Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (70)Реферативна база даних (3256)Книжкові видання та компакт-диски (2576)Журнали та продовжувані видання (172)
Пошуковий запит: (<.>A=ТРЕГУБ$<.>+<.>A=ДМИТР$<.>+<.>A=ГЕОРГІЙОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 179
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Дмитрієва О. Д. 
Школа Бориса Лятошинського у культуротворчих процесах ХХ–ХХІ століття / О. Д. Дмитрієва. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене аналізу проблем становлення та функціонування композиторської школи Бориса Лятошинського. Мистецькашкола реконструюється як комплексний феномен, що у своїй сутності поєднує прояви різних творчих та концептуальних статусів мистецтва: діяльності, системи уявлень, практик та соціальних інституцій. Визначено місце і роль мистецької школи видатного митця у культурних стратегіях соціуму. Доведено, що мистецька школа провадить передовсім творчу діяльність, яка трансформує та модифікує усталені уявлення про культурницький, комунікативний і жанрово-стильовий статус мистецьких практик.Композиторська школа Бориса Лятошинського визначена як своєрідна співтворчість митців різних поколінь, у лоні якої виважуються художні принципи і моделі, базовані на творчо-пошуковому, освітньому та інноваційноавангардному компонентах. Мистецька школа презентується як реальна форма спільної та плідної діяльності лідера та його послідовників. Проаналізовано культурно-комунікативні параметри творчих спільнот у їх взаємозв'язку протягом тривалого періоду (від українського модерну 1920-х років до «Київського авангарду» 1960-х, ідейним натхненником якого був сам Борис Лятошинський). Доведено, що творчі спільноти позначені передовсім неформальним характером комунікацій, певними правилами гри, що базуються на пошуку нових концептів і форм самовираження. Окреслено нові культурні дискурси, що стали результатом індивідуальної та колективної творчості, які протистояли традиційним уявленням про роль митця у повоєнному соціумі.Зазначено, що творчі школи в історії людства виникали як своєрідне цехове мистецтво, основним завданням якого було створення і трансляція мистецького продукту. Історично доведено, що творчі школи формуються навколо видатних особистостей за принципом об'єднання поціновувачів та продовжувачів художніх уподобань. Доведено, що саме такий принцип ліг в основукомпозиторської школи Бориса Лятошинського.Додамо, що виникнення й розвиток школи видатного майстра детерміновано не лише певними соціально-історичними умовами, логікою розвиткумистецтва та культури в цілому, а й особистісно-психологічними якостями самого лідера — засновника творчої спільноти. Окреслено, що школа як культурне явище виникає на основі розробленої лідером творчої стратегії, позначеної новаторським характером. У рамках цієї доктрини педагогічна діяльність постає тим базовим елементом, на якому і у зв'язку з яким розвивається дослідницька діяльність цієї школи, а комунікативні процеси вибудовуються за принципом учитель — учень. Творчо-освітня школа є формою професійної комунікації, що історично виправдала себе як така, що функціонує за соціально-комунікативними та інтегративними потребами і творчими інтересами, народженими під впливом лідера, а також комунікації «твір — реципієнт», наявності традицій, новацій і логіки дискурсивних практик. Надзвичайно актуальним у дослідженні постає співвідношення традицій і новаторства, яке простежується через творчо-виконавську, дослідницьку, інноваційну та освітню функції школи Бориса Лятошинського. У цьому випадку традиції не перетворилися на застиглі стереотипи мислення, не стали на заваді творчим пошукам, а склали міцний базис, що мотивував до творчих експериментів і їх глибшого розуміння. Крім того, співвідношення традицій і новаторства в діяльності мистецької школи залежить і від етапу еволюційно-стильового циклу, на якому знаходиться ця школа (етапі її формування, зрілості, асиміляції з іншими школами). Якщо на етапі формування школи в її діяльності переважають елементи новаторства, то на етапах зрілості і розчинення — можуть переважати традиції (ситуація, коли новий інноваційний продукт вже не створюється, а школа перебуває під впливом колишніх традицій; в той же час і на цих етапах не виключена поява нових трансформаційних змін).^UThis dissertation research is devoted to the analysis of the problems of theformation and functioning of the school of composition of Borys Lyatoshynsky.The art school is reconstructed as a complex phenomenon, which in essence combines the manifestations of different creative and conceptual statuses of art: activities, systems of ideas, practices and social institutions. The place and role of an ”art school” associated with an outstanding creator in the cultural strategies of society are determined. It is proved that the art school conducts primarily creative activities, which transform and modify the established ideas about the cultural, communicative and genre-style status of artistic practices.Borys Lyatoshynsky's school of composition is defined as a kind of cocreation of artists of different generations, in the bosom of which artistic principles and models based on creative-exploratory, educational and innovative-avant-garde components are balanced. The art school is presented as a real form of joint andfruitful activity of the leader and his followers. The cultural and communicative parameters of creative communities in their interrelation during a long period are analyzed (from the Ukrainian modernism of the 1920s to the “Kyiv Avant-Garde” of the 1960s, whose ideological inspiration was Borys Lyatoshynsky himself). It is proved that creative communities are marked primarily by the informal nature of communication, certain rules of the game, based on the search for new concepts and forms of self-expression. New cultural discourses outlined as a result of individual and collective creativity, which opposed the traditional notion of the artist's role in post-war society, are set forth. It is noted that the creative school in the history of mankind emerged as a kind of art guild, the main task of which was to create and broadcast an art product. It has been historically shown that creative schools are formed around outstanding personalities on the principle of uniting connoisseurs and successors of artistic tastes. It is proved that exactly such a principle formed the basis of Borys Lyatoshynsky's school of composition. We will add, that the origin and development of the school of the outstanding master is determined not only by certain socio-historical conditions, the logic of art and culture in general, but also by the personal and pedagogical qualities of the leader –– the founder of the creative community. It is outlined that the school as a cultural phenomenon arises on the foundation of a creative dynamic developed by the leader, marked by an innovative character. Within the framework of this doctrine, pedagogical activity appears as the basic element on which and in connection with which the research activity of this school develops, and communicative processes are built on the principle of teacher –– student. Acreative and educational school is a form of professional communication that has historically justified itself as one that operates on the socio-communicative andintegrative needs and creative interests born under the influence of the leader, as well as communication “work –– recipient”, traditions, innovations, and logic ofthe discursive practices.The relationship between tradition and innovation, which can be traced through the creative, performing, research, innovation and educational functions ofBorys Lyatoshynsky's school, is extremely relevant in the research. In this case, the traditions did not turn into rigid stereotypes of thinking, and did not interfere withcreative pursuits, but formed a solid basis that motivated creative experiments and resulted in deeper understanding. In addition, the ratio of tradition and innovation in the activities of the art school depends on the stage of the evolutionary-stylistic cycle in which this schoolis (stage of its formation, maturity, assimilation with other schools). If at the stage of school formation elements of innovation prevail in its activity, then at the stagesof maturity and dissolution traditions may prevail (a situation when a new innovative product is no longer created, and the school is influenced by former traditions;at the same time and on these stages the emergence of new transformational changes is not excluded). The art school as an aesthetic and artistic phenomenon of culture appears through a set of musical-linguistic signs-symbols, enshrined in the written tradition and deepened by the professional experience of composers and performers.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Дмитренко С.О. 
Чинники захворюваності та смертності в осіб з артеріальною гіпертензією сільської популяції (проспективне популяційне дослідження): Автореф. дис... д-ра мед. наук: 14.01.11 / С.О. Дмитренко ; Харк. держ. мед. ун-т. — Х., 2001. — 35 с. — укp.

Вперше вивчено динаміку розповсюдженості артеріальної гіпертензії (АГ) та основних чинників ризику в неорганізованій сільській популяції протягом 10-річного періоду. Досліджено розповсюдженість АГ у селі, її чинників ризику серед чоловіків та жінок залежно від соціальної та професійної орієнтації обстежених. Встановлено розповсюдженість поведінкових чинників ризику АГ у селі не лише окремо, але і у різних комбінаціях серед сільських чоловіків та жінок. Визначено рівень фізичної активності сільської популяції України залежно від віку, рівня освіти, сімейного стану та наявності АГ. Використано під час вивчення звички вживання алкоголю серед сільських жителів частотно-кількісний критерій, що характеризує інтенсивність вживання алкогольних напоїв та регіональні особливості звички поведінки. Висвітлено обтяжену спадковість серцево-судинних захворювань за батьківською та материнською лініями й особливості взаємозв'язку АГ з основними чинниками ризику в сільських пробандів з обтяженою спадковістю. Наведено порівняльну характеристику серед сільських жителів електрокардіографічних змін в осіб з нормальним та підвищеним артеріальним тиском. Виявлено кореляційну залежність між ішемічними змінами на електрокардіографію та чинниками ризику. Досліджено рівень ліпідів у сироватці крові серед сільських чоловіків та жінок залежно від наявності АГ у різних статево-вікових групах. Встановлено відносний ризик розвитку АГ в осіб з надлишковою масою тіла, гіперхолестеринемією та гіпертригліцеридемією. Визначено рівень смертності у сільській популяції України за 3-річний період у розрахунку на 1000 людино/років з урахуванням АГ та чинників ризику. Проведено порівняльну характеристику смертності сільського населення залежно від здійснених заходів щодо первинної та вторинної профілактики АГ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р410.030-3
Шифр НБУВ: РА313968 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Дмитренко 
Человек на рынке труда: социальные проблемы занятости и безработицы: Автореф. дис... канд. социол. наук: 22.00.04 / Светлана Матусовна Дмитренко. — Кишинев, 2000. — 49 с. — Текст на молд. языке. - Описано по переводу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*665 + У9(4МОЛ)240.5
Шифр НБУВ: РА310002

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Дмитрів І.І. 
Християнська символіка у поезії католицьких письменників Західної України міжвоєнного періоду ХХ століття: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / І.І. Дмитрів ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — Л., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено особливості інтерпретації християнських символів, мотивів і образів у поетичній творчості українських католицьких письменників-"логосівців" і Богдана-Ігоря Антонича. Зроблено спробу висвітлити семантику поняття "sacrum", надати визначення сакрального імені, часу та простору, так як поняття "сакральне" вживається здебільшого у цих атрибутивних відношеннях. Подано дефініцію релігійного, біблійного та християнського символізму, а також проаналізовано існування символу в площині художньої творчості у її зв'язках з такими теоретичними та структурно-семантичними категоріями, як міф, метафора, алегорія, емблема, знак, художній образ. Досліджено концепцію української католицької літератури, визначено критерії належності до неї. Висвітлено світогляди католицьких авторів, що впливали на специфіку художньої рецепції християнської символіки у їх творах. У поетичній спадщині Богдана-Ігоря Антонича, Григорія Лужницького, о.Василя Мельника (Лімниченка), о. Степана Семчука та Ореста Перійчука визначено основні символітичні константи, з'ясовано особливості символізації біблійних образів і подій, простежено специфіку проекції біблійних подій на український грунт, подано відповідні контексти з української та світової літератур.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-335 + Ш5(4УКР)6-379 +
Шифр НБУВ: РА351119

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Дмитрук В. І. 
Характеристика і корекція реабілітаційними засобами фізичного і психоемоційного стану здоров'я дітей в умовах шкільного закладу: автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.01.33 / В. І. Дмитрук ; Крим. респ. установа "НДІ фіз. методів лікування і мед. кліматології ім. І.М. Сєченова". — Ялта, 2011. — 21 с. — укp.

Досліджено характер і рівень адаптивних реакцій, особливості стану соматичного, психоемоційного, вегетативного й імунного статусів 409-ти учнів. За допомогою методу кореляційних матриць виявлено структури зв'язків показників соматичного та психоемоційного здоров'я школярів та його динаміка під впливом процедур ароматизації класів ефірними оліями м'яти й евкаліпта. Доведено, що комплекс реабілітаційних заходів позитивно впливає на стан органів дихання, нервової та серцево-судинної систем у дітей, що виражається зменшенням кількості скарг, зниженням ситуативної й особистісної тривожності у школярів, зростанням випадків ейтонічного тонусу в характеристиці вегетативного статусу, зменшенням вмісту лейкоцитів та еозинофілів, зростанням вмісту Т-лімфоцитів і зниження В-лімфоцитів у периферичній крові, а також зниженням захворюваності на ГРВІ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.64-54 + Р128.94-3
Шифр НБУВ: РА384683 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Дмитренко А.С. 
Функціональна морфологія кровоносної системи, гемомікроциркуляторного русла та м'язових волокон литкового м'яза при дії загальної глибокої гіпотермії (мікро-ультрамікроскопічне дослідження): Автореф. дис... канд. біол. наук: 14.03.01 / А.С. Дмитренко ; Терноп. держ. мед. акад. ім. І.Я.Горбачевського. — Т., 2004. — 20 с. — укp.

Уперше з використанням комплексних методів дослідження одержано повну морфофункціональну інформацію про гемомікроциркуляторне русло, установлено градацію артерій та вен, описано будову м'язової тканини в нормі, а також визначено сукцинатдегідрогеназну активність і топографію глікогену. На гістологічному, ультраструктурному рівнях визначено зміни в кровоносній системі та ланках гемомікроциркуляторного русла в литковому м'язі на висоті дії загальної глибокої гіпотермії. Виявлено, що відразу після дії холодового фактора в артеріальному руслі спостерігається спазм, значною мірою в дрібних сосудах. За результатами ультрамікроскопічного дослідження установлено, що просвіт артеріол є різко звуженим, у венулах ендотеліоцити - набряклими та випинаючими в їх просвіт, а також виявлено стаз форменних елементів крові. Завдяки морфометричного аналізу спостережено місцеву поперечну посмугованість у м'язових волокнах литкового м'яза. Виявлено, що м'язові волокна є набряклими та розміщені нерівномірно. На ультраструктурному рівні в окремих ділянках зазначено чергування констрикції м'язових волокон з їх дилятацією, сукцинадегідрогеназна активність м'язових волокон є зниженою, а також виникає прогресивне зменшення кількості гранулярного глікогену. Уперше на гісто-, ультраструктурному та гістохімічному рівнях простежено морфофункціональний стан кровоносної системи, гемомікроциркуляторного русла, м'язових волокон, сукцинатдегідрогеназної активності та кількості й топографії глікогену в різні терміни після дії загальної глибокої гіпотермії на скелетних м'язах. Доведено, що в ранні терміни (1, 3, 7 діб) після дії гіпотермії в кровоносній системі, гемомікроциркуляторному руслі переважають набрякові явища структурних елементів стінки судин, стаз у венозному руслі з дилатацією просвіту та стоншення стінок вен. Показано реактивно-деструктивні зміни в м'язових волокнах, мітохондріях, наявність зниження сукцинатдегідрогеназної активності та кількості глікогену. Гістологічно та гістохімічно доведено, що у віддалені терміни (14, 30 діб) поступово відновлюються в структурні компоненти кровоносної системи, ланки гемомікроциркуляторного русла та м'язової тканини, превалюють компенсаторно-пристосувальні процеси.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р410-29 +
Шифр НБУВ: РА329487

Рубрики:

      
7.

Дмитрієва С.М. 
Функціональні моторні взаємозв'язки органів травлення при гастродуоденальних захворюваннях у дітей і підлітків: Автореф. дис... д-ра мед. наук: 14.01.10 / С.М. Дмитрієва ; Ін-т педіатрії, акушерства і гінекології АМН України. — К., 2000. — 33 с. — укp.

Розглянуто питання удосконалення лікування та діагностики хронічних захворювань шлунка та дванадцятипалої кишки у дітей. Розроблено новий напрямок у патогенетичній терапії за результатами комплексного фазового дослідження функціональних моторних взаємозв'язків органів проксимального відділу шлунково-кишкового тракту під час гастродуоденальних захворювань у дітей та підлітків. Визначено фазові показники pH, моторики та внутрішньопорожнинного тиску шлунка і дванадцятипалої кишки, а також фазові зміни жовчного міхура і підшлункової залози у нормі та під час захворювань гастродуоденальної зони у дітей і підлітків. Запропоновано принципи диференційної корекції рухових порушень органів травлення під час захворювань шлунка і дванадцятипалої кишки у дітей та підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р733.413.201.1-3
Шифр НБУВ: РА307780 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Дмитренко О. П. 
Фразеологічні одиниці на позначення соціально-економічних реалій у сучасній німецькій мові: структурний та семантичний аспекти: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.04 / О. П. Дмитренко ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2010. — 20 с. — укp.

Вперше вивчено фразеологічні одиниці (ФО), що вербалізують соціально-економічну сферу сучасної німецької мови. Здійснено комплексне вивчення фразеологічних одиниць на позначення соціально-економічних реалій (ФОСЕР) з урахуванням їх національно-культурної специфіки, де економічний компонент розглянуто як детермінант етнокультурної інформації. Вперше в Україні здійснено класифікацію досліджуваних ФО за тематико-ідеографічним принципом. Виявлено специфіку формування цілісного значення ФОСЕР у ході первинного фразеотворчого процесу, показано роль слова-компонента та його семантичний внесок у формування семантики досліджуваних ФО.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.24-33
Шифр НБУВ: РА374670 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Дмитрук М.В. 
Формування української ветеринарної лексики: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / М.В. Дмитрук ; Запоріз. держ. ун-т. — Запоріжжя, 2001. — 21 с. — укp.

Проаналізовано українську ветеринарну лексику, розглянуту в аспекті її формування, функціонування та структурно-системних зв'язків. Даний комплексний підхід дає можливість поставити питання про специфіку термінів як лексичних одиниць, дослідити ветеринарну термінологію як систему. Проаналізовано походження, системні зв'язки українських ветеринарних термінів. Розглянуто українську ветеринарну лексику у семасіологічному, функціональному і дериваційному аспектах. Досліджено та виявлено семантичні та словотвірні особливості термінів ветеринарної медицини, запропоновано аспекти удосконалення сучасної української наукової термінології ветеринарної медицини й обгрунтовано основні шляхи її стандартизації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.2-34:П8 + П80
Шифр НБУВ: РА314546 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Дмитренко Т.А. 
Формування структури поверхневих шарів нелегованих сталей при лазерному легуванні диборидом титану: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.04.13 / Т.А. Дмитренко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено процеси структуроутворення в поверхневих шарах нелегованих сталей під час лазерного легування диборидом титану залежно від режимів обробки та структурно-фазового стану матеріалу основи. Запропоновано механізм кристалізації ванни розплаву під час лазерного легування диборидом титану за умов надшвидкого нагрівання та охолодження, встановлено зв'язок між характером новоутворених фаз та вмістом вуглецю в базовому матеріалі. Досліджено процеси формування концентраційного поля зхалежно від технологічних параметрів лазерної обробки. Досліжено вплив легуючих елементів на тип новосформованої структури та фізико-механічні властивості зон лазерного легування. Результати моделювання розподілу температурного поля в області дії лазерного променя рекомендовано застосовувати для прогнозування умов, необхідних для формування певної структури поверхневого легованого шару, а також для розробки технологій зміцнення поверхневих шарів лазерним легуванням.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К222.091 +
Шифр НБУВ: РА351154

Рубрики:

      
11.

Трегубенко Т. В. 
Формування професійної компетентності майбутніх дільничних інспекторів міліції у процесі фахової підготовки: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / Т. В. Трегубенко ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б. Хмельницького. — Хмельницький, 2011. — 20 с. — укp.

Проаналізовано стан сформованості професійної компетентності майбутніх дільничних інспекторів міліції, обгрунтовано поняття "професійна компетентність дільничного інспектора міліції". Визначено сутність і специфіку професійної компетентності майбутніх дільничних інспекторів міліції, обгрунтовано компоненти, критерії, показники та рівні сформованості професійної компетентності. Теоретично обгрунтовано й експериментально апробовано модель формування професійної компетентності майбутніх дільничних інспекторів міліції у процесі фахової підготовки у ВНЗ МВС України та педагогічні умови (набуття курсантами власного досвіду виконання службово-професійної діяльності, відповідно до вимог Статуту, стимулювання майбутніх дільничних інспекторів міліції до рефлексії своїх професійних дій с позиції їх відповідності професійній компетентності, поетапної професіоналізації теоретичної та практичної підготовки курсантів як майбутніх дільничних інспекторів міліції).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.011.013.4 р
Шифр НБУВ: РА381354 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Дмитренко А. П. 
Формування професійної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти на засадах технологічного підходу / А. П. Дмитренко. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації здійснено теоретичне обґрунтування й практичне розв'язання наукового завдання щодо формування професійної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти на засадах технологічного підходу. У процесі наукового пошуку виявлено, теоретично обґрунтовано й експериментально перевірено дієвість педагогічних умов формування професійної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти на засадах технологічного підходу (проєктування змісту фахової підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти на основі ідей технологічного підходу; створення креативного, особистісно орієнтованого освітнього середовища підготовки майбутніх вихователів на засадах суб'єкт-суб'єктної взаємодії викладача й студентів; використання інноваційних технологій навчання в професійній підготовці вихователя закладу дошкільної освіти); розроблено структурно-функціональну модель формування професійної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти на засадах технологічного підходу, що охоплює чотири блоки: цільовий, методологічний, змістово-процесуальний, оцінно-результативний; удосконалено структуру професійної компетентності майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти, критерії, показники та рівні її сформованості; зміст та методику формування професійної компетентності майбутніх фахівців на засадах технологічного підходу у ЗВО. Подальшого розвитку набули теоретичні й методичні аспекти професійної підготовки майбутніх вихователів закладів дошкільної освіти на засадах технологічного підходу.^UThe dissertation concerns the theoretical grounding and practical solving the issue of forming intending preschool teachers' professional competence on the principles of the technological approach. The effectiveness of the pedagogical conditions for forming the professional competence of intending teachers of preschool educational institutions, based on the principles of the technological approach (designing the content of professional training of intending preschool teachers of preschool educational institutions, based on the ideas of the technological approach was defined, theoretically grounded and experimentally proved; the creative, personality-oriented educational environment for training intending preschool teachers based on the principles of subject-subject interaction between the teacher and students was developed; the innovative training technologies in the professional training of preschool education teacher) was applied; the structural and functional model for forming the professional competence of intending preschool teachers, based on the principles of the technological approach, covering four blocks: target, methodological, content and procedural, evaluation and effective was developed; the structure of the professional competence of intending preschool teachers, criteria, indicators and levels of its formation were improved; the content and methods of forming the professional competence of intending specialists based on the technological approach in the higher educational institutions were improved. The theoretical and methodological aspects of the professional training of intending preschool teachers, based on the technological approach were further developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Дмитренко І.Є. 
Формування пріоритетів у розвитку підприємств регіону: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / І.Є. Дмитренко ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2002. — 19 с. — укp.

Досліджено сутність економічних інтересів як основи формування пріоритетних напрямків у розвитку підприємств регіону. Узагальнено особливості формування пріоритетів на різних рівнях господарювання, зважаючи на необхідність встановлення їх взаємозв'язку з пріоритетами у розвитку підприємств регіону. Визначено можливості формування пріоритетних напрямків розвитку підприємств регіону за умов відповідних змін у зовнішньому середовищі, проаналізовано економічне становище підприємств регіону. Розроблено основні принципи побудови адаптивної структури системи пріоритетів у розвитку підприємств. З'ясовано послідовність етапів життєвого циклу формування та реалізації пріоритетів у розвитку підприємств регіону, а також основні напрями його інтенсифікації. Наведено принципові підходи щодо формування стратегії реалізації пріоритетних напрямів розвитку підприємства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)290
Шифр НБУВ: РА317505 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Трегубенко О.М. 
Формування в учнів 5 - 6 класів уявлень про об'єкти та явища навколишньої дійсності в навчально-пізнавальній діяльності загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / О.М. Трегубенко ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2005. — 20 с. — укp.

Базуючись на ідеї міжпредметної інтеграції, стимуляції емоційно-ціннісного ставлення до навколишнього світу як дидактичних умов ефективності процесу формування в учнів V - VI класів уявлень про об'єкти та явища, запропоновано детальне та змістовне трактування кожної з умов і механізмів їх упровадження до практики навчання. Розвинуто наукові ідеї щодо формування даних уявлень у позаурочній пізнавальній діяльності. Запропоновано технологію включення до цієї діяльності з учнями сукупності форм і методів роботи, максимально орієнтованих на формування уявлень про навколишню дійсність у взаємозв'язку з іншими дидактичними умовами. Удосконалено наукові погляди на процес формування уявлень про об'єкти та явища навколишньої дійсності у навчально-пізнавальній діяльності загальноосвітньої школи, його зміст і особливості для учнів V - VI класів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.22 +
Шифр НБУВ: РА339096

Рубрики:

      
15.

Дмитрів Л.Й. 
Фаховий часопис для видавців: основні засади функціонування в контексті розвитку сучасної видавничої справи (світовий та український досвід): автореф. дис... канд. наук з соц. комунікацій: 27.00.05 / Л.Й. Дмитрів ; Класич. приват. ун-т. — Запоріжжя, 2009. — 18 с. — укp.

Розвинуто проблематику організації в Україні фахового часопису для видавців і наведено пропозиції щодо її практичного втілення. Запропоновані підходи грунтуються на дослідженні особливостей побудови таких часописів на прикладі тематико-типологічного й історичного аналізу розвитку аналогів періодики Росії, Польщі та Великої Британії. Проаналізовано структуру сучасних українських засобів масової інформації. Довдено важливе історичне, соціальне та теоретичне значення видавничих часописів для розвитку галузі. Розроблено видавничу концепцію запропонованого часопису як комплекс моделей для його організації та практичного втілення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч617.4(0) +
Шифр НБУВ: РА365019

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Дмитрієв Д.А. 
Фільтраційні процеси в навколодренній зоні в незв'язних грунтах: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.23.16 / Д.А. Дмитрієв ; Рівнен. держ. техн. ун-т. — Рівне, 2001. — 17 с. — укp.

Здійснено експериментальні та теоретичні дослідження деформаційних процесів у несуфозійних і суфозійних незв'язних грунтах у навколодренній зоні під час роботи дренажної системи у режимі осушення, підгрунтового зволоження та циклічному режимі. Експериментально підтверджено, що деформації грунтів негативно впливають на фільтраційні процеси у навколодренній зоні. Запропоновано практичні рекомендації щодо розрахунку й експлуатації осушувально - зволожувальних систем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П063.353.1(4УКР)
Шифр НБУВ: РА315397 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Дмитренко М.Г. 
Управління фінансами комерційних банків: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.04.01 / М.Г. Дмитренко ; Укр. акад. банк. справи. — Суми, 2001. — 19 с. — укp.

Проаналізовано існуючі та обгрунтовано нові підходи до управління фінансами комерційних банків. На підставі всебічного аналізу фінансового стану банківської системи України визначено цілі та функції управління фінансами комерційного банку, обгрунтовано методологічні засади щодо управління активами й зобов'язаннями комерційного банку. Визначено завдання стратегічного планування та аналізу джерел формування капіталу банку. Обгрунтовано напрямки вдосконалення процесу управління фінансами комерційних банків на підставі керування потоками фінансової інформації, рівнем вартості позичок банку як основного напрямку забезпечення прибутковості банку, а також визначено підходи до організації фінансового обліку та звітності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)262.181.34-93-21
Шифр НБУВ: РА318655 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Дмитрук З. А. 
Управління процесом позиціонування закладу загальної середньої освіти на регіональному ринку освітніх послуг / З. А. Дмитрук. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячено проблемі управління процесомпозиціонування закладу загальної середньої освіти на регіональному ринкуосвітніх послуг. У роботі здійснено аналіз сутності процесу позиціонуваннязакладу загальної середньої освіти (далі – ЗЗСО) та управління його розвитком.Зокрема розглянуто сутність управління процесом позиціонування ЗЗСО нарегіональному ринку освітніх послуг на ціннісній основі.У дисертаційній роботі доведено, що формування сучасних управлінськихпроцесів на ціннісній основі, зокрема управління процесом позиціонуванняЗЗСО на регіональному ринку освітніх послуг на ціннісно-орієнтованих засадах,– є ґрунтовною відповіддю як на сучасні запити та потреби держави ісуспільства, так і на індивідуальні потреби та інтереси особистості –громадянина України.Крім того, встановлено, що управління процесом позиціонування ЗЗСОповинно ґрунтуватись на методології стратегічного управління та утворенні йутриманні сильної діючої унікальної позиції закладу освіти.^UThe dissertation research is devoted to the problem of managing the process ofpositioning a general secondary education institution in the regional market ofeducational services. The analysis of the essence of the process of positioning theinstitution of general secondary education (hereinafter – GSEI) and managing thedevelopment of this phenomenon is carried out. In particular, the essence of managingthe process of positioning GSEI in the regional market of educational services on thebasis of values is considered.In the dissertation it is proved that the formation of modern managementprocesses / models on a value basis, in particular the management of the process ofpositioning GSEI in the regional market of educational services on value-oriented basis– is a thorough response to modern demands and needs of country, state, society andfor the needs, interests of a highly spiritual person – a citizen of Ukraine.In addition, it is established that the management of the process of positioningGSEI should be based on the methodology of strategic management and the formationand maintenance of a strong existing unique position of the educational institution.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Трегубов О. С. 
Управління процесами економічної концентрації та деконцентрації в промисловості: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.03 / О. С. Трегубов ; Донец. держ. ун-т упр. — Донецьк, 2010. — 21 с. — укp.

Виявлено тенденції та чинники концентрації капіталу, досліджено трансформаційні процеси економіки України та процеси економічної концентрації в промисловості. Визначено роль монополії та малого бізнесу, розкрито сутність поняття економічної концентрації та складових класифікації методів оцінки її рівня. Виявлено вплив процесів економічної концентрації та деконцентрації на ефективність діяльності промисловості регіону, надано оцінку територіально-галузевої концентрації виробництва. Визначено рівень монополізації економіки промисловості Донеччини, розкрито взаємозв'язок концентрації власності та формування виробничо-фінансових систем. Розроблено механізми управління процесами економічної концентрації та деконцентрації в промисловості, механізм управління розвитком взаємодії великих і малих підприємств, концептуальні положення деконцентрації промисловості в регіоні та механізм їх реалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)301-21
Шифр НБУВ: РА373290 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Дмитренко М.К. 
Українська фольклористика другої половини ХІХ століття: методологічний дискурс: Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.07 / М.К. Дмитренко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2006. — 36 с. — укp.

Вивчено формування та розвиток академічних наукових шкіл у фольклористиці (міфологічної, культурно-історичної, психологічної), діяльність видатних вчених. Висвітлено становлення вітчизняної моделі міфологічної школи у загальноєвропейському та слов'янському контекстах. Оцінено наукову спадщину українських вчених як самодостатню й оригінальну. М.Дмитренко розкрив чимало маловідомих сторінок діяльності вчених, а саме: М.Костомарова, П.Куліша. О.Потебні, О.Котляревського, М.Драгоманова. М.Сумцова, І.Франка. По-новому розглянуто діяльність представників культурно-історичної школи, період переходу української фольклористики від романтизму до позитивізму (М.Максимовича, І.Срезневського, П.Лукашевича, "Руської трійці", Й.Бодянського, П.Куліша), внесок учених у розробку проблем національного й інтернаціонального у фольклорі, своєрідність втілення на науковому полі теорії запозичення (міграції сюжетів), теорії самозародження. До аналізу залучено чисельні фольклористичні, етнологічні праці, епістолярій, оцінки українських і зарубіжних учених, архівні матеріали. Показано основоположну роль О.Потебні у формуванні психологічної школи. Проаналізовано фольклористичну концепцію вченого, його ставлення до міфологів, ідей культурно-історичної, антропологічної шкіл. Розглянуто вчення О.Потебні про психологію народної творчості, особливості культурного обміну між народами, слова та художній образ, про символ і дослідження фольклорної символіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш2 г(45УКР)52 +
Шифр НБУВ: РА345617
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського