Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (30)Реферативна база даних (762)Книжкові видання та компакт-диски (532)Журнали та продовжувані видання (14)
Пошуковий запит: (<.>A=КУРГАН$<.>+<.>A=ЕФИМ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 16
Представлено документи з 1 до 16

      
Категорія: Транспорт   
1.

Курган Д.М. 
Визначення впливу стану кривих залізничної колії на допустимі швидкості руху поїздів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.06 / Д.М. Курган ; Київ. ун-т економіки і технологій трансп. — К., 2001. — 21 с. — укp.

Комплексно оцінено вплив параметрів плану колії на величину припустимої швидкості, розроблено методику визначення даних параметрів під час виміру за методом стріл від хорди з нерівними плечима, яку можна використовувати під час розшифровки колієвимірювальної стрічки. Розглянуто критерії визначення припустимих швидкостей руху в кривих і запропоновано доповнення, що дозволяють враховувати реальний стан плану колії. Досліджено рух екіпажів на сполученнях кругових кривих, встановлено припустимі норми зміни кривизни в місцях сполучення залежно від рівня максимальної швидкості, що забезпечують плавність і комфортабельність їзди. Отримано формули для розрахунку середніх і максимальних імовірних величин непогашених прискорень і швидкості їх зміни за часом, з використанням яких розроблено методику для визначення припустимої швидкості руху поїзда за кривою реального стану. Експериментально оцінено вплив на екіпаж горизонтальних і вертикальних сил і прискорень під час руху за кривою з різними швидкостями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О22-011.3
Шифр НБУВ: РА316771 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Курган Н.А. 
Вплив ізоморфних заміщень на електронну будову та властивості апатитоподібних сполук на основі лужноземельних елементів: автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.04.07 / Н.А. Курган ; Ін-т металофізики ім. Г.В.Курдюмова НАН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено питання електронної будови та властивостей ізоморфно-модифікованих в аніонній і катіонній підгратках апатитів кальцію та нанодисперсних апатитоподібних структур. З використанням різних спектральних методів і квантовомеханічних розрахунків проведено систематичне дослідження електронної будови зазначеного ряду апатитоподібних сполук. В ізоморфнозаміщених за ізовалентною схемою у катіонній і аніонній підгратках апатитоподідних сполуках описано зміни у закономірностях формування електронно-енергетичної структури та характеру міжатомних хімічних зв'язків. Установлено зміни у структурі валентних смуг і зарядових станів атомів залежно від типу та ступеня допіювання 3d-металами, магнієм, стронцієм і ванадієвими тетраедрами. Результати дослідження сприяють розвитку спектральноспрямованого синтезу матеріалів з заданими властивостями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В377,022 + В372.312,022 +
Шифр НБУВ: РА361423

Рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
3.

Курганевич Л.П. 
Еколого-геоморфологічний аналіз басейну Західного Бугу: Автореф. дис... канд. геогр. наук: 11.00.04 / Л.П. Курганевич ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2001. — 21 с. — укp.

Обгрунтовано концепцію еколого-геоморфологічного аналізу рельєфу флювіальної генези. Подано просторово-часову оцінку складності структури флювіальних систем верхньої частини басейну Західного бугу і масштабів трансформаційних процесів, що відбуваються у них. Розроблено морфологічну типізацію русел, визначено особливості їх переформування. Проаналізовано вплив різних компонентів і чинників довкілля на екологічний стан річкової системи. Оцінено напругу екологічної ситуації у межах басейнових комплексів - еколого-геоморфологічних районів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д823.121.5
Шифр НБУВ: РА314443 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Курган Б.В. 
Економічні взаємовідносини бурякосійних господарств з цукровими заводами: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.02 / Б.В. Курган ; Сум. нац. аграр. ун-т. — Суми, 2005. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Досліджено питання суті економічних взаємовідносин бурякосійних господарств з цукровими заводами. Систематизовано чинники цих відносин з урахуванням макро- та мікроекономічних факторів їх формування. Визначено перспективи розвитку бурякоцукрового виробництва та розміри оптимальної сировинної зони цукрових заводів регіону з використанням запропонованої методики визначення пріоритетних районів виробництва даної сировини. Обгрунтовано механізм формування та розвитку економічних відносин на підставі розподілу грошової виручки від реалізації цукру. Наведено пропозиції щодо перенесення строків збирання цукрових буряків на більш пізній час з метою збільшення маси коренів. Розраховано нормативну собівартість 1 т даних буряків як мінімального рівня ціни цукросировини. Розкрито суть поняття "економічні взаємовідносини" як взаємодії господарюючих суб'єктів за конкретних умов певного стану розвитку економіки країни. Систематизовано договірні зобов'язання та здійснено рекомендації щодо удосконалення умов договорів між виробниками та переробниками цукросировини у період реформування аграрного сектору економіки. Уперше на регіональному рівні запропоновано схему регулювання бурякоцукрового підкомплексу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)306.751.4 + У9(4УКР)325.153.251.54 +
Шифр НБУВ: РА338317

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Курган О.І. 
Комплексна терапія невиношування у вагітних групи радіаційного ризику: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.01 / О.І. Курган ; Нац. мед. ун-т ім. О.О.Богомольця. — К., 1998. — 17 с. — укp.

Дисертація присвячена проблемі зниження частоти невиношування вагітності в регіонах аварії на Чорнобильській АЕС. Визначено особливості перебігу вагітності та пологів під впливом малих доз інкорпорованих радіонуклідів, порушення гормональних взаємовідносин, процесів перекисного окислення ліпідів та ультразвукових даних у цих вагітних. Показана прогностична цінність даних методів для діагностики невиношування вагітності. Запропоновано комплекс лікувально-профілактичних заходів з включенням препарату для виведення радіонуклідів "Карбюлоза", спрямованих на корекцію виявлених порушень. Його застосування дозволяє знизити частоту акушерських і перинатальних ускладнень, зокрема загрози переривання вагітності та передчасних пологів, у вагітних групи радіаційного ризику. Показана ефективність запропонованої терапії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р716.219-5

Рубрики:

      
6.

Курганова О.П. 
Механізми управління державними цільовими комплексними програмами соціально-економічного розвитку: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.03 / О.П. Курганова ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2010. — 20 с. — укp.

Висвітлено проблеми розробки механізмів управління державними цільовими комплексними програмами (ЦКП) соціально-економічного розвитку за умов ринкової економіки. Обгрунтовано концепцію системи управління ресурсами державної ЦКП на прикладі програми оздоровлення нації за умов регіональної економіки, яка базується на ідеях бюджетування, процесного підходу до управління та сучасних інформаційних технологій. Розроблено механізми управління фінансовим забезпеченням центрів відповідальності (ЦВ), планування кадрового забезпечення процесу реалізації ЦКП, моніторингу використання бюджетних ресурсів на рівні ЦВ, які забезпечують прийняття ефективних управлінських рішень щодо використання коштів загального фонду Державного бюджету, виділених на здійснення ЦКП оздоровлення нації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261,552
Шифр НБУВ: РА371575 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
7.

Курган М.Б. 
Наукові основи перебудови існуючих залізниць України для впровадження швидкісного руху поїздів: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.22.06 / М.Б. Курган ; Дніпропетр. нац. ун-т залізн. транспорту ім. В.Лазаряна. — Д., 2004. — 33 с. — укp.

На основі імовірнісної моделі потоку поїздів, проведених експериментів і теоретичних досліджень розроблено нормативну базу для реконструкції плану поздовжнього профілю швидкісних залізниць. Зазначено, що запропонована комплексна методика дозволяє із заданою ймовірністю розраховувати необхідні капітальні вкладення для перебудови кривих ділянок колії. Створено математичну модель вибору стратегії оптимальної реконструкції залізниці. Встановлено, що застосування методу векторної оптимізації і полуадитивних функцій надає можливість знаходити раціональну швидкість руху на кожному об'єкті чи ділянці за неадитивним критерієм.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О211-09 +
Шифр НБУВ: РА329631

Рубрики:

      
8.

Курганська Б.М. 
Організаційно-економічні механізми забезпечення конкурентоздатності підприємства (на прикладі швейної промисловості): Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Б.М. Курганська ; НАН України. Ін-т регіон. дослідж. — Л., 2002. — 21 с.: рис. — укp.

Конкретизовано поняття "конкурентоздатність підприємства". Запропоновано методику аналізу забезпечення конкурентоздатності підприємств швейної промисловості, вивчено вітчизняний і зарубіжний досвід його забезпечення. Проведено факторний аналіз конкурентоздатності та запропоновано класифікацію факторів, що впливають на забезпечення конкурентоздатності підприємств швейної промисловості, які розглянуто в аспектах: за характером дії - економічні, організаційні, виробничі, науково-технічні, маркетингові, політичні, міжнародні, культурні, соціально-демографічні, психологічні, за формою впливу - прямі та непрямі, за сферою дії - зовнішні та внутрішні. Розроблено механізм забезпечення конкурентоздатності підприємств швейної промисловості на базі інноваційного пошуку, вихідним пунктом якого є тенденції розвитку споживчого попиту на продукцію підприємств. Запропоновано вважати моніторинг кон'юнктури ринку продукції основним методом, за результатами якого визначаються заходи для підвищення конкурентоздатності підприємств швейної промисловості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)306.5-13
Шифр НБУВ: РА320915 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Курган 
Принцип спадкоємності в розвитку демократичних політичних систем: аналіз теоретико-методологічних підходів: автореф. дис... канд. політ. наук : 23.00.01 / Яна Миколаївна Курган ; Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2009. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф022
Шифр НБУВ: РА364909

Рубрики:

      
10.

Курганський А. В. 
Розробка спеціального одягу для захисту від підвищеного рівня іонізуючого випромінювання: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.18.19 / А. В. Курганський ; Київ. нац. ун-т технологій та дизайну. — К., 2011. — 21 с. — укp.

Проведено аналіз і запропоновано класифікації засобів індивідуального захисту персоналу АЕС і радіаційно-захисних матеріалів. Уточнено перелік і здійснено оцінювання значущості показників якості одягу. Обгрунтовано використання засобів для зменшення впливу ваги спеціального одягу на тіло працівника. Розроблено експериментальну установку для визначення ефективності використання каркасу для зниження навантаження на плечову ділянку від маси одягу. Запропоновано фізичну та математичну моделі процесу впливу ваги одягу для захисту від підвищеного рівня іонізуючого випромінювання на тіло людини. Проведено експериментальну перевірку розробленої математичної моделі для визначення ефективності застосування каркасу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: М417.1
Шифр НБУВ: РА381125 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Курган О. Г. 
Управління інноваційно-інвестиційною діяльністю машинобудівних підприємств: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.04 / О. Г. Курган ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2011. — 20 с. — укp.

Визначено логічні взаємозв'язки між теоретичними підходами до управління інноваційно-інвестиційною діяльністю машинобудівних підприємств. Удосконалено концепцію даного управління, яка передбачає визначення й усунення системних проблем неефективної реалізації інноваційно-інвестиційних процесів. Розроблено систему контролю інноваційно-інвестиційної діяльності підприємства з дворівневою структурою, що забезпечує встановлення оптимального складу витратних статей ресурсів підприємства та їх ефективний розподіл. Розглянуто методичний підхід до оптимізації витрат з урахуванням особливостей ціноутворення на реальні інноваційно-інвестиційні проекти методом кореляційно-регресійного аналізу. Розвинуто науково-методичний підхід до організаційного забезпечення управління інноваційно-інвестиційною діяльністю промислового підприємства, що визначається узгодженістю та скоординованістю взаємодії всіх його підрозділів, яку гарантує запропонована інформаційна система управління.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.851.1-55 + У9(4УКР)305.851.1-56
Шифр НБУВ: РА381991 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Курганська М. К. 
Теоретико-методичні основи антикризового управління діяльністю будівельного комплексу регіону / М. К. Курганська. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертацію присвячено теоретичному узагальненню основ антикризового управління, обґрунтуванню теоретико-методичних положень та розробці практичних рекомендацій щодо удосконалення антикризового управління діяльністю будівельного комплексу регіону. У роботі систематизовано визначення, що відображають економічну сутність кризи та антикризового управління, під яким слід розуміти систему заходів передкризового характеру, спрямованих на проведення діагностики загрози банкрутства; реактивного характеру пошук шляхів виходу суб'єктів господарювання з кризового стану; післякризового характеру, що містять оцінку посткризового стану суб'єктів господарювання та розробку і реалізацію дій щодо усунення економічними суб'єктами негативних наслідків фінансової кризи. Проведено аналіз сучасного стану будівельного комплексу регіонів країни в умовах кризи, який був проведений по трьом напрямкам: фінансової стійкості, ділової активності та рентабельності. Дослідження рівня адаптованості будівельного комплексу Харківського регіону довело, що навіть у успішних, за результатами фінансової діяльності представниках регіонального будівельного комплексу простежуються ознаки кризи в динаміці зміни обраних коефіцієнтів. Розроблено методичне та науково-організаційне забезпечення антикризового управління діяльністю будівельного комплексу регіону, яке дає можливість розробити і реалізувати в найкоротші терміни програму перетворень, метою якої є підвищення конкурентоспроможності регіонального будівельного комплексу.^UThe dissertation is devoted to the theoretical synthesis of the basics of crisis management, the substantiation of theoretical and methodological provisions and the development of practical recommendations for improving the crisis management of the activity of the construction complex of the region. The work systematizes definitions reflecting the economic essence of the crisis and crisis management, which should be understood as a system of measures of a pre-crisis nature aimed at diagnosing the threat of bankruptcy; reactive character ¬ search of ways of the exit of subjects of management from a crisis state; after-crisis character, containing an assessment of the post-crisis state of economic entities and the development and implementation of actions to eliminate the negative consequences of the financial crisis by economic actors. An analysis of the current state of the construction complex of the country's regions in the conditions of the crisis, which was carried out in three areas: financial stability, business activity and profitability. The study of the level of adaptability of the construction complex in the Kharkiv region has proved that even in the successful, according to the results of financial activity, representatives of the regional construction complex traced signs of a crisis in the dynamics of changes in the selected coefficients. The methodical and scientific-organizational support of the crisis management of the activity of the construction complex of the region is developed, which enables to develop and implement in the shortest possible time a program of transformations aimed at increasing the competitiveness of the regional construction complex.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Байдак С. Ю. 
Раціональні параметри кривих для впровадження швидкісного руху поїздів / С. Ю. Байдак. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація присвячена розробці теоретичних основ визначення раціональних параметрів кривих і практичній реалізації результатів досліджень на напрямках впровадження швидкісного руху поїздів. У роботі проаналізовано технічний стан колійної інфраструктури та наявність наукового забезпечення для впровадження швидкісного руху поїздів. Забезпечення високих значень швидкості руху поїздів повинно ґрунтуватися на наявності відповідних методико-розрахункових та нормативних документів. В дисертації набули подальшого розвитку наукові підходи до оцінки параметрів і стану кривих в плані. Доповнена система критеріїв оцінки стану кривих, що впливають на накопичення розладів колії в плані. Розроблено рекомендації щодо диференційованого використання різних способів зйомки плану лінії для отримання достовірної інформації про параметри й стан кривих для визначення максимально допустимої швидкості. Запропоновано перед проведенням реконструкції залізничних напрямків для впровадження швидкісного руху проводити натурне обстеження плану лінії з виконанням повного циклу розрахунків для паспортизації кривих. За результатами проведених розрахунків надано рекомендації щодо надання особливої уваги суміжним кривим, які відносяться до категорії залежних, тобто таких, коли параметри однієї кривої впливають на умови руху поїзда по іншій. Проведено теоретичні й експериментальні дослідження силової дії рухомого складу на колію, комфортабельність і плавності руху поїздів при різних параметрах кривих. Проведений експеримент підтвердив теоретично встановлені вимоги до утримання кривих на ділянках швидкісного руху. Метод визначення раціональних параметрів кривих відрізняється від попередніх тим, що враховує наявний стан колійної інфраструктури, тип і характеристики існуючого й перспективного рухомого складу, обмежене інвестування проектів і життєвий цикл роботи залізничної колії. Застосування розробленого метода дає можливість збільшити швидкість на перегонах і станціях на 18 25 % та скоротити питомі витрати електроенергії на тягу поїздів на 10-15 кВт год/км, що сприяє виконанню державного завдання з економії енергоресурсів.^UThe dissertation concentrated on develops theoretical foundation of science curve parameters definition and practical implementation of researching results at directions for the introduction of high-speed train traffic. There is analyzed technical condition of railway infrastructure availability of scientific support for the implementation of high-speed train traffic. Ensuring high values of train speed should be based on the availability of appropriate methodological and calculation and regulatory documents. The dissertation has received future development scientific approaches to estimating the parameters and condition of curves in the plan. An augmented system of criteria for assessing the state of curves that affect the accumulation of path violations in the plan. Recommendations on the differentiated use of various methods for capturing the line plan to obtain reliable information about the parameters and state of the curves for determining the maximum allowable speed are developed. Before reconstruction of railway lines for the introduction of high-speed traffic, it is necessary to conduct a field survey of the line plan with a full calculation cycle to confirm the curves. The solution of the accompanying problems at realization of mathematical model, such as definition of admissible speed in curves allows to carry out calculations in the automated mode and to define variants of increase of speed is received. The technique of determination of admissible speed in curves is offered and tested on real sites of railways allows to use results of calculations at a stage of planning of reconstruction of the railway or carrying out capital repairs of a track. Based on the calculation results recommendations are given on how to pay special attention to adjacent curves belonging to the category of dependent curves that means when the parameters of one curve affect the conditions of train movement along another. This conclusion is confirmed by the fact that the problem of speed in two thirds of cases is not related to the radius but to the length of the transition curves and direct insertions between adjacent curves. Theoretical and experimental studies of the force effect of rolling stock on the track, comfort and smoothness of train movement for various parameters of the curves are carried out. The experiment confirmed the theoretically established requirements for the content of the curves in the areas of high-speed movement. The method for determining the rational parameters of the curves differs from the previous ones in that it takes into account the current state of the track infrastructure, type and characteristics of the existing and future rolling stock, limited investment in projects and the railway life cycle. Applying the developed method allows to increase the speed on stages and stations at 18-25% and reduce the unit cost of electric power for traction 10-15 kW h/km, which contributes to the state assignments for energy savings.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Шіпка М. З. 
Геоекологічний стан басейну р. Полтви та його оптимізація / М. З. Шіпка. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата географічних наук (доктора філософії) за спеціальністю 11.00.11 ‒ конструктивна географія і раціональне використання природних ресурсів. ‒ Волинський національний університет імені Лесі Українки, Луцьк, 2021.Дисертаційна робота присвячена вивченню геоекологічного стану річково-басейнової системи Полтви, аналізу чинників його формування та визначенню шляхів його оптимізації. У роботі обґрунтовано теоретико-методичні засади геоекологічних досліджень річково-басейнових систем. Проаналізовано природні умови та антропогенні чинники формування геоекологічного стану території басейну р. Полтви. Досліджено структурну організацію річкової мережі та масштаби її трансформації. Побудовано та проаналізовано карту землекористування басейну р. Полтви та визначено ступінь антропогенної трансформації земель. Здійснено моніторинг та оцінювання якості води р. Полтви і її приток. Досліджено геоекологічний стан заплавно-руслового комплексу річок. На основі виконаних досліджень обґрунтовано заходи з оптимізації геоекологічного стану річково-басейнової системи Полтви.Ключові слова: басейн річки, землекористування, антропогенне навантаження, якість води, оптимізація.^UThe thesis for the degree of Candidate of Geographical Sciences (Ph.D), specialty 11.00.11 ‒ constructive geography and rational use of natural resources. ‒ Lesya Ukrainka Volyn National University, Lutsk, 2021.The thesis is dedicated to the study of the geoecological state of the Poltva river basin system, the analysis of factors of its formation, and the identification of the ways of its optimization. A systematic approach (its both geographical and ecological aspects) to study the quality of the environmental components is implemented. The object of the complex geoecological research is the river basin as an integral establishment with a hierarchical structure.The analysis of natural conditions and anthropogenic factors of the formation of the geoecological state of the Poltva river basin is conducted. It is determined that the level of settlement adaptation within the watersheds and the associated water management complex has a significant impact on the water quality of the rivers. Lviv city location at the upper part of the Poltva river basin is a determining factor in the formation of the river water quality. The spatio-temporal dynamics of the settlement load of the research area and the population density within the catchments are analyzed.The water management complex includes the sewerage system of Lviv city, two large groundwater intakes for the city water supply, sewerage systems of communal and industrial enterprises of villages, and 10 reclamation drainage systems.According to the results of the analysis of the State Ecological Inspectorate, the impact of the closed landfill for the solid household waste of the Lviv Municipal Enterprise «Zbyranka» and the barns with sour goudron on the quality of environmental components is determined.The structural organization of the river network of the Poltva basin and its transformation are studied implementing large-scale multi-time topographic maps and conducting field studies. The visual decipherment of the space images is carried out and a map of the land use structure of the river basin is marked. It is determined that relief and soil cover of the study area have a decisive influence on land use. The level of anthropogenic load on the Poltva river basin is estimated according to integrated indicators and as a result the studied territory was zoned by the degree of anthropogenic transformation of lands.The level of land resistance to degradation processes is analyzed by overlaying the soil map, the land use structure map, and the slope map. The results of the analysis of the State Ecological Inspectorate and literary sources are processed for the determination of the contamination of soils within the Poltva river basin.The investigations of the geoecological state of vegetation included the analysis of the land use structure map, the study of the spatio-temporal dynamics of forest cover by processing multi-time topographic maps, and the degree of forest damage in the research area by pests and diseases.The research resulted in the identification of major environmental problems of the Poltva river basin and the determination of the ways to solve them. Since the priority environmental problem is significant pollution of the Poltva river, the planned modernization projects at the treatment facilities of Lviv city are considered. Measures aimed at reducing the impact of polluting enterprise pollution on the environment are proposed. Features of the implementation of the new water management system by the EU Water Framework Directive are studied. The map of the land use optimization of coastal areas and the map of the water protection zone of the Poltva river is developed. The improvement of the waste management system within the Poltva river basin involves the implementation of the project of reclamation of the solid household waste landfill of the Lviv Municipal Enterprise «Zbyranka» and the application of measures aimed at reducing the clogging of the study area. The map of optimization of the land use structure in the Poltva river basin, which includes agrotechnical and phytomeliorative measures, is developed. The measures to optimize the forest use are recommended. The degree of the representativeness of natural complexes in the land use structure of the nature reserve fund is analyzed and the prospects for the creation of new protected areas within the Poltva river basin are studied.Key words: river basin, land use, anthropogenic load, the quality of water, optimization.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Гаврилов М. О. 
Удосконалення технології виправки залізничної колії в плані й поздовжньому профілі / М. О. Гаврилов. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена розробці методу реконструкції колії з використанням удосконаленої технології машинної виправки залізничної колії в плані й поздовжньому профілі на підставі аналізу її геометричного положення в кривих. У роботі проаналізовано теорію і практику технології виправки залізничної колії з використанням сучасних колійних машин. Запропоновано нову методику дослідження геометричного положення залізничної колії в кривих, яка дає можливість оцінювати її відхилення і прогнозувати розвиток цих відхилень в залежності від умов експлуатації залізничної коліїВ дисертації набуло подальшого розвитку визначення оцінки точності положення залізничної колії в плані і профілі з використанням автоматизованих систем на підставі результатів експерименту. Значно розширена доказова база адекватності застосування евольвентної та сплайнової моделей розрахунків виправки кривої в плані. Розроблена математична модель для управління машинізованою виправкою колії в поздовжньому профілі. Запропоновані напрямки розвитку вимірювальних засобів сучасних колійних машин на прикладі застосування комп'ютерної системи виправки колії для машин типу ВПР. Результати дисертаційної роботи будуть корисні для планування ремонтно-колійних робіт з метою підвищення плавності руху поїздів, комфортабельності їзди, зменшення витрат на колійні роботи, та при впровадженні прискореного й швидкісного руху поїздів. Проведено експериментальні дослідження розробленого математичного інструменту для розрахунку виправки колії в плані й поздовжньому профілі машинами типу ВПР. Проведений експеримент показав адекватність розробленого математичного інструменту. Застосування машин типу ВПР з автоматизованою системою виправки колії в плані й поздовжньому профілі та імплементованим в неї математичним інструментом дозволило зменшити вимоги до кваліфікації обслуговуючого персоналу, дало можливість збільшити швидкість виконання робіт і, за цей рахунок, зменшити до 14% тривалість «вікон».^UThe dissertation is devoted to development of a method of reconstruction of a track with use of the advanced technology of machine correction of a railway track in the plan and a longitudinal profile on the basis of the analysis of its geometrical position in curves. The theory and practice of railway track straightening technology with the use of modern track machines are analysed in the work. A new method of studying the geometric position of the railway track in the curves is proposed, which makes it possible to estimate its deviations and predict the development of these deviations depending on the operating conditions of the railway track.In the dissertation the definition of estimation of accuracy of position of a railway track in the plan and a profile with use of the automated systems on the basis of results of experiment has got further development. The evidence base for the adequacy of the application of involute and spline models of curve correction calculations in the plan is significantly expanded. A mathematical model for the control of mechanized track straightening in the longitudinal profile has been developed. The directions of development of measuring means of modern track machines on the example of application of computer system of track correction for tamping machine type machines are offered. The results of the dissertation will be useful for planning track repairs in order to increase the smoothness of trains, ride comfort, reduce the cost of track work, and the introduction of accelerated and high-speed train traffic.Experimental researches of the developed mathematical tool for calculation of correction of a track in the plan and a longitudinal profile by cars like tamping machine are carried out. The experiment showed the adequacy of the developed mathematical tool.The use of a tamping machine with an automated track straightening system in the plan and longitudinal profile and a mathematical tool implemented in it allowed to reduce the qualification requirements of service personnel, increased the speed of work, reduce the duration of the "window" for these works to 14%.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Курганова О. Ю. 
Від образу до художньої структури. Стиль бароко в українській богослужбовій книзі XVII–XVIII ст.: автореферат дис. ... д. і. н. : 27.00.03 / О. Ю. Курганова. — Б.м., 2023 — укp.

У дослідженні, на основі аналізу великого масиву стародрукованих джерел, уперше розкрито особливості впливу стилю бароко на редакційно-видавниче оформлення української богослужбової книги XVII–XVIII ст. Розроблено комплексний підхід до розгляду книги як продукту поліграфічного мистецтва, редакційно-видавничі особливості якого є відображенням естетичного смаку своєї епохи. Обумовленість елементів художнього оформлення богослужбової книги XVІI–XVIII ст. її змістовими особливостями досліджено в контексті впливу стилю бароко. Просопографічний аналіз присвят, передмов та післямов до українських богослужбових видань дозволив виокремити натхненні бароковим світоглядом ціннісні орієнтири видавців богослужбової книги. Особливості впливу стилю бароко розглянуто в межах окремих тематично-функціональних груп української богослужбової книги – книг, що забезпечують річний, тижневий та денний цикл богослужінь. Виділено феномен емблематичної поезії та його місце в загальній системі художнього оформлення богослужбової книги доби Бароко. Встановлено, що розвиток впливу стилю бароко на українську богослужбову книгу відбувався поетапно. Протягом першої половини XVII ст., паралельно із формальним посиленням декоративності елементів художнього оформлення видання за допомогою орнаменту та багатокомпонентних символіко-алегоричних композицій, у текстах присвят та передмов сформувалася риторична традиція узагальнення змісту книги засобами метафоричної образності. Зі середини XVII ст. редакційно-видавниче оформлення більшості українських богослужбових видань виразно демонструє прийом метафоризації книги як у графічній, так і у вербальній площині художньої структури. У XVIIІ ст. художнє оформлення богослужбової книги збагатилося різноманітними графічними метафорами змісту видання, втіленими в сторінкових мідеритах.^UOn the basis of an analysis of early printed sources, the dissertation for the first time reveals the peculiarities of the influence of the baroque style on the editorial design and art decoration of Ukrainian church books of the 17th and 18th centuries. The complex approach to studing the book as a polygraphic work of art whose editorial and publishing characteristics reflect the aesthetic preferences of its era is developed. In the context of baroque style influence, the relationship between the elements of pictorial decoration and the textual content of 17th- and 18th-century church books is reconsidered. The baroque-influenced value orientations of church book publishers were identified through the prosopographic analysis of dedications, prefaces, and afterwords to Ukrainian church editions. The features of baroque style are revised in the boundaries of separate thematic and functional groups of Ukrainian church books, which provide a year, week, and day cycle of church services. The phenomenon of emblematic poetry and its function within the general system of art decoration in church books from the Baroque period are revised. The influence of baroque style on the Ukrainian church book is characterized as a gradual development. During the first quarter of the 17th century, the formal enhancement of the decorativeness of elements of art decoration by ornaments and multicomponent symbolic and allegoric compositions occurred simultaneously with the development of the rhetorical tradition of summarizing the content of a book using metaphorical images in the dedications and prefaces to these books. Beginning in the middle of the 17th century, the editorial and publishing decoration of the vast majority of Ukrainian church editions developed the graphic and verbal metaphorical nomination of the book. During the 18th century, leaf copper engravings depicting various graphic metaphors of book content enriched the artistic decoration of church books.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського