Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Наукова електронна бібліотека (21)Реферативна база даних (703)Книжкові видання та компакт-диски (206)Журнали та продовжувані видання (9)
Пошуковий запит: (<.>K=ІНФРАСТРУКТУРА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 67
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Єсюнін С. М. 
Міста Подільської губернії у другій половині XIX - на початку XX ст.: соціальна інфраструктура, адміністративний та економічний аспекти: автореф. дис. ... канд. іст. наук : 07.00.01 / С. М. Єсюнін ; Кам'янець-Поділ. нац. ун-т ім. І. Огієнка. — Кам'янець-Поділ., 2011. — 20 с. — укp.

Вперше досліджено основні аспекти розвитку міст Подільської губернії за умов становлення ринкової економіки другої половини XIX - початку XX ст. Вивчено головні містоутворювальні фактори - адміністративний й економічний, а також з'ясовано розвиток соціальної інфраструктури. Простежено зміни кількості міст, їх адміністративного та правового статусу, динаміки міського населення та його соціоетнічної й економічної структур. Розкрито розвиток військово-стратегічної функції міст, промислово-ремісничого виробництва, торгівлі, транспортної мережі, формування банківсько-кредитної системи, культурно-освітнього середовища. Запропоновано періодизацію соціально-економічного розвитку міст, подано їх класифікацію та типологію у другій половині XIX - на початку XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР348)5-22 + У03(4УКР-8ПОД)504.41 + У049(4УКР-8ПОД)22
Шифр НБУВ: РА379417 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Ібатуллін Ш.І. 
Кредитна інфраструктура АПК України: стан та перспективи розвитку: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.04.01 / Ш.І. Ібатуллін ; Ін-т аграр. економіки УААН. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано теоретико-методологічні засади функціонування аграрної інфраструктури, визначено її роль в економіці перехідного періоду. З'ясовано місце кредитної інфраструктури в ланцюгу "кредит - кредитна система - кредитний механізм - кредитна політика". Уточнено вплив держави на кредитний процес в аграрній сфері у перехідний період. Проведено макроекономічний аналіз грошово-кредитних потоків в Україні. Досліджено стан кредитної системи України й умови кредитного забезпечення агропромислових товаровиробників на макро-, мезо- та мікрорівнях. Обгрунтовано можливості застосування різних методів державного стимулювання розвитку кредитних відносин шляхом формування кредитних установ: фонду кредитної підтримки, іпотечного банку, лізингового фонду, кредитних спілок і кооперативних банків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)320-93-31
Шифр НБУВ: РА315349 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Анохін Е. В. 
Організаційно-методичні умови проведення кіберспортивних змагань: автореферат дис. ... д.філософ : 017 / Е. В. Анохін. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено дослідженню чинників, що впливають на систему змагань та обґрунтуванню організаційно-методичних умов проведення змагань з кіберспорту з урахуванням сучасних тенденцій. Мета роботи – дослідити чинники, що впливають на систему змагань та обґрунтувати організаційно-методичні умови проведення змагань з кіберспорту з урахуванням сучасних тенденцій та міжнародного досвіду.Об’єкт дослідження: система змагань в кіберспорті.У процесі виконання дисертаційної роботи були використані такі методи: теоретичний аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури та мережі Інтернет; аналіз нормативних документів, правил та формату змагань; аналіз протоколів змагань та відеоаналіз; опитування; методи систематизації та узагальнення, метод експертних оцінок; методи статистичної обробки отриманих даних. Наукова новизна роботи: обґрунтовано чинники, що впливають на проведення змагань з кіберспорту, серед яких ігровий формат, ігрова платформа, організатори змагань, місце проведення змагань, трансляція змагань, призовий фонд, правила та регулювання змагань, глядацька аудиторія; визначено зовнішні (соціальна підтримка, культурні особливості та зовнішнє середовище змагань) та внутрішні (психологічний стан гравця, спосіб життя, вік, харчування та фізична підготовленість) чинники, що впливають результативність та успішність гравців в змаганнях з кіберспортивних дисциплінах; обґрунтовано організаційні (нормативно-правові основи, інфраструктура та логістика змагань, управління командами та гравцями, спонсори та фінансування, заходи безпеки та антидопінгу) та методичні (розробка правил гри, технічних вимог, форматів змагань, системи оцінювання та кваліфікації) умови проведення змагань та перспективні шляхи розвитку кіберспорту в Україні, серед яких структурування змагань, освітня інтеграція, підтримко та розвиток кіберспорту, ефективне маркетингове просування; визначено, що система проведення змагань у кіберспорті має відмінності від змагань в спорті загалом, де елементами цієї системи є різноманітність форматів змагань, структура проведення турнірів, наявність стабільного інтернет-з'єднання, взаємодія гравців із віртуальним середовищем, неперервна участь у змаганні, і відсутність фізичного контакту між учасниками; виявлено спільні характеристики кіберспорту з видами спорту загалом, що підкреслює його правомірність як форми спортивної діяльності та відкриває перспективи для подальшого розвитку та інтеграції в загальновизнані спортивні системи; визначено світові тенденції розвитку системи змагань в кіберспорті: динамічне збільшення ринку кіберспорту, професіоналізація учасників, глобалізація аудиторії, інновації у форматах турнірів, активна взаємодія з інвесторами та брендами, ЗМІ; отримано нові знання щодо розвитку кіберспорту як виду спорту в світі та системи проведення змагань, доведено значущість кіберспорту як соціального явища в міжнародному спортивному русі.Розвиток системи кіберспортивних змагань в Україні передбачає комплексне впровадження стратегій, що охоплюють структурування змагань, освітню інтеграцію, підтримку та розвиток кіберспорту, ефективне маркетингове просування. Першочерговим завданням є створення структурованих ліг, які забезпечать послідовний розвиток талантів на всіх рівнях. Реалізація цих стратегій дозволить Україні створити стійку та конкурентоспроможну кіберспортивну екосистему, яка відповідає національним і міжнародним стандартам.^UThe dissertation is devoted to studying factors affecting the system of competitions and the justification of the organizational and methodological conditions for holding eSports competitions, considering modern trends.The aim of the work is to investigate the factors influencing the system of competitions and to justify the organizational and methodological conditions for conducting eSports competitions considering modern trends and international experience.The object of research is the system of competitions in e-sports.In the process of completing the dissertation, the following methods were used: theoretical analysis and generalization of data from scientific and methodological literature and the Internet; analysis of normative documents, rules, and competition format; analysis of competition protocols and video analysis; surveys; methods of systematization and generalization; method of expert evaluations; methods of mathematical statistics.The scientific novelty of the work: the factors affecting the conduct of eSports competitions are substantiated, including game format, game platform, competition organizers, competition venue, competition broadcast, prize fund, competition rules and regulation, audience; external (social support, cultural features and the external environment of competitions) and internal (player's psychological state, lifestyle, age, nutrition and physical fitness) factors affecting the performance and success of players in competitions in e-sports disciplines are determined; justified organizational (legal and legal foundations, infrastructure and logistics of competitions, management of teams and players, sponsors and financing, security and anti-doping measures) and methodical (development of rules of the game, technical requirements, formats of competitions, evaluation and qualification systems) conditions of competitions and prospective ways of developing e-sports in Ukraine, including competition structuring, educational integration, support and development of e-sports, effective marketing promotion; it is determined that the system of holding competitions in eSports has differences from competitions in sports in general, where the elements of this system are a variety of competition formats, the structure of holding tournaments, the presence of a stable Internet connection, the interaction of players with the virtual environment, continuous participation in the competition, and the absence physical contact between participants; the common characteristics of eSports with sports in general were revealed, which emphasizes its legitimacy as a form of sports activity and opens prospects for further development and integration into generally recognized sports systems; global trends in the development of the eSports competition system have been identified: dynamic growth of the eSports market, professionalization of participants, globalization of the audience, innovations in tournament formats, active interaction with investors and brands, mass media; new knowledge was gained regarding the development of eSports as a sport in the world and the system of conducting competitions, the significance of eSports as a social phenomenon in the international sports movement was proven.The development of the system of e-sports competitions in Ukraine involves the comprehensive implementation of strategies covering the structuring of competitions, educational integration, support and development of e-sports, and effective marketing promotion. The priority is to create structured leagues that will ensure the consistent development of talent at all levels. Implementing these strategies will allow Ukraine to create a sustainable and competitive e-sports ecosystem that meets national and international standards.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Банзелюк І. В. 
Розвиток маркетингового потенціалу закладів вищої освіти на засадах бенчмаркінгу / І. В. Банзелюк. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено поглибленню науково-методичних основ, вдосконаленню теоретико-методологічного забезпечення і практичних рекомендацій щодо розвитку маркетингового потенціалу ЗВО на засадах бенчмаркінгу.У першому розділі «Теоретичні аспекти розвитку маркетингового потенціалу ЗВО на засадах бенчмаркінгу» досліджено сутність понять «потенціал», «маркетинговий потенціал» та підходи до їх трактування; запропоновано розглядати маркетинговий потенціал ЗВО з трьох підходів: ресурсного, інформаційного, системного, та використовувати при досліджені розвитку маркетингового потенціалу систему компонентів, яка характеризується множиною матеріальних та нематеріальних, латентних та виявлених елементів.Проведено дослідження змісту понять «розвиток», «управління», «розвиток потенціалу», «розвиток маркетингового потенціалу». Окреслено основні етапи розвитку як процесу динамічних змін властивостей явищ та об'єктів. Проведено аналіз закономірностей управління навчальним закладом та запропоновано закономірності розвитку маркетингового потенціалу. На базі окреслених закономірностей запропоновані групи принципів розвитку маркетингового потенціалу ЗВО.Досліджено сутнісну характеристику поняття «бенчмаркінг». Надано авторське бачення сутності бенчмаркінгу. Проаналізовано та систематизовано види бенчмаркінгу. Запропоновано авторське бачення алгоритму та стадій реалізації зазначеного інструменту під час розвитку маркетингового потенціалу ЗВО. Розроблено концепцію розвитку маркетингового потенціалу ЗВО на засадах бенчмаркінгу.У другому розділі «Аналітичне забезпечення розвитку маркетингового потенціалу в ЗВО» здійснено аналіз стану розвитку маркетингового потенціалу системи вищої освіти України на мікро-, мезо- та макрорівнях. Проведений аналіз дозволив виокремити наступні тенденції розвитку маркетингового потенціалу освітнього середовища України: спостерігається збільшення рівня фінансування ЗВО, що мають високі показники ефективності функціонування, які враховує формула розподілу видатків державного бюджету; спостерігається часткова втрата ЗВО автономії у встановленні вартості освітніх послуг; збільшується частка іноземних студентів в українських ЗВО; зменшується чисельність науково-педагогічних працівників у ЗВО; існує необхідність поліпшення умов проживання студентів у гуртожитках.Досліджено статус вітчизняних ЗВО на міжнародній арені шляхом аналізу їх місць у міжнародних рейтингах. Запропоновано використовувати ЗСП для оцінки результативності розвитку маркетингового потенціалу ЗВО на засадах бенчмаркінгу за наступними перспективами «Навчання та викладання», «Фінансова безпека», «Стейкхолдери», «Матеріальна інфраструктура», «Соціальна інтеграція».Запропоновано використовувати індикатор рівня маркетингового потенціалу, що розраховується методом багатовимірної середньої. Проведення кластерного аналізу освітнього середовища України дозволило виокремити чотири кластери ЗВО, що диференціюються за рівнем маркетингового потенціалу. Запропоновано використовувати методи якісної оцінки маркетингового потенціалу ЗВО.У третьому розділі «Удосконалення розвитку маркетингового потенціалу ЗВО на засадах бенчмаркінгу» запропоновано комплексний механізм розвитку маркетингового потенціалу на засадах бенчмаркінгу з виокремленням у його структурі наступних механізмів: фінансово-економічного, організаційного; ґендерно-поведінкового.Запропоновано інформаційне забезпечення розвитку маркетингового потенціалу ЗВО на макро-, мезо-, мікро-, нанорівні з використанням бенчмаркінгу як інструменту акумулювання інформації для здійснення заходів із розвитку. Для оцінки економічної діяльності ЗВО та її коригування у майбутньому побудовано соціально-економічну нормаль ЗВО та виявлено диспропорції в основних показниках розвитку. Здійснено оцінку впливу факторів на стан фінансового забезпечення ЗВО шляхом побудови функціональної моделі, де результативним показником є фінансові надходження ЗВО. Акцентовано увагу на заходах із розширення джерел фінансування для розвитку ЗВО.^UThe thesis is devoted to deepening the scientific and methodological foundations, improving theoretical and methodological support, and practical recommendations for developing the marketing potential of higher education institutions based on benchmarking.In the first section «Theoretical aspects of the development of the marketing potential of higher education institutions based on benchmarking» the essence of the concepts of «potential», «marketing potential» and its approaches and their interpretation are studied; it is proposed to consider the marketing potential of higher education institutions from three approaches: resource, informative, systematic, and use in the study of the development of marketing potential a system of components which is characterized by a set of tangible and intangible, latent and detected elements.The content of the concepts of «development», «management», «potential development», «marketing potential development» was studied. The main stages of development as a process of dynamic changes in the properties of phenomena and objects are outlined. The analysis of the regularities of the management of the educational institution is carried out, and the regularities of the development of marketing potential are proposed. Based on the outlined patterns, groups of principles for developing the marketing potential of higher education institutions are proposed.The essential characteristics of the concept of «benchmarking» are studied., The author's vision of the essence of benchmarking is presented. The types of benchmarking are analyzed and systematized. The author's vision of the algorithm and stages of implementation of this tool during the development of the marketing potential of higher education institutions is proposed. The concept of developing the marketing potential of higher education institutions based on benchmarking has been developed. In the second section «Analytical support for the development of marketing potential in higher education institutions» an analysis of the state of development of the marketing potential of the higher education system of Ukraine at the micro-, meso-, and macro-levels is carried out. The analysis allowed identifying the following trends in the development of the marketing potential of the educational environment in Ukraine: there is an increase in the level of funding higher education institutions that have high-performance indicators, which are taken into account by the formula for allocating state budget expenditures; there is a partial loss of autonomy by higher education institutions in setting the cost of educational services; the share of international students in Ukrainian higher education institutions is increasing; despite the fact that postgraduate and doctoral students are graduated annually; there is a need for improvement of living conditions for students in dormitories.The status of domestic higher education institutions in the international arena is studied by analyzing their places in international rankings. It is proposed to use the BSC to assess the effectiveness of developing the marketing potential of higher education institutions based on benchmarking in the following areas: "Training and teaching", "Financial security", "Stakeholders", "Material infrastructure", "Social integration". It is proposed to use the indicator of the level of marketing potential, which is calculated using the multidimensional average method. Conducting a cluster analysis of the educational environment of Ukraine allowed identifying four clusters of higher education institutions, which are differentiated by the level of marketing potential. It is proposed to use methods of qualitative assessment of the marketing potential of higher education institutions.In the third section «Improvement of the development of the marketing potential of higher education institutions based on benchmarking» a comprehensive mechanism for developing marketing potential based on benchmarking is proposed, with the following mechanisms highlighted in its structure: finance-economic, organizational, gender-behavioral.Information support for the development of the marketing potential of higher education institutions at macro-, meso-, micro-levels by using benchmarking as a tool for accumulating information for the implementation of development activities is proposed. To assess the economic activity of higher education institutions and adjust it in the future, the socio-economic norm of higher education institutions is constructed and imbalances in the main development indicators are identified. The influence of factors on the state of financial support of higher education institutions is assessed by constructing a functional model, where the efficacy indicator is the financial receipts of higher education institutions. Attention is focused on measures to expand sources of funding for the development of higher education institutions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Бачуріна І.В. 
Особливості формування та функціонування регіональних ринків плодоовочевої продукції (на матеріалах Чернігівської області): автореф. дис. ... канд. екон. наук: 08.00.05 / І.В. Бачуріна ; Чернігів. держ. технолог. ун-т. — Чернігів, 2010. — 19 с. — укp.

Визначено систему понять і категорій, які є взаємозалежними та водночас швидко розмежованими, зокрема, "аграрний ринок", "інфраструктура аграрного ринку", "регіональний аграрний ринок", "регіональний ринок плодоовочевої продукції", "потенційний ринок плодоовочевої продукції". Розглянуто систему показників ефективності формування та функціонування регіональних ринків плодоовочевої продукції, яка враховує усі аспекти ефективності та водночас є придатною для практичного використання. Розроблено цілісну концепцію державного регулювання розвитку регіональних ринків плодоовочевої продукції на підставі кластерного підходу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр-4Чер)421.51 +
Шифр НБУВ: РА370893 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Бойченко В. С. 
Соціальна інфраструктура в системі забезпечення людського розвитку міста / В. С. Бойченко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено дослідженню теоретико-методологічних засад і розробці науково-практичних рекомендацій щодо забезпечення людського розвитку міста шляхом удосконалення його соціальної інфраструктури. Удосконалено понятійно-категорійний апарат дослідження проблеми соціальної інфраструктури, сформовано перелік класифікаційних ознак з використанням ідентифікованих підходів; надано авторське визначення поняття «соціальна інфраструктура міста», окреслено ключові відмінності між соціальною інфраструктурою країни та міста. Побудовано організаційний механізм процесу забезпечення людського розвитку міста, визначено чинники прямого та опосередкованого впливу соціальної інфраструктури на людський розвиток міста. Досліджено науково-методичні підходи в сфері брендування територіально-адміністративних одиниць, побудовано модель формування соціального бренду міста. Здійснено аналіз суб'єктивних та об'єктивних показників розвитку соціальної інфраструктури міста, окреслено коло наявних проблем в цій сфері. Розширено методологічні підходи побудови індексу людського розвитку громади (міста); проведено за розробленою методикою рейтингову оцінку рівня людського розвитку міст України за критеріальними ознаками. Розроблено механізм забезпечення розвитку соціальної інфраструктури міста. Запропоновано прикладні аспекти матеріального та програмного характеру, направлені на забезпечення формування сприятливих умов людського розвитку в місті на основі модернізації соціальної інфраструктури міста.^UThe dissertation is devoted to the improvement of theoretical and methodological foundations and the development of scientific and practical recommendations to ensure the human development of the city by improving its social infrastructure. The conceptual and categorical apparatus of research of the problem of social infrastructure has been improved, the list of classification features with the use of identified approaches has been formed; the author's definition of the concept of social infrastructure of the city is given, the key differences between the social infrastructure of the country and the city are outlined. The organizational mechanism of the process of ensuring the human development of the city is built, the factors of direct and indirect influence of the social infrastructure on the human development of the city are determined. Scientific and methodological approaches in the field of branding of territorial-administrative units are studied, the model of formation of a social brand of the city is constructed. The analysis of subjective and objective indicators of development of social infrastructure of the city is carried out, the range of existing problems in this sphere is outlined. Methodological approaches to building a community (city) human development index have been expanded; conducted according to the developed methodology rating assessment of the level of human development of Ukrainian cities on the basis of criteria. A mechanism for ensuring the development of the city's social infrastructure has been developed. Applied aspects of material and program nature are proposed to ensure the formation of favorable conditions for human development in the city, through the improvement of social infrastructure of the city.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Бондар С.І. 
Розвиток соціальної інфраструктури села в ринкових умовах: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.02 / С.І. Бондар ; Харк. нац. аграр. ун-т ім. В.В.Докучаєва. — Х., 2005. — 19 с. — укp.

Уточнено суть економічної категорії "соціальна інфраструктура села" та її класифікацію. Проаналізовано сучасний стан соціальної інфраструктури сільських територій Харківської області та визначено пріоритетні напрямки її розвитку. Досліджено механізми створення соціальної інфраструктури та визначено доцільність формування її нової організаційно-правової форми. Обгрунтовано методи державної підтримки розвитку соціальної інфраструктури села. Сформульовано пропозиції щодо реформування організаційних структур управління в сільській місцевості. Запропоновано нові форми взаємодії місцевої влади з сільськогосподаськими підприємствами в управлінні об'єктами соціальної інфраструктури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)320 +
Шифр НБУВ: РА336590

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Бондаренко О. В. 
Інфраструктура простого речення в сучасній українській мові: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.01 / О. В. Бондаренко ; Волинський національний університет ім. Лесі Українки. — Луцьк, 2010. — 24 с.. — 24 — укp.

Здійснено комплексний аналіз семантико-синтаксичних одиниць модифікаційно-супровідного рівня речення в художньому, розмовно-побутовому, науковому, офіційно-діловому стилях. Визначено з позиції дворівневого синтаксису особливості інфраструктурних елементів - різноманітність їх морфологічного вираження, значний діапазон лінійних параметрів. Досліджено просодичну організацію речень з інфраструктурою. Розглянуто складники інфраструктурного поля: ядро, периферію, напівпериферію інфраструктури. Вперше в українському мовознавстві розвинуто поняття інфраструктури речення на базі прирощення семантики слова додатковими елементами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-221 +
Шифр НБУВ: РА370996 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Борса В. В. 
Регулювання ринку інтелектуальної власності при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності в Україні: автореферат дис. ... д.філософ : 051 / В. В. Борса. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація присвячена дослідженню теоретичних і практичних аспектів регулювання ринку інтелектуальної власності при здійсненні зовнішньоекономічної діяльності в Україні. Встановлено місце інтелектуальної власності в сфері зовнішньоторговельних послуг України.Конкретизовано категорію «ринок прав інтелектуальної власності», який розглядається як сегмент світового ринку. Дію акторів світового ринку забезпечує загальноприйнята нормативно-правова, інституціональна, економічна, організаційна, фінансово-технологічна інфраструктура, яка слугує основою функціонування та реалізації прав інтелектуальної власності.Узагальнено окремі сутнісні риси інтелектуальної власності як економічної категорії. Інтелектуальна власність є органічною складовою загальноекономічної категорії – «власність», що знаходить свій прояв у системі економічних відносин, притаманних цивілізаційному розвитку людства. Останні діють між суб’єктами суспільного матеріального і нематеріального виробництва на національному і міжнародному рівні з приводу забезпечення руху між ними товарів, капіталів, послуг, робочої сили, тощо. Змістовне наповнення інтелектуальної власності доцільно розглянути як відносини між фізичними, юридичними особами з приводу створення умов для безпечного існування та руху продукції інтелектуальної діяльності. Відношення суб’єкта до свого інтелектуального продукту, як власного, можливо розглядати лише у контексті відношення до нього інших суб’єктів, які не причетні, або частково причетні до його виготовлення та існування. Здійснено аналіз основних характеристик об’єктів прав інтелектуальної власності.Визначено пріоритетні функції, структуру та методи державного регулювання даного ринку на митній території України. З’ясовано особливості функціонування інтелектуальної власності, об’єктів права інтелектуальної власності та механізму захисту прав інтелектуальної власності на митному кордоні України. Визначено основні завдання охорони та сприяння захисту об’єктів прав інтелектуальної власності, економічно-правова частина якого на митному кордоні набуває першочергового значення в умовах посилення світової глобалізації економічних процесів. Обґрунтовано, що прийняття рішення та якісного аналізу щодо захисту прав інтелектуальної власності на митному кордоні, вимагає розробки цільового спектру аналітичних показників діяльності вітчизняних митних органів.Розроблено та обґрунтовано теоретичні і методологічні положення, практичні рекомендації, щодо нового вирішення науково-прикладного завдання пов’язаного з митним регулюванням прав інтелектуальної активізації в Україні. Теоретичне значення отриманих результатів полягає у систематизації, щодо становлення та розвитку захисту прав інтелектуальної власності та вжиття заходів щодо запобігання переміщенню через митний кордон України товарів з порушеннями охоронюваних законом прав інтелектуальної власності.Сфокусовано увагу на ролі митного реєстру при захисті прав інтелектуальної власності на митному кордоні. Обґрунтовано, значення раціонального використання митного реєстру, як механізму захисту прав інтелектуальної власності та попереджувального характеру впливу на підприємства і громадян, що працюють на ринку інтелектуальної власності при здійснені зовнішньоекономічної діяльності, забезпечення оперативного виявлення товарів, які порушують права інтелектуальної власності, в тому числі контрафактних та піратських товарів, потенційних порушень і порушників при переміщення товарів через митний кордон України, які містять об’єкти прав інтелектуальної власності.Практичне значення дослідження полягає в аналізі всіх аспектів діяльності митних органів країни в напрямку сприяння захисту прав інтелектуальної власності на момент переміщення товарів через митний кордон України в тому числі з урахуванням змін до митного законодавства відповідно європейського досвіду. На основі поглибленого аналізу діяльності митних органів запропоновано застосування системи показників роботи митниці при захисті прав інтелектуальної власності під час переміщення товарів через митний кордон України.^UThe dissertation is devoted to the study of theoretical and practical aspects of the regulation of the intellectual property market in the implementation of foreign economic activity in Ukraine. The place of intellectual property in the field of foreign trade services of Ukraine has been established.The category «intellectual property rights market», which is considered as a segment of the global market, has been specified. The action of world market actors is ensured by the generally accepted normative legal, institutional, economic, economic, organizational, financial and technological infrastructure, which serves as the basis for the functioning and implementation of intellectual property rights.Some essential features of intellectual property as an economic category are summarized. Intellectual property is an organic component of the general economic category - "property", which finds its manifestation in the system of economic relations inherent in the civilizational development of mankind. The latter act between subjects of social material and immaterial production at the national and international level to ensure the movement of goods, capital, services, labor, etc. between them. It is advisable to consider the meaningful content of intellectual property as a relationship between physical and legal entities regarding the creation of conditions for the safe existence and movement of products of intellectual activity. The subject's relationship to his intellectual product as his own can only be considered in the context of the relationship to it of other subjects who are not involved, or are partially involved in its production and existence. An analysis of the main characteristics of objects of intellectual property rights was carried out.The priority functions, structure and methods of state regulation of this market in the customs territory of Ukraine have been determined. The peculiarities of the functioning of intellectual property, objects of intellectual property rights and the mechanism of protection of intellectual property rights at the customs border of Ukraine have been clarified. The main tasks of protection and promotion of the protection of objects of intellectual property rights, the economic and legal part of which at the customs border acquires primary importance in the conditions of increased global globalization of economic processes, are defined. It is substantiated that decision-making and qualitative analysis regarding the protection of intellectual property rights at the customs border requires the development of a target range of analytical indicators of the activities of domestic customs authorities.Theoretical and methodological provisions, practical recommendations, regarding a new solution to the scientific and applied task related to the customs regulation of intellectual activation rights in Ukraine have been developed and substantiated. The theoretical significance of the obtained results lies in systematization, regarding the formation and development of the protection of intellectual property rights and taking measures to prevent the movement of goods through the customs border of Ukraine with violations of intellectual property rights protected by law.Attention is focused on the role of the customs registry in the protection of intellectual property rights at the customs border. The importance of the rational use of the customs register as a mechanism for the protection of intellectual property rights and the preventive nature of the influence on enterprises and citizens working on the intellectual property market during foreign economic activity, ensuring the prompt detection of goods that violate intellectual property rights, including counterfeit and pirated goods, potential violations and violators when moving goods across the customs border of Ukraine, which contain objects of intellectual property rights.The practical significance of the study consists in the analysis of all aspects of the activities of the country's customs authorities in the direction of promoting the protection of intellectual property rights at the time of movement of goods across the customs border of Ukraine, including taking into account changes to customs legislation in accordance with European experience. On the basis of an in-depth analysis of the activities of customs authorities, it is proposed to apply a system of customs performance indicators in the protection of intellectual property rights during the movement of goods across the customs border of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Габрель М. С. 
Організаційно-економічний механізм регулювання розвитку транспортної інфраструктури міста: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.05 / М. С. Габрель ; Ін-т регіон. дослідж. — К., 2010. — 19 с. — укp.

Надано визначення поняття "транспортна інфраструктура міст" і запропоновано її логіко-структурну схему. Узагальнено світовий і вітчизняний досвід управління розвитком транспортної інфраструктури в площині вирішення проблем функціонування громадського транспорту, паркування індивідуальних транспортних засобів, зниження впливу на довкілля тощо. Проаналізовано та класифіковано чинники розвитку транспортної інфраструктури міст. Побудовано матрицю вагомості впливу чинників, що відіграють визначальну роль у її формуванні. Проведено аналіз проблем функціонування транспортної інфраструктури Львова. Запропоновано методичну схему інтегрального оцінювання забезпеченості об'єктами транспортної інфраструктури міст в розрізі окремих її складових.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У049(4Укр)684.413.54 + У9(4Укр)441.354
Шифр НБУВ: РА371066 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Гакал Т. О. 
Організаційно-економічний механізм розвитку підприємств сільського зеленого туризму в Україні / Т. О. Гакал. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню теоретико-методичних засад та розробці практичних рекомендацій з формування організаційно-економічного механізму розвитку підприємств сільського зеленого туризму.Поглиблено сутність сільського зеленого туризму. Розглянута система критичної інфраструктура підприємств сільського зеленого туризму. Розроблена методика розрахунку узагальнюючого показника розвитку системи критичної інфраструктури. Обґрунтовано стратегічні аспекти розвитку підприємств сільського зеленого туризму в напрямку соціально-економічного зростання сільської місцевості та зміцнення національної економіки. Розглянуто методичний інструментарій оцінки залежності обсягу доходів підприємств сільського зеленого туризму Одеської області від показників туристичної, соціально-економічної, інфраструктурної та рекреаційної складових. Поглиблено сутнісні положення щодо здійснення державних заходів з підтримки діяльності підприємств сільського зеленого туризму, як перспективного виду підприємництва в сільській місцевості. Розроблені концептуальні засади формування організаційно-економічного механізму розвитку підприємств сільського зеленого туризму. Цей механізм представлений сукупністю методів, інструментів та важелів, призначених для активізації та стимулювання підприємницької діяльності в сфері внутрішніх туристичних послуг. Розвиток розробленого механізму сприятиме нарощенню внутрішніх туристичних потоків, забезпеченню сільського населення робочими місцями, сприятиме активізації інвестиційних процесів.^UThe dissertation is devoted to the research of theoretical and methodological foundations and the development of practical recommendations for the formation of organizational and economic mechanism for the development of rural green tourism enterprises.The essence of rural green tourism is deepened. The system of critical infrastructure of rural green tourism enterprises is considered. A method for calculating a generalized indicator of critical infrastructure system development has been developed. Strategic aspects of development of rural green tourism enterprises in the direction of socio-economic growth of rural areas and strengthening of the national economy are substantiated. The methodical tools of estimation of dependence of volume of incomes of the enterprises of rural green tourism of Odessa region on indicators of tourist, social and economic, infrastructural and recreational component are considered.The essential provisions on the implementation of state measures to support the activities of rural green tourism enterprises as a promising type of entrepreneurship in rural areas have been deepened. Conceptual bases of formation of the organizational and economic mechanism of development of the enterprises of rural green tourism are developed. This mechanism is represented by a set of methods, tools and levers designed to stimulate and stimulate business in the field of domestic tourism services. The development of the developed mechanism will contribute to the increase of domestic tourist flows, provision of the rural population with jobs, will promote the activation of investment.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Галушко Д. О. 
Управління якістю послуг у корпоративній ІТ-інфраструктурі / Д. О. Галушко. — Б.м., 2021 — укp.

В дисертації вирішено важливу науково-практичну задачу розроблення комплексу математичних моделей, методів і інформаційної технології аналізу та управління рівнем якості ІТ-послуг у ІТ-інфраструктурах.На основі аналізу проблем управління якістю ІТ-сервісів у корпоративній ІТ-інфраструктурі встановлено, що для підвищення конкурентоспроможності та ефективного виконання бізнес-процесів постачальників ІТ-послуг необхідно підтримувати якість ІТ-послуг на узгодженому рівні за умов раціонального використання ресурсів ІТ-інфраструктури. Визначено, що рівнем якості ІТ-сервісів в умовах консолідації та віртуалізації обчислювальних ресурсів можна керувати шляхом регулювання обсягів обчислювальних ресурсів ІТ-інфраструктури, які виділені застосункам, що надають ці послуги.Запропоновано метод оцінювання якості ІТ-сервісу, що дозволяє на основі даних моніторингу обладнання та подальшого зведення метрик до рівня сервісів визначати поточний рівень якості ІТ-сервісу та ступень задоволеності користувачів послуг.Розроблено алгоритм структурного навчання нейронних мереж, який здатний динамічно підлаштовувати структуру нейронної мережі безпосередньо під час її навчання. Даний метод дозволяє зменшити помилку нейромережевих класифікаторів та автоматично підлаштовувати структуру нейромережевого класифікатору відповідно до поставлених задач управління якістю ІТ-послуг.Запропоновано метод оцінки якості сервісу, що надається ІТ-інфраструктурою, з використанням апаратів нечіткої логіки та непараметричної статистики. Метод дозволяє на основі даних моніторингу визначати компоненти ІТ-інфраструктури функціонування яких має відхилення від нормативного Розроблені моделі та методи, а також інші результати дисертаційної роботи використані при проектуванні і реалізації підсистеми управління інфраструктурами кількох ІТ-компаній. Це дозволило скоротити в середньому на 15-20% час на проектування і реалізацію підсистем, скоротити витрати на експлуатацію серверного парку на 10-15% з одночасним збільшенням ефективності його використання.^UThe dissertation solves an important scientific and practical problem of developing a set of mathematical models, methods and information technology of analysis and quality management of IT infrastructure IT services.Based on the analysis of IT service quality management problems in the corporate IT infrastructure, it is established that to increase the competitiveness and effective implementation of business processes of IT service providers it is necessary to maintain the quality of IT services at an agreed level under the rational use of IT infrastructure resources. It is determined that the level of quality of IT services in terms of consolidation and virtualization of computing resources can be managed by regulating the amount of computing resources of the IT infrastructure, which are allocated to the applications that provide these services.Was determined that the level of quality of IT services, in terms of consolidation and virtualization of computing resources, can be managed by regulating the amount of computing resources of IT infrastructure, which are allocated to the applications that provide these services. Maintaining the level of quality provided by the IT infrastructure at the agreed level requires the development of models and methods of analysis of the quality of IT services and the creation of appropriate information technology and quality management services for integrated IT infrastructure management.The method for assessing the current level of quality of IT services using fuzzy logic devices and neural networks is proposed. The method allows to determine the current level of quality of IT services and the degree of satisfaction of users with these services on the basis of equipment monitoring data and further reduction of metrics to the level of services.The method of structural training of neural networks which is capable to dynamically adjust structure of a neural network directly during its training is offered. This method allowed to reduce the error of neural network classifiers and automatically adjust the structure of the neural network classifier in accordance with the tasks of quality management of IT services.The method for assessing the current level of service quality provided by the IT infrastructure, using devices of fuzzy logic and non-parametric statistics. The method allows to determine the components of the IT infrastructure, the operation of which has a deviation from the norm, on the basis of monitoring data of parameters of IT infrastructure components.The method for evaluating the quality of IT services using fuzzy logic and non-parametric statistics is proposed, which allows to determine the quality of the service provided during a given time interval, based on the current values of the operating parameters.The method of quality management of IT services on the basis of data of monitoring of work of information and telecommunication resources of IT infrastructure is offered. The method allows to generate control effects on the IT infrastructure with the systematic deviation of the quality of service from the agreed level.An approach to setting up an automatic IT infrastructure management system is proposed. This approach uses a fuzzy logic apparatus to determine control effects. The scenarios to which the automatic control system should respond are prescribed in the form of a fuzzy rule base. When the level of quality of the provided service is rejected, the system automatically determines the set of scenarios that need to be used and the resources of the IT infrastructure that need to be distributed among its elements to ensure a consistent level of quality of services.The method of load balancing on IT infrastructure servers has been developed, which allows distributing user requests to servers according to the current level of quality of IT services specified by these servers. The developed method allows to prevent the reduction of the level of quality of provided IT services in accordance with the current load on the servers of the IT infrastructure.Developed the models, methods and algorithms used in implementation of the infrastructure management subsystem for several IT-companies. This allowed to the time for the design and implementation of subsystems, reduce the cost of operating the server fleet while increasing the efficiency of its use. Based on models, methods and information technologies of IT infrastructure management, methodological support has been developed, which is used in the educational process of the Department of Automation and Control in Technical Systems of KPI. Igor Sikorsky.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Гонак І. М. 
Стратегічні імперативи економічного суперництва країн у глобальній економіці / І. М. Гонак. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт – економічне суперництво у глобальній економіці.Мета – поглиблення теоретичних засад економічного суперництва країн у глобальній економіці, виокремлення стратегічних імперативів і розробка на цій основі практичних рекомендацій щодо економічного суперництва України. Методи – загальнонаукові та спеціальні; історико-логічний; теоретичного узагальнення; абстрактно-логічний; аналізу, синтезу, кількісного порівняння й узагальнення; економетричного моделювання; кореляційний та регресійний аналіз; візуальний.Новизна полягає у розв'язанні важливого науково-прикладного завдання – поглиблення теоретичних засад економічного суперництва країн у глобальній економіці, виокремлення стратегічних імперативів і розроблення практичних рекомендацій щодо підвищення ролі економічного суперництва у зовнішній політиці України. Розроблено теоретичну модель економічного суперництва країн у глобальній економіці з виокремленням стратегічних імперативів, що визначають роль національних економічних та зовнішньополітичних доктрин у формуванні базових пріоритетів економічного суперництва та головним драйвером конкуренції основних суб'єктів міжнародних економічних відносин. Запропоновано економічне суперництво розглядати як явну або приховану боротьбу (конфронтацію) у системі міжнародних відносин з метою досягнення конкурентних переваг чи певного економічного, соціального, політичного й іншого ефекту з використанням засобів економічного, соціального, військового, інформаційного, юридичного, терористичного та іншого впливу. Концептуалізовано сутнісні характеристики економічного суперництва на основних сировинних ринках. Виокремлено стадії розвитку економічного суперництва, а саме: виникнення суперечливої ситуації у відносинах між міжнародними економічними суб'єктами – наявна природна або спровокована суперечність і відповідна напруга у відносинах між міжнародними економічними суб'єктами. Запропоновано інституційні підходи до регулювання середовища економічного суперництва країн у глобальній економіці, зокрема підтверджено, що глобальна інфраструктура міжнародної взаємодії дуже динамічна та розвивається доволі асиметрично, а також виокремлено два її рівні: наднаціональний і національний. Здійснено оцінку економічного суперництва країн на основі конкурентоспроможності. Визначено системні суперечності при застосуванні країнами захисних заходів у процесі економічного суперництва. Сформульовано системні характеристики економічного суперництва України в умовах нового глобального протистояння, на основі чого побудовано модель факторів, які відображають стратегічні імперативи економічного суперництва.Впроваджено у діяльність Міжнародної торгової палати ICC Ukraine; Управління міжнародного співробітництва та фандрайзингу Тернопільської обласної державної адміністрації; Управлінням стратегічного розвитку міста Тернопільської міської ради; ТзОВ «ДРЕБЕРІС»; Західноукраїнського національного університету.Сфера використання – діяльність Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, Комітет з питань інтеграції України до Європейського Союзу.^UThe object – is economic rivalry in the global economy. The purpose - is to deepen the theoretical foundations of the economic rivalry of countries in the global economy, the identification of strategic imperatives and the development on this basis of practical recommendations for economic rivalry in Ukraine. Methods – general and special; historical and logical; theoretical generalization; abstract-logical; analysis, synthesis, quantitative comparison and generalization; econometric modeling; correlation and regression analysis; visual.Novelty – is to solve an important scientific and applied task – to deepen the theoretical foundations of economic rivalry in the global economy, to identify strategic imperatives and develop practical recommendations for increasing the role of economic rivalry in Ukraine's foreign policy. A theoretical model of economic rivalry in the global economy with the development of strategic imperatives that determine the role of national economic and foreign policy doctrines in shaping the basic priorities of economic rivalry and the main driver of competition of major actors in international economic relations. It is proposed to consider economic rivalry as an overt or covert struggle (confrontation) in the system of international relations in order to achieve competitive advantages or a certain economic, social, political and other effect using economic, social, military, informational, legal, terrorist and other influences. The essential characteristics of economic rivalry in the main commodity markets are conceptualized. The stages of development of economic rivalry are singled out, namely: the emergence of a contradictory situation in relations between international economic entities – there is a natural or provoked contradiction and the corresponding tension in relations between international economic entities. Institutional approaches to regulating the environment of economic rivalry in the global economy are proposed, in particular, it is confirmed that the global infrastructure of international cooperation is very dynamic and developing quite asymmetrically, and two levels are identified: supranational and national. The assessment of economic rivalry of countries on the basis of competitiveness is carried out. Systemic contradictions in the application of protective measures by countries in the process of economic rivalry have been identified. The system characteristics of Ukraine's economic rivalry in the conditions of a new global confrontation are formulated, on the basis of which a model of factors reflecting the strategic imperatives of economic rivalry is built.The findings were implemented in the activities of the Ukrainian National Committee of the International Trade Chamber; Department for International Cooperation and Fundraising of the Regional State Administration; Ternopil City Council Strategic Development Department; DREBERIS LLC; Western Ukrainian National University. Scope – Ministry for Development of Economy, Trade and Agriculture of Ukraine, Committee on Ukraine's Integration into the European Union.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Гречко А.В. 
Управління корпоративною трансформацією в системі залізничного транспорту України: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / А.В. Гречко ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2009. — 20 с. — укp.

Запропоновано й науково обгрунтовано основні положення управління корпоративною трансформацією залізничного транспорту, яка об'єднує визначення раціональної моделі реформування заізничної галузі та побудову її організаційної структури управління. Досліджено переваги та недоліки п'яти альтернативних моделей реформування залізничного транспорту та порівняно їх між собою за багатофакторним критерієм. За результатами досліджень встановлено, що найкращою для України є інтеграційна модель реформування, за якою інфраструктура залізниць та процес вантажних і пасажирських перевезень об'єднані в одній організаційній структурі - юридичній особі - Державній акціонерній компанії "Українські залізниці". Зазначено, що після сталої роботи окремих дочірніх підприємств і товариств з обмеженою відповідальністю інтеграційну модель доцільно трансформувати в холдингову компанію. Для вибраної за економічним критерієм інтеграційної моделі реформування розроблено теоретико-методичні підходи до побудови організаційної структури управління підприємствами залізничного транспорту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)372.0-21 +
Шифр НБУВ: РА366992

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Грицина В.І. 
Інфраструктура речень публіцистичного стилю: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.01 / В.І. Грицина ; Запоріз. держ. ун-т. — Запоріжжя, 2002. — 20 с. — укp.

Комплексно й системно досліджено одиниці інфраструктури речення в публіцистичних текстах. Розглянуто речення з позицій системно-функціонального підходу. Проаналізовано структурні та семантичні особливості звертань, слів автора у разі прямої мови, вставних слів та вставлених компонентів як одиниць модифікаційно-супровідного рівня речення. Виявлено особливості морфологічного вираження одиниць. Визначено, основні комунікативно-інформативні функції одиниць інфраструктури речення в публіцистичному стилі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-221 + Ш141.4-715
Шифр НБУВ: РА317309 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Діденко К. В. 
Соціально-житлові програми в архітектурі столичного Харкова (1917-1934 рр.) / К. В. Діденко. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт: комплекси і об'єкти соціально-житлової інфраструктури, створені в столиці України у 1-й третині 1920-х – сер. 1930-х рр.; мета: виявити принципи і архітектурно-містобудівні результати реалізації соціально-житлових програм в Харкові столичного періоду (1917-1934 рр.), а також визначити етапи та організаційні умови їх здійснення; методи: в основу методики дослідження покладено принципи системного підходу в архітектурі, який допомагає інтегрувати деякі аспекти соціології та історіографії у історично-теоретичне дослідження архітектури та містобудування, й дозволяє виявити вплив архітектурного середовища на людську свідомість. Соціальний аспект дослідження розкрито завдяки теорії соціального проектування, на поняттях якої базується дослідження, і яка допомагає виявити контекст становлення проектної діяльності як потужного інструменту соціальної перетворювальної дії; новизна: вперше виявлено провідну роль і взаємозв'язок двох найбільших програм розвитку і створення столичного адміністративно-урядового центру та найбільшого промислового комплексу; виявлено соціально-програмний зміст у житловому будівництві столичного Харкова і позначена зміна концептуальних підходів в ході реалізації цього будівництва; простежено вплив концепцій і практичних експериментів радянського і європейського архітектурно-містобудівної авангарду на здійснення соціально-житлових програм столичного Харкова; отримали подальший розвиток методика дослідження, яка ґрунтується на системному підході до вивчення архітектурно-містобудівного розвитку столичного Харкова, враховуючи соціальний аспект архітектурних об'єктів тих років; інтеграція архітектури та містобудування столичного Харкова у контекст теорії соціального проектування; вдосконалено зміст понять: соціально-житлова програма, соціально-житлова інфраструктура, програма розвитку, програма створення; зміст типологічних концепцій/моделей, що отримали своє втілення у архітектурно-містобудівних комплексах столичного Харкова; результати: виявлено архітектурно-містобудівні результати реалізації соціально-житлових програм у Харкові в період 1917-1934 рр. і розкрито еволюцію концептуальних підходів до створення житлових комплексів, досліджено соціальні чинники розвитку типології житла та розміщення житлових комплексів у зв'язку з завданнями перебудови Харкова для виконання столичних функцій; ступінь впровадження: архітектурне проектування, навчальний процес; галузь: архітектура.^UObject: complexes and objects of social housing infrastructure created in the capital of Ukraine in the 1st third of the 1920s - aug. 1930s; purpose: to identify the principles and architectural and urban planning results of the implementation of social housing programs in Kharkov of the capital period (1917-1934), as well as to determine the stages and organizational conditions for their implementation; methods: the research methodology is based on the principles of a systematic approach in architecture, which helps integrate some aspects of sociology and historiography into the historical and theoretical study of architecture and urban planning, and allows to identify the influence of the architectural environment on human consciousness. The social aspect of the research is covered through the use of the social design theory that underlies it and helps identify the context of the formation of project activity as a powerful tool of social transformative action; novelty: the work first uncovered the leading role and interconnection of the two largest programs for the development and creation of the capital's administrative and government center and the largest industrial complex; identified the socio-programmatic content in the housing construction of the metropolitan Kharkiv and indicated the change in conceptual approaches while the implementation of this construction; traced the influence of the concepts and practical experiments of the Soviet and European architectural and urban planning avant-garde on the execution of social housing programs in the metropolitan Kharkov; the research methodology, based on a systematic approach to studying the architectural and urban development of metropolitan Kharkov and accounting the social aspect of architectural objects of those years received further development; the integration of architecture and urban planning of metropolitan Kharkiv in the context of the social design theory; the content of the following concepts has been improved: social housing program, social housing infrastructure, development program, creation program; the content of typological concepts / models which were put into practice in the architectural and urban complexes of the metropolitan Kharkov; results: the architectural and urban development results of the implementation of social and housing programs in Kharkiv in the period 1917-1934 were revealed and the evolution of conceptual approaches to the creation of residential complexes was revealed, the social factors of the development of the typology of housing and placement of residential complexes in connection with the tasks of Kharkov restructuring were investigated performance of capital functions; degree of implementation: architectural design, educational process; field: architecture.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Давидюк О.М. 
Технологія як об'єкт господарсько-правового регулювання: автореф. дис. ... канд. юрид. наук: 12.00.04 / О.М. Давидюк ; Нац. юрид. акад. ім. Я.Мудрого. — Х., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретичні засади правового статусу технології як самостійного об'єкту господарських відносин. Наведено визначення таких понять, як "технологія", "синтетичний об'єкт права інтелектуальної власності", "інфраструктура ринку технологій", "державна технологічна політика", "інноваційно-технологічна функція держави". Визначено критерії, за допомогою яких технологія може бути відокремлена від інших інноваційних і господарсько-правових об'єктів. Проаналізовано систему суспільних відносин пов'язаних із обігом технологій, змодельовано засади їх правового регулювання та нормативного обмеження державного впливу. Вивчено особливості реалізації державної технологічної політики та створення спеціальних правових режимів здійснення господарської діяльності, що направлені на стимулювання відносин пов'язаних з їх трасфером.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)901.302 + Х839(4УКР)93 +
Шифр НБУВ: РА370186 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Дзюндзюк К. В. 
Публічне управління міським розвитком на засадах концепції розумного міста: автореферат дис. ... д.філософ : 281 / К. В. Дзюндзюк. — Б.м., 2024 — укp.

За результатами дослідження вперше обґрунтовано структуру механізму розумного врядування, що складається з трьох компонентів – просторового, технологічного та інституційного, враховує соціально-просторовий контекст міста.Відповідно до проблематики дисертації удосконалено: теоретичні обґрунтування участі громадян в публічному управлінні міським розвитком на засадах концепції розумного міста.Було визначено напрями подальшого розвитку предмету дослідження: визначення сутності та змісту концепції розумного міста – обґрунтовано, що поняття розумного міста тісно пов’язано з поняттям кіберфізичної системи та основними компонентами розумного міста є: розумна інфраструктура, розумний транспорт, розумна енергетика, розумна охорона здоров’я, розумне врядування, розумна економіка, розумні громадяни, розумні технології; узагальнення зарубіжного досвіду реалізації концепції розумного міста – визначено, що співпраця інституціоналізованих акторів через кластерні ініціативи та організація взаємодії стейкхолдерів в рамках розумних живих лабораторій є основними інструментами реалізації концепції розумного міста; виявлення особливостей реалізації концепції розумного міста в Україні – визначено, що перевагами від реалізації концепції розумного міста в Україні є: оновлення застарілої інфраструктури, можливість організувати формалізовану та стабільну взаємодію органів влади з громадянами, підвищення якості життя громадян, покращення іміджу країни у світі, покращення поінформованості громадян щодо дій органів місцевого самоврядування, а основними ризиками є: погіршення кібербезпеки, проблеми з конфіденційністю даних, збільшення цифрового розриву, відсутність реального ефекту від впроваджених проєктів, негативна реакція суспільства.Отримані в дисертаційному дослідженні результати в їхній сукупності дозволили вирішити конкретне науково-прикладне завдання, яке полягає у теоретичному обґрунтуванні та розробці практичних рекомендацій з удосконалення публічного управління міським розвитком на засадах концепції розумного міста в Україні, що дозволило сформулювати такі основні положення, висновки й рекомендації:Визначено, що розумне місто – це концепція, яка передбачає інтеграцію новітніх ІКТ в усі сфери функціонування міста. В загальному випадку основними компонентами розумного міста є: розумна інфраструктура, розумний транспорт, розумна енергетика, розумна охорона здоров’я, розумне врядування, розумна економіка, розумні громадяни, розумні технології.Розумне врядування в контексті розумного міста має зв’язок з наступними важливими для функціонування міста аспектами: стейкхолдери, структури та організації, процеси, ролі та обов’язки, технології та дані, законодавство та політика. З’ясовано, що публічне управління міським розвитком на засадах концепції розумного міста потребує додаткового навчання держслужбовців та створення в органах місцевого самоврядування організаційних підрозділів, що відповідають за планування та реалізацію проєктів розумного міста.Обґрунтовано, що одним з найважливіших факторів успішності реалізації концепції розумного міста є налагоджена взаємодія між органами місцевого самоврядування та громадянами. Основними видами участі громадян в реалізації концепції розумного міста є: участь у процесі прийняття рішень; участь у реалізації проєктів розумного міста; використання ІКТ, що входять до інфраструктури розумного міста.Основним інструментом пасивної взаємодії громадян з органами місцевого самоврядування в рамках розумного міста є Інтернет речей. Не існує єдиного підходу до архітектури Інтернету речей, адже ця сфера включає широкий спектр технологій, що засновані на різних архітектурах. Типова архітектура складається з трьох рівнів: фізичного, мережевого та прикладного.Використання розумних живих лабораторій, як одного з основних методів реалізації проєктів розумного міста, дозволяє створювати продукти та сервіси на перетині двох шляхів розвитку розумних міст – «зверху – вниз» та «знизу – вгору». Розумні живі лабораторії відрізняються від інших підходів тим, що користувачі мають можливість взаємодіяти з технологією на початкових етапах проєкту, роблять це в реальних умовах та є їх співвиробниками. Механізм розумного врядування, в якому враховані і технологічний, і соціальний аспект реалізації концепції розумного міста, складається з трьох компонентів: просторового, технологічного, інституційного.^UAccording to the results of the research, for the first time a structure of the mechanism of smart governance, which consists of three components – spatial, technological and institutional was proposed, which takes into account the socio-spatial context of the city.In accordance with the issues of the research, the theoretical justifications for citizen participation in public management of urban development based on the smart city concept were improved.The directions for the further development of the research subject were determined: defining the essence and content of the concept of a smart city – it was substantiated that the concept of a smart city is closely related to the concept of a cyber-physical system and the main components of a smart city are: smart infrastructure, smart transport, smart energy, smart health care, smart governance, smart economy, smart citizens, smart technologies; summarizing the foreign experience of implementing the concept of a smart city – it was determined that the cooperation of institutionalized actors through cluster initiatives and the organization of stakeholder interaction within smart living laboratories are the main tools for implementing the concept of a smart city; identification of the features of the implementation of the concept of a smart city in Ukraine – it was determined that the advantages of the implementation of the concept of a smart city in Ukraine are: renewal of aging infrastructure, the opportunity to organize formalized and stable interaction between authorities and citizens, improvement of citizens quality of life, improvement of the country’s image in the world, improvement of citizens awareness regarding the actions of local self-government bodies, and the main risks are: deterioration of national cyber security system, increasing number of problems with data confidentiality, increasing digital divide, lack of real effect from implemented projects, negative reaction of society.The results obtained in the dissertation research altogether made it possible to solve a specific scientific and applied task, which consists in the theoretical justification and of practical recommendations for improving the mechanisms of public management of urban development based on the smart city concept in Ukraine, which made it possible to formulate the following basic results, conclusions and recommendations:It was determined that a smart city is a concept that involves the integration of the latest ICT in all spheres of the city’s functioning. In general, the main components of a smart city are: smart infrastructure, smart transport, smart energy, smart healthcare, smart governance, smart economy, smart citizens, smart technologies.Smart governance in the context of a smart city is related to the following important for the functioning of the city aspects: stakeholders, structures and organizations, processes, roles and responsibilities, technology and data, legislation and policy.It was found that the implementation of the concept of a smart city requires additional training of civil servants and creation of organizational units in local self-government bodies responsible for planning and implementation of smart city projects.It was determined that one of the most important factors in the success of the implementation of the concept of a smart city is the well-established interaction between local self-government bodies and citizens. The main types of citizen participation in the implementation of the smart city concept: participation in the decision-making process; participation in the implementation of smart city projects; use of ICT included in the smart city infrastructure.The main tool for passive interaction of citizens with local self-government bodies within the framework of a smart city is the Internet of Things. A typical architecture consists of three layers: physical, network, and application. The Internet of Things, which would cover the entire city, requires the creation of a special infrastructure, and in conditions of its absence, social media can be used to integrate data and context of events taking place in real time.The use of smart living laboratories, as one of the main methods of implementing smart city projects, allows to create products and services at the intersection of two ways of developing smart cities – «top-down» and «bottom-up». Smart living laboratories differ from other approaches in that users have the opportunity to interact with the technology at the initial stages of the project, do it in real conditions and are their co-producers.The mechanism of smart governance, which takes into account both the technological and social aspects of the implementation of the smart city concept, consists of three components: spatial, technological, and institutional.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Заремба О.С. 
Видавничо-бібліотечна інфраструктура української еміграції в Чехо-Словаччині між двома світовими війнами: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.08 / О.С. Заремба ; НАН України. Нац. б-ка України ім. В.І.Вернадського. — К., 2002. — 19 с. — укp.

Визначено критерії, що вплинули на діяльність видавництв та бібліотек, наведено структурну, тематичну та типологічну специфіку книжкового репертуару українських видавництв ЧСР. Встановлено залежність функціонування видавничо-бібліотечної інфраструктури українців від державно-політичних орієнтирів ЧСР. Висвітлено діяльність еміграційних українських громадських організацій у галузі книжкової справи. Проаналізовано внесок окремих особистостей (науковців, письменників, політиків, культурно-освітніх і громадських діячів) у становлення та розвиток видавничо-бібліотечної інфраструктури еміграції у ЧСР.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч733(4ЧЕХ=УК)6 + Ч617.3(4ЧЕХ=УК)6 +
Шифр НБУВ: РА322046

Рубрики:

      
20.

Калівошко О. М. 
Інфраструктура фінансово-кредитного ринку в Україні. / О. М. Калівошко. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації визначено нові методологічні підходи до розвитку інфраструктури фінансово-кредитного ринку. Систематизовано теоретичні засади функціонування інфраструктури фінансово-кредитного ринку. Узагальнено, уточнено та розвинено категоріальний апарат. Розроблено системоутворюючу модель інфраструктури фінансово-кредитного ринку.Критично оцінено діяльності кредитних фінансових посередників, як інститутів інфраструктури фінансово-кредитного ринку. Здійснено сутнісну оцінку небанківських фінансових установ. Ідентифіковано детермінанти розвитку інфраструктури фінансово-кредитного ринку. Розкрито адаптивні засади ескалації інфраструктури фінансово-кредитного ринку України. Розроблено та запропоновано оціночно-рейтингову модель, із використанням градієнтно-бустингового підходу, для оцінки ефективності діяльності комерційних банків на будь-яку певну дату.^UThe study is dedicated to the scientific-methodological and practical solution of a set of issues on the subject of the development and functioning of the infrastructure of the financial and credit market in Ukraine.The dissertation identifies new methodological approaches to the development of financial and credit market infrastructure. Theoretical principles of financial and credit market infrastructure functioning are methodized. The categorical apparatus is generalized, specified and elaborated. The genesis of scientific views on the development of the financial market is revealed. The classification of financial market functions has been accomplished. The essence and peculiarities of the functioning of the financial and credit market are substantiated.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського