Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (229)Книжкові видання та компакт-диски (153)Журнали та продовжувані видання (15)
Пошуковий запит: (<.>A=КУХТ$<.>+<.>A=ВАЛЕРІЙ$<.>+<.>A=ГЕОРГІЙОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

      
1.

Кухта М.І. 
Виховний національний ідеал у шкільництві Закарпаття 20-30-х років XX століття (на матеріалах української педагогічної преси): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.І. Кухта ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1998. — 20 с. — укp.

На основі аналізу архівних документів та української педагогічної преси Закарпаття відображено тенденції розвитку шкільництва краю у 20-30-і роки ХХ ст. і визначено вплив педагогічної преси на формування національного ідеалу учнівської молоді. Досліджено становлення української національної школи, що відбувалося в умовах демократичного ладу Чехословаччини, розкрито тенденцію еволюції поглядів на національну школу і, зокрема, на мету національного виховання - від необхідності навчання рідною мовою народності виховання у XIX ст. до вимоги націоналізації шкільництва на початку ХХ ст. Встановлено, що в періодичній пресі досліджуваного періоду були окреслені концептуальні підходи до формування основ рідної школи, визначені зміст, засоби і методи освітньо-виховної роботи, сформульована мета виховання, розроблені його принципи. Зроблено висновки про можливості використання передового педагогічного досвіду 20-30-х років ХХ ст. в умовах становлення та розбудови Української незалежної держави.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
2.

Кухтов В.Г. 
Методи оцінки довговічності конструкцій шасі колісних тракторів: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.22.20 / В.Г. Кухтов ; Харк. нац. автомоб.-дорож. ун-т. — Х., 2006. — 34 с. — укp.

Вперше розроблено метод оцінки довговічності деталей, що втрачають працездатність від втомних ушкоджень, в якому одночасно враховано геометричні особливості конструкцій, міцнісні характеристики матеріалу, умови експлуатації та розсіювання пошкоджуваності. Встановлено закономірності зміни ресурсу деталей шасі колісних тракторів, які втрачають працездатність внаслідок втомних ушкоджень від міцнісних характеристик матеріалів, змін геометрії та режимів навантаження. Систематизовано дані про пошкодження типових деталей в агрегатах шасі нових моделей тракторів класу 30кН, а також про експлуатаційні режими навантаження конструктивних елементів шасі під час виконання сільськогосподарських і транспортних робіт. Вперше одержано та схематизовано характеристики експлуатаційних режимів навантаження гідроприводу рульового керування й конструктивних елементів шарнірно-з'єднаної рами фронтального навантажувача. Удосконалено методику класифікації відмов за групами значимості, уточнено класифікатори відмов шасі колісних тракторів класу 30 кН. Запропоновано методи обробки статистичних даних про разові виміри зносів і побудови статистичних кривих динаміки зношування, оцінки статистичних характеристик ресурсів деталей, які втрачають працездатність від зносу. На підставі досліджень динаміки зношування встановлено залежності між швидкостями зношування типових деталей шасі колісних тракторів класу 30 кН та факторами, що її визначають (навантаження, зазори, натяги).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О342.2-042-021.1 +
Шифр НБУВ: РА343080

Рубрики:

      
3.

Кухто О.П. 
Обгрунтування особливостей хірургічного лікування хвороби Крону: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.03 / О.П. Кухто ; Ін-т невідклад. і віднов. хірургії ім. В.К.Гусака АМН України. — Донецьк, 2008. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано показання щодо радикального хірургічного лікування хвороби Крону (ХК), якими є наявність ургентних ситуацій, викликаних ускладненнями основного захворювання, підвищення ендогенної інтоксикації, синдром поліорганної недостатності (СПОН) на фоні консервативної терапії, проведеної у повному обсязі. Встановлено, що паліативні операції у більшості випадків неефективні, оскільки не передбачають резекції ураженої кишки, яка є джерелом антигенної стимуляції. Визначено критерії вибору оптимальної хірургічної тактики, якими є локалізація ураження, тяжкість захворюваня, наявність і характер ускладнень, гострий або хронічний перебіг ХК. Зроблено висновок, що оперативні втручання з одномоментним відновленням кишкової безперервності у разі ХК доцільно проводити у випадку ілеоободової локалізації патологічного процесу, а також його гострого та хронічного перебігу, високого ураження тонкої кишки та наявності рубцевих структур. Обгрунтовано, що об'єктивними діагностичними критеріями загострення патологічного процесу є вид виконаної операції, його локалізація, лейкоцитарний індекс інтоксикації, стан імунітету хворих під час обстеження (за кількістю лімфоцитів), ступінь вираженості анемії, ІЛ СШЕ. Розроблено комп'ютерну програму прогнозування тяжкості перебігу та вірогідності загострень ХК. Виявлено схожість клінічної картини повторних загострень з первинними проявами захворювання. З'ясовано, що просвіт накладеного анастомозу повинен бути достатньо "широким", щоб уникнути його звуження у разі можливого рубцювання. Доведено, що під час формування резервуарів доцільно зберегти ідеостому як дистальний відділ тонкої кишки та для відключення пасажу по кишці до нормалізації функції сфінктера.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р457.465.3 +
Шифр НБУВ: РА356718

Рубрики:

      
4.

Кухтій А.О. 
Організаційні основи розвитку фізкультурно-спортивного руху в Україні впродовж ХХ століття: Автореф. дис... канд. наук з фіз. вихованя і спорту: 24.00.02 / А.О. Кухтій ; Львів. держ. ін-т фіз. культури. — Л., 2002. — 20 с. — укp.

Узагальнено положення теорії фізичної культури щодо фізкультурно-спортивного руху (ФСР). Визначено роль та місце державних та громадських організацій в сфері фізичної культури та спорту. Виявлено головні принципи, форми та зміст організаційних шляхів розвитку ФСР в Україні. Доповнено положення про сучасний стан організації ФСР в окремих європейських країнах, країнах Далекого Сходу й Північної Америки та держав, що утворилися внаслідок розпаду СРСР. Розроблено рекомендації щодо вдосконалення схеми управління фізичною культурою та спортом на сучасному етапі державного будівництва.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч513(4УКР)6 + Ч514(4УКР)
Шифр НБУВ: РА321327

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Кухта В.С. 
Особливості підготовки зубів з оголенням цементу коренів до ортопедичного лікування: Автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.22 / В.С. Кухта ; Львів. нац. мед. ун-т ім. Д.Галицького. — Л., 2004. — 19 с. — укp.

Уперше об'єктивно оцінено частоту та причини оголення коренів зубів. Розроблено планіметричну одонтопародонтограму функціональної витривалості зубів з оголеними коренями. Запропоновано та впроваджено удосконалений метод ортопедичної допомоги з урахуванням опорної потужності зубоутримувального апарату, а також заходи щодо підготування коренів перед протезуванням. Частота оголення коренів зубів у середньому становить 41,96 %. Установлено, що ступінь ризику розвитку оголення коренів зубів (ОКЗ) зростає у разі хвороб пародонта і становить 58,04 %, особливо за конструктивних форм пародонтиту (61,53 %). Причиною оголення коренів зубів у 72,18 % випадків є захворювання пародонта, у 27,82 % - інші чинники. З розвитком ОКЗ цілком припиняється цементогенез оголеної ділянки, знижується мікротвердість оголеного цементу та його мінералізованість, у 38,91 % випадків розвиваються цементопатії, переважно клиноподібні дефекти - 47,68 %, карієс цементу - 34,45 %, інші пошкодження - 17,87 %. Виявлено, що ОКЗ супроводжується втратою функціональної витривалості пародонта, оцінку якої краще здійснювати за допомогою планіметричної одонтопародонтограми, що дає змогу оптимізувати вибір конструцій шин і протезів. Показано, що підготування зубів з ОК до ортопедичного лікування сприяє ліквідації ознак запалення, стабілізації стану маргінального пародонта та підтримці задовільної гігієни оголених коренів протягом не менше 6 місяців. Відзначено, що через 12 місяців зберігаються позитивні результати герметизації оголеного цементу (71,43 %), якість кореневих пломб з амальгами - 80,25 % і фторовмісного склоіономера, завдяки чому запобігається дострокова заміна або реставрація протезних конструкцій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р668.62 с03 +
Шифр НБУВ: РА330159

Рубрики:

      
6.

Кухтенков Ю.М. 
Прогнозування низькочастотних пульсацій тиску у радіально-осьових гідротурбінах та шляхи їх зменшення: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.05.17 / Ю.М. Кухтенков ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Розроблено математичну модель розрахунку джгутових пульсацій тиску з урахуванням довільного числа вихрових джгутів і додаткового вісесиметричного потоку у відсмоктувальній трубі радіально-вісьової гідротурбіни, що дозволяє точніше прогнозувати пульсаційні характеристики. Запропоновано для числової реалізації задачі з прогнозування пульсацій тиску визначати напруженість вихрової поверхні, що моделює стінку відсмоктувальної труби, у вигляді заданого ряду Фур'є з невідомими коефіцієнтами з рівняння Фредгольма, а інтенсивність вихрових джгутів - з вісесиметричної кромкової задачі. Визначено закономірності змін основних геометричних параметрів вихрових джгутів у відсмоктувальній трубі у широкому діапазоні режимів роботи гідротурбіни й одержано апроксимаційні залежності для прогнозування пульсаційних характеристик на підставі результатів проведених експериментів на модельних гідравлічних турбінах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З563.334 с116 +
Шифр НБУВ: РА356671

Рубрики:

      
7.

Кухтенко О.С. 
Розробка складу та технології супозиторіїв комбінованої дії "Проктопантезин" для лікування проктологічних захворювань: Автореф. дис... канд. фарм. наук: 15.00.01 / О.С. Кухтенко ; Нац. фармац. ун-т. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Запропоновано підхід до створення супозиторіїв комплексної дії для застосування у проктології. Теоретично й експериментально обгрунтовано склад і раціональну технологію комбінованого препарату, що має вигляд супозиторіїв, "Проктопантезин", складовими якого є декспантенол, троксерутин, анестезин і мірамістин, як супозиторну основу використано суміш поліетиленоксидів, до якої додано поверхнево активну речовину "твін-80". Вивчено технологічні, фізико-хімічні, біофармацевтичні та мікробіологічні властивості розроблених супозиторіїв. Створено та відпрацьовано методики ідентифікації та кількісного визначення діючих речовин препарату. Визначено умови зберігання та термін придатності супозиторіїв. Досліджено вплив допоміжних речовин на технологічні властивості супозиторної основи й активність діючих компонентів препарату. Розроблено методику визначення кінетики вивільнення усіх діючих речовин лікарського засобу. На підставі результатів доклінічних досліджень установлено високу специфічну активність препарату. Вивчено гостру та хронічну токсичність супозиторіїв. Виявлено високу репаративну, антимікробну, протизапальну та місцевоанестезувальну дію препарату.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р281.7/9 "проктопантезин" + Л663.22 +
Шифр НБУВ: РА349016

Рубрики:

      
8.

Кухта П.В. 
Управління інвестиційною діяльністю підприємств України: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / П.В. Кухта ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 18 с. — укp.

Досліджено теоретичні засади управління інвестиційною діяльністю підприємств України та розроблено методичне забезпечення прийняття інвестиційних рішень. Проаналізовано основні аспекти формування інвестиційних ресурсів, охарактеризовано управлінські складові здійснення інвестиційної діяльності на підприємстві. Запропоновано прийнятні для застосування у вітчизняній практиці моделі оцінювання вартості капіталу. Обгрунтовано доцільність використання різних методик і розрахункових схем для визначення показників ефективності інвестиційних проектів. Розроблено та запропоновано до використання інтегральний показник доцільності реалізації проектів і комплексну аналітичну модель оцінювання вартості капіталу підприємств. Визначено перспективні напрями удосконалення державного регулювання інвестиційної діяльності підприємств України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-56-21 +
Шифр НБУВ: РА356049

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Кухта І. В. 
Формування іншомовної комунікативної культури майбутніх фахівців туристичної сфери: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / І. В. Кухта ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. — Т., 2011. — 22 с. — укp.

Обгрунтовано суть і структуру іншомовної комунікативної культури (ІКК) майбутніх фахівців туристичної сфери. Розкрито особливості та концептуальні підходи до формування ІКК, визначено критерії, показники та рівні сформованості досліджуваного феномену. Створено модель формування ІКК у процесі професійної підготовки. Визначено етапи (підготовчий, початковий, творчий) і педагогічні умови її ефективної реалізації. Уточнено суть поняття "іншомовна комунікативна культура майбутнього фахівця туристичної сфери".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-913.33
Шифр НБУВ: РА382675 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
10.

Кухтін Ю.П. 
Чисельне моделювання нестаціонарного газодинамічного навантаження лопаток турбін авіаційних двигунів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.05 / Ю.П. Кухтін ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Створено метод, що дозволяє одержувати нестаціонарні газодинамічні навантаження, що діють на робочі лопатки, з використанням числового моделювання нестаціонарного газодинамічного процесу у проточній частині турбіни авіаційного двигуна. Запропоновано математичну модель течії грузлого теплопровідного газу у змішаній, ейлерово-лагранжевій постановці. Відмінною рисою математичної моделі є припущення про існування у течії струменів, обмежених рухливими, непроникними для основного потоку поверхнями. Рівняння законів збереження з джерелами та стоками маси, імпульсу й енергії, що моделюють процеси тепломасообміну, зумовлені молекулярним і турбулентним рухами середовища, записані для випадку двовимірного простору у криволінійній системі координат. Наведено результати числових досліджень нестаціонарної взаємодії вінця робочих лопаток з різнокроковим вінцем соплового апарата турбіни, а також нестаціонарної взаємодії температурної нерівномірності камери згоряння з вінцями соплового апарата та робочого колеса турбіни.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О551.41-042.203-01 +
Шифр НБУВ: РА351862

Рубрики:

      
11.

Кухтяк О. Я. 
Особливості навчально-методичного забезпечення професійної підготовки бакалаврів інформаційної, бібліотечної та архівної справи / О. Я. Кухтяк. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження – професійна підготовка бакалаврів інформаційної, бібліотечної та архівної справи. Мета дослідження – теоретично обґрунтувати та експериментально перевірити ефективність оновленого комплекту навчально-методичного забезпечення як компонента моделі формування готовності до професійної діяльності бакалаврів інформаційної, бібліотечної та архівної справи. Методи дослідження: аналіз і синтез, індукція, дедукція, абстрагування, моделювання, узагальнення, опитування, спостереження, методи математичної статистики, пошуково-бібліографічний, біографічний, хронологічний, метод наративу. Вперше обґрунтовано теоретичні основи розроблення навчально-методичного забезпечення професійної підготовки бакалаврів інформаційної, бібліотечної та архівної справи; виявлено особливості створення та оновлено комплект навчально-методичного забезпечення професійної підготовки бакалаврів інформаційної, бібліотечної та архівної справи; розроблено модель формування готовності бакалаврів інформаційної, бібліотечної та архівної справи до професійної діяльності; Удосконалено зміст навчально-методичного забезпечення, що дозволяє підвищити рівень готовності бакалаврів інформаційної, бібліотечної та архівної справи до професійної діяльності в умовах реформування спеціальності та сучасних викликів. Уточнено зміст поняття «готовність бакалаврів інформаційної, бібліотечної та архівної справи до професійної діяльності». Подальшого розвитку набули положення про формування готовності до професійної діяльності бакалаврів інформаційної, бібліотечної та архівної справи із застосуванням оновленого комплекту навчально-методичного забезпечення.^UProfessional training of the Bachelors of Information, Library and Archival Affairs is the research object. The research aim is to theoretically substantiate and experimentally verify the effectiveness of the updated set of methodological support as a component of the model of formation of the Bachelors of Information, Library and Archival Affairs readiness for professional activity. The research methods: analysis and synthesis, induction, deduction, abstraction, modeling, generalization, survey, observation, methods of mathematical statistics, search-bibliographic, biographical, chronological, narrative method. For the first time the the theoretical framework for the development of methodological support for professional training of the Bachelors of Information, Library and Archival Affairs; the peculiarities of the creation of methodological support for the professional training of the Bachelors of Information, Library and Archival Affairs have been revealed; the set of methodological support for professional training of the Bachelors of Information, Library and Archival Affairs has been updated; the model of the Bachelors of Information, Library and Archival Affairs readiness formation for professional activity has been developed; the structure of readiness of Bachelors of Information, Library and Archival Affairs for professional activity has been determined; the content of methodological support has been improved, which in its turns allows to increase the level of readiness of Bachelors of Information, Library and Archival Affairs for professional activity in the conditions of specialty reform and modern challenges. The notion “readiness of the Bachelors of Information, Library and Archival Affairs for professional activity” has been specified. The ideas of readiness formation of Bachelors of Information, Library and Archival Affairs for professional activity by using of an updated set of methodological support have gained further development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Малімон З. В. 
Наукове обґрунтування мікробіологічних критеріїв імпортованої замороженої риби та її оцінка за залишковими кількостями антибактеріальних речовин / З. В. Малімон. — Б.м., 2019 — укp.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Демчишин О. В. 
Санітарно-гігієнічна оцінка використання підкислювача «Аквасан» при вирощуванні курчат-бройлерів / О. В. Демчишин. — Б.м., 2020 — укp.

Вперше науково обґрунтовано склад нового рідкого підкислювача «Аквасан» для курчат-бройлерів, створеного на основі органічних та неорганічних кислот. Експериментально встановлено оптимальну дозузастосування підкислювача «Аквасан», яка становить 0,1 % розчин препарату для випоювання курчатам-бройлерам з 27 доби вирощування. Доведено його позитивний вплив на мікрофлору кишкового тракту та структуру слизової оболонки тонкого кишечника курчат-бройлерів. Встановлено зменшення відходу курчат-бройлерів у 2,3 раза, що забезпечує збереженість поголів'я на рівні 96,2 %. Доведено позитивну дію на продуктивність курчат-бройлерів, показники забою тушок, резистентність та обмін речовин у курчат-бройлерів. Встановлено відсутність негативного впливу підкислювача «Аквасан» на якість та біологічну цінність м'яса курчат-бройлерів. Підкислювач «Аквасан» позитивно впливав на мікрофлору шлунковокишкового тракту курчат-бройлерів та знижував контамінацію тушок патогенною і умовно-патогенною мікрофлорою під час їх переробки. Встановлено зменшення чисельності мезофільних аеробних і факультативноанаеробних мікроорганізмів на шкірі тушок курчат-бройлерів у 1,8–1,9 раза та на черевній стінці – у 3 рази, а кількості бактерії групи кишкових паличок – відповідно у 2,9–4 та 3,6 раза. Препарат «Аквасан» за ефективністю застосування не поступався зарубіжним аналогам, зокрема підкислювачу «Фідацид Макс Л».^UThesis is aimed at the development of acidifier agent for broiler chickens its sanitary and hygienic assessment, impact on poultry productivity and quality of slaughter products. For the first time, the composition of a new liquid acidifier «Aquasan» for broiler chickens create based on organic and inorganic acids is scientifically substantiated. The use of acidifier «Aquasan» in a dose of 0.1 % of working solution for feeding of broiler chickens from the 27th day of raising has been experimentally established. Its positive effect on the microflora of gastrointestinal tract of chickens and the structure of small intestinal mucosa has been proved. Broiler mortality hasbeen reduced by 2.3 times and the number of livestock has been increased to 96.2 % by feeding of acidifier «Aquasan». The positive effect of acidifier on the performance of chickens, slaughter rates of carcasses and on the condition of the body of broilers has been experimentally investigated. It has been proven the absence of acute, subacute and chronic toxicity of chicken meat and high quality of product and biological value of broiler meat for the use of acidifier «Aquasan». The influence of acidifier «Aquasan» on the microflora of gastrointestinal tract of chickens and the level of contamination of broiler carcasses by pathogenic and conditionally pathogenic microflora during their processing in the slaughterhouse has been revealed. The mesophilic aerobic and facultative anaerobic microorganisms content has been decreased on the skin of carcasses in 1.8 to 1.9 times and on theabdominal wall – in 3 times, and the number of coliform bacteria – in 2.9–4 times and 3.6 times, respectively.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Кухтик Н. О. 
Поліпшення паливної економічності та екологічних показників сучасних автомобілів раціональним прогрівом їх двигунів / Н. О. Кухтик. — Б.м., 2021 — укp.

Кількість колісних транспортних засобів з кожним роком зростає. В експлуатації транспортні засоби чинять негативний вплив на навколишнє середовище через викиди забруднюючих речовин з відпрацьованими газами та використання палив нафтового походження. Свій негативний вплив транспортні засоби найвідчутніше проявляють у великих містах, де їх концентрація на дорогах суттєво більша в порівнянні із заміськими та магістральними трасами. На величину витрати палива та кількість викидів забруднюючих речовин впливає багато факторів, одним з яких є тепловий стан двигуна транспортного засобу. Тому дослідження раціонального методу прогрівання двигуна, як напряму поліпшення паливної економічності і екологічних показників автомобіля є актуальним завданням. За результатами огляду праць попередніх дослідників виявлено взаємозв'язок між збільшенням витрати палива та викидів забруднюючих речовин. Проте конкретних об'єктивних показників цього взаємозв'язку не встановлено. Зменшення викидів забруднюючих речовин пов'язується з ефективною роботою каталітичного нейтралізатора, але досягнення ефективності планується додатковими технічними засобами, які можуть бути відсутні на конкретних транспортних засобах. Тому виникає необхідність теплової підготовки двигунів і нейтралізаторів раціональним методом прогрівання двигуна.Для реалізації поставленої мети була розроблена методика досліджень, проведені розширені експериментальні дослідження за низьких температур показників роботи двигуна, зокрема концентрацій забруднюючих речовин з ВГ, запропонована методика раціонального прогрівання двигуна.За програмою експериментальних досліджень визначали параметри двигуна і його систем в дорожніх умовах. Також були проведені дослідження умовного руху легкового автомобіля Hyundai Getz за режимами Нового Європейського їздового циклу на стенді з біговими барабанами. Була уточнена математична модель руху автомобіля з урахуванням поточного теплового стану двигуна і можливості додаткового підведення теплоти до впускного повітря.Наукова новизна одержаних результатів.1. Встановлено, що найбільш доцільним, з точки зору економії бензину і зменшення викидів забруднюючих речовин з відпрацьованими газами методом прогрівання двигуна сучасного легкового автомобіля за низьких температур атмосферного повітря є комбінований метод, який включає прогрівання в режимі холостого ходу і в режимі руху;2. Розроблено методику визначення впливу підігрівання повітря на впуску в двигун на паливо-економічні та екологічні показники сучасного легкового автомобіля в період прогрівання за низьких температур атмосферного повітря, передбачено два підходи: за заміряними концентраціями забруднюючих речовин в розбавлених відпрацьованих газах та за розрахунками на уточненій математичній моделі викидів забруднюючих речовин;3. Для реалізації розробленої методики і оцінки показників витрати бензину і екологічних показників в процесі прогрівання двигуна запропоновано ввести коефіцієнти впливу температурного стану, які дозволяють кількісно оцінити названі показники в порівнянні з показниками прогрітого двигуна; 4. Встановлено, що підігрів повітря на впуску в двигун при прогріванні охолодної рідини від 20°С до 50°С в режимах їздового циклу зменшує витрату палива на 4,0% і викиди основних забруднюючих речовин на 6…7%.Практичне значення одержаних результатів.Практичне значення роботи складають:1. Рекомендації щодо використання комбінованого методу прогрівання двигуна сучасного легкового автомобіля з системою впорскування бензину, каталітичним нейтралізатором і зворотним зв'язком в умовах низьких температур атмосферного повітря;2. Експериментальні дані впливу підігрівання повітря на впуску в двигун з системою впорскування бензину, каталітичним нейтралізатором і зворотним зв'язком на паливну економічність і екологічні показники легкового автомобіля;3. Експериментальні дані по впливу температурного стану двигуна на витрату палива та викиди забруднюючих речовин з відпрацьованими газами сучасного легкового автомобіля;4. Екологічні показники та показники паливної економічності автомобіля з системою впорскування бензину, каталітичним нейтралізатором і зворотним зв'язком за руху за режимами Європейського їздового циклу.5. Теоретичні та практичні результати роботи, що отриманні при проведенні дисертаційних досліджень, прийняті до використання Департаментом транспортної інфраструктури виконавчого органу Київської міської ради (Київська міська державна адміністрація), а також використовують у навчальному процесі Національного транспортного університету (м. Київ) при підготовці курсів «Стратегія сталого розвитку», «Системи ДВЗ», «Математичне моделювання в дослідженнях двигунів внутрішнього згорання» та «Екологізація двигунів внутрішнього згорання»Ключові слова: автомобіль з каталітичним нейтралізатором, умови експлуатації, прогрівання двигуна, витрата палива, екологічні показники, забруднюючі речовини, відпрацьовані гази^UThe number of wheeled vehicles is growing every year. In operation, vehicles have a negative impact on the environment due to emissions of pollutants with exhaust gases and the use of petroleum origin fuels. Vehicles have the most significant negative impact in large cities, where their concentration on the roads is significantly higher than in suburban and main roads.The amount of fuel consumption and the amount of pollutant emissions are influenced by many factors, among which we single out the thermal state of the vehicle engine. Therefore, the research of a rational method of the engine warm-up as a way of improving fuel economy and ecologic indicators is an urgent task.As a result of review works of previous researchers' works, a relationship between increased fuel consumption and pollutant emissions has been found. However, no specific objective parameters of this relationship have been established.The reduction of pollutant emissions is associated with the efficient operation of the catalytic neutralizer, but the achievement of efficiency is being planned by additional technical means, which may be absent on specific vehicles.Therefore, there is a need for thermal preparation of engines and neutralizers by a rational method of the engine warm-up.To achieve this goal, a research methodology has been developed, extended experimental studies have been conducted at low engine temperatures, in particular concentrations of pollutants with exhaust gases, a method of rational engine warm-up has been proposed.According to the program of experimental researches, parameters of the engine and its systems in road conditions were defined. Studies of the conditional movement of the car Hyundai Getz by to the modes of the New European driving cycle on the bench with running drums have been also carried out.The mathematical model of the car movement has been specified taking into account the current thermal state of the engine and the possibility of additional heat supply to the intake air.Scientific novelty of the obtained results:1. It is established that the most expedient, from the point of view of gasoline economy and reduction of polluting substances emissions with exhaust gases by a method of the modern car engine warm up at low temperatures of atmospheric air is the combined method which includes warming up in idling mode and in driving mode;2. A method for determining the effect of air heating on the engine intake on the fuel, economic and ecologic indicators of a modern car during warming at low atmospheric temperatures has been developed, there are two approaches provided: by the measured concentrations of pollutants in dilute exhaust gases and by the calculations on the specified mathematical model of pollutant emissions;3. To implement the developed method and evaluate of gasoline consumption indicators and ecologic indicators in the process of the engine warm up it is proposed to introduce influence coefficients of temperature state, which allow to quantify these indicators in comparison with the heated engine;4. It is established that heating the air at the inlet to the engine when heating the coolant from 20°C to 50°C in the driving cycle modes reduces fuel consumption by 0.5% and emissions of major pollutants by 6… 7%.The practical value of the obtained results.The practical significance of the work is made by:1. Recommendations for the use of a combined method of the engine warm-up of a modern car with a gasoline injection system, a catalytic neutralizer and feedback in low ambient temperatures.2. Experimental data on the effect of air heating on the engine intake with a gasoline injection system, catalytic neutralizer and feedback on fuel economy and ecologic indicators of the car.3. Experimental data on the influence of engine temperature state on fuel consumption and emissions of pollutants with exhaust gases of a modern car.4. Ecologic indicators and indicators of fuel efficiency of the car while driving by the modes of the European driving cycle.5. Theoretical and practical results of work obtained during the dissertation research are accepted for usage by the Department of transport infrastructure of the executive body of the Kyiv city council (Kyiv city state administration), and also used in the educational process of the National transport university (Kyiv) in preparing courses «Sustainable development strategy», «Internal combustion engine systems», «Mathematical modeling in the researches of internal combustion engines» and «Greening of internal combustion engines».Keywords: car with catalytic neutralizer, operating conditions, engine warm-up, fuel consumption, ecologic indicators, pollutants, exhaust gases


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Кухта В. В. 
Регіональні чинники демократичного транзиту країн Тропічної Африки: автореферат дис. ... д.філософ : 052 / В. В. Кухта. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційна робота присвячена комплексному дослідженню регіональних чинників демократичного транзиту в країнах Тропічної Африки, які зумовлюють специфіку трансформаційних процесів і впливають на їх результати.3 Актуалізовано й концептуалізовано зміст базового поняття дослідження «регіональні чинники демократичного транзиту», яке визначене автором як інтеграція внутрішніх суспільних умов розвитку і структурних складових політичних систем, які зумовлюють специфіку і результати трансформаційних процесів, мають транснаціональний (регіональний) вимір і визначають якість поставторитарних політичних режимів.Виокремлено регіональні чинники, які відображають специфіку внутрішньої суспільнополітичноїситуації, типової для країн Тропічної Африки, і досліджено їх вплив на перебіг та результати демократичного транзиту: етнічний, що набув статусу політичної ідеології, впливає на виборче законодавство, діяльність партій, політичну мобілізацію, електоральні амбіції, а тому вирішення етнічних проблем має вагоме значення для політичного, безпекового, економічного й культурного поступу; економічний, який поки що не став фундаментом для політичної модернізації, оскільки непередбачуваний характер транзиту вимагає синхронізації політичного й економічного змісту трансформацій у цілісну модель поступових реформ, які повинні впроваджуватися відповідно до можливостей регіонального середовища; безпековий, що засвідчує високий рівень конфліктогенності регіону на грунті економічних, територіальних, етнічнорелігійних, конфесійних, мовних суперечностей, через що зберігає потенціал військового втручання в політичний процес і впливає на вибір стратегій демократичного розвитку. Досліджено виклики просуванню демократичних трансформацій у країнах регіону, до яких віднесено: несформованість сильних опозиційних партій, здатних до політичного протистояння; економічна слабкість, що провокує відмову від демократичних процесів; політична значущість етнічної та релігійної диференціації; застосування інституту безпеки для політичного тиску; неструктурованість демократичних інституцій; використання державного ресурсу і конституції для легітимізації влади; інфантильність громадянського суспільства.Узагальнено: політичний розвиток країн Тропічної Африки у 2000х роках характеризується різновекторною спрямованістю транзитів і політикотрансформаційних моделей; спектр можливостей країн до демократизації завдяки потужному сировинному й людському ресурсу, глобалізаційним процесам та міжнародним впливам поступово розширюється, натомість суспільнополітичні механізми їх реалізації залишаються обмеженими; у цілому в регіоні зберігається демократична тенденція, а враховуючи факт незавершеності демократичного транзиту, говорити про його незворотний характер чи згортання демократії некоректно.^UThe di ssertation is devoted t o a comprehensive st udy of regional f actors o f democratic transit in tropical Africa, which determine the specifics of transformation processes and influence their results.The c ontent of the b asic r esearch c oncept of " regional f actors of democratic transition" de fined b y the a uthor a s the i ntegration o f i nternal soc ial c onditions of development and structural components of the political systems, which comprehensively de termine t he s pecifics a nd r esults of tr ansformation processes, have a transnational (regional) d imension a nd de termine th e qua lity of postauthoritarian political regimes, was actualized and conceptualized.The r egional f actors th at r eflect t he s pecifics of the domestic so ciopolitical situation, typical of tr opical A frica, a nd i nfluence t he course and r esults o f democratic transit are identified: ethnic, which h as a cquired the status of p olitical i deology, influences t he electoral l egislation, party a ctivities, political mobilization, e lectoral ambitions, and therefore the solution of ethnic problems is important for political, security, economic and cultural progress; economic, w hich ha s not y et b ecome the f oundation f or political modernization, a s t he u npredictable nature of transit r equires sy nchronization of political a nd e conomic c ontent of tr ansformations into a h olistic model of gradual reforms that must be implemented in accordance with the regional environment; security, which testifies to the high level of conflict in the region on the basis of e conomic, te rritorial, e thnicreligious, r eligious, linguistic c ontradictions, which preserves the potential for military intervention in the political process and influences the choice of strategies for democratic development.Challenges to the promotion of democratic transformations in the countries of the r egion have b een s tudied, w hich i nclude: t he l ack of strong o pposition parties capable of po litical confrontation; economic weakness, w hich pr ovokes the abandonment of democratic processes; political significance of ethnic and religious differentiation; use of th e security institution for p olitical pr essure; un structured democratic institutions; use of sta te resources a nd the c onstitution to le gitimize power; infantilism of civil society.The following phenomena were h ighlighted: t he p olitical d evelopment of tropical Africa in the 2000s is characterized by a multivector orientation of transits and politicaltransformation models; the range of opportunities for democratization of countries due to powerful raw materials and human resources, globalization processes and in ternational influences i s gr adually e xpanding, w hile the s ociopolitical mechanisms of their implementation remain limited; In general, there is a democratic tendency in t he region, and given the fact that democratic transit is incomplete, it is incorrect to talk about its irreversible nature or the collapse of democracy.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського