности украинского и иностранного языков. Личностно-ориентированное воспитание предусматривает цель формирования и развития у ребенка личностных ценностей, поскольку они благодаря своим показателям способны исполнять функцию высшего критерия для ориентации индивида в мире и опоры для личностного самоопределения. Подытожено, что личностно-ориентированное обучение реализируется через деятельность, которая имеет не только внешние атрибуты общности, но и на уровне своего внутреннего содержания предусматривает сотрудничество, саморазвитие субъектов учебного процесса и выявление их личностных функций.

This article talks about a personality point in determination of development of pupils' foreign speech. The problem of consideration of individual pupils' peculiarities is one of most central problems during a foreign language's training.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського