Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (5)Наукова електронна бібліотека (87)Реферативна база даних (2070)Книжкові видання та компакт-диски (404)Журнали та продовжувані видання (36)
Пошуковий запит: (<.>K=ІДЕЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 289
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Ємельяненко О.М. 
Електронний уряд: інноваційні підходи до політики і управління в інформаційному суспільстві: автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.02 / О.М. Ємельяненко ; Одес. нац. юрид. акад. — О., 2008. — 17 с. — укp.

Показано, що ступінь розвитку електронного уряду та виконуваних ним функцій не є показником демократичності політичної системи суспільства. Обгрунтовано, що ідея електронного уряду уможливлює політичну участь громадян у новому аспекті, а саме - здійснення впливу на політичне життя країни, на державну владу за допомогою Інтернету через політично орієнтовані сайти та портали. Доведено, що у різних країнах проблеми побудови електронного уряду ідентичні, а наявні розбіжності зумовлені рівнями політичного та соціально-економічного розвитку держав. Обгрунтовано, що успішність впровадження такого уряду залежить від зацікавленості елітних груп у реалізації якісно нової, постіндустріальної філософії державного управління, інформаційній прозорості та гласності в діяльності уряду та державної влади в цілому. Розвинуто поняття "електронна держава", за яким передбачаються три галузі державної влади - законодавча, виконавча та судова. Така держава є системою державного управління на основі електронних засобів обробки, передачі та поширення інформації, застосованої з метою зміни взаємин між державними органами та суспільством. За цього поняття "електронна прозорість", яке за умов електронного уряду набуває особливого значення, а також "мобільна демократія", "мобільна держава", "мобільний уряд" є елементами поняття "електронна держава".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф022.1 +
Шифр НБУВ: РА359996

Рубрики:

      
2.

Єрмолаєв В.М. 
Вищі представницькі органи влади в Україні (історико-правове дослідження): Автореф. дис... д-ра юрид. наук: 12.00.01 / В.М. Єрмолаєв ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2006. — 40 с. — укp.

Проведено аналіз формування та розвитку теорії народного представництва. Вивчено витоки народовладдя та ставно-представницьких органів у Київській Русі, сеймовий досвід польсько-литовського періоду та Ради на Гетьманщині (склад, компетенцію, порядок роботи), а також українське представництво у парламентських установах Австро-Угорщини та Державній думі Росії. Значну увагу приділено становленню вітчизняного парламентаризму у добу національно-визвольних змагань 1917 - 1920-х рр., зокрема, формуванню складу та представництва, організаційних структур, компетенції, функцій та порядку роботи Української Центральної Ради; ідеям і спробам скликання народного представництва доби Гетьманату та Директорії; розвитку парламентаризму в ЗУНР, започаткуванню радянських вищих представницьких органів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4УКР)-523.1 + Х809(4УКР)62-1 +
Шифр НБУВ: РА343907

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Іванова К.А. 
Соціологічні аспекти міжкультурної комунікації в українському вузі: Автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.06 / К.А. Іванова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2002. — 22 с. — укp.

Проаналізовано ціннісні аспекти міжкультурної комунікації на особистісному рівні, визначено шляхи та принципи адекватної інтерпретації змісту та специфіки інонаціональної культури як умови її розуміння. Зазначено, що сучасний процес глобалізації й інтенсифіації культурних контактів України в міжнародному масштабі у всіх сферах життя - політичній, економічній, соціальній, культурній - з максимальною гостротою виявив проблему вивчення ціннісних аспектів міжкультурної комунікації. Визначено нагальність потреби кооперації між культурами, а також пошуку формальних умов і можливостей для досягнення домовленностей на всіх рівнях вироблення визначеної суспільної думки щодо потреб міжкультурного спілкування, і, насамперед, формування такого менталітету, в основі якого є ідея цінності будь-якої культури та стилю життя. Встановлено, що необхідність осмислення здатності власної культури незалежної України до діалогу з іншими культурами пов'язана з пошуком його оптимальних форм і напрямків. Проаналізовано специфіку ціннісних і комунікативних аспектів культур, виявлено та описано типи культури (традиційну, модерн, постмодерн), що обумовлюють особливості процесів комунікації. Описано психологічні втрати першої фази міжкультурної комунікації в ситуації культурного шоку, визначено шляхи виходу з цього фрустраційного стану, проаналізовано можливі негативні та позитивні наслідки культурного шоку. Досліджено цінності, які складають фундамент спілкування, визнаючи вибір партнера, ступінь довіри, рівень відвертості та результат спілкування, а також охарактеризовано особливості міжкультурного спілкування на вербальному та невербальному рівнях. Розглянуто загальні методологічні передумови вивчення прикладних аспектів міжкультурної комунікації, а саме, проблеми індивідуальної поведінки в ситуації контакту культур.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*671
Шифр НБУВ: РА319572 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Іванова О. О. 
Конкурсно-фестивальний рух на Волині кінця ХХ — початку ХХІстоліть: культурно-історичний та комунікативний аспекти.: автореферат дис. ... д.філософ : 034 / О. О. Іванова. — Б.м., 2023 — укp.

Роль сучасних регіональних фестивалів і конкурсів як динамічних формпросвітницької та художньої взаємодії суттєво зростає в епохуглобалізаційних процесів. Інформаційно-технологічний компонентглобалізації створює нові можливості для комунікації, сприяючи розвиткурегіонального культурного ландшафту. Регіональний шар збагачуєтьсяновими ідеями, техніками культурного моделювання через впливи з іншихкультур, що приносять нове бачення та розширюють художні горизонти.Глобалізаційні процеси сприяють популяризації регіональнихмистецьких форм творчості та культурної діяльності та дають можливістьбільш широкій аудиторії відчути багатство й різноманіття культурного спадкурегіону як важливої частки в інтерпретації наративів культурної цілостідержави. У цьому контексті регіональні мистецькі конкурси та фестивалісприяють зростанню уваги до місцевої культури й мистецтва, надаючиможливість артистам, митцям і виконавцям продемонструвати свої таланти татворчість, що сприяє їхньому розвитку й визнанню, а сама акція як певнийкультуртрегерський організм стає платформою для обміну ідеями, традиціямита творчими підходами.3Оскільки регіональні мистецькі конкурси і фестивалі пропонуютьширокий спектр культурних подій та активностей, вони залишаютьсяактуальними й важливими для розвитку творчості та виконавської мистецькоїсфери, а також для зміцнення культурних зв’язків між регіонами. При цьомуактивний розвиток конкурсно-фестивального руху саме в регіональномуінваріанті є однією з важливих ознак сучасного національного культурноговідродження України. У цьому контексті звернення до конкурснофестивального руху у Волинському краї на зламі ХХ–ХХІ століть відкриваєширокі можливості для дослідження як загальнонаціональних, так ірегіональних аспектів української культури. Відсутність ґрунтовних науковихдосліджень про конкурсно-фестивальну панораму Волині в культурноісторичному та комунікативному аспектах, а саме у контексті виявленнятворчого потенціалу спільнот, пошуку нових ідей, вираження своєїунікальності як платформи для обміну художнім досвідом, пропагандикультурної різноманітності, стимулювання інновацій та експериментів у сферікультурно-просвітницької діяльності на прикладі конкурсно-фестивальноголандшафту Волині складає актуальність цього дослідження.Науковою проблемою представленої дисертації є осмисленняконкурсно-фестивального руху на Волині кінця ХХ — початку ХХІ століттяяк культурно-мистецького явища, носія культурно-мистецьких традицій ізасобу комунікації в умовах соціокультурного ландшафту України. У роботіуточнено понятійно-категоріальний апарат дослідження, зокрема зазначено,що фестиваль — це історично динамічне культурно-мистецьке явище, що маєритуально-святкову ґенезу і являє собою серію соціокультурних подійциклічного характеру. Конкурс, на відміну від фестивалю, являє собоюісторично стабільну (функції конкурсу є незмінними) форму культури, що маєзмагально-ігрову ґенезу і сутність та належить до соціокультурних подійциклічного характеру. Конкурс, як і фестиваль, може мати жанрові різновидита виконує роль носія цінностей певних соціокультурних страт.4Введено в науковий обіг архівні матеріали, пов’язані з історієюстановлення конкурсно-фестивального руху на Волині. Зокрема це документиВолинської обласної ради, архівні матеріали Волинського обласного науковометодичного центру культури, Волинської обласної філармонії, Волинськогофахового коледжу культури і мистецтв імені І. Ф. Стравінського, інтерв’ю,спогади організаторів та учасників конкурсів і фестивалів.Шляхом упорядкування та аналізу ряду архівних матеріалів, інтерв’юорганізаторів та учасників конкурсів і фестивалів охарактеризованокультурно-історичні та комунікативні аспекти найбільш знакових для Волиніконкурсів і фестивалів, зокрема Музичного фестивалю «Стравінський таУкраїна», Міжнародного фестивалю українського фольклору «Берегиня»,Міжнародного фестивалю «Поліське літо з фольклором», Міжнародногоконкурсу піаністів «Шопенівська весна», Міжнародного конкурсу баяністів іакордеоністів «InterSvitiaz аccomusic», Всеукраїнського конкурсу хоровогомистецтва імені Лесі Українки, Всеукраїнського конкурсу виконавців насопілці та цимбалах «Волинська гуковиця», Всеукраїнського конкурсувиконавців на струнно-смичкових інструментах імені Олександра Негоди таінших.^UA dissertation for obtaining a scientific degree of the Doctor of Philosophy,specialty 034 ― Culturology (branch of knowledge 03 ― Humanities). – Modern ArtResearch Institute of the National Academy of Arts of Ukraine, Kyiv, 2023.The scientific problem of the presented dissertation is the understanding of thecompetitive-festival movement of Volyn at the end of the 20th — beginning of the21st century as a cultural phenomenon, a carrier of artistic traditions and means ofcommunication in the conditions of the socio-cultural landscape of Ukraine. Regionalart competitions and festivals offer a wide range of cultural events and activities, theyremain relevant and important for the development of creativity and performing arts,as well as for strengthening cultural ties between regions. At the same time, the activedevelopment of the competition and festival movement in the regional invariant is oneof the important signs of the modern national cultural revival of Ukraine. In thiscontext, turning to the competitive-festival movement of Volyn region at the turn ofthe 20th -- 21st centuries opens wide opportunities for researching both national andregional aspects of Ukrainian culture in terms of its integrity, acting as a peculiar andat the same time organic component of it.The work specifies the conceptual and categorical apparatus of the research, inparticular it is stated that the festival is a historically dynamic cultural phenomenonthat has a ritual and festive genesis and is a series of socio-cultural events of a cyclicalnature. The competition, in contrast to the festival, represents a historically stable (thefunctions of the competition are unchanged) form of culture that has a game genesis9and essence and belongs to socio-cultural events of a cyclical nature. The competition,like the festival, can have genre varieties and fulfills the role of a carrier of values ofcertain socio-cultural strata.Archival materials related to the history of the formation of the competitionfestival movement of Volyn have been put into scientific circulation, in particular,documents of the Volyn Regional Council, archival materials of Volyn RegionalScientific-Methodological Center of Culture, Volyn Regional Philharmonic, IgorStravinsky Volyn College of Culture and Arts, interviews, memories of organizersand participants of competitions and festivals.By organizing and analyzing a number of archival materials, interviews withorganizers and participants of contests and festivals, the cultural-historical andcommunicative aspects of the most significant contests and festivals for Volyn, inparticular, the Music Festival "Stravinsky and Ukraine", the International Festival ofUkrainian Folklore "Beregynia", were characterized. The International Festival"Polissia Summer with Folklore", International Piano Competition "Chopin Spring",International Competition of Bayanists and Accordionists "InterSvitiaz accomusic",Lesia Ukrainka All-Ukrainian Choral Art Competition, All-Ukrainian Competition ofPipe and Cymbal Performers "Volyn Hukovytsia", Oleksandr Nehoda All-UkrainianCompetition of Performers on stringed instruments and others.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Івашко (Латишевська) К. В. 
Формування моральної культури у майбутніх учителів початкових класів засобами інформаційно-комунікаційних технологій.: автореферат дис. ... д.філософ : 015 / К. В. Івашко (Латишевська). — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації досліджено проблему формування моральної культури у майбутніх учителів початкових класів засобами інформаційно-комунікаційних технологій. Обґрунтовано теоретико-методологічні засади та методичні (підходи, принципи, методика) основи. У процесі проведеного аналізу доведено, що професійна діяльність майбутнього учителя початкових класів є багатоаспектною, складною, передбачає ретельне використання досягнень вітчизняної і зарубіжної психолого-педагогічної науки, формування високого рівня компетентності, педагогічної майстерності, моральної культури. Проведений теоретико-методологічний аналіз обраної проблеми дозволив з’ясувати сутність і зміст базових понять дослідження, а саме: «мораль», «культура», «моральна культура педагога», «інформаційно-комунікаційна технологія» (ІКТ), що дало змогу сформулювати авторське тлумачення поняття «моральна культура майбутнього учителя початкових класів» в сенсі сутнісних характеристик, якостей і ознак, які ґрунтуються на комплексі теоретичних знань, практичних навичок, набутому досвіді, ціннісних орієнтаціях і розвинених здатностях особистості до інноваційно-педагогічної діяльності з доцільним використанням інформаційно-комунікаційних технологій.Науково визначено методологічну основу, концептуальні положення дослідження, які ґрунтуються на сучасних теоріях наукового пізнання, передусім, законах діалектики, герменевтики (проблема взаєморозуміння між суб’єктами освітнього процесу, саморефлексії); аксіології (визнання моральної культури як важливої загальнолюдської цінності); синергетики (ідея самоорганізації, самовиховання та культурного, духовного саморозвитку суб’єктів освітнього процесу) та ін. Обґрунтовано та застосовано провідні підходи (системний, діяльнісний, особистісно-орієнтований, антропоцентричний, культурологічний та ін.) до формування моральної культури у майбутніх учителів початкових класів засобами інформаційно-комунікаційних технологій, які є взаємопов’язаними та основоположними для теми нашого дослідження, а також основні принципи і закономірності. Творче використання визначених методологічних основ та підходів до аналізу проблеми формування моральної культури у майбутніх учителів початкових класів засобами інформаційно-комунікаційних технологій дало змогу отримати прогнозований результат, а саме: визначити критерії, показники і рівні сформованості моральної культури, яка активно сприяє становленню компетентного фахівця освітньої галузі.^UThis dissertation addresses the problem of the formation of the moral culture of future primary school teachers with the means of information and communications technologies. It substantiates the theoretical and methodologic principles and methodic (approaches, principles, methods) bases. Based on the research conducted it was proved that the professional activity of a future primary school teacher is diverse and complicated, it involves careful use of the achievements of the national and foreign psychological and pedagogical science, formation of high-level competence, pedagogical mastership and moral culture. The conducted theoretical and methodological analysis of the selected problem allowed us to find out the essence and content of the basic notions of the research, particularly: «morality», «culture», «moral culture of a teacher», and «information and communications technology» (ICT), which allowed us to form the author’s interpretation of the notion «moral culture of a future primary school teacher» in the sense of essential properties, qualities and features, which are based on the complex of theoretical knowledge, practical skills, gained experience, value-based orientations and developed personal abilities for innovational pedagogical activity using proper information and communications technologies. The dissertation scientifically determined the methodological basis and conceptual provisions of the research, which are based on the modern theories of scientific knowledge, first of all law of dialectics, hermeneutics (problem of mutual understanding between the subjects of the educational process, self-reflection); axiology (recognition of the moral culture as an important universal human value); synergetics (the idea of self-organization, self-education and cultural and spiritual self-development of the subjects of educational process), etc. It substantiated and applied the leading approaches (systematic, activity, personality-oriented, anthropocentric, cultural, etc.) to the formation of the moral culture of future primary school teachers with the means of information and communications technologies, which are interrelated and fundamental for the topic of our research, as well as basic principles and patterns. Creative use of the mentioned methodological bases and approaches in the analysis of the problem of formation of the moral culture of future primary school teachers with the means of information and communications technologies allowed us to obtain the predicted result, particularly: determine the criteria, indices and levels of the moral culture formation, which actively promotes the development of a competent specialist in the educational sphere. The comparative analysis of the experience of the preparation of future primary school teachers with the means of information and communications technologies in foreign countries (the USA, Canada, Great Britain, France, Germany, Poland, and others) allowed us to find out that the process of formation of the moral culture actively and positively affects professional growth, self-improvement and self-realization of a specialist in the educational sphere. At the same time, the foreign specialists pay particular attention to the individual and ethnic approaches, as well as the ability and skills of future primary school teachers to efficiently and creatively apply pedagogical innovations.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Ідак Ю. В. 
Основи теорії морфології міста / Ю. В. Ідак. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації розроблено нові в концептуальному плані та важливі для теорії містобудування принципові положення теорії морфології міста. Ідея формування теорії ґрунтується на досвіді, представленому в численних наукових працях американських та європейських урбаністів, на синтезі морфологічних знань, отриманих на міждисциплінарному рівні, та на пошуку нових шляхів розв'язання проблем, пов'язаних із розвитком сучасної теорії містобудування. Демонстрації ефективності теоретико-методологічного інструментарію морфології міста і здійсненню необхідних узагальнень про закономірності та особливості формування матеріальної структури міста сприяли розроблена морфологічна модель «місто-пазл» та сформульована концепція «габітус міста».^UFundamental tenets of the theory of morphology of the city, new conceptually and important for the theory of urban planning, have been developed in the thesis. The idea of establishing the bases of the theory is based on the experience, presented in numerous scientific studies of American and European urbanists, the synthesis of morphological knowledge gained at the interdisciplinary level and on finding new ways of solving problems related to the development of the modern theory of urban planning. The developed morphological model of a city-puzzle and formulated concept of the habitus of the city contributed to demonstration of the effectiveness of theoretical and methodological instrumentality of city morphology and implementation of the necessary generalizations about the patterns and features of formation of the material structure of the city.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Іонова О.М. 
Науково-педагогічні основи навчально-виховного процесу в сучасній школі за ідеями вальдорфської педагогіки: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / О.М. Іонова ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 35 с. — укp.

Досліджено джерела та модифікації ідей вальдорфської (Штайнер-)педагогіки у різних країнах світу, процеси становлення вальдорфського міжнародного культурно-освітнього руху, здобутки і негативні явища у вальдорфській школі. Проаналізовано та обгрунтовано теоретико-методологічні засади Штайнер-педагогіки як системи соціофілософських і загальнопедагогічних принципів, які безпосередньо стосуються змісту освіти, форм і методів проведення педагогічного процесу, професійної діяльності вчителя, функціонування школи. Науково обгрунтовано основні компоненти (мотиваційно-ціннісний, змістовно-підготовчий, процесуальний, аналітико-результативний) системно-організаційної діяльності щодо реалізації ідей вальдорфської педагогіки в навчально-виховному процесі сучасної вітчизняної школи. Проаналізовано експериментальні результати використання адаптованих до системи освіти України вальдорфських підходів під час навчання молодших школярів, які свідчать про ефективність організації проведення цілісного педагогічного процесу відповідно до дидактичних вимог Штайнер-педагогіки. Обгрунтовано творчо-конструктивні висновки з проблеми системного підходу до засвоєння передового досвіду вальдорфської педагогіки як одного з напрямів гуманізації, гуманітаризації освіти, здійснення особистісно-орієнтованого навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(0)6-2
Шифр НБУВ: РА310729 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Абдель Кадер Хасан 
Вплив європейської архітектури на планування та забудову міст Палестини (кінець XIX - середина ХХ століть): автореф. дис... канд. архітектури: 18.00.01 / Абдель Кадер Хасан ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Висвітлено історичні аспекти впливів європейської архітектури на містобудування й архітектуру Палестини. За результатами дослідження з'ясовано, що в архітектурі Сходу зберігається прагнення до гармонії з природою, пристосування до ритму та законів природи. Виявлено, що вплив європейської цивілізації у стародавні періоди зумовив збагачення архітектури Палестини еліністичною та римською культурою, архітектурою та містобудівельно-планувальними ідеями. У період з кінця XIX до середини XX ст. європейський вплив мав відображення у будівництві поселень, плануванні міст Тель-Авів і Хайфа, за проведення яких були застосовані всесвітньо відомі та прогресивні функціонально-композиційні схеми: місто - сад, лінійне місто з різними забудовами - суворо живописною, прямокутною. Зодчі Палестини та Європи зробили значний внесок у формування нової структури. За результатами дослідження показано, що розвиток цього процесу можна подати у історико-об'єктивному, територіально-містобудівному й особистістно-суб'єктивному аспектах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ113(5ПАЛ)6-183(4) +
Шифр НБУВ: РА362773

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Авєтісян М. Г. 
Трансгуманізм у сучасній візуальній культурі: автореферат дис. ... д.філософ : 033 / М. Г. Авєтісян. — Б.м., 2024 — укp.

Дослідження впливу та виявленню трансгуманістичних ідей у сучасній візуальній культурі. Робота пропонує аналіз візуальних медіа, таких як кіно, ігри, сучасне мистецтво та інші форми візуального вираження, що демонструють і розвивають концепції трансгуманізму.В роботі проаналізовано різноманітні аспекти трансгуманізму, включаючи покращення людських можливостей за допомогою технологій, зміну природи ідентичності, етичні питання, пов'язані з технологічним розвитком та роль трансгуманізму у формуванні майбутньої культурної парадигми. Об'єктом дослідження є зображення та репрезентація трансгуманізму у візуальних творах сучасної культури. Проаналізовано візуальні символи, образи, теми та стилістику, що пов'язані із трансгуманістичними ідеями, а також розглядаємо їхнє відображення у мистецьких та медійних площинах.Дисертація використовує концептуальний підхід, поєднуючи методи компаративістького аналізу медіа, культурології, філософії та соціології для розуміння впливу трансгуманізму на сприйняття та образи сучасного світу. Результати дослідження дозволяють краще зрозуміти, як трансгуманістичні концепції відображаються у візуальних формах мистецтва і медіа, та створити більш повний образ ролі технологій у формуванні культурної ідентичності.Дисертація включає в себе докладні дослідження таких ключових аспектів:– Аналіз візуального простору трансгуманістичних ідеалів у кінематографі, мистецтві та інших медійних формах.– Вивчення ролі візуального у поширенні та популяризації трансгуманістичних концепцій у сучасному суспільстві.– Аналіз сприйняття візуальних образів та їхнього впливу на формування світогляду глядачів та споживачів візуальної культури.– Розгляд філософських, естетичних, етичних та моральних аспектів, пов'язаних із зображенням трансгуманістичних ідеалів у візуальних творах та вплив трансгуманізму на війну в Україні.Дослідження є важливим для академічної спільноти, культурологів, медіа-дослідників та всіх, хто цікавиться впливом трансгуманізму на сучасну візуальну культуру і медіа. Робота сприяє розширенню нашого розуміння та діалогу щодо теми трансгуманізму, що має важливе значення в контексті сучасних технологічних та культурних трансформацій. Результати дослідження дозволять краще розуміти вплив трансгуманізму на візуальну культуру, а також виявити суттєвий внесок цих ідей у сучасне мистецтво та медійну сферу. Робота має науковий та культурний потенціал та відкриває нові перспективи для подальших досліджень у цій області.Актуальність, постановка проблеми і перспективність дослідження обумовлена статусом трансгуманізму в культурі, завдяки впровадженню комп’ютерних технологій в усі сфери життєдіяльності суспільства виникає багато нових тем, в яких питання про місце людини в просторі стає важливим для вивчення філософами.^UA study of the impact and discovery of transhumanist ideas in modern visual culture. The work offers an analysis of visual media such as film, games, contemporary art and other forms of visual expression that demonstrate and develop the concepts of transhumanism.The paper analyzes various aspects of transhumanism, including the enhancement of human capabilities through technology, the changing nature of identity, ethical issues related to technological development, and the role of transhumanism in shaping the future cultural paradigm. The object of research is the image and representation of transhumanism in visual works of modern culture. Visual symbols, images, themes and stylistics related to transhumanist ideas are analyzed, and we also consider their reflection in artistic and media planes.The dissertation uses a conceptual approach, combining methods of comparative media analysis, cultural studies, philosophy, and sociology to understand the impact of transhumanism on perceptions and images of the modern world. The results of the study allow a better understanding of how transhumanist concepts are reflected in visual forms of art and media, and create a more complete picture of the role of technology in the formation of cultural identity.The dissertation includes detailed studies of the following key aspects:– Analysis of the visual space of transhumanist ideals in cinematography, art and other media forms.– Study of the role of the visual in the spread and popularization of transhumanist concepts in modern society.– Analysis of the perception of visual images and their influence on the formation of the worldview of viewers and consumers of visual culture.– Consideration of philosophical, aesthetic, ethical and moral aspects related to the depiction of transhumanist ideals in visual works and the impact of transhumanism on the war in Ukraine.The study is important for the academic community, cultural studies, media researchers, and anyone interested in the impact of transhumanism on contemporary visual culture and media. The work contributes to the expansion of our understanding and dialogue on the topic of transhumanism, which is important in the context of contemporary technological and cultural transformations. The results of the research will allow a better understanding of the impact of transhumanism on visual culture, as well as reveal the significant contribution of these ideas to modern art and the media sphere. The work has scientific and cultural potential and opens new perspectives for further research in this area.The relevance, formulation of the problem, and perspective of the research is determined by the status of transhumanism in culture, thanks to the introduction of computer technologies into all spheres of life in society, many new topics arise in which the question of the place of man in space becomes important for philosophers to study.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Алєксєєва-Даниленко Ю. В. 
Правові наслідки вчинення кримінальних проступків: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Ю. В. Алєксєєва-Даниленко. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація присвячена розробці комплексної характеристики правових наслідків вчинення кримінальних проступків та формуванню на цій підставі пропозицій щодо удосконалення кримінального законодавства.Кримінальний проступок визначено як конкретну поведінка особи, її діяння (дії чи бездіяльності), яке має бути вольове, свідоме, проявляється в активній поведінці людини, або в її бездіяльності і спрямоване на кримінальне порушення суспільних відносин, що охороняються кримінальним законом. До ознак кримінальних проступків відносяться: суспільна небезпечність, винність, протиправність, деліктоздатність. Сформовано систему аргументів на користь позиції щодо необхідності збереження формально-матеріального визначення кримінального правопорушення взагалі та кримінального проступку, зокрема; доведено, що без врахування, обґрунтування, розлогого доказування й визначення суспільної небезпечності діяння неможливо адекватно реалізувати кримінально-правову політику; неврахування об’єктивної суспільної небезпечності діяння як базової підстави для криміналізації криє в собі ризики посилення недемократичних тенденцій, використання кримінально-правової політики у корпоративних інтересах політичного істеблішменту, сприяння зачиненості влади щодо громадського контролю.Оцінка суспільної небезпечності діяння, яке визнається кримінальним проступком, залежить від: а) об’єкта посягання, його вагомості та значення; б) шкоди, заподіяної протиправним діянням; в) способу вчинення суспільно-небезпечного діяння; г) мотиву і мети вчинення кримінального правопорушення. Впровадження інституту кримінальних проступків було викликано необхідністю врегулювання реалізації положень Кримінального процесуального кодексу України стосовно особливостей досудового розслідування кримінальних проступків, які були передбачені в КПК України, а також реальною потребою у гуманізації кримінального законодавства. Здійснено аналіз структури кримінального законодавства України та визначене місце розміщення кримінальних проступків у структурі КК України. Статті про кримінальні проступки розміщені в усіх двадцяти розділах Особливої частини КК України з урахуванням класифікації кримінальних правопорушень залежно від їх ступеня тяжкості. Проаналізовано інститут кримінальних проступків, як правове явище, що характеризує гуманізацію кримінального закону на принципах законності, рівності громадян перед законом, демократизму, справедливості, невідворотності покарання, гуманному ставленні до людини. Встановлено, що принцип гуманізму в кримінальному праві полягає у визнанні людини, як найвищої цінності. Принцип гуманізму базується на гуманному ставленні до людини, охоплює як інтереси потерпілого, так і особи, яка вчинила кримінальне правопорушення, він переслідує мету захисту інтересів громадян від протиправних посягань.Кримінальний проступок необхідно розмежовувати з іншими кримінальними правопорушеннями – злочинними (менш тяжкими, тяжкими, особливо тяжкими). Підставою для розмежування є ступінь суспільної небезпечності діяння (дії чи бездіяльності), визнаного кримінальними правопорушеннями. Удосконалено наукове розуміння суспільної небезпечності як підстави криміналізації діянь у виді кримінальних проступків, що може розумітися як об’єктивна здатність діяння заподіювати істотну шкоду охоронюваному законом соціальному благу; доведено, що пеналізація кримінальних проступків є процесом вторинним, узалежненим від криміналізації; визначення діяння як кримінального проступку має закладатися в процесі криміналізації. Кримінальний проступок визначається вчиненим умисно, коли особа, яка його вчинила усвідомлювала протиправний характер своєї поведінки (дії чи бездіяльності), передбачала чи могла передбачити її кримінально-шкідливі наслідки і бажала їх або свідомо допускала настання таких наслідків. Кримінальний проступок буде визнаний як вчинений з необережності, коли особа, яка його вчинила, передбачила можливість настання кримінально-шкідливих наслідків своєї дії чи бездіяльності, але легковажно чи байдуже розраховувала на їх відвернення або не передбачала можливість настання шкідливих наслідків, хоч повинна була і могла їх передбачити. Виявлено, описано та аргументовано системність кримінально-правових норм, в яких закріплені ознаки складів кримінальних проступків, центруючим елементом якої є ідея гуманізації кримінально-правової політики України, наближення її до цивілізаційних стандартів країн-членів Європейського Союзу, а також оптимізація діяльності правоохоронних органів й підвищення ефективності кримінально-правового регулювання.^UThe dissertation is devoted to the development of a comprehensive description of the legal consequences of committing criminal offenses and to the formation of proposals for the improvement of criminal legislation on this basis.A criminal misdemeanor is defined as a specific behavior of a person, his action (action or inaction), which must be voluntary, conscious, manifested in the active behavior of a person, or in his inaction and aimed at criminal violation of social relations protected by criminal law. The signs of criminal misdemeanors include: social danger, guilt, illegality, capacity for delict. A system of arguments in favor of the position regarding the need to preserve the formal and material definition of a criminal offense in general and a criminal misdemeanor, in particular, has been formed; it has been proven that without taking into account, substantiation, reasonable proof and determination of the social danger of the act, it is impossible to adequately implement the criminal law policy; disregarding the objective public danger of an act as a basic basis for criminalization carries the risks of strengthening undemocratic tendencies, using criminal law policy in the corporate interests of the political establishment, and promoting the closure of the authorities in relation to public control. Assessment of the public danger of an act recognized as a criminal offense depends on: a) the object of the offense, its gravity and significance; b) damage caused by an illegal act; c) the method of committing a socially dangerous act; d) the motive and purpose of committing a criminal offense.The introduction of the institute of criminal misdemeanors was caused by the need to regulate the implementation of the provisions of the Criminal Procedure Code of Ukraine regarding the features of the pre-trial investigation of criminal misdemeanors, which were provided for in the Criminal Procedure Code of Ukraine, as well as the real need to humanize criminal legislation.An analysis of the structure of the criminal legislation of Ukraine was carried out and the location of criminal misdemeanors in the structure of the Criminal Code of Ukraine was determined. Articles on criminal offenses are placed in all twenty chapters of the Special Part of the Criminal Code of Ukraine, taking into account the classification of criminal offenses depending on their severity.The institution of criminal misdemeanors is analyzed as a legal phenomenon that characterizes the humanization of the criminal law based on the principles of legality, equality of citizens before the law, democracy, justice, inevitability of punishment, humane treatment of people. It has been established that the principle of humanism in criminal law consists in recognizing a person as the highest value. The principle of humanism is based on a humane attitude to a person, covers both the interests of the victim and the person who committed a criminal offense, it pursues the goal of protecting the interests of citizens from illegal encroachments.A criminal misdemeanor must be distinguished from other criminal offenses - felonies (less serious, serious, especially serious). The basis for the distinction is the degree of social danger of an act (action or inaction) recognized as a criminal offense. The scientific understanding of social danger as a basis for the criminalization of actions as criminal misdemeanors has been improved, which can be understood as the objective ability of an action to cause significant harm to social welfare protected by law; it has been proven that criminalization of criminal offenses is a secondary process dependent on criminalization; the definition of an act as a criminal misdemeanor must be established in the process of criminalization.A criminal misdemeanor is defined as committed intentionally, when the person who committed it was aware of the illegal nature of his behavior (action or inaction), predicted or could have predicted its criminally harmful consequences and desired them or knowingly allowed such consequences to occur.A criminal misdemeanor will be recognized as committed due to negligence, when the person who committed it, foresaw the possibility of the occurrence of criminally harmful consequences of his action or inaction, but recklessly or indifferently counted on their aversion or did not foresee the possibility of the occurrence of harmful consequences, although he should and could have predict.The systematicity of criminal law norms, in which the features of the composition of criminal misdemeanors are fixed, the central element of which is the idea of humanizing the criminal law policy of Ukraine, bringing it closer to the civilizational standards of the member states of the European Union, as well as optimizing the activities of law enforcement agencies and increasing effectiveness of criminal law regulation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Алексеєнко А.П. 
Духовність: сутність, еволюція, форми виявлення в етносі: Автореф. дис... д-ра філософ. наук: 09.00.04 / А.П. Алексеєнко ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 32 с. — укp.

Досліджено природу духовності та способи її представлення в українському етносі. На базі синтезу методологічних підходів розроблено теоретичну модель духовності, яка предбачає поєднання наукового та релігійного аспектів. Встановлено, що духовність включає раціональну та ірраціональну складові, які знаходяться у діалектичному взаємозв'язку. На підставі застосування даного підходу розкрито новий вимір у вивченні сутності духовності. Запропоновано системний підхід до духовності, яка у своєму розвитку проходить послідовні етапи ускладнення та диференціації. Проаналізовано еволюцію трансцедентного характеру духовності і показано специфіку її прояву на різних етапах культурно-історичного розвитку. Виділено наступні етапи у розвитку духовності: цілісності, розірваного характеру, а в перспективі - нову цілісність духовності. Здійснено конкретизацію духовності на прикладі українського етносу. Розкрито суперечливий характер його духовності, який досліджено у двох напрямках - еволюції та інволюції. Показано, що формами виявлення духовності українського етносу є національна ідея, патріотизм та жіночність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю216.22 + Ю3(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА351233

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Апанасенко Г.Б. 
Орест Новицький про сутність предмету філософії та проблему періодизації історико-філософського процесу: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.05 / Г.Б. Апанасенко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2006. — 18 с. — укp.

На підставі аналізу наукової спадщини відомого українського ученого О.Новицького досліджено погляди мислителя щодо визначення сутності предмету й основного завдання філософії, а також встановлення періодизації історико-філософського процесу. Особливу увагу приділено розгляду проблеми співвідношення філософії та релігії, віри та знання в теоретичній концепції О.Новицького. Обгрунтовано положення про те, що О.Новицький не тільки виділяє специфічний предмет філософії як науки, але й розмежовує його з предметом конкретних наук. Як наслідок, таким предметом є чисте мислення, виражене в ідеях розуму, джерелом формування якого є не досвід, а дух. Доведено, що ідеї О.Новицького відповідають основним критеріям західноєвропейської філософії та репрезентують самобутній, оригінальний спосіб тлумачення фундаментальних філософських проблем. З'ясовано, що, поділяючи деякі методологічні принципи Г.Гегеля у дослідженні історико-філософського процесу та християнсько-теологічної періодизації історії, О.Новицький створює нову концепцію, названу ним "емпірико-раціональною побудовою історії філософії", спрямовану на подолання емпіризму Г.Гегеля. Встановлено методологічні засади наукових досліджень ученого щодо з'ясування механізмів взаємодії філософії з релігією та розвитку всесвітнього історико-філософського процесу. Розкрито концептуальне розуміння історико-філософського процесу О.Новицьким та показано суттєву роль ученого у становленні історії філософії як науки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю3(4УКР)5 + Ю3(4УКР)5
Шифр НБУВ: РА342370

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Арістархова М. С. 
Розвиток іншомовної комунікативної компетентності викладачів вищих військових навчальних закладів / М. С. Арістархова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена теоретико-експериментальному розв'язанню наукового завдання щодо розвитку іншомовної комунікативної компетентності викладачів вищих військових навчальних закладів. У дисертації здійснено аналіз педагогічної теорії та військово-педагогічної практики щодо розвитку іншомовної комунікативної компетентності викладачів вищих військових навчальних закладів, що дав змогу встановити, що перехід на компетентнісну освітню парадигму, насамперед, потребує переорієнтації освітнього процесу із традиційної знаннєцентричної на результативну. Визначено зміст поняття «іншомовна комунікативна компетентність викладачів вищих військових навчальних закладів» як здатність до іншомовного професійного спілкування, суб'єкт-суб'єктної взаємодії на основі динамічної комбінації лексичних, фонетичних, граматичних, стилістичних та країнознавчих знань, володіння стратегіями і тактиками спілкування та наявного досвіду іншомовного спілкування відповідно етичних правил міжкультурної комунікації в середовищах безпосередньої та он-лайн взаємодії. Обґрунтовано компоненти іншомовної комунікативної компетентності викладачів вищих військових навчальних закладів (когнітивний, комунікаційний, діяльнісний, емоційний, рефлексивний, креативний), для діагностування яких розроблено відповідні критерії (когнітивний, комунікаційний, діяльнісний, емоційний, рефлексивний, креативний) і визначено чотири рівні її розвиненості (високий, достатній, середній, низький). Порівняльний аналіз результатів констатувального етапу педагогічного експерименту засвідчив недостатній рівень розвиненості іншомовної комунікативної компетентності викладачів вищих військових навчальних закладів в умовах традиційного підвищення кваліфікації, що й зумовило необхідність проєктування та обґрунтування андрагогічної моделі розвитку іншомовної комунікативної компетентності та експериментальної перевірки її результативності. Результатом педагогічного моделювання розвитку іншомовної комунікативної компетентності викладачів вищих військових навчальних закладів є андрагогічна модель, що відображає найсуттєвіші характеристики, зв'язки і складається з чотирьох блоків: методологічного (провідні ідеї, принципи, підходи); змістового (спецкурс «Іноземна мова за професійним спрямуванням», дистанційний курс «Розвиток іншомовної комунікативної компетентності викладачів вищих військових навчальних закладів» та тренінг «Стажування у штаб-квартирі НАТО»); технологічного (методика розвитку іншомовної комунікативної компетентності викладачів вищих військових навчальних закладів; діагностично-результативного (критерії діагностування розвиненості іншомовної компетентності та їх рівні розвиненості). Основна ідея реалізованої андрагогічної моделі розвитку іншомовної комунікативної компетентності викладачів вищих військових навчальних закладів полягає у доцільному поєднанні очного та дистанційного навчання, що утворює цілісну систему й забезпечує функціональне поєднання всіх її окремих компонентів. За результатами педагогічного експерименту виявлено суттєві розбіжності у розвитку іншомовної комунікативної компетентності у викладачів вищих військових навчальних закладів, які здійснювали самостійну роботу й підвищували кваліфікацію за традиційною методикою (КГ) і рівнем розвиненості іншомовної комунікативної компетентності у викладачів, які пройшли підготовку за розробленою автором андрагогічною моделлю (ЕГ).Результати розрахунку статистичної достовірності експериментальних даних за допомогою критерію φ* – кутового перетворення Фішера засвідчили, що впровадження обґрунтованої андрагогічної моделі забезпечило значне зростання розвиненості іншомовної комунікативної компетентності викладачів вищих військових навчальних закладів. Проведене експериментальне дослідження засвідчило достовірність висунутої гіпотези щодо підвищення результативності розвитку іншомовної комунікативної компетентності викладачів вищих військових навчальних закладів шляхом упровадження у процес підвищення кваліфікації обґрунтованої автором андрагогічної моделі.^UThe thesis is devoted to theoretical and experimental solution of scientific task for development foreign language communicative competence of lecturers of higher military educational institutions. In the thesis we conducted the analysis of pedagogical theory and military-pedagogical practice concerning development of foreign language communicative competence of lecturers of higher military educational institutions which enabled us to define that transition to competence-based educational paradigm first of all needs reorientation of educational process from traditional knowledge-centred to result-oriented one. We have specified and complemented the content of foreign language communicative competence of lecturers of higher education military institutions as an ability for foreign language professional communication, subject-subject interaction on the basis of dynamic combination of lexical, phonetic, grammatical, stylistic and linguoculturological knowledge, possession of communication strategies and tactics and available experience of foreign language communication according to ethical rules of inter-cultural communication in the environments of direct and on-line interaction. We have substantiated the main components of foreign language communicative competence of lecturers of higher military educational institutions (cognitive, communicative, activity, emotional, reflexive, creative ones), and for the diagnosing of the development of the above-mentioned the correspondent criteria were elaborated (cognitive, communicative, activity, emotional, reflexive, creative ones) and defined four levels of its developedness (high, sufficient, average, low). Comparative analysis of the ascertaining phase of the study results indicated the insufficient level of the development of foreign language communicative competence of lecturers of higher military educational institutions in the context of traditional qualification improvement. This conditioned the need for substantiating the andragogical model of foreign language communicative competence development and its efficiency experimental verification. The designed andragogical model of development foreign language communicative competence of lecturers of higher military educational institutions reflects the most essential characteristics, connections and includes the following blocks: methodological (aim, leading ideas, principles, approaches); contextual (the special course «Foreign Language for Professional Purposes», the distance course «Development of Foreign Language Communicative Competence of Lecturers of Higher Military Educational Institutions», the training «My Internship in NATO Headquarters»); technological (methodology for development of foreign language communicative competence of lecturers of higher military educational institutions); diagnostic-and-result (criteria of diagnostics of foreign language competence development and their levels). According to the results of the pedagogical study, significant differences were revealed in the development of foreign language communicative competence of lecturers of higher military educational institutions, who carried out self-educational training, qualification improvement using traditional methodology (CG) and level of developedness of foreign language communicative competence of lecturers, who carried out in accordance with author's designed andragogical model (EG). The results of calculating the statistical reliability of experimental data using the criterion φ * - Fisher's angular transformation showed us that the introduction of the andragogical model has provided a significant increase in the development of foreign language communicative competence of lecturers of higher military educational institutions. The conducted experimental research proved the validity of the hypothesis, which stated that in order to increase the effectiveness of the development of foreign language communicative competence of lecturers of higher military educational institutions we should introduce the androgical model substantiated by the author into the process of professional improvement.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Асманов А. Р. 
Виховання почуття Батьківщини в старшокласників у процесі вивчення кримськотатарської літератури / А. Р. Асманов. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації теоретично обґрунтовано проблему виховання почуття Батьківщини в старшокласників під час вивчення кримськотатарської літератури, що дозволило створити модель формувального процесу, розробити й експериментально перевірити методику та педагогічні умови виховання почуття Батьківщини в старшокласників засобами кримськотатарської літератури.Мета дослідження полягає в теоретичній розробці та обґрунтуванні методичної системи виховання почуття Батьківщини в старшокласників у процесі вивчення творів кримськотатарської літератури, а також експериментальній перевірці її ефективності.Об'єкт дослідження: патріотичне виховання учнів у шкільному курсі кримськотатарської літератури (старша школа).Предмет дослідження: зміст, форми, методи, засоби виховання почуття Батьківщини в старшокласників під час вивчення ліричних творів кримськотатарської літератури. Для виконання завдань використано такі методи дослідження: теоретичні – пошуково-бібліографічний (для систематизації філософських, культурологічних, літературознавчих, психолого-педагогічних, методичних та ін. джерел); аналізу й синтезу, порівняння, узагальнення та конкретизації, систематизації та класифікації (для опрацювання джерел, розробки й обґрунтування методичної системи, формулювання завдань дослідження та висновків за його результатами); історико-ретроспективний (для розгляду етапів розвитку методичної науки з досліджуваної проблеми); проблемно-прогностичний (для визначення та використання в дослідженні надбань методичної науки та шкільної практики); категоріальний (для уточнення педагогічних термінів і понять); емпіричні – спостереження за навчально-виховним процесом на уроках кримськотатарської літератури; усне й письмове опитування вчителів та учнів з досліджуваної проблеми; розробка, проведення, аналіз та оцінювання учнівських контрольних робіт у ході експериментальної роботи; метод статистичної обробки експериментальних даних педагогічного експерименту з метою одержання кількісно-якісних характеристик ефективності пропонованої методичної системиНаукова новизна результатів дослідження: уперше: розроблено й науково обґрунтовано методичну систему виховання почуття Батьківщини в старшокласників під час вивчення кримськотатарської літератури, що містить методи, форми, засоби та педагогічні умови і базується на філософських засадах людиноцентризму в освіті, єдності свідомості й почуттів, ціннісної настанови; психологічних теоріях розвитку особистості в навчально-виховному процесі, з урахуваннням особливостей сприймання художнього твору та вікових психо-розумових особливостей старшокласників; педагогічних ідеях духовного розвитку і патріотичного виховання, технологізації освіти в контексті особистісно орієнтованої парадигми та компетентнісно-діяльнісного підходу до навчання і виховання, операційного підходу до формування почуттів, інтерсуб'єктного навчання та виховання читацької культури; визначено критерії з показниками (літературні знання: обізнаність із програмовими творами та їх авторами; визначення основних образних компонентів виучуваних текстів; читацькі вміння: здатність визначати в тексті художні картини та пояснювати їх значення; вміння аналізувати весь твір; особистісно ціннісні ставлення: здатність до естетичного сприйняття твору; особистісне ставлення до цінностей, виражених митцем) й рівні вихованості почуття Батьківщини в старшокласників унаслідок засвоєння ідейно-особистісного потенціалу вивчених ліричних творів; уточнено і поглиблено поняття «Батьківщина», «патріотизм», «патріотичне виховання», схарактеризовано сутність феномена «виховання почуття Батьківщини в старшокласників під час вивчення кримськотатарської літератури»; набули подальшого розвитку педагогічні ідеї особистісно орієнтованого, технологізованого, діяльнісного і компетентнісного навчання та виховання в шкільному курсі кримськотатарської літератури. Практична значущість результатів дослідження полягає в розробці апробованої системи навчально-виховних завдань для виховання почуття Батьківщини в старшокласників засобами кримськотатарської літератури, а також методичних рекомендацій щодо навчально-виховного процесу в шкільному курсі кримськотатарської літератури (старша школа). Ступінь упровадження – висока. Сфера (галузь використання) – педагогічна, загальноосвітні заклади.^UThe thesis presents the theoretical substantiation and practical realization of the problem of raising a sense of the Motherland in high school students during the study of the Crimean Tatar literature, which made it possible to create a model of the formation process, to develop and experimentally test the methodology and pedagogical conditions of raising a sense of the Motherland in high school students by means of Crimean Tatar literature. The purpose of the study is to develop and substantiate the methodical system of raising the feelings of the Motherland in high school students in the process of studying the works of the Crimean Tatar literature, as well as experimentally checking its effectiveness.Object of research: the patriotic education of students in the school course of the Crimean Tatar literature (high school).Subject of research: content, forms, methods, means of educating the sense of Homeland among high school students in the process of studying the lyrical works of the Crimean Tatar literature.To solve the problems, the following research methods were used: theoretical - search and bibliographic (for systematization of philosophical, cultural, literary, psychological, educational, methodical and other sources); analysis and synthesis, comparison, generalization and concretization, systematization and classification (for processing sources, developing and justifying a methodological system, formulating research objectives and conclusions from its results); historical retrospective (to consider the stages of development of methodological science on the studied problem); problem prognostic (to identify and use in the study the achievements of methodical science and school practice); categorical (to clarify pedagogical terms and concepts); empirical - observation of the educational process at the lessons of the Crimean Tatar literature; verbal and written questioning of teachers and students on the problem being studied; development, implementation, analysis and evaluation of student test papers in the course of experimental work; a method of statistical processing of experimental data of a pedagogical experiment in order to obtain quantitative and qualitative characteristics of the effectiveness of the proposed methodological system.The scientific novelty of the results of the research: for the first time: the methodical system of raising a sense of the Motherland in high school students is developed and scientifically substantiated during the study of the Crimean Tatar literature containing methods, forms, means and pedagogical conditions and is based on the philosophical foundations of human-centeredness in education, the unity of consciousness and feelings; psychological theories of personality development in the educational process, taking into account the peculiarities of the perception of the artistic works and the age-old psycho-mental characteristics of high school students; pedagogical ideas of spiritual development and patriotic education, technology education in the context of a personally oriented paradigm and competence-activity approach to education and training, operational approach to the formation of feelings, inter-subject learning and education of the reader's culture; criteria are determined with indicators (literary knowledge: a) awareness with program products and their authors; b) definition of the main figurative components of the learned text; reader skills:а) the ability to define art pictures in the text and explain their meaning; b) the ability to analyze the whole work; personality values relations:а) the ability to aesthetic perception of a work; b) personal attitude to the values expressed by the artist) and the level of education in high school students of patriotic feelings as a result of the assimilation of the ideological and personal potential of the studied lyrical works. The concept of «Fatherland», «patriotism», «patriotic education» is elaborated and deepened; to characterize the essence of the phenomenon of «raising a sense of the Motherland during the study of the Crimean Tatar literature»; acquired the further development of pedagogical ideas of personally oriented, technologized, activity and competence education and education in the school course of the Crimean Tatar literature.Practical value of results of the thesis research is to develop a proven system of teaching and educational objectives of education by means of the Crimean Tatar literature at the high school students the sense of the Motherland, and also methodical recommendations for educational process in the school course of the Crimean Tatar literature (high school). The degree of implementation - high. Scope (the area of use) - educational, educational Institutions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Бєліков І. О. 
Формування організаційної компетентності у майбутніх фахівців із фізичної культури і спорту Збройних Сил України: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / І. О. Бєліков. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертацію присвячено теоретико-експериментальному вирішенню наукового завдання, що полягає в обґрунтуванні педагогічних умов формування організаційної компетентності у майбутніх офіцерів – фахівців із фізичної культури і спорту Збройних сил України (далі – майбутніх офіцерів – фахівців із фізичної культури і спорту) в процесі професійно-педагогічної підготовки в системі військової освіти. Проведено наукову розвідку щодо з’ясування стану дослідженості проблеми формування та розвитку організаційної компетентності фахівців у науково-педагогічній теорії та практиці та обґрунтовано на провідних ідеях і положеннях компетентнісного, суб’єктно-діяльнісного, системного та контекстного методологічного підходів сутність і структуру базового поняття дисертаційного дослідження.Обґрунтовано компоненти організаційної компетентності у майбутніх офіцерів – фахівців із фізичної культури і спорту.Обґрунтовано педагогічні умови, які забезпечують цілеспрямоване формування організаційної компетентності у майбутніх офіцерів – фахівців із фізичної культури і спорту у процесі.Визначено критерії та показники діагностування сформованості організаційної компетентності у майбутніх офіцерів – фахівців із фізичної культури і спорту. Результати констатувального етапу експерименту засвідчили переважно низький рівень сформованості організаційної компетентності у майбутніх офіцерів – фахівців із фізичної культури і спорту в ВВНЗ.За результатами формувального етапу педагогічного експерименту виявлено позитивний вплив обґрунтованих педагогічних умов на динаміку сформованості організаційної компетентності у майбутніх офіцерів – фахівців із фізичної культури і спорту в процесі професійно-педагогічної підготовки в системі вищої військової освіти.^UThe dissertation is dedicated to the theoretical and experimental pinnacle of scientific knowledge, which lies in the training of pedagogical minds and the formation of organizational competence among future officers - leaders from physical culture and sports. Armed Forces of Ukraine (hereinafter – future officers – officers from physical culture and sports) in the process of professional and pedagogical training in the military lighting system.A scientific investigation has been carried out to investigate the problem of the formation and development of organizational competence of fachivts in scientific and pedagogical theory and practice, and based on leading ideas and provisions competent, subjective-active, systemic and contextual methodological approaches, the essence and structure of the basic concept of dissertation research .The components of organizational competence of future officers – physical culture and sports facilitators – were assessed.Pedagogical minds have been equipped to ensure the direct formation of organizational competence among future officers - physical education and sports facilitators in the process.The criteria and indicators for diagnosing the formation of organizational competence among future officers - physical education and sports facilitators have been identified.The results of the conclusive stage of the experiment confirmed the significantly low level of development of organizational competence among current officers - physical education and sports officers in the Air Force.The results of the formal stage of the pedagogical experiment revealed a positive influx of trained pedagogical minds on the dynamics of the formation of organizational competence among future officers - teachers from physical culture and sports in the process of their profession Educational and pedagogical training in the system of high military education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Бєлова С.А. 
Проблема гуманізації шкільного навчання у спадщині Бременської педагогічної школи на початку ХХ століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.А. Бєлова ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2004. — 20 с. — укp.

Досліджено шляхи гуманізації освітнього процесу в педагогічній системі Бременських шкіл (наукові праці Л.Гурліта, Г.Шарельмана, Ф.Гансберга). З'ясовано суспільні та соціокультурні передумови виникнення реформаторського руху наприкінці XIX - початку XX ст. і специфіку німецької реформаторської педагогіки. Визначено, що релевантними ознаками Бременської педагогічної школи як системи є: утвердження ціннісного ставлення до дитини, гуманізація змісту освіти, форм і методів навчально-виховного процесу. Досліджено новаторські форми освітньої діяльності в Бременських експериментальних школах: організацію виховного простору школи, заснованого на ідеях общинності, гуманних стосунках вихователів і вихованців. Проаналізовано зміст педагогіки співробітництва, концепцію особистості вчителя, новаторську дидактичну систему педагогів-реформаторів, визначено прогностичне значення діяльності Бременських педагогів для гуманізації сучасної школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4ВЕЛ)6 +
Шифр НБУВ: РА330003

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Білокінь Є. М. 
Удосконалення методів передачі розміру одиниці електричного опору нерівнономінальним мірам: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.01.02 / Є. М. Білокінь ; Держ. ком. України з питань техн. регулювання та спожив. політики ; ННЦ "Ін-т метрології". — Х., 2011. — 20 с. — укp.

Розроблено принцип удосконалення методів порівняння, основою якого є ідея формування мір відношення із взаємозворотних змішаних сполучень рівнономінальних резисторів. Описано закономірність, відповідно до якої різниця між відносними похибками взаємозворотних змішаних сполучень резисторів становить величину другого порядку малості. Удосконалено метод порівняння за допомогою перехідних мір другого типу шляхом їх заміни на багатозначні міри зі змішаним сполученням резисторів. Удосконалено потенціометричний метод порівняння шляхом шунтування мір, що порівнюються, здвоєними багатозначними мірами зі змішаним сполученням резисторів. Удосконалено мостовий метод передачі розміру одиниці електричного опору шляхом включення в компарувальні плечі декад зі змішаним сполученням резисторів. Проведено експериментальні дослідження, результати яких підтверджують високу ефективність удосконалених методів під час розв'язання задач передачі розміру одиниці електричного опору нерівнономінальним некратнодесятинним мірам.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В332.2 ц,022
Шифр НБУВ: РА382241 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Базуріна В.М. 
Професійна підготовка вчителів іноземних мов у Великій Британії: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.М. Базуріна ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено питання щодо шляхів підготовки вчителів сучасних іноземних мов у Великій Британії. Розглянуто систему, основними компонентами в якій визначено: процес навчання студентів, майбутніх учителів іноземних мов, у коледжах і університетах; курси підвищення кваліфікації як форму фахового удосконалення; самостійну діяльність учителів з метою підвищення їх професіоналізму. Розглянуто зміст, форми та способи підготовки, навчальні плани та програми коледжів, університетів та інститутів вищої освіти, що готують учителів іноземних мов. Вивчено форми фахового удосконалення в учителів іноземних мов як компонента системи формування високопрофесійного педагога. Значну увагу приділено позитивним ідеям, які можуть бути використані у процесі підготовки даних вчителів в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4ВЕЛ) + Ш12 р30 +
Шифр НБУВ: РА341167

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Батура Н.Ю. 
Політичні передумови та чинники становлення соціальної держави: автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.01 / Н.Ю. Батура ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Досліджено політичні передумови та чинники формування соціальної держави. З'ясовано, що концепція соціальної держави стала відповіддю на критику недосконалості ліберального типу держави та розвинулася в результаті доповнення класичних ліберальних ідей соціалістичними ідеями необхідності опіки державою всіх громадян, забезпечення їх соціальних прав. Охарактеризовано основні ознаки соціальної держави: формування та ефективне функціонування соціально-орієнтованої ринкової економіки. Обгрунтовано, що основними політичними передумовами становлення західних соціальних держав є демократичний політичний режим, розвинене громадянське суспільство, правова держава та політика соціал-демократичних партій. Виявлено, що здійснення політики соціального партнерства соціал-демократичними партіями стало визначальним політичним чинником розбудови західних соціальних держав. Розкрито сутність політики соціального партнерства як системи дій, спрямованих на гармонізацію соціально-трудових відносин і запобігання конфліктам між найманими працівниками та роботодавцями.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф024 + Ф036 + Ф1(0)5/6 +
Шифр НБУВ: РА368565

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
20.

Бевз Т.А. 
Українська партія соціалістів-революціонерів: організація, ідеологія, політика: Автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.01 / Т.А. Бевз ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 33 с. — укp.

Вперше проведено комплексне дослідження історії становлення та розвитку Української партії соціалістів-революціонерів (УПСР) від періоду формування перших гуртків до повного припинення її діяльності за межами України. Досліджено особливості формування світоглядних принципів і партійної ідеології на базі поєднання основних теоретичних положень марксизму, революційного російського народництва та українського національно-політичного вчення, зокрема драгоманівського соціалізму. Доведено пріоритетне значення парламентської фракції УПСР в добу Центральної Ради у порівнянні з центральним комітетом партії. Наведено нові факти, аргументи та висновки щодо партійної структурної диференціації та розколу. Доведено закономірність та об'єктивність виникнення даних явищ, зумовлених ідейними розходженнями щодо способів вирішення національного та земельного питань і відмінністю реакції на суспільно-політичні події та розвиток Української революції. Відзначено типовість поділу революційної демократії на радикальну та помірковану для переважної більшості політичних сил даного історичного періоду. Доведено, що ідея трудової демократії домінувала у поглядах і програмових документах українських есерів протягом Української революції, а у період Директорії трансформувалась у вимогу "трудового принципу". Більш повно у порівнянні з попередніми дослідженнями відображено діяльність УПСР за межами України, зокрема її закордонного Комітету на чолі з М.Шаповалом. Конкретизовано місце та роль УПСР в Українській революції та політичній історії України XX ст. Доведено, що УПСР належала до партій соціалістичної орієнтації та виступала за якнайшвидше перетворення суспільства на соціалістичних засадах реформістськими та революційними шляхами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф69(4УКР)2'10 + Ф69(9=Укр) +
Шифр НБУВ: РА336800

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського