Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (22)Наукова електронна бібліотека (289)Реферативна база даних (2168)Книжкові видання та компакт-диски (1855)Журнали та продовжувані видання (51)
Пошуковий запит: (<.>K=АВТОМОБІЛЬНА$<.>+<.>K=ДОРОГ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 143
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Єфремова К.В. 
Особливості правового регулювання господарської діяльності на ринку виробів із дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння: автореф. дис... канд. юрид. наук : 12.00.04 / К.В. Єфремова ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Розглянуто комплексне дослідження господарсько-правового забезпечення стимулювання розвитку виробництва виробів із дороцінних металів і дорогоцінного каміння. Проаналізовано стан і тенденції розвитку двох секторів ринку із дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння: виробництва виробів промислового призначення і виробництва ювелірних виробів як окремих об'єктів правової промислової політики. Виявлено недоліки законодавчого регулювання господарської діяльності підприємств зазначеної галузі промисловості. Розроблено та сформульовано теоретичні і практичні положення, спрямовані на удосконалення засобів і механізмів галузевої політики держави, що мають забезпечити економічне зростання усієї промисловості, де задіяні дорогоцінні метали та дорогоцінне каміння. Запропоновано конкретні рекомендації щодо оптимізації правового регулювання ринку виробів із дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння. Досліджено господарсько-правові засоби правової промисловості політики у сфері виробництва виробів із дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння промислового призначення. Приділено особливу увагу розробці конкретних практичних рекомендацій щодо вдосконалення законодавтва України про видобуток, виробництво і використання дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)421.523.8 + Х819(4Укр)120.01 + Х819(4Укр)127.04 +
Шифр НБУВ: РА364932

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
2.

Ігнатов С.Л. 
Удосконалення проектування мережі автомобільних доріг: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.11 / С.Л. Ігнатов ; Укр. трансп. ун-т. — К., 1999. — 21 с. — укp.

Разработан критерий для оптимального построения сети автомобильных дорог с учетом влияния сети дорог на формирование транспортных потоков и влияния транспортных потоков на формирование конфигурации сети. Разработанный критерий оптимального построения дорожной сети представляет собой минимум дорожно-транспортных затрат при функционировании системы "дорожные условия - транспортный поток", устанавливающий функциональные зависимости между составляющими системы. Разработаны методики по проектированию дорожной сети и ее дальнейшей оптимизации, а также методика по определению экономически оптимального местоположения узловой точки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О311-022

Рубрики:

      
3.

Іщенко О.В. 
Розробка технології застосування карбоксиметильованого крохмалю в друкуванні і заключній обробці текстильних матеріалів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.19.03 / О.В. Іщенко ; Херсон. нац. техн. ун-т. — Херсон, 2006. — 24 с. — укp.

Розроблено технологію застосування карбоксиметильованого крохмалю в друкуванні та заключній обробці текстильних матеріалів з метою вирішення проблем розширення асортименту загусників і підвищення ефективності технологічного процесу, які мають місце у разі використання в опоряджувальному виробництві дорогих загусників на основі імпортного альгінату натрію. Теоретично обгрунтовано механізм структурних перетворень крохмалю під час обробки дугами та карбоксиметилюванні, що пояснює високу розчинність одержаного продукту у холодній воді. На підставі дослідження фізико-хімічних властивостей Na-карбоксиметильованого крохмалю (КМК) визначено умови одержання з нього в'язких систем з необхідними друкарсько-технічними властивостями та виконано їх оцінку у порівнянні з реологічними властивостями альгінатних загусників та модифікованих крохмалів імпортного виробництва. Запропоновано новий спосіб й обгрунтовано механізм підвищення стійкості висококонцентрованих розчинів Na-КМК шляхом застосування як антикоагулянта карбаміду у концентрації 2 - 5 %, що дає можливість їх постачання опоряджувальним підприємствам у вигляді пасти, та виключити з технологічного циклу виробництва процес сушіння. Науково обгрунтовано технологію застосування Na-КМК як загусника друкарських фарб на основі встановлених високих друкарсько-технологічних властивостей фарб та ефективності технологічного процесу друкування тканин з целюлозних волокон. Проведено позитивну апробацію розробленої технології за виробничих умов на АТЗТ "Тіротекс", Тираспіль, АТЗТ "Черкаський шовковий комбінат".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: М305.04-38 + М305.07-38 +
Шифр НБУВ: РА344278

Рубрики:

      
4.

Іщенко Н. Ф. 
ЕКОЛОГО-ЕКОНОМІЧНІ ЗАСАДИ ЗЕМЛЕКОРИСТУВАННЯ АВТОМОБІЛЬНОГО ТРАНСПОРТУ ТА ДОРОЖНЬОГО ГОСПОДАРСТВА / Н. Ф. Іщенко. — Б.м., 2020 — укp.

Здійснено комплексне вивчення структури земель автомобільного транспорту України. Виконано поглиблений аналіз автомобільних доріг відповідно до їх технічної класифікації, пропускної спроможності, цільового призначення. Сформовано фактори впливу на розвиток, як автомобільної мережі, так і її транспортної інфраструктури. Наведено пропозиції з удосконалення нормативно-правової бази використання земель автомобільного транспорту та дорожнього господарства. Визначено основні завдання щодо забезпечення фінансової та інвестиційної політики, зокрема розвитку державно-приватного партнерства, довгострокового пільгового кредитування в енергозберігаючу техніку і технологію, технологічну модернізацію автомобільного транспорту.З'ясовано, що управління якістю будівництва чи реконструкції автомобільних доріг не має спеціалізованої нормативної бази. Доведено необхідність подальшого вдосконалення нормативних та нормативно-правових документів: перші потребують включення кількісних критеріїв якості як в окремі процеси, так і загальну оцінку робіт у дорожній галузі, другі – створення їх взаємопов'язаної системи, що забезпечить якісне будівництво та реконструкцію автомобільних доріг. Запропоновано механізм узгодження проекту землеустрою щодо відведення земельних ділянок для розміщення, будівництва та експлуатації об'єктів автодорожнього господарства. Наголошено, що законодавча база землекористування земель автомобільного транспорту повинна орієнтуватися на використання точної та актуальної інформації щодо протяжності автомобільних доріг, їх безперебійного функціонування та контролю відповідними службами автотранспортної інфраструктури, постійне уточнення стану дорожнього полотна для правильного планування та організації ремонтних робіт, проектування будівництва нових доріг та авторозв'язок. Реалізація запропонованих пропозицій до земельного законодавства сприятиме вирішенню проблем відведення та оформлення права користування земельними ділянками для розміщення, будівництва й експлуатації об'єктів автодорожнього господарства, які слід урахувати при підготовці відповідних законодавчих актів.З'ясовано, що регулювання землекористування автомобільного транспорту та дорожнього господарства полягає в тому, що склад, статус, порядок надання, вилучення (викупу) земельних ділянок, передачі автомобільних доріг в концесію, оподаткування землі, охорона навколишнього природного середовища визначено різними законодавчими актами, частина положень яких не кодифікувалася. Запропоновано напрями вдосконалення правового режиму земель дорожнього господарства, спрямування його на ефективне використання та охорону земель, спрощення процедури набуття прав на них.Обґрунтовано пропозицію внесення змін до статті 71 Земельного кодексу України про виокремлення земель дорожнього господарства в окрему статтю; проведення кодифікації визначення їх складу шляхом зміни Земельного та Податкового кодексів, законів України «Про транспорт» і «Про автомобільні дороги» та низки підзаконних актів. У додатковій (новій) статті Земельного кодексу доцільно врегулювати питання резервування земельних ділянок, установлення придорожніх, охоронних та санітарно-захисних зон уздовж автомобільних доріг та режими їх землекористування. Розглянуто еколого-економічну складову використання придорожніх смуг та визначено проблеми незаконного їх розорювання. Запропоновано впровадження на законодавчому рівні заходів щодо покращення екологічної ситуації та придорожніх територіях.З'ясовано, що резервування земель, є правовою необхідністю врегулювання земельних відносин, забезпечення потреб населення, галузей економіки в землі, її раціонального використання та охорони, зокрема для будівництва автомобільних доріг, та повинно здійснюватися згідно з вимогами чинних нормативно-правових документів.^UComprehensive research of the land road transport structure of Ukraine has been carried out. Automobile roads have been analysed in accordance with their technical classification, capacity, purpose. The factors influencing the development of both the automobile network and its transport infrastructure have been formed. Suggestions for regulatory improvement and legal base of road transport land use and road economy have been given. The main tasks for ensuring financial and investment policy, in particular the public-private partnership development, long-term preferential lending to energy-saving technology and technology, technological modernization of road transport have been determined.It has been determined that there is no specialized regulatory framework for quality management of road construction or reconstruction. Regulatory documents require the inclusion of quantitative quality criteria, both in individual processes and in the overall assessment of the work quality in the road industry. Regulatory - legal documents need further improvement, creation of an interconnected system that will ensure quality in roads construction and their reconstruction.The coordination project mechanism of land management for the allocation of land plots for the location, construction and operation of road facilities have been proposed. Legislative framework for land use of road vehicles should be directed to the use of accurate and up-to-date information on the length of roads, their smooth functioning and control by the relevant services of road transport infrastructure, constant updating of the condition of the roadway for proper planning and organization of repair works, design of construction and repair works auto junction. The implementation of the proposed suggestions in the land legislation would provide an opportunity to facilitate the resolution of allocation problems and registration of the right to use the land plots for the location, construction and road facilities operation, which should be taken into account when preparing the wording of the relevant legislative acts.It is established that the regulation of land use and road economy is that the composition, status, procedure for granting, removal of land (redemption), transfer of roads to concessions, land taxation, environmental protection are addressed in various legislative acts. acts whose parts have not been codified. The improvement directions of the lands legal regime of the road economy, its direction on the effective use and protection of the lands, simplification of the procedure of acquiring the rights to land have been proposed.The proposal to amend Article 71 of the Land Code of Ukraine and to separate the road economy land into a separate article of the Code has been justified. It has been considered that it is necessary to carry out codification of determining the composition of the automobile roads and road economy, by introducing the specific amendments to the Land and Tax Codes, Laws of Ukraine "On Transport", "On Roads", to a number of by-laws. In particuar, it is advisable to regulate the land reservation issues, establishment of roadside, protection and sanitary protection zones along automobile roads and land use regimes as part of an additional (new) article of the Land Code..The ecological and economic component of the roadside stripes use has been considered and the problems of illegal plowing has been identified. Legislative measures has been proposed for improvement the environmental situation of roadside areas.It has been found out that land reservation is a legal necessity for the regulation of land relations, meeting the needs of the population, branches of the economy in the land and its rational use and protection, in particular for the construction of roads and should be carried out in accordance with regulatory documents.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Абдулін М. З. 
Розроблення теплофізичних засад технологій спалювання палив із застосуванням струменево-нішових систем / М. З. Абдулін. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертаційна робота присвячена розвитку нових прогресивних технологій спалювання палива на основі струменево-нішових систем. Для розробки теплофізичних основ даних технологій проведено комплекс експериментальних досліджень всіх аспектів робочого процесу як струменево нішової модуля, так і системи таких модулів в ізотермічних умовах і за горінням (розподіл пального, сумішоутворення, підпал, вигорання та формування необхідних полів швидкості, температур та концентрацій). Показано, шо струменево-нішовий модуль забезпечує ефективність всіх стадій робочого процесу ПП. Ідентичність характеристик процесів горіння за окремими модульними системами є основою для реалізації модульного принципу конструювання ПП зі струменево-нішовими системами. На основі CFD моделювання для розроблення ПП виконаний комплекс досліджень теплообміну та аеродинаміки у спеціальних системах їх «самоохолодження» паливом. За результатами виконаних досліджень розроблені технічні рішення і ефективні конструкції ПП. Сертифіковано більше 100 типів і моделей розроблених ПП в ДП «Сертифікаційний дослідницький центр». Отримано право встановлення розроблених ПП на котлах Монастирищенського, Бійського, Дорогобужського та інших котельних заводів. ПП на основі СНТ забезпечує: розпал вогнетехнічного об'єкта щодо тиску газу 1-2 мм вод. ст., високий рівень ККД у всьому робочому діапазоні, коеф. робочого регулювання Кр>10, гідравлічний опір за трактом окиснювача у 2-3 рази менший ніж у традиційних ПП, широкий діапазон стійкої роботи за надлишком повітря α=0,7-100. Результати роботи впроваджені більш ніж на 1000 ВО, печах, сушарках, підігрівачах, та ін.) в Україні, Білорусі, Росії, Польщі, Казахстані. Широкомасштабний досвід експлуатації ВО з пальниками СНТ показав, що модернізація строк окупності, модернізації за рахунок економії газу та електроенергії становить 0,5-1,5 року.^UThe dissertation is devoted to the development of new advanced technologies of fuel combustion on the basis of jet - niche systems. For the development of thermophysical bases of these technologies, a complex of experimental studies of all aspects of the workflow of both the niche jet module and the system of such modules in isothermal conditions and during combustion (distribution of fuel, mixture formation, arson, combustion and formation of necessary fields of speed, temperatures and concentrations) was carried out. It is shown that the jet-niche module ensures the efficiency of all stages of the workflow of the burner device. The identity of the characteristics of combustion processes for individual modular systems is the basis for the implementation of the modular principle of designing burner devices with jet-niche systems. On the basis of CFD modeling for the development of burners, a complex of studies of heat exchange and aerodynamics in special systems of their «self-cooling» by fuel was performed. According to the results of the performed researches, technical solutions and effective designs of the PP have been developed. More than 100 types and models of PP developed in SE «Certification Research Center» have been certified. The right to install the developed burners on the boilers of Monastyryshchensky, Biysky, Dorohobuzhsky and other boiler plants has been obtained. Jet-niche-technology based burners provides: the ignition of a fire-fighting object at a gas pressure of 1-2 mm of water. Art., high efficiency in the entire working range, coefficient working regulationKp> 10, the engraved resistance along the oxidant path is 2-3 times less than in traditional burnes, a wide range of steady work on excess air α = 0.7-100. The results of the work have been implemented at more than 1000 refractory objects: boilers, furnaces, dryers, heaters, etc.) in Ukraine, Belarus, Russia, Poland, Kazakhstan. The wide-ranging experience of operatingfire engineering facilities with jet-niche burners has shown that the payback periods of modernization, by saving gas and electricity is 0.5-1.5 years.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Акімов Д. В. 
Напружено-деформований стан оболонкових конструкцій складної конфігурації у екстремальних умовах експлуатації / Д. В. Акімов. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єктом дослідження є процеси деформування та руйнування оболонкових конструкцій з технологічними особливостями геометричної форми. Предмет дослідження - напружено-деформований стан оболонкових конструкцій складної геометрії при комбінованому зовнішньому навантаженні в умовах, наближених до експлуатаційних. Мета роботи - розробка методів до аналізу напружено-деформованого стану оболонкових конструкцій складної конфігурації при статичному комбінованому навантаженні і експериментальне дослідження здатності виробів до сприйняття заданих зовнішніх силових навантажень. Методи дослідження: Метод скінченних елементів, експериментальний метод дослідження натурних конструкцій-свідків. Візуалізація процесу деформування та порівняння розрахунків з результатами проведених статичних випробувань показали якісну і кількісну відповідність, що підтверджує достовірність запропонованої математичної моделі дослідження та результатів чисельного аналізу. Отримані результати: Створено підхід визначення напружено-деформованого стану оболонкових конструкцій складної конфігурації на основі теорії Тимошенко-Міндліна. Запропонована математична модель деформації міжступеневого відсіку і паливних баків, що враховує зміну механічних характеристик матеріалу в результаті переходу в пластичний стан під дією силових навантажень. Вдосконалена методика експериментального визначення руйнівних деформацій конструкцій ракетно-космічної техніки на фрагментах-свідках, що дозволяє прогнозувати напружено-деформований стан оболонкових конструкцій з композиційних матеріалів розрахунковими методами без проведення дорогого і тривалого натурного експериментального відпрацювання. Проведено спрямовані випробування реальних конструкцій ракетної техніки при заданих видах комбінованого зовнішнього навантаження. Виявлено нові механічні ефекти, зумовлені особливостями геометричної форми конструкції, властивостями матеріалу і характеру навантаження. Наукова новизна полягає в тому, що на основі аналізу візуалізації полів деформацій і напружень по поверхні оболонок складної геометричної форми і цільового експериментального дослідження виявлені зони найбільш вірогідного руйнування конструкції. Описані підходи дозволяють з високою мірою вірогідності прогнозувати статичні руйнівні навантаження оболонок обертання складної конфігурації в умовах, наближених до експлуатаційних. Результати дослідження впроваджені в практику ДП "КБ "Південне" ім. М.К. Янгеля. Область застосування - ракетно-космічна техніка.^UThe object of research is the processes of deformation and destruction of shell structures with technological features of a geometric shape. The subject of the study is the stress-strain state of shell structures of complex geometry with combined external loading in conditions close to operational ones. The purpose of the work is the development of methods for analyzing the stress-strain state of shell structures of complex configuration with static combined loading and an experimental study of the ability of products to perceive the given external force effects. Research methods: the finite element method, an experimental method for the study of full-scale structures-witnesses. The visualization of the deformation process and the comparison of calculations with the results of static tests showed a qualitative and quantitative convergence, confirming the accuracy of the proposed mathematical model of the study and the results of numerical analysis. Results obtained: an approach has been created to determine the stress-strain state of shell structures of complex configuration based on the Tymoshenko-Mindlin theory. A mathematical model for the deformation of the inter-step compartment and the fuel tanks is proposed, which takes into account the change in the mechanical characteristics of the material as a result of the transition to the plastic state under the action of load factors. The technique of experimental determination of destructive deformations of rocket-space equipment structures using witness fragments has been improved, which allows predicting the stress-strain state of shell structures made of composite materials using computational methods without carrying out expensive and long-term experimental testing. Directed tests of real structures of rocket technology were carried out for specified types of combined external loading. New mechanical effects due to the peculiarities of the geometrical shape of the structure, material properties and the nature of the load have been discovered. The scientific novelty lies in the fact that, based on the analysis of the visualization of the deformation and stresses fields along the surface of the shells of complex shape and a targeted experimental study, the zones of the most likely destruction of structures are identified. The described approaches allow to predict with a high degree of probability a static destructive loads of shells of rotation of complex configuration under conditions close to operational ones. Research results drawn on in practice of the Yuzhnoye State Design Office. The field of application is rocket and space technology.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Алтухова О. В. 
Математичне моделювання, удосконалення та оптимізація пластинчастих теплообмінників / О. В. Алтухова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата технічних наук по спеціальності 05.14.06 – Технічна теплофізика та промислова теплоенергетика. Національний технічний університет "ХПІ", Харків, спеціалізована вчена рада Д 08.084.05 при Національній металургійній академії України, Дніпро, 2021.Дисертаційна робота присвячена вирішенню важливого науково-практичного завдання: оптимізація пластинчастих теплообмінників і вдосконалення методів їх розрахунку і оптимізації. У дисертації запропоновано нову методику автоматичного інтервального розрахунку пластинчастого теплообмінного апарату як комплексу теплообмінних поверхонь з використанням фрактального підходу. Ця методика дозволяє досягти підвищення точності теплового розрахунку до 10%, особливо для теплообмінників з невеликою кількістю пластин. Методика повністю автоматична і може бути використана у програмах оптимізації пластинчастих теплообмінників. Створено програму оптимізації пластинчастого теплообмінного обладнання для різних задач розрахунку, типів пластинчастих теплообмінників, з можливістю використання моделей різної точності. Проведено комплексний оптимізаційний розрахунковий експеримент для маслоохолоджувачів турбін з витратою мастила 10-250 кг/с, теплообмінників системи опалення потужністю 100-2000 кВт, регенераторів понадкритичного СО2 циклу потужністю 1-15 МВт, підігрівачів повітря системи знеліднення газової турбіни потужністю 1-20 МВт. Рекомендовано оптимальні конструктивні та режимні параметри для цього обладнання. Встановлено, що пластинчасті теплообмінники ефективніше кожухотрубних по економічних критеріях для всіх діапазонів потужностей вищезазначених установок. Визначено актуальні щодо сучасного рівня цін на метал та енергоносії швидкості теплоносіїв (води та мастила) в каналах пластинчастих теплообмінників, ці рівні швидкостей значно нижчі, ніж вважалося досі, і становлять 0,2 м/с для води та 0,35 м/с для мастила. Встановлено, як зміняться оптимальні швидкості при зростанні цін на метал або електроенергію. Рекомендоване рівняння для визначення оптимальної швидкості води у залежності від цін на метал та енергію, що може також бути використана для розрахунку оптимальної швидкості при використанні дорогих металів. Проведено ранжування незалежних змінних по впливу на результатиоптимізації і надано рекомендації щодо порядку і кроку перебору їх, що дозволяє зменшити розмірність задачі оптимізації. Вироблено рекомендації щодо необхідності використання уточнених методів розрахунку.Ключові слова: пластинчасті теплообмінники, оптимізація, моделювання, уточнений інтервальний тепловий розрахунок, маслоохолоджувачі, опалення, понадкритичний СО2 цикл, газотурбінна установка, оптимальна швидкість теплоносія.^UThesis for submission of a Candidate's degree in technical sciences under specialty 05.14.06 – «Technical Thermal Physics and Industrial Heat-Power Engineering». National Technical University "KhPI", Kharkiv city, the Specialized Scientific Councils – D 08.084.05 of a “National Metallurgical Academy of Ukraine”, Dnipro city, 2021.The thesis is devoted to the solution of an important scientific and practical task: optimization of plate heat exchangers and improvement of methods of their calculation and optimization. The thesis proposes a new approach for automatic interval calculation of a plate heat exchanger as a complex of heat exchange surfaces using a fractal approach. This approach makes it possible to achieve an increase in the accuracy of the thermal calculation up to 10%, especially for HEXs with a small number of plates. The approach is fully automatic and can be used in plate heat exchanger optimization programs. A program for the optimization of plate heat exchangers has been created for various calculation problems, types of plate heat exchangers, with the possibility to use models of different accuracy. An integrated computational optimization experiment has been done for turbine lube oil coolers with 10-250 kg/s oil flow rate, heat exchangers of a heating system with 100-2000 kW transferred heat, regenerators of a supercritical CO2 cycle with 1-15 MW power, air heaters for an anti-icing system of 1-20 MW gas turbine. Optimal design and operating parameters for this equipment are recommended. It was found that plate heat exchangers are more efficient than shell-and-tube heat exchangers in terms of economic criteria for all ranges of the above-mentioned installations. The fluids velocities (water and oil) in the channels of plate heat exchangers relevant to the current level of prices for metal and energy have been determined; these velocities are significantly lower than it was believed until now and are 0.2 m/s for water and 0.35 m/s for lubrication oil. It has been established how the optimal velocities will change with an increase in prices for metal or electrical energy. An equation is recommended to determine the optimal water velocity depending on metal and energy prices, and can also be used to calculate the optimal velocity when using expensive metals. The independent variables are ranked in terms of their influence on the optimization results and recommendations are given on the order and step of using them, which leads to reduce the dimension of the optimization problem. Recommendations have been developed on the need to use refined calculation methods.Keywords: plate heat exchangers, optimization, modeling, refined interval heat calculation, lubrication oil coolers, heating, supercritical CO2 cycle, gas turbine, optimal fluid velocity.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Амбіцька А. С. 
Повісті й романи І. С. Нечуя-Левицького: архетипний аналіз: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.01 / А. С. Амбіцька ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. — Кіровоград, 2011. — 18 с. — укp.

Вперше в українському літературознавстві здійснено спробу системно дослідити творчість І. Нечуя-Левицького з позицій архетипної та психоаналітичної критики, що дозволяє адекватно проінтерпретувати модель українського світу в повістях і романах. З'ясовано специфіку художнього втілення та динаміку архетипів хресної дороги, розіп'ятого Бога, тіні, матері, мудрого старця, раю, пекла, хати, родини, води, нового творення, культурного героя, простежено особливості їх функціонування. Доведено, що в художній системі митця переважають архетипи розіп'ятого Бога та тіні, які реалізують бачення І. Нечуєм-Левицьким життя та долі українського народу як трагічних.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 Нечуй-Левицький І. С. 534
Шифр НБУВ: РА379057 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Афонін М. О. 
Вдосконалення технологічних процесів перевезення небезпечних вантажів з врахуванням фактора людини / М. О. Афонін. — Б.м., 2019 — укp.

Основним завданням дисертаційної роботи є врахування фактора людини у формуванні маршрутів доставки небезпечних вантажів, які визначають умови безпечного виконання технологічного процесу перевезень.Проведено експериментальні дослідження зміни показників функціонального стану водіїв різних вікових та соціонічних груп за різної складності дорожніх умов під час перевезення небезпечних вантажів другого класу в населеному пункті та за його межами.Вдосконалено методику визначення рівнів ризику настання дорожньо-транспортних пригод та оцінки їх наслідків з врахуванням особливостей маршруту перевезень, умов руху та функціонального стану водіїв для здійснення перевезень в межах населеного пункту та автомобільними дорогами.Розроблено алгоритм проектування розвізних маршрутів небезпечних вантажів із врахуванням умов руху та функціонального стану водія. Його використання дозволяє формувати елементи технологічного процесу перевезення небезпечних вантажів за критерієм мінімальних ризиків, які відображаються у виборі напрямків руху із меншою складністю дорожніх умов, що є більш доцільним ніж проектування маршрутів за критеріями мінімальної відстані.^UThe main task of this paper is taking into account the human factor in the formation of dangerous goods transportation routes, which determine the conditions for safe implementation of the technological process of transportation. Experimental researches of change of indicators of functional state of drivers of different age and socionic groups were carried out under different complexity of road conditions during transportation of dangerous goods of the second class in the settlement and beyond.The algorithm of design of dangerous goods freight routes was developed taking into account the driving conditions and the functional state of the driver. Its use allows to form elements of technological process of dangerous goods transportation by the criterion of minimal risks, which are reflected in the choice of directions with less road conditions complexity, which is more expedient than the design of routes by the the minimum distance criteria.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
10.

Бабаєв М.М. 
Методологія інформаційного забезпечення вантажних та пасажирських перевезень на основі автоматизації процесів розпізнавання рухомих об'єктів залізничного транспорту: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.22.08 / М.М. Бабаєв ; Харк. держ. акад. залізн. трансп. — Х., 1999. — 36 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням удосконалення методів управління перевізним процесом на базі створення автоматизованих систем розпізнавання транспортних засобів. Розвивається новий напрямок у побудові подібних систем, який грунтується на впровадженні інформаційних технологій, орієнтованих на незамкнені транспортні потоки. Запропоновано алгоритми роботи і синтезовано пристрої, які формують образ рухомого складу, що контролюється. Представлено оптимальний за критерієм максимуму апостеріорної ймовірності пристрій визначення кількості колісних пар вагонів. Розглянуто методологію застосування пристроїв інформаційного забезпечення перевізного процесу в системах управління перевезеннями для регіонів, напрямів дороги, сортувальних станцій і метрополітенів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О280.31-5-05

Рубрики:

      
Категорія: Гірнича справа   
11.

Баранов Ю.Д. 
Обгрунтування технологічних параметрів селективно-валової розробки розсипних титано-цирконієвих родовищ: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.15.03 / Ю.Д. Баранов ; Нац. техн. ун-т України "Київ. політехн. ін-т". — К., 2009. — 20 с. — укp.

Виявлено закономірності зміни горизонтальної та вертикальної неоднорідності поширення мінералів у рудному покладі на ділянці ведення гірничих робіт. Встановлено межі зон з підвищеною мінералізацією різних компонентів і проведено гірничо-геометричний аналіз кар'єрного поля із застосуванням методів геоінформаційного та геологічного моделювання. Розроблено технологію та принципові технологічні схеми селективно-валової розробки та роздільного складування титано-цирконієвих руд за мінеральним складом. Розкрито математичну модель руху кар'єрного автосамоскида та колісного навантажувача, яка дозволяє оперативно визначати оптимальну швидкість його руху на ділянках кар'єрної дороги з різним рельєфом за умов мінімальної питомої витрати палива. Випробувано та впроваджено систему оперативного контролю технічних і технологічних параметрів кар'єрного автотранспорту, в якій реалізована теоретична модель розрахунку оптимальних швидкостей руху автосамоскида й технічні рішення з оперативного керування вантажопотоками в реальному режимі часу відповідно до вимог технології селективно-валової розробки руд. Охарактеризовано, що результати досліджень використані під час розробки "Рекомендацій із застосуванням технологій частково-селективної розробки титано-цирконієвих руд на основі тривимірних геологічних моделей ", що впроваджені у ВАТ "Укрдіпроруда" і "Рекомендацій з підвищення ефективності технологічних параметрів кар'єрного автотранспору при видобутку титано-цирконієвих руд", що впроваджені в ДПІ "Кривбаспроект".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И336.51 +
Шифр НБУВ: РА366312

Рубрики:

      
12.

Барило О.С. 
Оптимізація діагностики та лікування гнійно-запальних захворювань лиця та шиї: автореф. дис... д-ра мед. наук: 14.01.22 / О.С. Барило ; Держ. установа "Ін-т стоматології АМН України". — О., 2008. — 32 с. — укp.

Науково обгрунтовано програму місцевого лікування гнійно-запальних процесів лиця та шиї. На підставі експериментальних і клінічних досліджень доведено високу протимікробну та лікувальну ефективність застосування озонованих розчинів з іонами срібла, виявлено їх взаємопідсилювальну антимікробну дію. Встановлено, що детоксикації вогнища запалення сприяє використання сорбувальної композиції, до складу якої включено гідрофобний і гідрофільний сорбенти (поліметилсилоксан і високодисперсний двоокис кремнію) та поверхнево-активну речовину. З'ясовано, що пропорційний склад сорбувальної композиції залежить від фази ранового процесу. Встановлено, що у І фазі ранового процесу доцільно застосовувати гідрофільно-гідрофобну композицію сорбентів, у II фазі - гідрофобно-гідрофільну композицію. Розроблено оптико-електронний комплекс для діагностики стану судинного русла експрес-методом на різних стадіях гнійно-запального процесу та визначення ступеня мікроциркуляторних і гемодинамічних порушень. Показано високу ефективність розробленої програми з використанням озону, іонів срібла та сорбувальних композицій за рахунок скорочення термінів лікування, зменшення витрат дорогих антибіотиків і перев'язочного матеріалу. Доведено перевагу запропонованої програми у порівнянні з традиційними схемами лікування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р665.630.14 + Р457.260.14 +
Шифр НБУВ: РА355817

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
13.

Батракова А.Г. 
Енергозберігаюче трасування автомобільних доріг з урахуванням екологічних і ергономічних вимог системи "людина - автомобіль - дорога - середовище": Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.11 / А.Г. Батракова ; Харк. держ. автомоб.-дорож. техн. ун-т. — Х., 2001. — 18 с. — укp.

Наведено вирішення науково-технічної проблеми енергоощадження на етапі розробки проектів автомобільних доріг, спрямоване на економію паливних ресурсів, створення умов для екологічної безпеки автомобільних доріг, підвищення безпеки і поліпшення умов діяльності водія. Подано модель формування магістрального ходу за критерієм мінімуму енерговитрат у разі обмежень щодо капіталовкладень у будівництво. Обгрунтовано параметри моделі для різних рельєфів місцевості. Розроблено комплексний показник стану системи людина - автомобіль - дорога - середовище (ЛАДС). Запропоновано математичну модель формування траси, що забезпечує допустиме функціонування системи ЛАДС. Обгрунтовано параметри трасування за локальними координатами стану автомобіля, середовища, водія та інтегральним показником стану системи. Розроблено алгоритми трасування та програми автоматизованого розрахунку, методику формування траси.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О311-022.3
Шифр НБУВ: РА313544 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
14.

Безбабічева О.І. 
Удосконалення гідроізоляції проїзної частини залізобетонних мостів на автомобільних дорогах: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.11 / О.І. Безбабічева ; Харк. нац. автомоб.-дор. ун-т. — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Встановлено, що причинами передчасної відмови гідроізоляції та зниження довговічності несучих елементів мосту є відсутність науково обгрунтованого системного підходу щодо вибору гідроізоляційного матеріалу, засобів для влаштування дорожнього покриття та захисного шару гідроізоляції, а також технологічні порушення. Розроблено методику вибору гідроізоляційного матеріалу за критеріями його теплостійкості та відносного подовження, що припускає можливість застосування різних матеріалів для улаштування захисного шару гідроізоляції та шарів дорожнього одягу з урахуванням кліматичних умов експлуатації. Розроблено математичну модель теплового впливу на шар гідроізоляції гарячих або литих асфальтобетонних сумішей під час улаштування з їх застосуванням захисних шарів гідроізоляції та шарів покриття. Результати наукового дослідження реалізовано під час створення прикладного програмного забезпечення для здійснення розрахунків необхідної теплостійкості гідроізоляційного матеріалу з урахуванням конструктивно-матеріалознавчо-технологічних факторів, а також для розробки галузевих нормативних документів та рекомендацій. На підставі результатів чисельного аналізу запропоновано здійснювати проектування конструкції гідроізоляційного захисту мостової споруди з урахуванням матеріалознавчих факторів і технологічних особливостей використання матеріалів для улаштування шару гідроізоляції та шарів проїзної частини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О112.233-060.7 +
Шифр НБУВ: РА339487

Рубрики:

      
15.

Бець С. О. 
Удосконалення методу розрахунку просторової видимості на автомобільних дорогах / С. О. Бець. — Б.м., 2021 — укp.

В сучасних умовах збільшення інтенсивності та швидкості руху автомобілів вимагає необхідність проводити аналіз та створювати умови для забезпечення достатньої дальності видимості для безпечного та комфортного руху по автомобільним дорогам. Забезпечена видимість на автомобільних дорогах є найважливішим показником її транстортно-експлуатаційних якостей та безпеки руху. Для безпеки руху на дорозі водій повинен бачити перед собою ділянку достатньої довжини, з тим щоб, побачивши перешкоду, вжити заходи по своєчасному гальмуванню. Існуючі методи оцінки видимості базуються на представленні дороги в двох окремих площинах, горизонтальній та вертикальній. Це обмежує можливість отримання достовірних значень реальної видимості. Проведений аналіз існуючих методів визначення видимості та основних параметрів автомобільних доріг в ході дисертаційного дослідження показав їх не досконалість для вирішення поставленої задачі. Видимість розглядається окремо в двох площинах, що не враховує одночасну комбінацію горизонтальних та вертикальних елементів дороги. Такий підхід не може забезпечити достатньої точності при визначенні дальності просторової видимості. В дисертації наведено теоретичне узагальнення і нове вирішення науково-практичної задачі, що полягає в удосконаленні методу розрахунку просторової видимості та підвищення безпеки руху. В роботі виконано удосконалення методу розрахунку просторової видимості з урахуванням параметрів автомобільної дороги на основі геодезичних координат, який враховує радіус заокруглення в будь-якій точці. Удосконалений метод «конусів» та запропонований «коефіцієнт просторової видимості», дозволяє проводити оцінку видимості і розробляти заходи по її покращенню та підвищенню безпеки руху в просторі, плані та профілі.^UEnsured visibility on highways is the most important indicator of its transport and operational qualities and traffic safety. For road safety, the driver must see a section of sufficient length in front of him so that, seeing an obstacle, he can take measures to brake in a timely manner. Existing visibility assessment methods are based on the representation of the route in two separate planes, horizontal and vertical. This limits the ability to obtain reliable real visibility values. The analysis of the existing methods of determining the visibility and basic parameters of roads in the course of the dissertation research showed their imperfection to solve the problem. Visibility is considered separately in two planes (in plan and profile), which does not take into account the simultaneous combination of horizontal and vertical elements. This approach cannot provide sufficient accuracy in determining the range of visibility. The dissertation presents a theoretical generalization and a new solution to the scientific and practical problem, which is to improve the method of calculating spatial visibility and increase traffic safety. The paper improves the method of calculating spatial visibility taking into account the parameters of the roads on the basis of geodetic coordinates, which takes into account the radius of curvature at any point. The improved method of "cones" and the proposed "coefficient of spatial visibility" allows you to assess visibility and develop measures to improve it and increase traffic safety in space, plan and profile.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Бондар Н.Ю. 
Художня своєрідність архетипів дому, дороги і дитини (на матеріалі романів У. Стайрона "Вибір Софі" і Дж. Барнса "Історія світу в 10 1/2 розділах"): автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.04 / Н.Ю. Бондар ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О.Гончара. — Д., 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено головні міфопоетичні особливості функціонування архетипів дому, дороги, дитини у зображенні тоталітаризму (фашизму). Виявлено концептуальну значущість біблійного компоненту таких архетипів у художньому світі означених романів У. Стайрона та Дж. Барнса. Доведено, що у художньому вимірі романів немає місця для "рідного дому" та дитини, а функціонування цих архетипів виходить у творах на "мінус-прийом".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ВЕЛ)6-4 Барнс Дж. 534 + Ш5(7СПО)6-4 Стайрон У. 534
Шифр НБУВ: РА375386 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Борисов О. О. 
Наукові засади оцінювання рівня екологічної безпеки міських зон відпочинку, прилеглих до автодоріг / О. О. Борисов. — Б.м., 2020 — укp.

На основі моніторингових досліджень міських зон відпочинку щодо кислотно-основного і сольового забруднення, забруднення важкими металами, поверхнево-активними і радіоактивними речовинами ґрунтів, атмосферних опадів і поверхневих вод, а також з урахуванням типу діяльності і виду відпочинку людей розроблено методику оцінювання техногенного навантаження на приземний простір рекреаційних територій, розташованих поряд з автодорогами.Обгрунтовано доцільність застосування і розроблено методику розрахунку комплексного показника техногенного навантаження як індикатора змін екологічного стану досліджуваних територій. Це дозволило встановити рівень екологічної небезпеки зон відпочинку людей залежно від типу діяльності та виду відпочинку і на цій основі створити наукове підґрунтя для вдосконалення системи екологічного моніторингу міських рекреаційних територій, розробити заходи і надати рекомендації з підвищення їх екологічної безпеки.За методом математичного моделювання побудовано поля дисперсії шкідливих домішок відпрацьованих газів автомобілів (чадного газу СО, оксидів Нітрогену NОx у перерахунку на NO2 і дрібнодисперсних твердих частинок РМ) і встановлено рівні техногенного навантаження на досліджувані зони відпочинку. За різних метеорологічних умов визначено мінімальні відстані від дороги, на яких спостерігаються екологічно прийнятні концентрації шкідливих домішок.^UOn the basis of monitoring studies of urban recreational areas on acid-base and saline contamination, pollution by heavy metals, surfactants and radioactive substances of soil, precipitation and surface waters, as well as taking into account the type of activity and recreation of people a method of assessing technogenic load on the surface space of recreational areas located near highways was developed.The expediency of application and the technique of calculation of the complex indicator of the technogenic load as the indicator of changes of ecological state of investigated territories were developed and substantiated. This allowed to establish the level of ecological danger of recreational areas depending on the type of human activity and recreation and to create a scientific basis for the improvement of the environmental monitoring of urban recreational areas; to develop measures and provide recommendations for improving their ecological safety, etc.By the method of mathematical modeling, the fields of dispersion of harmful impurities of exhaust gases of vehicles (carbon monoxide CO, nitrogen oxides NOx (in terms of NO2) and particulate matter) were created and levels of technogenic load on the investigated recreational areas were determined. Under different weather conditions, the minimum distances from the road at which ecologically acceptable concentrations of harmful impurities are observed were defined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Боровець Т. В. 
Синтез та аналіз інтелектуальних спостерігачів координат вектору стану системи керування рухом колеса електромобіля.: автореферат дис. ... д.філософ : 141 / Т. В. Боровець. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційна робота присвячена синтезу та аналізу спостерігачів вектору стану системи керування рухом колеса електромобіля для покращення енергоощадності, прохідності, мобільності та підвищення безпеки руху транспортного засобу. Отримані результати дослідження дозволяють покращити точність спостереження невимірювальних величин у системах керування електромобілем, що дозволить синтезувати систему керування за повним вектором стану із врахуванням запасу мобільності.У першому розділі розкрито проблеми вимірювання величин у системах електромобілів, обґрунтовано необхідність використання алгоритмів спостереження невимірювальних координат. Наведено аналіз літературних джерел, у яких розглянуто використання класичних та інтелектуальних алгоритмів спостереження у системах керування колісним транспортом. Показано, що математичні моделі транспортних засобів та динаміка взаємодії колеса з дорогою є нелінійними, що суттєво обмежує використання лінійних спостерігачів. Показано, що недослідженими все ще залишаються питання ефективності застосування класичних спостерігачів в умовах бездоріжжя, зокрема при русі колеса по деформованому ґрунті.Другий розділ присвячений дослідженню математичних моделей, які описують динаміку руху транспортного засобу по деформованих поверхнях руху, з урахуванням відмінностей різних поверхонь руху. Отримав подальший розвиток підхід зворотної динаміки для аналізу запасу мобільності транспортного засобу та розроблення методики обмеження обертового моменту колеса для підтримання індексу мобільності у прийнятних межах. Обґрунтовано необхідність використання спостерігача для визначення компонентів індексу мобільності у режимі реального часу. Проаналізовано точність класичних спостерігачів для спостереження обертового моменту та нормальної реакції, яка діє у контакті шина-поверхня, під дією збурень на сигнали із давачів, негаусівських шумів, та у випадку неточних початкових умов. Враховуючи особливості моделі колісного модуля, показано що в алгоритмі роботи спостерігача доцільним є використання неявних методів чисельного інтегрування з низькими обчислювальними затратами.У третьому розділі розглянуто модифікації класичних алгоритмів спостереження із використанням нечіткої логіки. Показано використання нечіткого підходу для синтезу лінійного спостерігача Люенбергера, яке полягає у проектуванні спостерігача з декількома матрицями посилення, які налаштовані на різну швидкодію. Також, розглянуто використання нечіткої логіки для адаптації класичного спостерігача Люенбергера до нелінійних систем. Використання теорії нечітких множин для реалізації нечіткого спостерігача Люенбергера дає змогу підвищити точність спостереження у нелінійних системах «електропривод-колесо» у порівнянні із класичним спостерігачем. Запропоновано модифікований алгоритм фільтра частинок із динамічною зміною кількості частинок та змінним розподілом частинок під час обчислення дозволяє зменшити середній час обчислення на 53% відносно класичного підходу, водночас забезпечуючи високу точність оцінки. Отримані результати засвідчили ефективність пропонованих рішень.У четвертому розділі представлено результати експериментальних досліджень роботи модифікованого алгоритму фільтра частинок із динамічною зміною кількості частинок та змінним розподілом частинок. Алгоритм був реалізований на контролері dSPACE MicroAutobox II з використанням MATLAB/Simulink. Алгоритм перевірений на експериментальній установці MTS Flat-Trac в Національному дослідному центрі шин, Алтон, США. Реалізований спостерігач був протестований в двох режимах роботи: (i) із незначним вертикальним навантаженням 100 кг та (ii) зі значним навантаженням 2690 кг. Оцінені значення кутової швидкості, отримані спостерігачем, надають дані для розрахунку ковзання шин та радіуса кочення з високою точністю. Результати підтверджують можливість використання алгоритму нечіткого фільтра частинок для визначення характеристик взаємодії колеса із поверхнею у реальному часі, що дозволяє синтезувати контролер мобільності транспортного засобу.Іншим напрямком експериментальних досліджень було встановлення залежностей координат електроприводу колеса транспортного засобу від поверхні руху. Для досягнення цієї мети було розроблено чотирьохколісну мобільну платформу із індивідуальним електроприводом коліс. Встановлено, що рух колісного транспортного засобу по різних поверхнях руху спричиняє різну динаміку координат вектору стану системи електроприводу колеса. Для руху по асфальтованому дорожньому покритті характерні вищі значення кутової швидкості колеса та менші значення струму ніж для руху по трав’яному покритті. Рух по похилій поверхні спричиняє вищі значення струмів драйвера двигуна. При цьому, відмінність між кривими струму для різних покриттів залишається очевидною. Дані результати експериментів можуть слугувати для розробки інтелектуальних естиматорів поверхні руху, що дозволять формувати керуючий вплив із врахуванням поверхні руху.^UThe dissertation work is dedicated to the synthesis and analysis of state vector observers for the motion control system of an electric vehicle's wheel to improve energy efficiency, mobility, and enhance the safety of the vehicle's movement. The obtained research results allow improving the accuracy of observing immeasurable quantities in electric vehicle control systems, enabling the synthesis of a full-state control system considering the mobility reserve.In the first chapter, the problems of measuring quantities in automotive systems are disclosed, and the need for using algorithms to observe immeasurable coordinates is justified. An analysis of literary sources has been presented, in which the use of both classical and intelligent observation algorithms in wheeled vehicle control systems is considered. It is demonstrated that the mathematical models of vehicles and the dynamics of wheel-road interaction are nonlinear, which significantly limits the use of linear observers. It is shown that questions regarding the efficiency of applying classical observers in off-road conditions remain unexplored, especially during wheel motion on deformed ground. The second chapter is dedicated to the study of mathematical models that describe the dynamics of vehicle motion on deformed surfaces, taking into account the differences of various road surfaces. The approach of inverse dynamics has been further developed for analyzing the mobility margin of the vehicle and for devising methods to limit the wheel torque in order to maintain the mobility index within acceptable bounds. The need to use an observer to determine the components of the mobility index in real-time has been justified. The accuracy of classical observers for estimating rotational torque and the normal reaction, which operates at the tire-surface contact under the influence of disturbances on signals from sensors, non-Gaussian noises, and in the case of imprecise initial conditions, has been analyzed. Considering the features of the wheel module model, it is shown that in the observer's operation algorithm, it is advisable to use implicit numerical integration methods with low computational costs.In the third chapter, modifications of classical observation algorithms using fuzzy logic are considered. The use of the fuzzy approach for the synthesis of the Luenberger linear observer is shown, which involves designing an observer with several gain matrices that are adjusted for different performance levels. Also, the use of fuzzy logic to adapt the classic Luenberger observer to nonlinear systems is considered. Using the theory of fuzzy sets to implement the fuzzy Luenberger observer allows for improved observation accuracy in nonlinear "electric drive-wheel" systems compared to the classic observer. The proposed modified particle filter algorithm with dynamic changes in the number of particles and a variable distribution of particles during computation allows reducing the average computation time by 53% compared to the classical approach, while ensuring high estimation accuracy. The obtained results confirmed the effectiveness of the proposed solutions. In the fourth chapter, the results of experimental studies on the modified particle filter algorithm with dynamic changes in the number of particles and variable particle distribution are presented. The algorithm was implemented on the dSPACE MicroAutobox II controller using MATLAB/Simulink. The algorithm was tested on the MTS Flat-Trac experimental setup at the National Tire Research Center in Alton, USA.The implemented observer was tested in two operating modes: (i) with a minor vertical load of 100 kg and (ii) with a significant load of 2690 kg. The estimated values of the angular velocity, obtained by the observer, provide data for calculating the tire slip and rolling radius with high precision. The results confirm the feasibility of using the fuzzy particle filter algorithm to determine the wheel-surface interaction characteristics in real-time, allowing for the synthesis of a vehicle mobility controller.Another direction of experimental research was to determine the dependencies of the wheel's electric drive coordinates of a vehicle from the surface. To achieve this goal, a four-wheel mobile platform with individual wheel drives was developed. It was found that the movement of a wheeled vehicle on different surfaces causes different dynamics of the states of the wheel's electric drive system. For movement on asphalt, higher angular wheel velocities and lower current values are typical compared to movement on a grassy surface. Movement on an inclined surface results in higher motor driver currents. At the same time, the difference between the current curves for different terrains remains evident. These experimental results can serve as the basis for the development of intelligent surface estimators, allowing for the formulation of control effects taking into account the driving surface.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Бортницька Л.П. 
Забезпечення системної ефективності будівництва автомобільних доріг: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Л.П. Бортницька ; Нац. транспорт. ун-т. — К., 2005. — 20 с. — укp.

На підставі результатів дослідження сучасного стану дорожнього будівництва України визначено загальнотеоретичні, організаційно-економічні та правові умови, що впливають на його ефективність та експлуатацію автомобільних доріг. Побудовано системну модель життєвого циклу дороги, яка описує закономірності її проектування, будівництва та експлуатації. Розроблено методику та стратегії формування фінансових ресурсів для дорожнього господарства. Створено організаційно-економічну модель механізму забезпечення ефективності життєвого циклу автомобільної дороги.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)315.373-07 +
Шифр НБУВ: РА340462

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Бубликов Ю.О. 
Розробка ресурсозберігаючої технології виробництва безванадієвих електросталей з карбонітридним зміцненням: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.16.02 / Ю.О. Бубликов ; Нац. металург. акад. України. — Д., 2009. — 19 с. — укp.

Розв'язано актуальну науково-технічну задачу забезпечення комплексу високих механічних властивостей та експлуатаційних характеристик прокату та литва з низьколегованих електросталей завдяки їх модифікуванню азотом, титаном і алюмінієм замість дорогих і дефіцитних ванадію та ніобію. Досліджено технологічні особливості виплавки та розливання електросталі з карбонітридним зміцненням з рівноважним і "надрівноважним" вмістом азоту. Встановлено оптимальний вміст титану для обох видів металопродукції. На підставі результатів випробувань проката та литва підтверджено суттєві переваги розробленої сталі у порівнянні з відомими аналогами за мінімальним вмістом легуючих, за використанням найменш дефіцитних і надто дешевших мікролегувальних елементів, за властивостями металопродукції (міцністю, ударною в'язкістю, опором втомі), а також за виходом продукції. Розроблено нормативно-технічну документацію для промислового виробництва за розробленою технологією.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К327.923 + К327.923
Шифр НБУВ: РА364603

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського