Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (3)Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (33)
Пошуковий запит: (<.>K=ДОШКІЛЬНЯТА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 25
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Носко М. О. 
Вплив занять фізичною культурою на розвиток дітей дошкільного віку / М. О. Носко // Педагогіка, психологія та мед.-біол. пробл. фіз. виховання і спорту. - 2004. - № 2. - С. 67-75. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Представлено дані теоретичного аналізу щодо впливу фізичних вправ на розвиток дітей дошкільного віку. Особливу увагу приділено урахуванню анатомо-фізіологічних особливостей розвитку як окремих органів і систем, так і всього організму в цілому.

Представлены данные теоретического анализа влияния физических упражнений на развитие детей дошкольного возраста. Особое внимание уделено учету анатомо-физиологических особенностей развития как отдельных органов и систем, так и всего организма в целом.

In article the results of the theoretical analysis of physical exercises' influence on the development of preschool children are submitted. While carrying out physical training the special attention is given to the account of anatomy-physiological features of the development both of separate bodies and systems, and all organism as a whole.


Ключ. слова: фізичне виховання, фізичний розвиток, дошкільнята
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.354

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Гавриш Н. В. 
Сучасне заняття в дошкільному закладі : навч.-метод. посіб. / Н. В. Гавриш; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. - Луганськ : Альма-матер, 2007. - 494 c. - Бібліогр.: с. 468-470. - укp.

Висвітлено теоретичні дидактико-методичні аспекти організації навчально-виховного процесу в дошкільному закладі. Подано класифікацію й охарактеризовано види занять з дітьми на підставі інтеграції. Запропоновано практичний матеріал, зокрема, зміст перспективного планування освітньої роботи на засадах тематичного принципу, атлас інтелектуальних карт для інтегрованих занять з дітьми. Проаналізовано типові помилки в плануванні та проведенні занять з дошкільнятами.

Освещены теоретические дидактико-методические аспекты организации учебно-воспитательного процесса в дошкольном заведении. Дана классификация и охарактиризованы виды занятий с детьми на основе интеграции. Предложен практический материал, в частности, содержание перспективного планирования образовательной работы на основе тематического принципа, атлас интеллектуальных карт для интегрированных занятий с детьми. Проанализированы типичные ошибки в планировании и проведении занятий с дошкольниками.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.381р30

Шифр НБУВ: ВА699411 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Солонина О. М. 
Епідеміологічні особливості розповсюдження гепатиту "А" в західному регіоні України : Автореф. дис... канд. мед. наук : 14.02.02 / О. М. Солонина; АМН України. Ін-т епідеміології та інфекц. хвороб ім. Л.В.Громашевського. - К., 2001. - 21 c. - укp.

Наведено нові дані про особливості розповсюдження гепатиту А у західному регіоні України з урахуванням інтенсивності прихованого перебігу епідемічного процесу, а також матеріали стосовно шляхів і чинників передачі збудника. Використано сучасні методи специфічної лабораторної діагностики для доведення прямої кореляційної залежності між кількістю випадків цієї інфекції на окремій території, отримано позитивні результати індикації вірусу (антигену) в об'єктах довкілля. Визначено групи високого ризику інфікування вірусом: це працівники дитячих дошкільних установ і дошкільнята, які відвідують організовані колективи; працівники громадського харчування та торгівлі, водоканалізаційного господарства. Встановлено закономірності утворення природного імунітету населення до гепатиту А. Показано можливість передачі вірусу гепатиту А під час трансфузій крові та її препаратів. Доведено перевагу індуктора інтерфероногенезу - мефенамінової кислоти перед імуноглобулінопрофілактикою у випадку екстреного застосування. Запропоновано вдосконалену систему епідеміологічного нагляду, яка базується на інформаційно-аналітичному забезпеченні обласних санітарно-епідеміологічних станцій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р514.16-1 + Р194.16

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА313610 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Савушкіна О. В. 
Сприйняття творів живопису дітьми дошкільного віку / О. В. Савушкіна // Вісн. Луган. нац. ун-ту ім. Т. Шевченка. Пед. науки. - 2012. - № 22, ч. 7. - С. 43-49. - Бібліогр.: 22 назв. - укp.

Розкрито сприйняття творів живопису дітьми-дошкільнятами. Наголошено на тому, щоб навчити дітей розуміти та любити твори мистецтва, треба навчити їх читати твір, бачити не тільки зображення, але й заглядати глибше. Проаналізовано власне твір живопису та сприйняття даного твору дітьми 5 - 7-го віку.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.355.22 + Ю984.542

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69372 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Онишків З. М. 
Навчально-виховний комплекс „дошкільний навчальний заклад – початкова школа”: шляхи забезпечення наступності / З. М. Онишків // Пед. дискурс : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 10. - С. 372-376. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Розглянуто особливості забезпечення наступності в роботі з дошкільнятами та молодшими школярами за умов комплексу „дошкільний навчальний заклад – початкова школа”. Виділено такі особливості забезпечення наступності: полегшення процесу адаптації дітей до умов шкільного життя, формування позитивного ставлення дитини до школи, сприяння формуванню досвіду колективної творчої діяльності, зміна статусу учня, створення можливостей для спільного використання приміщень, сприяння співпраці вихователів і учителів з батьками дітей, використання різних форм методичної роботи.

Рассмотрены особенности обеспечения преемственности в работе с дошкольниками и младшими школьниками в условиях комплекса „дошкольное учебное учреждение – начальная школа”. Выделены такие особенности обеспечения преемственности: улучшение процесса адаптации детей к условиям школьной жизни, формирование положительного отношения ребенка к школе, содействие формированию опыта коллективной творческой деятельности, изменение статуса ученика, создание возможностей для общего использования помещений, содействие сотрудничеству воспитателей и учителей с родителями детей, использование разных форм методической работы.

The article dwells upon the possibilities for continuity between preschool education and junior level classes in the integrated framework of „preschool educational establishments – junior school”. The author singles out the following peculiarities of providing the continuity between the two levels of education: making the adjustment process of pupils to the school life easier, the formation of positive attitude of children toward school, the formation of the experience of creative work in a group, the functioning of multiage after school groups, the change of junior school pupil status, the use of common classrooms, the cooperation of educators and teachers with parents, and the use of various forms of methodical work.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.389

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж73286 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Дубинина Д. Н. 
Белорусская народная игрушка как средство этнокультурного воспитания детей раннего возраста / Д. Н. Дубинина // Оновлення змісту, форм та методів навчання і виховання в закл. освіти : зб. наук. пр. - 2011. - Вип. 1 (44). - С.  122-125. - Библиогр.: 7 назв. - рус.

Отмечено, что в связи с подъемом национального самосознания, стремлением народа к этнической и этнокультурной самоидентификации проблема приобщения детей дошкольного возраста к народным традициям в Белоруссии является одной из определяющих. Дано краткое описание белорусских народных игрушек. Сделан вывод о том, что игры с народной игрушкой, ее самостоятельное изготовление дошкольниками одновременно с овладением родным языком, восприятие фольклорных произведений являются источником формирования у ребенка того «душевно-духовного уклада», который потребуется ему в дальнейшей жизнедеятельности.

Відзначено, що у зв'язку з піднесенням національної самосвідомості, прагненням народу до етнічної й етнокультурної самоідентифікації проблема залучення дітей дошкільного віку до народних традицій в Білорусії є однією з визначальних. Подано стислий опис білоруських народних іграшок. Зроблено висновок про те, що ігри з народною іграшкою, її самостійне виготовлення дошкільнятами одночасно з опануванням рідною мовою, сприйняття фольклорних творів є джерелом формування у дитини того «душевно-духовного укладу», який буде необхідним їй в подальшій життєдіяльності.

In the article a brief description of Byelorussian folk toys are given. Also their significance in the familiarizing of preschoolers with the folk traditions is noted.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.373 + Ч411.352.13

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70586 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Литовченко О. В. 
Логопедическая ритмика в системе комплексной работы по преодолению заикания / О. В. Литовченко // Наука і освіта. - 2007. - № 3. - С. 144-147. - Библиогр.: 10 назв. - рус.

Наведено результати педагогічного експерименту з використання логоритмічних занять у корекційній роботі з дошкільнятами з вадами мовлення. Охарактеризовано стан мовленнєвої та загальної моторики у таких дошкільнят. Виділено чотири групи дітей за станом моторики. Розглянуто схему приблизного заняття зі школярами, що заїкаються. Зроблено висновок про ймовірну ефективність подібних занять, що проводяться з дітьми, котрі окрім заїкання мають інші відхилення у розвитку.

Приведены результаты педагогического эксперимента по использованию логоритмических занятий в коррекционной роботе с дошкольниками, которые страдают заиканием. Охарактеризировано состояние речевой и общей моторики у заикающихся дошкольников. Выделены четыре группы детей по состоянию моторики. Рассмотрена схема примерного занятия с заикающимися школьниками. Сделан вывод про вероятную эффективность подобных занятий при роботе с детьми, которые имеют кроме заикания другие отклонения в развитии.

The article deals with the results of pedagogical experiment on use of logoritmic employment in correctional the robot with preschool children. The condition of a speech and general motility at stutters preschool children. It is allocated four groups of children on a condition of a motility. The circuit of provisional employment with stutters schoolboys is considered. The conclusion about probable efficiency of similar employment is made at the robot with children who have except for stutter other deviations in development.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.923

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Горбунова Н. В. 
Система лексичної роботи з дітьми старшого шкільного віку / Н. В. Горбунова // Наука і освіта. - 2006. - № 1/2. - С. 72-76. - Бібліогр.: 3 назв. - укp.

Наведено авторську систему лексичної роботи з дітьми старшого шкільного віку: лексичні ігри , конспекти занять. Виділено основні напрями лексичної роботи з дошкільнятами. Охарактеризовано розвиток мислення в дітей даного віку.

Предложено систему лексической работы с детьми старшего школьного возраста: лексические игры, конспекты занятий. Выделено основные направления лексической работы с дошкольниками. Дана характеристика развитию мышления у детей данного возраста.

The article deals with the system of lexical work with children of the senior school age: lexical games, abstracts of employment. It is allocated the basic directions of lexical work with preschool children. The characteristic is given to development of thinking in children of the given age.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.382 + Ш141.4-912.33

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
9.

Шишлевська О. В. 
Реалізація моделі підготовки майбутніх фахівців дошкільної освіти до роботи з дітьми у поліетнічному соціумі Криму / О. В. Шишлевська // Наука і освіта. - 2011. - № 2. - С. 119-121. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Викладено результати констатуючого та формувального етапів експерименту, метою якого було розроблення та апробація моделі підготовки фахівців до роботи в поліетнічному соціумі Криму. В контексті реалізації даної моделі розглянуто мотиваційно-інформаційний, операційно-діяльнісний та результативний етапи формування готовності під час вивчення курсу "Організація роботи з дошкільнятами в поліетнічному соціумі Криму". Доведено, що впровадження моделі реалізації запропонованого комплексу педагогічних умов дозволило сформувати відповідний рівень компетентності в майбутніх фахівців дошкільної освіти.

Изложены результаты констатирующего и формирующего этапов эксперимента, целью которого была разработка и апробация модели подготовки специалистов к работе в полиэтническом социуме Крыма. В контексте реализации данной модели рассмотрены мотивационно-информационный, операционно-деятельностный и результативный этапы формирования готовности при изучении курса "Организация работы с дошкольниками в полиэтническом социуме Крыма". Доказано, что внедрение модели реализации предложенного комплекса педагогических условий позволило сформировать должный уровень компетентности у будущих специалистов дошкольного образования.

The article presents results of research aimed at approving the model of preparing specialists in preschool education for work with children in a polyethnic society of the Crimea. The author has proved that introducing the model of realization of the proposed complex of pedagogical conditions enabled forming the required level of competence.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Полєвікова О. Б. 
Особливості дослідження дитячого словника / О. Б. Полєвікова // Наука і освіта. - 2011. - № 8. - С. 109-111. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

Обгрунтовано особливості дослідження дитячого словника. Наведено приклади конкретних методик та виявлено рівні засвоєння слів дошкільнятами. Особливу увагу, на думку автора, заслуговує методика перевірки понять значення слова та метод вільних словесних асоціацій, за допомогою якого відбувається перехід пасивного словника в активний. Визначено показники рівнів лексичного розвитку дитини для діагностики розумового розвитку та рівня мовленнєвої готовності дітей до шкільного навчання. Підтверджено тезу вітчизняних науковців, що в лінгводидактичних дослідженнях суттєвим моментом є використання системи методів, яка забезпечить репрезентативність і валідність первинної інформації, і розробка якої є перспективою подальших досліджень.

Рассмотрены особенности исследования детского словаря. Приведены примеры конкретных методик и выявлены уровни усвоения слов дошкольниками. Особое внимание, по мнению автора, заслуживает методика проверки понятий значения слов и метод свободных словесных ассоциаций, с помощью которого происходит переход пассивного словаря в активный. Определены показатели уровней лексического развития ребенка для диагностики умственного развития и уровней речевой готовности детей к школьному обучению. Подтвержден тезис отечественных ученых о том, что существенным моментом в лингводидактичних исследованиях является использование системы методов, которая обеспечит репрезентативность и валидность первичной информации.

The article substantiates patterns of studying children's vocabulary: ascertains the purpose of the survey; provides examples of specific techniques; detects the level of mastering words by preschoolers; determines the degree of mastering words by children.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.382.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Солодовникова Н. В. 
Семья как первооснова воспитания толерантного поведения у дошкольника / Н. В. Солодовникова // Наша шк.. - 2010. - № 3. - С. 13-23. - Библиогр.: 6 назв. - рус.

В контексте решения проблемы внедрения в общественное сознание и практику общественных отношений культуры толерантности раскрыты возможности семьи, являющейся первоисточником приобщения дошкольников к социальным ценностям, в воспитании толерантного поведения у детей дошкольного возраста. Предложена формула толерантности: признание + принятие + понимание = толерантность. Детально рассмотрены два типа толерантности, соответствующие ее психологической дифференциации - естественная и нравственная. Охарактеризованы компоненты структуры толерантных отношений в семье и выделены три уровня толерантности во взаимоотношениях между членами семьи.

У контексті вирішення проблеми впровадження у суспільну свідомість і практику суспільних відносин культури толерантності розкрито можливості сім'ї, що є першоджерелом прилучення дошкільників до соціальних цінностей, у вихованні толерантної поведінки у дітей дошкільного віку. Запропоновано формулу толерантності: визнання + прийняття + розуміння = толерантність. Детально розглянуті два типи толерантності, що відповідають її психологічній диференціації - природна і моральна. Охарактеризовано компоненти структури толерантних стосунків у сім'ї та виділено три рівні толерантності у взаєминах між членами сім'ї.

In this article opens up a value of the family in education of preschool children tolerant behavior an the features of performing of this process are exposed.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.352.16 + Ч491.0

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Берник Т. Л. 
Організація логопедичної допомоги дітям дошкільного віку в системі спеціальної освіти / Т. Л. Берник // Дефектологія. - 2006. - № 1. - С. 51-55. - укp.

Здійснено історичний огляд становлення логопедичної допомоги дошкільнятам з кінця 30-х років ХХ ст. до сучасного періоду. Проаналізовано особливості розвитку дошкільної ланки освіти осіб з порушеннями мовлення в періоди: 1945 - 1954 рр., 1955 - 1971 рр., 1972 - 1990 рр. Акцентовано увагу на тенденціях розвитку логопедичної допомоги у 1991 - 2005 рр.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Таранченко О. 
Особливості реалізації змісту освіти дітей з порушеннями слуху / О. Таранченко, С. Литовченко // Дефектологія. - 2008. - № 1. - С. 52-56. - укp.

Висвітлено матеріали Всеукраїнського науково-практичного семінару "особливості реалізації змісту освіти дітей з порушенням слуху", який відбувся 23 - 24 жовтня 2007 р. на базі Підкамінської спеціальної загальноосвітньої школи-інтернату I - III ступенів для дітей зі зниженим слухом (Бродівський район, Львівська область). Розглянуто діяльність школи-інтернату як експериментального педагогічного майданчика Інституту спеціальної педагогіки АПН України з питання поглибленого професійного навчання дітей з порушенням слуху та науковий доробок лабораторії сурдопедагогіки Інституту спеціальної педагогіки АПН України з питання змісту корекційної освіти, що має вирішальне значення для забезпечення повноцінної інтеграції учнів спеціальної школи в суспільство. Розглянуто питання організації ранньої педагогічної допомоги дітям з порушеннями слуху, розширення мережі навчально-реабілітаційних закладів різних типів, які надають корекційну допомогу дошкільнятам та їх родинам, а також щодо браку підручників, технічних засобів. Наведено резолюцію науково-практичного семінару та пропозиції стосовно вирішення проблеми.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432я431(4УКР)

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Рібцун Ю. 
Використання наочності в роботі з молодшими дошкільнятами із загальним недорозвиненням мовлення / Ю. Рібцун // Дефектологія. - 2010. - № 4. - С. 32-35. - Бібліогр.: 6 назв. - укp.

Охарактеризовано особливості використання наочності у молодшій логопедичній групі для дітей із загальним недорозвиненням мовлення (ЗНМ) з урахуванням їх психофізичних особливостей. Розкрито роль спеціальної іграшки - запатентованої авторської корисної моделі логопедичної ляльки, яка допомагає зробити корекційно-розвивальні заняття цікавими та ефективними. Висвітлено вікові особливості та стан психофізичного і мовленнєвого розвитку молодших дошкільників. Визначено роль геометричних будівельних матеріалів, малюнків та картинок у молодшій логопедичній групі. Зроблено висновок про значення використання наочності як одного із основних дидактичних принципів у корекційно-розвивальному навчанні молодших дошкільників із ЗНМ, яке стає більш доступним та ефективним забезпечує максимально повне використання усіх аналізаторів, розвиває спостережливість і мислення.

Охарактеризованы особенности использования наглядности в младшей логопедической группе для детей с общим недоразвитием речи (ОНР) с учетом их психофизических особенностей. Раскрыта роль специальной игрушки - запатентованной авторской полезной модели логопедической куклы, которая помогает сделать коррекционно-развивающие занятия интересными и эффективными. Освещены возрастные особенности и состояние психофизического и речевого развития младших дошкольников. Определена роль геометрических строительных материалов, рисунков и картинок в младшей логопедической группе. Сделан вывод о значении использования наглядности как одного из основных дидактических принципов в коррекционно-развивающем обучении младших дошкольников с ОНР, которое становится более доступным и эффективным, обеспечивает максимально полное использование всех анализаторов, развивает наблюдательность и мышление.

Сharacterizes the features of visibility in the younger group speech therapy for children with milk replace according to their psychophysical characteristics. The role of a special toy - a patented utility model, the author's speech therapy dolls, which helps to make the correction and developing classes interesting and effective. Highlights age-related features and condition of the psychophysical and speech development of younger preschoolers. Defined the role of geometric construction materials, drawings and pictures in the younger group speech therapy. The conclusion about the meaning of clarity as one of the main didactic principles of Correction and Development Training younger preschoolers with general underdeveloped broadcasting, which is becoming more affordable and efficient, provides the fullest use of all the analyzers developed powers of observation and thinking.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.373 + Ч437.92

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15708 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Кузь В. Г. 
Учебно-воспитательный комплекс "школа - дошкольное учебное заведение" / В. Г. Кузь // Педагогіка і психологія. - 2010. - № 2. - С. 115-120. - Бібліогр.: 5 назв. - укp.

На базі вивчення теорії та практики двох видатних українських педагогів - А. С. Макаренка та В. О. Сухомлинського, які теоретично обгрунтували побудову колективу на основі сімейності, тобто різновікового об'єднання дітей, педагоги успішно запровадили цю ідею в практику, - проведено експеримент з організації навчально-виховного закладу "Школа-дошкільний заклад" у малому селі. Зроблено висновок про високу ефективність впровадження нового навчально-виховного комплексу, який стане першою ланкою неперервної освіти, дошкільнята одержають належну фізичну, інтелектуальну, психічну підготовку до школи, функціонування цієї установи розв'язує низку соціальних і педагогічних проблем.

На базе изучения теории и практики двух выдающихся украинских педагогов - А. С. Макаренко и В. А. Сухомлинского, которые теоретически обосновали построение коллектива на основе семейственности, разновозрастного объединения детей, педагоги успешновнедрили эту идею в практику, - проведен эксперимент по организации учебно-воспитательного учреждения "Школа-дошкольное заведение" в малом селе. Сделан вывод о высокой эффективности внедрения нового учебно-воспитательного комплекса, который станет первым звеном непрерывного образования, дошкольники получат должную физическую, интеллектуальную, психическую подготовку к школе, функционирование этого учреждения решает ряд социальных и педагогических проблем.

On the basis of studying the theory and practice of two prominent Ukrainian teachers - Makarenko A. S. and Sukhomlinskiy V. A. that theoretically justified the construction team on the basis of nepotism, that is, mixed-age children together, have successfully implemented this idea into practice - an experiment on the organization of educational institutions "School-preschool institution" in a small village. The conclusion about high effectiveness of introducing a new educational complex, which will be the first part of continuing education, preschool children receive proper physical, intellectual, mental preparation for school, and functioning of the agency decides a number of social and educational problems.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.207

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14642 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Дуброва О. 
Теоретичні засади формування основ культури спілкування дітей 5 – 7 років / О. Дуброва // Освіта і упр.. - 2012. - 15, № 1. - С. 110-115. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

За результатами аналізу наукових джерел щодо проблеми виховання культури спілкування визначено зміст і структуру культури спілкування, окреслено особливості її формування у дітей дошкільного віку. Охарактеризовано систему внутрішніх ресурсів людини, яка забезпечує ефективний перебіг комунікативного процесу. Зазначено, що метою навчання дітей культури спілкування є формування адекватної комунікативної поведінки – сукупності норм і традицій спілкування. Досліджено теоретичні засади формування основ культури спілкування у дітей 5 – 7-ми років. Зроблено висновки, що найбільш сприятливі умови для формування культури спілкування складаються у дошкільному дитинстві, характерними ознаками якого є надзвичайна пластичність психіки, високий рівень емоційної чутливості; що ефективність дошкільного виховання визначається культурою педагогічного спілкування дорослого з дитиною.

В результате анализа научных источников по проблеме воспитания культуры общения определено содержание и структура культуры общения, обозначены особенности ее формирования у детей дошкольного возраста. Охарактеризована система внутренних ресурсов человека, которая обеспечивает эффективное протекание коммуникативного процесса. Отмечено, что целью обучения детей культуре общения является формирование адекватного коммуникативного поведения – совокупности норм и традиций общения. Исследованы теоретические основы формирования основ культуры общения у детей 5 – 7-ми лет. Сделаны выводы, что наиболее благоприятные условия для формирования культуры общения складываются в дошкольном детстве, характерными признаками которого являются необычайная пластичность психики, высокий уровень эмоциональной чувствительности; что эффективность дошкольного воспитания определяется культурой педагогического общения взрослого с ребенком.

The article gives the results of the analysis of scientific sources dealing with the problem of educating the culture of intercourse. The place and role of cultural behavior in the process of communication is defined and components of the culture of intercourse are distinguished. The author investigates theoretical principles of forming the culture of intercourse in children of 5 – 7 years old.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.352.25

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Овчаренко І. І. 
"Незвичайні пригоди звичайної гривеньки" / І. І. Овчаренко // Постметодика. - 2009. - № 1. - С. 51-52. - укp.

Наведено віршований матеріал про українську гривню, що допоможе дошкільнятам засвоїти елементарні знання про призначення грошей. Запропонований матеріал може бути використаний на заняттях, що висвітлюють сферу життєдіяльності людини за базовою Програмою розвитку дошкільника "Я у Світі", а також у сюжетно-рольових іграх.

Приведен стихотворный материал об украинской гривне, который поможет дошкольникам усвоить элементарные знания о назначении денег. Предложенный материал может быть использован на занятиях, освещающих сферу жизнедеятельности человека по базовой Программе развития дошкольника "Я в Мире", а также в сюжетно-ролевых играх.

These learning material will help under-fives to get some knowledge about Ukrainian hryvnya. It can be used at lesson about man's occupations accordingly the basic program of preschool child's development лI in the World», and also in the role-playinggames.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.357

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14603 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Ходосенко О. Ю. 
Гра у шахи та її вплив на формування інтелектуальних якостей особистості / О. Ю. Ходосенко // Наука і освіта. - 2012. - № 6. - С. 236-240. - Бібліогр.: 4 назв. - укp. - рус.

Обгрунтовано дослідження впливу гри в шахи на формування інтелектуальних властивостей підлітків. Вивчено особливості інтелектуальних процесів у підлітків, що посилено займаються шахами. Проведено психодіагностичне дослідження інтелектуальних властивостей, що формуються під впливом гри в шахи, серед дітей старшого дошкільного віку. Запропоновано використання особистісно модифікованої програми І. Г. Сухіна «Шахи у дитячому садку» з включенням особистісно-розумових розвивальних методів з акцентом на міжособистісну інтелектуальну діяльність дошкільнят. Доведено стійкий психолого-педагогічний ефект від опанування дошкільнятами шахової програми на успішність їх навчання в початковій школі. Розроблено методичні рекомендації щодо формування елементів інтелектуальної культури особистості у старших дошкільників на основі одержаних експериментальних даних.

Обосновано исследование влияния игры в шахматы на формирование интеллектуальных свойств подростков. Изучены особенности интеллектуальных процессов у подростков, которые усиленно занимаются шахматами. Проведено психодиагностическое исследование интеллектуальных свойств, которые формируются под влиянием игры в шахматы, среди детей старшего дошкольного возраста. Предложено использовать личностно модифицированную программу И. Г. Сухина «Шахматы в детском саду» с включением личностно умственных развивающих методов с акцентом на межличностную интеллектуальную деятельность дошкольников. Доказан устойчивый психолого-педагогический эффект от овладения дошкольниками шахматной программы на успешность их обучения в начальной школе. Разработаны методические рекомендации по формированию элементов интеллектуальной культуры личности у старших дошкольников на основе полученных экспериментальных данных.

Grounded is the study of the effect of chess on the formation of the intellectual property adolescents. Studied are the features of the intellectual processes in adolescents intensively engaged chess. Conducted is the psycho diagnostic study among preschool children intellectual properties that are influenced by the game of chess. Proposed is to use the personal modified program of I. G. Sukhina "Chess in kindergarten" to include personal and mental developmental techniques with a focus on interpersonal intellectual activity preschoolers. Proved is the stable psycho-pedagogical impact of preschool children master chess program on the success of their learning in elementary school. Conducted are the methodical recommendations for the development of the individual elements of intellectual culture in older preschool children on the basis of experimental data.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю943.5/8 + Ю945.1 + Ю983.402.2

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16225 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Свідер Т. В. 
Поширеність захворювань дошкільнят із зон високої активності $E bold {nothing sup 210 roman Pb} у грунті в асоціації з мікроядерним індексом клітин букального епітелію / Т. В. Свідер // Буков. мед. вісн.. - 2001. - 5, № 4. - С. 108-111. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.514.31-43

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж15712 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
20.

Радченко Г. П. 
Вплив народознавчого матеріалу на емоційно-чуттєву сферу дошкільника / Г. П. Радченко // Наша шк.. - 2014. - № 1. - С. 45-46. - укp.

Розглянуто одну з найважливіших психологічних і педагогічних проблем у сфері становлення особистості дошкільника – проблему розвитку емоцій, їх роль у формуванні мотивів як регулятор діяльності та поведінки дитини. Відзначено, що ознайомлення дітей з національною культурою і традиціями неможливе без урахування принципу емоційності навчання. Доведено, що у дитини-дошкільника емоції є пусковим механізмом мимовільної уваги та запам’ятовування. Завдяки ознайомленню з образотворчим мистецтвом, творами народно-прикладного мистецтва, народною піснею, українською класичною та сучасною музикою, дошкільнята пізнають особливості національної культури, долучаються до духовних надбань попередніх поколінь і сучасників.

Рассмотрена одна из важнейших психологических и педагогических проблем в сфере становления личности дошкольника - проблема развития эмоций, их роль в формировании мотивов как регулятора деятельности и поведения ребенка. Отмечено, что ознакомление детей с национальной культурой и традициями невозможно без учета принципа эмоциональности обучения. Доказано, что у ребенка-дошкольника эмоции являются пусковым механизмом непроизвольного внимания и запоминания. Благодаря знакомству с изобразительным искусством, произведениями народно-прикладного искусства, народной песней, украинской классической и современной музыкой дошкольники познают особенности национальной культуры, приобщаются к духовным ценностям предыдущих поколений и современников.

Considered one of the most important psychological and pedagogical problems in formation of the person preschooler - the problem of emotions, their role in the formation of motives as a regulator of activity and behavior of the child. Noted that introduce children to the national culture and traditions is impossible without the principle of emotional learning. It is proved that the preschooler emotions are trigger involuntary attention and memory. Due to familiarity with fine art, folk art, folk song, Ukrainian classical and contemporary music, preschoolers learn the peculiarities of national culture and spiritual values attached to previous generations and contemporaries.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.385 + Ю983.521

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж21367 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського