Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (2)Реферативна база даних (174)Книжкові видання та компакт-диски (148)Журнали та продовжувані видання (14)
Пошуковий запит: (<.>A=Савчук В$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

      
1.

Савчук В.К. 
Дослідження фізико-технологічних процесів імпульсного лазерного напилення та модифікації властивостей тонких плівок багатокомпонентних металооксидів та телуридів кадмію-ртуті: Автореф. дис...канд. техн. наук: 05.27.06 / В.К. Савчук ; Держ. ун-т "Львів. політехніка". — Львів, 2000. — 20 с.: рис. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З843.395-060.7
Шифр НБУВ: РА309457 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Савчук В.А. 
Епістолярна спадщина Лесі Українки: джерелознавчо-текстологічний аспект: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.09 / В.А. Савчук ; Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка НАН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

У контексті сучасного літературного джерелознавства та текстології вивчено епістолярій Лесі Українки. Висвітлено історію публікацій і збирання кореспонденцій поетеси від 1911 р. до сьогодення, з'ясовано її найважливіші етапи. Розглянуто питання пошуків епістолярних текстів у майбутньому та їх перспективи. Наведено результати звірки листів Лесі Українки, надрукованих у багатотомних наукових виданнях 1950 - 1970-х рр. У процесі дослідження до наукового обігу залучено уривки з епістолярних текстів письменниці, вилучених радянською цензурою під час підготовки до друку листів поетеси. З'ясовано причини використання купюр, а також вилучення окремих кореспонденцій Лесі Українки, які не ввійшли до 12-томного зібрання її творів 1975 - 1979 рр. На підставі архівних матеріалів здійснено їх текстологічний та історико-літературний коментарі. Проаналізовано редакторські правки, друкарські огріхи, знайдені в найповнішому виданні. Наведено докази систематичного порушення творчої волі автора та принципів сучасної текстології.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 Українка Л.13 +
Шифр НБУВ: РА364045

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Савчук В.С. 
Механізми державного управління в сфері захисту економічної конкуренції в Україні: Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / В.С. Савчук ; Львів. регіон. ін-т держ. упр. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — Л., 2006. — 20 с. — укp.

Здійснено науково-теоретичне обгрунтування інституційного та правового забезпечення державного управління діяльністю суб'єктів господарювання у сфері захисту економічної конкуренції в Україні. Вперше досліджено еволюцію антимонопольно-конкуренційного законодавства. Охарактеризовано основні етапи розвитку законодавчої бази та виявлено конкретні невідповідності вітчизняного законодавства європейському. Визначено напрями координації діяльності органів державної влади з питань адаптації вітчизняного законодавства до стандартів ЄС. Показано роль і місце системи органів Антимонопольного комітету України (АМКУ) у структурі державних органів влади. Узагальнено досвід роботи АМКУ щодо застосування механізмів державного управління діяльністю суб'єктів господарювання й обгрунтовано концептуальні засади їх удосконалення. Розроблено шляхи подальшої оптимізації діяльності АМКУ у сфері розвитку ринкової економіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)120.02 + Х839(4УКР)901.326 + У9(4УКР)0-13-21 +
Шифр НБУВ: РА345017

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
4.

Савчук В.С. 
Нижньокарбонове вугілля України: склад, якість та основні напрями його раціонального використання: Автореф. дис... д-ра геол. наук: 04.00.16 / В.С. Савчук ; Нац. гірн. ун-т. — Д., 2006. — 36 с. — укp.

Надано детальну петрографічну характеристику та проведено типізацію нижньокарбонових вугільних пластів Львівсько-Волинського басейну. Визначено типовий мацеральний склад вугілля світ Львівсько-Волинського басейну та встановлено, що з півночі на південь відбувається поступове зменшення кількості мацеральної групи ліптиніту на тлі підвищення кількості мацеральної групи вітриніту. Доведено, що у стратиграфічному розрізі, від пластів нижніх світ до пластів верхніх, кількість мацеральної групи ліптиніту збільшується, а групи вітриніту - зменшується. Установлено, що різні палеотермічні градієнти, неоднаковий петрографічний склад і ступінь відновленості позначаються на формуванні вугілля з різними хіміко-технологічними властивостями та різним співвідношенням класифікаційних показників. На підставі даних про склад мацеральних груп, для вугілля Львівсько-Волинського басейну визначено умови формування мікриніту та встановлено його вплив на спікливість і коксівність вугілля. З'ясовано, що на площі розповсюдження пластів кожної зі світ Донбасу з північного заходу на південний схід у петрографічному складі відбувається зменшення кількості мацеральної групи ліптиніту з одночасним підвищенняи кількості мацеральної групи вітриніту. Виявлено тенденції зміни петрографічного складу вугілля Донбасу вверх за розрізом, особливістю яких є перехід кількості мацеральних груп ліптиніту та вітриніту через екстремальні значення, відповідно максимум і мінімум. Визначено петрографо-технологічні типи вугілля та показано їх неповторність у стратиграфічному розрізі нижньокарбонових відкладів України. Розроблено нову концептуальну модель інтерпретації даних про склад і якість вугілля, яка базується на системному підході та сучасних методах обробки геологічної інформації. Розвинуто уявлення про історико-геологічну еволюцію нижньокарбонової вугленосної формації, яка набуває рис неповторних історичних категорій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д432.451(45УКР)-53 + Д59(45УКР)453.3 +
Шифр НБУВ: РА345903

Рубрики:

      
5.

Савчук В. А. 
Оптимізація формування і використання фінансових ресурсів закладів освіти: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.08 / В. А. Савчук ; Держ. подат. служба України, Нац. ун-т держ. подат. служби України. — Ірпінь, 2011. — 18 с. — укp.

Визначено сутність фінансових ресурсів закладів освіти, особливості їх формування та напрями використання. Обгрунтовано сутність оптимізації формування та використання фінансових ресурсів закладів освіти, визначено напрями та критерії оптимізації. Проаналізовано динаміку розвитку закладів освіти Хмельниччини, подано оцінювання джерел формування та напрямів використання фінансових ресурсів закладів освіти всіх рівнів і форм власності. Виявлено дисбаланси у процесах формування та використання фінансових ресурсів закладів освіти. Обгрунтовано доцільність заміни кошторисного фінансування бюджетуванням, побудовано табличні та матричні бюджети. Обгрунтовано доцільність запровадження страхування освітніх послуг. Розраховано рекомендований брутто-тариф і мінімальну суму страхового фонду. Побудовано оптимізаційні моделі формування та використання фінансових ресурсів закладів освіти всіх рівнів і форм власності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР-4ХМЕ)49:Ч30/49
Шифр НБУВ: РА381548 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
6.

Савчук В. П. 
Прогнозування та забезпечення довговічності підшипників ковзання автотракторних трансмісій: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.22.20 / В. П. Савчук ; Харк. нац. автомоб.-дор. ун-т. — Х., 2010. — 22 с. — укp.

Встановлено залежності між режимами навантаження підшипників ковзання та їх напружено-деформованим станом. Визначено вплив конструкційних особливостей підшипникових вузлів зубчатих коліс на утворення піттингу на їх бічних поверхнях. Досліджено залежність між факторами, які впливають на ресурс підшипників ковзання, та ймовірністю безвідмовної роботи даних вузлів. Надано рекомендації щодо визначення параметрів бракування підшипників і підвищення їх довговічності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-045 + О34-045
Шифр НБУВ: РА373292 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Савчук В.В. 
Швидкості збіжності рядів Тейлора і рядів Фабера на класах psisup-/sup-інтегралів функцій комплексної змінної: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.01.01 / В.В. Савчук ; НАН України. Ін-т математики. — К., 1998. — 16 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В161.513,022

Рубрики:

      
8.

Савчук В. Ю. 
Ґрунтовмісні матеріали, модифіковані відходами виробництв, з підвищеним електричним опором для залізничних споруд / В. Ю. Савчук. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена розробленню ґрунтовмісного будівельного матеріалу, який має підвищений електричний опір за достатніх фізико-механічних характеристик, на основі ґрунтів, металургійного шлаку та активного мулу для улаштування основ залізничних споруд з метою запобігання розповсюдженню струмів витоку та блукаючих струмів, які зумовлюють електрокорозійне руйнування конструкцій. Поглиблено теоретичні уявлення про формування структури композиційного матеріалу на основі ґрунтів, металургійних шлаків та активного мулу станцій біологічного очищення, який має властивості іоногенної поверхнево-активної речовини та утворює електрогетерогенні контакти з продуктами гідратації шлаків і ґрунтовими частинками. Обґрунтовано можливість активного мулу станцій біологічного очищення бути активатором твердіння як кислого, так і основного шлаків за рахунок амфотерності функціональних груп органічної складової активного мулу. Поглиблено теоретичні уявлення про закономірності зміни електричних властивостей багатокомпонентних систем, до яких належать ґрунтовмісні матеріали, за рахунок взаємодії функціональних груп органічної складової активного мулу з іонами порового розчину, що зменшує їх рухливість та приводить до зменшення іонної провідності матеріалу в цілому. Розроблено композиційний матеріал на основі ґрунтів, металургійних шлаків та активного мулу станцій біологічного очищення з підвищеним електричним опором. Результати досліджень впроваджено для захисту від електрокорозії будівель і споруд, які зазнають впливу струмів витоку та блукаючих струмів, а також у навчальному процесі.^UThesis for the degree of candidate of technical sciences in specialty 05.23.05 - building materials and products. – Ukrainian State University of Railway Transport, Ministry of Education and Science of Ukraine, Kharkov, 2018.The thesis deals with development of a soil-containing building material with a higher electric resistance and adequate physical and mechanical properties on the basis of soil, industrial slag and activated sludge for foundations of railway facilities in order to prevent leakage and stray currents causing electrocorrosion damages in their structures.The theoretical concepts of the structural formation of a composite material based on soils, industrial slags and activated sludge from biological treatment stations were extended. It has properties of an ionoheneous surface-active material and forms electro heterogeneous contacts with hydrated products of slags and soil particles. The possibility to use activated sludge from biological treatment stations as a solidifying activator for acid and basic slags due to amphoteric character of functional groups of the organic component of activated sludge was grounded. The theoretical models of change in electric properties of multicomponent systems, and soil-containing materials are among them, were carefully studied. These changes are the result of interactions of functional groups of the organic component of activated sludge with ions of a pore solution; it decreases their mobility and worsens ionic conductivity of the material as a whole. A composite material with a higher electric resistance based on soil, metal slags and activated sludge from biological treatment stations was developed.Results of the research were introduced to protect buildings and structures from electrocorrosion caused by leakage and stray currents; they were also adopted in the academic curricula.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Дзюба Т. І. 
Обліково-аналітичне забезпечення управління економічним потенціалом сільськогосподарських підприємств. / Т. І. Дзюба. — Б.м., 2021 — укp.

У роботі досліджено теоретичні засади обліково-аналітичного забезпечення управління економічним потенціалом, зокрема, уточненовизначення сутності економічного потенціалу, охарактеризовано процеси його формування, використання і відтворення як об'єкта обліку й аналізу та їхнє вдосконалення в контексті створення і функціонування обліково-аналітичної системи управління діяльністю підприємства. Удосконалено методичні підходи до оцінювання діяльності сільськогосподарського підприємства, які ґрунтуються на тріаді показників – економічний потенціал (як комплекс ресурсів і можливостей та їхніх джерел, здатних активізуватися для забезпечення сталого розвитку й, на відміну від 3 існуючих визначень, передбачає синергетичну інтеграцію виробничо-технологічної, фінансово-економічної, кадрово-соціальної, біолого-екологічної та неідентифікованої його складових); економічна потужність – категорія, щовідображає складні, багаторівневі можливості впливу суб'єкта управління на виробничі процеси для досягнення максимальної продуктивності та отримання нормативної доданої вартості з дотриманням принципів сталого розвитку) та запропонованого автором показника «економічна результативність» (як відношення економічної потужності до економічного потенціалу), що конкретизує оцінку господарських ситуацій / проблем і підвищує якість управлінського впливу на їхнє вирішення. Встановлено, що досліджувана сукупність методичних процедур обліково-аналітичного забезпечення управління економічним потенціалом аграрних формувань України різних розмірів має такі актуальні питання, що потребують вирішення: додаткові витрати часу та коштів на програмне забезпечення, навчання співробітників тощо; додаткові витрати на найм нового облікового персоналу в разі масштабування обліково-аналітичних процедур,пов'язаних з управлінням економічним потенціалом; відсутність загальноприйнятої системи і стандартів оцінки та аналізу економічногопотенціалу сільськогосподарських підприємств із врахуванням специфіки їхньої діяльності; відсутність аналітичних методик, що дають змогу порівнювати показники економічного потенціалу, економічної потужності та економічної результативності різних підприємств українського агробізнесу; стриманий розвиток інноваційної складової обліково-аналітичного забезпечення за умови обмеженого бюджету малих та середніх аграрних формувань; наявність часових розривів між отриманням облікової інформації та її аналізом і подальшим використанням, що не сприяє підвищенню ефективності діяльності великих аграрних формувань. Отже, реалізація розроблених заходів з удосконалення обліково-аналітичного забезпечення управління економічним потенціалом сільськогосподарських підприємств, зокрема, розроблених концептуальних підходів до удосконалення, організаційних заходів його здійснення та практикареалізації через упровадження рекомендацій, апробованих у різних аграрних формуваннях, зацікавлених в удосконаленні обліково-аналітичної системи управління економічним потенціалом, економічною потужністю та економічною результативністю, може бути передумовою активізації їхнього сталого розвитку.^UThe dissertation studies the ways of improving the methodology of assessing agricultural enterprises effectiveness, based on the following triad of indicators. The first indicator is the economic potential as a set of resources, opportunities, and their sources to ensure sustainable development and, in contrast to existing definitions, to provide the synergistic integration of production and technological, financial andeconomic, personnel and social, biological and ecological, and unidentified components. The second indicator is the economic power as a category that reflects the complicated, multilevel impact abilities of a management subject on the production processes to achieve maximal productivity and obtain the specific added value within the principles of sustainable development. Finally, the third indicator proposed by the author is the economic effectiveness as the ratio of economic power and economic potential specifying the estimation of economic situations/problems and improves the quality of its managerial solving. The author considered the genesis of an accounting and analytical management system for creation, application, and recreation of agricultural enterprises economic potential. The state of economic potential of the studied enterprises has been assessed, their system of accounting management has been analyzed, shortcomings and propositions for the improvement of management decisions through better accounting policies reflecting the features of accounting components of economicpotential that improve the quality of accounting support management including the principles of sustainable development were identified. It has been established that the studied set of methodical procedures of accounting and analytical support of management of economic potential of agrarian businesses of Ukraine of different sizes has the following currently important issues that require addressing: extra expenditures for time and funds for the software, training of employees, etc.; extra expenditures for hiring new accounting staff in the case of scaling accounting and analytical procedures related to the management of economic potential; the lack of a generally accepted system and standards for assessing and analyzing the economic potential of agricultural enterprises, taking into account the specifics of their activities; the lack of analytical methods that allow to compare indicators of economic potential, economic power and economic effectiveness of different enterprises of Ukrainian agribusiness; limited development of the innovative component of accounting and analytical support under the condition of a limited budget of small and medium agrarian businesses; the presence of time gaps between the receipt of accounting information and its analysis and subsequentuse, which does not increase the effectiveness of large agricultural businesses. Thus, the implementation of proposed measures for improving the accounting and analytical management of agricultural enterprises' economic potential, in particular, conceptual approaches to improving and organizing measures for studied agricultural businesses that are interested in improving accounting and analytical management of its economic potential, economic power, and economic effectiveness, can be a prerequisite for intensifying their sustainable development.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Хом’яков В. Ю. 
Удосконалення методів завантаження малотоннажних суденнавалочними вантажами / В. Ю. Хом’яков. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена розв'язанню науково-прикладної задачіудосконалення технології завантаження малотоннажних коастерних суден навалочними і насипними вантажами, забезпечення належних морехідних якостей і безпеки їх мореплавання.Було встановлено, що питання розрахунку маси і розміщення вантажів в одному трюмі окремими штабелями досліджені не в повному обсязі.Проаналізовано недоліки сучасних вантажних програм, що використовуються судноводіями для планування вантажних операцій та розрахунку вантажного плану. Розглянуто конфігурації трюмів існуючого коастерного флоту, особливості їх завантаження окремими штабелями вантажу з урахуванням певних обмежень. Автором враховано сучасні можливості та потужності портів і портових вантажних комплексів і терміналів при практичних розрахунках рейсових завдань та умов чартерів на різних суднах. Натурні спостереження дали змогу прийняти необхідне рішення для розв'язання поставленої задачі.Проведено обґрунтування основного напряму дисертаційного дослідження, яке передбачає створення методу «природної сепарації» штабелів вантажів при одночасному перевезенні в одному трюмі.В запропонованій математичній моделі, яка враховує конфігурацію вантажного відсіку та форму об'єму штабелів вантажу, використані суднові гідростатичні таблиці та побудовано функції в вигляді апроксимуючих поліномів двох змінних, що виражають масу судна та його горизонтальний момент через два аргументи: носову та кормову осадки. Модель адаптована до інженерних розрахунків і базується на фактах, які встановленні автором при виконанні натурних спостережень під час завантаження коастерних малотоннажних суден «WILSON BILBAO», «WAVE» та «ELENA» одночасно різними партіями навалочних вантажів та при різних портових умовах. Модель реалізована пакетом математичних обчислень «Scilab».Розроблено та запатентовано «спосіб розміщення» та «спосіб контролю розміщення» навалочних вантажів в трюмі судна, який включає розрахунок розподілення мас різних вантажів з врахуванням їх зміщення при диференті судна. Спосіб дозволяє прораховувати можливість завантаження судна різними вантажами,запобігаючи їх змішуванню, та розраховувати морехідні якості судна,використовуючи суднові вантажні програми.Головним результатом дисертаційної роботи є розробка методики розрахунку розміщення окремих штабелів вантажів з використанням запропонованого методу«природної сепарації» на будь-якому етапі завантаження та фактичному диференті судна, що дозволяє удосконалити методи завантаження малотоннажних суден навалочними вантажами.Дисертаційна праця використана у виробничій діяльності судноплавних компаній та на малотоннажних суднах, а також впроваджена в науково-дослідних роботах, які виконуються в НУ«ОМА» та в навчальному процесі курсантів. Таким чином, результати дисертаційної роботи у вигляді розроблених математичних моделей і розрахункових схем технологічних процесів, на основі запропонованого методу «природної сепарації», дають змогу забезпечити максимальне використання вантажомісткості малотоннажних суден при перевезенні декількох вантажних партій та підвищити рівень безпеки перевезення вантажів.Ключові слова: коастер, метод природної сепарації, вантажні операції, оптимізація і контроль завантаження однотрюмного судна, вантажний план малотоннажного судна.^UThe Dissertation is devoted to the decision of a scientific and applied problem of improvement of bulk cargo loading methods for low-displacement coastal vessels, ensuring proper navigability as well as safety of their navigation.It was revealed that the issues of calculating of weight and placing cargo in one hold by several separate stacks were investigated not in full.The weaknesses of modern cargo programs used by navigators for planning cargo operations and calculating the cargo plan were analysed. The work provides consideration of holds configurations of the existing coaster fleet, the features of their loading with individual cargo piles, taking into account certain restrictions.The author has taken into account the modern capabilities and capacities of ports as well as port cargo complexes and terminals in practical calculations of sailing directions and charter conditions on different vessels. Field studies allowed to pin down the necessary solution for the operating objective.The justification of the principal direction of the thesis research, providing for the creation of a «natural separation» method for piles of cargo in case of simultaneous transportation in one hold was provided.The proposed mathematical model that takes into account the configuration of the cargo section and the shape of the volume of cargo piles, uses ship hydrostatic tables and provides functions in the form of approximating polynomials of two variables expressing the light mass and its horizontal moment through two arguments: draft at forward perpendicular and draft at after perpendicular. The model is adapted for engineering calculations and is based on the facts established by the author when performing field studies when loading simultaneously at low-displacement coastal vessels «WILSON BILBAO», «WAVE» and «ELENA» of different batches of bulk cargo and in the different port conditions. The model is implemented using the «Scilab» mathematical calculations package.The «placement method» and the «placement control method» for bulk cargo in a vessel's hold were developed and patented, including the calculation of the weight distribution of different cargoes according to the amendment for the cargo displacement relative to the trim of the vessel. The method allows calculating the possibility of loading the vessel with various cargoes, preventing their mixing, as well as to calculate the vessel's navigability using ship cargo programs.The main result of the dissertation is the development of a calculation procedure for the placement of individual piles of cargo at any loading step and any actual trim difference, using «natural separation», which allows improving the bulk cargo loading methods for low-displacement coastal vessels.The results of the dissertation work were applied in the production activities of shipowning companies and on low-displacement boats, as well as were introduced in research works represented at the NU «OMA» and also in the educational process when studying by cadets. In this regard, the results of the thesis work in a form of the developed mathematical and analytical models of operating procedures based on the proposed natural separation method gives the possibility to maximize the use of the load capacity of lowtonnage vessels when transporting several cargo consignments, as well as to increase the safety of cargo transportation.Keywords: coaster (coastal vessel), natural separation method, cargo operations, optimization and loading control of a single-hold vessel, cargo plan of a low-displacement vessel.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Губка О. О. 
Науково-конструкторська школа В. М. Ковтуненка в галузі ракетно-космічної техніки: становлення, діяльність, здобутки. / О. О. Губка. — Б.м., 2021 — укp.

У дослідженні вперше з'ясовано структуру і склад школи видатного вченого і конструктора ракетно-космічної техніки В. М. Ковтуненка, досліджено основні віхи професійної біографії вченого. Школа виявилась такою, що має яскраво вираженого лідера, чітко структурована відповідно до напрямів її діяльності. Доведено, що школу В. М. Ковтуненка можна віднести до науково-конструкторської школи, яка має синтетичний характер. Вперше побудовано «генеалогічне дерево» школи В. М. Ковтуненка на основі з'ясованого складу колективів його учнів і послідовників. Встановлено, що колективи, створені В. М. Ковтуненко, і зараз продовжують його діяльність у ракетно-космічній галузі та освіті.^UThe research for the first time highlights the structure and composition of the school established by the outstanding scientist and designer of space rocketry, Vyacheslav Kovtunenko, as well as the key milestones of his work history. The school turned out to be having a strong leader and well-defined structure that well matched its activities. It is proven that the school of Kovtunenko can be attributed to the scientific and design establishments and has a synthetic character. For the first time, a “genealogical tree” of the Kovtunenko's school was built on the basis of the clarified composition of the teams of his students and followers. It is proven that the teams formed by V. Kovtunenko, nowadays continue this work in the field of rocket and space industry and education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Гузь М. М. 
Інформаційно-аналітичне забезпечення управління виробництвом продукції органічного землеробства / М. М. Гузь. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація спрямована на вирішення проблеми інформаційноаналітичного забезпечення управління виробництвом продукції органічного землеробства. Досліджено теоретичні засади інформаційно-аналітичного забезпечення управління виробництвом продукції органічного землеробства, зокрема обґрунтовано сутність органічного землеробства, охарактеризовано систему показників аналізу та прогнозування його розвитку, розглянуто особливості формування інформації для аналітичного забезпечення управліннявиробництвом продукції органічного землеробства. Запропоновано авторські визначення (уточнення) понять: «органічне землеробство», «натуральна продукція», «органічна продукція», «екологічна продукція». Оцінено інформаційно-аналітичне забезпечення формування конкурентоспроможного органічного землеробства. Розглянуто чинники формування ефективного органічного землеробства в Україні, проаналізовано стан і тенденції виробництва продукції органічного землеробства, проведено оцінку релевантності інформації для управління стратегічним розвитком органічного землеробства. Запропоновано концептуальні напрямивдосконалення інформаційно-аналітичного забезпечення управління розвитком органічного землеробства на основі розробленої імітаційної моделі інноваційно-інвестиційного розвитку підприємств органічного землеробства.^UThe dissertation is devoted to the disclosure of the methodological principles of information and analytical support for the production of production of organic agriculture products and the development of practical measures for its introduction. According to the results of the study of the theoretical principles of the development of alternative methods of agricultural production, the definition of «organic farming»category is specified. This is a system of management of reproducing agro-processes based on the maximum use of biological factors for increasing soil fertility and plant protection, as well as the implementation of a set of measures that provide bio-socioeconomic production of organically safe products. Priority directions for the effective implementation of the information and analytical model of production management of organic products are: increase of investment attractiveness of Ukraine as an image guarantor of domestic organic production; introduction of the register of operators of the organic market; sectoral isolation of information flows in the reporting of business entities in relation to organic production; consolidation of institutional principles of organic production in the accounting policies of enterprises; reflection in the accounting of high-quality land parameters and assimilation potential that determine the fair production value of organic products.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Конон В. В. 
Удосконалення процесу моніторингу стану контейнерних вантажів для забезпечення безпеки морських перевезень: автореферат дис. ... д.філософ : 271 / В. В. Конон. — Б.м., 2023 — укp.

Тенденції розвитку світового контейнерного флоту, серед іншого, його поповнення надвеликими контейнеровозами, привносять як очевидні переваги, так і значні ризики, зокрема для питань безпеки в галузі. Проведений в даній роботі аналіз літературних джерел, присвячених проблемі забезпечення безпеки морських перевезень на контейнерному флоті, зумовив визначення основного напрямку дослідження, що полягає в удосконаленні процесу моніторингу за температурним станом контейнерних вантажів у контексті зазначеної проблеми, а також обґрунтування його актуальності.В рамках методологічного забезпечення даного дисертаційного дослідження було сформовано його технологічну карту, у відповідності до якої визначено запит практики, що зумовлює тему роботи; мету; наукову гіпотезу й головне завдання дослідження, що представлене трьома окремими складовими. Отриманим в ході дослідження науковим результатам притаманна наукова новизна.Об’єктом даного дослідження є процес моніторингу за температурним станом вантажів при їх перевезеннях контейнерним флотом.Предмет дослідження представлений методами оцінки й моніторингу теплового стану контейнерних вантажів.Метою даного дисертаційного дослідження є забезпечення безпеки морських перевезень на контейнерному флоті й зменшення негативного впливу людського фактору, шляхом удосконалення процесу моніторингу стану вантажів контейнерного судна та відповідної ідентифікації джерела займання.Головне завдання дисертаційного дослідження полягає у розробці методу оцінки фону теплового випромінювання контейнерних вантажів й ідентифікації контейнера-джерела займання із залученням деякої кількості тепловізорів та визначеної схеми їх розміщення в реальному часі, з врахуванням «сліпих зон» сумарного поля зору тепловізорів.Для вирішення головного завдання даного дисертаційного дослідження воно було розкладено на допоміжні задачі, а саме:1)?розробка методу ідентифікації джерела займання в полі зору одиничного тепловізору в межах вантажного простору контейнеровозу за наявності деякої кількості об’єктів спостереження;2)?визначення параметрів й залежностей для складання схеми розміщення тепловізорів у вантажному просторі контейнеровозу з урахуванням суднових умов перевезення вантажів й особливостей такої схеми;3)?розробка алгоритмів обробки температурних даних та оцінки стану вантажів, зокрема у «сліпих зонах» спільного поля зору деякої кількості тепловізорів, в контексті системи безперервного спостереження за температурним станом контейнерних вантажів.Наукова новизна отриманих результатів даного дисертаційного дослідження полягає в удосконаленні процесів моніторингу стану контейнерних вантажів і відповідного визначення контейнера-джерела займання шляхом розробки нового методу й моделі системи оцінки і автоматизованого безперервного спостереження температурного стану контейнерних вантажів та відповідної ідентифікації джерела займання в реальному часі при їх перевезенні морем із залученням термографічних пристроїв. Наукова гіпотеза про можливість використання термографічних пристроїв в контексті удосконалення процесів моніторингу температурного стану вантажів контейнерного судна й відповідної ідентифікації джерела займання в реальному часі була підтверджена теоретичними результатами та імітаційним моделюванням.Практичне значення отриманих результатів полягає в тому, що результати дослідження можуть бути використані при розробці й удосконаленні суднових систем пожежної безпеки, моніторингу та контролю за станом контейнерних, зокрема небезпечних, вантажів. Отримані в даному дисертаційному дослідженні наукові результати зумовлюють його наукове положення, що формулюється наступним чином: ідентифікація джерела займання у вантажному просторі контейнерного судна, а також оцінка й моніторинг температурного стану контейнерних вантажів, за допомогою тепловізорів й відповідних методів автоматизації зазначених процесів, можуть бути застосовані з метою забезпечення безпеки морських перевезень й судноплавства.Результати даного дисертаційного дослідження використовуються в навчальному процесі кафедри морських перевезень при викладанні дисципліни «Технологія перевезення вантажів»; впроваджено у навчальний процес курсів підвищення кваліфікації в Інституті післядипломної освіти «Центр підготовки та атестації плавскладу» Національного університету «Одеська морська академія»; впроваджено в освітню компоненту «Дослідницький практикум», відповідно до освітньо-професійної програми другого магістерського рівня підготовки «Навігація і управління морськими суднами». Також результати відображені в звіті науково-дослідницької роботи «Формування транспортно-технологічних процесів розвитку функціонування морської галузі» (№ ДР 0122U201980, Розділ 4 – Розробка методів забезпечення безпеки мореплавання судна при перевезенні небезпечних вантажів, п. 4.1 – Розробка методу ідентифікації джерела займання в полі зору одиничного тепловізору в межах вантажного простору контейнеровозу).^UTrends in the development of the global container fleet, its replenishment with ultra-large container ships, bring both obvious advantages and significant risks, particularly for safety issues in the industry. The analysis of literary sources devoted to the problem of ensuring the safety of sea transportation on the container fleet, which had been carried out in this work, led to the determination of the main direction of the research, as well as the justification of its relevance.As the part of the methodological support of this dissertation research, its technological map was formed. The request of practice, the topic of the work, its the purpose, the scientific hypothesis and the main task, which is represented by three separate components, was determined in accordance to the mentioned technological map.The object of the current research is the process of the cargoes’ temperature condition monitoring during their transportation by the container fleet.The subject of the current research is represented by the methods of the container cargoes thermal condition assessment and monitoring.The purpose of this dissertation research is to ensure the safety of sea transportation on the container fleet and reduce the negative impact of the human factor, by improving the process of the cargo condition monitoring on container ships and the corresponding identification of the ignition source.The main task of this dissertation research is to develop a method for assessing the background thermal radiation of container cargo and identification of the ignition source container using a certain number of thermal imagers in real time and a defined scheme of their placement, taking into account the "blind zones" of the thermal imagers’ common field of view.To solve the main task of this dissertation research, it was decomposed into the auxiliary tasks, namely:1)?development of a method for identifying the source of ignition in the field of view of a single thermal imager within the cargo space of a container ship in the presence of a certain number of observation objects;2)?determination of the necessary parameters and dependencies for drawing up a several thermal imagers’ installation pattern for the cargo space of a container ship, taking into account the ship's conditions of cargo transportation and the features of such a pattern;3)?development of algorithms for the temperature data processing and assessing the state of cargo, particularly in the "blind zones" of the common field of view of a certain number of thermal imagers, in the context of the container cargo temperature monitoring system.The scientific novelty of the results of this dissertation research consists in improvement of the processes of the container cargo monitoring and the corresponding determination of the ignition source-container by developing the new method and the model of the container cargo temperature automated monitoring system and the corresponding identification of the ignition source in real-time during sea transportation using thermographic equipment. Theoretical results and simulation modeling confirmed the scientific hypothesis about the possibility of using thermographic devices in the context of improvement of the processes of the cargo temperature monitoring on container ship and the corresponding identification of the ignition source in real time.The practical significance of the obtained results is that they can be used in the development and improvement of ship fire safety, monitoring and control systems for containerized, particularly dangerous, cargoes. The scientific results obtained in this dissertation research determine its scientific position: the identification of the ignition source in the cargo space of a container ship, as well as the assessment and monitoring of the temperature state of container cargoes, with the help of thermal imagers and appropriate methods of automating the specified processes, can be applied with in order to ensure the safety of sea transportation and shipping.The results of the current dissertation research are used in the educational process when teaching the discipline «Cargo transportation technology»; implemented into advanced training courses at the IPE "TCCS" of the NUOMA; implemented into the educational component "Research practicum", in accordance with the educational and professional program of the second master's level of training "Navigation and handling of sea vessels". Also, the obtained results are reflected in the report of the scientific and research work – No. DR 0122U201980, Section 4 – Development of methods for ensuring the safety of the ship's navigation during the transportation of dangerous goods, subsection 4.1 – Development of a method for the ignition source identification in the field view of a single thermal imager within the cargo area of a container ship).


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Савчук В. Г. 
Норми для вирішення Євгена Ерліха: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / В. Г. Савчук. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація присвячена філософсько-правовій проблематизації ідеї норм для вирішення Євгена Ерліха. Така проблематизація здійснюється на основі історико-критичного, а також системного підходу, особливим випадком якого є аргументативні, а саме аналітичний, нормативний і емпіричний виміри права.Мета роботи – подальший розвиток ідеї норм для вирішення Є. Ерліха. В процесі такого розвитку показано, яке місце норми для вирішення мають в правовій культурі взагалі, а також в рамках аналітичного і мета/нормативно-емпіричного вимірів аргументативної теорії норм для вирішення. У першому випадку в центрі уваги перебуває історичний аспект дослідження норм для вирішення (1 розділ дисертації), а в другому – актуальний (2 і 3 розділи).Перший розділ, який називається «Ерліхова ідея норм для вирішення в правовій культурі», містить три підрозділи, в яких спочатку йдеться про проблему, яку має розвʼязати ідея норм для вирішення. Потім про те, як розумів норми для вирішення сам Є. Ерліх, а потім, як цю норму розуміли до і після Є. Ерліха. Наприкінці конкретизуються відкриті питання аргументативної теорії норм для вирішення, на які дається відповідь в наступних розділах дисертації.Другий розділ, який називається «Аналітичний вимір аргументативної теорії норм для вирішення», складається з двох підрозділів, в яких аналітично, тобто структурно актуалізуються згадані вище тези Є. Ерліха про комплексний і універсальний характер норм для вирішення.В останньому третьому розділі, який називається «Мета/нормативно-емпіричний вимір аргументативної теорії норм для вирішення» і містить 4 підрозділи, спочатку визначається істотний внесок, який зробив одним із перших Є. Ерліх у створення субстанціональної, тобто неаналітичної і універсальної теорії юридичної аргументації, а потім аналізуються в рамках відповідно нормативного і метанормативного вимірів питання про розуміння норм для вирішення як альтернативних правил і як результату зважування принципів. Причому правила розуміються як норми, які можуть бути або виконані, або невиконані, а принципи – як норми, які можуть бути виконані різною мірою (Р. Алексі). Завершується дослідження питанням про відношення понять фактичної чинності і норм для вирішення в рамках емпіричного виміру аргументативної теорії норм для вирішення. У підсумку підтверджено робочу гіпотезу про те, що норми для вирішення – це потенційно морально і соціально виправдані (легітимовані) універсальні і комплексні дефінітивні правові норми (правила), завдяки яким можна розвʼязати конфлікт (протилежність) інтересів.^UThe Thesis deals with the philosophical-legal problematization of Eugene Ehrlich’s idea of norms for decision. This sort of problematization relies on the historical-critical approach and systems thinking, the argumentative dimensions of law (namely, analytical, normative and empirical) being their special case. The objective of the Thesis is to further promote the idea of E. Ehrlich’s norms for decision. In the course of this promotion, the research points out the place, which norms for decision take in legal culture in general, as well as within the analytical and meta/normative-empirical dimensions of the argumentative theory of norms for decision. In the former case, the emphasis is laid on the historical aspect of studying norms for decision (Chapter 1 of the Thesis), whereas in the latter case - on the current aspect (Chapter 2 and Chapter 3).Chapter 1, “Ehrlich's Idea of Norms for Decision in Legal Culture”, contains three sections, which first discuss the issue that the idea of norms for decision is supposed to solve, as well as show how E. Ehrlich himself understood the concept. Then it comes to how this norm was understood before and after E. Ehrlich. In the end, the Chapter specifies the open questions of the argumentative theory of norms for decision, which are answered in the following chapters of the Thesis. Chapter 2, “The Analytical Dimension of the Argumentative Theory of Norms for Decision”, is composed of two sections, which analytically, i.e. structurally, update the above-mentioned idea of E. Ehrlich about the complex and universal nature of norms for decision.Chapter 3, “The Meta/Normative-Empirical Dimension of the Argumentative Theory of Norms for Decision”, comprises four sections. At first, it identifies the significant contribution made by E. Ehrlich to the development of a substantial (non-analytical) and universal theory of legal argumentation. Then, within the framework of the normative and meta-normative dimensions, it reveals the issues of understanding norms for decision as alternative rules and as the result of weighing principles. Hereby, the rules are perceived as norms that can be either fulfilled or not fulfilled, and principles - as norms that can be fulfilled to a certain extent (R. Alexy). The Chapter ends with the issue of the interrelation between the concepts of actual validity and norms for decision within the empirical dimension of the argumentative theory of norms for decision. In conclusion, the entire research confirms the working hypothesis that norms for decision are potentially morally and socially justified (legitimized) universal and complex definitive legal norms (rules) that can help resolve a conflict of interests.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Савчук В. А. 
Особливості розвитку національної самосвідомості студентів ЗВО під впливом історичних міфів: автореферат дис. ... д.філософ : 053 / В. А. Савчук. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації вивчено суть явища національної самосвідомості та психологічні аспекти історичного міфу, а також проаналізовано специфіку впливу історичних міфів на національну самосвідомість студентів ЗВО і розроблено методологічні рекомендації щодо впровадження результатів дослідження в навчальний процес. У дисертації розглянуто природу національної самосвідомості у контексті поняття самосвідомості в цілому, проаналізовано підходи до її структури та взаємозв’язки з національною ідентичністю, вивчено стан дослідження проблеми розвитку національної самосвідомості особистості у вітчизняній та світовій психології. Виявлено зв’язки між позитивною національною ідентичністю та високим рівнем толерантності, що мінімізує ризики розвитку етнічної ворожнечі та її експлікації в етнічних цькуваннях. Визначено психологічні функції міфу: інтегруючу (об’єднувальну), дезінтегруючу (розрізнювальну), ідентифікуючу, оптимізаційну (спрощувальну), прескриптивну (виховну) та пояснювальну. Міф за своєю природою суб’єктивний, оскільки в його основу можуть лягти отримані з різних джерелі дані, та універсальний, з огляду на його архетипність (відображення повторюваного досвіду людства). Міф має тісні взаємозв’язки з пам’яттю, зокрема з історичною, яка відображає бачення суспільством свого минулого. Емпірично доведено вплив вивчення літератури, що містить історичні міфи, на рівень сформованості компонентів національної самосвідомості студентської молоді, а також її готовність до міжнаціональної та міжкультурної взаємодії. За результатами експерименту було сформульовано методичні рекомендації спрямовані на розвиток національної самосвідомості студентів українських ЗВО. Ключові слова: національна самосвідомість, національна ідентичність, історичний міф, наратив, аксіологія, рефлексія, література, студенти ЗВО, життєвий сценарій, етнічні цькування, інтелігенція.^UThe dissertation contains the study of the essence of the phenomenon of national self-consciousness and the psychological aspects of the historical myth, as well as analyzes the specifics of the impact of historical myths on the national self-consciousness of students of higher education institutions. Methodological recommendations for the implementation of research results in the educational process were also developed.The psychological functions of the myth are as follows: integrating (unifying), disintegrating (differentiating), identifying, optimizing (simplifying), prescriptive (educational) and explanatory. A myth is subjective in nature, since it can be based on the data obtained from various sources. It is also universal, due to its archetypal nature (reflection of the repeated experience of humanity). Myth has close relationships with memory, in particular with historical memory, which reflects society’s vision of its past.The influence of studying literature containing historical myths on the level of formation of the components of the national self-consciousness of student youth, as well as their readiness for inter-ethnic and inter-cultural interaction, has been empirically proven.Based on the results of the experiment, methodological recommendations aimed at the development of national self-consciousness of students of Ukrainian higher education institutions were designed. Key words: national self-consciousness, national identity, historical myth, narrative, axiology, reflection, literature, HEI students, life script, ethnic harassment, intelligentsia.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського