Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (1)Книжкові видання та компакт-диски (10)
Пошуковий запит: (<.>U=Щ100.17$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
Категорія:    
1.

Генералюк Л. С. 
Творчість Тараса Шевченка в контексті взаємодії літератури і мистецтва початку - середини XIX століття : автореф. дис. ... д-ра філол. наук : 10.01.01 / Л. С. Генералюк; НАН України, Ін-т л-ри ім. Т.Г. Шевченка. - К., 2011. - 40 c. - укp.

Вперше системно описано та проаналізовано вплив пластичних мистецтв, коду іконічності на літературну спадщину Т. Шевченка та вплив літератури на його мистецькі твори. Розроблено методологію міждисциплінарного аналізу, яку можна застосовувати до творчості будь-якого літератора, що використовує код пластичних мистецтв і будь-якого художника, що реалізовує себе у слові. Сформовано поняттєвий апарат на основі апробованих у зарубіжному літературознавстві та іконології термінопонять. Простежено генезис міжвидових інтеракцій в історичному та культурному дискусі, зокрема в епоху романізму. Означено місце Шевченка у колі європейських і російських митців, близьких йому хронологічно та територіально, які володіли іконічним і вербальним кодами. Репрезентовано цілісний образ синестетичної особистості митця з використанням наукового апарату психології творчості. Обгрунтовано поняття образу-концепту як репрезентанта міжвидової взаємодії та розроблено систему вербально-іконічних образів-концептів, складників художньої картини світу Т. Шевченка.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 Шевченко Т. Г. 80 + Щ100.174 + Щ103(4УКР)5-8 Шевченко Т.

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА381209 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Король А. 
Теоретичні аспекти класифікації пластичних мистецтв / А. Король // Молодь і ринок. - 2012. - № 1. - С. 141-146. - Бібліогр.: 17 назв. - укp.

Розкрито зміст поняття “пластичні мистецтва” та розглянуто основні його види: живопис, графіку, скульптуру, архітектуру, декоративно-прикладне мистецтво та дизайн. Відзначено основні відмінності пластичних мистецтв від інших видів художньої творчості;з’ясовано, що структуру художнього образу в пластичних мистецтвах можна аналітично поділити на три аспекти: тектонічно-композиційний, експресивний та образотворчий.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ100.17

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Тарасенко Г. С. 
Аксіологічний підхід до інтеграції мистецьких дисциплін у контексті гуманітаризації вищої освіти / Г. С. Тарасенко, Б. І. Нестерович // Вісн. Житомир. держ. ун-ту ім. І. Франка. - 2005. - Вип. 21. - С. 12-15. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Обгрунтовано плідність маловивчених аксіологічних механізмів інтеграції мистецьких дисциплін у світлі сучасних освітніх пріоритетів.

Обоснована плодотворность малоизученных аксиологических механизмов интеграции искусствоведческих дисциплин в свете современных образовательных приоритетов.

The article highlights the effectiveness of axeological mechanisms of integration of Art Criticism Disciplines considering modern educational priorities.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч30в01 + Щ100.17

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Левченко О. 
Нові горизонти шкільного мистецтва і культури в системах алегорій та "парсунах" вчителів образотворчого мистецтва - від Дмитра Левицького до Бориса Юсова (до історії професійного розвитку вчителів та опрацювання проекту: "Розвиток в учнів художнього сприйняття мистецьких шедеврів на уроках образотворчого мистецтва") / О. Левченко // Освіта на Луганщині. - 2013. - № 2. - С. 242-250. - Бібліогр.: 21 назв. - укp.

Запропоновано теоретико-методичний аспект опрацювання на уроці образотворчого мистецтва проблеми сприйняття творів Дмитра Левицького як підгрунтя наукового уявлення про образотворче мистецтво Бориса Юсова. В науково-методичному плані розгортається поняття "сприйняття" як цілісне віддзеркалення предметів, ситуацій і подій.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ100.174 р

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж14958 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Каюк А. О. 
Література та мистецтво України (кінець 40-х - початок 50-х рр. ХХ ст.) / А. О. Каюк // Вісн. Черкас. ун-ту. Сер. Іст. науки. - 2014. - № 19. - С. 118-122. - Бібліогр.: 9 назв. - укp.

Проаналізовано розвиток української літератури та мистецтва у повоєнний період. Показано складність умов відновлення культурного життя України. Охарактеризовано здобутки в сфері літератури та мистецтва, а також посилений ідеологічний тиск сталінського режиму на літераторів та митців.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-3,3 + Щ100.174(4УКР)5

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Каблова Т. Б. 
До визначення поняття "музичний дизайн" у перформативному мистецтві / Т. Б. Каблова // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2018. - Вип. 28. - С. 91-96. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Охарактеризовано ситуацію щодо поширення сфери перформативних мистецтв у сучасному культуро-просторі. Розглянуто роль музичного супроводу у видовищних (перформативних) видах мистецтва. Визначено потребу забезпечення довготривалого естетичного інтересу публіки в межах видовищного проекту засобами музичного мистецтва, як найбільш доступного для сприйняття. Обгрунтовано різницю між поняттями саунд-дизайну та музичного. Охарактеризовано складові поняття дизайну відповідно до музичного супроводу сьогоденних "Living Art". Надано визначення поняття "музичний дизайн". Висвітлено сутність музичного дизайну в арт-практиці перформативного мистецтва.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4/8)-06 + Щ100.173.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
7.

Каблова Т. Б. 
До визначення поняття "музичний дизайн" у перформативному мистецтві / Т. Б. Каблова // Укр. культура: минуле, сучасне, шляхи розвитку. Напрям: Мистецтвознавство : наук. зб. - 2018. - Вип. 28. - С. 91-96. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Охарактеризовано ситуацію щодо поширення сфери перформативних мистецтв у сучасному культуро-просторі. Розглянуто роль музичного супроводу у видовищних (перформативних) видах мистецтва. Визначено потребу забезпечення довготривалого естетичного інтересу публіки в межах видовищного проекту засобами музичного мистецтва, як найбільш доступного для сприйняття. Обгрунтовано різницю між поняттями саунд-дизайну та музичного. Охарактеризовано складові поняття дизайну відповідно до музичного супроводу сьогоденних "Living Art". Надано визначення поняття "музичний дизайн". Висвітлено сутність музичного дизайну в арт-практиці перформативного мистецтва.


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ103(4/8)-06 + Щ100.173.1

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69407 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
8.

Chernyk M. 
Stages of the artistic realia introduction into English literary texts = Етапи інтродукції мистецьких реалій в англомовні художні тексти / M. Chernyk // Філол. трактати. - 2020. - 12, № 1. - С. 7-16. - Бібліогр.: 22 назв. - англ.

Розглянуто диференціацію етапів інтродукції мистецьких реалій в англомовні художні тексти, які інтегруються в мистецькі комунікативні ситуації, з урахуванням особливостей інтеракції комунікантів, актуалізації твору мистецтва та реалізації часо-просторових характеристик у мистецькому дискурсі. На основі аналізу структури мистецької комунікативної ситуації розроблено поетапну диференціацію введення творів мистецтва в художній текст, згідно з якою виокремлені передінтродуктивний, інтродуктивний і постінтродуктивний етапи. Повнота репрезентації кожного етапу визначається формою актуалізації твору мистецтва в художньому тексті й може бути повною, згорнутою або нульовою. На основі аналізу ілюстративного матеріалу виявляються закономірності реалізації кожного з етапів: передінтродуктивного (визначення часо-просторових параметрів комунікативної ситуації перед появою твору мистецтва, введення учасників спілкування і опис їх зовнішності й внутрішнього стану), інтродуктивного (безпосереднє введення твору мистецтва в комунікативну ситуацію, опис таких складових, як форма, значення, характеристика твору мистецтва, а також формування емоцій та вражень від нього) та постінтродуктивного (реакція на твір мистецтва після його сприйняття, яка реалізується на рівні вербалізованої та невербалізованої реакції й має потенціал давати поштовх для початку обговорення сприйнятої інформації). Особливу увагу приділено відмінностям інтродукції творів мистецтва з позицій репрезентатора та реципієнта, розглянуто деталі й аспекти, які актуалізуються в їх описах. Залежно від особи, яка веде розповідь, етапи інтродукції поділяються на перед репрезентаційний, репрезентаційний, пострепрезентаційний (в описах репрезентатора) або передперцептивний, перцептивний та постперцептивний (в описах реципієнта).


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)943.21-304.5 + Щ100.174

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж100384 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського