Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (73)Книжкові видання та компакт-диски (81)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч483(4УКР)6$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 13
Представлено документи з 1 до 13

      
1.

Білан С.О. 
Аграрна освіта в Україні: історичний аспект (90-ті роки ХХ - початок ХХІ ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / С.О. Білан ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено суть та шляхи реформування системи вищої аграрної освіти України протягом 1990 рр. - початку XXI ст., обумовленого необхідністю підготовки кадрів для нових організаційно-виробничих структур у сільському господарстві, які виникли у процесі реформування агропромислового комплексу. Розглянуто структуру, механізм становлення, а також чинники й особливості функціонування багатоступеневої системи освіти в аграрних вищих навчальних закладах. Визначено місце, роль і функції учасників навчально-виховного процесу у реформуванні даної освіти. Проаналізовано трансформацію державної політики та системи управління у цій сфері. Зроблено висновки щодо подальших шляхів удосконалення підготовки фахівців у вищих навчальних закладах аграрного профілю та підвищення їх ролі у формуванні єдиного освітнього простору України у поєднанні з вирішенням проблеми інтеграції до світової системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П р(4УКР)3 + Ч483(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА338607

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Васильчук Т.В. 
Відновлення та розвиток системи вищої освіти в Україні (1943 - 1950 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Т.В. Васильчук ; Запоріз. нац. ун-т. — Запоріжжя, 2007. — 20 с. — укp.

Комплексно висвітлено проблему відновлення та розвитку системи вищої освіти України післявоєнного періоду. Здійснено критичний аналіз історіографії дослідженої проблеми. До наукового обігу введено нові неопубліковані архівні джерела. Розглянуто характерні проблеми післявоєнного відновлення системи вищої освіти республіки. Узагальнено досвід з відродження та нормалізації навчального процесу. З'ясовано внесок науковців вищих навчальних закладів (ВНЗ) до розвитку наукового потенціалу країни. Відтворено характерні риси поступового розвитку зазначеної системи. Вивчено специфіку та засоби суспільно-політичного й ідеологічного виховання студентської молоді у контексті соціально-політичної ситуації в країні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)62 +
Шифр НБУВ: РА352237

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Осмоловська О.Ю. 
Державна політика щодо професорсько-викладацьких кадрів радянської України (1920 - 1930-ті рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.Ю. Осмоловська ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2004. — 19 с. — укp.

На основі аналізу широкого кола джерел та літератури досліджено процес формуваня та діяльності професорсько-викладацьких кадрів вузів радянської України у 1920 - 1930-ті рр. У контексті реформування вищої школи узагальнено зміни у складі та становищі професорсько-викладацьких кадрів, визначено фактори, що впливали на їх підготовку та діяльність. Досліджено процес підготовки викладацьких кадрів для вищої школи, охарактеризовано умови роботи, матеріально-побутовий рівень та соціальний статус викладачів. Проаналізовано організаційні засади, зміст та напрями діяльності радянського уряду у справі реформування вищої школи. Простежено суперечливі тенденції, що супроводжували розвиток радянської освіти та впливали на становище викладацьких кадрів за умов формування та функціонування тоталітарної держави.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)6 + Т3(4УКР)61-7
Шифр НБУВ: РА331373

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Сопівник Р.В. 
Зростання ролі студентів у навчально-виховному процесі вищих навчальних закладів України: історичний аспект (90-ті рр. XX - початок XXI ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Р.В. Сопівник ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2004. — 20 с. — укp.

На підставі вивчення широкої джерельної бази в хронологічній послідовності досліджено поступове етапне підвищення ролі студентів у навчально-виховному процесі. Висвітлено нормативні засади реформування вищої школи та правовий статус студентства України, проаналізовано динаміку зміни ролі студентів у системі вищої освіти як об'єктів і суб'єктів навчально-виховного процесу в зв'язку з виникненням і розвитком вищих навчальних закладів недержавної форми власності, запровадженням багатоканального фінансування освіти, утвердженням ступеневої системи підготовки фахівців. Показано зміну ролі студентів у навчальному процесі вищої школи України на етапі її перетворення відповідно до вимог Болонського процесу. Охарактеризовано етапи та суть нових підходів щодо організації навчання на основі посилення самостійної роботи студентів. Досліджено активну участь студентів у громадському житті вищих навчальних закладів. Показано процес виникнення та становлення системи органів студентського самоврядування як форми виховання у молоді якостей майбутніх керівників та організаторів трудових колективів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.43 + ч483(4УКР)64 + Т(4УКР)64-298 +
Шифр НБУВ: РА332122

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Довгань К.Г. 
Київський університет в умовах посилення сталінського тоталітарного режиму (1933 - 1941 рр.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / К.Г. Довгань ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 16 с. — укp.

Проведено всебічний аналіз широкого кола джерел з історії Київського державного університету (КДУ), документів і матеріалів його діячів (1933 - 1941 рр.). Відзначено, що процес відновлення та становлення КДУ у 1933 - 1941 рр. відбувався за умов оформлення радянських засад системи вищої освіти, згідно з якими університет розглядався не як автономний центр розвитку науки та культури, а як своєрідна "кузня кадрів" і "ділянка ідеологічного фронту". У кінці 1930-х рр. Київський університет перетворився на звичайний радянський вищий учбовий заклад з уніфікованою системою викладання, слухняною професурою та вірним справі побудови соціалістичного суспільства студентством. Науково-педагогічна та громадсько-політична діяльність представників професорсько-викладацького та науково-допоміжного складу, співробітників, студентів і аспірантів Київського університету у 1933 - 9141 рр. відбувалась у контексті наступу влади на інтелігенцію, розгортання репресій щодо неї. Установлення тотального контролю над вищою школою супроводжувалося винищенням її найкращих представників. Політичні репресії проти діячів КДУ у досліджений період були складовою частиною централізаторської політики Кремля, метою якого було створення химерного суспільства "будівничих соціалізму" та побудова уніфікованої тоталітарної держави. Політичні репресії негативно вплинули на розвиток провідного вищого закладу УРСР, внаслідок чого було втрачено ціле покоління талановитих педагогів і науковців.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)61 + Ч484(4УКР)711.9 + Т3(4УКР-2К)61-5 +
Шифр НБУВ: РА356691

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Котова А.В. 
Організація самостійної роботи студентів вітчизняних університетів у другій половині XX століття: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / А.В. Котова ; Луган. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2010. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу архівних документів, науково-педагогічної літератури, нормативних документів уперше цілісно в широких хронологічних межах досліджено організацію самостійної роботи студентів вітчизняних університетів у другій половині XX ст. Розкрито сутність, дидактичні цілі, основні функції, принципи, особливості класифікації видів самостійної роботи студентів вітчизняних університетів даного періоду, науково обгрунтовано етапи розвитку ідеї її організації. Узагальнено досвід організації самостійної роботи студентів вітчизняних університетів другої половини XX ст, зокрема, охарактеризовано форми й умови її ефективної організації, особливості діяльності викладача як її керівника. Визначено шляхи реалізації накопиченого досвіду за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.286 + Ч483(4УКР)63/64 + Ч484(4УКР)711
Шифр НБУВ: РА371568 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Парфіненко А.Ю. 
Проблема "ліквідації" університетів України в радянській журнальній публіцистиці 1920-х - початку 1930-х років: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.06 / А.Ю. Парфіненко ; Запоріз. нац. ун-т. — Запоріжжя, 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено причини реформування університетів в Україні початку 1920-х рр. Проаналізовано радянську журнальну публіцистику 1920 - початку 1930-х рр. в історіографічному аспекті. Визначено співвідношення між образами публіцистики та історіографії в процесі з'ясування причин закриття університетів. Розкрито особливості розуміння причин перетворення університетів у даний період на основі інтер- та екстерналістських факторів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-7 + Ч612.161(4УКР) + Ч483(4УКР)61 +
Шифр НБУВ: РА350711

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Сафонова Н.М. 
Реформування системи вищої освіти в Україні (90-ті рр. ХХ - початок XXI ст.): історичний аспект: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Н.М. Сафонова ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2005. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу широкої джерельної бази висвітлено особливості реформування системи вищої освіти в Україні у 90-х роках XX ст. - на початку XXI ст. Розглянуто етапи, форми та методи організації навчального процесу у вищих навчальних закладах всіх рівнів акредитації відопвідно до принципів Болонської системи, показано роль викладачів та студентів у її впровадженні. Проаналізовано нормативно-правові документи, за яким здійснювалось реформування системи вищої освіти в Україні. Висвітлено етапи та механізми ліцензування та акредитації вищих навчальних закладів. Розкрито особливості трансформації основних функцій вищоі школи: соціально-економічних, соціально-політичних, культуротворчих. Проаналізовано якісні зміни у складі викладацьких кадрів та особливості розвитку їх наукової діяльності. Показано вплив реформування системи вищої освіти на зміни у складі студентів. Вивчено діяльність вищих навчальних закладів щодо впровадження нових технологій та форм навчального процесу. На підставі аналізу всіх чинників, що вплинули на реформування системи вищої освіти, зроблено виновок, що за умов впровадження в Україні соціально орієнтованої економіки, демократичних суспільних відносин та процесів інтеграції до європейської та світової спільноти для подальшого успішного розвитку держави необхідно здійснювати якісні зміин у системі вищої освіти, доведено доцільність радикального оновлення структур, форм і засобів функціонування навчально-виховного процесу з метою досягнення його максимальної інтенсифікації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)64 +
Шифр НБУВ: РА341285

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Куцаєва Т.О. 
Розвиток вищої освіти в УРСР (1965 - 1985 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Т.О. Куцаєва ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 22 с. — укp.

Розглянуто процес розвитку, стан і функціонування вищої освіти в УРСР впродовж 1965 - 1985 рр. Базуючись на значному обсязі фактичного матеріалу, досліджено суспільно-політичні, духовні, економічні та соціальні фактори, що вплинули на розвиток вищої освіти як певної суспільної інституції, важливої частини його духовного життя. Виокремлено найбільш суттєві аспекти оформлення матеріально-технічної бази вузів й організації навчально-методичного процесу, зумовлені потребами суспільства та держави щодо рівня підготовки, змісту знань, професійної спрямованості та конкурентоспроможності фахівців вищої кваліфікації. На підставі аналізу й узагальнень наукового доробку провідних навчально-методичних і наукових осередків, якими, завдяки великому людському (науковому) потенціалу, була та є значна частина українських ВУЗів. Установлено тенденції підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації наукових і науково-педагогічних кадрів ВУЗів. Досліджено питання щодо розвитку вузівської науки (науки гуманітарного та прикладного циклів). Висвітлено внесок вищої школи до формування інтелектуального та наукового потенціалу суспільства. Здійснено оцінки ефективності функціонування вищої освіти, її конкурентоспроможності та внеску до сфери української освіти, культури, науки у 1965 - 1985 рр. Розроблено рекомендації щодо перспективних шляхів розвитку сучасної вищої освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА349215

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Топольський В. О. 
Розвиток гнучких педагогічних технологій у вищих навчальних закладах України (кінець XX - початок XXI століття): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / В. О. Топольський ; Полтав. нац. пед. ун-т ім. В.Г. Короленка. — Полтава, 2011. — 20 с. — укp.

Визначено систематизацію теоретичних ідей і досвіду розвитку гнучких педагогічних технологій, виявлено особливості їх реалізації у практиці ВНЗ України досліджуваного періоду для творчого використання за сучасних умов. Проаналізовано генезис ідеї такого розвитку у практиці вітчизняної вищої школи, обгрунтовано його концепцію. Охарактеризовано специфіку гнучких технологій навчання та їх відмінність від традиційних. Виявлено головні тенденції вирішення проблеми такого розвитку згідно з визначеними етапами. Узагальнено досвід розробки та впровадження гнучких технологій у ВНЗ України кінця XX - початку XXI ст., виділено основні напрями його творчого використання за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)64 + Ч311,01
Шифр НБУВ: РА383186 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Генега Р.Я. 
Студентство міста Львова в Українському національному русі (1944 - 1953): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Р.Я. Генега ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — К., 2007. — 20 с. — укp.

На базі матеріалів Архіву Управління служби безпеки України та Львівської області, Державного архіву Львівщини, спогадів і матеріалів преси дослідженого періоду проаналізовано характер соціальних і культурних змін у Львові у 1940-х рр., розвиток вищої освіти у місті, причини опору студентів радянській владі. Висвітлено форми та методи підпільної діяльності українських студентів як частини національного руху. Участь українських студентів у підпільному русі у Львові у повоєнні роки відображено як амбівалентне явище - студентство протистояло радянізаційним процесам і водночас зазнавало їх впливу. На підставі результатів дослідження виявлено підгрунтя та мотиви участі студентів у національному русі, визначено його регіональну специфіку, показано значущість студентського руху опору у контексті загальнонаціональної визвольної боротьби, яка розгорнулася на заході України у другій половині 1940 - 1950-х рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-4ЛВ-2Л)6-45 + Ф513(4УКР-4ЛЬВ) + Ч483(4УКР)62 +
Шифр НБУВ: РА350836

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Коротенко Н. М. 
Університетська освіта в радянській Україні (1933 - 1941 рр): автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / Н. М. Коротенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2010. — 16 с. — укp.

Вперше комплексно висвітлено, як самостійну наукову проблему особливості розвитку університетської освіти в УССР у 1933 - 1941 рр. і розкрито невідомі факти з історії відновлення та діяльності університетів. Досліджено маловідомі аспекти відновлення університетів в УСРР, становлення структури університетів, формування професорсько-викладацького складу та студентського контингенту. Розглянуто та проаналізовано особливості навчально-методичної роботи в університетах, визначено основні завдання та методи виховної роботи в університетах. Вперше цілісно розглянуто, проаналізовано та вивчено навчальну, наукову та виховну роботу, що проводилася університетами УРСР у 1933 - 1941 рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)711 + Ч483(4УКР)62
Шифр НБУВ: РА377266 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Завальнюк О. М. 
Утворення і діяльність державних українських університетів (1917 - 1921 рр.): автореф. дис. ... д-ра іст. наук : 07.00.01 / О. М. Завальнюк ; НАН України ; Ін-т історії України. — К., 2011. — 32 с. — укp.

Розкрито складові процесу творення та діяльності державних українських університетів. Висвітлено перші спроби українізувати російськомовні упіверситети в Україні, заснування та діяльності Київського народного українського університету, процесу формування та відкриття державних українських університетів, нормативно-правової бази національної університетської освіти, з'ясуванню кадрового потенціалу та студентського контингенту, матеріально-технічної й інформаційної бази нових вишів, освітньої та наукової діяльності українських університетів, проблеми соціального захисту науково-педагогічних, навчально-допоміжних і технічних працівників і студентів, а також місця нових університетів у державотворенні й освітньо-культурному відродженні країни.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)612-7 + Ч483(4УКР)61 + Ч484(4УКР)711
Шифр НБУВ: РА384947 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського