Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (719)Реферативна база даних (4886)Книжкові видання та компакт-диски (2003)Журнали та продовжувані видання (35)
Пошуковий запит: (<.>K=АЛГЕБР$<.>+<.>K=ВИСЛОВЛЮВАН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 515
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Ємельянова О.В. 
Мовленнєве вираження статусу адресата в англомовному художньому дискурсі закоханих: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / О.В. Ємельянова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Проведено досліження мовленнєвого вираження статусу адресата-закоханого/закоханої у сучасному англомовному художньому дискурсі. Виявлено наявність безпосереднього взаємозв'язку між рольовим модусом і комунікативною позицією адресата-закоханого/закоханої й особливостями мовленнєвого вираження їх статусу. Розроблено класифікацію вербальних і невербальних засобів комунікації як відображення факту актуалізації певної комунікативної позиції адресата-закоханого/закоханої в аспекті мовленнєвого вираження статусу (рівності, зверхності, підлеглості). Показано специфіку мовленнєвого вираження статусу адресата-закоханого/закоханої у контексті вивчення семантики його/її респонсивних висловлювань (реакцій прийняття, неприйняття, темпоризації) залежно від характеру ініціюючого мовленнєвого акту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-711.2 +
Шифр НБУВ: РА344455

Рубрики:

      
2.

Єна О.Г. 
Централізатори диференціювань і замкнені раціональні функції від двох змінних: автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.01.06 / О.Г. Єна ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 16 с. — укp.

Досліджено структури деяких алгебр Лі диференціювань, зокрема, централізатори елементів і максимальні абелеві підалгебри Лі у алгебрах Лі диференціювань. Вивчено замкнені раціональні функції від кількох змінних, які є природним чином взаємопов'язаними з описом централізаторів елементів. Наведено достатні умови замкненості раціональної функції від кількох змінних, а також охарактеризовано замкненість у термінах пучків гіперповерхонь.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В152.562,0 +
Шифр НБУВ: РА360173

      
3.

Єршов С.В. 
Методи і засоби візуального об'єктно-орієнтованого проектування програмних систем на основі контурних Р-схем: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.05.03 / С.В. Єршов ; НАН України. Ін-т кібернетики ім. В.М.Глушкова. — К., 1998. — 16 с. — укp.

Дисертація присвячена питанням проектування розподілених програмних систем із застосуванням принципів об'єктно-орієнтованої парадигми. В дисертації розроблено новий метод проектування об'єктно-орієнтованих програмних систем на основі використання формалізованої візуальної мови контурних Р-схем. Обгрунтовано представлення декларативної семантики контурних Р-схем за допомогою графової алгебри процесів. Розроблена аксіоматична семантика Р-схем на базі програмної логіки Хоара. Запропоновані графові алгебри опису типів даних та обгрунтовані методи їх використання для специфікації класів об'єктно-орієнтованих програмних систем. Основні результати праці використані при створенні розподіленої системи керування національною комп'ютерною мережею України, проект INCO-COPERNICUS 96-0114 Європейського Союзу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З973-018.022

Рубрики:

      
4.

Єршов П. С. 
Інтелектуальна система комп’ютерної математики для математичного моделювання в науці і інженерії: автореферат дис. ... д.філософ : 113 / П. С. Єршов. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційна робота присвячена розробленню принципів, алгоритмічного та програмного забезпечення інтелектуальної системи комп’ютерної математики для автоматизації процесу дослідження та розв’язування систем лінійних алгебраїчних з розрідженими матрицями на комп’ютерах гібридної архітектури. У вступі обґрунтовано актуальність теми, сформульовано мету та задачі досліджень, розкрито наукову новизну та практичну цінність роботи, представлено її загальну характеристику. Перший розділ присвячений огляду літератури за темою дисертації та обґрунтуванню вибору напрямку досліджень. У другому розділі досліджено математичний апарат комп’ютерного дослідження лінійних систем з наближеними даними; розроблено паралельний блочний алгоритм LLT-розвинення «хмарочосної» матриці, досліджено прискорення та ефективність паралельного алгоритму. У третьому розділі розроблено алгоритми автоматичного визначення структури розріджених матриць та їх регуляризації на основі методів машинного навчання та нейромережевих технологій. Побудовано згортковану нейронну мережу «Sparse Matrix Vision». Виконана програмна реалізація та проведено чисельні експерименти. У четвертому розділі розроблено принципи, архітектуру та склад інтелектуальної системи комп’ютерної математики (ІСКМ) для автоматизації процесу дослідження та розв’язування задач, запропоновано її комп’ютерну реалізацію. Наведено результати практичних розрахунків. Досліджено ефективність алгоритмічного і програмного забезпечення ІСКМ на низці задач математичного моделювання в будівельній галузі.^UThe dissertation is devoted to the development of principles, algorithmic support and software of an intelligent system of computer mathematics for automating the process of analysis and solving linear algebraic systems with sparse matrices on hybrid architecture computers. The introduction substantiates the relevance of the topic, formulates the purpose and tasks of the research, reveals the scientific novelty and practical value of the work, and presents its general characteristics. The first chapter is devoted to the review of the literature on the topic of the dissertation and justification of the choice of research direction. The second chapter explores the mathematical apparatus of computer research of linear systems with approximate data; a parallel block algorithm for LLT-factorization of "cloud" matrix was developed, the acceleration and efficiency of parallel algorithms were investigated. In the third chapter, algorithms for automatic identification of the structure of sparse matrices and their regularization based on machine learning methods and neural network technologies are developed. A convolutional neural network "Sparse Matrix Vision" was built. Software implementation and numerical experiments were carried out. In the fourth chapter, principles, architecture, and composition of the intelligent system of computer mathematics (ISCM) for automating the process of research and problem solving are developed, and its computer implementation is proposed. The results of practical computations are presented. The effectiveness of algorithmic and software of ISCM on a number of problems of mathematical modeling in the construction industry was studied.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Єршова О.Л. 
Моделі, методи та засоби інформаційної технології прийняття управлінських рішень в соціально-економічних системах: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.03.02 / О.Л. Єршова ; НАН України. Міжнар. наук.-навч. центр інформ. технологій і систем. — К., 2000. — 21 с. — укp.

Дисертацію присвячено економіко-математичному моделюванню прийняття управлінського рішення на підставі експертної інформації. Розроблено методологічні основи дослідження мікроекономічного об'єкта за умов ринкової економіки, а також створено методику моделювання прийняття управлінського рішення на базі нечислових факторів. Встановлено, що логіко-лінгвістичне моделювання функціонування соціально-економічної системи за допомогою систем нечітких висловлювань надає можливість здійснювати прийняття управлінського рішення за допомогою алгоритмів індуктивного виводу. Запропоновано нечіткі моделі прийняття управлінського рішення, які знайшли впровадження у проектуванні та створенні прикладної консультуючої системи з питань здійснення перевезень пакетів пиломатеріалів різного складу вантажним автомобільним транспортом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4Укр)210.11
Шифр НБУВ: РА308405 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Іваненко П. А. 
Методи автоматизації створення автотюнерів для паралельних програм / П. А. Іваненко. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація присвячена розробці методів і моделей для автоматизації оптимізації програм у сучасних паралельних платформах. Розроблені методи формалізовані у побудованих моделях автотюнінга. Ефективність методів пояснюється й аналізується у моделі PRAM* – запропонованому розширенні класичної моделі додатковим рівнем пам'яті. Коректність методів доводиться у термінах дискретних динамічних систем. Для цього було побудовано алгебро-динамічну модель автотюнінгу для мультипроцесорних платформ. Також створено програмну реалізацію усіх запропонованих методів автотюнінга, що не залежить від предметної області задачі й операційної системи обчислювального середовища. Система автотюнінга базується на системі правил переписування й орієнтована в першу чергу на програмні додатки на мові Java. Загалом запропоноване рішення підходить для будь-якої імперативної мови програмування. Розроблені засоби було застосовано для оптимізації складних обчислювальних задач, в результаті досягнуто значні показники їх ефективності.^UThe thesis is devoted to the development of methods and models for automating optimization of software for parallel platforms. Thesis offers five new autotuning methods. The scientific novelty of the obtained results is a formal description of proposed autotuning methods. Work presents autotuning framework TuningGenie that uses term rewriting approach for source code transformations. With such approach, some formulated characteristics of computational logic can be automatically checked so correctness of optimizing transformations can be validated. Also utilizing means of rewriting rule systems is more agile comparing to text-like transformations – you can apply structural changes to your code like reversing the order of iterations over multidimensional data, etc. Effectiveness and nature of proposed methods are explained and estimated in a proposed model PRAM*. This model extends the conventional PRAM model with an additional layer of quick but limited memory and uses only one strategy for concurrent memory access orchestration. The correctness of the methods is proved in terms of discrete dynamic systems. Dynamic algebra model for multicore systems was created for this purpose. The results of the dissertation work are of a theoretical and practical nature and were motivated directly by a practical application. Therefore, a program implementation of all proposed methods of auto-tuning was created. This implementation is domain-independent and is suitable for any operating system that has Java virtual machine implementation. The auto-tuning system is based on rewriting rules framework and is focused primarily on software applications written in Java language. In general, the proposed solution is suitable for any imperative programming language. The effectiveness of the developed methods and tools was demonstrated with well-known model examples – optimization of sequential and parallel sorting algorithms, as well as the problem of modeling Brownian motion in an ideal gas. Also, the autotuning system was used to optimize the complex practical real-time task – a parallel algorithm for short-term meteorological forecasting.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Іванов С.В. 
Про *-зображення алгебр, пов'язаних з графами Кокстера: автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.01.06 / С.В. Іванов ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В152.572 +
Шифр НБУВ: РА354761

Рубрики:

      
8.

Івашкевич Е.З. 
Розвиток у старшокласників діалогічних якостей пізнавальної діяльності (на матеріалі курсу "Світова література"): Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Е.З. Івашкевич ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 18 с. — укp.

Визначено діалогічні якості пізнавальної діяльності особистості: толерантність по відношенню до інших, навіть протилежних точок зору; здатність обгрунтовувати свою позицію; здатність до співпраці з партнерами по спілкуванню в процесі розв'язання завдань; здатність аналізувати свої судження, порівнювати їх з точкою зору партнера по спілкуванню; здатність до творчого розв'язання проблемних завдань. Доведено, що педагогічний вплив вчителя на старшокласників сприяє діалогічному наповненню мотиваційної, змістової, операційної сторін пізнавальної діяльності через заохочення суб'єкт-об'єктної взаємодії партнерів по спілкуванню, постановку творчих завдань і проблемних ситуацій; стимулювання пізнавальної активності учнів у процесі організації навчальних дискусій. З'ясовано характеристики пізнавальної ситуації, які активізують мислення особистості та розвиток діалогічних якостей пізнавальної діяльності: проблемність, що спричинюється неоднозначністю умов творчого завдання і, таким чином, активізує мислиннєву діяльність учня; когнітивний дисонанс, який виникає у разі виникнення проблеми, розв'язати яку за допомогою вже існуючого засобу-стереотипу неможливо. Визначено основні засоби змістових, дискретних, інтелектуально-рефлексивних, особистісно-рефлексивних впливів на розвиток діалогічних якостей пізнавальної діяльності старшокласників. Визначено психолого-педагогічні умови ровитку в старшокласників діалогічних якостей пізнавальної діяльності: активізація завдяки відповідним педагогічним впливам вчителя мислення школярів, вдосконалення їх мислительних операцій, розвиток критичного ставлення до своєї точки зору, думок інших учнів та вчителя, здатності розуміти висловлювання партнерів по спілкуванню, обгрунтовувати власні судження, вносити нові ідеї та пропозиції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.202 + Ч421.252.6 + Ш5(0) р2
Шифр НБУВ: РА321438

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
9.

Іващук А. С. 
Становлення та розвиток методики навчання французької мови у Галичині (друга половина ХІХ - перша половина ХХ ст.) / А. С. Іващук. — Б.м., 2021 — укp.

Актуальність зумовлена необхідністю опису та переосмислення історичного досвіду становлення і розвитку методики навчання французької мови у Галичині (друга половина ХІХ – перша половина ХХ ст.) шляхом аналізу конкретно-історичного матеріалу що стосувався адміністративних, соціальних, освітніх процесів, які відбувалися на Галицьких землях, а також потребою оновлення процесу підготовки студентів, магістрантів, аспірантів шляхом уведення нових наукових та архівних джерел, дотичних до історії методики навчання французької мови на обраній території та в окреслених хронологічних межах. Наукова новизна дослідження полягає у тому, що вперше в науці про методику навчання іноземних мов всебічно досліджено становлення і розвиток методики навчання французької мови у Галичині впродовж 1867–1939 рр.; охарактеризовано історико-соціальні та освітньо-організаційні передумови становлення і розвитку методики навчання французької мови; обґрунтовано періодизацію методики навчання французької мови; висвітлено процес навчання французької мови; визначено та уточнено методичні підходи, принципи, методи навчання французької мови у Галичині впродовж досліджуваного періоду; до наукового обігу введено маловідомі та невідомі архівні документи; проаналізовано історичні факти, дотичні до становлення і розвитку методики навчання французької мови у Галичині (друга половина ХІХ – перша половина ХХ століття). Обґрунтований методологічний інструментарій дослідження, окреслено джерельну базу та представлено підходи до визначення етапів становлення і розвитку методики навчання французької мови у Галичині (1867–1939 рр.); розглянуто і проаналізовано навчальні програми, плани, річні шкільні звіти та підручники з французької мови; окреслено особливості реалізації методів навчання французької мови у Галичині впродовж досліджуваного історико-хронологічного періоду. Дослідження виконано з використанням підходів, методів і принципів чотирьох рівнів: філософського, загальнонаукового, конкретно-наукового та технологічного. Відповідно до обраних критеріїв установлено основні етапи становлення та розвитку методики навчання французької мови у Галичині у 1867–1939 рр.: І етап – 1867–1890 рр. – становлення методики навчання французької мови; ІІ етап – 1890–1939 рр. – розвиток методики навчання французької мови.У період становлення методики навчання французької мови в різних типах шкіл Галичини дисципліна «Французька мова» була виключно предметом за вибором. В межах виокремленого хронологічного періоду існували навчальні плани та щорічні шкільні звіти, в яких наявна вибіркова дисципліна «Французька мова». Метою навчання французької мови було знання граматики, вміння перекладати невеликі речення та тексти з та на французьку мову, а також здатність читання художньої літератури французькою мовою. Встановлено, що провідними було проголошено перекладні методи навчання французької мови, а саме граматико-перекладний та текстуально-перекладний. Внаслідок детального аналізу планів, звітів та підручників доведено, що навчання французької мови у Галичині у період 1867–1890 рр. провадилося на основі концептуально-методичних засад граматико-перекладного та текстуально-перекладного методів. Реалізація цих методів ґрунтувалася на мовному підході з дотриманням основних дидактичних та методичних принципів. Другий етап (1890–1939 рр.) вважається періодом розвитку методики навчання французької мови у Галичині. Цей історичний період ознаменувався проведенням реформ у галузі освіти, спрямованих на розвиток та вдосконалення системи освіти. Дисципліна «Французька мова» набуває характеру обов'язкової дисципліни. Метою навчання французької мови у школах та гімназіях Галичини було розуміння повідомлень французькою мовою, вільне висловлювання в усній та письмовій формах у межах знайомих тем та ситуацій повсякденного спілкування, читання текстів французькою мовою, ознайомлення учнів із кращими зразками французької художньої літератури, а також біографіями видатних французьких письменників та поетів. У старших класах передбачалося читання текстів у галузі науки та техніки. Проаналізовані навчальні програми, плани, шкільні звіти та підручники з французької мови засвідчили використання прямого методу навчання іноземних мов. Навчання французької мови здійснювалося на основі мовного та мовленнєвого підходів, принципі міжкультурної взаємодії, базувалося на дотриманні дидактичних і методичних принципів. Досліджено, що прогресивними на той час рекомендаціями було використання драматизації на уроках французької мови, а також прослуховування грамофонних записів з уривками французької мови для тренування правильної вимови. Окрім того, педагоги використовували кіноплівку із зображенням рухів мовного апарату при вимові французьких звуків. Виявлено, що особливістю використання прямого методу навчання французької мови у Галичині було небажання педагогів повністю відмовлятися від теорії мови, а саме граматики та фонетики.^UThe relevance is due to the need to describe and rethink the historical experience of formation and development of methods of teaching French in Galicia (second half of XIX - first half of XX century.) By analyzing specific historical material relating to administrative, social, educational processes that took place in Galicia. also the need to update the process of training students, undergraduates, graduate students by introducing new scientific and archival sources related to the history of methods of teaching French in the selected area and within the defined chronological boundaries.The scientific novelty of the study is that for the first time in the science of methods of teaching foreign languages ​​comprehensively studied the formation and development of methods of teaching French in Galicia during 1867-1939; historical-social and educational-organizational preconditions of formation and development of methods of teaching French are characterized; periodization of French language teaching methods is substantiated; the process of learning French is covered; defined and clarified methodological approaches, principles, methods of teaching French in Galicia during the study period; little-known and unknown archival documents were introduced into scientific circulation; historical facts concerning the formation and development of methods of teaching French in Galicia (second half of the nineteenth - first half of the twentieth century) are analyzed.The methodological tools of the research are substantiated, the source base is outlined and the approaches to determining the stages of formation and development of the methods of teaching French in Galicia (1867–1939) are presented; curricula, plans, annual school reports and textbooks in French were considered and analyzed; features of realization of methods of teaching French in Galicia during the studied historical and chronological period are outlined. According to the selected criteria, the main stages of formation and development of methods of teaching French in Galicia in 1867-1939: Stage I - 1867-1890 - the formation of methods of teaching French; Stage II - 1890-1939 - development of methods of teaching French.During the formation of the methodology of teaching French in different types of schools in Galicia, the discipline of "French" was exclusively a subject of choice. Within the selected chronological period, there were curricula and annual school reports in which the elective subject "French" was available. The aim of teaching French was knowledge of grammar, the ability to translate short sentences and texts from and into French, as well as the ability to read fiction in French. It is established that translation methods of teaching French, namely grammar-translation and text-translation, were declared the leading ones.As a result of a detailed analysis of plans, reports and textbooks, it is proved that the teaching of French in Galicia in the period 1867-1890 was carried out on the basis of conceptual and methodological principles of grammatical translation and textual translation methods. The implementation of these methods was based on the language approach in compliance with the basic didactic and methodological principles.The second stage (1890–1939) is considered to be the period of development of the methodology of teaching French in Galicia. This historic period was marked by reforms in the field of education aimed at developing and improving the education system.The French language discipline becomes a compulsory subject.The purpose of teaching French in schools and gymnasiums of Galicia was to understand messages in French, free speech in oral and written forms within familiar topics and situations of everyday communication, reading texts in French, acquainting students with the best examples of French fiction and biographies of prominent French writers and poets. In the senior classes reading of texts in the field of science and technology was provided.Analyzed curricula, plans, school reports and textbooks in French showed the use of a direct method of teaching foreign languages. The teaching of French was carried out on the basis of language and speech approaches, the principle of intercultural interaction, was based on adherence to didactic and methodological principles.It was investigated that the progressive recommendations at that time were the use of dramatization in French lessons, as well as listening to gramophone records with excerpts from French to train correct pronunciation. In addition, teachers used film depicting the movements of the speech apparatus when pronouncing French sounds.It was found that the peculiarity of using the direct method of teaching French in Galicia was the reluctance of teachers to completely abandon the theory of language, namely grammar and phonetics.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Ікомасова О.Г. 
Естетичні функції ліричного героя (на матеріалі української поезії початку ХХ ст.): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / О.Г. Ікомасова ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2007. — 20 с. — укp.

Визначено місце і функції ліричного суб'єкта і ліричного персонажа в суб'єктній структурі поетичного цілого на матеріалі української поезії початку XX ст. Розглянуто історію появи та теоретичний розвиток поняття "ліричний герой". Наведено визначення понять "ліричний суб'єкт" та "ліричний персонаж", розглянуто архітектонічний принцип їх взаємозумовленості та взаємовизначеності. Узагальнено можливі естетичні моделі співвідношення ліричного суб'єкта з ліричними персонажами, виявлено їх найбільш характерні модифікації на прикладі творчості відомих українських поетів. Окреслено естетичні функції ліричного суб'єкта і ліричного персонажа. Досліджено моделі взаємин автора-творця, ліричного суб'єкта та персонажів у ліричних творах М.Вороного, Х.Алчевської та М.Семенка, показано різноманітність і специфіку авторського буття. Встановлено зв'язок між типом поетичного буття автора-творця та структурою поетичного висловлювання, виявлено та описано різні типи "суб'єктно-суб'єктної" взаємодії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-335 +
Шифр НБУВ: РА351572

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Іоргов М.З. 
Представлення квантових алгебр фізичних симетрій та їх застосування до опису мас адронів: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.04.02 / М.З. Іоргов ; НАН України. Ін-т теорет. фізики ім. М.М.Боголюбова. — К., 1999. — 17 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В152.56,022 + В382.904.202.1,022

Рубрики:

      
12.

Ічанська Н.В. 
Ліївська та умовна симетрії деяких нелінійних еволюційних рівнянь: Автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.01.02 / Н.В. Ічанська ; НАН України. Ін-т математики. — К., 2005. — 17 с. — укp.

Реалізовано задачу повного опису операторів Q-умовної інваріантності нелінійних (1 + 2)-вимірних рівнянь теплопровідності. Одержані Q-умовні оператори використано для редукції відповідних рівнянь до диференціальних рівнянь з двома незалежними змінними. Показано, що наслідком Q-умовної симетрії для деяких рівнянь такого типу є можливість розділення змінних і проведення антиредукції. Знайдено у повному вигляді широкі класи інволютивних множин двох операторів Q-умовної симетрії нелінійних рівнянь теплопровідності. Проведено редукцію та побудовано деякі розв'язки цих рівнянь. Розв'язано обернену задачу симетрійної класифікації для еволюційних рівнянь та систем довільного порядку. Побудовано нелінійні еволюційні рівняння та системи довільного порядку, що інваріантні відносно розширеної конформної алгебри. Здійснено повну групову класифікацію деяких класів нелінійних еволіційних рівнянь другого, третього та довільного порядку. Для рівняння другого порядку, що виокремлюються найширшою симетрією у цьому класі, проведено редукцію та побудовано деякі класи його точних розв'язків. Досліджено симетрійні властивості системи (1 + n)-вимірних рівнянь теорії проникання, що описує адіабатичний рух нев'язкої стисливої рідини у випадку відсутності та наявності масових сил. Знайдено системи, інваріантні відносно узагальненої алгебри Галілея за відсутності та наявності осьової симетрії. Класифіковано квазілінійні системи еволюційних рівнянь третього порядку, інваріантних відносно алгебри Галілея та її розширень операторами масштабних і проективних перетворень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В161.627,0 +
Шифр НБУВ: РА337544

Рубрики:

      
13.

Абідо А. 
Гармонічні коливання багатозв'язних циліндричних тіл при змішаних граничних умовах на їх плоских гранях: автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.02.04 / А. Абідо ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2007. — 15 с. — укp.

Задачі зведено до систем одновимірних сингулярних інтегральних рівнянь типу Фредгольма, а останні - до систем лінійних алгебричних рівнянь. Наведено розв'язок нових практично важливих задач для товстої пластини з порожниною та скінченного циліндра з поперечним перерізом у формі круга, еліпса та квадрата. Проведено числові дослідження концентрації напружень, за результатами яких виявлено нові закономірності впливу форм поверхонь порожнин товстих пластин і скінченних циліндрів, товщини пластин (довжини циліндрів), коефіцієнта Пуассона їх матеріалів та частоти збудження. Зроблено висновок, що для порожнини з еліптичним перерізом концентрація напружень поблизу кінців більшої півосі значно вища, ніж для порожнини з круговим поперечним перерізом, біля кутової точки порожнини з квадратним поперечним перерізом вона не вища. У випадку скінченного циліндра форма його поверхні суттєво впливає на спектр резонансних частот.характеристики зростають.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В251.639.2,022 + В251.103.5-01,022 +
Шифр НБУВ: РА354666

Рубрики:

      
14.

Абашина В.М. 
Актуальне членування російського складного речення в комунікативно-прагматичному висвітленні: автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.02.02 / В.М. Абашина ; Ін-т мовознав. ім. О.О.Потебні НАН України. — К., 2009. — 39 с. — укp.

Розглянуто складне речення як один з синтаксичних засобів оформлення мовленнєвого висловлювання в акті мовної комунікації, зокрема, досліджено можливості різних структурно-семантичних розрядів складного речення у структуруванні відповідного змісту у мовленнєвій діяльності. Встановлено основні комунікативні типи висловлювань, що утворюються на його грунті. Проаналізовано засоби оформлення лінійно-динамічної структури складного речення, особливості його функціонування в тексті. Висвітлено основні положення вчення щодо актуального членування речення, що розкривають природу даного явища та його призначення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.12-221 +
Шифр НБУВ: РА369201

Рубрики:

      
15.

Абрамова Ю.В. 
Регулятивний потенціал британських прислів'їв як засобів мовного втілення концептів чоловік та жінка: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / Ю.В. Абрамова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2007. — 20 с. — укp.

Доведено, що регулятивний потенціал британських прислів'їв як засобів мовного втілення лінгвокультурних концептів ЧОЛОВІК та ЖІНКА реалізується на базі когнітивної операції оцінювання гендерно маркованих актантів прислів'їв щодо загальнолюдських/лінгвокультурних морально-етичних/утилітарних норм і гендерних еталонів, результатом якої є виведена інтерпретатором настанова стосовно бажаних/небажаних гендерно специфічних моделей поведінки, яка функціонує у дискурсі як імплікатура. Розроблено мовленнєвоактова класифікація прислів'їв-висловлювань, виходячи зі ступеня експліцитності/імпліцитності їх спонукальної іллокуції. Проведено ідеографічну параметризацію концептів ЧОЛОВІК та ЖІНКА за допомогою фрейму та встановлено систему гендерно специфічних поведінкових настанов, що містяться в досліджуваних прислів'ях.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-33 + Ш3(4ВЕЛ)-651 +
Шифр НБУВ: РА349963

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Абу Занунех І.М.Халіль 
Розробка моделей і алгоритмів діагностування при проектуванні локальних обчислювальних мереж: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.12 / Абу Занунех І.М.Халіль ; Харк. держ. техн. ун-т радіоелектрон. — Х., 2001. — 19 с.: рис. — укp.

Розроблено моделі й алгоритми діагностування ЛОМ на основі послідовного застосування методологій безумовного і зондового пошуку дефектів для зменшення часових і матеріальних витрат відновлення працездатності ЛОМ. Для досягнення мети розв'язано задачі: розробки моделей ЛОМ на основі використання булевої алгебри, що забезпечує можливість генерації тестів діагностування несправностей; розробки алгоритмів безумовного діагностування ЛОМ різних топологій з використанням результатів моделювання несправностей і структури мережі з метою мінімізації області підозрюваних дефектів; розробки алгоритмів зондового пошуку дефектів у ЛОМ на основі використання топологічної структури мережі з метою мінімізації числа зондувань під час встановлення діагнозу; розробки програмного додатка, який реалізує побудову алгоритмів безумовного і зондового діагностування ЛОМ з метою мінімізації часових і матеріальних витрат пошуку дефектів і відновлення працездатності мережі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.311-07
Шифр НБУВ: РА314390 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Алілуйко А.М. 
Аналіз стійкості, стабілізація та порівняння динамічних систем: автореф. дис... канд. фіз.-мат. наук: 01.02.01 / А.М. Алілуйко ; НАН України. Ін-т математики. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Розроблено нові алгебричні методи дослідження стійкості класів позитивних динамічних систем (диференціальних, різницевих і диференціальних систем з запізненням). Установлено умови позитивності диференціальних і різницевих систем відносно конусів типу кругових, еліпсоїдальних та їх узагальнень. Розвинуто методику побудови інваріантних множин нелінійних диференціальних систем у вигляді конусних нерівностей. Сформульовано узагальнений принцип порівняння для сімейства диференціальних систем, що функціонують у різних просторах. Запропоновано способи позитивної стабілізації динамічних систем відносно заданих конусів. Побудовано нові матричні методи аналізу стійкості й алгоритми стабілізації лінійних диференціальних систем другого поряду. Досліджено спектральні властивості гіперболічних пучків матриць і наведено їх застосування у задачах стійкості обертальних механічних систем. Розроблені матричні методи аналізу стійкості та синтезу керування застосовано для типових моделей роторних систем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В251.103.7-01,022 +
Шифр НБУВ: РА354816

Рубрики:

      
18.

Александрович М. В. 
Просодія українського емоційного мовлення (експериментально-фонетичне дослідження): автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.01 / М. В. Александрович ; Київ. нац. ун-т ім. Т. Шевченка. — К., 2011. — 18 с. — укp.

Наведено методику дослідження емоційного мовлення зі створенням робочої класифікації емоційних висловлювань та визначенням набору ознакових просодичних параметрів для їх експериментально-фонетичного дослідження. На підставі проведених аудитивного й акустичного аналізів розроблено алгоритм побудови просодичних моделей українського емоційного спонтанного мовлення. Подано комплексні схеми просодичних моделей висловлювань позитивних, негативних і контекстних емоцій на основі їх тональних, темпоральних, динамічних параметрів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-13
Шифр НБУВ: РА382444 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Аль Мохадмех Зафер 
Підсиcтема підтримки прийняття проектних рішень при створенні систем безпеки об'єктів невиробничої сфери: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.12 / Аль Мохадмех Зафер ; Харк. держ. техн. ун-т радіоелектрон. — Х., 2001. — 20 с. — укp.

Розроблено підсиcтему підтримки прийняття проектних рішень (ПППР) у процесі створення систем безпеки об'єктів невиробничої сфери на стадії проектування, модернізації та функціонування. Удосконалено математичні моделі надання знань про об'єкт охорони та технічні засоби (ТЗ) програмно-апаратного комплексу охоронної системи за рахунок застосування алгебри кінцевих предикатів (АКП). Удосконалено математичні моделі оцінки наслідків виникнення позаштатної ситуації за рахунок застосування АКП і процесу підтримки прийняття рішень оператором з локалізації, усунення позаштатної ситуації та відновлення працездатності системи шляхом застосування принципу прийнятого ризику. Запропоновано удосконалений метод багатокритеріального синтезу проектних рішень під час формування складу КТЗ. Наведено структуру та програмне забезпечення підсистеми ПППР шляхом створення системи безпеки об'єкта, у яких реалізовано запропоновані математичні моделі та алгоритми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.034 с1/8 + З973-018.14
Шифр НБУВ: РА315255 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Аль-Зірджаві Ф. .. 
Алгебри аналітичних функцій на банахових просторах, які є інваріантними відносно дії операторних напівгруп. / Ф. .. Аль-Зірджаві. — Б.м., 2021 — укp.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського