Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (5)Реферативна база даних (473)Книжкові видання та компакт-диски (485)Журнали та продовжувані видання (30)
Пошуковий запит: (<.>A=ФЕДОРИШИН$<.>+<.>A=МИКОЛ$<.>+<.>A=ВАСИЛЬОВИЧ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 35
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Федоришин В.І. 
Формування виконавської майстерності студентів музично-педагогічних факультетів у процесі колективного музикування: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.І. Федоришин ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 18 с. — укp.

Розкрито суть поняття "виконавська майстерність" та висвітлено теоретичні аспекти її формування. Доведено залежність ефективності формування виконавської майстерності у процесі колективного музикування від упровадження експериментальної методики, що передбачає органічну єдність емоційного, раціонального та технічного у виконавстві, активізацію мотиваційної спрямованості майбутніх учителів музики у камерно-оркестрових колективах, становлення індивідуального стилю керівництва оркестровою групою студентів за умов творчої взаємодії. Апробовано зміст, форми та методи поетапного формування даної майстерності студентів музично-педагогічних факультетів у процесі колективного музикування за розробленими критеріями та показниками зазначеного феномену.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ315.1 р(4УКР)31-34 + Щ315.1-713 +
Шифр НБУВ: РА341661

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Миколюк О. А. 
Управління ефективністю енергоспоживання машинобудівного підприємства: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.04 / О. А. Миколюк ; Хмельниц. нац. ун-т. — Хмельницький, 2011. — 19 с.: a-рис. — укp.

Розроблено систему управління ефективністю енергоспоживання машинобудівного підприємства на засадах поєднання системного, процесно-орієнтованого й об'єктно-цільового підходів. Визначено сутність категорій "потенціал енергоощадження", "ефективне енергоспоживання", "енерговіддача" та "персоніфікація мотивації енергоспоживання" з урахуванням специфіки машинобудівних підприємств та обгрунтовано зв'язки між ними. Проаналізовано основні тенденції енергоспоживання у машинобудуванні та досліджено детермінанти енергоємності продукції машинобудівних підприємств. Розроблено методичні рекомендації з формування потеціалу енергоощадження машинобудівного підприємства й оцінювання інтегрального показника віддачі від його реалізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.851.1-554.2
Шифр НБУВ: РА379566 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Миколенко Т.М. 
Український міський сленг (на матеріалі усного мовлення тернопільців): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / Т.М. Миколенко ; Ін-т укр. мови НАН України. — К., 2006. — 24 с. — укp.

Наведено результати дослідження сленгу жителів окремого міста (на матеріалі мовлення жителів Тернополя). Вміщено понад 6000 сленг-одиниць, одну третю яких вперше зафіксовано автором. Зібрано та структуризовано сленгізми у лексико-семантичні групи, синтезовано лексику з погляду синонімії й антонімії. Проаналізовано основні джерела та механізм переходу одиниць у жаргонізовану розмовну мову й визначено деякі способи творення тернопільського міського сленгу. Висвітлено особливості сленгової лексики мешканців міста з урахуванням детермінантів біосоціальної бази - статі та віку. Наведено матеріали сленгової лексики жителів Тернополя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-677.1 +
Шифр НБУВ: РА342748

      
4.

Федоришин І. Я. 
Українські культурно-просвітницькі та молодіжні товариства Товмаччини в 1920–1930-х рр. / І. Я. Федоришин. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена актуальній темі, оскільки з часу відновлення незалежності України посилився інтерес до вивчення мікроісторії, зокрема культурно-просвітницького та молодіжного рухів 1920–1930-х рр. Протягом цього періоду відновлено не лише стару, а й створено нову мережу культурно-просвітницьких і молодіжних організацій: «Просвіта», «Товариство ім. М. Качковського», «Рідна школа», «Союз українок», «Сокіл», «Січ», «Пласт», «Луг», «Каменярі», «Орли – КАУМ». Саме ці товариства зуміли об'єднати в собі національно свідому частину українського суспільства, яке за два десятиліття викристалізувалося в реальну потугу, що впливала на розвиток української освіти, культури, фізичного виховання і навіть певною мірою на формування політичної думки в Східній Галичині. Проаналізовано діяльність філій та читалень товариства «Просвіта». Упродовж 1920-х рр. відновлено просвітянські філії в м. Товмач (1921 р.), м. Тисмениця (1924 р.), м. Отинія (1928 р.). Основними завданнями філій стало надання інформаційної, методичної і практичної допомоги щодо відновлення колишніх та заснування нових читалень, народних домів, бібліотек, нагляд за їхньою діяльністю, організація просвітницької і культурно-мистецької роботи в населених пунктах повіту. До 1925 р. товмацька філія відновила 93 %, тисменицька – 88 % довоєнних читалень. Найактивніші осередки товариства «Просвіта» знаходилися у Товмацькому та Тисменицькому філіальних округах, найменш діяльні – в Отинійському філіальному окрузі. Головними напрямками роботи читалень «Просвіти» Товмаччини були: просвітництво (організація 3 освітніх курсів і гуртків самоосвіти), розвиток бібліотечної мережі та культурно-мистецька діяльність (створення аматорських драматичних і хорових колективів). Показано громадсько-просвітницьку роботу осередків «Товариства імені Михайла Качковського». Після лихоліть Першої світової і польсько-української війн (1914–1919 рр.) процес відродження цього москвофільського товариства проходив дуже повільно. На Товмаччині з 13 довоєнних осередків свою діяльність відновили тільки чотири. Практична робота читалень ім. М. Качковського полягала в проведенні різних свят, забав, танцювальних вечорів, товариських ігор, влаштування днів «русскої» культури, вшанування російських письменників, постановок аматорських драматичних вистав, організацію самоосвітніх, театральних, хорових кружків, освітніх курсів і лекцій. Члени «Товариства ім. М. Качковського» не співпрацювали жодним чином з іншими українськими культурно-просвітницькими й молодіжними організаціями.^UThe dissertation is devoted to a topical issue, as since the restoration of Ukraine's independence interest in the study of microhistory, in particular the cultural, educational and youth movements of the 1920s and 1930s, has increased. During this period, not only the old but also a new network of cultural, educational and youth organizations was created: “Prosvita”, “Mykhailo Kachkovsky Society”, “Ridna shkola” (“Native School”), “Union of Ukrainian Women”, “Sokil” (Falcon), “Sich”, “Plast” (Ukrainian scout organization), “Luh”, “Kameniari”, “Orly (Eagles) – Catholic Association of Ukrainian Youth” (CAUY). It was these societies that managed to unite the nationally conscious part of Ukrainian society, which in two decades crystallized into a real force that influenced the development of Ukrainian education, culture, physical education and even to some extent the formation of political thought in Eastern Galicia. The activity of branches and “chytalnias” (reading houses) of the “Prosvita” society is analyzed. During the 1920s, branches of the Prosvita were restored in Tovmach (1921), Tysmenytsia (1924) and Otyniya (1928). The main tasks of the branches were to provide informational, methodological and practical assistance in the restoration of old and the establishment of new “chytalnias”, public houses, libraries, and supervision of their activities, organization of educational and cultural and artistic work in the settlements of the district. By 1925, the Tovmach branch had restored 93% and the Tysmenytsia branch – 88% of the prewar “chytalnias”. The most active branches of the “Prosvita” society were located in the Tovmach and Tysmenytsia branch regions, and the least active – in the Otyniya branch region. The main directions of the “chytalnias” work of the Prosvita of Tovmachchyna were: 10 education (organization of educational courses and circles of self-education), development of a library network and cultural and art activity (creation of amateur dramatic and choral collectives). The public-educational work of the local centers of the “Mykhailo Kachkovsky Society” is shown. After the First World War and the Polish-Ukrainian Wars (1914– 1919), the process of revival of this moscophile society was very slow. In Tovmachchyna, only four of the 13 pre-war local centers resumed their activities. Practical work of the M. Kachkovsky “chytalnias” consisted of holding various holidays, amusements, dance evenings, friendly games, organizing days of “Russian” culture, honoring Russian writers, staging amateur drama performances, organizing self-educational, theatrical, choral circles, educational courses and lectures. Members of the “M. Kachkovsky Society” did not cooperate in any way with other Ukrainian cultural, educational and youth organizations.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Миколенко О.М. 
Теоретичні основи дослідження шкоди, заподіяної злочином: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.08 / О.М. Миколенко ; Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2005. — 19 с. — укp.

Проведено комплексне дослідження теоретичних і практичних проблем щодо визначення та розуміння шкоди, заподіяної злочином. Проаналізовано критерії криміналізації та декриміналізації діянь, суспільну небезпеку злочину та його наслідків. З'ясовано взаємозв'язок заподіяної шкоди з ознаками та елементами складу злочину. Розглянуто особливості класифікації злочинної діяльності та індивідуалізації покарання. На підставі одержаних даних запропоновано розглядати шкідливі наслідки злочину як самостійне поняття кримінального права, обгрунтовано його зміст та ознаки. Проаналізовано поняття "соціально шкідливе діяння" та "суспільно небезпечне діяння". Запропоновано нові підходи щодо визначення критеріїв криміналізації діянь й обгрунтовано відмінне від чинного законодавства поняття малозначності діяння. Розглянуто особливості термінологічного розмежування юридичних понять, пов'язаних зі "шкодою, заподіяною злочином". Наведено пропозиції щодо зміни деяких традиційних юридичних концепцій та підвищення ефективності кримінального законодавства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х881.9(4УКР)1 в +
Шифр НБУВ: РА335429

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
6.

Федоришин Д.Д. 
Теоретико-експериментальні основи петрофізичної та геофізичної діагностики тонкопрошаркових порід-колекторів нафти і газу (на прикладі Карпатської нафтогазоносної провінції): Автореф. дис... д-ра геол. наук: 04.00.17; 04.00.12 / Д.Д. Федоришин ; НАН України. Ін-т геології і геохімії горючих копалин. — Л., 1999. — 34 с. — укp.

Висвітлено основні теоретичні, експериментальні і практичні положення по вирішенню важливої актуальної проблеми - підвищення геолого-геофізичної інформативності діагностики порід-колекторів в тонкошарових геологічних розрізах. З цією метою розроблено схему комплексного підходу до вивчення порід-колекторів в тонкошарових розрізах Карпатської нафтогазоносної провінції. На основі теоретико-експериментальних даних вивчення такого типу колекторів розроблено блок методик інтерпретації отриманих результатів геолого-геофізичних досліджень в свердловинах, створено петрофізичну основу для розрахунку запасів газу на родовищах Передкарпаття.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д453(45УКР3)1 + Д432.712.1 + Д59(45УКР3)453

Рубрики:

      
7.

Федоришин О.З. 
Соціально-економічні проблеми державного регулювання інвестицій в перехідній економіці України: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.01.01 / О.З. Федоришин ; Київ. нац. екон. ун-т. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Визначено внутрішню сутність та соціально-економічний зміст інвестицій, політекономічну сутність державного регулювання економіки, обгрунтовано необхідність такого регулювання. Розглянуто основні реальні джерела вкладень (насамперед, внутрішні) в економіку з метою покращання соціально-економічного становища в країні. Розкрито дестабілізуючі фактори інвестиційного клімату в Україні та запропоновано заходи щодо їх усунення. Проаналізовано основні форми та методи державного регулювання інвестицій, що мають місце в Україні та запропоновано ряд заходів з метою підвищення його ефективності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)0-21-56-181
Шифр НБУВ: РА308757 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Дергунова О. І. 
Психологічний тип праворозуміння: теоретичні основи генезису і трансформацій / О. І. Дергунова. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації вироблено теоретичні засади генезису і трансформацій психологічного типу розуміння права, яке відображає вплив життєвих центрів кожного та реагує на них, проте складається з соціально гармонізованої системи таких антропних енергій, виявляючи, як єдине ціле, властиві тільки йому сутність та закономірності перетворень. Визначено історіографію та методологію дослідження, сутність, ознаки і поняття психологічного типу осмислення права, його місце серед інших теорій праворозуміння. Виявлено гносеологічну продуктивність антропологічного, соціологічного та синергетичного методологічного підходів в осмисленні онтологічних, екзистенційних та інших супутніх кореляцій психології індивідів та її відображення у праві. Розкрито концепти, особливості, види і когнітивний потенціал психічних процесів та станів людини у праві.^UThe dissertation is revealed of the theoretical foundations of the genesis and transformations of the psychological type of legal understanding.The historiography of the study of the phenomenon of psychological type of legal understanding is presented. Understanding legal reality is an indispensable tool for revealing the anthropic essence of law in all eras of human history. In the early twentieth century the world-renowned lawyer L. Petrazhytsky summarized the information on the instrumental possibilities of psychological knowledge for the knowledge of legal reality. The next stage in the doctrinal development of the psychological theory of law is limited in time to the creativity of the immediate students of the founder of this theory. The third stage is the promotion and development of psychological and legal ideas by the followers of this theory in all highly developed countries of the world.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Федоришин Г.М. 
Психологічні детермінанти шкільної дезадаптації підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Г.М. Федоришин ; Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. — Рівне, 2002. — 19 с. — укp.

Проаналізовано підходи вчених різних галузей психологічної науки до трактування природи та детермінації об'єкта дослідження. Уточнено зміст поняття "шкільна дезадаптація" у контексті вікової та педагогічної психології. Встановлено сутнісні характеристики ціннісно-мотиваційної сфери підлітків з різним типом адаптаційного процесу. Розроблено та апробовано модель шляхів подолання шкільної дезадаптації у підлітковому віці, а також оцінено її ефективність. Наведено методичні рекомендації щодо проведення профілактичної та психокорекційної роботи психологічної служби загальноосвітньої школи з підлітками, схильними до дезадаптації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.620.2-81 + Ю952.1-734 + Ч421.331.2
Шифр НБУВ: РА319697 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Миколенко В. А. 
Прокуратура України як суб'єкт адміністративного права: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / В. А. Миколенко ; Міжрегіон. акад. упр. персоналом. — К., 2011. — 19 с. — укp.

З'ясовано сутність та особливості організаційно-правового забезпечення діяльності прокуратури України. Визначено поняття та систему суб'єктів адміністративного права, правові й організаційні засади функціонування прокуратури України, характеристику системи цивільного контролю за діяльністю прокуратури. Уточнено сутність та особливості адміністративного статусу органів прокуратури, з'ясовано мету та завдання прокуратури України, визначено її функції та компетенцію. Висвітлено особливості актів прокурорського реагування на порушення законності, удосконалено механізм взаємодії прокуратури України з іншими правоохоронними органами держави. Сформульовано пропозиції щодо внесення конкретних змін і доповнень до чинного законодавства з зазначених питань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х891.9(4УКР)62
Шифр НБУВ: РА383964 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Миколайчук Л. П. 
Продуктивність та біологічні особливості молодняку одержаного від схрещування овець гісарської та романівської порід: автореферат дис. ... д.філософ : 204 / Л. П. Миколайчук. — Б.м., 2024 — укp.

Миколайчук Л. П. «Продуктивність та біологічні особливості молодняку одержаного від схрещування овець гісарської та романівської порід». – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Дисертація на здобуття освітньо-наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 204 – Технологія виробництва і переробки продукції тваринництва – Дніпровський державний аграрно-економічний університет, Дніпро, 2023.Експериментальні дослідження та теоретичні розробки, що викладено в результатах дисертаційної роботи, було присвячено комплексному вивченню біологічних особливостей та господарсько-корисних ознак у молодняку овець романівської породи в Товаристві з обмеженою відповідальністю «Терра Річ» Пологівського району Запорізької області при чистопородному розведенні та помісним одноліткам, отриманим промисловим схрещування вівцематок даної породи і баранів гісар, що сприяє подальшому вдосконаленню їх продуктивних якостей з метою покращення ефективності галузі. Під час проведених порівняльних експериментальних досліджень вирішувалися завдання щодо з'ясування впливу схрещування на рівень продуктивних та якісних показників у отриманого потомства.Необхідність стабілізації, а надалі і відродження галузі вівчарства є преорітетним завданням агропромислового комплексу нашої країни. Вирішення даної проблеми, в умовах нестабільної економіки, вимагає глибокого осмислення значення вівчарства в народному господарстві України, переорієнтування його на виробництво значної кількості різноманітних видів продукції органічного походження, поліпшення адаптованих до агрокліматичних умов та створення нових порід, що відповідають вимогам сучасності.Дисертаційна робота складається зі вступу, огляду літератури, матеріалів та методів наукових досліджень, результатів власних досліджень, аналізу та узагальнення результатів досліджень, висновків, списку використаних джерел і додатків. Основний обсяг роботи становить 213 сторінок друкованого тексту. Дисертація містить 42 таблиці, 24 рисунка, додатків 21. Список використаних джерел містить 249 найменувань.Ключові слова: вівці; порода; романівська; гісар; жива маса; ріст і розвиток; екстер’єр; гематологічні показники крові; молочна, м’ясна, вовнова, овчинна продуктивність; дерма; економічна ефективність.^UMykolaichuk L.P. "Productivity and Biological Characteristics of the Offspring Obtained from the Crossbreeding of Hissar and Romanov Sheep Breeds" – A qualifying scientific work in the form of a manuscript.Dissertation for getting the educational-scientific degree of a Doctor of Philosophy in specialty 204 "Technology of Production and Processing of Animal Products" Dnipro State Agrarian and Economic University, Dnipro, 2023.Experimental studies and theoretical developments presented in the results of the thesis work were dedicated to a comprehensive study of economically useful traits and biological characteristics in the lambs of the Romanov breed in the Limited Liability Company "Terra Rich" of the Pologiv District of the Zaporizhia Region in purebred breeding and mixed-year peers, obtained on the basis of crossbreeding ewes of this breed with Hissar ram breeders, which contributes to the further improvement of their productive qualities based on increased meat productivity.During the conducted comparative experimental studies, tasks were addressed to clarify the influence of crossbreeding on the level of productive and qualitative indicators in the obtained offspring.The need for stabilization and subsequently the revival of the sheep farming industry is one of the pressing tasks of the agro-industrial complex of our country. Addressing this crucial issue, in the context of an unstable economy, requires a profound understanding of the significance of sheep farming in the national economy of Ukraine, redirecting it towards producing more economically viable types of products, improving existing breeds, and developing new ones that meet modern requirements.The dissertation consists of an introduction, review of literature, materials and methods of scientific research, results of own research, analysis and generalization of research results, conclusions, list of used sources and appendices. The main volume of the work is 213 pages of printed text. The dissertation contains 42 tables, 24 figures, 21 appendices. The list of used sources contains 249 names.Key words: sheep; breed; Romanov; Hissar; live weight; growth and development; exterior; hematological indicators of blood; dairy, meat, wool, skin productivity; derma; economic efficiency.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Миколенко О.І. 
Проблеми відшкодування шкоди, заподіяної адміністративним правопорушенням: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / О.І. Миколенко ; Ун-т внутр. справ. — О., 2000. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням удосконалення адміністративно-правового механізму відшкодування шкоди, заподіяної адміністративним правопорушенням. Сформульовано поняття шкоди, яка завдається даними правопорушенням, визначено передумови та підстави її відшкодування, розкрито правову природу шкоди, завданої адміністративним правопорушенням, та правову природу такого заходу примусу як стягнення шкоди в порядку провадження у справах про адміністративні правопорушення. Подано конкретні пропозиції щодо вдосконалення чинного законодавства України, що регулює питання відшкодування шкоди у порядку провадження в справах щодо адміністративних правопорушень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)072 + Х838(4УКР)213.104
Шифр НБУВ: РА311247 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Миколенко Д.В. 
Правоцентристські партії у політичній системі Болгарії (1899 - 1908 рр.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / Д.В. Миколенко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Встановлено роль і місце ліберальної та консервативної партій у політичній системі Болгарії в кінці XIX - на початку XX ст., для визначення яких вперше використано термін правоцентристські. Обгрунтовано твердження, що усталені в історіогарфії поняття "русофіли" та "русофоби" спотворюють справжню зовнішньополітичну орієнтацію ліберальної та консервативної партій. Запропоновано їх нову диференціацію, зокрема, виділено праві й помірковані правоцентристські та найближчі до центру політичного спектра. 1899 - 1908 рр. охарактеризовано як період панування класичної болгарської демократії. Показано специфічну роль правоцентристських партій у системі державної влади Болгарії, що обумовлена низьким рівнем політичної культури, значно швидшими темпами модернізації державного управління у порівнянні зі змінами менталітету громадян, перевагою виконавчої гілки влади над законодавчою та судовою, відсутністю демократичних традицій внаслідок тривалого перебування держави у складі Туреччини - імперії східного типу. Висвітлено участь правоцентристських партій у діяльності парламенту. Проаналізовано діяльність урядів Болгарії даного історичного періоду, що складалися з ліберальних або консервативних політичних сил. Досліджено боротьбу правоцентристських партій за владу, проаналізовано їх взаємодію з інститутом монархії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4БОЛ)51-4 + Ф69(4БОЛ), 82/83 +
Шифр НБУВ: РА352921

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Миколайчук А. В. 
Правовий статус працівників, які поєднують роботу з навчанням. / А. В. Миколайчук. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації доводиться, що трудове право відіграє вагому роль у поєднанні права на освіту з правом на працю, оскільки,стимулюючи професійне навчання працівників, установлює правові гарантії для реалізації:(1) права громадянина на освіту, зокрема, професійну; (2) кваліфікаційні вимоги до працівників для відповідних видів робіт, визначаючи тим самим зміст їх професійного навчання; (3) сприятливі умови для суміщення праці з навчанням; (4) пільги й переваги для осіб, які навчаються професійно, в тому числі й без відриву від виробництва; (5) види такого навчання та його організаційні і правові форми.Робиться висновок, що правовий статус працівника і правовий статус учня співвідносяться як частина й ціле. Правовий статус учня – це характеристика, визначається нормами трудового законодавства, яка розкриває стан учня як суб'єкта трудового права й дозволяє йому брати участь у правовідносинах у сфері навчання (перенавчання). При цьому правовий статус працівника включає статус учня.Обґрунтовується, що гарантії й компенсації працівникам, які поєднують роботу з навчанням, становлять собою сукупність умов, способів і засобів, що дають можливість працівникам користуватися своїми законодавчо встановленими правами та свободами й забезпечують існування сприятливих умов для фактичної реалізації свого правового статусу. Ці гарантії та компенсації – це грошове відшкодування або певні пільги, надання яких зумовлено практичними діями з підвищення працівниками свого освітнього рівня чи кваліфікації в межах, визначених їх спеціальністю або посадою; вони є формою закріплення й забезпечення передбачених законодавством суб'єктивних трудових прав таких осіб.Для працівників, які поєднують роботу з навчанням гарантії та компенсації можуть бути пов'язані:(а) з матеріальною підтримкою, (б) з реалізацією права на працю в умовах, що відповідають вимогам безпеки й гігієни, (в) з дотриманням законодавства сторонами трудових правовідносин, (г) із забезпеченням зайнятості. Вони дозволять: по-перше, зберегти розмір отримуваної працівником середньої заробітної плати,; по-друге, забезпечити можливість продовження освіти протягом усього життя працівника без необхідності припинення ним своєї трудової діяльності; по-третє, досягти додержання законодавства сторонами трудових правовідносин.Доведено, що працівники, які поєднують працю з навчанням, беруть участь у подвійних правовідносинах: з одного боку – у трудових з власником підприємства, з другого – в адміністративно-правових із закладом освіти. Трудові відносини цієї категорії працюючих мають усі ті ознаки, що притаманні будь-яким трудовим правовідносинам.Трудівникам, які поєднують роботу з навчанням, надаються певні види пільг щодо: (а) отримання відпусток; (б) робочого часу й часу відпочинку протягом робочого дня й тижня; (в) оплати вартості проїзду для складання екзаменаційної сесії; (г) режиму роботи й побутового обслуговування. Такі працівники користуються також додатковими пільгами у сфері оплати праці порівняно з, так би мовити, «звичайними» трудівниками, що пов'язано перш за все з більшою їх завантаженістю і з можливістю майбутнього підвищення їх кваліфікації.Об'єктивний і усесторонній аналіз правових документів міжнародного рівня дозволив розкрити розвиток світової тенденції безперервної професійної освіти. У цих документах наголошується на важливості постійного професійного розвитку фахівців, який у рамках освіти має здійснюватися комплексно і впродовж їх трудового життя відповідно до окреслених цілей і масштабів, й охоплювати весь його спектр – від початкової грамотності до професійної підготовки, безперервного професійного навчання й постпрофесійного супроводу.Установлено, що міжнародна спільнота покладає на держави обов'язок поєднувати, координувати й розвивати програми та політику професійної підготовки та орієнтації працюючих, враховувати: (a) можливості потреби та проблеми зайнятості населення як на регіональному, так і на національному рівнях; (б) стадії й рівні економічних, соціальних і культурних досягнень; (в) взаємозв'язок між розвитком людських ресурсів та іншими економічними, соціальними й культурними цілями.На противагу Україні, розвинені держави світу вкладають доволі значні й постійно зростаючі кошти у професійну освіту й підвищення кваліфікації своїх кадрів. Питання професійного росту працівників є загальнодержавним, оскільки висока їх кваліфікація служить головним інструментом для зміцнення економіки цих країн. Коло галузей, де професійні (в тому числі й соціально-комунікативні) навички, уміння і здібності опановувати ноу-хау відіграють вирішальну роль, увесь час розширюється й охоплює саме ті сфери діяльності, які є характерними для переходу економіки в постіндустріальну фазу. Активна участь зарубіжних країн знаходить свій прояв у різних державних програмах, метою яких є підвищення кваліфікації всіх працюючих. Крім того, для трудівників, які прагнуть постійно розвиватися, створюються всі необхідні умови для їх професійного зростання.^UPosition is defended in dissertation, that a labour right plays a ponderable role combination of right to education with a right to work, as (1) sets legal guarantees for realization of right for a citizen on education in particular professional; (2) stimulates the professional studies of workers; (3) sets qualifying requirements to the workers for the corresponding types of works, determining maintenance of professional studies the same; (4) creates favourable terms for combination of labour and studies; (5) sets privileges and advantages for persons, that pass professional studies, in particular and without tearing away from a production; (6) sets the types of studies and their organizational forms; (7) sets the legal forms of professional studies.An author came to the conclusion, that legal status of worker and legal status of student are correlated from each other as part and unit. Legal status of student is description that is determined by the norms of labour legislation, that exposes the state of student as a labour legal subject and allows to him to participate in legal relationships in the sphere of studies (перенавчання). Thus legal status of worker includes status of student.In dissertation reasonably, that to the guarantee and indemnification to the workers that combine work with studies is totality of terms, methods and facilities that give possibility to use to the workers them by the legislatively set rights and freedoms and provide existence of favourable terms for actual realization of the envisaged legal status of workers; it is a money compensation or certain privileges, the grant of that is predefined by the practical operating under the increase of educational level or qualification of workers in limits certain speciality or position, that are the form of fixing and providing of the equitable labour rights of workers, envisaged by a legislation.Guarantees and indemnifications for workers, that combine work with studies, it maybe to group thus, for example, guarantees and indemnifications, related to (а) realization of right to work in terms that answer the requirements of safety and hygiene, (б) by material support, (в) providing of employment, (г) observance of legislation by parties of legal relationships. They will allow, firstly, to provide a renewal of education option during all life of worker without the necessity of stopping of labour activity, secondly, to save the size of got the worker of middle salary, thirdly, to attain the observance of legislation parties of legal relationships.It is well-proven that workers that combine labour with studies participate in double legal relationships, from one side, in labour with the proprietor of enterprise, from other, in адміністративно-правових with establishment of education. The labour relations of this category of workers have all those signs inherent to any labour legal relationships. However together with general signs, these legal relationships have certain features, that show up in the special rights and duties of subjects of the labour legal relationships related to combination of studies with labour.To the workers that combine work with studies the next types of privileges are given : (а) in relation to the grant of vacations : (б) in relation to business hours and to rest during a working day. week; (в) in relation to payment of fare for handing over of examination session; (г) in relation to office and domestic consumer services hours. As see, workers that combine work with studies use additional privileges in the field of the remuneration of labour by comparison to, hook to talk, by "ordinary" workers.It is constrained, foremost, by the greater work-load of such persons and with the future increase of their qualification.The all-round objective analysis of documents of international level allowed to set development of world tendency of continuous trade education. In these documents it is marked on importance of continuous professional development of specialists, that must come true complex within the framework of education during life, in accordance with certain goals and scales, and to embrace all spectrum - from initial literacy to professional preparation and continuous professional studies and post-professional accompaniment.Set, that an international association lays a duty all-round to develop and coordinate politics and programs of professional orientation and preparation of working on the states, that take into account: a) necessities, possibilities and problems of employment both on regional and on national levels; б) stage and level of economic, social and cultural development; в) intercommunication is between development of human capitals.In a counterbalance the developed countries of the world inlay considerable money Ukraine in trade education and in-plant training of shots. These charges grow constantly.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Миколайчук А.І. 
Поетика мотиву в романах В. Фолкнера кінця 1920-х - початку 1930-х років: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.04 / А.І. Миколайчук ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2010. — 20 с. — укp.

Комплексно проаналізовано поетику мотиву в романістиці В. Фолкнера 1920-х - 1930-х рр. Охарактеризовано особливості семантики, структури та функціонування мотивів. Поетикальну парадигму мотиву досліджено на різних рівнях художньої системи письменника: словесно-стилістичному, предметно-зображальному, сюжетному, хронотопному, наратологічному. Висвітлено специфіку архетипно-міфологічних мотивних комплексів. Охарактеризовано функції мотивів, спродукованих біблійним і літературно-художнім інтертекстами. З'ясовано значення екзистенційної мотивної парадигми. Встановлено роль мотиву як чинника й елемента сюжету, архітектоніки й оповідної стратегії автора. Показано, що домінантною структурно-змістовою функцією мотиву в романах В. Фолкнера є формування "некласичної" художньої цілісності твору, що досягається шляхом наскрізного імпліцитного структурування тексту за допомогою повторювання, взаємовіддзеркалення його окремих елементів, образно-асоціативного зв'язку між ними.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(7СПО)6-4 Фолкнер В. 534
Шифр НБУВ: РА370548 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
16.

Федоришин С. Д. 
Петрофізичні та геофізичні критерії виділення складнопобудованих колекторів теригенних розрізів (на прикладі нафтогазових родовищ Карпатської нафтогазоносної провінції та Дніпрово-Донецької западини): автореф. дис. ... канд. геол. наук : 04.00.22 / С. Д. Федоришин ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2010. — 22 с. — укp.

Сформовано основні напрями роботи, в основі якої лежать експериментальні дані із встановлення основних чинників, які формують природні електричні поля та впливають на викликані електричні поля. Проведено лабораторні та свердловинні геолого-геофізичні дослідження, які змодельовують багатомірні петрофізичні взаємозв'язки між фільтраційно-ємнісними характеристиками складнопобудованих порід-колекторів і геофізичними параметрами. Встановлено петрофізичні моделі для порід-колекторів кам'яновугільних і неогенових відкладів, які в своїй основі базуються на особливостях їх літолого-петрографічної будови матриці, а також за умов розкриття продуктивних пластів. Розроблено спосіб розподілу продуктивних порід-колекторів складної будови на поліміктові та мономінеральні. Досліджено основні чинники, які впливають на електропровідність продуктивних порід-колекторів і визначено критерії, які виділяють їх за результатами геофізичних досліджень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д453(45УКР)1 с 4 + Д59(45УКР)453.1
Шифр НБУВ: РА373442 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
17.

Федоришин Р.М. 
Підвищення точності вимірювання об'єму природного газу за допомогою пристроїв звуження потоку в системах з підігрівом газу: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.11.01 / Р.М. Федоришин ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено питання підвищення точності вимірювання витрат та об'єму природного газу методом змінного перепаду тиску в системах з підігрівом газу. Розроблено математичну модель відхилення виміряного значення температури газу від його дійсного значення безпосередньо перед пристроєм звуження потоку, зумовленого теплообміном між гільзою термоперетворювача та стінкою трубопроводу, теплообміном між стінкою трубопроводу та навколишнім повітрям, дроселюванням газу під час його протікання через пристрій звуження потоку, інерційністю термоперетворювача у разі виникнення коливань температури газу. Досліджено умови формування температурного режиму потоку газу на вимірювальній ділянці трубопроводу. Класифіковано додаткові похибки вимірювання витрати й об'єму газу, зумовлені впливом температурного режиму потоку газу та наведено заходи для їх усунення. Розроблено аналітичні залежності для розрахунку коефіцієнта поправки на шорскість внутрішньої поверхні трубопроводу перед пристроєм звуження потоку та коефіцієнта поправки на притуплення вхідного канта діафрагми. Запропоновано алгоритм визначення коефіцієнта теплопровідності природного газу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О76-054.4 +
Шифр НБУВ: РА352722

Рубрики:

      
18.

Драга І. М. 
Організаційно-педагогічні засади вищої військової освіти в Республіці Польща: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / І. М. Драга. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням, у межах якого з’ясовано теоретичні, нормативні, змістові, процесуальні засади вищої військової освіти в Республіці Польща з метою визначення можливостей використання елементів польського прогресивного досвіду в аспекті досліджуваної проблеми в Україні. Схарактеризовано стан розробленості досліджуваної проблеми. Розкрито концептуальні засади вищої військової освіти в Республіці Польща та виокремлено етапи її становлення та розвитку. Виокремлено етапи розвитку вищої військової освіти в Республіці Польща: 1) поява перших закладів вищої військової освіти – військових шкіл (друга половина XVIII – кінець XVIII століття); 2) застій у розвитку вищої військової освіти (ХІХ століття); 3) розбудова військової освіти (1918-1921 роки); 4) гармонізація військової освіти (1922-1939 роки); 4 5) воєнні роки (1939-1945 роки); 6) зростання попиту на висококваліфікований персонал для потреб збройних сил країни (1946-50-ті роки); 7) реформування вищої військової освіти в Польщі (60-80-ті роки ХХ століття); 8) скорочення закладів вищої військової освіти (90-ті роки ХХ століття – 2010 рік); 9) закріплення військової освіти в рішенні президента про основні напрями розвитку збройних сил у 2013-2022 роках (2011 рік – дотепер). З метою окреслення нормативних заcад вищої військової освіти в Республіці Польща прoаналiзoванo та cxарактeризoванo нормативні документи, у яких відображено провідні позиції організації системи вищої військової освіти. У контексті з’ясування змістових засад вищої військової освіти в Республіці Польща схарактеризовано основоположні напрями діяльності закладів вищої військової освіти. З метою з’ясування процесуальних ознак досліджено особливості управління вищою військовою освітою; структурна організація системи вищої військової освіти, функціональні обов’язки менеджерів закладів вищої військової освіти. Визначено перспективи використання прогресивних здобутків вищої військової освіти в Україні.^UThe dissertation is a comprehensive study, within which the theoretical, conceptual, legal, content, and procedural foundations of higher military education in the Republic of Poland are clarified in order to determine the possibilities of using elements of progressive experience in the aspect of the investigated problem in Ukraine. The thesis analyzes the state of elaboration of the issue of higher military education in domestic and foreign studies. The conceptual foundations of higher military education in the Republic of Poland have been revealed, and the stages of its formation and development have been outlined. On the basis of the study, analysis and synthesis of scientific literature, regulatory documents, we have identified the following stages of the higher military education development in Poland: 1) second half of the XX – end of the XVIII century – creation of the first institutions of higher military education – 11 military schools; 2) XIX century – stagnation in the development of higher military education – due to the loss of independence of the country, there functioned only cadet schools; 3) 1918-1921 – growth of military education owing to the restoration of the country’s independence on the basis of the French system, it envisaged two stages: cadet schools and training courses for officers; 4) 1922-1939 – harmonization of military education aimed at reforming training centers that were responsible for providing military education; 5) 1939-1945 – the war years, during which only the Navy Cadet College operated; 6) 1946-1950s – increasing demand for highly qualified personnel for the needs of the country’s armed forces; 7) 60-80s of the XIX century – reform of higher military education in Poland; 8) 90s years of XX century – 2010 – reduction of higher military education institutions; 9) 2011 – until now – consolidation of military education in the President’s decision on the main directions of the armed forces development in 2013-2022. In order to outline the normative foundations of higher military education in the Republic of Poland, the normative documents reflecting the leading positions in organizing the higher military education system have been analyzed and characterized. In the context of clarifying the content foundations of higher military education in the Republic of Poland, the fundamental directions of activity of higher military education institutions have been characterized. It has been determined that the content foundations of higher military education in the Republic of Poland are: - Diversification of educational programs in both military and civilian domains. - Intensification of scientific research activities within higher military education institutions. - Development of educational programs for military personnel based on a consolidated approach. - Intensification of English language learning. - Expansion of the system for upgrading the qualifications of military personnel. In order to clarify the procedural foundations, the specifics of managing higher military education have been explored, including the structural organization of the system of higher military education and the functional responsibilities of managers in institutions of higher military education. The possibilities of using the elements of progressive experience in the aspect of the investigated problem in Ukraine, which include legislative, procedural and content aspects of the problem consideration, are determined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Тригубчак О. В. 
Організаційно-педагогічні засади інтеркультурної освіти в Італійській Республіці: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / О. В. Тригубчак. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням, у межах якого з‘ясовано теоретичні, нормативні, змістові, методологічні засади інтеркультурної освіти в Італійській Республіці задля визначення можливостей використання елементів прогресивного досвіду в аспекті досліджуваної проблеми в Україні. У роботі проведено аналіз розроблення проблеми інтеркультурної освіти у вітчизняних і зарубіжних дослідженнях. Здійснено систематичний огляд емпіричних досліджень інтеркультурної освіти та визначено аспекти її розгляду. Виокремлено аспекти розгляду інтеркультурної освіти як освітнього феномену: філософський, соціологічний, культурологічний, психологічний та педагогічний. Розглянуто аспекти дослідження інтеркультурної освіти в Італійській Республіці. Схарактеризовано теоретичні засади інтеркультурної освіти в Італійській Республіці, що дало змогу визначити понятійно-термінологічний апарат дослідження, передусім основоположні його поняття: культура, інтеркультурність, інтеркультурна освіта. Виокремлено етапи розвитку інтеркультурної освіти в Італійській Республіці: І етап (1948-1979) – зародження інтеркультурної освіти. ІІ етап (1980 – 2000) – активності провадження інтеркультурної освіти. ІІІ етап – (2001 – дотепер) – популяризації. З метою окреслення нормативних заcад інтеркультурної освіти прoаналiзoванo та cxарактeризoванo нормативно-правові документи, якi регламентують упровадження інтеркультурної освіти в Італійській Республіці. Схарактеризовано основоположні напрями діяльності університетів та шкіл на засадах інтеркультурності. Визначено основні змістові пріоритети діяльності закладів освіти на засадах інтеркультурності. Визначено навички, окреслено цінності, які формуються у процесі здійснення інтеркультурної освіти. Виявлено провідні методи та практичні концепції інтеркультурної освіти в Італійській Республіці. Визначено можливості використання елементів прогресивного досвіду в аспекті досліджуваної проблеми в Україні, що включають законодавчий, процесуальний та змістовий аспекти розгляду проблеми.^UThe dissertation is a comprehensive study, within which the theoretical, legal, content, and methodological foundations of intercultural education in the Italian Republic are clarified in order to determine the possibilities of using elements of progressive experience in the aspect of the investigated problem in Ukraine.The thesis analyzes the state of elaboration of the issue of intercultural education in domestic and foreign studies. A systematic review of empirical research on intercultural education was carried out and aspects of its consideration were determined (main goals of intercultural education; inclusion in programs of objective and subjective cultures; inclusion in programs of quantitative assessment of intercultural education).Aspects of considering intercultural education as an educational phenomenon are singled out: philosophical, sociological, cultural, psychological and pedagogical.Aspects of the study of intercultural education in the Italian Republic were considered: the possibilities of using the positive Italian experience in the higher education system of Ukraine; historical development of university education in Italy; prospects for the development of pedagogical education in Italy; peculiarities of the organization of intercultural education in Italy.The theoretical foundations of intercultural education in the Italian Republic were characterized, which made it possible to define the conceptual and terminological apparatus of the study, primarily its fundamental concepts: culture, interculturality, intercultural education.Intercultural education is considered as a dimension of education in a global perspective (together with other forms of education: for peace, human rights, sustainable development, education for respect and protection of the environment), which is based on intercultural values, values of openness to the world and democracy.The stages of intercultural education development in the Italian Republic are highlighted:I stage (1948-1979) – origination of intercultural education.II stage (1980 - 2000) – active implementation of intercultural education.III stage – (2001 – until now) – popularization.In order to outline the legal goals of intercultural education, the legal documents regulating the implementation of intercultural education in the Italian Republic were analyzed and characterized. The main legal foundations of intercultural education were identified (attracting foreign students to compulsory education; introducing intercultural dialogue and democratic coexistence into theeducation system; equal treatment of people regardless of race and ethnic origin; measures to stimulate projects related to risk zones with a strong immigration flow).The fundamental areas of activity of universities and schools based on interculturality are characterized.The main content priorities of the education institutions based on interculturality have been determined (expansion of intercultural education programs at bachelor‘s and master‘s levels of Italian universities; introduction of intercultural education courses to university programs; diversification of study topics of intercultural courses; activation and intensification of foreign language studies; provision of the Italian language with special status; increasing the level ofteacher training for intercultural education; providing an intercultural component in the educational components; developing the concept of training specialists for intercultural education).The skills are defined and the values are outlined, which are formed in the process of intercultural education.The leading methods and practical concepts of intercultural education in the Italian Republic have been identified.The possibilities of using the elements of progressive experience in the aspect of the investigated problem in Ukraine, which include legislative, procedural and content aspects of the problem consideration, are determined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Науки про Землю   
20.

Федоришин Ю.І. 
Модель прогнозу та пошуків джерел корінної алмазоносності і її реалізація на території Українського щита: Автореф. дис... д-ра геол. наук: 04.00.01 / Ю.І. Федоришин ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 44 с. — укp.

Описано модель прогнозування та розшуків джерел корінної алмазоносності з використанням системного аналізу із застосуванням сучасних комп'ютерних технологій. Досліджено просторову зміну потужності літосфери Українського щита (УЩ) як петрологічної передумови алмазоносності, її зв'язок з хімізмом кристалічних порід фундаменту. Розкрито особливості будови земної кори УЩ, закономірності розвитку мантійно- та внутрішньокорових зон розломів, просторове положення та геологічну сутність різноглибинних неоднорідностей. Проаналізовано просторове розташування, ознаки та роль стовбурних зон мантійної і корової проникності, які є прообразом зон прихованих розломів та транспортними шляхами для кімберлітових і лампротеїтових розплавів. Визначено зони динамічного впливу глибинних розломів на різних глибинних рівнях кори та на еродованій поверхні фундаменту, просторове розташування площ, потенційно перспективних на корінну алмазоносність. Відзначено, що на УЩ в межах потенційно алмазоносних літосферних сегментів (Кіровоградський мегаблок) збереглись вулканічні апарати кімберлітового (лампроїтового) складу. Визначено перспективні щодо корінної алмазоносності ділянки УЩ. Доведено ендогенне походження Зеленогайської структури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д211.1 + Д452(45УКР)411 +
Шифр НБУВ: РА350760

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського