Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (5)Реферативна база даних (135)Книжкові видання та компакт-диски (151)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>A=РАТУШНЯК$<.>+<.>A=ОЛЬГ$<.>+<.>A=ГЕОРГІЇВНА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 8
Представлено документи з 1 до 8

      
1.

Ратушняк В.П. 
Задача Коші для рівнянь параболічного типу з псевдодиференціальними операторами нескінченного порядку: автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.01.02 / В.П. Ратушняк ; Чернів. нац. ун-т ім. Ю.Федьковича. — Чернівці, 2009. — 18 с. — укp.

Для таких рівнянь одержано результати, подібні до відомих у теорії задачі Коші для параболічних псевдодиференціальних рівнянь зі сталим символом і початковими умовами, які є узагальненими функціями типу розподілів. Досліджено властивості перетворення Фур'є функцій з простору Ф.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В161.622,0 +
Шифр НБУВ: РА363542

Рубрики:

      
2.

Ратушняк Н.П. 
Імунологічні зміни у хворих на ішемічну хворобу серця з есенціальною гіпертензією та їх корекція аторвастатином: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.11 / Н.П. Ратушняк ; Запоріз. держ. мед. ун-т. — Запоріжжя, 2009. — 20 с. — укp.

Встановленно вплив на них комплексної терапії із залученням інгібітору 3-гідроксі-3-метилглутаріл коензім-А редуктази аторвастатину. Встановлено, що запальна активація в пацієнтів на гострий коронарний синдром в поєднанні з гіпертонічною хворобою (ГХ) та у хворих зі сполученням ГХ і стенокардії напруги значно вища, ніж у пацієнтів з ізольованим перебігом стенокардії напруги або гіпертонічної хвороби, що асоціюється з прогностично несприятливим перебігом даних захворювань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р410.11-52 + Р410.030-52 +
Шифр НБУВ: РА365718

Рубрики:

      
3.

Ратушняк Т.В. 
Поширення магнітопружних хвиль зсуву в регулярно-шаруватих магнітострикційних середовищах: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.02.04 / Т.В. Ратушняк ; НАН України. Ін-т механіки ім. С.П.Тимошенка. — К., 2006. — 20 с. — укp.

У рамках лінеаризованої теорії магнітострикції феритів кубічної системи з урахуванням феромагнітного резонансу, базуючись на гамільтоновому формалізмі, розвинуто числовий спосіб дослідження магнітопружних хвиль зсуву та магнітостатичних хвиль у періодично-неоднорідних середовищах. Проаналізовано характер зон пропускання магнітопружних хвиль в областях сильної взаємодії пружних і магнітостатичних хвиль. Визначено форми хвиль довільної частоти для об'ємних пружних, магнітостатичних і магнітопружних хвиль. Для поверхневих магнітопружних і магнітостатичних хвиль побудовано та проаналізовано дисперсійні залежності. Досліджено ступінь їх затухання за умов віддалення від вільної поверхні та визначено групові швидкості поширення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В251.106.34-01,022 + К222.063.324 +
Шифр НБУВ: РА345101

Рубрики:

      
4.

Ратушняк Л.К. 
Поширення та діагностика вірусу шарки сливи на півдні України: Автореф. дис... канд. біол. наук: 06.01.11 / Л.К. Ратушняк ; Нац. аграр. ун-т. — К., 2004. — 19 с. — укp.

Проведено дослідження розповсюдження шарки сливи на півдні України. Встановлено, що Plum pox virus в садах передається персиковою зеленою попелицею (Myzus persicae Lulz.) на початку осені (в кінці серпня - у першій декаді вересня). Виявлено, що резерваторами вірусу є заражені дерева сливи. Встановлено, що насадження плодових кісточкових культур в Одеській області уражені хлоротичним штамом вірусу шарки сливи. Одержано очищені препарати вірусу за модифікованою методикою. Визначено раціональну схему імунізації, за якою одержано високоспецифічну антисироватку. Оптимізовано умови проведення імуноферментного аналізу. Визначено оптимальні календарні строки для виявлення вірусу у процесі масового тестування протягом року.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П478.29 вірус шарка +
Шифр НБУВ: РА333799

Рубрики:

      
5.

Ратушняк О.Г. 
Управління інноваційними проектами термомодернізації будівель: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.22 / О.Г. Ратушняк ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2008. — 18 с. — укp.

Удосконалено методологічні інструменти інтелектуальної підтримки управлінських рішень у процесі реалізації інноваційних проектів термомодернізації будівель. Проаналізовано стан і перспективи управління та реалізації інноваційних енергоощадних проектів стосовно термомодернізації будівель. Висвітлено організаційні та технічні аспекти управління проектами енергоощадження в житлово-комунальному господарстві. За результатами експертно-аналітичного оцінювання управлінських рішень під час реалізації проектів термомодернізації будівель і експериментальних досліджень фактичних тепловтрат через огороджувальні конструкції існуючих будівель підтверджено доцільність впровадження інноваційних енергоощадних технологій в житлово-комунальному господарстві. Для реалізації проекту термомодернізації необхідно розробити математичну модель інтелектуальної підтримки прийняття управлінських рішень менеджером проекту щодо вибору теплоізоляційного матеріалу. Запропоновано методику інтелектуальної підтримки управління проектом термомодернізації будівель, яка реалізується за допомогою комп'ютерних програмних засобів, механізмів організаційно-фінансового та технічного забезпечення реалізації проектів термомодернізації будівель, структурно-логічної моделі управління вартістю інвестиційних енергоощадних проектів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)310-554.081 +
Шифр НБУВ: РА359794

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Ратушняк О.М. 
Формування інтерпретаційної компетентності старшокласників у процесі вивчення зарубіжної літератури: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.М. Ратушняк ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Визначено філософські, літературознавчі, психолого-педагогічні та методичні основи процесу інтерпретації літературного тексту на уроці. Запропоновано теоретично обгрунтовану й експериментально перевірену методичну систему формування інтерпретаційної компетентності старшокласників у процесі вивчення зарубіжної літератури. Розкрито потенційні можливості цієї системи, виявлено умови її реалізації. Наведена методика пеедрбачає використання комплексу методів, прийомів, видів і форм роботи на всіх етапах вивчення літературного твору на уроках зарубіжної літератури, що здійснюється на засадах компетентнісно орієнтованого навчання. Система базується на аналізі та практичному досвіді інтерпретації художнього тексту у старших класах середньоосвітніх закладів України. Експериментально доведено, що запропонована методична система підвищує продуктивність аналітико-інтерпретаційної діяльності школярів, формує вміння інтерпретувати художні твори, сприяє формуванню в учнів старших класів предметної (інтерпретаційної) та загальної компетентності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(0)р20 +
Шифр НБУВ: РА361602

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Ратушняк С. П. 
Фрактальні функції і розподіли їх значень / С. П. Ратушняк. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена двом класам фрактальних функцій, означених на одиничному відрізку в термінах одного двосимвольного узагальнення двійкового зображення чисел і його несамоподібного поліосновного узагальнення. Функція є фрактальною, якщо множини точок несталості, множини особливостей, зокрема диференціального характеру, множини рівнів функції або графік є фрактальними у широкому або вузькому сенсі. Прикладами фрактальних функцій є ніде не монотонні, ніде не диференційовні та сингулярні функції. Для задання та дослідження останніх широко використовують різні системи зображення чисел. Нетривіальною задачею в цьому аспекті є аналітичне задання фрактальної функції, аргумент і значення, якої подані в термінах одного і того ж двосимвольного зображення. Основна задача цієї роботи – оцінити потенціал двосимвольних систем кодування дійсних чисел як апарату для задання та дослідження функцій з фрактальними властивостями, а саме: використовуючи функціональну залежність двох змінних між парами цифр аргумента і цифрами значення функції коректно означити класи функцій з локально складною структурою. Для двох класів функцій, пов'язаних з двоосновним кодуванням чисел одиничного відрізка засобами двосимвольного алфавіту вивчити структурні, варіаційні, автомодельні і фрактальні властивості, описати тополого-метричні властивості суттєвих для них множин (графіків, множин рівнів, множин особливостей різного роду тощо), а також лебегівську структуру розподілів їх значень при рівномірному розподілі аргумента. Для конструктивно описаних класів функцій проведено дослідження фрактальних, диференціальних, структурних та варіаційних властивостей, на конкретних прикладах продемонстровано методологію дослідження розподілів значень функцій. Розв'язано дві задачі ймовірнісної теорії кодування, результати яких узагальнюють дослідження розподілів випадкових величин, заданих своїм двосимвольним зображенням.^UThe thesis is devoted to two classes of fractal functions defined onthe unit segment in terms of one two-symbol generalization of thebinary representation of numbers and its non-self-similar polybasicgeneralization. A function is a fractal function if the set ofnon-constancy points, the set of features (in particular, features ofthe differential nature), the level sets or the graph are fractal in abroad or narrow sense. Nowhere monotonic, nowhere differentiable andsingular functions are examples of fractal functions. To define andstudy them a various systems of encoding of numbers are widely used.In this aspect, a non-trivial task is the analytical definition of afractal function whose argument and value are given in terms of thesame two-symbol representation.The main task of this work is an evaluation of the potential oftwo-symbol system of encoding of real numbers as an instrument fordefinition and studying functions with fractal properties, namely:using the functional dependence of two variables between pairs ofdigits of argument and digits of value of function to give awell-defined classes of functions with locally complicated structure.For two classes of functions related to the two-base encoding ofnumbers of a unit segment by means of a two-symbol alphabet, we studystructural, variational, self-similar and fractal properties, describethe topological and metric properties of essential sets (graphs, levelsets, sets of features of different kinds, etc.), and also study theLebesgue structure of distributions of their values with uniformdistribution of the argument.For constructively described classes of functions, fractal,differential, structural and variational properties are studied. Themethodology of research of distributions of values of functions isshown on concrete examples. Two problems of probabilistic theory forencoding of numbers are solved. These results generalize the study ofdistributions of random variables given by their two-symbolrepresentation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Ратушняк Н. О. 
"Індивідуалізація інклюзивного навчання учнів початкової школи" / Н. О. Ратушняк. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт дослідження: інклюзивне навчання учнів початкової школи.Предмет дослідження: педагогічні умови індивідуалізації інклюзивного навчання учнів початкової школи.Мета: обґрунтувати та експериментально перевірити ефективність педагогічних умов індивідуалізації інклюзивного навчання учнів початкової школи.Наукова новизна одержаних результатів полягає в тому, що:Теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено педагогічні умови індивідуалізації інклюзивного навчання учнів початкової школи (формування стійкої мотивації до учіння у процесі інтелектуально-особистісного розвитку учня; формування освітньо-розвивального середовища для організації самостійної навчальної діяльності; забезпечення корекційної допомоги учням з особливими потребами у процесі індивідуальної навчально-пізнавальної діяльності).Змодельовано процес реалізації педагогічних умов індивідуалізації інклюзивного навчання учнів початкової школи, що охоплюють мотиваційний, змістовий і процесуальний компоненти навчальної діяльності. У моделі відображено мету, принципи, завдання та зміст процесу індивідуалізації інклюзивного навчання; форми та методи роботи в умовах інклюзії; критерії і показники для визначення рівнів сформованості самостійної навчально-пізнавальної діяльності (початковий, середній, достатній); У процесі дослідження уточнено основні поняття (індивідуалізація, інклюзія, інклюзивне навчання молодших школярів) у контексті освітнього процесу початкової школи та сформульовано авторське визначення поняття індивідуалізація інклюзивного навчання. Під цим поняттям розуміємо процес реалізації індивідуального підходу, у якому передбачено врахування індивідуальних психофізіологічних особливостей під час організації спільної навчальної роботи звичайних учнів та учнів з особливими освітніми потребами, результатом якої є сформованість їхньої самостійної навчально-пізнавальної діяльності ; Набули подальшого розвитку зміст, методи і форми індивідуалізації навчання учнів з особливими потребами.Експериментальне дослідження проведено у три етапи. На констатувальному етапі експерименту за допомогою діагностичних методів (спостереження, анкетування, інтерв'ювання і т. п.) було визначено початковий рівень сформованості компонентів самостійної навчально-пізнавальної діяльності молодших школярів з особливими потребами. Формувальний етап полягав в обґрунтуванні ефективних прийомів, форм і методів формування рівнів сформованості компонентів самостійної навчально-пізнавальної діяльності молодших школярів з особливими потребами інноваційними засобами корекційного навчання. Контрольний етап експерименту – визначення ефективності впливу педагогічних умов і корекційної допомоги на формування компонентів самостійної навчально-пізнавальної діяльності учнів початкової школи з особливими потребами.Здійсненою діагностикою сформованості компонентів самостійної навчально-пізнавальної діяльності молодших школярів з особливими потребами встановлено: достатній рівень самостійної навчально-пізнавальної діяльності молодших школярів з особливими потребами сформований у 2 учнів (7,4%), середній – у 12 (44,4%) школярів, початковий – у 13 (48,2%). Причиною цього є слабка реалізація системного підходу до організації інклюзивного навчання в початковій школі; недостатнє врахування індивідуальних освітніх потреб учнів з особливими потребами; фрагментарна підготовка вчителів початкової школи до організації інклюзивного навчання цієї категорії школярів.У програмі індивідуалізації навчання учнів з особливими освітніми потребами в інклюзивному класі було охоплено компоненти навчальної діяльності (мотиваційно-цільовий, змістовий, діяльнісно-результативний).Для перевірки ефективності експериментального навчання на завершальному етапі експерименту було проведено контрольний зріз за допомогою комплексу методів дослідження (розв'язування пізнавальних завдань, спостереження, бесіди, аналіз продуктів навчальної діяльності), проаналізовано отримані дані та здійснено інтерпретацію його результатів.Аналіз результатів формувального етапу експериментального дослідження засвідчив дієвість педагогічних умов. Про це свідчать позитивні зміни рівнів сформованості компонентів самостійної навчально-пізнавальної діяльності молодших школярів з особливими потребами в експериментальних групах: кількість учнів ЕГ, які досягли достатнього й середнього рівнів збільшилася на 18,5%, та 19,4%, а в КГ – на 3,6%). Кількість учнів із початковим рівнем в ЕГ зменшилася на -37,9%,а в КГ – 3,6% відповідно. Практичне значення одержаних результатів полягає в розробці методики реалізації педагогічних умов індивідуалізації інклюзивного навчання учнів початкової школи; програми експериментального навчання, методичних рекомендацій для вчителів початкової школи щодо забезпечення індивідуалізації інклюзивного навчання молодших школярів.^UObject of research: primary school pupils' inclusive education.Subject of research: pedagogical conditions for individualization of primary school pupils' inclusive education.The purpose of the study: to substantiate and experimentally test the effectiveness of pedagogical conditions for individualization of primary school pupils' inclusive education.The scientific novelty of the obtained results:The pedagogical conditions for individualization of primary school pupils' inclusive education (formation of stable motivation to learn in the process of pupils' intellectual and personal development; formation of educational and developmental environment for independent learning; provision of correctional assistance to pupils with special needs in the process of individual educational and cognitive activities) are theoretically substantiated and experimentally tested.The realization process of pedagogical conditions for individualization of primary school pupils' inclusive education, covering motivational, semantic and procedural components of educational activity, is modelled. The model reflects the purpose, principles, objectives and content of the inclusive education individualization process; forms and methods of work in the conditions of inclusion; criteria and indicators; formation of knowledge about the independent learning features; ability to understand and adjust one's own learning activity, to determine the levels of independent educational and cognitive activities (initial, average, sufficient).In the course of the research the basic concepts (individualization, inclusion, primary school pupils' inclusive education) in the context of primary school educational process are specified and the author's definition of the inclusive education individualization concept is formulated. Under this concept we understand the process of implementing the individual approach, which takes into account individual psychophysiological features in the organization of common educational work of ordinary pupils and pupils with special educational needs, the result of which is the formation of their independent learning activities.The content, methods and forms of individualization of pupils' with special needs education have been further developed.The experimental study was conducted in three stages. At the ascertaining stage of the experiment with the help of diagnostic methods the initial level of primary school pupils' with special needs independent educational and cognitive activity components formation was determined. The formative stage consisted in substantiation of effective receptions, forms and methods of formation of levels of primary school pupils' with special needs independent educational and cognitive activity components formation by innovative means of correctional training. The control stage of the experiment was to determine the effectiveness of pedagogical conditions and correctional assistance influence on the formation of primary school pupils' with special needs independent educational and cognitive activities components.The performed diagnostics of primary school pupils' with special needs independent educational and cognitive activity components formation established: a sufficient level of primary school pupils' with special needs independent educational and cognitive activity was formed in 2 pupils (7.4%), average — in 12 (44.4%) pupils, initial — in 13 (48.2%). The reason for this is the weak implementation of a systematic approach to the organization of inclusive education in primary school; insufficient consideration of pupils' individual educational needs; fragmentary training of primary school teachers to organize inclusive education for this category of pupils.The program of inclusive education was aimed at forming the following components of independent educational and cognitive activities of pupils with special educational needs: motivational-value, semantic and activity-productive.To test the effectiveness of experimental training at the final stage of the experiment, a control section was performed using a set of research methods (solving cognitive tasks, observation, conversation, analysis of educational products), analysed the data and interpreted its results.Analysis of the results of the formative stage of the experimental study showed the effectiveness of pedagogical conditions. This is evidenced by the positive changes in the levels of independent educational and cognitive activities components formation of primary school children with special needs from experimental groups (EG): the number of EG pupils who reached sufficient and average levels increased by 18.5% and 19.4%, and in control groups (CG) — by 3.6%. The number of pupils with the initial level in EG decreased by –37.9%, and in CG –3.6%, respectively.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського