Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (26)Реферативна база даних (2679)Книжкові видання та компакт-диски (2036)Журнали та продовжувані видання (115)
Пошуковий запит: (<.>A=КОВАЛЬЧУК$<.>+<.>A=ОЛЕКСАНДР$<.>+<.>A=ГЕРАСИМОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 164
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Ковальчук О.Г. 
Швидкість поширення ультразвуку в скловидному тілі ока як діагностичний показник ступеня внутрішньоочних посттравматичних змін: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.18 / О.Г. Ковальчук ; Ін-т очних хвороб і тканин. терапії ім. В.П.Філатова. — О., 1999. — 16 с. — укp.

Запропонований новий кількісний метод ультразвукової діагностики важкості внутрішньоочних посттравматичних змін (патент України N 20886А від 7.10.97) при тяжких травмах ока та їх наслідках на підставі визначення швидкості поширення ультразвуку (ШПУЗ) в скловидному тілі. Обстежено 214 хворих (214 очей) з посттравматичним ендофтальмітом, гемофтальмом, субатрофією очного яблука, гіпотонією, увеїтом, помутнінням скловидного тіла, відшаруванням сітківки. В усіх випадках виявлено достовірне підвищення ШПУЗ у скловидному тілі у порівнянні з нормою. Показано, що підвищення ШПУЗ в основному зумовлено збільшенням в скловидному тілі вмісту загального білка. Встановлено, що при величині ШПУЗ у скловидному тілі понад 1550 м/с у хворих з посттравматичним ендофтальмітом і гемофтальмом відзначаються несприятливі клінічні наслідки. В скловидному тілі субатрофічних очей виявлено значне підвищення ШПУЗ (в середньому на 22,3 м/с) і показано, що воно зумовлене розростанням багатої колагеном сполучної тканини в скловидному тілі та внутрішньоочних оболонках. Рівень показника швидкості поширення ультразвуку в скловидному тілі 1549,2 м/с і вище дозволяє виділити субатрофічні очні яблука із очей з іншими посттравматичними змінами (гіпотонія, увеїт, помутніння скловидного тіла, відшарування сітківки).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р675.8-433.8

Рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
2.

Ковальчук С.М. 
Функціональні та метаболічні зміни міокарда щурів під впливом адріаміцину: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.13 / С.М. Ковальчук ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2001. — 21 с.: рис. — укp.

Досліджено вплив адріаміцину (АДМ) у ранні строки після закінчення курсового введення препарату на функціональну активність ізольованого перфузованого серця щурів, параметри енергетичного обміну мітохондрій кардіоміоцитів, показники перекисного окиснення ліпідів та антиоксидантної активності міокарда та крові, а також вміст молочної та піровиноградної кислот у крові. АДМ введено доочеревно у разовій дозі 2мг/кг щодня протягом тижня, за іншої схеми введення - впродовж 2 тижнів через день. Сумарна доза препарату 15 мг/кг. Після закінчення курсового введення адріаміцину досліджували функціональні характеристики ізольованого перфузованого серця протягом одногодинної перфузії. Після тижневого введення АДМ, починаючи з першої доби, а після двотижневого введення антибіотика через тиждень виявлено два типи змін функціонального стану серця на дію препарату: в однієї частини щурів спостережено пригнічення вихідної функціональної активності серцевого м'яза, в іншої - значну активацію функції серця у спокої та зменшення функціональних резервів, що виникає через навантаження. Встановлено зниження швидкості окисного фосфорилювання та сумарного вмісту АТФ у мітохондріях міокарда дослідних тварин, зростання концентрації лактату та пірувату у крові цих щурів. У всіх тварин, яким введено АДМ, починаючи з першої доби, у всі досліджувані терміни відзначено активацію перекисного окиснення ліпідів у мітохондріях серця та сироватці крові.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е623.362.3Cae*692.123*725*313 + Р410.13-4
Шифр НБУВ: РА314609 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Ковальчук М. Л. 
Фотоприймачі на основі твердих розчинів HgTe: автореф. дис. ... канд. фіз.-мат. наук : 01.04.01 / М. Л. Ковальчук ; НАН України ; Інститут термоелектрики. — Чернівці, 2009. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З854.216
Шифр НБУВ: РА369497 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Ковальчук Є. І. 
Формування фонду сакрального мистецтва у Волинському краєзнавчому музеї (1929 - 2009 рр.): автореф. дис. ... канд. іст. наук : 26.00.05 / Є. І. Ковальчук ; Волин. нац. ун-т ім. Л. Українки. — Луцьк, 2010. — 20 с. — укp.

Проаналізовано теоретико-методологічні засади формування фонду. Розкрито понятійний апарат, сформульовано визначення фонду сакрального мистецтва та виокремлено його складові частини. Охарактеризовано фонд за типовою та видовою ознаками, визначено його особливості. Досліджено процеси формування фонду сакрального мистецтва Волинського краєзнавчого музею (ВКМ), визначено й охарактеризовано основні періоди, етапи та шляхи комплектування, склад музейної збірки, роль окремих особистостей, зокрема, П. Жолтовського у розбудові фонду. Визначено та розкрито на прикладі ВКМ реалізацію головних напрямів музейної діяльності в галузі збереження й охорони пам'яток музейного фонду України за період незалежної України, висвітлено його документаційне забезпечення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч774(4Укр-9Вол)751 + Щ103(4Укр)-38 л 61
Шифр НБУВ: РА375089 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Ковальчук Ю.В. 
Формування системи економічних понять у старшокласників сільської загальноосвітньої школи у процесі технологічної підготовки: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / Ю.В. Ковальчук ; Ін-т педагогіки НАПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розроблено технологічну підготовку старшокласників на базі узагальнення тенденцій розвитку сучасного аграрного виробництва. Обгрунтовано зміст і структуру системи економічних понять, якими мають оволодіти випускники сільських ЗНЗ. Обгрунтовано інноваційну методику поетапного формування системи економічних понять у старшокласників та організаційно-педагогічні умови впровадження курсу "Основи економіки й організації аграрного виробництва" в системі технологічної підготовки старшокласників. Визначено показники та рівні сформованості системи економічних понять (початковий, середній, достатній і високий). Конкретизовано зміст і форми позаурочної навчально-трудової діяльності старшокласників економічного характеру.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266 + Ч424(4УКР)714.8 + У.р2(4УКР)
Шифр НБУВ: РА375658 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Ковальчук Н.В. 
Формування сільськогосподарськими підприємствами пропозиції на ринку зерна: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / Н.В. Ковальчук ; Дніпропетр. держ. аграр. ун-т. — Д., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретичні та методичні засади формування пропозиції зерна сільськогосподарськими підприємствами. Розкрито сутність пропозиції зерна, визначено особливості її формування, класифіковано фактори впливу на пропозицію зерна сільськогосподарських підприємств. Виділено періоди циклічних коливань урожайності зернових культур. На підставі вивчення взаємозв'язку доходів населення та рівня харчування, визначено обсяг попиту на зерно в регіоні за умов додержання раціональних норм харчування. Запропоновано оптимальну пропозицію зерна сільськогосподарськими підприємствами, яка може забезпечити внутрішні потреби регіону, а також можливі обсяги вивезення за межі області. Обгрунтовано доцільність створення професійних і міжпрофесійних об'єднань в Україні, які дозволять усунути непорозуміння між товаровиробниками, переробниками зерна, посередниками та державними органами й встановити оптимальну ціну на зерно на всіх етапах реалізації та переробки і розподілу прибутку між суб'єктами ринку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)325.151 + У9(4УКР)843.570 +
Шифр НБУВ: РА356713

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Ковальчук О.Д. 
Формування регіонального ринку м'яса великої рогатої худоби: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.02 / О.Д. Ковальчук ; Харк. держ. аграр. ун-т ім. В.В.Докучаєва. — Х., 2002. — 20 с. — укp.

Розкрито суть ринку як економічної категорії, визначено необхідні елементи його інфраструктури та особливості формування на радіоактивно забруднених територіях. Вивчено нормативно-правову базу ринку м'яса великої рогатої худоби, його сучасний стан та вплив основних факторів на функціональну стабільність. Розроблено й обгрунтовано рекомендації щодо підвищення попиту та зростання пропозиції на м'ясо великої рогатої худоби, зниження собівартості його виробництва та державної підтримки товаровиробників екологічно чистого м'яса великої рогатої худоби у зоні радіоактивного забруднення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)325.250-592 + У9(4Укр-4Мик)325.250-592
Шифр НБУВ: РА318434 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Ковальчук І. С. 
Формування професійної компетентності майбутніх фахівців фармації в процесі вивчення хімічних дисциплін засобами інноваційних технологій: автореферат дис. ... д.філософ : 015 / І. С. Ковальчук. — Б.м., 2023 — укp.

У дослідженні здійснено наукове обґрунтування, розробку та практичне розв’язання проблеми формування професійної компетентності в процесі вивчення хімічних дисциплін засобами інноваційних технологій. У результаті категоріального аналізу наукових джерел з’ясовано та уточнено сутність і взаємозв’язок базових понять дослідження: «компетенція», «компетентність», «професійна компетентність фахівця фармації», «засіб», «інновація», «педагогічна інновація», «педагогічна технологія», «інноваційна технологія». Виокремлено та проаналізовано ефективні методологічні підходи до проблеми формування професійної компетентності майбутніх фахівців фармації в процесі вивчення хімічних дисциплін засобами інноваційних технологій (системний, діяльнісний, інтегративний, компетентнісний, особистісно орієнтований, технологічний), комплексне застосування яких забезпечує реалізацію поставлених мети і завдань дослідження. Доведено та обґрунтовано значення хімічної підготовки у формуванні професійної компетентності майбутніх фахівців фармації, яка включає в себе загальні, спеціальні та інтегральну компетентності, від рівня сформованості яких залежить готовність до професійної діяльності та її ефективність. Розглянуто особливості вивчення хімічних дисциплін у закладах фахової передвищої освіти, які здійснюють підготовку фахівців фармацевтичного сектору з урахуванням виокремлених наукових підходів та дидактичних принципів навчання. Виокремлено та обґрунтовано найбільш впливові педагогічні умови, які сприяють формуванню професійної компетентності в процесі вивчення хімічних дисциплін засобами інноваційних технологій (формування позитивної мотивації до вивчення хімічних дисциплін; підготовка та упровадження професійно спрямованого науково-методичного забезпечення; упровадження інноваційних технологій у процес вивчення хімічних дисциплін; застосування професійно спрямованих форм і методів у навчальній та позанавчальній діяльності здобувачів фармацевтичної освіти).Визначено структуру професійної компетентності фахівців фармації, критерії, показники та рівні її сформованості. Структурними компонентами професійної компетентності визначено: ціле-мотиваційний; когнітивний; особистісно-комунікаційний; операційно-діяльнісний; контрольно-рефлексивний. Кожен компонент професійної компетентності фахівця фармації передбачає сформованість відповідних компетентностей (загальних, спеціальних та інтегральної), від рівня сформованості яких залежить готовність до професійної діяльності фахівця та її ефективність.На основі структури професійної компетентності майбутніх фахівців фармації визначено критерії (мотиваційно-ціннісний, знаннєвий критерій, комунікаційний, діяльнісний, оцінно-рефлексивний) та відповідні їм показники. На основі визначених критеріїв і показників охарактеризовано чотири рівні сформованості професійної компетентності майбутнього фахівця фармації в процесі вивчення хімічних дисциплін засобами інноваційних технологій: початковий, середній, достатній, високий.Розроблено та обґрунтовано авторську структурну модель формування професійної компетентності майбутніх фахівців фармації в процесі вивчення хімічних дисциплін засобами інноваційних технологій. Побудова моделі здійснювалась на основі сучасних методологічних підходів, які обумовили вибір ефективних принципів навчання: науковості, доступності, інноваційності, систематичності та послідовності, наступності, зв’язку теорії з практикою, професійного спрямування, інтеграції, наочності, комп’ютеризації, співробітництва, індивідуалізації та диференціації. Модель розглядається як цілісна динамічна комплексна структурна система, яка складається з п’яти блоків: цільового; методологічного; змістового; технологічного; діагностувально-результативного.З метою виявлення ефективності запропонованої структурної моделі формування професійної компетентності майбутніх фахівців фармації в процесі вивчення хімічних дисциплін упроваджено авторську професійно-орієнтовану технологію згідно до розробленої програми дослідження. Результати експериментальної перевірки впровадження моделі засвідчили її ефективність, а саме зросли показники рівня сформованості професійної компетентності в експериментальній групі. Показники сформованості професійної компетентності в контрольних групах суттєво не змінилися. Достовірність отриманих результатів перевірено за допомогою методів математичної статистики.^UIn the research conducted, scientific substantiation, development and practical solution of the problem of formation of professional competence in the process of studying chemical disciplines by means of innovative technologies were carried out. As a result of the categorical analysis of scientific sources, the essence and interrelation of the basic concepts of the study were identified and clarified, namely: "competence", "competency", "professional competence of a pharmacy specialist", "means", "innovation", "pedagogical innovation", "pedagogical technology", "innovative technology". Effective methodological approaches to the problem of forming the professional competence of future pharmacy specialists in the process of studying chemical disciplines by means of innovative technologies (systemic, activity-based, integrative, competence-based, person-oriented, technological), the complex application of which ensures the realization of the research goals and objectives, have been identified and analyzed.The importance of studying chemical disciplines in the formation of the professional competence of future pharmacy specialists has been proved and substantiated, which includes general, special, and integral competence, the level of which depends on the readiness for professional activity and its effectiveness. Peculiarities of the process of studying chemical disciplines in vocational pre-higher education institutions, which train specialists in the pharmaceutical sector, considering the selected scientific approaches and didactic principles of education, are considered.The most impactful pedagogical conditions that contribute to the formation of professional competence in the process of studying chemical disciplines by means of innovative technologies are identified and substantiated (formation of positive motivation to studying chemical disciplines; preparation and implementation of professionally oriented scientific and methodological support; introduction of innovative technologies in the process of studying chemical disciplines; application of professionally oriented forms and methods in educational and extracurricular activities of future pharmacy specialists).The structure of professional competence of pharmacy specialists, criteria, indicators, and levels of its formation are defined. Structural components of professional competence are defined as: goal-motivational; cognitive; operational; personal-communication; control-reflexive. Each component of the professional competence of a pharmacy specialist involves the formation of relevant competencies (general, special, and integral), the level of which depends on the readiness for professional activity of the specialist and its effectiveness.Based on the structure of professional competence of future pharmacy specialists, criteria (motivational-value, knowledge, communication, activity, evaluative-reflective) and corresponding indicators are defined. Based on the defined criteria and indicators, four levels of formation of the professional competence of the future pharmacy specialist in the process of studying chemical disciplines by means of innovative technologies were distinguished and characterized: initial, average, sufficient, high.The author's structural model of the formation of professional competence of future pharmacy specialists in the process of studying chemical disciplines by means of innovative technologies has been developed and substantiated. The model was designed on the basis of modern methodological approaches, which determined the choice of effective teaching principles: scientificity, accessibility, innovativeness, systematicity and consistency, continuity, connection of theory with practice, professional direction, integration, predictability, computerization, cooperation, individualization and differentiation. The model is considered as a whole dynamic complex structural system, which consists of five blocks: aim; methodological; content; technological; diagnostic-resultative.In order to identify the effectiveness of the proposed structural model of the formation of professional competence of future pharmacy specialists in the process of studying chemical disciplines, the author's professional-oriented technology was implemented in accordance with the developed research program.The results of the experimental verification of the implementation of the model proved its effectiveness, namely, the indicators of the level of formation of professional competence in the experimental group increased. Indicators of the formation of professional competence in the control groups did not change significantly. The reliability of the obtained results was checked using the methods of mathematical statistics.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Ковальчук Г.О. 
Формування професійних педагогічних умінь у студентів - майбутніх викладачів економіки: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Г.О. Ковальчук ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 1999. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемам професійної педагогічної підготовки студентів - майбутніх викладачів економіки. Містяться теоретичні і експериментальні дослідження питання використання проектно-технологічного підходу до формування професійних педагогічних умінь майбутніх викладачів економіки. Запропоновано, теоретично обгрунтовано й експериментально перевірено концептуальну модель реалізації навчальної технології в системі психолого-педагогічної підготовки студентів економічного університету до діяльності викладача. Розроблено експериментальну програму дисципліни "Методика викладання економіки" ("МВЕ"), обгрунтовано зміст основних напрямків реалізації процесу її вивчення. Експериментально перевірено вплив сукупності форм, методів і засобів навчання, зокрема, навчального проектування, за цією програмою на формування професійних педагогічних умінь майбутніх викладачів економіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5

Рубрики:

      
10.

Ковальчук В.І. 
Формування культури праці учнів ПТНЗ художнього профілю: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.І. Ковальчук ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2005. — 23 с. — укp.

Уперше науково обгрунтовано методику формування культури праці учнів професійно-технічних навчальних закладів (ПТНЗ) художнього профілю деревообробних професій. Удосконалено форми та методи організації навчально-виробничої діяльності даних ПТНЗ, що передбачають застосування методу смислової регуляції. Розвинуто положення щодо оновлення змісту навчально-виробничого процесу майбутнього фахівця ПТНЗ художнього профілю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч461.203 + Щ10 р(4УКР)2-3 +
Шифр НБУВ: РА336919

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Сорока В. В. 
Формування готовності майбутніх майстрів виробничого навчання до застосування цифрових технологій у професійній діяльності / В. В. Сорока. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації запропоновано розв'язання актуального наукового завдання щодо формування готовності майбутніх майстрів виробничого навчання автотранспортного профілю до застосування цифрових технологій у професійній діяльності. У процесі дослідницького пошуку та узагальнення його результатів уточнено сутність та стуруктуру ключового поняття дослідження. Поняття «готовність майбутніх майстрів виробничого навчання автотранспортного профілю до застосування цифрових технологій у професійній діяльності» потрактовано як інтегративне особистісне утворення, структуроване мотиваційним, когнітивним, операційно-діяльнісним та контрольно-оцінювальним компонентами, що передбачає оновлення професійних та предметних компетентностей фахівця на основі досягнень цифрової індустрії та спрямоване на розбудову цифрового освітнього середовища. Визначено критерії: мотиваційний, когнітивний, операційно-діяльнісний, контрольно-оцінювальний, їх показники та схарактеризовано рівні (високий (системна готовність), достатній (функціональна готовність), середній (елементарна готовність), низький (цифрова поінформованість)) її сформованості. На основі експертного оцінювання виявлено та теоретично обгрунтвано педагогічні умови формування готовності майбутніх майстрів виробничого навчання автотранспортного профілю до застосування цифрових технологій у професійній діяльності. Розроблено структурно-функціональну модель, що є відображенням процесу формування готовності майбутніх майстрів виробничого навчання автотранспортного профілю до застосування цифрових технологій у професійній діяльності та містить три взаємопов'язані блоки: цільовий (мета, завдання), організаційно-змістовий (методологічні підходи, принципи, організаційні форми, методи та засоби навчання, змістові лінії фахової підготовки із застосуванням цифрових технологій), оцінювально-результативний (компоненти, критерії та відповідні показники, рівні сформованості досліджуваної готовності та результат – позитивна динаміка в рівнях сформованості готовності майбутніх майстрів виробничого навчання автотранспортного профілю до застосування цифрових технологій у професійній діяльності). У процесі наукового пошуку удосконалено організаційно-методичне забезпечення процесу підготовки майстрів виробничого навчання автотранспортного профілю. Розроблено методичні рекомендації, що спрямовані на окреслення змісту, педагогічних технологій, організаційних форм, методів, засобів професійного навчання із застосуванням цифрових технологій та сприяють формуванню досліджуваної готовності.^UThe dissertation proposes the solution of actual scientific task, which is forming of readiness of future masters of industrial education of motor transport profile for applying digital technologies in professional activities. In the process of scientific search and generalization of its results, the essence of key concepts was clarified. In the study of the concept of “readiness of future masters of industrial education of motor transport profile for applying digital technologies in professional activities” is defined as integrative personal formation, structured by motivational, cognitive, operational and control-evaluation components, which involves updating professional and subject competencies based on the achievements of the digital industry and aimed at extending digital educational environment. Сriteria (motivational, cognitive, operational-activity, control-evaluation) are defined, their indicators and levels (high (systemic readiness), sufficient (functional readiness), medium (elementary readiness), low (digital awareness)) of its formation are characterized. The pedagogical conditions of forming of readiness of future masters of industrial education of motor transport profile for applying digital technologies in professional activities were identified and theoretically substantiated. The structural-functional model of forming of readiness of future masters of industrial education of motor transport profile for applying digital technologies in professional activities, containing three interconnected blocks (target, organizational-content, evaluative-resultful); which reflects the elements of pedagogical process and relations between them in the process of forming the studied readiness was worked out and theoretically substantiated. Organizational and methodical support of the process of training masters of industrial education of motor transport profile was improved. Methodical recommendations aimed at outlining the content, pedagogical technologies, organizational forms, methods, means of professional training with the use of digital technologies and contribute to the formation of the studied readiness was worked out.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Лущинська О. В. 
Формування інформаційно-комунікаційної культури майбутніх учителів початкових класів у процесі професійної підготовки / О. В. Лущинська. — Б.м., 2021 — укp.

Актуальність теми дослідження зумовлена тим, що нині відбувається прискорений розвиток інформаційно-комунікаційних технологій, яким відведено важливу роль у всіх ланках життя суспільства. Заклади початкової освіти потребують фахівців, які зможуть організовувати як змішане (blendid), так і дистанційне навчання, урізноманітнювати освітній процес сучасними інформаційно-комунікаційними технологіями, упроваджувати і створювати інформаційні продукти, проєктувати й інтегрувати отримані знання для досягнення поставленої мети, знаходити рішення педагогічних проблем у тих умовах, які оточують, займатися самовдосконаленням і саморозвитком на всіх етапах професійної діяльності. З огляду на це потрібно готувати фахівців освітньої галузі, які мають високий рівень інформаційно-комунікаційної культури. Наукова новизна полягає в тому, що: вперше розроблено й обґрунтовано модель формування інформаційно-комунікаційної культури майбутніх учителів початкових класів у процесі професійної підготовки, складниками якої є: мета, завдання, методологічні підходи, компоненти інформаційно-комунікаційної культури майбутніх учителів початкових класів; етапи, загальнодидактичні і специфічні методичні принципи, форми, технології, методи, засоби навчання; рівні сформованості інформаційно-комунікаційної культури, критерії, педагогічні умови. Визначено й обґрунтовано педагогічні умови формування інформаційно-комунікаційної культури майбутніх учителів початкових класів у процесі професійної підготовки: мотивація студентів до формування інформаційно-комунікаційної культури; матеріально-технічне забезпечення закладів вищої освіти; інтегрована взаємодія викладачів нормативних і вибіркових навчальних дисциплін; організаційно-дидактичне забезпечення навчальних дисциплін. Запропоновано класифікацію інформаційно-комунікаційних технологій за способом використання в освітньому процесі початкової школи. Уточнено і доповнено сутність базових понять дослідження: «інформаційні технології»; «веб-технології»; «інформаційно-комунікаційні технології»; «інформаційно-комунікаційна культура»; «інформаційно-комунікаційні завдання»; «педагогічні умови»; «формування інформаційно-комунікаційної культури». Практичне значення наукових результатів полягає в упровадженні розробленої моделі у систему професійної підготовки майбутніх учителів початкових класів з метою формування високого рівня інформаційно-комунікаційної культури. Розроблені методичні матеріали можуть бути використані викладачами, керівниками освітніх центрів, аспірантами, вчителями, студентами. Зокрема запропонований розроблений спецкурс для майбутніх учителів початкових класів «Інформаційно-комунікаційні технології в освіті: інтегрований підхід» сприяє формуванню професійної готовності майбутніх фахівців до вимог і замовлень сучасного суспільства. Розроблений електронний курс підвищення інформаційно-комунікаційної культури для вчителів початкових класів «Цифрові технології в освіті» може бути використаний освітніми тренінговими центрами, закладами підвищення кваліфікації для вчителів початкових класів. Розроблені інформаційно-комунікаційні завдання можуть бути використані викладачами закладів вищої освіти як дидактичні засоби для організації квестів, ділових ігор, проєктних робіт, самостійної роботи студентів під час викладання дисциплін нормативного і вибіркового циклів.^UThe relevance of the research topic stems from the fact that an accelerated development of information and communication technologies is currently evidenced and play an integral role in all social spheres. Institutions of primary education need specialists who will be able to organize both hybrid (blended) and distance learning, to diversify the educational process with modern information and communication technologies, to implement and create information products, to design and integrate the acquired knowledge for achieving goals set, to find solutions to pedagogical problems in the surrounding contexts, to engage in self-improvement and self-development at all stages of professional activity. Given this, there is a necessity to train professionals in the field of education, who possess a high level of the information and communication culture. The scientific novelty is as follows: for the first time it was developed and substantiated the model of formation of information and communication culture of future primary school educators in the process of their professional training, the components of which are goals, objectives, methodological approaches, elements of the information and communication culture of future primary school educators; stages, general didactic and specific methodological principles, forms, technologies, methods, teaching tools; levels of formation of the information and communication culture, criteria and pedagogical conditions. Pedagogical conditions of formation of the information and communication culture of future primary school educators in the process of their professional training were defined and justified, namely the motivation of students to form the information and communication culture; material and technical resources of higher education institutions; integrated interaction of educators teaching normative and elective school subjects; organizational and didactic support of school subjects. The classification of information and communication technologies according to the way they are used in the educational process in primary schools was proposed. The meaning of such key research concepts as «information technology»; «Web technology»; «information and communication technology»; «information and communication culture»; «information and communication tasks»; «pedagogical conditions»; «formation of information and communication culture» were clarified and expanded. The practical significance of research results consists in the integration of the developed model into the system of professional training of future primary school educators in order to form a high level of the information and communication culture. The developed methodological materials can be used by teachers, heads of educational centres, graduate students, educators, and students. In particular, the designed specific course for future primary school educators titled “Information and communication technologies in education: an integrated approach” promotes the formation of professional readiness of future specialists to the requirements and orders of the modern society. Also, we have prepared an electronic course to advance the information and communication culture of primary school educators named «Digital technologies in education» that can be used by educational training centres, institutions of professional development for elementary school educators. The developed information and communication tasks can be used by educators at higher educational institutions as didactic tools to organize quests, business games, project work, independent work of students in teaching normative and elective courses.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Ковальчук С.С. 
Формування і реалізація національних економічних інтересів у транзитивній економіці: Автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.01.01 / С.С. Ковальчук ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2006. — 35 с. — укp.

Досліджено теоретико-методологічні проблеми формування національних економічних інтересів та розроблено механізм їх реалізації у період переходу до ринкових методів господарювання. Розкрито природу та суть економічних інтересів, обгрунтовано їх об'єктивність і матеріальність. Проведено структурну ідентифікацію економічних інтересів та показано їх роль як рушійної сили суспільного розвитку. У разі з'ясування визначеності національного економічого інтересу, виокремленого зі складеної взаємодоповнювальної системи інтересів запропоновано базуватися на версії суспільних потреб, яка доповнюється структурно-твірною функцією національної ідеї. Його розглянуто як складну систему, якій притаманна суперечлива взаємодія інтересів суспільства, держави, трудових колективів, окремих громадян. З урахуванням цього розкриваються особливості формування та визначаються шляхи його реалізації. На підставі сучасної глобалізації обгрунтовано заходи щодо захисту національних інтересів у світовому економічному просторі й утвердження України як рівноправного учасника міжнародних економічних відносин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.21 +
Шифр НБУВ: РА348316

Рубрики:

      
14.

Ковальчук А.Т. 
Фінансово-правове регулювання грошово-кредитних відносин: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / А.Т. Ковальчук ; Нац. акад. податк. служби Держ. податк. адмін. України. — К., 2004. — 17 с. — укp.

З'ясовано суть та виявлено характерні особливості фінансового права за умов ринкової трансформації. Створено концепцію вдосконалення правового режиму грошово-кредитної сфери. Запропоновано законодавчо-правові підходи до фінансово-правового регулювання монетарної політики. Обгрунтовано, що грошово-кредитна сфера у правовому вимірі - це означена сукупність принципів, критеріїв, правил та організаційних форм, які базуючись на чинному законодавстві, забезпечують необхідні умови для реалізації та розвитку грошово-кредитних відносин. Доведено, що законодавчо-правове забезпечення цих відносин супроводжується юридичними колізіями, окремі з яких носять антагоністичну природу. Проаналізовано правовий режим безготівкового грошового обігу, а також консорціумного кредитування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х829(4УКР)42 +
Шифр НБУВ: РА328900

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Ковальчук 
Фінансове право України в ринкових умовах: проблеми формування, розвитку, застосування: автореф. дис... д-ра юрид. наук: 12.00.07 / Андрій Трохимович Ковальчук ; Інститут законодавства Верховної Ради України. — К., 2009. — 39 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х829(4УКР)
Шифр НБУВ: РА365001

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Двилюк І. І. 
Фізіолого-біохімічні процеси в організмі бджіл та репродуктивна функція бджолиних маток за підгодівлі цитратами Ag і Cu. / І. І. Двилюк. — Б.м., 2021 — укp.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Ковальчук І.І. 
Фізіолого-біохімічні показники крові, молока і тканин організму великої рогатої худоби при аліментарному навантаженні кадмієм і цинком: Автореф. дис... канд. вет. наук: 03.00.13 / І.І. Ковальчук ; Львів. нац. акад. вет. медицини ім. С.З.Гжицького. — Л., 2006. — 20 с.: рис. — укp.

Наведено дані про вплив на організм великої рогатої худоби підвищених рівнів цинку та кадмію у раціонах годівлі, а також трансформацію їх з молоком і кумуляцію у тканинах окремих органів. З'ясовано фізіолого-біохімічний вплив домішок цинку та кадмію у раціоні на метаболічні процеси та реактивність організму телиць. Відзначено, що сульфат кадмію здійснює виражений інгібувальний ефект на ліосинтез жирних кислот і метаболізм в організмі телиць, ніж сульфат цинку. З'ясовано дію важких металів на концентрацію інших елементів в організмі, а також динаміку вмісту в артеріальній і венозній крові й інтенсивність сорбції окремих метаболітів і важких металів молочною залозою з крові, концентрацію їх у тканинах внутрішніх органів за умов п'ятидобового експериментального навантаження сульфатом кадмію. За впливу кадмію встановлено зниження функціональної активності молочної залози, що мало прояв у зменшенні секреції та виведення молока і добового надою в цілому. Розроблено й апробовано склад кормової домішки на основі препарату "Сел-Плекс", що підвищує продуктивну та репродуктивну здатність організму корів за умов утримання їх у зоні підвищеного техногенного навантаження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П861.221 + П60-272.527 + П60-272.974 +
Шифр НБУВ: РА344850

Рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
18.

Ковальчук Н.В. 
Фізіологічна роль лектинів в процесах дозрівання і проростання насіння (Phaseolus vulgaris L.): Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.12 / Н.В. Ковальчук ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 18 с. — укp.

Досліджено фізіологічну роль насіннєвих лектинів на прикладі лектину квасолі - фітогемаглютиніну (ФГА). Проаналізовано динаміку накопичення ФГА протягом дозрівання та проростання у функціонально різних частинах насінини, а також можливі механізми її регуляціїз використанням різних типів фітогормонів. За результатами проведених досліджень заперечено запасну природу ФГА та розкрито набагато ширшу фізіологічну роль. Встановлено накопичення лектину під час дозрівання насінини у зародкових осях, а не в сім'ядолях, на відміну від типових запасних білків, зокрема, віциліну. Висвітлено захисну роль ФГА у проростанні насіння, яка базується на здатності лектину виділятися у навколишнє середовище, та, внаслідок специфічної взаємодії зі складовими клітинних стінок хвороботворних бактерій, викликати затримку їх росту. У процесі дослідження ендогенного вмісту різних типів фітогормонів, а також їх екзогенного впливу на лектинову активність виявлено можливість існування двох альтернативних шляхів гормональної регуляції накопичення лектинів у різних органах насінини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е522.926.13 Fab*725.39 + П241.17-27
Шифр НБУВ: РА314343 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Ковальчук Г.Я. 
Фізіологічна активність мінеральної води "Нафтуся" до і після її мікробної депривації: Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.13 / Г.Я. Ковальчук ; Ін-т фізіології ім. О.О.Богомольця НАН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено вплив ультрафіолетового опромінення та ультрафільтрації лікувальної води "Нафтуся" на її фізіологічну активність, а також хімічний склад та фізико-хімічні показники. Визначено валовий вміст органічного вуглецю під час опромінення, який зменшується на 11 %, а за умов фільтрації - на 12 %. Проаналізовано антиоксидантну дію води "Нафтуся" за результатами експериментів на щурах, відзначено збільшення товщини кори наднирників, підвищення екскреції з сечею 17-кетостероїдів, добової екскреції електролітів та азотистих метаболітів, а також зниження літогенності сечі. Визначено підвищення вмісту лімфоїдних, стромальних та фагоцитуючих клітин в селезінці і тимусі. Наведено дані про холеритичну, діуретичну, стреслімітувальну, антиксенобіотичну дію "Нафтусі", розкрито її вплив на фагоцитоз нейтрофілів та лейкограму крові.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р354.48 +
Шифр НБУВ: РА341703

Рубрики:

      
20.

Ковальчук А. М. 
Участь захисника в процесі примирення підозрюваного з потерпілим на досудовому розслідуванні / А. М. Ковальчук. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена системному дослідженню проблем участі захисника в процесі примирення підозрюваного та потерпілого на досудовому розслідуванні.Автором встановлено, що на сьогоднішній день все більшої актуальності набуває інститут примирення в межах кримінального провадження. Така тенденція пов'язана як із впливом міжнародної правової спільноти, так і позитивною практикою вітчизняного застосування. Вказане пов'язане з тим фактом, що механізм досягнення компромісу відзначається наступними позитивними характеристиками: швидке відшкодування шкоди, гуманізація кримінального провадження, процесуальна економія тощо. Існування та розквіт інституту примирення більше ніж із тисячолітньою історією свідчить про те, що позитивний вплив досягнення приязних взаємовідносин, відшкодування шкоди та звільнення від покарання має значно більше переваг порівняно з провокацією конфронтації та застосування репресивного методу.^UThe dissertation is devoted to the systematic research of the problems of the defense attorney's participation in the process of reconciliation of the suspect and the victim in the pre-trial investigation.The author found that today the institute of reconciliation in criminal proceedings has gained increased relevance in recent years as a result of several factors. Primarily, this trend is associated with both the influence of the international legal community and the positive practice of domestic implementation. This is due to the fact that the mechanism for reaching a compromise is characterized by the following positive characteristics: rapid compensation, humanization of criminal proceedings, procedural economy and more. The existence and the rise of the reconciliation institute with more than a thousand years of history shows that the positive effects of achieving friendly relations, reparation and release from the punishment have far more advantages than provoking confrontation and applying repressive methods.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського