Бази даних

Наукова електронна бібліотека - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Автореферати дисертацій (30)Реферативна база даних (123)Книжкові видання та компакт-диски (20)
Пошуковий запит: (<.>K=ЕКСПРЕСІОНІЗМ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

   Тип видання:   довідник   
1.

Bruynltl, T.
Sound Sight [Electronic resource] / T. Bruynltl, D. Raaijmakers, P. Struycken. - Amsterdam : Stedelijk Museum, 1971. - 53 p.
Переклад назви: Звук <=> Погляд

Рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Some people look at art with their emotion!. And in some paintings the surface structure is so important that we can look at them with our fingertips. In abstract expressionism, the hand is the direct source of the style - to look at a painting is to re - experience its creation. For many artists today the idea is more important than the way it is visualized. Why should we not be able to see with our ears and hear with our eyes?



Кл.слова:
експресіонізм -- абстракціонізм

   Тип видання:   науково-популярне видання   
2.
 


Белград, Д.
Культура спонтанності: імпровізація і мистецтво в повоєнній Америці [Електронний ресурс] : пер. с англ. / Д. Белград . - К. : Факт, 2008 . - 528 с.. - (Висока полиця)

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Книга являє собою український переклад роботи видатного американського вченого Деніела Белграда і являє собою спробу осмислити культуру імпровізації та спонтанності у повоєнній Америці захоплюючи при цьому музику, художнє мистецтво, літературу та хореографію. Аналіз цих явищ подано із сторони неомарксистської філософії. «Культура спонтанності» – це синтетична історія повоєнного американського авангарду, що об’єднує такі багатоманітні рухи американської культури як абстрактний експресіонізм у живописі, поезія Блек Маунтіну і бітників, бібоп-джаз, експериментальний танець і кераміка. Автор показує, що це широке розмаїття мистецьких практик насправді мало одну спільну тему – спонтанну імпровізацію. Елегантна аргументація і прекрасні ілюстрації «Культури спонтанності» суттєво ревізують наші уявлення про деякі з найважливіших голосів тієї доби. З-поміж багатьох цікавих прикладів, книга описує те, як картини Джексона Поллока перетинаються з історією сучасного танцю, і пояснює їхній зв’язок з тим, що бітники захоплювались дзен-буддизмом і бібопом. Досліджуючи твори багатьох ключових культурних постатей — таких як поети Чарльз Олсон, Вільям Карлос Вільямс, Джек Керуак, Аллен Ґінзберг і ЛеРой Джонс, художники Роберт Мазервелл, Джексон Поллок і Віллем де Кунінг, гончар Пітер Вулкос, танцівник Мерс Каннінгем і джазист Чарлі Паркер, — Деніел Белград переконливо доводить те, що спонтанне мистецтво знаходилось на передньому краї повоєнної американської думки.



Кл.слова:
культура -- політологія  -- сучасне мистецтво -- західне мистецтво -- мистецтво -- США

   Тип видання:   навчальний посібник   
3.

Приліпко, І. Л.
Історія української літератури [Електронний ресурс] : (70-ті рр. ХІХ ст. – 20-ті рр. ХХ ст.) / І. Л. Приліпко ; Відкритий Міжнародний Університет Розвитку Людини «Україна». Інститут Філології та масових комунікацій. Кафедра української мови та літератури. - К. : [б .в.], 2010. - 72 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ




Кл.слова:
реалізм -- експресіонізм -- українська культура

   Тип видання:   науково-популярне видання   
4.

Bassie, Ashley.
Expressionism [Electronic resource] / Ashley Bassie. - New York : Parkstone Press Ltd, 2008. - 200 p. - (Art of Century)
Переклад назви: Експресіонізм

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Max Beckmann, Otto Dix, George Grosz, Emil Nolde, E. L. Kirchner, Paul Klee, Franz Marc as well as the Austrians Oskar Kokoschka and Egon Schiele were among the generation of highly individual artists who contributed to the vivid and often controversial new movement in early twentieth-century Germany and Austria: Expressionism. This publication introduces their work and places it within the cultural contexts and wider movements of the period. The author, independent art historian Ashley Bassie, explains how Expressionist art led the way to a new, intense, evocative treatment of psychological, emotional and social themes in the early twentieth century. The book examines the developments of Expressionism and its key works, highlighting the often intensely subjective imagery and the aspirations and conflicts from which it emerged while focusing precisely on the artists of the movement.



Кл.слова:
мистецтво -- авангардизм -- культура

   Тип видання:   наукове видання   
5.

Черненко, Олександра.
Експресіонізм у творчості Василя Стефаника [Електронний ресурс] / О. Черненко. - Нью-Йорк : Сучасність, 1989. - 276 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


Дотеперішні дослідники творчости Василя Стефаника переважно вбачали в ньому оборонця покривджених соціальною несправедливістю галицьких селян, абож, спираючися на писання другого, вже повоєного періоду його творчости, - борця за національне визволення. Проте такі традиційні інтерпретації недостатні і не можуть вже нас сьогодні задовільнити. Часто витворюється враження, що деякі критики намагалися втиснути мистецьку індивідуальність письменника у Прокрустове ложе власних естетичних уподобань, а передусім - політичних переконань, нехтуючи не раз ориґінальним світом його своєрідної творчої уяви. Щойно коли усвідомимо собі глибоко полісмисловий характер Стефаникових творів, зможемо відкрити в них вселюдські перспективи, їхню універсальну вартість. Одна з головних вад традиційних інтерпретацій полягає в тому, що вони не розглядають дорібку Стефаника на тлі духовости його власної, себто сучасної йому европейської доби. стефаник був емоційно глибоко зв'язаний з українським селом, з якого він вийшов, але водночас його світогляд був співзвучний з тим світоглядом, що оволодів Европою на переломі 20 сторіччя, себто з течією екпресіонізму. Цей експресіоністичний світогляд наближував Стефаника до передових літературних і мистецьких кіл Заходу, але відчужував його від тогочасної галицької інтеліґенції, якій часто було важко зрозуміти його творчість. Велич творчости Стефаника саме в тому, що він зумів створити синтезу національного первня з уселюдським, отже, поєднати любов до української людини з модерним світоглядом та з модними на той час засобами мистецького вияву. Точніше: він прищепив експресіонізм на український ґрунт, втілив його в українську народну тематику, до того ж надихав його чаром української природи та фольклору. В межах цієї праці не було можливості вичерпно розглянути всі твори Стефаника, в яких проявляються характеристичні риси його експресіоністичної манери. Завдання звужено до деяких вибраних творів і проблем, до висвітлення спорідненості письменника з естетичним та етичним світоглядом тогочасної мистецької епохи, не забуваючи її передових мистців, теоретиків і письменників, а далі до аналізи Стефаникових стилістичних засобів і структури його творчого вияву.



Кл.слова:
літературознавство -- експресіонізм -- новелістика

   Тип видання:   науково-популярне видання   
6.
 


Біла, А.
Український літературний авангард: пошуки, стильові напрямки [Електронний ресурс] / А. Біла. - К. : Смолоскип, 2006. - 464 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


У монографії розглядаються становлення, теоретичні засади і практичні надбання українського літературного авангарду. В колі уваги дослідниці - типологічні риси ідеологічно-естетичного руху, контекстуальні особливості функціонування авангардистських стильових напрямів, таких як футуризм, конструктивізм, експресіонізм і сюрреалізм, проблема стильових ерзаців і специфіки проникнення інноваційних принципів "лівого мистецтва" у паралельні художні дискурси. У монографії використано широкий фактичний матеріал, що дає змогу унаочнити взаємозбагачення художніх практик в авангарді і плідність естетичного експерименту в XX столітті. Для літературознавців, мистецтвознавців, культурологів, широкого загалу читачів.



Кл.слова:
літературознавство -- футуризм -- стилістичні пошуки

   Тип видання:   художня література   
7.
 


Домонтович, Віктор.
Дівчина з ведмедиком. Болотяна лукроза [Електронний ресурс] / В. Домонтович. - Київ : Критика, 1999. - 212 с.

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ


1999 року видавництво «Критика» першим в Україні перевидало два романи одного з найвизначніших українських прозаїків XX століття В. Домонтовича (Віктора Петрова, 1894—1969) — «Доктор Серафікус» і «Без ґрунту». За результатами опитування кількох сот експертів, що його провів Центр рейтинґових досліджень «Еліт-профі», цю книжку визнано (в номінації художня література) однією з трьох найпомітніших подій року. До другого тому вибраних творів В. Домонтовича увійшли його роман «Дівчина з ведмедиком» (1928) та найкращі оповідання й нариси різних років. «Проза Домонтовича — це проза наскрізь раціональної людини, що багато і радо читала твори експресіоністів або, сказати інакше, експресіоніста, що став колеґою Миколи Зерова і разом з ним мав огиду до українського гуляйпілля й „сентиментальної кваші“. І, може, найпарадоксальніше з усього, вагання між клясицизмом і експресіонізмом не зробило його стиль ні еклектичним, ні внутрішньо суперечливим, ні розхристаним. У цьому одна з типових рис його прози, і це визначає її місце в загальній історії новітньої української прози» (Юрій Шевельов, 1984). «Петров залишається загадкою, ребусом, своєрідним сфінксом чи навіть Мефістофелем української культури. Те ж саме можна сказати про Домонтовича — його літературну креатуру. Мало не кожен Домонтовичів рядок містить парадокс, виклик, провокацію. Як екзистенціаліст Домонтович міркує про сутність людини, поставленої поза історію і суспільним буттям, про множинність її ідентичності, про плинність часу та релятивність істини, про абсурдність життя та нездійсненність свободи. Тому всі його герої в свій спосіб проживають цілий спектр екзистенційних станів, серед яких тривога, нудьга, непевність, навіть невроз, які з часом найдуть своє втілення на сторінках Камю і Сартра… Але Домонтович є водночас ще й естетом, навіть гедоністом. Крім того, він знає, що найкраща зброя проти песимістичного надриву — це іронія» (Соломія Павличко, 1999)



Кл.слова:
українська література -- екзистенціалізм

   Тип видання:   художня література   
8.

Стриндберг, Юхан Август.
Собрание сочинений [Електронний ресурс] : в 5 т. : пер. с швед. / Ю. А. Стриндберг. - Москва : Книговек, 2010

Рубрики:

Географічні рубрики:

  Повний текст доступний у читальних залах НБУВ

Т. 1 : Красная комната. Супружеские идиллии. Новеллы. - 544 с.

Т. 2 : Жители острова Хемсё. Пьесы. Приложения. - 504 с.

Т. 3 : Исповедь безумца. Новеллы. - 512 с.

Т. 4 : Легенды. Одинокий. Пьесы. Исторические миниатюры. - 560 с.

Т. 5 : Готические комнаты. Пьесы. Современные басни. - 512 с.


Самый известный шведский писатель-прозаик, драматург и живописец, основоположник современной шведской литературы и современного театра Юхан Август Стриндберг еще при своей жизни стал подлинным властителем дум европейской интеллигенции. Его книги переведены на вое основные европейские языки, включая русский, пьесы и драмы идут в театрах не только Швеции, но и Франции, Германии, России. За пределами Швеции Стриндберг приобрел известность как один из ведущих реформаторов современной драмы. Его пьесы предвосхитили появление экспрессионизма и театра абсурда. В развитии стиля Стриндберг отправной платформой был натурализм, а конечной - тот ранний экспрессионизм, который уже с конца XIX века возникал эпизодически в литературе ряда европейских стран.



Кл.слова:
шведська література -- експресіонізм -- драматургія -- проза
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського