Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (70)Реферативна база даних (305)Книжкові видання та компакт-диски (105)
Пошуковий запит: (<.>K=ВЕРТОЛ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 11
Представлено документи з 1 до 11

      
Категорія: Транспорт   
1.

Бердочник В.А. 
Аеродинамічні характеристики несучого гвинта на критичних режимах обтікання: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.01 / В.А. Бердочник ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Удосконалено числовий метод визначення аеродинамічних характеристик несучого гвинта (НГ), побудований на основі нелінійної нестаціонарної вихрової лопатевої теорії. Розроблено модель локального за часом і простором зриву з передньої кромки окремих перерізів лопатей. Одержано можливість урахування нелінійних за кутом атаки та числом Маха аеродинамічних характеристик профілів лопаті. Розроблено універсальну концепцію побудови геометрії, кінематики та динаміки несучих поверхонь у математичній моделі НГ з шарнірним кріпленням лопатей, що дозволяє розширити межі проведення параметричних досліджень. Вивчено поведінку несучих гвинтів серійних вертольотів на критичних режимах їх обтікання, одержано якісну картину явищ, кількісні сумарні та розподілені аеродинамічні характеристики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О553.21-011 +
Шифр НБУВ: РА335209

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
2.

Волков Д.І. 
Визначення потужності турбовальних двигунів за вимірюваними термогазодинамічними параметрами: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.07.05 / Д.І. Волков ; Нац. аерокосм. ун-т ім. М.Є.Жуковського "Харк. авіац. ін-т". — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Розроблено й апробовано методи визначення потужності турбовальних двигунів за вимірюваними параметрами з використанням спостерігачів на основі математичної моделі двигунів. Показано, що ефективним шляхом підвищення якості управління турбовальним двигуном і, відповідно, його ресурсу є застосування в контурі керування спостерігача крутного моменту (потужності) на валу вільної турбіни двигуна. Запропоновано комплексне розв'язання проблеми оцінювання (спостереження) крутного моменту за вимірюваними газодинамічними параметрами на усталених і перехідних режимах на основі спостерігача з використанням квазілінійної динамічної багаторежимної моделі дводвигунової вертолітної силової установки. Запропоновано методику формування вимог до вихідних даних під час синтезу спостерігача крутного моменту на піставі структурного аналізу похибки спостерігача з урахуванням впливу відмінностей двигуна та його вузлів від типового зразка.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О551.41-014 +
Шифр НБУВ: РА344898

Рубрики:

      
3.

Швець А.В. 
Обгрунтування психофізіологічних критеріїв прогнозування професійної придатності військових пілотів до участі у миротворчих операціях: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.02.01 / А.В. Швець ; Ін-т медицини праці АМН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Розроблено нові підходи щодо вирішення актуальної гігієнічної проблеми прогнозування професійної придатності військових пілотів до участі у миротворчих операціях. Наведено оцінку професійної діяльності миротворців льотного складу в Ліберії за показниками шкідливості, важкості та напруженості. Виділено три інтегральні факторні моделі, що характеризують професійно важливі психофізіологічні, психологічні, соціально-значимі якості вертольотчиків-миротворців, з використанням яких встановлено ефективність діяльності військових пілотів. Виявлено особливості їх особистісних характеристик, формування яких забезпечує успішної миротворчої діяльності. На піставі вивчення професійно важливих психофізіологічних та особистісних якостей розроблено детальний багаторівневий алгоритм прогнозування професійної придатності вертольотчиків до участі у миротворчих операціях з використанням системи інтегральних рейтингових оцінок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р124.412 + Ю941.3 + Ц65,8(4УКР)-331 +
Шифр НБУВ: РА354480

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
4.

Галас О.С. 
Розробка методів аналізу та гасіння нелінійних коливань стрижневих систем: автореф. дис... канд. техн. наук: 01.02.04 / О.С. Галас ; НАН України. Ін-т пробл. машинобудування ім. А.М.Підгорного. — Х., 2008. — 19 с. — укp.

Одержано рівняння нелінійних згинно-крутильних коливань стрижня довільного поперечного перерізу з урахуванням депланації. Зроблено припущення, що центри тяжіння та згину поперечного перерізу знаходяться у різних точках. Обгрунтовано дискретну модель стрижня з шістнадцятьма ступенями свободи. Дискретизацію проведено за методом Бубнова - Гальоркіна. Для дослідження нелінійних коливань лопаті вертольота використано метод нелінійних нормальних форм Шоу - П'єра у поєднанні з методом багатьох масштабів. Побудовано скелетні криві вільних коливань лопаті та поверхні нелінійних нормальних форм. Встановлено, що урахування депланації призводить до збільшення впливу нелінійної інерційності на коливання стрижня. З'ясовано, що у разі відсутності врахування депланації пріоритетного значення у коливному процесі набуває геометрична нелінійність. Досліджено нелінійні коливання руки маніпулятора як пружного стрижня. Одержано рівняння нелінійних просторових коливань стрижня з урахуванням умови нерозтяжності нейтральної лінії. Доведено, що скелетні криві вільних коливань є жорсткими, оскільки внесок геометричної нелінійності у коливання більший. Обгрунтовано можливість гасіння згинних коливань стрижня за допомогою ферми Мізеса. Розглянуто два види руху в нелінійній системі, які реалізують ефективне гасіння коливань. Виявлено можливість гасіння згинних коливань стрижня за допомогою суттєво нелінійного гасителя, який є окремим випадком ферми Мізеса. Для розрахунку рухів, які реалізують ефективне гасіння, застосовано метод нелінійних нормальних форм коливань Розенберга - Каудерера. Знайдено локалізовану форму нормальних коливань в конфігураційному просторі. Виявлено, що у даному режимі відбувається найбільш ефективне гасіння коливань. Розроблено метод напівактивного гасіння коливань. Одержано амплітудно-частотні характеристики систем з напівактивним гасителем, які свідчать про суттєве зниження амплітуд коливань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К412.024 +
Шифр НБУВ: РА358423

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
5.

Горбатюк О. Д. 
Синтез систем забезпечення стійкості та керованості пілотованих і безпілотних вертольотів в умовах невизначеності: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.03 / О. Д. Горбатюк ; МОНМС України, Нац. авіац. ун-т. — К., 2011. — 20 с.: рис. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О541.2-014
Шифр НБУВ: РА385430 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Компанієць О.А. 
Система забезпечення працездатності осіб льотного складу Збройних Сил: автореф. дис... д-ра мед. наук: 14.02.01 / О.А. Компанієць ; Держ. установа "Ін-т медицини праці АМН України". — К., 2009. — 35 с. — укp.

Обгрунтовано нове вирішення науково-практичної проблеми створення ефективної системи забезпечення працездатності осіб льотного складу Збройних Сил. Наведено фізіолого-гігієнічну характеристику умов праці льотчиків, штурманів, вертольотчиків залежно від типу літальних апаратів. Вперше проведено оцінювання працездатності осіб льотного складу за показниками важкості, шкідливості та напруженості трудового процесу. Визначено особливості формування здоров'я авіаційних фахівців. Досліджено психофізіологічні функції організму осіб льотного складу залежно від віку, годин нальоту, професійного класу та спеціалізації. Експериментально підтверджено синергетичну залежність фізіологічних і патологічних реакцій з боку слухового та вестибулярного рецепторів. Розроблено індикатори та методику визначення критичного функціонального стану льотчиків (вертольотчиків) за показниками постурометрії. Обгрунтовано рекомендації щодо підвищення ефективності діяльності та професійної придатності осіб льотного складу за показниками функціонального стану вестибулярного аналізатора.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р89(4УКР) + Р129(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА362983

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Маракушин А.І. 
Фізична підготовка курсантів-вертолітників у період допольотного навчання: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / А.І. Маракушин ; Львів. держ. ін-т фіз. культури. — Л., 2006. — 21 с. — укp.

Досліджено процес фізичної підготовки курсантів-вертолітників у період допольотного навчання. Розроблено методику та програму фізичної підготовки курсантів-вертолітників у даний період. Висвітлено зміст, форми організації, методи та засоби фізичної підготовки курсантів-вертолітників у зазначений період. Створено системну модель процесу фізичної підготовки курсантів-вертолітників впродовж допольотного навчання. Установлено залежність готовності даних курсантів до перших самостійних польотів від рівня розвитку спеціальних і професійно важливих фізичних якостей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.153.18 +
Шифр НБУВ: РА345228

Рубрики:

      
8.

Пашковський С. М. 
Розробка критеріїв психофізіологічної експертизи осіб льотного складу. / С. М. Пашковський. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертаційній роботі наведене теоретичне узагальнення і нове вирішення актуальної проблеми щодо розробки критеріїв психофізіологічної експертизи осіб льотного складу в залежності від типу літального апарату, що є важливим для підвищення боєздатності Збройних Сил України. Показано залежність робочого навантаження пілотів в залежності від типу літального апарату. Виявлено суттєвіший вплив комплексу факторів напруженості праці на вертольотчиків в порівнянні з іншими пілотами, який сформовався під час бойових дій за рахунок більшого польотного навантаження на вертольотчиків. Встановлено, що професійно важливі психофізіологічні якості пілотів (концентрація уваги, орієнтація в просторі, врівноваженість нервових процесів, кількість прийнятих помилкових рішень), які постійно тренуються в ході виконання польотів з віком не погіршуються, а навпаки покращуються. Виділено комплекс психофізіологічних характеристик, чутливих до зміни стану здоров'я військових пілотів, і показано наявність чітких відмінностей в рівні виразності професійно важливих якостей в полярних групах: «здоровий-хворий». Виявлено особливості розподілу льотчиків, що експлуатують різні типи літальних апаратів, за параметром ефективність діяльності. Показано, що комплекси інформативних психофізіологічних якостей для оцінки професійної придатності льотчиків, що експлуатують різні типи літальних апаратів, суттєво відрізняються як за своїм складом, так і рівнем розвитку цих якостей. Розроблено двоетапну інформаційну технологію, яка враховує негативні зміни психофізіологічних характеристик, що супроводжують погіршення стану здоров'я та критерії професійної придатності пілотів до експлуатації різних типів літальних апаратів. Розроблено рекомендації щодо організації клінічного маршруту та проходження процедури психофізіологічної експертизи. Показано, що своєчасне надання лікарю інформації щодо застосування лікувально-діагностичних, тренувальних та реабілітаційних заходів сприятиме збереженню працездатності пілота, збільшенню його професійного довголіття, підвищенню боєздатності Збройних Сил України.^UThe thesis presents the theoretical generalization and a new solution to the topical problem related to developing the criteria for the psychophysiological expert examination of the flight crew members depending on the aircraft type, which proves important for increasing the combat efficiency of the Armed Forces of Ukraine. The dependence of the workload of the pilots depending on the aircraft type is shown. The author reveals the significant effects of the complex of factors of labour intensity on the helicopter pilots as compared to the pilots of fighter, reconnaissance, assault and bomber aviation which were formed at the expense of the greater flight loads of helicopter pilots during combat air operations. It has been established that the availability of the considerable diversity in the perceptions of the pilots under the effects of separate working environment factors (“the shift system of work”, “the monotony of work” etc.) stipulates the importance of carrying out their thorough selection and monitoring of the psychophysiological qualities for the timely identification of the individuals with disadaptation symptoms, which can considerably prevent decreasing the combat efficiency of the flight units. The author also reveals the existence of the development heterochrony of professionally important qualities in the pilots operating various aircraft types in the process of their military service which is manifested in the indices of the balance of nervous processes, the orientation in space, attention and short-term memory in pilots. In helicopter pilots it is manifested in the form of the tendency towards the change in the balance of nervous processes, the reliability of activities and other psychophysiological parameters. It has been established that a permanent training in the course of flight and other service tasks proves to be a significant mechanism of improving professionally important psychophysiological qualities of pilots (concentration of attention, orientation in space, balance of nervous processes, number of erroneous decisions taken). As a rule, these qualities do not deteriorate with age, but, on the contrary, tend to improve in specific cases.The author singles out a complex of psychophysiological characters which are sensitive to the change in the health state of the pilots, and shows the availability of sharp distinctions on the level of manifestation of professionally important qualities in “healthy-sick” polar groups. It has also been established that most part of these characters does not depend on the age of pilots. The research reveals the latent integral psychophysiological characters “freshness-exhaustion”, “activation”, and “tolerance-adynamia”which reflect the availability of psychophysiological deviance in pilots under the deterioration of their health. The author has developed the solution rules which make it possible to determine the availability of initial preclinical disturbances of the state of health in pilots. The application of these rules in the practice of the flight medical expert examination will contribute to the early diagnostication of disturbances in the functional state of servicemen with the aim of taking timely measures for preserving their health. The thesis reveals the peculiarities of the distribution of pilots operating various aircraft types in accordance with the parameters of their activity efficiency. The above serves as the basis for identifying the incongruent (as to their composition) complexes of the informative psychophysiological qualities and determines the limiting boundaries of fluctuations which are used for assessing the professional suitability of pilots operating various aircraft types. The solution rules for prognosticating the efficiency of the work of pilots with various levels of suitability for their professional activities have been developed. The author has also developed the two-phase information technology which takes into account both the potential early negative changes in the pilots' psychophysiological characters accompanied by their health deterioration and the criteria for the professional suitability of pilots for operating various aircraft types. The recommendations related to organizing the clinical route and the procedure of the psychophysiological expert examination have been developed.The research proves that informing the doctor about the level of the pilot professional suitability and the potential shifts in his psychophysiological functions will make it possible to improve the techniques of his health recovery. The timely application of adequate prophylactic, treatment, diagnostic, training and rehabilitation measures which are based on using this information will contribute to preserving the pilot's performance, increasing his professional longevity and enhancing the combat efficiency of the Armed Forces of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Барвіцький П. П. 
Закономірності формування структури конструкційних ударостійких матеріалів на основі тугоплавких боридів в умовах термобаричного спікання / П. П. Барвіцький. — Б.м., 2021 — укp.

В роботі вирішено актуальну науково-технічну задачу по встановленню закономірностей формування структури композиційних матеріалів на основі тугоплавких боридів (-AlB12, AlB12C2, AlB12C2TiB2, B4C, B4CSiC) в термобаричних умовах (30 МПа і 2 ГПа, у діапазоні температур 1200-2200 С), в результаті чого розроблено нові легкі ударостійкі матеріали для засобів індивідуального захисту, захисту вертольотів та літаків, де вага захисних елементів є одним з визначальних факторів, а також для інших застосувань.Вивчення закономірностей впливу добавок C, TiC та SiC на структуру та властивості матеріалів на основі -AlB12 і B4C дозволили створити композити на з механічними характеристиками, що перевершують або знаходяться на рівні гарячепресованого карбіду бору, складів: (1) B4С – 22 % SiC (зі стехіометрією B3,64CSi0,01 – матричної фази і SiC1,07 – включень) густиною  = 2,63 г/см3, з твердістю за Віккерсом НV (49 Н) = 34,6 ±0,5 ГПа, тріщиностійкістю K1с (49 Н) = 5,4 МПа•м1/2, K1с (при три точковому згині) = 7,4 МПа•м1/2, границею міцності під час згинання Rbm = 474 МПа, міцністю під час стиску Rcm = 1878 МПа, міцністю на розтяг Rm = 386 МПа та логарифмічним декрементом коливань  = 1,45 % і модулем Юнга E = 521 ГПа; (2) AlB12C2 – 22 % TiB2 – 4 % Al2O3 (зі стехіометрією Al0,17B4,55C2O0,04N0,21 – матричної фази та TiB2,58C0,8Al0,02 і Al2O3,79B2,04C0,8 – включень) з  = 3,2 г/см3, НV (49 Н) = 37,7 ±6,7 ГПа, K1с (49 Н) = 6,9 ±0,6 МПа•м1/2, KIс (при триточковому згині) = 6,1 МПа•м1/2, Rbm = 646 МПа, Rcm = 1143 МПа, Rm = 515 МПа,  = 1,44 % і модулем Юнга E = 509 ГПа. Зроблено висновок про те, що високий рівень механічних властивостей було досягнуто за рахунок формування твердих розчинів. Результати підтверджені актами випробування від ФМІ НАН України та НТЦ «Композиційні матеріали» при ІПМ НАН та двома патентами України.^UThe actual scientific and technical problem connected with establishment of regularities of structure formation of refractory-borides-based composite materials on (-AlB12, AlB12C2, AlB12C2–TiB2, B4C, B4C–SiC) in thermobaric conditions (30 MPa and 2 GPa, in the temperature range 1200-2200 С) has been solved, resulting in the development of new lightweight impact-resistant materials for personal protective equipment, protection of helicopters and aircrafts, where the weight of protective elements is one of the determining factors, as well as structural ceramics for nuclear power plants, abrasive nozzles, ceramic bearings, friction pairs operating in aggressive environments, etc. The study of the regularities of C, TiC and SiC additives influence on the structure and properties of materials based on -AlB12 and B4C allowed to create composites with mechanical characteristics that exceed or are at the level of hot-pressed boron carbide, with following compositions:(1) B4C–22 wt.% SiC (with approximate stoichiometry B3.64CSi0.01 of matrix phase and SiC1.07 of inclusions) specific density  = 2.63 g/cm3, with Vickers microhardness HV (49 N) = 34.6 ±0.5 GPa, fracture toughness K1с (49 N) = 5,4 MPam1/2, K1с (with three-point bending) = 7.4 MPam1/2, bending strength Rbm = 474 MPa, compressive strength Rcm = 1878 MPa and ultimate tensile strength Rm = 386 MPa, logarithmic decrement  = 1,45 % and Young's modulus E = 521 GPa; (2) AlB12C2–22 wt.% TiB2–4 wt.% Al2O3 (with approximate stoichiometry Al0.17B4.55C2O0.04N0.21 – matrix phase and TiB2.58C0.8Al0.02 and Al2O3.79B2.04C0.8 inclusions) with  = 3.2 g/cm3, HV (49 N) = 37.7 ±6.7 GPa, K1с (49 N) = 6.9 ±0.6 MPam1/2, KIс (by three-point bending) = 6.1 MPam1/2, Rbm = 646 MPa, Rcm = 1143 MPa, Rm = 515 MPa,  = 1,44 % and with Young's modulus E = 509 GPa. A high level of mechanical properties was achieved due to the formation of solid solutions.The results are confirmed by the Test Reports from the FMI of the NAS of Ukraine and the STC "Composite Materials" at IPM NAS and by two patents of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Бершадська Ю. В. 
Правове регулювання трудової діяльності фахівців льотного складу державної авіації України: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Ю. В. Бершадська. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячено проблемі правового регулюваннятрудової діяльності фахівців льотного складу державної авіації України. Удисертації наведено теоретичне узагальнення та нове вирішення науковогозавдання, яке полягає у тому, щоб з’ясувати сутність та особливостіправового регулювання трудової діяльності фахівців льотного складудержавної авіації України, а також спираючись на позитивний вітчизняний тазарубіжний досвід надати пропозиції та рекомендації щодо перспективнихнапрямів удосконалення загального та спеціального трудовогозаконодавства, норми якого спрямовані на регулювання суспільних відносину даній сфері.Обґрунтовано, що поняття «авіація» найбільш доцільно розглядати уширокому та вузькому розумінні. Так, відповідно до широкого підходу,вказаний термін слід тлумачити як галузь техніки та транспорту, якапов'язана із дослідженням, конструюванням, виробництвом,обслуговуванням та експлуатацією повітряних суден, до яких слід віднести:літаки, вертольоти, планери, дирижаблі та інші літальні апарати, а такожсистем наземного обслуговування, призначених для забезпечення безпеки таефективності авіаційного руху. У вузькому ж розумінні, авіація - цеконкретна галузь транспорту та технології, яка стосується експлуатації,управління та пілотуванням літаків та інших повітряних суден з метоюперевезення пасажирів, вантажів, виконання розвідувальних або військових3операцій, а також здійснення різних аерофотозйомок та наукових дослідженьв повітряному просторі.Акцентовано увагу на тому, що поняття «кадри» та «персонал» не єтотожними, адже останній термін є більш ширшим. Так, персонал охоплюєвсіх працівників та співробітників, які працюють в організації абопідприємстві, включаючи керівництво, адміністративний персонал,робітників, спеціалістів з різних галузей, технічний персонал і, звісно ж,кадри. В свою чергу кадри вказують на конкретну групу працівників, яківідповідають за управління персоналом, включаючи процеси найму,збереження, розвитку та управління робочою силою в організації.Доведено, що авіаційний персонал - це сукупність осіб, які маютьспеціальну теоретичну та практичну професійну підготовку, а такожвідповідне свідоцтво (сертифікат), та здійснюють трудову діяльність уцивільній або державній авіації, яка спрямована на льотну експлуатацію,випробування, технічне обслуговування повітряних суден, засобіваеронавігації, організацію повітряного руху та використання повітряногопростору, забезпечення безпеки польотів, а також виконання завдань у сферінаціональної безпеки. Виділено характерні ознаки авіаційного персоналу.З’ясовано, що авіаційний персонал в Україні найбільш доцільноподілити на три великі групи: 1) авіаційний персонал державної авіації, щовключає працівників, які виконують свої основні обов’язки в авіаційнихпідрозділах структур державного підпорядкування; 2) авіаційний персоналцивільної авіації, до якого належать особи, які виконують свої основніобов’язки в авіаційних підприємствах цивільних структур; 3) авіаційнийперсонал експериментальної авіації. До даної групи належать особи, яківиконують свої основні обов’язки в авіаційних структурах підприємств, наяких проводяться випробування або дослідно-конструкторські,експериментальні та науково-дослідні роботи.4Констатовано, що фахівці льотного складу державної авіації займаютьособливе та надважливе місце в системі авіаційного персоналу України.Наведено низку аргументів на підтвердження даної тези.Встановлено, що трудо-правовий статус фахівців льотного складудержавної авіації України представляє собою сукупність визначенихнормами загального та спеціального трудового законодавства суб’єктивнихправ та юридичних обов’язків, якими наділяється досліджувана категоріяпрацівників з метою визначення їх положення в системі державної авіації, атакож окреслення їх ролі та призначення в ній. Саме трудо-правовий статусхарактеризує практичну діяльність фахівців льотного складу, а відтакобумовлює специфіку регулювання окремих аспектів їх праці, зокрема: часуроботи, часу відпочинку, особливості зміни та припинення трудовихвідносин, тощо.Аргументовано, що трудова правосуб’єктність фахівців льотногоскладу державної авіації представляє собою визначену нормами загальногота спеціального трудового законодавства психофізіологічну таінтелектуальну можливість особи вступати у відповідні трудовіправовідносини.^UThe dissertation research is dedicated to the problem of legal regulation ofthe labor activities of aviation specialists in the State Aviation of Ukraine. Thedissertation provides a theoretical summary and a novel solution to the researchtask, which aims to clarify the essence and specifics of legal regulation of the laboractivities of aviation specialists in the State Aviation of Ukraine. Drawing upondomestic and international experience, the dissertation offers proposals andrecommendations for prospective directions in improving general and specificlabor legislation, the norms of which are designed to regulate social relations inthis field.It is argued that the concept of "aviation" is most appropriately considered inboth broad and narrow senses. According to the broad approach, this term shouldbe interpreted as the branch of technology and transportation related to theresearch, design, production, servicing, and operation of aircraft, includingairplanes, helicopters, gliders, airships, and other flying machines, as well as10ground support systems designed to ensure the safety and efficiency of aviationtraffic. In the narrow sense, aviation is a specific branch of transportation andtechnology concerning the operation, management, and piloting of aircraft andother airborne vessels for the purpose of passenger transportation, cargo transport,reconnaissance or military operations, as well as various aerial photography andscientific research in the airspace.The focus is deliberately placed on distinguishing between the concepts of'personnel' and 'staff,' as the latter term holds a more expansive connotation.Personnel encompasses the entire spectrum of personnel and workforce engagedwithin an organization or enterprise, encompassing managerial echelons,administrative personnel, laborers, specialists across diverse domains, technicalpersonnel, and, unquestionably, staff. In contrast, staff denotes a precise cohort ofprofessionals vested with the responsibility of overseeing personnel managementprocesses, including recruitment, retention, development, and the governance ofthe workforce within the organization.It is conclusively affirmed that aviation personnel comprises individualswith specialized theoretical and practical professional training, supplemented byrequisite certification or certificates, entrusted with the labor of civil or stateaviation. Their labor is purposefully oriented toward the aeronautical exploitation,the testing of aircraft, the technical maintenance of aerial vessels, air navigationinfrastructure, the orchestration of aerial traffic, the utilization of airspace, thesafeguarding of flight security, as well as the fulfillment of tasks pertinent tonational security. Discernible traits distinctive to aviation personnel aremeticulously discerned.It is elaborated that within the Ukrainian context, aviation personnel canmost suitably be bifurcated into three overarching classifications: 1) state aviationpersonnel, encompassing employees who execute their primary obligations withinaviation units under the jurisdiction of the state; 2) civil aviation personnel,embracing individuals who carry out their principal responsibilities within civil11aviation enterprises; 3) experimental aviation personnel, subsuming individualswho execute their primary duties within aviation entities engaged in trial,experimental, research, and design endeavors.It is underscored that practitioners of the aviation discipline within Ukraine'sstate aviation domain occupy a singular and imperative role within the tapestry ofthe country's aviation personnel. A litany of supporting arguments is presented tofortify this thesis.It is established that the labor law status of aviation specialists in the stateaviation of Ukraine represents a combination of subjective rights and legalobligations as defined by the norms of both general and specific labor legislation.These norms are conferred upon the examined category of workers with thepurpose of determining their position within the state aviation system and outliningtheir roles and responsibilities within it. The labor law status is instrumental incharacterizing the practical activities of aviation specialists, thus shaping thespecifics of regulating various aspects of their work, such as working hours, restperiods, changes, and terminations of employment relationships, among others.It is argued that the legal capacity for labor, as defined by the norms of bothgeneral and specific labor legislation, encapsulates an individual'spsychophysiological and intellectual ability to enter into relevant labor-relatedlegal relationships. Therefore, at its core, labor legal capacity is rooted in one'scapability to work, which is influenced by their physical and mental aptitudes.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Ухач Ю. Д. 
АНЕСТЕЗІОЛОГІЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ПАЦІЄНТІВ З ВОГНЕПАЛЬНИМИ ПОРАНЕННЯМИ ГОЛОВИ ПІД ЧАС АЕРОМЕДИЧНОЇ ЕВАКУАЦІЇ: автореферат дис. ... д.філософ : 222 / Ю. Д. Ухач. — Б.м., 2024 — укp.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського