Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (18)Реферативна база даних (132)Книжкові видання та компакт-диски (248)Журнали та продовжувані видання (10)
Пошуковий запит: (<.>A=СТАВЧЕНК$<.>+<.>A=СЕРГІЙ$<.>+<.>A=ВІКТОРОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 17
Представлено документи з 1 до 17

      
1.

Сергійчик В. О. 
Адміністративно-правові засади виконання Україною обов'язків держави прапора щодо контролю технічного стану морських суден: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / В. О. Сергійчик ; Одес. нац. юрид. акад. — О., 2010. — 19 с. — укp.

Запропоновано нове вирішення наукової проблеми, яке виявляється у необхідності забезпечення ефективності виконання Україною обов'язків держави прапора щодо контролю технічного стану морських торговельних суден шляхом вдосконалення адміністративно-правових засад виконавчо-розпорядчої діяльності відповідних органів виконавчої влади. Визначено міжнародно-правові та національно-правові підстави та наслідки набуття Україною правового статусу "держава прапору". Досліджено історичні, правові й організаційні підвалини створення та становлення національного класифікаційного товариства "Регістр судноплавства України", його правовий статус, функції та повноваження. Запропоновано зміни у складі центральних органів виконавчої влади України щодо технічного регулювання у галузі торговельного мореплавства та визначено їх функціональну компетенцію.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х912.523.4 + Х819(4УКР)125.42
Шифр НБУВ: РА373187 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Сергійчук О.М. 
Вища школа України в умовах лібералізації суспільного життя. 1953 - 1964 рр.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.М. Сергійчук ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2002. — 17 с. — укp.

Проаналізовано політику партійно-радянської влади щодо вищої школи у період хрущовської "відлиги". З'ясовано суть лібералізації суспільного життя, її вплив на розвиток вищої школи та реформування вищих навчальних закладів республіки. Визначено кількісний та якісний склад науково-педагогічних кадрів вищої школи України, розкрито особливості їх підготовки за умов децентралізації управління вузами. Виявлено особливості формування складу студентів вузів, простежено їх національне та соціальне походження. Досліджено вплив лібералізації суспільних процесів на проведення навчального процесу, проаналізовано підходи партійних і громадських організацій до виховання студентства. Значну увагу приділено матеріально-технічному забезпеченню вищої школи республіки, її фінансуванню, житлово-побутовим умовам студентів. Прослідковано міжнародні зв'язки вищих навчальних закладів республіки з вузами інших країн світу, а також встановлено їх характер і результативність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4УКР)7
Шифр НБУВ: РА320949 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Сергійчук О.Л. 
Діагностика та лікування ахалазії кардії: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.03 / О.Л. Сергійчук ; Вінниц. нац. мед. ун-т ім. М.І.Пирогова. — Вінниця, 2009. — 20 с. — укp.

Наведено результати обстеження та лікування 122-х пацієнтів з ахалазією кардії (АК). Показано, що діагностика патології саме на ранніх стадіях зумовлює позитивні безпосередні та віддалені наслідки лікування. Розглянуто схему обстеження хворого щодо наявності дисфагічного синдрому, що включає вперше впроваджену соно-діагностику, допомагає вчасно діагностувати АК та диференціювати її зі злоякісними ураженнями стравохідно-шлункового переходу. Оцінено безпосередні та віддалені (до 11-ти років) наслідки лікування АК, проаналізовано причини ускладнень і рецидивів захворювання. Зазначено, що розроблена методика кардіодилатацій дозволяє ефективно та безпечно проводити хірургічну корекцію АК на I - III стадіях захворювання з позитивним ефектом на момент виписки в понад 80 % випадків та в понад 70 % - у віддалений час з чітким економічним підгрунтям. Стало можливим відновлення пасажу їжі в комплексі передопераційної підготовки у хворих з IV стадією АК та в разі післяопераційних стриктур кардії. Аналіз результатів оперативного лікування АК засвідчив переваги абдомінального доступу операції Геллера з передньою неповною фундоплікацією. Використання розробленої методики інтраопераційної внутрішньопорожнинної трансілюмінації для виконання адекватної за глибиною та довжиною езофагокардіоміотомії сприяє уникненню інтраопераційних труднощів та ускладнень, особливо у разі повторних хірургічних втручань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р457.365.605.6-5 +
Шифр НБУВ: РА368508

      
4.

Сергійчук О. В. 
Оптимізація методів загального знеболення в амбулаторній та малоінвазивній хірургії: автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.01.30 / О. В. Сергійчук ; Вінниц. нац. мед. ун-т ім. М.І.Пирогова. — К., 2010. — 22 с. — укp.

Вперше застосовано концепцію комплексного підходу щодо анестезіологічного знеболення амбулаторних операцій. Встановлено доцільність застосування оптимізованих схем тотальної внутрішньовенної анестезії в поєднанні з методом попереджувальної аналгезії у хворих, які піддягали амбулаторним та малоінвазивним хірургічним втручанням. Вперше обгрунтовано ефективність і безпечність даної схеми тотальної внутрішньовенної анестезії у хворих з окремими, компенсованими складними клінічними випадками супутньої патології. Розроблено та впроваджено метод дистанційного спостереження за станом хворих у віддаленому післяопераційному періоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р451
Шифр НБУВ: РА369801 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Релігія   
5.

Сергійко В.Ф. 
Соціально-етичне вчення християнства: тенденції розвитку, конфесійні особливості: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.11 / В.Ф. Сергійко ; Ін-т філос. ім. Г.С.Сковороди НАН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Соціальне вчення католицизму у трьох його вимірах - теоретичному, історичному, практичному проаналізовано у контексті розвитку від теоцентризму до антропоцентризму. Розкрито зміст протестантської трудової етики, яка утвердила у суспільній практиці типово буржуазні норми та цінності, стала світським вираженням нового християнського символу віри, оформленням у релігійному обрамленні буржуазного політико-правового порядку. Доведено, що соціальна концепція Російської православної церкви побудована на різкому протиставленні теоцентричної духовної традиції російського православ'я та європейського антропоцентричного гуманізму, слов'янсько-православної національно-культурної ідентичності та секуляризованої, уніфікованої, глобалізованої Європи, російського народного православ'я з державним статусом і міжнародних стандартів прав людини, європейської концепції свободи совісті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Э37-44 +
Шифр НБУВ: РА324812

Рубрики:

      
6.

Сергійчук Б. В. 
Українсько-турецькі відносини в першій чверті XX ст.: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.02 / Б. В. Сергійчук ; Дип. акад. України при М-ві закордон. справ України. — К., 2011. — 19 с. — укp.

Вперше в українській історіографії всебічно досліджено процес здійснення зовнішньополітичного курсу незалежної України в Чорноморському регіоні в першій чверті ХХ ст. на основі аналізу українсько-турецьких відносин. Введено до наукового обігу архівні документи та матеріали, в тому числі й іноземні, що поглиблюють інформацію про розвиток українсько-турецьких відносин. Висвітлено діяльність константинопольської філії Союзу Визволення України в роки Першої світової війни, зусиллями якої відновлено контакти між українським і турецьким народами. Розглянуто діяльність Посольства України в Стамбулі в різних аспектах, викликаних тогочасними реаліями, становище українських біженців, які опинилися в таборах військовополонених на теренах колишньої Османської імперії, та ту допомогу, яка надавалася їм українськими дипломатами. Визначено роль, яку відігравала Українська Дипломатична місія в Туреччині щодо визнання автокефалії Української Православної Церкви. Переглянуто характер відносин між УСРР і керівництвом національно-визвольного руху Туреччини у 1921 - 1922 рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-64(5ТУЕ) + Т3(5ТУЕ)61-6
Шифр НБУВ: РА382130 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Сергійчук С. І. 
Управління продуктивністю праці в машинобудуванні: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.07 / С. І. Сергійчук ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Визначено соціально-економічну сутність управління продуктивністю праці (ПП). Досліджено чинники зростання ПП відповідно до етапів розвитку національної економіки, проаналізовано науково-методичні підходи щодо її оцінювання та вимірювання. Проведено оцінювання ПП в контексті макроекономічної трансформації національної екеноміки за умов кризи. Досліджено стан ПП у промисловості. Проаналізовано управління нею на підприємствах машинобудування України. Запропоновано формування інноваційної інфраструктури як передумови підвищення рівня ПП та конкурентоспроможності промисловості. Проведено прогнозування ПП в системі макроекономічних показників за умови впровадження антикризових заходів. Визначено напрями удосконалення механізму управління ПП на промисловому підприємстві.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.851.1-641-21
Шифр НБУВ: РА380014 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Ставченко С.В. 
Філософське осмислення трансформації держави (історико-філософський аналіз): Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / С.В. Ставченко ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2003. — 18 с. — укp.

На підставі аналізу політичних вчень античних філософів (Платона, Арістотеля), мислителів Нового часу (Т.Гоббса, Дж.Локка) та представників Німецької класичної філософії (І.Канта, Гегеля) визначено своєрідність підходів до філософського осмислення трансформації держави. За допомогою розробленої системи критеріїв (механізму трансформації держави, його пріоритетних компонентів, а також логіки, спрямованості та інтервалу трансформації держави) виявлено й описано закономірності філософського осмислення даного процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(0)321 + Ю3(0)5 + Ф1(0) +
Шифр НБУВ: РА325325

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Ставченко С. В. 
Управління політичною кризою в демократичних політичних системах: теоретико-методологічний аналіз / С. В. Ставченко. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт – загальна архітектоніка та процесуально-динамічні засади управління політичною кризою. Мета - розкриття теоретико-методологічних засад управління політичною кризою в умовах демократичних політичних систем. Методи - комплексна єдність циклічного, системно-кібернетичного та синергетичного підходів, теоретико-методологічний аналіз, методи структурно-функціонального аналізу, моделювання, порівняння. У дисертації охарактеризовано епістемологічні засади дослідження політичних криз та можливостей управління ними. Розроблено інтерпретативну стратегію дослідження управління політичних криз як теоретичного концепту і політичної практики задля методологічного упорядковання різноманіття понятійно-категоріального апарату політичного кризового менеджменту та врахування досвіду демократичних політичних систем для врегулювання політичних криз у сучасній Україні. Розкрито процесуально-динамічні особливості управління політичною кризою в умовах демократичних політичних систем, з'ясовано можливості діагностики кризових явищ у фазових переходах розвитку демократичної політичної системи. Виділено та описано типи політичних криз у контексті розвитку демократичних політичних систем. Виявлено сутнісні характеристики кризи керованості як базової складової політичної кризи та розкрито стратегічні орієнтири її регулювання на різних етапах кризового управління в умовах демократичної політичної системи. Експліковано характер взаємозв'язку між учасниками кризового процесу та виявлено специфіку кризової комунікації в умовах демократичної політичної системи. Розкрито зміст превентивних технологій управління політичною кризою та встановлено можливості їх застосування в умовах транзитивних політичних систем. Виявлено специфіку медіасупроводу кризової ситуації у демократичних політичних системах та охарактеризовано його основні етапи. Сфера – управління політичною кризою, навчальний процес.^UObject – general architectonics and procedural-dynamic principles of management of a political crisis. The purpose is to reveal the theoretical and methodological principles of management of the political crisis in the conditions of democratic political systems. Methods – complex unity of cyclic, systemic-cybernetic and synergetic approaches, theoretical and methodological analysis, methods of structural-functional analysis, modeling, comparison. The dissertation describes the epistemological principles of the study of political crises and their management possibilities. An interpretive strategy for studying the management of political crises as a theoretical concept and political practice is developed for the purpose of methodological ordering of the diversity of the conceptual-categorical apparatus of political crisis management and use of experience of democratic political systems for resolving political crises in modern Ukraine. The procedural-dynamic features of management of the political crisis in the conditions of democratic political systems are revealed, and the possibilities of diagnosing crisis phenomena in the phase transitions of the development of a democratic political system are clarified. The types of political crises in the context of the development of democratic political systems have been identified and described. The essential characteristics of the crisis of manageability as the basic component of the political crisis are revealed and the strategic guidelines for its regulation at different stages of crisis management in the conditions of a democratic political system are revealed. The nature of the relationship between the participants in the crisis process and the specifics of crisis communication in the conditions of a democratic political system are revealed. The content of preventive technologies of management of the political crisis is revealed and possibilities of their application in conditions of transitive political systems are established. The specifics of media support of the crisis situation in democratic political systems are revealed and its main stages are characterized. Sphere – management of the political crisis, educational process.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Марфобудінова Л. І. 
Ґендерна політична теорія як чинник концептуального обґрунтування сучасної демократії участі / Л. І. Марфобудінова. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт – світоглядні та ідейні настанови взаємодії ґендеру і політики в умовах сучасної демократії.. Мета - з'ясувати зміст і структурно-методологічні засади сучасної ґендерної політичної теорії як чинника концептуального обґрунтування сучасної демократії участі. Методи – принципи об'єктивності, історизму, комплексного підходу, класифікація, порівняння, моделювання, системний, структурно-функціональний, синергетичний методи, неоінституційний підхід, компаративний аналіз, біхевіористський метод. У дисертації досліджено сучасний стан, структура та особливості розвитку теоретичного осмислення ґендерних концептуальних обґрунтувань партиципаторної демократії. Подано визначення поняття «пояснювальна спроможність ґендерної політичної теорії». Виявлено сутність процесів ґендеризації демократичної політики та політизації ґендерної сфери в умовах демократії участі. Розкрито зміст процедури ґендерної політичної реконструкції. Уточнено підходи до демаркації теоретичних положень ґендерних політичних досліджень та положень ідеологічних доктрин фемінізму. Обґрунтовано маркери експлікації дослідних практик впливу ґендерної ідентичності авторської позиції на зміст дослідження та його результати. Розвинуто обґрунтування маркерів еволюції теоретичне відображення ґендерного питання у політичному розвитку сучасної України. Сфера – удосконалення законодавства України з питань дотримання ґендерного паритету, навчальний процес.^UThe object of the study is the worldviews and ideological directions of gender interaction and politics in today's democracy. The aim is to find out the content and structural and methodological foundations of contemporary gender political theory as a factor in the conceptual justification of modern participatory democracy.Methods – principles of objectivity, historical method, comprehensive approach, classification, comparison, modeling, systemic, structural and functional, synergistic methods, non-institutional approach, comparative analysis, behaviorist method. The dissertation examines the current state, structure and features of the development of the theoretical conceptual justifications of participatory democracy. The definition of "explanatory capacity of gender political theory" is given. The essence of the processes of genderization of democratic policy and politicization of the gender sphere in the conditions of participatory democracy are revealed. The content of the procedure of gender political reconstruction is revealed. Approaches to demarcation of theoretical positions of gender political studies and of ideological doctrines of feminism have been clarified. Marks of explication of research practices of influence of gender identity of the author's position on the content of the research and its results are substantiated. The justification of evolutionary markers has been developed to provide a theoretical reflection of the gender issue in the political development of modern Ukraine. Sphere - improving the legislation of Ukraine on gender parity, educational process.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Худик Г. О. 
Стратегії іміджевої політичної комунікації як механізм антикризової стабілізації транзитивних політичних систем / Г. О. Худик. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт – політична комунікація у період демократичного транзиту. Мета – встановлення особливостей стратегій іміджевої політичної комунікації як механізму антикризової стабілізації транзитивних політичних систем. Методи – системний і структурно-функціональний методи, неоінституційний підхід, компаративний аналіз, метод ретроспективної реконструкції. Встановлено значення стратегії іміджевої політичної комунікації як процедури визначення політичних цілей трансляції іміджевих повідомлень засобами політичної комунікації. Визначено сутність прогностичного елементу стратегії іміджевої політико-комунікаційної кампанії. Представлено оптимальний алгоритм стратегічної моделі іміджевої політики комунікаційної кампанії. Розвинуто концептуальне обґрунтування стратегічної координації політико-комунікаційного забезпечення демократичних реформ в умовах інформаційного впливу іноземних держав. Обґрунтована розробка менеджерської структури реалізації антикризової політико-комунікаційної стратегії. Уточнено оптимальну модель антикризової політичної комунікації для сучасної України. Обґрунтовано системний характер розробки, формування і поширення політичного іміджу як особливого різновиду політичної діяльності. Розкрито функціональний зміст іміджевих політичних комунікацій і можливості прогнозування впливу комунікаційних політичних повідомлень на функціонування політичних інститутів і процесів. Сфера – розробка, корегування та вдосконалення стратегій іміджевої політичної комунікації, навчальний процес.^UThe object is political communication during the period of democratic transit. The purpose is to establish the peculiarities of the image political communication strategies as a mechanism of anti-crisis stabilization of transitive political systems. Methods – system and structural-functional methods, neoinstitutional approach, comparative analysis, method of retrospective reconstruction. The importance of the strategy of image political communication as a procedure for determining the political goals of the image messages broadcasting with means of political communication is established. The essence of the predictive element of the image political and communication campaign strategy is determined. The optimal algorithm of the strategic model of the image political communication campaign is presented. The conceptual substantiation of strategic coordination of political and communication support of democratic reforms in the conditions of information influence of foreign states is developed. The development of the managerial structure of the anti-crisis political communication strategy implementation is substantiated. The optimal model of modern Ukraine`s anti-crisis political communication is specified. The systematic nature of the development, formation and dissemination of political image as a special kind of political activity is substantiated. The functional content of image political communications and the possibility of forecasting the influence of communication political messages on the functioning of political institutions and processes are revealed. Sphere – development, correction and improvement of image political communication strategies, educational process.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Сергійчук В. В. 
Розголошення державної таємниці: кримінально-правова та кримінологічна характеристика / В. В. Сергійчук. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням кримінально-правових і кримінологічних засад охорони державної таємниці в Україні.Проаналізовано історію становлення та розвитку кримінально-правової охорони державної таємниці на українських землях від часів Київської Русі до сьогодення, здійснено порівняльно-правову характеристику систем кримінально-правової охорони державної таємниці в деяких зарубіжних країнах (Естонія, Франція, Узбекистан, Туреччина, Молдова і Білорусь). Проаналізовано склад злочину – розголошення державної таємниці, передбачений ст. 328 КК, проведено відмежування його від суміжних злочинів, а також здійснено кримінологічну характеристику цього злочину.У результаті дослідження сформульовано нові положення, висновки та пропозиції, які в подальшому можуть бути використані для розвитку інституту кримінально-правової охорони державної таємниці в Україні, а також запропоновано зміни до КК з метою вдосконалення його положень.^UThe dissertation research is a complex and systematic scientific research of the crime – disclosure of a state secret. The history of criminal-legal protection of a state secret on Ukrainian lands was analysed. It was stated that the criminal-legal protection of a state secret has undergone a difficult path of development since the time of Kievan Rus till nowadays. As a result of the analysis the concept of a state secret in the times of Kievan Rus, the definition of protection of information constituting a state secret in the times of Kievan Rus and the characteristics of a state secret of that time, the list of information that was a state secret in the times of Cossacks and Hetmanate, the XIX – early XX century, and during the period when Ukraine was a part of the USSR were formulated. For the first time, the criminal measures of state secrets protection in the countries such as Estonia, France, Uzbekistan, Turkey, Moldova and Belarus were analysed in complex and compared to the criminal law protection of a state secret in Ukraine. As a result of the analysis, common and distinctive peculiarities of the legal provisions of the criminal codes of these states regarding the system of state secrets protection were analysed, and also indicated some legal provisions that should be incorporated into our national legislation in this sphere.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Омельченко С. В. 
Безпековий вимір політичної стабільності: політико-інституційні основи в сучасній Україні: автореферат дис. ... д.філософ : 052 / С. В. Омельченко. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертацію присвячено встановленню компонентів безпекового виміру та конфігурації політико-інституційних основ політичної стабільності сучасної України.Визначено поняття безпекового виміру політичної стабільності. З'ясовано концептуальну структуру політико-інституційного контуру політичної безпеки. встановлено принципи оптимізації стану політичної безпеки. Розвинуто типи загроз політико-інституційної стабільності в рамках безпекового виміру сучасній Україні. Обґрунтовано вимоги мінімального стану політичної безпеки для демократичної політичної стабільності. Здійснено розробку концепції оптимізації політико- інституційної співпраці в безпекові сфері в умовах військової кризи. Уточнено концепцію стану політичної безпеки у міждисциплінарному вимірі на основі пріоритетів ризиків та загроз, важливих для демократичної політичної стабільності.Основними рівнями політико-інституційного забезпечення політичної стабільності в умовах сталої демократії є рівень локальних громад, рівень національних самоврядних та саморганізованих структур та формалізований рівень політичного врядування. За параметрами значення для політичної безпеки ці рівні визначається як рівноважні. Зокрема, ідеться про порядок обговорення безпекового порядку денного, механізми просування безпекових ідей, оперативні управлінські дії тощо. Взаємозв'язок всіх трьох рівнів визначається здатністю політичних структур осягнути загрози та виклики, які існують на міжнародному, національному, регіональному та локальному рівнях. Політична безпека відступає результатом домовленостей між організованими групами інтересів та «ідейною» громадськістю, яка активно просуває свої доктрини у медіапросторі. Державно-громадська співпраця виступає важливим елементом демократизації політико-інституційної структури політичної стабільності та політичної безпеки в сучасній Україні. Якщо на початку доби Незалежності безпековий сектор був повністю орієнтований на державну інституційну підтримку й забезпечення, то буремні події 2014 року засвідчили, що участь громадськості також виступає ключовим елементом захисту Незалежності, суверенітету і територіальної цілісності України. Громадська інституційна складова політичної безпеки України виявилися більш ініціативною, мобільною, чутливою до інновацій в умовах складних та багатовимірних викликів. Налагодження горизонтальних міжінституційних контактів між державою (Верховною Радою, Президентом, міністерствами і відомствами тощо) та волонтерськими рухами, організаціями допомоги та підтримки дали змогу оперативно зреагувати на російську агресію. Інституційний контур політичної безпеки і стабільності сучасної України включає низку інститутів, які безпосередньо мають нормативні повноваження у цій сфері, а також низку «додаткових» («непрофільних») установ, які впливають на безпекову ситуацію непрямим чином. Взаємодія між цими двома групами інститутів заступає ключовим критерієм оптимальної схеми контуру політичної безпеки сучасної України в період російської агресії та подальших періодів відновлення і сталого демократичного розвитку. До першої групи інститутів політико-безпекового контуру належать інститути публічної влади та місцевого самоврядування, які на законній основі здійснюють охорону державного суверенітету та територіальної цілісності сучасної України. До другої групи належать такі інститути, як політичні партії, громадські організації, вільні демократичні засоби масової інформації, експертна наукова спільнота, представники професійних спільнот, а також релігійних громад і економічних об'єднань тощо. Функція державно-інституційної структури – визначати пріоритети, створювати умови і механізми формування стану політичної безпеки. Цей стан оцінюється як відсутність або нейтралізація загроз національній державності та територіальної цілісності, а також можливість реагування на низку перспективних загроз першого порядку.Вибір теми дисертаційного дослідження зумовлений станом знань про політику безпеки в Україні та викликами національній безпеці в умовах зовнішньої агресії. Але провідним спрямовуючим чинником є оптимізація статусу інституційних акторів політики безпеки в Україні. Вона покликана встановити рівний та прозорий доступ до ініціювання змін та реформ у безпековій сфері. Необхідно створити механізми запобігання інституційної бездіяльності, провокаційної поведінки, забезпечити розширення поля кваліфікації елементів прямої шкоди національній безпеці як для державно-владних, так і для громадсько-соціальних інститутів і спільнот.^UThe concept of the security dimension of political stability is defined. The conceptual structure of the political-institutional contour of political security is clarified. the principles of optimizing the state of political security have been established. The types of threats to political and institutional stability within the framework of the security dimension of modern Ukraine have been developed. The requirements of the minimum state of political security for democratic political stability are substantiated. The development of the concept of optimization of political and institutional cooperation in the security sphere in the conditions of a military crisis was carried out. The concept of the state of political security in an interdisciplinary dimension based on the priorities of risks and threats important for democratic political stability is specified.The main levels of political and institutional provision of political stability in the conditions of stable democracy are the level of local communities, the level of national self-governing and self-organized structures, and the formalized level of political governance. According to the parameters of importance for political security, these levels are defined as equilibrium. In particular, it concerns the procedure for discussing the security agenda, mechanisms for promoting security ideas, operational management actions, etc. The interrelationship of all three levels is determined by the ability of political structures to grasp the threats and challenges that exist at the international, national, regional and local levels. Political security recedes as a result of agreements between organized interest groups and an "ideological" public that actively promotes its doctrines in the media space. State-public cooperation is an important element of the democratization of the political-institutional structure of political stability and political security in modern Ukraine. If at the beginning of the era of Independence, the security sector was completely focused on state institutional support and provision, then the stormy events of 2014 proved that public participation is also a key element in protecting Ukraine's independence, sovereignty, and territorial integrity. The public institutional component of Ukraine's political security turned out to be more proactive, mobile, and sensitive to innovations in the face of complex and multidimensional challenges. The establishment of horizontal inter-institutional contacts between the state (the Verkhovna Rada, the President, ministries and agencies, etc.) and volunteer movements, aid and support organizations made it possible to respond promptly to Russian aggression. The institutional contour of political security and stability of modern Ukraine includes a number of institutions that directly have regulatory powers in this area, as well as a number of "additional" ("non-core") institutions that influence the security situation indirectly. The interaction between these two groups of institutions is a key criterion for the optimal scheme of the outline of the political security of modern Ukraine during the period of Russian aggression and subsequent periods of recovery and sustainable democratic development. The first group of institutions of the political and security contour includes institutions of public power and local self-government, which legally protect the state sovereignty and territorial integrity of modern Ukraine. The second group includes such institutions as political parties, public organizations, free democratic mass media, expert scientific community, representatives of professional communities, as well as religious communities and economic associations, etc. The function of the state-institutional structure is to determine priorities, create conditions and mechanisms for the formation of a state of political security. This state is assessed as the absence or neutralization of threats to national statehood and territorial integrity, as well as the possibility of responding to a number of prospective threats of the first order.The choice of the topic of the dissertation research is determined by the state of knowledge about security policy in Ukraine and challenges to national security in the conditions of external aggression. But the leading guiding factor is the optimization of the status of institutional actors of security policy in Ukraine. It is designed to establish equal and transparent access to the initiation of changes and reforms in the security sphere. It is necessary to create mechanisms to prevent institutional inactivity, provocative behavior, and to expand the field of qualification of elements of direct damage to national security for both state-authority and public-social institutions and communities.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Сергійчук Р. В. 
Малоінвазивна перкутанна нефролітотрипсія без нефростомії: автореферат дис. ... д.філософ : 222 / Р. В. Сергійчук. — Б.м., 2023 — укp.

Сечокам’яна хвороба є одним із найбільш розповсюджених захворювань.Захворюваність уролітіазом у світі досягає 2-5%, а пацієнти з СКХ складають30-45% всього контингенту урологічних стаціонарів, і з них нефролітіазомхворіють близько 50%. СКХ може перебігати з явищами гострого та хронічногопієлонефриту, частими рецидивами, що у свою чергу призводить довиникнення ниркової недостатності, інвалідизації та смертності .Виходячи з цього, метою нашої роботи стало підвищення ефективностілікування сечокам'яної хвороби шляхом малоінвазивної перкутанноїнефролітотрипсії. Відповідно до поставлених завдань на кафедрі урологіїНаціонального медичного університету охорони здоров’я України ім. П.Л.Шупика в роботі було досліджено 190 випадків захворювання сечокам’яноюхворобою при котрих були виявлені конкременти нирки та верхньої третинисечовода розмірами до 30 мм. Всім пацієнтам було проведено оперативнелікування – міні-черезшкірна нефролітотрипсія на базі урологічного відділенняКиївської обласної клінічної лікарні.Пацієнтів було розподілено на 3 групи: І контрольна група (n = 102), девиконано міні-ПНЛ за стантартною методикою зі встановленням нефростоми,ІІ (n = 47) та ІІІ (n = 41) експерементальні групи, котрим проводили операції забезнефростомною та бездренажною методиками відповідно.Серед всіх 190 пацієнтів чоловіків було 98 осіб, що склало 51,58 %, ажінок 92 осіб, і відповідно, 48,42 %. Вік пацієнтів, котрі були прооперовані,варіював від 18 до 74 років, в своїй більшості хворіло працездатне населення,віком від 18 до 60 років – 154 (81,05 %) пацієнтів.3Обстеження пацієнтів проводилось згідно сучасних стандартів тарекомендаціями Європейської асоціації урологів, і включало в себе дані скаргхворого, збір анамнезу, фізикальний огляд, лабораторні методи обстеження,сонографічне обстеження, променеві методи – оглядова та екскреторнаурографія, комп’ютерна томографія.В даному дослідженні було виконано: 102 (53,68 %) міні – ПНЛ, котразакінчувалась стандартною методикою; 47 (24,73 %) міні – ПНЛ, при котрій невстановлювалась нефростома, а лише JJ - стент; 41 (21,57 %) та міні – ПНЛ,після якої дренування нирки не проводилось. При даних операціяхвикористовувався ендоскопічний інструментарій фірми Karl Storz (Німеччина);УЗ апарат Aloka SSD (Японія); лазерний контактний літотриптор Н-20 Dornier(Франція) та Lumenis Versa Pulse Power Suite 20w (Ізраїль); пневматичнийконтактний літотриктор Karl Storz (Німеччина); цифрова рентгенівська система(Siemens, Німеччина); рентгенпрозорий багатофункціональний операційнийстіл (Mquet, Німеччина).Стандартна методика проведення міні-черезшкірної нефролітотрипсіїнайчстіше проводилась пацієнтам у віці 45-59 (42,16 %), потім по частотіслідували 25-44 (37,25 %) років, далі пацієнти віком 60-74 (15,69 %) років, анайменша по частоті група 18-24 (4,9 %) років. Безнефростомна методикапроведення операції найчастіше проводилась пацієнтам у віці 45-59 (40,43 %)років, потім по частоті слідували пацієнти віком 25 - 44 (27,66 %) років, 60-74(23,4 %) років, а найменша по частоті група 18 - 24 (8,51 %) років. Повністюбездренажна методика виконувалась у найбільшій кількості пацієнтам у віці 45- 59 років (39,02 %) та 25-44 (34,15 %) років, наступним по частоті слідувалипацієнти віком 60 - 74 років (21,95 %), а в групі 18-24 (4,88 %) років проведенонайменшу кількість операцій.На правій нирці було виконано 103 (54,22 %), на лівій нирці – 87 (45,78%) операцій. При цьому конкременти найчастіше знаходились в мисці нирки 80(42,11 %) та в верхній третині сечовода 47 (24,74 %), потім за частотою камені4знаходились в нижній чашці нирки 40 (21,05 %), і були в найменшій кількості усередній та верхній чашках, що склало 12 (6,32 %) та 11 (5,78 %) відповідно.Оперативне лікування проводилось з використанням провідниковоїанестезії у 187 (98,42 %) пацієнтів, або ендотрахеального наркозу 3 (1,58 %)пацієнтів. Операція проводилась в стандартному положенні пацієнта на животіу 185 (97,37 %) пацієнтів, та в пложенні на спині у 5 (2,63 %) пацієнтів.В І групі доступ через нижню чашку виконувався в 65 (63,72 %)випадках, через середню в 25 (24,5 %) і через нижню в 12 (11,76 %) випадках. ВІІ групі доступ виконувався через нижню чашку в 36 (76,59 %), середню 9(19,14 %), верхню 2 (4,25 %), В ІІІ групі доступ виконувався через нижнючашку в 34 (82,93 %) випадках, через середню в 7 (17,07 %), через верхнючашку доступ не здійснювався. Робимо висновок, що у всіх групах доступ донирки здійснювався через нижню чашку, яка є найбільш зручною для хірурга, іпри виконанні пункції ризик травмувань сусідніх органів зводиться домінімуму.^UUrolithiasis is one of the most common diseases. The incidence of urolithiasishas reached 2-5% of the global population, and patients with urolithiasis account for30-45% of all urological inpatients with around 50% of them suffering fromnephrolithiasis. Urolithiasis is manifested by acute and chronic pyelonephritis, andfrequent relapses, which in turn leads to kidney failure, disability, and mortality.Based on the above, the aim of our study was to enhance the efficacy oftreating urolithiasis by using minimally invasive percutaneous nephrolithotripsy. Inaccordance with the goals set at the Department of Urology of Shupyk NationalHealthcare University of Ukraine the study analyzed 190 cases of urolithiasis. Thefindings indicated the presence of calculi of the kidney and the upper third of theureter up to 30 mm in size. All patients underwent operative treatment, namely minipercutaneous nephrolithotripsy at the Department of Urology of the Kyiv RegionalClinical Hospital.Depending on the method of mini-percutaneous nephrolithotripsy, thefollowing 3 groups of patients were distinguished. The main Group I (n = 102),which underwent mini-PNL according to the standard technique with the installationof a nephrostomy, the II (n = 47) and III (n = 41) control Groups, which wereoperated on without nephrostomy and without drainage, respectively.Out of a total of 190 patients, there were 98 men, which accounted for 51.58%,and 92 women, and respectively, 48.42%. The age of the patients who underwentsurgery ranged from 18 to 74 years. The majority of the patients were working-agepopulation aged 18 to 60 years – 154 individuals (81.05%).9Examination of patients was carried out in accordance with modern standardsand recommendations of the European Association of Urologists, and included dataon patient complaints, anamnesis collection, physical examination, laboratorymethods of examination, sonographic examination, radiation methods - inspectionand excretory urography, computer tomography.In this study, the following procedures were performed: 102 (53.68 %) miniPCNL completed with a standard procedure; 47 (24.73 %) mini-PCNLs without anephrostomy tube but with a JJ stent insertion and 41 (21.57 %) total tubeless miniPNLs. During the surgeries the following instruments were used: endoscopicinstruments from Karl Storz (Germany); Aloka SSD ultrasound machine (Japan);Dornier H20 laser contact lithotripter (France) and Lumenis Versa Pulse PowerSuite20w (Israel); Karl Storz pneumatic contact lithotripter (Germany); digital radiographysystem (Siemens, Germany); radiolucent multifunctional surgical table (Maquet,Germany).The standard mini-percutaneous nephrolithotripsy technique was mostfrequently performed on patients aged 45-59 (42.16 %) and 25-44 years (37.25 %),followed by those aged 60-74 years (15.69 %), and least frequently in the 18-24 agegroup (4.9 %). The tubeless procedure was most often performed on patients aged 45-59 (40.43 %), followed by those aged 25-44 (27.66 %) and 60-74 (23.4 %) years, andthe least frequent age group is older than 18-24 (8.51 %). The total tubelessprocedure was performed in the largest number of patients aged 45-59 (39.02 %) and25-44 (34.15 %) years, followed by patients aged 60-74 years (21.95 %), and the 18-24 (18.24 %) age group underwent the least amount of surgeries.103 (54.21%) operations were performed on the right kidney, 87 (45.78%) onthe left kidney. At the same time, calculi were most often located in the kidney bowl80 (42.11%) and in the upper third of the ureter 47 (24.74%), then the stones weremost often located in the lower kidney cup 40 (21.05%) and were in the smallestamount in the middle and upper cups, which was 12 (6.32%) and 11 (5.78%),respectively.10Operative treatment was carried out using conductive epidural or spinalanesthesia in 187 (98.42%) patients, or endotracheal anesthesia in 3 (1.58%) patients.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Комліченко А. А. 
Інституційні засади ухвалення зовнішньополітичних рішень в КНР: чинники сучасної трансформації: автореферат дис. ... д.філософ : 052 / А. А. Комліченко. — Б.м., 2024 — укp.

Мотивація прийняття зовнішньополітичних рішень на основі внутрішньополітичного порядку денного є важливим аспектом сучасних міждисциплінарних досліджень. Розвиток сучасної КНР виступає одним з найбільш важливих елементів глобальних політичних трансформацій. Для сучасної України позиція КНР є істотною в контексті ресурсного забезпечення продовження російської агресії. Відповідно зовнішньополітичні дії Китайської Народної Республіки потребують ідентифікації, встановлення причинності та прогнозування. Автократичні форми політичного врядування всередині КНР викликають цікавість наукового загалу передусім через закритість політичної системи. Підходи, які постулюють принципи аналогії з колишніми соціалістичними країнами насьогодні втрачають свій евристичний потенціал, оскільки Китай вже пройшов тривалий шлях самобутнього розвитку після розпаду СРСР та соціалістичного табору. Для сучасних політичних наук необхідним є розкриття інституційних гравців та смислового підґрунтя внутрішньополітичних взаємодій у зв'язку з визначенням конкретних територіальних напрямків розвитку сучасної КНР. Політичні альтернативи, які розглядаються в контексті розвитку сучасного Китаю, мають бути корисними для формування стратегій захисту світової демократичної спільноти. Також доцільним є звернення до технологічних механізмів перетворення запитів соціально-економічного та політико-ідеологічного середовища КНР на конкретні зовнішньополітичні дії. Амбітні публічні зовнішньополітичні цілі сучасного Китаю, зокрема претензії на регіональне і світове лідерство, трансляцію культурних зразків та особливостей політичної і соціальної поведінки, формують необхідність дослідження інституційних засобів ухвалення рішень, на основі яких здійснюється розробка та аналітико- експертна оцінка зовнішньополітичних перспектив і результатів. Доречним є питання розгляду та значення партійно- державних, економічних та наукових інституцій в розробці політичних рішень. Також вимагає з'ясування питання групової політичної активності та взаємодії всередині КНР.Ключові слова: ухвалення зовнішньополітичних рішень, політична трансформація, політичні актори, політичний процес, політичні інститути, дипломатія, політична система КНР, партійно-ідеологічна детермінація, Комуністична партія Китаю, автократія, групи інтересів, геостратегія^UThe motivation for making foreign policy decisions based on the domestic political agenda is an important aspect of modern interdisciplinary research. The development of the modern PRC is one of the most important elements of global political transformations. For modern Ukraine, the position of the People's Republic of China is essential in the context of resource provision for the continuation of Russian aggression. Accordingly, the foreign policy actions of the People's Republic of China require identification, establishment of causality and forecasting. Autocratic forms of political governance within the People's Republic of China arouse the interest of the scientific community primarily because of the closedness of the political system. Approaches that postulate principles of analogy with former socialist countries are losing their heuristic potential today, since China has already gone through a long path of original development after the collapse of the USSR and the socialist camp. For modern political sciences, it is necessary to reveal the institutional players and the semantic background of internal political interactions in connection with the determination of specific territorial directions of development of the modern PRC. Political alternatives, which are considered in the context of the development of modern China, should be useful for the formation of strategies for the protection of the world democratic community. It is also expedient to turn to technological mechanisms for transforming the demands of the socio-economic and political-ideological environment of the People's Republic of China into specific foreign policy actions. Ambitious public foreign policy goals of modern China, in particular claims to regional and world leadership, broadcasting of cultural patterns and features of political and social behavior, form the need for research into institutional means of decision-making, on the basis of which the development and analytical-expert evaluation of foreign policy prospects and results are carried out. It is appropriate to consider the issue and importance of party-state, economic and scientific institutions in the development of political decisions. It also requires clarifying the issue of group political activity and interaction within the People's Republic of China.The methodological basis of the work is a combination of a systemic approach, a comparative research perspective and the principles of modern neo-institutionalism within the framework of a complex methodology. The specified collection of methods based on a combination of professional and general scientific research tools reveals institutional subsystems and political players involved in the development and implementation of foreign policy decisions of the People's Republic of China. Based on the analysis of foreign language sources and public documents of the functioning of the political and state system of China, the peculiarities of the translation of the provisions of the party-ideological system to the economic and social relations and traditions of modern China are clarified. A comparative analysis of the application of efforts and the direction of resources in specific regions of the world is carried out in order to defend national interests and implement the autocratic instructions of communist political leadership, as well as the Confucian model of bureaucratic governance.Key words: foreign policy decision-making, political transformation, political actors, political process, political institutions, diplomacy, political system of the People's Republic of China, party-ideological determination, Communist Party of China, autocracy, interest groups, geostrategy


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Іванова-Биканова В. Є. 
Політичний перфоманс як чинник антикризової трансформації сучасної політичної комунікації: автореферат дис. ... д.філософ : 052 / В. Є. Іванова-Биканова. — Б.м., 2024 — укp.

В умовах політичних криз особливого значення набувають ефективні способи впливу на громадську думку та формування об’єктивної картини світу. Діяльність політичних акторів та учасників процесів політичного управління і представництва в умовах антикризової менеджерської діяльності вимагає нестандартних підходів та задіяння високоефективних засобів роботи з політичною аудиторією. Політичний перфоманс поєднує в собі мистецькі та креативні задуми із засобами політичної доцільності та досягнення необхідних антикризових результатів що необхідно сучасній Україні в умовах російської агресії.Ключові слова: антикризова політична комунікація, антикризова політична стратегія, політичний перфоманс, політичні трансформації, політичний ризик, політичні технології, політична криза, політичний менеджмент, політичні актори, політичний акціонізм^UIn the conditions of political crises, effective methods of influencing public opinion and forming an objective picture of the world become especially important. The activity of political actors and participants in the processes of political management and representation in the conditions of anti-crisis managerial activity requires non-standard approaches and the use of highly effective means of working with a political audience. Political performance combines artistic and creative ideas with the means of political expediency and achieving the necessary anti-crisis results that modern Ukraine needs in the conditions of Russian aggression.Keywords: anti-crisis political communication, anti-crisis political strategy, political performance, political transformations, political risk, political technologies, political crisis, political management, political actors, political actionism


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Сидоренко А. О. 
Культурно-просвітня та наукова діяльність української військової еміграції Армії УНР (1920-1939 роки).: автореферат дис. ... д.філософ : 032 / А. О. Сидоренко. — Б.м., 2024 — укp.

Дослідження за темою дисертації виконувалося протягом 2019 – 2023 рр., відповідно до планів науково-дослідницької роботи кафедри історії світового українства Київського національного університету імені Тараса Шевченка.Метою дослідження було з'ясувати внесок української військової еміграції Армії УНР у культурну, просвітню, військово-наукову, видавничу, лекційну, музейно-архівну сфери, розкрити проблематику Національно-визвольних змагань 1917-1921 років, організаційно-теоретичних аспектів розбудови української армії та вітчизняної державності у військово-теоретичних та мемуарно-публіцистичних працях представників української військової еміграції.^UResearch on the topic of the dissertation was carried out during 2019 - 2023, in accordance with the plans of the research work of the Department of the History of the World Ukrainians of Taras Shevchenko Kyiv National University.The purpose of the research was to find out the contribution of the Ukrainian military emigration of the Army of the Ukrainian People's Republic to the cultural, educational, military-scientific, publishing, lecture, museum and archive spheres, to reveal the problems of the National Liberation Struggle of 1917-1921, organizational and theoretical aspects of the development of the Ukrainian army and the national statehood in the military-theoretical and memoir-journalistic works of representatives of the Ukrainian military emigration.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського