Бази даних

Реферативна база даних - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Автореферати дисертацій (6)Книжкові видання та компакт-диски (38)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю703.6$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 23
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія:    
1.

Корниенко В. Н. 
Меценатство в сфере образования: к истории вопроса / В. Н. Корниенко // Вч. зап. Харк. гуманіт. ін-ту "Нар. укр. акад.". - 2000. - Т. 6. - С. 96-102. - Библиогр.: 11 назв. - рус.

Досліджено передумови появи та розгортання меценатської діяльності, взаємодії з освітою, типологічні характеристики меценатів як суб'єктів суспільно-корисної діяльності. Для вивчення проблеми автором використано метод аналізу мемуарної літератури й архівів кінця ХIХ-початку ХХ ст. Зазначено, що меценатство як вид суспільно корисних дій є частиною більш широкого поняття - благодійних занять, тобто цілеспрямованої діяльності на користь інших. Оцінка діяльності меценатів потребує врахування ряду соціальних складових, серед яких: соціально-економічні передумови зростання добробуту підприємців як наслідок виникнення фінансової бази благодійництва. Доведено, що розуміння освіти як фундаментальної основи матеріального та духовного процвітання суспільства й особистості спонукало значну частину населення до благодійної діяльності у сфері освіти у ІІ половині ХІХ ст. Досліджено меценатську діяльність харківського купця К.М. Кузіна, сім'ї сумських цукрозаводчиків Терещенків, родини Алчевських. Підкреслено необхідність створення повного банку даних про меценатів, що дозволить розширити соціальні та історичні характеристики вивчення діяльності цієї групи.


Ключ. слова: освіта, меценатство, історія Слобідської України
Індекс рубрикатора НБУВ: Ч34(4Укр)38 + Ю703.65 + У9(4Укр):49ч30/49

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69505 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
2.

Овсянкіна Л.  
Моральний вимір ринкової економіки / Л. Овсянкіна // Людина і політика. - 2000. - № 5. - С. 62-66. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Вивчено категорію моральних цінностей суб'єктів ринку та досліджено феномен ринку не тільки з точки зору його доцільності, а й співвідношення в ньому критеріїв економічної ефективності та моральності. Наведено точки зору різних дослідників. Зазначено, що моральність є необхідною умовою ефективного функціонування ринку та виявляється у повазі до чужої власності, у встановленні моральних меж конкуренції, в економічній свободі.


Ключ. слова: мораль, ринок, конкуренція
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю703.63 + Ю773

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж16653 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
3.

Овсянкіна Л.  
Своєрідність проявів моральних цінностей суб'єктів ринку / Л. Овсянкіна // Людина і політика. - 2000. - № 3. - С. 49-53. - Бібліогр.: 4 назв. - укp.

Розглянуто моральні цінності ринку, який є інтегруючою моделлю, де усі дії за будь-яких умов регулюються мораллю. Суб'єкти ринку виконують не тільки свої власні обов'язки, але й обов'язки перед суспільством. Виділено декілька варіантів мотивації індивідів до економічної діяльності, способи участі людей у ринкових взаєминах. Моральні цінності ринку виникають шляхом особливого "прикладання" загальновизнаних норм до особливих ринкових умов. "Прикладання" в такому випадку - внутрішнє засвоєння вічних норм і цінностей загальнолюдської моралі. Перехід від "економіки харчування" до ринку призвів , зокрема, і до змін у моральній сфері. Саме економічна діяльність мотивує потреби, які вимагають від громадян вміння спілкуватися, погоджувати свої інтереси, дотримуватися своїх прав і свобод.


Ключ. слова: моральні цінності, ринок
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю703.63

Шифр НБУВ: Ж16653 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
4.

Овсянкіна Л.  
Соціально-психологічні фактори формування моральних цінностей в умовах ринкових відносин / Л. Овсянкіна // Людина і політика. - 2000. - № 6. - С. 44-49. - Бібліогр.: 10 назв. - укp.

Окреслено коло питань, які досліджує сучасна економічна психологія, серед них - особливості існування особистості за умов ринку, шляхи адаптації до нього, вивчення економічної діяльності людини. Розглянуто фактори формування моральних цінностей особистості за умов ринкових відносин. Висвітлено моральні цінності як складову частину спрямованості особистості. Наведено показники, за якими у соціальній психології визначають тип особистості. Вивчено поведінку людини за умов ринкових відносин.


Ключ. слова: моральні цінності, економічна психологія, ринкові відносини
Індекс рубрикатора НБУВ: Ю703.63 + Ю951.5

Шифр НБУВ: Ж16653 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
5.

Сулим А. В. 
Культурно-этические измерения хозяйствования: некоторые современные подходы / А. В. Сулим. - О. : Астропринт, 2001. - 196 c. - Библиогр.: 116 назв. - рус.

Рассмотрена роль социально-исторических, этических факторов в хозяйственном поведении человека. Проанализирована эволюция модели человека в экономических исследованиях и перспективы развития гуманитарной парадигмы в изучении хозяйственных процессов. Изложены онтологические и гносеологические основы преодоления дуализма этики и экономической науки.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю703.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: ВА624607 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
6.

Бьолер Д.  
Ідея та обов'язковість відповідальності за майбутнє / Д. Бьолер // Філософ. думка. - 2007. - № 1. - С. 117-134. - Бібліогр.: 30 назв. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю703.6 + Ю702.06

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61798 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
7.

Бьолер Д.  
Ідея та обов'язковість відповідальності за майбутнє / Д. Бьолер // Філософ. думка. - 2007. - № 3. - С. 81-99. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю703.6 + Ю751.4 + Ю702.06

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61798 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
8.

Соловей Г.  
Соціальна держава як чинник етизації економіки / Г. Соловей // Філософ. думка. - 2007. - № 2. - С. 142-156. - укp.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф024 + Ю6*666в03 + Ю703.64

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж61798 Пошук видання у каталогах НБУВ 



      
Категорія:    
9.

Маслікова І. І. 
Економічна етика в сучасних процесах раціоналізації господарства : Автореф. дис... канд. філос. наук : 09.00.07 / І. І. Маслікова; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2005. - 17 c. - укp.

Проведено дослідження економічної етики як нової галузі соціально-гуманітарного знання. Охарактеризовано соціокультурний контекст її становлення, обгрунтовано теоретичні засади та показано відповідність сучасним процесам раціоналізації господарства. На підставі вивчення матеріалів етико-філософського та економічного дискурсів розглянуто морально-етичну проблематику господарства. Виявлено специфіку функціонування моралі у сфері економіки в конкретному соціокультурному вимірі. На основі результатів аналізу морально-етичних інтенцій політичної економії у дослідженні онтології господарства доведено принципову можливість кореляції етичної та економічної теорії. Встановлено, що економічна етика сприяє пошуку орієнтирів етизації економічної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю703.6 + У010

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА340442 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
10.

Савранська Н. О. 
Етико-філософський аналіз благодійності : автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.07 / Н. О. Савранська; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2008. - 15 c. - укp.

Проведено етико-філософський аналіз функціонування існуючої у суспільстві просоціальної практики - благодійності. Визначено її історичні типи й особливості сучасного, уточнено понятійно-категоріальний апарат, наведено теоретичні моделі. Досліджено форми реалізації за допомогою благодійної діяльності морально-етичних цінностей і принципів (справедливості, милосердя, діяльнісної любові, відповідальності), розглянуто напрямки та перспективи їх розвитку. Проаналізовано індивідуальну, колективну особисту та професіоналізовану форми благодійності. Досліджено її зв'язок з державною соціальною політикою та корпоративну філантропію. Розглянуто три основні суспільні функції благодійної діяльності: послаблення існуючого соціального зла, покращання соціального становища у суспільстві, нагромадження "соціального капіталу".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю703.65

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА360191 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
11.

Овсянкіна Л. А. 
Мораль в системі економічної життєдіяльності людини і суспільства (соціально-філософський аспект) : Автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.03 / Л. А. Овсянкіна; АПН України. Ін-т вищ. освіти. - К., 2003. - 20 c. - укp.

Досліджено соціально-філософську концепцію місця та ролі в системі економічної життєдіяльності людини та суспільства. Доведено, що мораль є невід'ємним елементом саморегуляції та самоорганізації життєдіяльності людини та суспільства. Досліджену категорію розглянуто як світоглядно ціннісну та мотиваційно стимулювальну базу економічної діяльності людини, яка є суб'єктом економічних інтересів, потреб та духовно-моральних цінностей, ідеалів, переконань і прагнень. Висвітлено питання соціально-економічного керування, сучасної економічної культури та підприємницької моралі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*665*622 + Ю703.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА326197 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
12.

Бордюгова Т. Г. 
Моральна цінність праці: філософсько-культурологічний аналіз : автореф. дис... канд. філософ. наук : 09.00.04 / Т. Г. Бордюгова; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. - Х., 2008. - 20 c. - укp.

Досліджено процес трансформації філософських і культурологічних уявлень про моральну цінність праці під впливом соціокультурних чинників. Визначено основні тенденції у зміні моральної цінності праці в постіндустріальному й інформаційному суспільствах. Розглянуто проблему її трансформації у контексті зміни смислового навантаження поняття "праця", що є історичним і пов'язане з проблемою розмежування праці й інших видів діяльності. Показано, що споживацькі настрої, які набувають масового характеру в постіндустріальному суспільстві, призводять до зниження моральної цінності праці та сприняття праці як засобу задоволення матеріальних потреб. Виявлено тенденцію до розширення поняття "праця", розмивання межі між працею та не-працею, працею та споживанням, за цього інтелектуально-творча праця постіндустріальної епохи наближується до дозвілля та розваги. Праця сприймається як засіб творчої самореалізації також завдяки розповсюдженню хакерської трудової етики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*312.1 + Ю6*46 в03 + Ю703.62

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА360786 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
13.

Акопян В. Г. 
Морально-етичні цінності підприємця: формування та розвиток (соціально-філософський аналіз) : Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / В. Г. Акопян; Ін-т вищої освіти АПН України. - К., 2004. - 18 c. - укp.

Здійснено соціально-філософський аналіз процесу формування та розвитку морально-етичних цінностей підприємця в Україні у період становлення ринкових та демократичних відносин. З'ясовано сутність підприємництва як способу організації виробництва та реалізації господарської діяльності. Визначено джерела формування ринкових відносин в Україні, історичні та соціальні передумови розвитку вітчизняного підприємнцитва та особливості його становлення у період 1990 - 2000 рр. Встановлено фактори формування особистісних моральних якостей підприємців. Доведено, що поряд з позитивними морально-етичними характеристиками нерідко формуються суперечливі та вкрай негативні якості - зарозумілість і чванство, підлість і пристосовництво, безпідставне прагнення до влади та орієнтація на швидке збагачення, що нерідко призводить до утворення особливого типу підприємця, який негативно сприймається в Україні та за її межами. Сформовано модель управлінської діяльності з урахуванням морально-етичної характеристики підприємців.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*665*622 + Ю703.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА334123 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
14.

Веселаго Н. В. 
Соціально-філософські проблеми взаємодії греко-католицького світосприйняття та економічних процесів : Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / Н. В. Веселаго; Одес. нац. ун-т ім. І.І.Мечникова. - О., 2004. - 16 c. - укp.

Досліджено вплив змісту основних категорій християнської господарської етики (зокрема у греко-католицькому варіанті християнської соціальної філософії), а саме: праці, багатства та бідності - на масову свідомість та економічні процеси ринкових перетворень в Україні. На підставі вивчення особливостей філософії економіки як елементу соціальної у контексті греко-католицької традиції виявлено значну роль духовних чинників у здійсненні економічних процесів. Проаналізовано теоретичні розробки проблем релігійної господарської етики у працях видатних діячів - папи Івана Павла II, митрополита Андрея Шептицького, митрополита кардинала Мирослава Івана Любачівського та сучасних дослідників у даній сфері. Висвітлено історичний зміст української греко-католицької традиції, зокрема, її етико-економічні аспекти та їх сучасні трансформації. Встановлено можливість взаємодії між християнськими настановами у галузі економічної етики та економічним процесами, а також їх позитивний вплив на формування ринкової економіки України.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*665 + Ю703.6 + Ю6*622

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА332624 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
15.

Гончаров В. В. 
Гроші як предмет соціально-філософського дискурсу (аксіологічний аспект дослідження) : автореф. дис. ... канд. філос. наук : 09.00.03 / В. В. Гончаров; Донец. нац. ун-т. - Донецьк, 2010. - 18 c. - укp.

Проаналізовано феномен грошей, який розглядається як ціннісний за своєю природою соціальний прояв у культурі. Обгрунтовано ідею про аутентичність аксіології як методології пізнання феномену грошей. Розглянуто презентовані в історико-філософській думці гносеологічні підходи до розуміння й опису природи та сутності грошей. Простежено еволюцію розвитку філософської думки про гроші в будь-яку історичну епоху. Відбудовано онтологію грошей на базі атрибутивної моделі світу. Наведено світоглядно-конфесійні підходи до господарської етики (православ'я, протемтантизму, юдаїзму, католицизму), яка і формує етичний вимір грошей. Розглянуто вплив грошей на становлення особистості в контексті сенсу життя індивіда, його смислоустрою.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*665-94 + Ю703.64 + У010.295.70

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА373890 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
16.

Мініч А. П. 
Поняття етичної раціональності в сучасній філософії господарства : автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.03 / А. П. Мініч; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. - К., 2010. - 16 c. - укp.

Проаналізовано поняття та роль етичної раціональності у сучасному соціально-філософському дискурсі системи господарювання постмодерного суспільства. Висвітлено різні підходи щодо визначення поняття етичної раціональності, а саме, релігійний, комунікативний та неоарістотелевський. Відзначено як переваги, так і вади кожного з даних підходів. Розкрито взаємовідношення економіки та культури в епоху постмодерну. Досліджено культуру виробництва, культуру споживання, моделі корпоративного керівництва. Розглянуто культуру організації та вдосконалено відсутність теорії єдиного морального кодексу в організації.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*665 + Ю703.6 + У. в

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА378019 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
17.

Мишковська О.  
Бізнес і загальнолюдські цінності / О. Мишковська // Соц. психологія. - 2010. - № 5. - С. 75-81. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Проаналізовано статистичні дані щодо проблеми безробіття в Україні і у світі. Висловлено припущення, що однією з домінантних причин цього явища, окрім глобальної економічної кризи, є те, що не існує бізнесу, який підтримував би загальнолюдські цінності, був засобом самореалізації особистості та дозволяв зробити хоч крок на шляху до більшої досконалості світу.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю703.6 + У50-131 + У9(4УКР)0-131

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24479 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
18.

Ядранський Д.  
Правові та моральні норми регламентації трудової поведінки / Д. Ядранський // Політ. менеджмент. - 2010. - № 1. - С. 115-122. - Бібліогр.: 7 назв. - укp.

Розглянуто проблему переосмислення сучасних норм праці та визначено необхідність розширення чинних норм. Обгрунтовано необхідність запровадження в систему соціально-трудових відносин правових норм, які зменшуватимуть прояв негативних рис сучасної системи соціально-трудових взаємин. Запропоновано більш чітко диференціювати регламентацію різних аспектів нормативно-трудової поведінки впливом моральних, правових чи інших видів норм.


Індекс рубрикатора НБУВ: Х879(4УКР)2 + Ю703.62

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж24488 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
19.

Гуненков Д. В. 
Моральні пріоритети ринково спрямованого суспільства: становлення та розвиток (соціально-філософський аналіз) : автореф. дис. ... канд. філософ. наук : 09.00.03 / Д. В. Гуненков; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. - К., 2013. - 20 c. - укp.

Проведено системний філософський аналіз проблем моральної регуляції підприємницької діяльності. Визначено, що "моральні пріоритети" підприємницької діяльності є поняттями, що охоплюють собою сукупність історично сформованих загальнолюдських моральних норм і принципів, які відображають внутрішні інтереси та потреби людей у різних сферах їх соціально-економічної діяльності, цілепокладають економічну діяльність людей, врегульовують її сенси в контексті людських відносин. Доведено, що в системі ринкових відносин складається особлива структура моральних пріоритетів, сукупність яких складає загальну парадигму морального впливу на ринкове виробництво. Доведено, що моральні пріоритети підприємницької діяльності є більш високим типом осмислення цивілізаційних надбань людства (науки, техніки, технології, моделей організації й управління, моральних цінностей тощо) стосовно безпосереднього виробництва, розподілу та споживання.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*665 + Ю703.6

Рубрики:

Шифр НБУВ: РА398628 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія:    
20.

Мокляк Л. І. 
Меценатство як естетична діяльність / Л. І. Мокляк // Вісн. Нац. авіац. ун-ту. - 2014. - № 1. - С. 126-130. - Бібліогр.: 11 назв. - укp.

Проаналізовано меценатство як вид естетичної діяльності у контексті соціокультурних трансформацій сучасного українського суспільства. Зі встановленням радянської влади меценатство було заборонене, як явище, що не вписувалося в соціально-економічні, ідеологічні реалії нового суспільства; меценати пішли у забуття. Соціально-економічні зміни, які відбуваються у нашій країні з 1991 р., призвели до трансформації усіх сфер життя, торкнулися й такого культурного феномена, як меценатство. Формування нової соціально-економічної системи, заснованої на приватній власності надало можливість відродити цю сферу, створити умови для появи особистостей, яких можемо назвати меценатами. Головний лікар Клініки лазерної медицини Інституту дерматології та косметології Ольга Богомолець свою меценатську діяльність спрямовує на організацію благодійних концертів, є засновником музею домашньої ікони в м. Радомишль на Житомирщині, проте не ідентифікує себе як мецената. Однак її діяльність, її переконання в тому, що завдяки такій діяльності вона "намагається зберегти духовність", а не одержати прибуток, говорять самі за себе. В Україні меценатство лише почало відроджуватись, іноді набуваючи спотворених форм, які продукуються превалюванням суто споживацьких потреб і інтересів як от одноразові акції одарювання дітей цукерками на день Святого Миколая та продуктовими наборами перед виборами. У багатьох випадках у так званих сучасних меценатів, особисті інтереси й потреби не співпадають з потребами й інтересами українського суспільства. Меценатство перебуває у нас ще в ембріональному стані. Отже, яким виросте це дитя, на що перетвориться, залежить від нашого сучасного суспільства, від усвідомлення важливості цього соціокультурного чинника як на рівні державних інституцій, законодавчого забезпечення діяльності меценатів, уваги засобів масової інформації до них, суспільної думки, так і самого об'єкта меценатської діяльності - сфери науки і мистецтва.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю703.65 + У9(4УКР)278

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж70861 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського