Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (254)Книжкові видання та компакт-диски (190)Журнали та продовжувані видання (17)
Пошуковий запит: (<.>A=КАШУБ$<.>+<.>A=МАРІЯ$<.>+<.>A=ВАСИЛІВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 20
Представлено документи з 1 до 20

      
1.

Кашуба 
Варіантність дієслівного керування в сучасній словацькій мові: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.03 / Надія Петрівна Кашуба ; НАН України; Інститут мовознавства ім. О.О.Потебні. — К., 2009. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.52-212.5 + Ш141.52-226.2
Шифр НБУВ: РА369326

Рубрики:

      
2.

Кашуба С.В. 
Методи, моделі та алгоритми оперативно-диспетчерського управління бізнес-процесами виробничої дільниці механоскладального виробництва: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.06 / С.В. Кашуба ; Кременчуц. ун-т економіки, інформ. технологій і упр. — Кременчук, 2009. — 20 с. — укp.

Розроблено й апробовано нові моделі й інструментальні засоби розв'язання функціональних задач оперативно-диспетчерського управління бізнес-процесами виробничої дільниці механоскладального виробництва, впровадження яких забезпечить підвищення ефективності її функціонування. Досліджено сучасний стан оперативно-диспетчерського управління виробництвом. Розроблено математичні моделі функціонування виробничої дільниці та визначення непродуктивного часу в різних виробничих ситуаціях. Запропоновано модель прийняття рішень з оперативного управління бізнес-процесами виробничої дільниці. Розроблено методи визначення пріоритетності запуску замовлень у виробництво, працездатності виробничих ліній і простоїв одиниць обладнання, а також коригування розкладів з урахуванням стохастичності процесів функціонування виробничої дільниці. Створено програмне забезпечення для реалізації нових моделей розв'язання функціональних задач оперативно-диспетчерського управління бізнес-процесами виробничої дільниці механоскладального виробництва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.851.1 в611
Шифр НБУВ: РА370329 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
3.

Кашуба В.І. 
Нові гени-супресори росту епітеліальних пухлин: автореф. дис... д-ра біол. наук: 03.00.03 / В.І. Кашуба ; НАН України, Ін-т молекуляр. біології і генетики. — К., 2009. — 40 с. — укp.

Із використанням сучасних методів дослідження сформовано бібліотеки NorI-зв'язувальних і NotI-стрибаючих клонів 3-ї хромосоми людини. Уперше картовано 3-ю хромосому людини з використанням NotI-клонів. Визначено найбільш часто делетовані ділянки в області 3p21.3 у разі різноманітних типів злоякісних пухлин, побудовано їх фізичну та генетичну карти. На даних ділянках локалізовано понад 50 генів. Ідентифіковано понад 20 нових генів, визначено їх первинну структуру, а також білкові продукти, що ними кодуються. Розроблено метод для визначення супресорної активності потенційних генів-супресорів росту злоякісних пухлин. З використанням даного методу, названого тестом на інактивацію генів, досліджено понад 20 генів. Виявлено, що гени RASSF1A, RASSF1C (в KRC/Y), RBSP3A, RBSP3B, G21/NPRL2, SEMA3B, HYAL1, HYAL2, FUS1, EP53, RB1 супресували ріст злоякісних пухлин у мишей SCID. Відкрито нові потенційні маркери для створення діагностикумів. Показано, що потенційні гени-супресори росту пухлин можуть бути інактивовані не лише за рахунок мутацій і делецій, але й епігенетично - внаслідок метилування їх промоторних ділянок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е70*445.4 + Р56-2 +
Шифр НБУВ: РА363200

Рубрики:

      
4.

Кашуба М.О. 
Професійне здоров'я електрозварників в Україні і шляхи його покращення: Автореф. дис... д-ра мед. наук: 14.02.01 / М.О. Кашуба ; Ін-т медицини праці АМН України. — К., 2007. — 32 с. — укp.

Вивчено комплексний вплив зварювальних аерозолів, важкості праці на показники здоров'я електрозварників. Доведено, що певні фракції твердої складової зварювальних аерозолів мають різну здатність проникнення та затримуваності в окремих ділянках органів дихання. Загальна маса та дисперсний склад частинок твердої складової зварювальних аерозолів, які осіли на окремих ділянках органів дихання, залежать від важкості виконуваної роботи, що впливає на величину поглинутої дози пилу. Окрім вагових концентрацій твердої складової зварювальних аерозолів у формуванні пилового навантаження важливе значення відіграють антропометричні дані електрозварника та його вік. Побудовано математичні моделі, які дозволяють на підставі певного розрахунку встановити величину поглинутої дози пилу з урахуванням зазначених факторів. Одержано дані про динаміку та характер темпів старіння окремих органів і систем, а також в цілому організму електрозварників напівавтоматичного та ручного дугового зварювання чорних металів. Установлено зв'язок між загальним і кардіопротекторним біологічним віком і рівнем загальної захворюваності, а також захворюваності дихальної і серцево-судинної систем. Створено нові моделі для оцінки загального та кардіореспіраторного біологічного віку. Доведено, що парціальний (кадіореспіраторний) біологічний вік електрозварників напівавтоматичного та ручного дугового зварювання є більш адекватним, ніж загальний біологічний вік, способом оцінки впливу зварювальних аерозолів на темпи старіння кардіореспіраторної системи. Вивчено залежність між загальним біологічним віком і передбачуваною тривалістю майбутнього життя електрозварників напівавтоматичного та ручного дугового зварювання чорних металів і запропоновано на цій підставі оцінки ризику для їх здоров'я.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р124.508.24-4(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА350055

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Кашуба Л.В. 
Розвиток зв'язного мовлення молодших школярів із затримкою психічного розвитку засобами образотворчого мистецтва: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Л.В. Кашуба ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено актуальну психолого-педагогічну проблему розвитку зв'язного мовлення молодших школярів з затримкою психічного розвитку (ЗПР) засобами образотворчого мистецтва. Визначено компоненти, показники та критерії оцінювання стану сформованості зв'язного мовлення цих школярів, з урахуванням яких розроблено модель, програму та корекційно-розвивальну методику дослідного навчання, спрямовану на використання образотворчих засобів. Відзначено, що розвиток зв'язного мовлення молодших школярів з ЗПР засобами образотворчого мистецтва сприяє особистісному становленню, оптимізації міжособистісних стосунків, відкриває можливості успішної соціальної інтеграції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.355.22 + Ч435.221 + Ш141.14-917.33 +
Шифр НБУВ: РА364773

Рубрики:

      
6.

Кашуба О.М. 
Теоретичні основи організаціі навчального процесу в початкових школах Німеччини: Автореф. дис... канд.пед. наук: 13.00.01 / О.М. Кашуба ; Прикарпат. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2001. — 20 с. — укp.

Вперше досліджено проблему теоретичних засад організації навчального процесу в початкових школах ФРН. Відтворено специфіку організації процесу навчання початкових шкіл, спрямовану на підготовку учнів до здобуття середньої освіти, визначено головні тенденції даного процесу. Виявлено найважливіші особливості змісту освіти, форми, принципи та методи навчання в початкових школах Німеччини на сучасному етапі. Введено до наукового обігу новий фактичний матеріал, який сприяє створенню об'єктивного уявлення про закономірності та характерні риси діяльності початкових шкіл Німеччини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221 + Ч424(4ГЕР)714.0
Шифр НБУВ: РА315809 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
7.

Кашуба Г.О. 
Теоретичні та методичні основи визначення ємнісних параметрів порід-колекторів за даними інтерпретації акустичних хвильових полів: Автореф. дис... канд. геол. наук: 04.00.22 / Г.О. Кашуба ; Івано-Франків. нац. техн. ун-т нафти і газу. — Івано-Франківськ, 2004. — 18 с. — укp.

Висвітлено основні теоретичні, експериментальні та практичні положення щодо вирішення актуальної проблеми підвищення геолого-геофізичної інформативності діагностики порід-колекторів та ефективності визначення їх ємнісних характеристик. З цією метою розроблено та впроваджено алгоритми визначення динамічних параметрів хвильових акустичних сигналів. На основі теоретичних обгрунтувань та експриментальних даних про поведінку даних параметрів у породах-колекторах створено методики якісної та кількісної оцінки їх ємнісних властивостей. Встановлено закономірності розповсюдження поздовжньої та поперечної хвиль у породах-колекторах однакового мінералогічного складу та різної пористості. Запропоновані методики апробовано під час інтерпретації результатів акустичних досліжень геологічних розрізів Дніпровсько-Донецької западини та Передкарпатського прогину.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д443.428 +
Шифр НБУВ: РА330740

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
8.

Кашуба В.І. 
Удосконалення технології та організації випробувань гальмівного обладнання вітчизняних дизель-поїздів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.07 / В.І. Кашуба ; Укр. держ. акад. залізн. трансп. — Х., 2003. — 19 с.: рис. — укp.

Проаналізовано існуючі гальмівні системи приміського залізничного транспорту. Запропоновано та розраховано критерії їх ефективності. Удосконалено методику розрахунку надійності гальмівної системи дизель-поїзда. Розроблено модель вибору номенклатури показників для випробувань даних систем. Розроблено стенд для стаціонарних гальмівних випробувань та їх необхідні програми й методики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О26-07 +
Шифр НБУВ: РА324880

Рубрики:

      
9.

Кашуба Я.М. 
Формування системи дитячого оздоровлення і туризму: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.09.01 / Я.М. Кашуба ; НАН України. Ін-т регіон. дослідж. — Л., 2006. — 21 с. — укp.

Розроблено науково-методичні засади розвитку та функціонування системи дитячого оздоровлення та туризму як цілісної системи. Здійснено її структурування та визначено функціональні призначення окремих елементів системи (підсистем). Удосконалено класифікацію дитячих оздоровчих закладів. Наведено рекомендації стосовно методичних підходів і здійснено оцінку природно-рекреаційного потенціалу регіонів України. Визначено мотиваційні чинники розвитку системи дитячого оздоровлення та туризму, запропоновано здійснювати оцінку дітей шкільного віку та їх батьків. Запропоновано пропозиції до проекту Закону України "Про оздоровлення та відпочинок дітей". Розроблено організаційно-економічні механізми формування та стимулювання розвитку системи дитячого оздоровлення та туризму, а також критерії, показники та процедури оцінювання ефективності функціонування даної системи. Удосконалено організаційну структуру управління нею.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)271.298 +
Шифр НБУВ: РА342236

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Черешнюк О. А. 
Формування готовності педагогів до соціально-економічного виховання дошкільників у системі післядипломної освіти / О. А. Черешнюк. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню проблеми формування готовності педагогів до соціально-економічного виховання дошкільників у системі післядипломної освіти, виконано теоретичне узагальнення та практичне розв'язання означеної проблеми. Аналіз науково-методичної літератури та реального стану досліджуваної проблеми дали змогу уточнити поняття «готовність педагогів до соціально-економічного виховання дошкільників», під якою розуміється багатокомпонентне професійно-особистісне утворення, що містить у своєму складі систему професійно-педагогічних знань, умінь, навичок, комплекс індивідуально-психологічних якостей особистості, її соціально-економічного переконання, погляди; уможливлює ефективність освітнього процесу; забезпечується єдністю когнітивного, діяльнісного, рефлексивного та креативного компонентів готовності фахівця.На основі аналізу, узагальнення і систематизації конкретизовано структурні компоненти (когнітивний, діяльнісний, рефлексивний, креативний), критерії (інтелектуальний, практико-орієнтовний, рефлексивно-оцінний, креативно-творчий), показники й рівні (високий, достатній, середній, низький) готовності педагогів до соціально-економічного виховання дошкільників у системі післядипломної освіти. Перевірено ефективність запропонованих педагогічних умов: використання інтерактивних методів і сучасних педагогічних технологій з метою набуття педагогами професійного досвіду та подальшого самовдосконалення; створення сучасного освітнього предметно-розвивального середовища через взаємодію наукового та творчого підходів до професійного розвитку педагогів; використання педагогічного інструментарію, що ґрунтується на інтерактивній взаємодії педагогічного колективу та батьків. Розроблено й обґрунтовано організаційну модель формування готовності педагогів до соціально-економічного виховання дошкільників у системі післядипломної освіти, що складається з чотирьох взаємопов'язаних етапів: організаційного (мета, завдання та принципи формування готовності), змістового (компоненти, критерії показники готовності), активно-практичного (педагогічні умови, форми, методи роботи), оцінно-результативного (рівні сформованості готовності, результат).У дисертації докладно описано логіку й перебіг педагогічного експерименту. Обґрунтовано методичні рекомендації для науково-педагогічних працівників закладів післядипломної освіти, а також педагогів-практиків закладів дошкільної освіти щодо формування готовності педагогів до соціально-економічного виховання дошкільників у системі післядипломної освіти.^UThe dissertation is devoted to the research of the problem of development of teachers' readiness for socio-economic education of preschool children in the system of postgraduate education. The paper summarizes the theoretical generalization and practical solution of the problem of the development of teachers' readiness for socio-economic education of preschool children in the system of postgraduate education. The analysis of the scientists' opinions and the real state of the problem under study allows us to interpret «teacher's readiness for socio-economic education of preschool children» as a multicomponent professional and personal formation, which contains a system of professional pedagogical knowledge, skills, competences, a complex of individual and psychological qualities of personality, socio-economic views and beliefs; makes the educational process effective; is ensured by the unity of cognitive, activity, reflexive and creative components of the expert's readiness. The structural components, criteria, indicators and levels of teachers' readiness for socio-economic education of preschool children in the system of postgraduate education, which reflect the dynamics of its formation, are specified on the basis of analysis, generalization and systematization. One distinguishes the following structural components of the investigated readiness: cognitive, activity, reflexive and creative. The effectiveness of the proposed pedagogical conditions (use of interactive methods and modern pedagogical technologies for the purpose of teachers' obtaining the professional experience and further self-improvement; creation of a modern educational subject-developing environment through the interaction of scientific and creative approach; use of pedagogical tools based on the interactive communication of the teaching staff with the parents) using intellectual, practice oriented, reflective and evaluative, creative artistic criteria is checked. The described criteria and indicators made it possible to define low, average, sufficient and high levels of teachers' readiness for socio-economic education of preschool children in the system of postgraduate education. The organizational model of development of teachers' readiness for socio-economic education of preschool children in the system of postgraduate education is developed and explained. It consists of four connected stages: organizational (aims, tasks and principles of the readiness development), content-related (components, criteria, availability factors), active-practical (pedagogical conditions, forms, methods of work), evaluative and effective (levels of readiness, result). The dissertation describes in detail the logic and procedure of the pedagogical experiment. The methodical recommendations for scientific-pedagogical and teaching stuff in terms of development of the teachers' readiness for socio-economic education of preschool children in preschool education institutions in the system of postgraduate education are explained.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Кашуб'як І. О. 
Розвиток критичного мислення учнів початкової школи у процесі навчання математики / І. О. Кашуб'як. — Б.м., 2020 — укp.

Робота є теоретико-експериментальним дослідженням психологопедагогічних, науково-методичних засад розвитку критичного мислення учнів початкової школи у процесі навчання математики. У дисертації розглянуто критичне мислення як філософсько-психологічну категорію, висвітлено поняття «критичне мислення» у педагогічній та методичній літературі, проаналізовано значення методики розвитку критичного мислення у сучасному освітньому просторі, зокрема у контексті Нової української школи, витлумачено зміст поняття «критичне мислення». Автором розроблено модель організації навчання математики в початковій школі, зорієнтованого на розвиток критичного мислення учнів. У дисертації запропоновано аргументовану й перевірену в школах різних регіонів України методику розвитку критичного мислення молодших школярів у процесі навчання математики, а також визначено педагогічні умови розвитку критичного мислення учнів початкової школи у процесі навчання математики. В експериментально-дослідницькій частині роботи описано специфіку впровадження системи завдань на розвиток критичного мислення молодших школярів у процесі навчання математики, простежено вплив методів, прийомів і засобів навчання на активізацію мислительної діяльності учнів, на розвиток ознак критичності мислення та рівень розвитку критичного мислення учнів початкової школи у процесі навчання математики.^UThe thesis is devoted to the development of an experimental methodology for teaching mathematics in elementary school, focused on the development of pupils' critical thinking. The study analyzes the achievements and problems of dissertations, scientific and methodological literature on the methodology of teaching mathematics in elementary school, the development of critical thinking of pupils in secondary schools. The dissertation is a theoretical and experimental study of the psychological, pedagogical, scientific and methodological foundations of the development of critical thinking of elementary school students in the process of teaching mathematics. The dissertation examines critical thinking as a philosophical and psychological category, covers the concept of “critical thinking” in pedagogical and methodological literature, analyzes the importance of the technology for the development of critical thinking in the modern educational space, in particular in the context of the New Ukrainian School, interprets the content of the concepts of “critical thinking”, “the technology for the development of critical thinking in the process of teaching mathematics”. The author has developed a model for the organization of teaching mathematics in elementary school, focused on the development of students' critical thinking, consisting of 4 blocks, each of which has a specific meaning. In the first − a theoretical and descriptive block − pedagogical approaches and general didactic principles are described, in the second − procedural − pedagogical conditions and stages of education are defined; in the third − functional-activity – educational, methodological and technological support are characterized; in the fourth − diagnostic-evaluative − the components and levels of development of pupils' critical thinking in the process of teaching mathematics are disclosed. In the thesis, the author proposed a methodology for the development of critical thinking of younger students in the process of teaching mathematics that is reasoned and tested in schools in different regions of Ukraine. The essence of the methodology is the systematic involvement of primary schoolchildren in critical thinking through the application of methods and techniques for the development of critical thinking and the system of tasks for the development of critical thinking of primary schoolchildren in the process of teaching mathematics. The dissertation defines the pedagogical conditions for the development of critical thinking of elementary school students in the process of teaching mathematics: a) providing a stable motivational-activity environment as the basis for the development of critical thinking of elementary school students; b) the systematic use of special methods and techniques for the development of critical thinking of students in mathematics; c) the psychological and methodological readiness of primary school teachers to master and introduce technology for the development of critical thinking of students in the process of teaching mathematics. In experimental research training, the author describes the methodology for developing critical thinking of younger schoolchildren in the process of teaching mathematics, traces the influence of methods, techniques and learning tools on the activation of students' mental activity, on the development of critical thinking signs and the level of critical thinking development of primary school students in the process of teaching mathematics. The essence of the methodology for the development of critical thinking of primary schoolchildren in the process of teaching mathematics consists in using tasks to study and determine a mathematical problem; tasks for modeling strategies to solve a mathematical problem; tasks for critical evaluation of data, process and result of the outcome (analytical tasks, analytical and synthetic problems, control and correction tasks); tasks on the application of the experience of mathematical activity. The results of the experiment confirmed the effectiveness of the proposed methodology for the development of critical thinking of younger students in the process of teaching mathematics. The dissertation materials can be used in the process of improving standard educational programs, school textbooks and study guides for mathematics in elementary school and teaching methods of mathematics in higher education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Руденко Ю. В. 
Корекція порушень стану біогеометричного профілю постави чоловіків зрілого віку в процесі занять оздоровчим фітнесом / Ю. В. Руденко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено підвищенню ефективності занять оздоровчим фітнесом чоловіків другого періоду зрілого віку. На основі проведеного констатувального експерименту розроблено авторську технологію, яка базується на принципах системності, єдності теорії і практики, детермінізму, оздоровчої спрямованості. Технологія має три етапи: втягуючий, корекційний, підтримуючий – влючає концептуальний, організаційний діагностичний, інформаційний, корекційний, програмно-методичний компоненти та містить оцінку ефективності корекційно-профілактичних заходів за визначеними критеріями.^UThe thesis is dedicated to improving the effectiveness of health fitness classes for men of the second period of adulthood. Based on the conducted ascertaining experiment, the author's technology was developed, which is based on the principles of consistency, unity of theory and practice, determinism, wellness orientation, and its conceptual basis is humanistic,. The technology has got three stages: retracting, corrective, and supporting. It includes conceptual, organizational, diagnostic, informational, corrective, programming and methodical components and contains the assessment of the effectiveness of corrective and preventive measures based on certain criteria.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Маньковська О. С. 
Епігенетичні та експресійні маркери пухлин сечостатевої системи / О. С. Маньковська. — Б.м., 2021 — укp.

Дослідження, викладені у дисертаційній роботі, присвячені визначенню епігенетичних та експресійних змін за раку передміхурової залози та раку сечового міхура, які можуть бути маркерними для цих онкологічних захворювань і потенційно використовуватись для діагностики та/або прогнозування їх розвитку. Було виявлено зміни у метилюванні низки генів у клітинних лініях, тканинах аденокарцином, парних умовно нормальних тканинах та аденомах передміхурової залози, безклітинній сечі пацієнтів з раком передміхурової залози та раком сечового міхура і референсних груп і виявлено, що набір метильованих PTEN, CDH1, NKX3.1, RASSF1A та GDF15 може бути придатним для дискримінації хворих на РПЗ від осіб без раку, а наявність метилювання більшості генів з набору VIM, TMEFF2, GDF15, RASSF1A і NKX3.1 є більш характерним для хворих на рак сечового міхура, ніж для осіб без онкозахворювань. Було виявлено експресію генів кіназ родини Aurora і кінази BRAF у клінічних зразках хворих на рак передміхурової залози і визначено різницю у експресії цих генів між різними групами осіб, зокрема, виявлено вищий рівень експресії гена кінази Aurora A у хворих на РПЗ, ніж у осіб без раку. Клітинні лінії РПЗ, їх кондиційоване середовище та клінічний матеріал хворих на рак передміхурової залози, рак сечового міхура та контрольної групи було досліджено на рівні експресії або відносні рівні позаклітинної днРНК PANDAR. На усіх етапах дослідженння було проведено кореляційний аналіз між показниками епігенетичних та еспресійних змін, а також з клініко-патологічними характеристиками пацієнтів і встановлено низку статистично достовірних кореляцій.^UWe performed a quantitative analysis of the methylation levels of the VIM, KRT18, RASSF1A, NKX3.1, CDH1, and PTEN genes in prostate cancer cell lines, prostate cancer tumor tissues and adjacent normal tissues. As a result, we found that the cell lines differed in the level of methylation of the studied genes, in particular, the methylation of the tumor suppressor RASSF1A in LNCaP cells was lower than in the other two cell lines. Very low levels of methylation were detected for CDH1 in all cell lines, and the VIM gene, on the other hand, was completely methylated, with a similar phenomenon observed in patients' tissues. Correlation analysis of the expression of these genes, their methylation and clinical and pathological characteristics of patients revealed a negative correlation between the level of methylation of KRT18 and the Gleason score in prostate adenocarcinomas. We also found that the levels of methylation of RASSF1A were higher in the group with a TMPRSS2: ERG fusion transcript.Methylation of all of studied genes has been shown to be more common in patients with prostate cancer than in healthy donors, but was also common for people with inflammatory diseases of the genitourinary system. The best combination to differentiate between patients with PCa and those without cancer is a combination of methylated genes PTEN, CDH1, NKX3.1, RASSF1A and GDF15.After analyzing the methylation of VIM, TMEFF2, RASSF1A, NKX3.1, MYO3A and GDF15 genes in the urine of patients with bladder cancer, we found that the MYO3A gene methylation was observed in all patients with inflammation and although its methylation did not occur in healthy donors, it is not able to distinguish between cancer patients and non-cancer individuals. It was determined that the cancer patients from non-cancer individuals can be distinguished by the presence of methylation of VIM, TMEFF2, GDF15, RASSF1A and NKX3.1.We analyzed the relative expression of Aurora kinase genes in adenoma, adenocarcinoma, and paired adjacent prostate cancer tissues. We found a statistically significant difference in the relative expression of the AURKA gene in malignant tumors and adenomas with lower expression in malignant neoplasms. There was a positive correlation of the relative expression levels of the AURKA and AURKB genes, the correlation of the expression of these genes with MKI67, NKX3.1 gene. AURKA expression positively correlated with ARisof1 expression and AURKC expression positively correlated with expression of CYP17A1.In urine-precipitated cells, AURKA gene expression was significantly higher in patients with PCa than in non-cancer patients. The expression of BRAF in patients with PCa strongly correlates with the expression of the AURKC, but with the expression of AURKA and AURKB in cells, precipitated from urine of people without cancer.The results of bioinformatics analysis revealed, that PANDAR lncRNA can interact with a number of miRNAs involved in the regulation of oncogene expression. In the LNCaP cell line, the level of PANDAR in cells was the highest among other cell lines, while the lowest relative expression of PANDAR was in PC3 cells, which, at the same time, demonstrated the high levels of circulation PANDAR in the conditioned medium of these cells. We did not find a statistically significant difference in the levels of PANDAR lncRNA in the cell-free urine of patients with PCa and relatively healthy individuals. We found positive correlations between PANDAR levels and AURKC and BRAF expression in cells from these samples. We found a difference in levels of PANDAR lncRNA in the urine of patients with bladder cancer and relatively healthy individuals. We hypothesized that by adding PANDAR levels to methylation-based markers we could obtain better results than for each alone. Indeed, simple logistic regression analysis and ROC analysis have made it possible to distinguish bladder cancer patients from cancer-free individuals quite accurately by combining these two types of potential markers.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Ткачова А. І. 
Диференційований підхід у заняттях оздоровчим фітнесом жінок першого періоду зрілого віку з урахуванням просторової організації тіла / А. І. Ткачова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено розробці диференційованого підходу до побудови фізкультурно-оздоровчих занять із аквафітнесу жінок першого періоду зрілого віку з врахуванням особливості просторової організації їх тіла. Мета дослідження полягала у теоретичному обґрунтуванні та розробці диференційованого підходу до процесу занять аквафітнесом жінок першого періоду зрілого віку на підставі урахування особливостей просторової організацій їх тіла. У межах досягнення мети дослідження передбачалось поетапне вирішення завдань дослідження серед яких: 1. На основі аналізу спеціальної науково-методичної літератури та передового досвіду виявити сучасні тенденції побудови занять оздоровчим фітнесом жінок першого періоду зрілого віку; 2. Вивчити мотивацію до занять оздоровчим фітнесом, показники фізичної підготовленості, рухової активності та особливості просторової організації тіла жінок першого періоду зрілого віку; 3. Визначити наявність взаємозв'язку між показниками просторової організації тіла та фізичної підготовленості жінок першого періоду зрілого віку; 4. Обґрунтувати та розробити диференційований підхід до побудови технології занять аквафітнесом жінок першого періоду зрілого віку з урахуванням показників просторової організації їх тіла та перевірити його ефективність.^UThe dissertation deals with development of a differentiated approach to structuring physical culture and recreation aquafitness classes for women of the first period of mature age, taking into account the peculiarities of the spatial organization of their body. The aim of the study was to theoretically substantiate and develop a differentiated approach to the process of aquafitness classes for women of the first first period of mature age, taking into account the special features of the spatial organization of their body. As part of achieving the research goal, a step-by-step solution of research tasks was provided, including: 1. Based on the analysis of specialized scientific and methodological literature and best practices, identification of current trends in building health-improving fitness classes for women of the first period of mature age; 2. Examination of motivation for health-improving fitness classes, indicators of physical fitness, physical activity and features of the spatial organization of female body of the first period of mature age; 3.To determine the presence of a relationship between indicators of spatial organization of the body and physical fitness of women of the first period of mature age; 4. To substantiate and develop a differentiated approach to creating the technology of aquafitness classes for women of the first period of mature age, taking into account the indicators of the spatial organization of their body, and to test its effectiveness.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Кашуба О. М. 
Архітектурно-просторова організація автомобільних пунктів пропуску на західних кордонах України / О. М. Кашуба. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена вдосконаленню архітектурно-просторових рішень автомобільних пунктів пропуску (АПП) як елементів інфраструктури транспортних коридорів України з метою створення комфортних, наближених до європейських стандартів умов проходження кордону.Аргументується внесення АПП до «Державного класифікатора будівель та споруд» до класу 124 «Будівель транспорту та засобів зв'язку». Запропоновано змінити чинну класифікацію АПП, залишивши дефініцію «міжнародний автомобільний пункт пропуску постійної роботи» з огляду на інтенсифікацію та глобалізацію потоків. Розроблено і запропоновано нову класифікацію пунктів пропуску за розмірами території та пропускної здатності і типом транспортного потоку з номенклатурним наповненням. Така класифікація обґрунтовує авторський підхід та зміни до проектування АПП як складного архітектурно-містобудівного комплексу з необхідною інфраструктурою аванзони, що утворює транспортно-митний комплекс.^UThe thesis is devoted to the improvement of automobile check points as an element of the infrastructure of the transport corridors of Ukraine with the aim of creating comfortable conditions of border crossing close to European standards. The study argues the introduction of the ACP in the «State Classifier of Buildings and Structures» to class 124 «Buildings of transport and communications». It was proposed to change the current classification of ACP, leaving the classification of the international road checkpoint of permanent work in view of the intensification and globalization of flows. A new ACP classification by the territory size and the capacity and the type of transport traffic with nomenclature filling has been developed. This classification shows the author's approach to the design of the ACP as a complex with the necessary infrastructure of the forefront, which forms the transport and customs complex (TCC). The transport and customs complex consists of the object/objects of the ACP and forefront space suitable for a certain transit traffic with transport infrastructure and a network of access roads.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Маріяш Ю. І. 
Модельно-прогнозуюче автоматичне керування режимом дуття кисневого конвертера з енергоефективним засвоєнням тепла / Ю. І. Маріяш. — Б.м., 2023 — укp.

Мета дослідження полягає у знижені собівартості киснево-конвертерної сталі, що є наслідком підвищення частки металобрухту за рахунок підвищення ступеня допалювання СО до СО2 в порожнині конвертера, шляхом оптимального керування параметрами дуттьового режиму з використанням модельно-прогнозуючого керування. У дисертаційній роботі вдосконалено математичну модель дуттьового режиму киснево-конвертерної плавки, за рахунок врахування впливу інтенсивності дуття на процес зневуглецювання ванни, що дозволило підвищити точність та якість керування дуттям в умовах зміни витрати кисню під час продувки, увівши запропоновану модель безпосередньо до контуру керування параметрами дуттьового режиму. Вперше синтезовано оптимальну систему керування параметрами дуттєвого режиму киснево-конвертерної плавки за принципом зворотного зв’язку на базі модельно-прогнозуючого керування при використанні лінійно-квадратичного функціоналу, яка дозволила одночасно керувати інтенсивністю дуття та положенням фурми при програмній зміні завдання на витрату кисню та вмісту СО2, а також підвищити якість керування та енергозбереження при плавці, за рахунок збільшення ступеня допалювання СО до СО2, що є наслідком підвищення частки металобрухту. Подальший розвиток отримало використання замкнутих систем керування степенем допалювання СО до СО2 шляхом синтезу модельно-прогнозуючого регулятора з урахуванням технологічних обмежень швидкості переміщення регулюючих органів, що дозволило підвищити якість керування процесом при наявності обмежень. Запропоноване рішення дозволяє підвищити якість керування процесом в умовах технологічних обмежень. Наявні системи автоматичного керування не задовольняють в повній мірі вимогам, що висуваються до якості роботи системи при програмному керуванні параметрами режиму дуття та стабілізації збурень. Порівняльне дослідження роботи модельно-прогнозуючого регулятора та комбінованої системи регулювання з ПІД-регуляторами показало, що отримані перехідні процеси системи автоматичного регулювання режиму дуття киснево-конвертерної плавки з модельно-прогнозуючого регулятора автоматичного регулювання забезпечили ISE для контуру витрати кисню – 5577 та вмісту СО2 у конвертерних газах – 43; максимальне динамічне відхилення вмісту СО2 у конвертерних газах склало 0,95%. Застосування модельно-прогнозуючого регулятора дозволило покращити якість регулювання для контуру витрати кисню у 1,63 рази; максимальне динамічне відхилення вмісту СО2 у конвертерних газах було знижено на 16,5% у порівнянні з комбінованою системою регулювання з ПІД-регуляторами.^UThe purpose of the study is to reduce the cost of oxygen-converter steel, which is a consequence of the increase in the share of scrap metal due to the increase in the degree of post-burning of CO to CO2 in the converter cavity, by optimal control of the parameters of the duty mode using model predictive control. In the dissertation, the mathematical model of the blowing mode of basic oxygen furnace process was improved, taking into account the influence of the intensity of blasting on the process of decarburization of the bath, which made it possible to increase the accuracy and quality of blasting control in the conditions of changes in the oxygen consumption during purging. For the first time, an optimal control system for the parameters of blowing mode during basic oxygen furnace process was synthesized based on the principle of feedback with model-predictive control using a linear-quadratic functional, which allowed simultaneous control of the blowing intensity and the position of the lance, as well as to improve the quality of control and energy saving during melting, due to the increase in the degree of post-burning of CO to CO2, which is a consequence of the increase in the proportion of scrap metal. Further development was achieved by the use of closed control systems for the degree of post-burning of CO to CO2, through the synthesis of a model predictive controller taking into account the technological saturation of the speed of movement of regulatory bodies, which allowed to improve the quality of process control in the presence of saturation. The existing automatic control systems do not fully satisfy the requirements for the quality of the system's operation during software control of the parameters of the blowing mode and stabilization of disturbances. A comparative study of the operation of the model predictive controller and the combined regulation system with PID controller showed that the obtained transient processes of the system of automatic control of the blowing mode of the basic oxygen furnace from the model predictive controller provided ISE for the circuit of oxygen consumption - 5577 and the content of CO2 - 43; the maximum dynamic deviation of the CO2 content in converted gases was 0.95%. The use of a model predictive control made it possible to improve the quality of control for the oxygen consumption by 1.63 times; the maximum dynamic deviation of CO2 content was reduced by 16.5% in comparison with the combined control system with PID controller.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Кашуба Д. В. 
Діалог у Фортепіанних концертах Й. Брамса: композиторський та виконавський аспекти: автореферат дис. ... д.філософ : 025 / Д. В. Кашуба. — Б.м., 2023 — укp.

Предметом дослідження є композиторський і виконавський виміри діалогу у Фортепіанних концертах Й. Брамса. Зроблено висновок про сутність діалогу в інструментальному концерті як жанроутворюючого чинника, що діє на всіх рівнях даного типу творів ‒ від атрибутивних якостей і показників до партнерських відносин. Це визначило мету дисертації, яка полягає в обгрунтуванні багаторівневості концертного діалогу. Зазначено, що найбільш послідовно і наочно вказана властивість концертного діалогу виявляється в сольно-оркестровому різновиді жанру, де його «іменна» дихотомія змагання/співучасть набуває темброво-акустичного персоніфікованого характеру. Як специфічна приналежність подібних композицій подана каденція соліста, що акумулює типові риси даного жанру крізь призму монологічного висловлювання. Внаслідок вивчення низки музикознавчих джерел (М. Бондаренко, В. Ракочі, О. Самойленко, Г. Стахевич, E. & P. Badura-Skoda, P. Mies, W. Newman) встановлені показники мінливості каденції ‒ авторство, обставини створення, тематичний зміст, засоби структурування та ін., і надано її робоче визначення. Розглядаються соціокультурні, історико-типологічні та ментальні контексти, що увійшли через високий рівень художнього узагальнення в жанровий геном інструментального концерту, утворивши позамузичний шар його змісту. Вказується на наявність в реальній дійсності різноманітних діалогічних структур, заснованих на дихотомії конкуренції/кооперації, індивідуально-особистісного/колективного, одиничного/соборного, особливого/загального та ін. У просторі композиторської творчості Й. Брамса діалог розкривається на рівні індивідуального мислення митця. Він виникає внаслідок специфічного «історизму» майстра, який проявляється у його розумінні традиції як єдності в множинності, що приводить до деякої «вторинності» тематичних, драматургічних, формоутворюючих ідей. Відзначено, що ці «подібності» використовуються композитором як одиниці власних художніх концепцій, завдяки чому «чуже» переходить у «своє», не втрачаючи первинних розпізнавальних ознак, або, за М. Бахтіним, монологізується. Обгрунтована в дисертації діалогічність ‒ монодіалогічність ‒ мислення композитора уможливили знайдення рішення дискусійного питання про жанровий зміст Фортепіанних концертів Й. Брамса. Воно полягає у визнанні концертного і симфонічного в них як прояву діалогу двох концептуальних інструментальних жанрів класико-романтичної епохи, відповідно, концерту і симфонії. Конкретизація даного наукового положення відбувається через простеження композиційно-драматургічного процесу, механізмом якого слугує взаємодія концертної та симфонічної логіки формоутворення.З урахуванням двозначності слова «концерт» ‒ як жанрового «імені» і публічної події, ‒ висловлюється думка про зарядженість творів такого типу потенційною виконавською енергією, яка одержує кінетичний вимір у демонстраційному процесі. Доведено, що діалог у виконанні фортепіанного концерту розгортається між піаністом і диригентом, кожен з яких має власну артистичну енергію та інтерпретаційне мислення. У результаті виникає певна комунікативна стратегія (термін Ю. Ніколаєвської), що опредметнюється в діалозі-змаганні, або діалозі-співучасті. Дані наукові положення апробовані на матеріалі виконання Фортепіанних концертів Й. Брамса К. Цимерманом ‒ Л. Бернстайном, Д. Баренбоймом ‒ С. Челібідаке. У Висновках підведені підсумки здійсненого дослідження та названі рівні діалогу як жанроутворюючого чинника Фортепіанних концертів Й. Брамса. До загальножанрових рівнів концертного діалогу як такого відносяться: ментальний (діалогічність людської свідомості та самого буття); історико-типологічний (просторово-часова дуальність, система цінностей); соціокультурний (суб’єкт-об’єктні та суб’єкт-суб’єктні відносини). У Фортепіанних концертах Й. Брамса загальножанрові рівні опредметнюються у персонально-композиторському мисленні (діалог з традицією, відносини «свого» і «чужого»); жанровому змісті (концерт і симфонія); композиційно-драматургічних принципах (концертне та симфонічне в образному складі та формоутворенні); виконавсько-інтерпретаційному процесі (діалог піаніста і диригента).^UThe subject of this research is compositional and performative aspects of dialogue in Piano concerti by J. Brahms. Analysis of scholarly research allowed to conclude that dialogue is a genre-creating factor for instrumental concerto, which affects all the levels of this kind of works: from attributive qualities and indicators till partnership. This defined the aim of this thesis, which lies in reveal of multilevel nature of concert dialogue as well as systematic approach to its achievement. Thus, “dialogue” is understood as an umbrella term embracing several dichotomies, which constitute genre-stylistic field of chosen works. It is noted, that mentioned trait of concert dialogue is revealed in the most conspicuous and consistent way in solo-orchestral branch of this genre, where its “nominal” dichotomy “rivalry – cooperation” acquires timbrally-acoustic character, becomes personified. Cadenza is presented as a distinctive component of such compositions, which accumulates typical for this genre features through prism of monological expression. On the basis of scholarly works the factors causing variability of cadenzas are defined, them being authorship, circumstances of creation, thematic content, principles of inner structuring etc., its definition is given. Due to any musical genre being simultaneously aimed at the centre of artistic environment and beyond its borders, this thesis examines sociocultural, historically-typological and mental contexts which after being generalized at high level entered genre genome of instrumental concerto, creating extramusical layer of its content. It is indicated that in reality there are diverse dialogical structures, founded on dichotomy “rivalry – cooperation”, “individually-personal – collective”, “solitary – gathered”, “special – general” etc. In the space of J. Brahms’ compositional creativity, the dialogue is presented on the level of the artist’s individual thinking. It owes its appearance to a unique “historism” of the composer, which can be seen in his treatment of tradition as a singularity in plurality, which causes thematical, dramaturgical and form-creating ideas to be somewhat “secondary”. It is noted that these “similarities” are used by the composer as units of his own artistic concepts, thus “borrowed” becomes “own”, or, in M. Bakhtin’s terms, is being “monologued”. The fact that the thesis reveals that composer’s thinking is dialogical, precisely monodialogical, allowed to find a solution to a controversial problem of genre content of his Piano concerti. The solution is recognition of their concert and symphonic features as embodiment of dialogue of two conceptual genres of Classicism-Romanticism era, piano concerto and symphony, respectively. This idea is substantiated by tracing compositionally-dramaturgic process, with its mechanism being interaction of concert and symphonic logic of form-creation.Given that the word “concerto” as a name of genre is quite similar to the word “concert” as an act of public performance (in Ukrainian there is no difference between those words), a statement is made that these works are charged with potential performative energy, which transforms into a kinetic one in the process of demonstration. It is proven that in performance of a piano concerto a dialogue occurs between a pianist and a conductor, each of them having his own artistic energy and interpretational thinking. As a result of this, certain communicative strategy appears (term of Y. Nikolayevska), which comes to life either as dialogue-contest or dialogue-cooperation. These theses are applied to performances of Piano concerti by J. Brahms by K. Zimerman and L. Bernstein, D. Barenboim and S. Celibidache. In the conclusions final results of this research are generalized, the levels of dialogue as system-creating factor of Piano concerti by J. Brahms are stated. The levels general for genre which can also be seen in these works include: mental (dialogue of human mind and of existence itself); historically-cultural (spacetime duality, system of values); sociocultural (subject-object and subject-subject types of relations). The levels of dialogue specific for Piano concerti by J. Brahms include: the ones general for genre; personal compositional thinking (dialogue with tradition, relations of “own” and “borrowed”); genre (concerto and symphony); compositionally-dramaturgical (concert and symphonic principles in the imagery and form); performative (dialogue between a pianist and a conductor).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Крикун Ю. Ю. 
Профілактика та корекція функціональних порушень опорно-рухового апарату у юних черлідерів: автореферат дис. ... д.філософ : 017 / Ю. Ю. Крикун. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації теоретично обґрунтовано, розроблено та експериментально перевірено ефективність технології профілактики та корекції функціональних порушень опорно-рухового апарату в черлідерів на етапі початкової підготовки.Мета дослідження – розробити та експериментально підтвердити дієвість технології профілактики та корекції функціональних порушень опорно-рухового апарату в черлідерів на етапі початкової підготовки для підвищення її здоров’язберігальної спрямованості.Об’єктом дослідження є навчально-тренувальний процес юних черлідерів, предметом дослідження – зміст і структура технології профілактики та корекції функціональних порушень опорно-рухового апарату черлідерів на етапі їхньої початкової підготовки.У проєкції мети дисертації та виконання її завдань послуговувалися комплексом методів, який утворюють: аналіз науково-методичної літератури; опитування; педагогічне спостереження; педагогічний експеримент (констатувальний, послідовно-перетворювальний); антропометрія, оцінювання ступеня астенічності юних черлідерів на основі індексів, фотозйомки та аналізу постави черлідерів; кваліметрія, методи математичної статистики.Наукова новизна дослідження полягає в тому, що в ньому вперше:?установлено морфологічний профіль юних черлідерів, зважаючи на ступінь їхньої астенічності;?визначено кількісні показники гоніометрії тіла черлідерів 6–8 років;?на основі медіанного критерію з’ясовано відмінності антропометричних показників і показників біогеометричного профілю постави дівчат-черлідерів 6–8 років із різними її типами;?подано факторну структуру фізичного розвитку дівчат-черлідерів 6–8 років із різними типами постави;?обґрунтовано технологію профілактики та корекції функціональних порушень опорно-рухового апарату юних черлідерів;?визначено стримуючі та стимулюючі чинники впливу на стан біомеханіки опорно-рухового апарату юних черлідерів.Результати послідовно перетворювального експерименту підтвердили ефективність зазначеної авторської технології у процесі навчально-тренувальних занять.^UThe dissertation has theoretically substantiated, developed and experimentally verified the effectiveness of prevention and correction technology for functional disorders of musculoskeletal system in cheerleaders at the stage of their initial training.The aim of the research is to develop and experimentally confirm the effectiveness of prevention and correction technology for functional disorders of cheerleaders’ musculoskeletal system at the stage of their initial training to increase its health-enhancing focus.The object of the study is the educational and training process of young cheerleaders, and the subject is the content and structure of prevention and correction technology for musculoskeletal system functional disorders of cheerleaders at the stage of their initial training.In the projection of the dissertation aim and fulfilment of its tasks, a set of methods was used, which consists of analysis of scientific and methodical literature sources; survey; pedagogical observation; pedagogical experiment (ascertaining, sequential and transformative); anthropometry, assessment of an asthenia degree of young cheerleaders based on indices, photography and analysis of cheerleaders' posture; qualimetry, methods of mathematical statistics.The scientific novelty of the study lies in the fact that, for the first time:- the morphological profile of young cheerleaders has been established, taking into account the degree of their asthenia;- quantitative indicators of body goniometry of cheerleaders aged 6–8 have been determined;- on the basis of the Mediana criterion, differences in anthropometric indicators and biogeometric posture profile indicators of female cheerleaders aged 6–8 years having different posture types have been determined;- the factor structure of physical development of 6–8-year-old cheerleader girls having different posture types has been presented;- prevention and correction technology for musculoskeletal system functional disorders of young cheerleaders has been substantiated;- restraining and stimulating factors influencing the biomechanic state of musculoskeletal system of young cheerleaders are indicated;The results of a consistently transformative experiment have confirmed the effectiveness of the developed author's technology for the prevention and correction of musculoskeletal system functional disorders of young cheerleaders during their training sessions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Ватаманюк С. В. 
Підвищення рівня стану біогеометричного профілю постави чоловіків зрілого віку засобами оздоровчого фітнесу: автореферат дис. ... д.філософ : 017 / С. В. Ватаманюк. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації теоретично обґрунтовано, розроблено й експериментально перевірено ефективність технології підвищення рівня стану біогеометричного профілю постави чоловіків 26–35 років у процесі занять оздоровчим фітнесом.Мета дослідження – науково обґрунтувати та розробити технологію підвищення рівня стану біогеометричного профілю постави чоловіків 26–30 років у процесі занять оздоровчим фітнесом.Об’єктом дослідження обрано біогеометричний профіль постави чоловіків 26–35 років у процесі занять оздоровчим фітнесом, а предметом – засоби та методи оздоровчого фітнесу, спрямовані на підвищення рівня стану біогеометричного профілю постави чоловіків 26–30 років.Досягнення мети роботи та виконання завдань дисертації реалізовано завдяки використанню комплексу методів, який охоплює: аналіз науково-методичної літератури; педагогічне спостереження; педагогічний експеримент (констатувальний, формувальний); педагогічне тестування; антропометрію, метод реєстрації й аналізу статодинамічної стійкості тіла чоловіків 26–35 років (стабілоаналізатор із біологічним зворотним зв’язком «Стабілан 01-2»), візуальний скринінг біогеометричного профілю постави людини; методи математичної статистики.За результатами дослідження простежено негативну динаміку зростання кількості порушень постави в чоловіків 26–35 років.Наукова новизна дисертації полягає в тому, що уперше теоретично обґрунтовано та розроблено структуру і зміст технології підвищення рівня стану біогеометричного профілю постави чоловіків першого періоду зрілого віку в процесі занять оздоровчим фітнесом, виокремлено «зони ризику» виникнення функціональних порушень опорно-рухового апарату чоловіків 26–35 років із нормальною поставою.Практична значущість результатів дослідження полягає в упровадженні розробленої технології в процес занять оздоровчим фітнесом чоловіків 26– 35 років, що сприяло підвищенню рівня стану біогеометричного профілю їхньої постави та фізичної підготовленості. Запропоновану технологію може бути введено в практику функціонування фітнес-клубів, закладів дозвілля, а також застосовано для самостійних занять.^UThe dissertation theoretically substantiates, develops and experimentally checks the efficiency of technology implemented to increase the level of a biogeometric posture profile state among 26–30 year old men in the course of their health fitness activity.The purpose of the research is to scientifically substantiate and develop a technology for increasing the level of the state of the biogeometric profile of the posture of men aged 26-30 in the process of health fitness classes.The object of the study has been determined as a biogeometric posture profile of 26–35 year old men in the process of their health fitness activity, and the subject of the study has referred to as to the means and methods of health fitness aimed at improving the state of a biogeometric posture profile among 26–30 year old men.Achieving the aim of work and solving research problems has been implemented through use of the group of methods, including the analysis of scientific and methodological literature; pedagogical observation; pedagogical experiment (counselling, formative); pedagogical testing; anthropometry, method of registration and analysis of a static-dynamic stability of a 26–35 year old men’s body (stabiloanalyzer with biological feedback «Stabilan 01-2»), visual screening of a biogeometric human posture profile; methods of mathematical statistics.According to the study results, some negative dynamics of increasing the number of posture disorders with age among 26–35 year old men has been found. The scientific novelty of the work lies in the fact that, for the first time:– we have theoretically substantiated the structure and content of technology for raising the level of biogeometric posture profile of men in the first period of their adulthood in the process of their health fitness activity– «risk zones» of occurrence of functional disorders in the musculoskeletal system of 26–35 year-old men with normal posture have been identified;The practical value of the research results lies in the introduction of developed technology in the process of health fitness activity for 26–35 year old men, which has helped to increase the level of their biogeometric posture profile state and physical fitness. The suggested technology can be used in running of fitness clubs, leisure facilities, as well as for independent classes.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Ярош Г. В. 
Корекція порушень постави у юних боксерів: автореферат дис. ... д.філософ : 017 / Г. В. Ярош. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено підвищенню ефективності спортивної підготовки юних спортсменів.Мета дослідження – теоретично обґрунтувати, розробити й експериментально перевірити технологію корекції порушень постави боксерів на етапі початкової підготовки. З огляду на дотичність перспектив дослідження до напрацювання технології профілактики та корекції порушень просторової організації тіла юних боксерів навчально-тренувальні заняття таких спортсменів набудуть не тільки спортивно-результативної, а й оздоровлювальної зорієнтованості за умов:приділення належної уваги в ході програмування та конкретного планування засобів спортивного тренування індивідуальним параметрам просторової організації тіла юних спортсменів, рівню їхньої фізичної підготовленості та послідовності виконання ними завдань фізичного вдосконалення;використання для оцінювання початкових даних фізичного розвитку юних спортсменів, окрім загальноприйнятих характеристик, показників просторової організації їхнього тіла;передбачення в технології, на тлі загальнорозвивальних вправ, фізичних вправ для коригування функціональних порушень опорно-рухового апарату, які підлягають виконанню із суворою регламентацією гравітаційних взаємодій організму, урахуванням індивідуальних особливостей моторики юних спортсменів, специфіки їхніх адаптаційних перебудов, досягнутого рівня індивідуального фізичного розвитку та підготовленості з орієнтацією на заданий рівень, відповідний віковим нормам фізичного розвитку;контролювання стану опорно-рухового апарату юних спортсменів у процесі тренування на основі модульного моніторингу просторової організації їхнього тіла.Результати впровадження технології корекції порушень постави боксерів на етапі початкової підготовки оцінювали на основі спектра критеріїв ефективності. Так, проведення експерименту увиразнило в середовищі боксерів 11–12 років позитивну динаміку стану постави й для експериментальної (ЕГ), і для контрольної (КГ) груп. Утім розподіл боксерів 11–12 років за типом їхньої постави, виконаний на ґрунті даних формувального експерименту, дав змогу виявити, що в КГ 40 % спортсменів мають нормальну поставу, тоді як в ЕГ – 53,33 %, чого вдалося досягнути шляхом застосування авторської технології; показники спортсменів із типом постави «сутула спина» залишилися без змін і в КГ, і в ЕГ, тобто відповідали рівню 13,33 %; тоді як показники спортсменів із типом постави «сколіотична постава» в ЕГ знизилися до рівня 33,33 % порівняно з КГ, де останні складали 46,67 %.Наукова новизна дослідження полягає в тому, що вперше:– науково обґрунтовано технологію корекції порушень постави у боксерів на етапі початкової підготовки, що передбачає функціональну взаємодію таких структурних елементів, як мета, завдання, принципи (проєктування й інтеграції педагогічних технологій у тренувальний процес, дидактичні та спеціальні), функції управління технологією, одноциклову структуру яка планувалася як суцільно підготовчий період та включала 9 мезоциклів, етапи (підготовчий, основний, контрольно-оцінний), модулі (теорія, корекційно-профілактичний), блоки (корекційний, динамічної постави, вертикальної стійкості, профілактичний, рухливі ігри, стретчингу), методи та засоби її практичної реалізації (з урахуванням організації навчально-тренувального процесу при обмежувальних протиепідемічних заходів з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2», які передбачали дистанційний формат), контроль, критерії ефективності, єдність яких забезпечує цілісність і завершеність технології;– визначено особливості просторової організації тіла боксерів на етапі початкової підготовки;– установлено рівень стану біогеометричного профілю постави юних боксерів і виявлено «зони ризику» виникнення фіксованих порушень опорно-рухового апарату, до яких потрапляють спортсмени із типами постави «сутула спина» та «сколіотична постава»;– подальшого розвитку набули підходи до диференціації фізичних вправ у процесі проєктування навчально-тренувальних занять, які ґрунтуються на врахуванні рівня стану біогеометричного профілю постави юних боксерів; – доповнено наукові дані з вивчення фізичної підготовленості юних боксерів.Практичну значущість роботи вбачаємо насамперед у набутті спроможності адекватного впливу на стан просторової організації тіла юних боксерів. Окрім того, технологія корекції порушень постави у боксерів на етапі початкової підготовки підлягає використанню тренерами для покращення рівня стану біогеометричного профілю постави та фізичної підготовленості юних боксерів, а також прищеплення останнім стійкої мотивації до занять боксом.^UThe dissertation is devoted to increasing the effectiveness of sports training of young athletes.The purpose of the research is to theoretically substantiate, develop and experimentally test the technology for correcting boxers' postural disorders at the stage of initial training.In view of the relevance of the research prospects to the development of technology for the prevention and correction of violations of the spatial organization of the body of young boxers, the educational and training classes of such athletes will acquire not only a sports-resultative, but also a health-improving orientation under the following conditions:paying due attention during programming and specific planning of sports training facilities to the individual parameters of the spatial organization of the body of young athletes, their level of physical fitness and the sequence of their performance of physical improvement tasks;use for evaluation of initial data of physical development of young athletes, in addition to generally accepted characteristics, indicators of spatial organization of their body;forecasting in technology, against the background of general developmental exercises, physical exercises for correcting functional disorders of the musculoskeletal system, which are to be performed with strict regulation of the body's gravitational interactions, taking into account the individual characteristics of the motility of young athletes, the specifics of their adaptation adjustments, the level of individual physical development achieved and preparedness with orientation to a given level corresponding to age norms of physical development;monitoring the condition of the musculoskeletal system of young athletes during training based on modular monitoring of the spatial organization of their bodies.The results of the implementation of the technology for the correction of boxers' posture violations at the stage of initial training were evaluated based on the spectrum of efficiency criteria. Thus, conducting the experiment highlighted the positive dynamics of posture among boxers aged 11–12 for both experimental (EG) and control (CG) groups. However, the distribution of boxers aged 11–12 years by their posture type, performed on the basis of the data of the formative experiment, made it possible to reveal that in CG 40% of athletes have a normal posture, while in EG - 53.33%, which was achieved by using the author's technology ; the indicators of athletes with the posture type "hunched back" remained unchanged in both CG and EG, that is, they corresponded to the level of 13.33%; while the indicators of athletes with the type of posture "scoliotic posture" in EG decreased to the level of 33.33% compared to CG, where the latter were 46.67%.The scientific novelty of the study is that for the first time:– the technology for correcting posture violations in boxers at the stage of initial training is scientifically substantiated, which involves the functional interaction of such structural elements as the goal, tasks, principles (design and integration of pedagogical technologies into the training process, didactic and special), technology management functions, a single-cycle structure that was planned as a purely preparatory period and included 9 mesocycles, stages (preparatory, basic, control and evaluation), modules (theory, corrective and preventive), blocks (corrective, dynamic posture, vertical stability, preventive, mobile games, stretching), methods and the means of its practical implementation (taking into account the organization of the educational and training process under restrictive anti-epidemic measures aimed at preventing the spread of the acute respiratory disease COVID-19 caused by the SARS-CoV-2 coronavirus on the territory of Ukraine, which provided for a remote format), control, efficiency criteria, the unity of which ensures the integrity and completeness of the technology;– the peculiarities of the spatial organization of the body of boxers at the stage of initial training are determined;– the level of the state of the biogeometric profile of the posture of young boxers was established and the "risk zones" of the occurrence of fixed disorders of the musculoskeletal system were identified, which include athletes with the types of posture "hunched back" and "scoliotic posture";- approaches to the differentiation of physical exercises in the process of designing educational and training sessions, which are based on taking into account the level of the state of the biogeometric profile of the posture of young boxers, gained further development;- added scientific data on the study of physical fitness of young boxers.We see the practical significance of the work primarily in the acquisition of the ability to adequately influence the state of the spatial organization of the body of young boxers.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського