РЕФЕРАТИВНА БАЗА ДАНИХ "УКРАЇНІКА НАУКОВА"
Abstract database «Ukrainica Scientific»


Бази даних


Реферативна база даних - результати пошуку


Вид пошуку
Пошуковий запит: (<.>ID=REF-0000418731<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 1

Степанова Т. 
Софія Русова як основоположник теорії змісту передшкільної освіти / Т. Степанова // Пед. пошук. - 2009. - № 4. - С. 68-71. - Бібліогр.: 8 назв. - укp.

Обгрунтовано пропозицію вважати основоположними в теорії розвитку змісту передшкільної освіти (ПО) в України ідеї С. Русової щодо підготовки дітей до навчання у школі. Розглянуто педагогічні течії наприкінці ХІХ - початку ХХ ст., надано характеристику суспільно-політичних і економічних умов даного періоду. Описано науково-педагогічну діяльність С. Русової (у 1917 - 1920 рр. - директорa департаменту дошкільного виховання й позашкільної освіти України) як основоположниці нововведень до теорії змісту ПО. Проаналізовано запропоновану Русовою програму роботи вихователя з дітьми протягом дня відповідно до сезону. Висвітлено визначені Русовою засоби розумового розвитку дитини передшкільного віку (рідна мова, бесіді з дітьми, ліплення, малювання, праця у природі, спостереження, гра, слухання музики тощо). Виокремлено домінантні положення ідей Русової: наступність в організації передшкільного та шкільного навчання, необхідність розвитку інтересу до навчання, тематична організація навчальної діяльності дітей дошкільного віку.

Обосновано предложение считать основополагающими в теории развития содержания дошкольного образования (ДО) в Украине идеи С. Русовой по подготовке детей к обучению в школе. Рассмотрены педагогические течения конца ХIХ - начала ХХ вв., дана характеристика общественно-политических и экономических условий данного периода. Описана научно-педагогическая деятельность С. Русовой (в 1917 - 1920 гг. - директора департамента дошкольного воспитания и внешкольного образования Украины) как основоположницы нововведений в теорию содержания ДО. Проанализирована предложенная Русовой программа работы воспитателя с детьми в течение дня в соответствии с сезоном. Освещены определенные Русовой средства умственного развития ребенка дошкольный возраста (родной язык, беседа с детьми, лепка, рисование, труд в природе, наблюдение, игра, прослушивание музыки и т.п.). Выделены доминантные положения идей Русовой: преемственность в организации дошкольного и школьного обучения, необходимость развития интереса к учебе, тематическая организация учебной деятельности детей дошкольного возраста.

The proposal for the considered fundamental in the theory of content Preschool Education (PE) in Ukraine the idea of S. Rusova to prepare children for school. Consider teaching for the end of XIX Ц early XX cent., сharacterizes the socio-political andeconomic conditions of the period. We describe the scientific and pedagogical activity Rusova S. (1917 Ц 1920 she was director of the Department of school education and adult education in Ukraine) as the founder of innovation in the theory of content to the PE. We analyzed the proposed program of work Rusova caregivers during the day according to the season. Are illuminated, identified Rusova means of mental development of children pre-school age (the native language, conversation with children, modeling, painting, work in nature, observing, playing, listening to music, etc.). Are allocated dominant position of RusovaТs ideas: continuity in the organization of preschool and school education, the need to develop enthusiasm for learning, thematic organization of educational activities for children of preschool age.


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)52-8 + Ч313(4УКР)52

Рубрики:

Шифр НБУВ: Ж69028 Пошук видання у каталогах НБУВ 
Додаткова інформація про автора(ів) публікації:
(cписок формується автоматично, до списку можуть бути включені персоналії з подібними іменами або однофамільці)
  Якщо, ви не знайшли інформацію про автора(ів) публікації, маєте бажання виправити або відобразити більш докладну інформацію про науковців України запрошуємо заповнити "Анкету науковця"
 
Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського
Відділ наукового формування національних реферативних ресурсів
Інститут проблем реєстрації інформації НАН України

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського