Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (56)Тематичний інтернет-навігатор (49)Наукова електронна бібліотека (285)Реферативна база даних (7335)Книжкові видання та компакт-диски (3531)Журнали та продовжувані видання (28)
Пошуковий запит: (<.>K=ВІЙСЬКОВА$<.>+<.>K=ПІДГОТОВКА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 872
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Євдоченко О. С. 
Педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх хіміків у процесі фахової підготовки в закладах вищої освіти: автореферат дис. ... д.філософ : 015 / О. С. Євдоченко. — Б.м., 2023 — укp.

На основі цілісного наукового дослідження особливостей формування професійної компетентності майбутніх хіміків, аналізу науково-методичної літератури визначено базові поняття: «компетентність», «професійна компетентність», «професійна компетентність хіміків», «підготовка», «фахова підготовка», «фахова підготовка хіміків», «освітнє середовище», «педагогічні умови», «педагогічні умови формування професійної компетентності майбутніх хіміків». Представлено результати теоретичного аналізу проблеми формування професійної компетентності майбутніх хіміків, окреслено наукові підходи до дослідження проблеми (професіографічний, діяльнісний, системний, особистісно орієнтований, технологічний, компетентнісний), поєднання яких забезпечує реалізацію поставлених мети та завдань. У роботі проаналізовано освітні програми й навчальні плани вітчизняних і закордонних закладів вищої освіти та визначено основні орієнтири модернізації традиційної фахової підготовки в закладах вищої освіти України.З’ясовано та охарактеризовано сутність і структуру професійної компетентності майбутніх хіміків. Структурними компонентами професійної компетентності визначено: мотиваційний, змістовий, діяльнісний, рефлексивний.Аналіз науково-педагогічної літератури щодо впровадження педагогічних умов у процес підготовки фахівців різних галузей та інтерв’ювання професіоналів-практиків дозволили сформулювати, теоретично обґрунтувати перелік педагогічних умов формування професійної компетентності майбутніх хіміків. На основі здійсненого експертного оцінювання проведено факторний аналіз та визначено головні умови-фактори, які об’єднано в чотири групи (організаційні, методичні, діяльнісно-практичні, мотиваційні).Визначені педагогічні умови покладено в основу реалізації моделі формування професійної компетентності майбутніх хіміків у процесі фахової підготовки. Розроблена модель включає взаємопов’язані та взаємообумовлені блоки: цільовий, теоретико-методологічний, організаційний, результативний.Результати експериментальної перевірки впровадження розробленої моделі формування професійної компетентності майбутніх хіміків підтверджують її ефективність. У процесі експериментального дослідження визначено показники сформованості професійної компетентності за чотирьома критеріями та обраховано коефіцієнти приросту їх сформованості в здобувачів вищої освіти контрольної та експериментальної груп. За результатами експериментальної роботи встановлено, що на початковому етапі експериментального навчання контрольна й експериментальна групи були однорідними за всіма показниками, а в процесі фахової підготовки підвищувалась їх різнорідність. Порівняння приросту коефіцієнта сформованості професійної компетентності за чотирма критеріями вказує на значно вищі показники в здобувачів вищої освіти експериментальної групи, що свідчить про ефективність запропонованої моделі. Достовірність та адекватність висновків підтверджено методами математичної статистики.^UBasic notions such as "competence", "professional competence", "chemists’ professional competence", "training", "professional training", "chemists’ professional training", "educational environment", "pedagogical conditions", "pedagogical conditions for the future chemists’ professional competence formation" have been singled out on the basis of a comprehensive research of the future chemists’ professional competence formation and analysis of scientific and methodological resources. The research presents the results of the theoretical analysis of the future chemists’ professional competence formation problem and outlines scientific approaches to the problem study (professiographic, activity, systemic, student-centered, technological, competency-based). Their combination ensures the accomplishment of target goals and tasks. This study analyzes the educational programs and curricula of Ukrainian and foreign higher educational establishments and defines the main guidelines for the modernization of traditional professional training of higher educational establishments in Ukraine. The research highlights and describes the notion and a structure of the future chemists’ professional competence. Structural components are defined as: motivational, rich in content, activity and reflective. The analysis of scientific and pedagogical literature on the introduction of pedagogical conditions in the process of training specialists of various fields and interviews with professionals have made it possible to formulate a list of pedagogical conditions based on a theory for the formation of future chemists’ professional competence. A factor analysis has been conducted and the main conditions and factors have been specified on the expert evaluation basis, which are combined into four groups (organizational, methodical, activity and practical, motivational).The research specifies pedagogical conditions which are the basis for the implementation of the future chemists’ professional competence formation in the professional training model. The developed model includes interrelated and mutually conditioned blocks: target, theoretical-methodological, organizational, effective.The results of the experimental verification of the developed model implementation of future chemists’ professional competence formation confirm its effectiveness. The research presents the indicators of the professional competence formation according to four criteria, and the students' coefficients of their formation growth were calculated of the controlled and experimental groups during the experiment. It has been established that the controlled and experimental groups were homogeneous in all indicators at the initial stage of the experiment according to the research results and their heterogeneity has increased in the course of the professional training. A comparison of the coefficient increase of the professional competence formation according to all criteria points to significantly higher indicators of students in the experimental group, which proves the effectiveness of the proposed model. Mathematical statistics methods confirm the validity and adequacy of conclusions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Євстігнєєва 
Підготовка майбутнього вчителя до використання музики як засобу саморегуляції функціонального стану учнів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Наталія Іванівна Євстігнєєва ; Вінницький держ. педагогічний ун-т ім. Михайла Коцюбинського. — Вінниця, 2005. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Щ31 р(4УКР)31-3
Шифр НБУВ: РА336608

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Єманов В. В. 
Механізми державного управління системою технічного забезпечення сил безпеки України у кризових ситуаціях.: автореферат дис. ... д. держ. упр. : 25.00.05 / В. В. Єманов. — Б.м., 2023 — укp.

Об'єкт дослідження: державне управління у сфері технічного забезпечення сил безпеки. Мета: теоретико-методологічне обґрунтування й розроблення практичних рекомендацій щодо формування та розвитку механізмів державного управління системою технічного забезпечення сил безпеки України в умовах кризових ситуацій. Методи: історичної аналогії, системного аналізу, морфологічного аналізу, моделювання, абстрагування, діалектичного аналізу, логіко-семантичний, індукції та дедукції, правового аналізу, порівняльного аналізу, структурно-функціонального аналізу, структурно-логічний, SWOT-аналізу, синтезу та узагальнення. Результати: розв’язано актуальну наукову проблему теоретико-методологічного обґрунтування та розроблення практичних рекомендацій щодо формування та розвитку механізмів управління державно-приватним партнерством у логістичному забезпеченні сил безпеки України. Новизна: проведено системне і комплексне дослідження щодо обґрунтування стратегічних засад розвитку державного управління системою технічного забезпечення сил безпеки України в умовах кризових ситуацій, обґрунтовано загальнодержавну модель функціонування та розвитку механізмів державного управління системою технічного забезпечення сил безпеки України, сформовано стратегічні засади розвитку механізмів державного управління системою технічного забезпечення сил безпеки України в умовах кризових ситуацій; удосконалено: складові військово-технічної політики в системі заходів щодо забезпечення обороноздатності держави, механізми контролю у сфері функціонування системи технічного забезпечення сил безпеки Україні під час кризових ситуацій, механізм підготовки та перепідготовки персоналу у галузі технічного забезпечення сил безпеки України; дістали подальшого розвитку: теоретико-методологічні засади функціонування сил безпеки України в умовах виникнення кризових ситуацій, комплексна теоретико-методологічна конструкція дослідження проблем державного управління системою технічного забезпечення сил безпеки України в умовах кризових ситуацій, нормативно-правова база функціонування системи технічного забезпечення сил безпеки України, адаптація міжнародного досвіду у сфері функціонування системи технічного забезпечення силових структур провідних країн світу в умовах кризових ситуацій. Впроваджено в діяльність: Департаментом з питань оборонної роботи, цивільного захисту та взаємодії з правоохоронними органами Вінницької обласної військової адміністрації, Хмельницьким науково-дослідним експертно-криміналістичним центром МВС України, Комунальним підприємством «Муніципальна варта» Вінницької міської ради, Північним Київським територіальним управлінням Національної гвардії України (військова частина 3001), військовою частиною 3008 Західного ОТО Національної гвардії України, Національною академією Національної гвардії України. Галузі використання: органи державної влади, підприємства, установи, організації.^UObject of research: state administration in the field of technical support of security forces. Purpose: theoretical and methodological substantiation and development of practical recommendations regarding the formation and development of state management mechanisms of the system of technical support of the security forces of Ukraine in crisis situations. Methods: historical analogy, system analysis, morphological analysis, modeling, abstraction, dialectical analysis, logical-semantic, induction and deduction, legal analysis, comparative analysis, structural-functional analysis, structural-logical, SWOT analysis, synthesis and generalization. Results: the actual scientific problem of theoretical and methodological substantiation and the development of practical recommendations for the formation and development of public-private partnership management mechanisms in the logistical support of the security forces of Ukraine was solved. Novelty: a systematic and comprehensive study was conducted on the substantiation of the strategic foundations of the development of the state management of the technical support system of the security forces of Ukraine in crisis situations, the nationwide model of the functioning and development of the state management mechanisms of the technical support system of the security forces of Ukraine was substantiated, the strategic foundations of the development of the state management mechanisms of the technical support system of Ukraine were formed provision of security forces of Ukraine in crisis situations; improved: components of the military-technical policy in the system of measures to ensure the defense capability of the state, control mechanisms in the field of functioning of the system of technical support of the security forces of Ukraine during crisis situations, the mechanism of training and retraining of personnel in the field of technical support of the security forces of Ukraine; received further development: the theoretical and methodological foundations of the functioning of the security forces of Ukraine in the conditions of crisis situations, a complex theoretical and methodological structure of the study of the problems of state management of the system of technical support of the security forces of Ukraine in the conditions of crisis situations, the normative and legal basis of the functioning of the system of technical support of the security forces of Ukraine, adaptation of international experience in the field of functioning of the system of technical support of the power structures of the leading countries of the world in crisis situations. Implemented by: the Department for Defense Work, Civil Protection and Cooperation with Law Enforcement Bodies of the Vinnytsia Regional Military Administration, the Khmelnytsky Research Expert Forensic Center of the Ministry of Internal Affairs of Ukraine, the Communal Enterprise "Municipalna Varta" of the Vinnytsia City Council, the Northern Kyiv Territorial Administration of the National Guard of Ukraine (military unit 3001), military unit 3008 of the Western Special Operations Command of the National Guard of Ukraine, the National Academy of the National Guard of Ukraine. Fields of use: state authorities, enterprises, institutions, organizations.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Єрмакова І. П. 
Підготовка майбутнього вчителя суспільствознавчих дисциплін до використання дослідницької технології у професійній діяльності: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.04 / І. П. Єрмакова ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. — Кіровоград, 2011. — 20 с. — укp.

Визначено провідні підходи до проблеми професійно-педагогічної підготовки майбутнього вчителя суспільствознавчих дисциплін. Обгрунтовано організаційно-педагогічні умови відповідної підготовки, що забезпечать формування готовності до використання дослідницької технології у майбутній професійній діяльності, компоненти, показники та рівні зазначеної готовності. Розроблено та впроваджено в навчальний процес університету курс "Дослідницька технологія навчання у суспільствознавчій освіті", конкурс студентських досліджень "Науковий дебют", наскрізну програму педагогічної практики, спрямованої на набуття досвіду використання дослідницької технології на уроках з суспільствознавчих курсів, методичні рекомендації для викладачів, апробовано методики збагачення змісту та форм організації дисциплін професійно-педагогічного циклу теорією та досвідом дослідницького підходу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С. р(4УКР)3
Шифр НБУВ: РА382627 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Єфименко Л. М. 
Виховання комунікативної толерантності майбутніх фахівців дошкільної освіти у процесі педагогічної практики / Л. М. Єфименко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено проблемі виховання комунікативної толерантності майбутніх фахівців дошкільної освіти у процесі педагогічної практики. Наукова новизна та теоретичне значення отриманих результатів:– вперше розроблено організаційно-методичну модель системи виховання комунікативної толерантності майбутніх фахівців дошкільної освіти у процесі педагогічної практики, що складається з мотиваційного, когнітивного, емоційного, діяльнісного компонентів цього складного особистісного утворення та критеріїв, показників і рівнів вихованості комунікативної толерантності майбутніх фахівців дошкільної освіти у процесі педагогічної практики; – визначено ключові поняття дослідження: «комунікативна толерантність майбутніх фахівців дошкільної освіти», «виховання комунікативної толерантності майбутніх фахівців дошкільної освіти»;– уточнено й конкретизовано сутність понять «виховання», «толерантність», «комунікація», «спілкування», «комунікативна толерантність», «педагогічна практика»;– здійснено цілісний науковий аналіз теоретичних засад виховання комунікативної толерантності майбутніх фахівців дошкільної освіти у процесі педагогічної практики;– подальшого розвитку набуло науково-методичне забезпечення дисциплін професійної підготовки та педагогічної практики майбутніх фахівців дошкільної освіти з метою виховання комунікативної толерантності.Результати впровадження організаційно-методичної моделі виховання комунікативної толерантності майбутніх фахівців дошкільної освіти у процесі педагогічної практики довели ефективність її впровадження. Відтак експериментально доведено, що розроблена організаційно-методична модель системи вихованості комунікативної толерантності майбутніх фахівців дошкільної освіти у процесі педагогічної практики сприяє підвищенню рівнів вихованості у них комунікативної толерантності. Результати та висновки дослідження можуть бути використані під час укладання підручників і навчальних посібників, розробки програм педагогічної практики, навчальних курсів із виховання комунікативної толерантності майбутніх фахівців дошкільної освіти; у практичній роботі викладачів закладів освіти, де здійснюється підготовка здобувачів освіти спеціальності 012 Дошкільна освіта, у психолого-педагогічних дослідженнях відповідної галузі, у роботі вихователів закладів дошкільної освіти.^UThe thesis is devoted to the problem of educating of communicative tolerance of future pre-school specialists in the process of pedagogical practice.Scientific novelty and theoretical significance of the obtained results:– for the first time an organizational and methodological educating model of the system of education of communicative tolerance of future pre-school specialists in the process of pedagogical practice was developed, consisting of motivational, cognitive, emotional, activity components of this complex personal education and criteria, indicators and levels of communicative tolerance of future pre-school specialists in the process of pedagogical practice;– the key concepts of the research are defined: «communicative tolerance of future pre-school specialists », «educating of communicative tolerance of future pre-school specialists»;– the essence of the concepts «education», «tolerance», «communication», «interaction», «communicative tolerance», «pedagogical practice» is specified;– a comprehensive scientific analysis of the theoretical educating foundations of communicative tolerance of future pre-school specialists in the process of pedagogical practice;– further development of scientific and methodological support of disciplines in educating of communicative tolerance to future pre-school specialists in order to cultivate communicative tolerance.In order to evaluate the effectiveness of the organizational and methodological system of educating communicative tolerance of future preschool education specialists in the process of pedagogical practice at the control stage of experimental work, repeated measurements of the indicators as during incoming rapid diagnostics, comparative analysis of changes and interpretation of research results.The results of the introduction of the organizational and methodological model of education of communicative tolerance of future specialists of preschool education in the process of pedagogical practice proved the effectiveness of its implementation.Therefore, it is experimentally proved that the developed organizational and methodological model of the system of education of communicative tolerance of future specialists of preschool education in the process of pedagogical practice helps to increase the levels of education of their communicative tolerance.Results and conclusions of the research can be used during the compiling textbooks and manuals, the development of pedagogical practice programs, training courses on the upbringing of communicative tolerance to future pre-school specialists; in the practical teachers' work of educational institutions, where the student's training in 012 Pre-school education, in psychological and pedagogical research in the relevant field, in the work of educators of pre-school education.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Іваненко О. О. 
Формування готовності до професійної діяльності майбутніх учителів фізичної культури у процесі змішаного навчання: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / О. О. Іваненко. — Б.м., 2024 — укp.

Актуальність дослідження обумовлена стрімким розвитком інноваційних технологій, появою моделей дистанційного й змішаного навчання, що доповнюють традиційне викладання у закладах вищої освіти новими моделями організації навчання. У процесі реформування і модернізації вищої педагогічної освіти базовим складником законодавчо-нормативних і кваліфікаційних вимог до сучасного вчителя, у тому числі й фізичної культури, стає здатність навчатися упродовж життя, адаптуватися до змінних умов суспільства, отримувати знання і навички цифрової грамотності. Ці зміни активізувалися у зв’язку з установленням карантинних обмежень в умовах пандемії COVID-19 та введенням воєнного стану в Україні. Тому професійно-педагогічна діяльність сьогодні вимагає від майбутнього фахівця фізичної культури послідовних дій, певної логіки мислення у новий і складний для України воєнний час реорганізації діяльності вищої школи.Наукова новизна отриманих результатів полягає в тому, що:—?вперше обгрунтовано й експериментально перевірено педагогічні умови формування готовності до професійної діяльності майбутніх учителів фізичної культури в процесі змішаного навчання; розроблена й реалізована в практиці ЗВО прогностична модель формування готовності до професійної діяльності майбутніх учителів фізичної у процесі змішаного навчання, котра презентована у вигляді ряду взаємо узгоджуваних блоків – концептуально-цільового, змістовно-процесуального та експериментально-результативного, що задали напрямки роботи і визначили методику формування досліджуваного феномена; —?уточнено сутнісні ознаки основних понять дослідження: професійна підготовка майбутніх учителів фізичної культури; готовність майбутнього учителя фізичної культури до професійної діяльності; педагогічні умови формування готовності до професійної діяльності майбутніх учителів фізичної культури в процесі змішаного навчання; структурні компоненти й показники досліджуваної якості; методологічні підходи формування готовності до професійної діяльності майбутніх учителів фізичної у процесі змішаного навчання;–?подальшого розвитку набуло вивчення й аналіз зарубіжного досвіду вищої освіти в аспектах професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури та змішаного навчання. Практичне значення отриманих результатів полягає в апробації прогностичної моделі й педагогічних умов формування готовності до професійної діяльності майбутніх учителів фізичної культури в процесі змішаного навчання; реалізації експериментальної програми формування готовності майбутніх учителів фізичної культури до професійної діяльності в умовах змішаного навчання.У дисертації уточнено зміст понятійно-категоріального апарату дослідження та структури готовності до професійної діяльності майбутніх учителів фізичної культури, у котрій виокремлено ряд компонентів (мотиваційний, когнітивний, операційно-діяльнісний, особистісний. Акцент зроблено на дослідженні змішаного навчання майбутніх учителів фізичної культури як цілісного освітнього підходу, інноваційної технології навчання в інтегрованому середовищі закладу вищої освіти, що ефективно об’єднує традиційні офлайн упливи викладачів на студентів й онлайн навчання із використанням електронних засобів і тактик із метою формування їх готовності до професійної діяльності. Доведено, що змішане навчання майбутніх учителів фізичної культури передбачає формування у них здатностей до активної самостійної навчальної діяльності, застосування на практиці інформаційно-комунікативних технологій і засобів навчання, розвиток умінь і навичок планування й контролю власної пізнавальної діяльності, що є основою для формування таких компетентностей як інформаційно-цифрова та прогностично-проєктувальна. Визначено особливості професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури у процесі змішаного навчання (орієнтація на розвиток не лише педагогічної, але й спортивної майстерності здобувачів вищої освіти; органічне поєднання в освітньому процесі традиційних та комп’ютерно зорієнтованих (активних й інтерактивних) методів навчання; відкриті можливості для покращення техніки виконання окремих фізичних вправ засобами онлайн занять). Вивчено й проаналізовано зарубіжний досвід професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури та змішаного навчання в таких країнах як Австрія, Данія, Канада, Нідерланди, Німеччина, США, Франція, Швейцарія тощо. Доведено, що в інших країнах світу освітні програми професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури зорієнтовані на запити стейкхолдерів, включають різні цикли дисциплін від загальнонаукових до спеціальних і спортивних та диференціюються на обов’язкові, частково елективні й повністю елективні. З’ясовано, що найбільш поширеними моделями змішаного навчання у закордонній освіті є «Face-to-Face Driver», «Rotation», «Flex», «Online Lab», «Self-blend», «Online Driver». Визначено, що означені моделі змішаного навчання є класичними, які обмежено використовуються у чистому вигляді та, зазвичай, комбінуються із іншими.^UThe relevance of the study is that because of the rapid development of innovative technologies, there is an emergence of distance and blended learning models that complement traditional teaching in higher education institutions with new models of learning organization. In the process of reforming and modernization of higher pedagogical education systems, the ability to learn throughout life, adapt to changing societal conditions, and acquire knowledge and skills in digital literacy is becoming a basic component of the legislative, regulatory, and qualificational requirements for a modern teacher, including physical education. These changes have been intensified due to the establishment of quarantine restrictions in the context of the COVID-19 pandemic and the introduction of martial law in Ukraine. Therefore, professional and pedagogical activity today requires consistent actions from the future specialists of physical education, and a certain logic of thinking in the new and difficult for Ukraine wartime reorganization of higher education.The scientific novelty of the obtained results is that:—?for the first time the pedagogical conditions for the formation of readiness for professional activity of future physical education teachers in the process of blended learning have been substantiated and experimentally tested; a prognostic model of formation of readiness for professional activity of future physical education teachers in the process of blended learning has been developed and implemented practically in higher education institutions, which is presented in the form of mutually consistent blocks – conceptual-target block, content-processual and experimental-resultant blocks, which set the directions of work and determine the methods.—?the next essential features of the basic concepts of the study have been clarified: professional training of future physical education teachers; readiness of future physical education teachers for professional activity; pedagogical conditions for the formation of readiness for professional activity of future physical education teachers in the process of blended learning; structural components and indicators of the studied quality; methodological approaches to the formation of readiness for professional activity of future physical education teachers in the process of blended learning;—?the study and analysis of foreign experience of higher education in the aspects of professional training of future physical education teachers and blended learning has been further developed. The practical significance of the results obtained is to aprobate the prognostic model and pedagogical conditions for the formation of future physical education teachers' readiness for professional activity in the process of blended learning, and to implement an experimental program for the formation of future physical education teachers' readiness for professional activity in blended learning.The dissertation clarifies the content of the conceptual and categorical apparatus of the study and the structure of readiness for professional activity of teachers of future physical education, which identifies a number of components (motivational, cognitive, operational, and personal). The emphasis is placed on the study of blended learning for future physical education teachers as a holistic educational approach, an innovative teaching technology in an integrated environment of a higher education institution that effeciently combines traditional offline teacher’s influence on students and online learning using electronic tools and tactics to form their readiness for professional activity. It has been proved that blended learning of future physical education teachers involves the formation of their abilities for active independent learning activities, the application of information and communication technologies and teaching aids in practice, the development of skills and abilities to plan and control their own cognitive activity, which is the basis for the formation of such competencies as information and digital and prognostic and design. The peculiarities of professional training of future physical education teachers in the process of blended learning have been determined. There is a focus on the development of not only pedagogical but also sports skills of higher education students; organic combination of traditional and computer-oriented (active and interactive) teaching methods in the educational process; open opportunities for improving the technique of performing individual physical exercises through online classes. The foreign experience of professional training of future physical education teachers and blended learning in such countries as Austria, Canada, Denmark, France, Germany, the Netherlands, Switzerland, the USA, and the United Kingdom has been studied and analyzed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Іванов М. Є. 
Організаційно-економічне забезпечення системи управління проектними ризиками в ІТ-компаніях: автореферат дис. ... д.філософ : 073 / М. Є. Іванов. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційна робота присвячена розробці теоретичних аспектів та удосконаленню методичних підходів і практичних рекомендацій щодо формування організаційно-економічного забезпечення системи управління проєктними ризиками в ІТ-компаніях. На підґрунті теоретичного узагальнення напрацювань вітчизняних та закордонних фахівців з питань управління ризиками в роботі визначено сутність та зміст цього поняття, виокремлено види ризиків, що виникають у сфері підприємницької діяльності та дано визначення їх ознакам.Доведено, що ризик притаманний усім сферам життя та діяльності людства, при цьому випадковість настання ризикової події не дає можливість заздалегідь точно визначити просторові та часові координати його виникнення. Саме від розуміння особливостей ризику залежить отримання прибутку суб’єктом господарювання. Вивчено різні трактування дефініції «ризик», встановлено, що ризик може бути пов’язаний з кількісною оцінкою негативних або позитивних наслідків, пов’язаний з невизначеністю або її наслідками. Ризик може розглядатися як відхилення фактичного результату від запланованого або прогнозованого. Ризик може являти собою можливість або ймовірність настання події. Тобто, ризик є об’єктивно-суб’єктивною категорією.Виконано порівняльний аналіз зарубіжних стандартів ризик-менеджменту.У ході дослідження запропоновано концептуальний підхід до формування системи управління проєктними ризиками, що передбачає синхронізацію всіх складових системи (елементів і процесів), яка містить мету, суб’єкти, об’єкти, засоби управлінського впливу, три основні функціональні підсистеми забезпечення (організаційну, економічну та поведінкову) та включає як обов’язкові етапи діагностики та моніторингу. Запропонований концептуальний підхід, на відміну від існуючих, включає етапи управління проектними ризиками, які дозволяють розвивати ефективні системи управління ризиками, вдосконалювати внутрішні процеси та стимулювати розвиток позитивної корпоративної культури. У межах запропонованого підходу побудовано алгоритм здійснення діагностики системи управління проєктними ризиками в ІТ-компаніях, послідовність етапів якого забезпечує виконання специфічних для ІТ-компаній завдань. Запропоновано організаційний підхід до формування команди проєкту, що базується на використанні сукупності методичних підходів (Scrum, Lean та Kanban), які, на відміну від існуючих, містять набір інструментів гнучкого управління проєктами, що дозволяє командам структурувати роботу та управляти нею на основі цінностей, практик та принципів. Означений підхід дозволив виокремити фактори, які впливають на ефективність діяльності проєктної команди в сфері ІТ та визначити основні проблеми, що виникають у процесі реалізації проєкту в ІТ-секторі. Доведено важливість відповідності компетентності «роботи в команді» та «вміння управляти командою», оскільки невідповідність одній з компетенцій призводить до незлагодженої командної роботи, тим самим негативно впливаючи на результат реалізації проєкту. Запропоновано науково-методичний підхід до оцінки проєктних ризиків ІТ-компаній, що базується на використанні комбінованого методу (передбачає поєднання експертного та статистичного методів), і містить п’ять послідовних взаємопов’язаних етапів: підготовка та проведення експертного опитування; обробка експертних оцінок; розрахунок імовірнісних характеристик проєктних ризиків; якісна оцінка проєктних ризиків; висновки та вибір проєкту. Запропонований підхід дозволяє здійснити кількісну та якісну оцінку проєктних ризиків, їх пріоритезацію, на цій основі ранжування проєктів та прийняття обґрунтованого рішення щодо вибору оптимального варіанту проєкту за критерієм ризику. На відміну від існуючих, запропонований підхід передбачає використання експертами трьох обов’язкових блоків ризиків (організаційний, економічний, поведінковий), компонентний склад яких дозволяє охопити сукупність ризиків (зовнішніх, внутрішніх, макро- та макрорівня, загальних та специфічних), що впливають на різні аспекти діяльності ІТ-компаній. Практичне використання запропонованого підходу забезпечить отримання комплексної інформації, необхідної для розробки відповідних заходів у процесі управління проєктними ризиками, що сприяє підвищенню ефективності прийняття управлінських рішень в ІТ-компанії.^UThe dissertation work is devoted to the development of theoretical aspects and improvement of methodological approaches and practical recommendations for the formation of organizational and economic support of the project risk management system in IT companies.On the basis of the theoretical generalization of the work of domestic and foreign experts on risk management, the essence and content of this concept is defined in the work, the types of risks arising in the field of business activity are distinguished and their characteristics are defined.It has been proven that risk is inherent in all spheres of human life and activity, while the randomness of the occurrence of a risk event does not make it possible to accurately determine the spatial and temporal coordinates of its occurrence in advance. It is from the understanding of the specifics of the risk that the profit of the business entity depends. Different interpretations of the definition of "risk" were studied, it was established that risk can be associated with the quantitative assessment of negative or positive consequences, associated with uncertainty or its consequences. Risk can be considered as a deviation of the actual result from the planned or predicted. Risk can be the possibility or probability of an event. That is, risk is an objective-subjective category.A comparative analysis of foreign risk management standards was performed.In the course of the study, a conceptual approach to the formation of a project risk management system was proposed, which involves the synchronization of all components of the system (elements and processes), which includes the goal, subjects, objects, means of managerial influence, three main functional subsystems of support (organizational, economic and behavioral) and includes as mandatory stages of diagnosis and monitoring. The proposed conceptual approach, unlike the existing ones, includes stages of project risk management, which allow developing effective risk management systems, improving internal processes and stimulating the development of a positive corporate culture.Within the framework of the proposed approach, an algorithm for diagnosing the project risk management system in IT companies is built, the sequence of stages of which ensures the performance of tasks specific to IT companies.An organizational approach to the formation of a project team is proposed, based on the use of a set of methodological approaches (Scrum, Lean and Kanban), which, unlike the existing ones, contain a set of flexible project management tools, which allows teams to structure work and manage it based on values, practices and principles.The defined approach made it possible to single out the factors that affect the effectiveness of the project team in the field of IT and to identify the main problems that arise in the process of project implementation in the IT sector. The importance of matching the competence of "teamwork" and "the ability to manage a team" has been proven, since the mismatch of one of the competencies leads to uncoordinated teamwork, thereby negatively affecting the result of project implementation.A scientific-methodical approach to the assessment of project risks of IT companies is proposed, which is based on the use of a combined method (which involves a combination of expert and statistical methods), and contains five successive interrelated stages: preparation and conducting of an expert survey; processing of expert assessments; calculation of probabilistic characteristics of project risks; qualitative assessment of project risks; conclusions and project selection. The proposed approach makes it possible to carry out a quantitative and qualitative assessment of project risks, their prioritization, on this basis, the ranking of projects and the adoption of a reasoned decision regarding the choice of the optimal project option according to the risk criterion. In contrast to the existing ones, the proposed approach involves the use by experts of three mandatory blocks of risks (organizational, economic, behavioural), the component composition of which allows covering the totality of risks (external, internal, macro- and macro-level, general and specific) affecting various aspects of IT companies.The practical use of the proposed approach will provide comprehensive information necessary for the development of appropriate measures in the process of project risk management, which contributes to increasing the efficiency of management decision-making in an IT company.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Іванова І.В. 
Підготовка майбутніх учителів до основ гендерної освіти старшокласників у процесі навчально-професійної діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / І.В. Іванова ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2007. — 21 с. — укp.

Розкрито суть і специфіку феноменів "гендерна освіта", "підготовка майбутніх учителів до основ гендерної освіти старшокласників". Виявлено компонентну структуру (когнітивний, особистісно-мотиваційний, операційно-діяльнісний), показники, а також охарактеризовано рівні підготовки майбутніх учителів до засад гендерної освіти старшокласників. Визначено та науково обгрунтовано педагогічні умови, що забезпечують ефективність даної підготовки. Розроблено й експериментально апробовано її модель.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч489.511.203 + Ч489.511.203
Шифр НБУВ: РА349499

Рубрики:

      
9.

Іванова Л.І. 
Підготовка майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-оздоровчої роботи з учнями загальноосвітніх навчальних закладів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.І. Іванова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 22 с. — укp.

Розглянуто проблему поліпшення ефективності професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-оздоровчої роботи з учнями загальноосвітніх навчальних закладів. Уточнено зміст понять "фізкультурно-оздоровча робота", "підготовка майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-оздоровчої роботи з учнями загальноосвітніх навчальних закладів". Розроблено структурно-логічну модель професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-оздоровчої роботи з учнями загальноосвітніх навчальних закладів. Уточнено зміст, форми, методи, встановлено критерії ефективності й обгрунтовано структурні компоненти (мотиваційний, когнітивний, діяльнісний, комунікативно-рефлексивний) професійної підготовки майбутніх учителів фізичної культури до фізкультурно-оздоровчої роботи з учнями загальноосвітніх навчальних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч514(4УКР) п91 + Ч514(4УКР) п91 + Ч514(4УКР) п91
Шифр НБУВ: РА349415

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
10.

Іванців О.Я. 
Підготовка студентів біологічних факультетів університетів до педагогічної діяльності в процесі вивчення фахових дисциплін: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.Я. Іванців ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі готовності студентів університету до застосування фахових предметних знань у педагогічній практиці. Встановлено рівні сформованості та критерії готовності студентів-біологів університету як майбутніх учителів. Виявлено дидактичні можливості успішної підготовки студенів-біологів університетів до педагогічної діяльності в умовах університетської освіти за рахунок педагогічного спрямування змісту, форм і методів навчання біологічних дисциплін, раціональної організації самостійної роботи студентів вивчення передового педагогічного досвіду учителів за матеріалами дослідження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р(4УКР)21 р(4УКР)3,022 + Ч489.518.5
Шифр НБУВ: РА310964 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Іванчук А.В. 
Підготовка майбутніх учителів трудового навчання до керівництва технічною творчістю школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / А.В. Іванчук ; Вінниц. держ. пед. ун-т ім. М.Коцюбинського. — Вінниця, 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему підготовки майбутніх учителів трудового навчання (ТН) до керівництва технічною творчістю школярів шляхом вивчення алгоритмічно-евристичної процедури розв'язання винахідницьких завдань (ВЗ) за умов використання проблемного навчання. Наведено наукові підходи до вивчення творчої технічної діяльності, розкрито зміст і функції творчих технічних завдань. Розроблено й обгрунтовано критерії готовності майбутніх учителів ТН до керівництва розв'язання ВЗ школярами, зокрема, ціннісно-мотиваційний, антрибутивний, функціональний і компонент гнучкості мислення. Запропоновано еволюційну систему проблемних ситуацій (ПС), яка забезпечує засвоєння основних ознак винахідницької діяльності (пропедивний етап) і процесуальну систему ПС, яка забезпечує здобуття вмінь алгоритмічного розв'язання ВЗ (основний етап) шляхом навчального відкриття. Проаналізовано та теоретично обгрунтовано зміст освіти в галузі винахідницької діяльності учнів і студентів, наведено критерії оцінювання готовності студентів до розв'язання ВЗ, які включають когнітивні, процесуальні, евристичні вміння.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266 р30 + Ч421.266 р30 + Ч421.266 р30
Шифр НБУВ: РА336180

Рубрики:

      
12.

Іванчук С. А. 
Теорія та практика професійної підготовки майбутніх вихователів до формування екологічно доцільної поведінки дітей дошкільного віку: автореферат дис. ... д.пед.н. : 13.00.04 / С. А. Іванчук. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації представлено результати теоретичного узагальнення та авторського наукового вирішення проблеми професійної підготовки майбутніх вихователів до формування екологічно доцільної поведінки дітей дошкільного віку, що полягає у розробці, обґрунтуванні й експериментальній перевірці в освітньому процесі вишу ефективності системи професійної підготовки здобувачів першого (бакалаврського) рівня вищої освіти до означеного сегменту професійної діяльності. Надано трактування основним дефініціям дослідження; систематизовано та проаналізовано джерельну базу вітчизняних та зарубіжних дослідників.Встановлено, що за сферами вияву екологічно доцільна поведінка становить інтегральну єдність трьох концептів: внутрішнього, яке детермінуює змістово-смислове наповнення двох наступних концептів; зовнішнього та діяльнісного.Здійснено дослідження проблеми професійної підготовки майбутніх вихователів до формування екологічно доцільної поведінки дітей дошкільного віку у педагогічному закладі вищої освіти в українському та зарубіжному науково-практичному доробку за відповідним алгоритмом (цільова, змістова, процесуально-діяльнісна та результативно-оцінна складові).Досліджено відповідні методологічні підходи (системний, синергетичний, особистісно-діяльнісний, аксіологічний, культурологічний, компетентнісний, середовищний і технологічний); принципи (загальнопедагогічні – цілеспрямованості, гуманізації, екологізації, системності, науковості, безперервності, інтегративності, варіативності та гнучкості, інноваційності, принцип практичного спрямування; специфічні – принцип етичної та естетично-емоційної вимірності, діалогізації освітньої взаємодії, урахування краєзнавчого та регіонального компонентів, принцип прямування від професійних очікувань до успіхів і досягнень усіх майбутніх фахівців дошкільної освіти в окресленому аспекті еколого-педагогічної діяльності)та методи навчання (діалогового, проєктного, інтерактивного, емапуермент-педагогіки): діалог, дискусія, проєктування, презентації, «круглий стіл», інтерактивні вправи, «ажурна пилка», «мозковий штурм», есе, педагогічні ситуації, навчально-дослідницькі і творчі завдання, наочно-практичні методи (розробка екобуків, екологічних прописів, екоінфобуклетів, вімельбух тощо).Визначено та схарактеризовано сутність педагогічних умов професійної підготовки майбутніх вихователів до формування екологічно доцільної поведінки дітей дошкільного віку.Змодельовано систему професійної підготовки майбутніх вихователів до формування екологічно доцільної поведінки дітей дошкільного віку, що складається з відповідних блоків (концептуально-цільовий, змістово-технологічний (мотиваційно-орієнтаційний, пізнавально-діяльнісний та екологічно активний етап), оцінювально-результативний), компонентів (аксіологічний, когнітивний, поведінковий, особистісний) та критеріях (ціннісно-мотиваційний, інформаційно-знаннєвий, діяльнісно-практичний, рефлексивно-оцінний). Схарактеризовано перспективні напрями для формування екологічно доцільної поведінки дошкільників здобувачів рівня вищої освіти магістр, формування їхнього екологічно безпечного способу життя, професійно-творчого потенціалу у здійсненні майбутньої педагогічної діяльності з розв’язання проблеми виховання екологічної особистості.Ключові слова: екоцентрична парадигма, сталий розвиток суспільства, екологічна освіта, екологічно доцільна поведінка, екологічно доцільна поведінка дітей дошкільного віку, готовність до формування екологічно доцільної поведінки дітей дошкільного віку, професійна підготовка майбутніх вихователів до формування екологічно доцільної поведінки дітей дошкільного віку, система професійної підготовки майбутніх вихователів до формування екологічно доцільної поведінки дітей дошкільного віку.^UThe thesis presents the results of a theoretical generalization and the author’s scientific solution to the problem of vocational training of future educators for the formation of ecologically appropriate behaviour of children of the preschool age, which consists of the development, substantiation, and experimental verification of the efficiency of the system of vocational training of applicants of the first (Bachelor’s) level of higher education to the specified segment of professional activity in the educational process of the institution of higher education. The interpretation of the main definitions of the research study is given; the source base of domestic and foreign researchers is systematized and analysed.It has been established that according to the spheres of manifestation, ecologically appropriate behaviour constitutes an integral unity of three concepts: the internal one, which determines the content-meaning of the following two concepts; the external and operational ones.The study of the problem of vocational training of future educators for the formation of ecologically appropriate behaviour of children of the preschool age in a pedagogical institution of higher education in Ukrainian and foreign scientific and practical development has been carried out according to the appropriate algorithm (target, content, process-activity, and result-evaluation components).The corresponding methodological approaches (systemic, synergetic, personal-activity, axiological, culturological, competence-based, environmental and technological) have been studied; the principles (general pedagogical – of purposefulness, humanization, ecologization, consistency, scientific character, continuity, integrativity, variability and flexibility, innovation, the principle of practical sense; the specific principles – the principle of ethical and aesthetic-emotional measurability, the dialogization of educational interaction, taking into account local history and regional components, the principle of directing from vocational expectations to the successes and achievements of all future specialists in preschool education in the designated aspect of ecological and pedagogical activities) and teaching methods (dialogue, project, interactive, empowerment pedagogy): dialogue, discussion, designing, presentation, “round table”, interactive exercises, “openwork saw”, “brainstorming”, essay, pedagogical situations, educational-research and creative tasks, visual and practical methods (development of ecobooks, ecological copybooks, ecoinfobooklets, wimmelbooks, etc.). The essence of the pedagogical conditions of vocational training of future educators for the formation of ecologically appropriate behaviour of children of the preschool age is defined and characterized.The system of vocational training of future educators for the formation of ecologically appropriate behaviour of children of the preschool age, consisting of the appropriate blocks (conceptual-target, content-technological (motivational-orientational, cognitive-active and ecologically active stage), evaluation-resultative)), components (axiological, cognitive, behavioural, personality) and criteria (value-motivational, informational-knowledge, activity-practical, reflective-evaluative).The prospective directions for the formation of ecologically appropriate behaviour of children of the preschool age of applicants for the second (Master’s) level of higher education, the formation of their ecologically safe lifestyle, professional and creative potential in the implementation of future pedagogical activities to solve the problem of educating an ecological personality are characterized.Keywords: ecocentric paradigm, sustainable development of society, ecological education, ecologically appropriate behaviour, ecologically appropriate behaviour of children of preschool age, readiness for the formation of ecologically appropriate behaviour of children of preschool age, vocational training of future educators for the formation of ecologically appropriate behaviour of children of preschool age, system of vocational training of future educators to formation of ecologically appropriate behaviour of children of preschool age.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Іваньо Ю. Ю. 
Підготовка учнів 8 - 9 класів до вибору професій типу "людина - художній образ" у взаємодії загальноосвітньої школи та коледжу мистецтв: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.07 / Ю. Ю. Іваньо ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. — Т., 2011. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність поняття "готовність до вибору майбутньої професії", визначено структуру, показники та рівні готовності учнів до вибору професій типу "людина - художній образ" і методика її оцінювання. Обгрунтовано й експериментально перевірено організаційно-педагогічні умови формування готовності учнів 8 - 9-х класів до вибору професій типу "людина - художній образ", що реалізовувались у процесі спільної діяльності середньої загальноосвітньої школи та коледжу мистецтв як структурні елементи педагогічної технології підготовки учнів до вибору майбутньої професії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6 + Ч421.52 + Щ10 р(4УКР)23-3
Шифр НБУВ: РА384136 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
14.

Івлєв О. М. 
Професійно-прикладна фізична підготовка майбутніх інспекторів ДАІ до застосування силового впливу: автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.02 / О. М. Івлєв ; Харк. держ. акад. фіз. культури. — Х., 2010. — 21 с. — укp.

Вперше встановлено механізм дії основних чинників, які обумовлюють процес формування та розвитку професійно значущих психофізичних якостей курсантів ВНЗ МВС України, які виконують службові обов'язки інспекторів ДАІ. Визначено, що зростання показників фізичних і психологічних якостей, рівня фізичної підготовленості та в цілому готовності майбутніх інспекторів ДАІ щодо виконання оперативно-службових задач можливе за умов моделювання під час навчання екстремальних ситуацій, максимально наближених до реальних сутичок зі злочинцями. Експериментально обгрунтовано необхідність використання даної методики у процесі професійно-прикладної фізичної підготовки курсантів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.7
Шифр НБУВ: РА375275 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Ігнатенко С.О. 
Підготовка майбутніх учителів фізичного виховання до формування моральних якостей молодших школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / С.О. Ігнатенко ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2007. — 21 с. — укp.

Визначено суть і компонентну структуру готовності майбутніх учителів фізичного виховання до формування моральних якостей молодших школярів. Наведено визначення понять "мораль", "моральна вихованість", "моральні якості", "професійно-моральна культура вчителів". Визначено критерії, показники, якісні характеристики рівнів зазначеної готовності. Розроблено модель підготовки майбутніх учителів фізичного виховання до формування моральних якостей цих школярів та визначено педагогічні умови її реалізації. Розроблено й експериментально апробовано методику діагностики рівнів сформованості даної готовності. Розроблено й апробовано спецкурс "Основи формування моральних якостей молодших школярів засобами фізичної культури".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч51 р31(4УКР) + Ч51 р31(4УКР) + Ч51 р31(4УКР)
Шифр НБУВ: РА349433

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Ірхіна Ю. В. 
Формування професійної толерантності майбутніх викладачів вищої школи: автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.04 / Ю. В. Ірхіна ; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського. — О., 2011. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблему підготовки магістрантів як майбутніх викладачів вищої школи (ВШ). Висвітлено теорію та практику підготовки викладачів ВШ у практиці вітчизняної та закордонної системи вищої освіти, проаналізовано стан підготовки магістрантів як викладачів у терії і практиці ВШ, подано визначення поняття "професійна толерантність майбутніх викладачів вищої школи", "підготовка магістрантів до викладацької діяльності". Описано структуру (когнітивний, емоційний, діяльнісний компоненти), критерії (усвідомленість і усталеність прояву) та рівні (високий, середній, низький) професійної толерантності, педагогічні умови її формування (набуття досвіду самовизначення у цілях, змісті та способах викладацької діяльності; опанування навичок полісуб'єктного і діалогічного спілкування у процесі навчання; рефлексія педагогічної діяльності) та методику їх реалізації у процесі підготовки магістрантів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч481.421
Шифр НБУВ: РА382052 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Іщенко В.І. 
Підготовка майбутнього вчителя природничих дисциплін до самоосвітньої діяльності: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.І. Іщенко ; Черкас. нац. ун-т ім. Б.Хмельницького. — Черкаси, 2009. — 20 с. — укp.

Розкрито теоретичні й організаційно-методичні основи підготовки майбутніх учителів природничих дисциплін до самоосвітньої діяльності, розробку моделі процесу підготовки та експериментальної перевірки її ефективності у ВНЗ III - IV рівнів акредитації. У процесі реалізації завдань дослідження, зокрема, аналізу вітчизняного досвіду та наукової літератури з проблеми, виявлення етапів стаеовлення ідеї самоосвітньої діяльності вчителя природничих дисциплін, з'ясування сучасного стану підготовленості майбутніх учителів природничих дисциплін до самоосвітньої діяльності й окреслення в ньому основних проблем, визначено основні позитивні результати та підтверджено в цілому гіпотезу дослідження. Експериметально перевірено ефективність впровадження запропонованої моделі у навчально-виховному процесі ВНЗ III - IV рівнів акредитації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Б.р(4УКР)21р3 +
Шифр НБУВ: РА366271

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Іщук О.Ю. 
Психологічна підготовка вагітної жінки до перших пологів: автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.Ю. Іщук ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2008. — 19 с. — укp.

Досліджено особливості феномену психологічної готовності вагітної жінки до перших пологів і майбутнього материнства. Розкрито сутність поняття материнської ідентичності як психологічного новоутворення розвитку материнської сфери, яка є не лише її ядром, а й одним із ключових аспектів формування особистісної ідентичності жінки. Розглянуто вплив індивідуальних і вікових особливостей вагітної жінки на сприймання нею власної вагітності та рівень її психологічної готовності до майбутніх пологів і материнства. Зроблено експериментальну діагностику залежності між типами сприймання та налаштування до пологів і стилями підготовки до материнства. Розроблено й апробовано програму психологічного супроводу вагітності, в якій одним з основних завдань є підготовка жінки до пологів. Створено експрес-програму психологічної підготовки до пологів. Проаналізовано результати роботи психолога щодо підготовки жінок до пологів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю937.31 + Ю949.2 + Р716.116 +
Шифр НБУВ: РА358419

Рубрики:

      
19.

Авдєєва О. Ю. 
Підготовка майбутнього вчителя хімії до формування гностичних умінь в учнів у позакласній діяльності / О. Ю. Авдєєва. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації здійснено наукове обґрунтування, розробку та практичне розв'язання проблеми підготовки майбутнього вчителя хімії до формування гностичних умінь в учнів у позакласній діяльності. Визначено наукові підходи до проблеми формування гностичних умінь майбутніх учителів хімії, комплексне застосування яких забезпечує реалізацію поставлених мети і завдань дослідження. Обґрунтовано провідні педагогічні умови формування готовності майбутнього вчителя хімії до формування гностичних умінь в учнів у позакласній діяльності. З'ясовано сутнісні характеристики підготовки майбутнього вчителя хімії до формування гностичних умінь в учнів у позакласній діяльності та визначено структурні компоненти готовності: мотиваційно-ціннісний, змістовий, організаційно-діяльнісний, результативно-рефлексивний. Створено класифікацію гностичних умінь учнів (гностико-операційні, гностико-технічні, гностико-організаційні, гностико-комунікативні) і гностичних умінь майбутнього вчителя хімії (інтелектуальні, експериментальні, гностико-методичні, гностико-комунікативні). Визначено критерії готовності майбутнього вчителя хімії до формування гностичних умінь в учнів: ціннісно-спонукальний, когнітивний, діяльнісно-практичний, оцінно-рефлексивний. Розроблено авторську модель підготовки майбутнього вчителя хімії до формування гностичних умінь в учнів у позакласній діяльності, яка включає п'ять взаємопов'язаних і взаємодоповнюючих блоків: цільовий, методологічний, змістовий, організаційно-процесуальний, оцінно-рефлексивний. Результати експериментальної перевірки впровадження моделі підготовки майбутнього вчителя хімії до формування гностичних умінь в учнів у позакласній діяльності засвідчили її ефективність: на початковому етапі експериментального навчання контрольна й експериментальна групи були однорідні за всіма показниками, а в ході експериментального навчання підвищувалась їх різнорідність, що пояснюється запровадженням розробленої авторської моделі підготовки майбутнього вчителя хімії до формування гностичних умінь в учнів у позакласній діяльності та підтверджується її ефективністю.^UA scientific justification, development and practical solution to the problem of training a future Chemistry teacher for the formation of gnostic skills in students in extracurricular activities were accomplished in the dissertation. Scientific approaches to the problem of gnostic skills' formation of future Chemistry teachers are defined, the complex application which provides realization of the set purposes and tasks of research. The leading pedagogical conditions of formation of readiness of the future Chemistry teacher for the formation of gnostic skills at pupils in extracurricular activities are justified. The essential characteristics of preparation of the future Chemistry teacher for formation of gnostic skills at pupils in extracurricular activity are found out and structural components of readiness are defined: motivational-value, semantic, organizational and activity, effective-reflexive. The classification of gnostic skills of students (gnostic-operational, gnostic-technical, gnostic-organizational, gnostic-communicative) and gnostic skills of the future Chemistry teacher (intellectual, experimental, gnostic-methodical, gnostic-communicative) is created. The criteria of readiness of the future Chemistry teacher for the formation of gnostic skills in students are determined: value-motivating, cognitive, activity-practical, evaluative-reflexive. An author's model of preparing a future Chemistry teacher for the formation of gnostic skills in students in extracurricular activities is elaborated, which includes five interrelated and complementary blocks: target, methodological, semantic, organizational-procedural, evaluation-reflexive. The results of experimental testing of the model of preparation of future Chemistry teachers for the formation of gnostic skills in students in extracurricular activities showed its effectiveness: at the initial stage of experimental training control and experimental groups were homogeneous in all respects, and during experimental training their diversity increased, which is explained by the introduction of the elaborated author's model of preparation of the future Chemistry teacher for the formation of gnostic skills in students in extracurricular activities and is confirmed by its effectiveness.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Авксентьєва О.І. 
Професійно-лінгвістична підготовка іноземних фахівців у Франції: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.І. Авксентьєва ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено процес професійно-лінгвістичної підготовки іноземних фахівців у Франції. Науково обгрунтовано концептуальні засади застосування мистецьких педагогічних технологій навчання у французьких професійно-лінгвістичних центрах. Доведено актуальність і необхідність використання інноваційних педагогічних технологій формування професійно-лінгвістичної компетентності фахівців, зокрема, інтегрування пісенних демаршів у традиційну систему професійно-орієнтованого навчання французької мови, що стимулює мотиваційно-спонукальну, навчальну, когнітивну, метакогнітивну, виховну, орієнтувальну, компенсаторну, соціоафективну функції. Показано, що дані технології забезпечують прискорене подолання мовних бар'єрів, поглиблене вивчення фонетики, розвиток мовленнєвого слуху, активну опору на артикуляційні відчуття, що гарантують якісні показники навчання, формування комунікативної компетенції іноземних громадян та їх активне функціонування на міжнародному ринку праці.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч484(4ФРА) + Ш1 р31(4ФРА) +
Шифр НБУВ: РА344639

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського