Бази даних

Наукова електронна бібліотека - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (44)Тематичний інтернет-навігатор (7)Автореферати дисертацій (620)Реферативна база даних (12491)Книжкові видання та компакт-диски (1965)Журнали та продовжувані видання (530)
Пошуковий запит: (<.>K=МИСТЕЦЬК$<.>+<.>K=ПЕДАГОГІКА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 222
Представлено документи з 1 до 20
...

   Тип видання:   наукове видання   
1.
 



A history of the university in Europe [Electronic resource] : in 4 vol. / ed. Walter Ruegg. - Cambridge : Cambridge university press, 2003
Переклад назви: Історія університетів в Європі

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ

Т. 3 : Universities in the nineteenth and early twentieth centuries (1800–1945). - 2004. - 774 p.

T. 4 : Universities since 1945. - 2011. - 661 p.


This is the first of four volumes that will comprise A History of the University in Europe, covering the development of the university in Europe (East and West) from its origins to the present day. No other up-to-date, comprehensive history of this type exists: its originality lies in focusing on a number of major themes viewed from a European perspective, and in its interdisciplinary, collaborative and transnational character. Volume I, covering the Middle Ages, places the medieval European universities in their social and political context. After explaining the number and types of universities from their origins in the twelfth century to around 1500, it examines the inner workings as an institution and paints a general picture of medieval student life.



Кл.слова:
історія освіти -- навчальні заклади -- європейська педагогіка

   Тип видання:   художня література   
2.

Форостина, Оксана.
Duty free [Електронний ресурс] / Оксана Форостина. - Л. : Кальварія, 2013. - 192 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Чи існує в літературознавстві поняття «роман-нарис»? У кожному разі в літературі такий роман уже є. Як то в романах, читач знайде тут любовну історію, кілька розгалужених сюжетних ліній та всілякі подорожні пригоди. Але, як то в нарисах, важливішими за події в цьому тексті є самі герої, а важливішими за героїв — атмосфера і середовище. Зокрема – українська атмосфера дев’яностих-нульових і середовище більш-менш мистецького Львова, пропущені через «очуднену» призму свідомості американського напівукраїнця Елайджи. Наскільки болісними чи, навпаки, комічними виявляться його прозріння від зіткнення уявної України з реальною? Як то з найсмачнішими товарами в duty free, відповідь на це запитання призначена винятково для дорослої аудиторії.



Кл.слова:
література -- роман -- нарис

   Тип видання:   енциклопедія   
3.

Reill, Peter Hanns.
Encyclopedia of the Enlightenment [Electronic resource] / Peter Hanns Reill, Ellen Judy Wilson. - New York : Facts On File, Inc., 2004. - 689 p
Переклад назви: Енциклопедія Просвітництва

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


A resource on the Age of Enlightenment, which spanned the late 17th through the 18th centuries and replaced superstition and religious despotism with reason and rationality, Encyclopedia of the Enlightenment, Revised Edition is a tool for students and the general public. Conceived and written as a point of departure for anyone who wishes to encounter this remarkable age of Kant, Newton, Descartes, Mozart, and Voltaire, this work surveys a vast landscape of ideas, historical figures, and events. Featuring articles on general topics, such as science, education, art and architecture, aesthetics, and music, personalities, countries, notable works, and concepts, this encyclopedia features more than 120 black-and-white photographs and provides cross-references throughout. Further readings follow all major articles. An introduction, chronology, bibliography, and index round out the features of this resource to the period that informed both the birth of the United States and the modern era.



Кл.слова:
мистецтво -- культурна політика -- педагогіка

   Тип видання:   наукове видання   
4.


Literacy in America [Electronic resource] : an encyclopedia of history, theory, and practice / ed. B. J. Guzzetti. - Santa Barbara : ABC-CLIO, 2002. - 779 p.
Переклад назви: Письменність в Америці: Енциклопедія історії, теорії, і практики

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Written for an audience embracing both students being introduced to theories and terminology of literacy and specialists in the field, the A-Z entries fall into five categories. The first and most numerous covers "definitions, process, influences, issues, types, and theories." The others cover "literacy assessment, literacy instruction, literacy resources and organizations, and literacy professional publications and reports." Throughout, literacy is examined not just as the capability of an individual to read and write but also as a dynamic force in society. Entries such as Gender and writing, Literacy and culture, Social nature of literacy, and Television and reading demonstrate literacy's inseparability from the society in which it functions. So, too, do articles on forms of expression that express social trends; these include Comics, Graffiti, and Instant messaging. The great majority, however, treat concepts and terms related to the study, acquisition, and teaching of literacy. These include Ebonics, Fluency, Reading clinics, Spelling, and Writing assessment. Complementary articles treat both sides of controversial issues such as the phonics-whole language debate.



Кл.слова:
освіта -- грамотність -- педагогіка

   Тип видання:   науково-популярне видання   
5.

Giroud, Vincent.
Picasso and Gertrude Stein [Electronic resource] / Vincent Giroud. - New York : Metropolitan Museum of Art , 2007. - 57 p.
Переклад назви: Пікассо і Гертруда Стайн

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


The Portrait of Gertrude Stein was the first major work by Pablo Picasso to enter The Metropolitan Museum of Art, bequeathed by Stein herself in 1946. A century after it was painted, this portrait remains one of the most powerful images of early-20th-century modernism. What was to be a lifelong friendship was but a few months old in the spring of 1906, when Picasso began his portrait of Stein. He was 24 years old at the time and she was 32, and both of their careers were at a critical stage. This engaging book recounts the extraordinary circumstances that led to Stein’s first posing session and argues that the portrait played a key role not only in Picasso’s work as a painter but also in his subject’s creative life, as he became, in turn, the subject of several of Stein’s literary portraits.



Кл.слова:
мистецьке середовище -- живопис -- художники

   Тип видання:   науково-популярне видання   
6.
 


English, James F..
The global future of English studies [Electronic resource] / James F. English. - London : Wiley-Blackwell, 2012. - 212 p
Переклад назви: Глобальне майбутнє англійської освіти

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


I could not have written this book without assistance from faculty and students in various English departments around the world. My colleagues at Penn, especially Peter Conn and Max Cavitch, have been among my most thoughtful and well-informed interlocutors. During my time teaching at Kings College, London, I learned much about the specificities of the British system from conversations with Mark Turner, Jo McDonagh, and Gordon McMullan. When he was at the University of Edinburgh, John Frow engaged me in a project of administrative data exchange between the English departments there, at Penn, and at the University of Melbourne. Elizabeth Anderson performed heroic labor in assembling the Penn data for that study, the results of which proved helpful to this book in a number of ways. David Carter arranged for me to make an extended visit to the University of Queensland, where my sense of the situation of English departments in Australia was sharpened by conversations with Nathan Garvey, Roger Osborne, Ian Hunter, and David himself. I also learned much from the Australian and New Zealand scholars at the 2011 SHARP Conference in Brisbane, and especially from Simone Murray of Monash University, who, among other things, explained to me the “Melbourne model.” Henrik Enbohm of the Swedish Writers’ Union invited me to a large gathering of writers, scholars, and translators in Stockholm, where I was able to speak with faculty and graduate students from literature departments in Sweden and elsewhere in Scandinavia. Andrew Shields at the University of Basel provided me with helpful information about English studies in Switzerland and Germany, as did Philipp Schweighauser and Ina Habermann. In Vienna, my Austrian guide was Hanno Biber,and I am grateful to Lianna Giorgi of the ICCR and the Euro- Festival Project for arranging my visit to that city, as well as to Bologna.Most recently, Rudolph Glitz arranged for me to visit the University of Amsterdam and provided clear and detailed answers to my queries regarding English studies in the Netherlands. For helping me to learn something about English departments in China, I owe a particular debt to Danling Li, my tireless guide and native informant in Beijing, who has continued to assist me back in Philadelphia. Wang Ning arranged my visit to Tsinghua University and set up a series of meetings and meals there; Shen Anfeng gave me a most informative tour of the campus. Mao Liang arranged my visit to Peking University, where he, Ding Hongwei, Thomas Rendall, and Shen Dan all patiently answered my many questions about their students, curriculums, teaching methods, and funding arrangements. Zhang Hongxia was a charming and informative guide in Shanghai. Junsong Chen of Shanghai International Studies University led me on a most enlightening tour of the English literature section of the SISU bookstore. He Weiwen, vice dean of the School of Foreign Languages at Shanghai Jiaotong University, hosted me on his campus, where I enjoyed helpful discussions with him and Wang Zhenhua. Sun Jian, the chair of English at Fudan University, generously made time for me in the middle of a busy week. My visit to Nanjing University was especially productive, and Liu Haiping did me great service in arranging for meetings with groups of administrators, faculty, and graduate students. Especially helpful was the participation of Yang Jincai, the dean of the School of Foreign Studies, and Gao Wei, Zhu Gang, Zhao Wenshu, Zhu Xuefeng, Hu Jing, and Fan Hao. Finally, Phoebe Liu, my student at Penn, translated Chinese documents and websites for me, and canvassed her friends at universities in China for information that we could not find online. No one has assisted me more with this book than David Dunning, who prepared all the charts and contributed much clarity of thought to the task of gathering and analyzing the statistical data. David also read the book in manuscript, steering me around numerous mistakes, as did the copyeditor Cheryl Adam at a later stage in the process. Fraser Sutherland worked rapidly to prepare an index. Aileen Castell was a superbly efficient project manager. Emma Bennett is the editor who originally encouraged me to write the book for her Manifesto series, and Ben Thatcher kept the projectmoving forward despite my habitual dodges, detours, and delays. None of these people will fully agree with the analysis and arguments in the book. Nor do they share responsibility for whatever errors of fact and flaws of reasoning it contains. But the opportunity to discuss with them the present circumstances and possible futures of a discipline in which we are all invested has greatlyenriched my understanding and enlivened my professional life these past few years.



Кл.слова:
наука -- педагогіка -- Англія -- дослідження

   Тип видання:   науково-популярне видання   
7.

Bockris, Victor.
Transformer [Electronic resource] : the Lou Reed story / Victor Bockris. - New York : Simon and Schuster, 1994. - 464 p
Переклад назви: Трансформатор: історія Лу Ріда

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


As cofounder of the Velvet Underground -- regarded as one of the most significant groups of the 1960s -- and solo artist, Lou Reed has influenced a wide range of rock musicians, from David Bowie to the Sex Pistols, from Patti Smith to U2. His innovative skill as a singer and songwriter of over 250 songs, including "Heroin" and "Walk on the Wild Side", and his multiple musical transformations during a twenty-year career have thrust Reed into the forefront of alternative rock, from garage to glitter, punk, disco, and rap. Based on exclusive interviews with Reed and his friends, family, and associates, and including incisive portraits of John Cale, Andy Warhol, Nico, David Bowie, and others, Transformer offers an uncompromising and compelling view of a true rock 'n' roll chameleon.



Кл.слова:
рок-музика -- контркультура -- мистецьке середовище

   Тип видання:   життєпис   
8.


І прызванне, і лёс [Електронний ресурс] : жыццё і дзейнасць вучонага-педагога прафесара Фамы Антонавіча Бельскага / уклад. і камент. А. І. Бельскага. - Мінск : Рэдакцыя часопіса «Роднае слова», 2012. - 139 с.
Переклад назви: І покликання, і доля: життя та діяльність вченого-педагога професора Фоми Антоновича Бельського

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Текст у форматі PDF 0.37 Мб


Зборнік склалі артыкулы пра жыццё і творчы шлях Фамы Антонавіча Бельскага (1890—1952), які працаваў у вышэйшых навучальных установах Украіны, Беларусі, Расіі і Узбекістана. Прасочваецца станаўленне асобы таленавітага педагога і вучонага, характарызуецца дзейнасць прафесара як арганізатара адукацыі і навукі, асэнсоўваюцца яго навуковыя падыходы і погляды. Выданне прымеркавана да 120-годдзя з дня нараджэння і 60-годдзя з дня смерці вучонага. Адрасуецца даследчыкам гісторыі адукацыі і педагагічнай думкі, выкладчыкам, метадыстам, краязнаўцам, работнікам бібліятэчных устаноў.



Кл.слова:
педагогіка -- наукова діяльність

   Тип видання:   навчальний посібник   
9.

Назаренко, В. С.
Інформаційно-комунікаційні технології у післядипломній освіті [Електронний ресурс] / В. С. Назаренко, В. В. Кузьменко. - Херсон : Херсонська академія неперервної освіти, 2013. - 171 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


У посібнику обгрунтовано прцес використання інформаційно-комунікаційних технологій у системі підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розкрито важливість відкритих форм післядипломної освіти у формуванні інформаційно-комунікаційних компетентностей учителів. Посібник спрямовано до уваги педагогів, методистів, науково-педагогічних працівників вищих навчальних закладів, на набуття інформаційно-комунікаційних компететностей, на вироблення навичок мережевої взаємодії, вміння самостійно застосовувати інформаційно-комунікаційні технології в умовах інформаційного простору.



Кл.слова:
навчання -- педагогіка -- підвищення квалифікації

   Тип видання:   підручник   
10.
 


Гнидь, Б. П.
Історія вокального мистецтва [Електронний ресурс] / Б. П. Гнидь. - К. : НМАУ, 1997. - 320 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


У підручнику подається матеріал, який відображає історію української національної вокальної школи, зарубіжних во- кальних шкіл - італійської, французької, німецької, російської, - їх творчі зв'язки та взаємовплив у процесі формування та розвитку. Це - перший україномовний підручник з питань історії во- кального мистецтва. Головні етапи розвитку шкального мистецтва розглядаються у зв'язку з еволюцією оперного жанру, який визначає і активізує розвиток вокальної техніки, виконавської культури та педагогіки. В підручнику аналізуються методичні концепції видатних вокальних педагогів минулого з позицій сучасності та висвітлюється виконавська палітра видатних майстрів вокальною мистецгва. Книга розрахована на викладачів та студентів мистецьких навчальних закладів, широке коло шанувальників вокального мистецтва.



Кл.слова:
мистецтво -- вокал -- педагогіка

   Тип видання:   науково-популярне видання   
11.


Історія декоративного мистецтва України: від найдавніших часів до пізнього середньовіччя [Електронний ресурс] : в 5 т. / голов. ред. Ганна Скрипник ; НАН України. - К. : [б. в.], 2009-2010

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ

Т. 1. - 2010. - 680 с.

Т. 3. - 2009. - 516 с.

Т. 4. - 2011. - 512 с.


В новому виданні «Історії декоративного мистецтва України» автори намагалися подати якомога повну й цілісну картину розвитку цього виду мистецтва в межах нинішньої території України. Уперше з позицій сучасного мистецтвознавства простежено розвиток художніх стилів, зокрема бароко, класицизму, модерну та інших, у декоративному мистецтві та їх опосередковану інтерпретацію в народному мистецтві, значно розширено фактологічну базу, повернуто чимало імен, мистецьких явищ і періодів у розвитку української культури, замовчуваних за радянського часу.



Кл.слова:
ужиткове мистецтво -- мистецтвознавство -- археологія

   Тип видання:   бібліографія   
12.


Історія міста Києва з найдавніших часів до 2000 року [Електронний ресурс] : науково-допоміжний бібліографічний покажчик : у 3 т., 14 кн. / уклад. Н.А. Дехтярьова. - К. : Інститут історії України НАН України, 2010

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ

Т. 2, Кн. 9 : Наукові товариства. Культурно-мистецькі установи: музеї, виставки, колекції. - 201 с.

Т. 2, Кн. 10 : Демографія. Етнічні спільноти у Києві. - 105 с.

Т. 3, Кн. 12 : Архіви. Бібліотеки. Бібліографічні посібники. Історіографія. - 106 с.

Т. 3, Кн. 13 : Зведений іменний покажчик. - 172 с.

Т. 3, Кн. 14 : Зведений покажчик назв книг та статей. - 109 с.


Покажчик вміщує полімовні бібліографічні відомості про книжкові та періодичні видання, що вийшли на терені України і за її межами, та висвітлюють наукових товариств та культурно-мистецьких установ м. Києва. Видання адресовано науковцям, релігіознавцям, служителям храмів різних конфесій, історикам, архітекторам, краєзнавцям, вчителям, студентам та усім, хто цікавиться проблемами історії та культури міста Києва.



Кл.слова:
урбаністика -- краєзнавство -- культурне середовище

   Тип видання:   науково-популярне видання   
13.

Козлик, Ігор Володимирович.
Історія моєї кафедри [Електронний ресурс] : історичний нарис (1940–2010) / І. В. Козлик. - Івано-Франківськ : І. Я. Третяк, 2010. - 72 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Текст у форматі PDF 12.22 Мб


Видання є першим систематизованим нарисом історії кафедри світової літератури Прикарпатського національного університету імені Василя Стефаника (Івано-Франківськ, Україна). Для широкого загалу читачів.



Кл.слова:
літературознавство -- педагогіка -- методика викладання

   Тип видання:   підручник   
14.

Сipoпoлкo, С.
Історія освіти в Україні [Електронний ресурс] / С. Сipoпoлкo. - 2-е вид.. - Л. : Афіша, 2001. - 664 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


"Історія освіти в Україні" Степана Сірополка належить до найкращих досягнень історіографічної спадщини нашого народу, твір є унікальним дослідженням культурно-освітньої діяльності, яка провадилася протягом століть на українських теренах.



Кл.слова:
педагогіка -- історія педагогіки -- просвітництво -- Київська братська школа -- братство

   Тип видання:   науково-популярне видання   
15.
 


Білецький, Леонід.
Історія української літератури [Електронний ресурс] : в 2 т. / Л. Білецький. - Авґсбурґ : [б. в.], 1947

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ

Т. 1 : Народня поезія. - 1947. - 330 с.


З наведених найрізноманітніших груп пісенних, віршових форм і строф бачимо, яку багату та різноманітнуструктуру влробила українська пісенна традиція. Із цієї багатющої скарбниці тільки де-які з них, можна думати, що вони є принесені зовні; більша частина цих ритмічних форм в українській поезії розвинулась остільки самостійно, що їх можна вважати цілком оригінальними й витвореними тільки витонченою мистецькою душею українського національного ґенія. Це показує, яка висока мистецька його культура, яка багата та різнородна. Її можна порівнювати й ставити поруч тільки з античною грецькою поетичною творчістю та її пісенною строфою. Такою е й була українська пісенна творчість, такою й б^е, бо творчий дух української нації є незміримий у глибині і невгасимий у його творчих потугах.



Кл.слова:
українська література -- літератузнавство -- поетика

   Тип видання:   хрестоматія   
16.


Історія української школи і педагогіки [Електронний ресурс] : хрестоматія / укл. О.О. Любар. - К. : Знання, 2005. - 767 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


У навчальному посібнику подаються найяскравіші й найхарактерніші твори (або уривки з них) видатних українських просвітителів і педагогів, документи про школу, архівні матеріали, що свідчать про стан освіти й педагогічної думки різних часів, включаючи сучасність. Значна увага приділяється творчій спадщині вітчизняних просвітителів, праці яких у колишньому СРСР не друкувалися. Всебічний аналіз наведених творів допоможе читачеві осмислити особливості розвитку рідної школи й педагогічної науки, сприятиме формуванню науково-педагогічного мислення, розширенню його педагогічного світогляду, зростанню рівня педагогічної культури. Посібник розрахований на студентів вищих педагогічних навчальних закладів, учителів, працівників органів освіти, науковців, усіх, хто цікавиться історією української школи та педагогічної думки



Кл.слова:
педагогіка -- аналіз -- освіта -- метод

   Тип видання:   енциклопедія   
17.

Ніколаєва, Т. О.
Історія українського костюма [Електронний ресурс] / Т. О. Ніколаєва. - К. : Либідь, 1996. - 174 с.

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


В книзі висвітлюються витоки традиційного українського костюма та його багатовікова історія. Представлене широке розмаїття народного вбрання відповідно до історико-етнографічних регіонів України, детально розглядаються його численні компоненти та прийоми оздоблення. Костюм – частка народної душі. Велике історичне і художньо значення українського народного костюма безумовне. Від глибокої давнини і протягом усього існування він задовольняв не лише матеріальні, а й духовні потреби людини, виконуючи необхідні побутові, соціальні, обрядові функції. Його високий мистецький рівень, емоційна насиченість яскраво відбивають світогляд, естетичні уподобання, саму психологію українського народу. Це самобутнє явище посідає визначне місце не тільки в національній, а й у європейській та загалом світовій культурі.



Кл.слова:
одяг -- обряд

   Тип видання:   наукове видання   
18.


Історія українського мистецтва [Електронний ресурс] : у 5 т. / голов. ред. Г. Скрипник ; Національна академія наук України, Інститут мистецтвознавства, фольклористики та етнології ім. М. Т. Рильського. - К. : [б. в.], 2007-2011

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ

Т. 1 : Мистецтво первісної доби та стародавнього світу. - 2008. - 710 с.

Т. 2 : Мистецтво середніх віків. - 2010. - 1296 с.

Т. 3 : Мистецтво другої половини XVI - XVIII ст.. - 2011. - 1088 с.

Т. 5 : Мистецтво XX ст.. - 2007. - 1048 с.


У першому томі автори поставили за мету реконструювати цілісний образ найдавніших етапів мистецького життя на українських землях, переважно на прикладі тих артефактів, що постали на них та збереглися до наших днів. У ній представлено мистецтво пізньопалеолітичного населення України, енеолітичної людності (зокрема, подано неперевершеної майстерності зразки кераміки носіїв трипільської культури; репрезентовано пам’ятки образотворчості народів бронзової доби, кімерійців, скіфів, сарматів (особливо вишукані ювелірні (золоті й срібні) вироби – чаші, пекторалі, амфори, золоті оздоби парадного вбрання, рельєфні зображення сюжетів і сцен зі скіфського життя, кам’яні скульптури тощо). Розлогі розділи тому присвячені образотворчому мистецтву та художнім ремеслам населення античних держав Північного Причорномор’я, культурна традиція яких мала безпосередній вплив на мистецькі процеси на цих територіях у наступні епохи. Чи не вперше розглянуто в контексті історії мистецтва пам’ятки кельтського населення та латенізованих культур. Значно повніше висвітлено культурну спадщину праслов’янського й готського населення українських земель тощо.

Другий том “Історії українського мистецтва” присвячено історії художніх процесів на українських теренах у добу середньовіччя (кінець ІV/VI – XV/середина XVI). Важливим наміром авторів та упорядників стало висвітлення родоводу та стильових особливостей вітчизняного мистецтва, його видової специфіки. У дослідженнях архітектури, монументальної скульптури, мозаїк, фресок, іконопису, оздоблення рукописної книги, художніх ремесел окреслено риси, які й нині маркують процес творення українського світу.

У третьому томі “Історії українського мистецтва” висвітлюються розвиток, жанрове й стильове розмаїття української архітектури, образотворчого та декоративного мистецтва козацько-гетьманської доби, що охоплює фактично три століття – XVI, XVII, XVIIІ, національні варіанти європейських стилів ренесансу й бароко, які стали набутком більшості визначних пам’яток, розглянутих у цьому виданні.

Глибоким філософським осмисленням та форматним осягненням вирізняються розділи праці, присвячені мистецькій спадщині ХІХ ст. – періоду, коли українська національна культура виявила неабияку життєстійкість, витворивши за вкрай складних соціополітичних умов довершені мистецькі твори, «зуміла розвинути більшість сучасних видів мистецтв, а в багатьох із них створити класичні цінності і дати імена світової міри». Автори розділів слушно зауважують, що мистецька спадщина цієї епохи формувалася й визрівала в чужинському культурному середовищі та під тиском нових суспільно-політичних реалій, що спричиняли розмежування між культурою народною та панівних верств, динамічну зміну стильових напрямів – перехід від бароко до романтизму та реалізму. Дослідники чи не вперше в мистецтвознавстві пострадянського періоду залучають до аналізу українського образотворення нові імена художників та архітекторів, нові реалії та здобутки малярської і будівельної спадщини, розглядаючи в контексті українського мистецького процесу як пам’ятки, що виникли в Україні і на питомо українському ґрунті, так і ті мистецькі явища, що хоча й творилися поза Україною, проте тематикою і змістом стосувалися української культурної традиції та історії.

5-й том, присвячений мистецтву ХХ століття, є, власне, першою спробою накреслити і дати об’єктивну оцінку основним процесам, що відбувалися впродовж усього минулого століття в художньому житті на теренах нашої країни, намаганням відтворити цілісну картину мистецького життя, що розвивалося в контексті загальноєвропейського художнього процесу, єдиному річищі світового художнього розвитку.



Кл.слова:
образотворче мистецтво -- монументальна скульптура -- декоративно-вжиткове мистецтво

   Тип видання:   науково-популярне видання   
19.


Історія Харківського університету (1804-2006) [Електронний ресурс] : у 3 ч.: Сист. бібліогр. покажч. / уклад.: М. Г. Швалб, В. Д. Прокопова. - Х. : ХНУ ім. В. Н. Каразіна, 2007. - 770 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Даний фундаментальний бібліографічний покажчик відображає історію найстарішого вищого навчального закладу України за 200 років його існування. Покажчик складається з трьох частин та висвітлює історію університету відповідно за 1804- 1917, 1917-1980, 1980-2006 рр. Бібліографічний покажчик буде корисний усім, хто цікавиться історією Харківського національного університету імені В. Н. Каразіна, розвитком науки в Харківському університеті й в Україні, історією вищої освіти, становленням та розвитком журналістики і художньої літератури в Україні. Покажчик приверне увагу і тих, хто хоче довідатися про створення і подальше існування таких відомих закладів міста Харкова, як астрономічна обсерваторія, ботанічний сад, зоопарк, художній музей, музей природи та ін. Читач, який вивчає історію інших харківських вузів, зокрема Харківського медичного університету та Національної юридичної академії ім. Ярослава Мудрого, знайде у покажчику багатий матеріал про їх історичне коріння.



Кл.слова:
педагогіка -- освіта -- історія педагогіки -- вищий навчальний заклад

   Тип видання:   зб. статей   
20.


Актуальные вопросы современной психологии и педагогики [Електронний ресурс] : сборник докладов международной научной заочной конференции / ред. О. В. Воробьева [и др.]. - Липецк : Де-факто, 2010

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ

Т. II : Психологические науки. - 2010. - 224 с.


Сборник включает тексты научных докладов участников Международной научной заочной конференции «Актуальные вопросы современной психологии и педагогики», состоявшейся 20 марта 2010 г. в г. Липецке (Российская Феде- рация). В сборнике представлен 151 научный доклад из семи стран Европы и Азии: Белоруссии, Болгарии, Казахстана, Латвии, Литвы, России, Украины. Доклады сгруппированы по секциям в соответствии с принятой класси- фикацией направлений в психологической и педагогической науке.



Кл.слова:
психологія -- педагогіка
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського