Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Реферативна база даних (132)Книжкові видання та компакт-диски (27)
Пошуковий запит: (<.>K=ГОВОРІННЯ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 19
Представлено документи з 1 до 19

      
1.

Беспалова Ю.В. 
Лінгвостилістичний потенціал лексики мовленнєвої дії у художньому тексті (на матеріалі творів О.І.Купріна та В.В.Вересаєва): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.02 / Ю.В. Беспалова ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2002. — 20 с. — укp.

Проведено комплексне порівняльно-зіставне дослідження лексики мовленнєвої дії (ЛМД), що функціонує в художніх творах О.Купріна та В.Вересаєва: проаналізовано найважливіші теоретичні положення, накопичені сучасною русистикою у межах системно-семантичного й функціонального підходів до вивчення ЛМД, які слугували основою для моделювання функціонально-семантичного (ФСП) та дієслівно-адвербального полів (ДАП) мовлення. Визначено поняття лексики мовленнєвої дії, дієслів говоріння, семантичного поля й лексико-семантичної групи тощо. Обгрунтовано методику лінгвостилістичного аналізу ЛМД на матеріалі художніх текстів. Опрацьовано ідеї функціонально-семантичного та дієслівно-адвербального полів мовлення, розроблено їх моделі та досліджено їх текстові реалізації в прозі О.І.Купріна та В.В.Вересаєва в порівняльному аспекті. Виявлено семантичний потенціал ядерних дієслів говорить/сказать в аналізованих творах і здійснено функціонально-образний аналіз дієслів мовлення у межах мінімального дієслівно-адвербального художнього контексту-ремарки, що дозволив виявити типи смислових відношень (доповнення, посилення й протиставлення) між головним та залежними компонентами мінімального контексту й охарактеризувати ЛМД як засіб створення образної конкретизації в художньому тексті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.2-315.5 + Ш5(4РОС)5-4 Купрін,О.І. 534 + Ш5(4РОC)6-4 Вересаєв,В.В. 534
Шифр НБУВ: РА320453 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
2.

Бубнова Д.В. 
Методика навчання ділового спілкування англійською мовою студентів старших курсів вищих технічних навчальних закладів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Д.В. Бубнова ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2007. — 24 с. — укp.

Розроблено й апробовано ефективну методику навчання студентів старших курсів вищих технічних навчальних закладів (ВТНЗ) усного ділового спілкування (ДС) англійською мовою (на прикладі спеціальності "атомна енергетика"). Визначено сутність поняття усного ділового спілкування інженерів-ядерників англійською мовою. Розглянуто мовленнєву діяльність в усному ДС англійською мовою та необхідні для його здійснення вміння аудіювання і говоріння. Запропоновано систему лінгвометодичних принципів навчання ДС англійською мовою у технічному ВНЗ. Визначено зміст ДС інженерів-ядерників: сфери спілкування, макроситуації та типові комунікативні ситуації. Розроблено систему критеріїв оцінки діалогічного ДС студентів спеціальності "атомна енергетика". Теоретично обгрунтовано та практично перевірено комплекс вправ для навчання майбутніх інженерів-ядерників усного ДС англійською мовою, показано пріоритетну роль аудіювання у даному процесі. Експериментально підтверджено ефективність запропонованої методики навчання студентів старших курсів ВТНЗ ДС англійською мовою, наведено методичні рекомендації щодо організації та підвищення ефективності навчального процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.37 +
Шифр НБУВ: РА352790

Рубрики:

      
3.

Корнєва З.М. 
Методика навчання майбутніх економістів англійського ділового мовлення на основі технології занурення: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / З.М. Корнєва ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2006. — 22 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та практично розроблено методику визначення мети, професійно-орієнтованих комунікативних іншомовних умінь економіста у його професійній діяльності. Конкретизовано зміст навчання студентів - майбутніх економістів англійського ділового мовлення на базі технології занурення. Розроблено триваріантну модель навчального процесу на основі цієї технології, що може бути реалізована за умов кредитно-модульної системи підготовки фахівців. Відібрано, класифіковано та методично організовано навчальний матеріал. Теоретично обгрунтовано та практично розроблено комплекси вправ для навчання читання, говоріння, аудіювання та письма. Ефективність запропонованої методики перевірено та підтверджено під час експериментального навчання. Сформульовано методичні рекомендації щодо використання методики помірного занурення у навчанні студентів - майбутніх економістів ВНЗ України англійського ділового мовлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.33 +
Шифр НБУВ: РА345906

Рубрики:

      
4.

Дегтярьова Ю.В. 
Методика навчання студентів вищих немовних навчальних закладів читання англійською мовою для ділового спілкування: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Ю.В. Дегтярьова ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2006. — 22 с. — укp.

Розроблено курс інтегрованого навчання майбутніх фахівців немовного профілю англійського ділового мовлення як цілісного інтегрованого та взаємопов'язаного комплексу методик формування навичок і вмінь говоріння, читання, аудіювання та письма з пріоритетом читання. Конкретизовано мету навчання читання для ділового спілкування. Проаналізовано вплив використання відеофонограм на формування вміння читання. Розроблено систему вправ для навчання ділового спілкування з пріоритетом читання. Створено дві моделі навчання читання англійською мовою для ділового спілкування у взаємозв'язку з іншими видами мовленнєвої діяльності. Здійснено експериментальну перевірку ефективності запропонованої методики навчання ділового спілкування з пріоритетом читання й обгрунтовано доцільність її застосування у ВНЗ України для фахової підготовки студентів, що володіють іноземною мовою на рівні не нижче B1 за загальноєвропейською шкалою.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.33 +
Шифр НБУВ: РА345867

Рубрики:

      
5.

Липська І. І. 
Методика формування франкомовної лексичної компетенції продуктивного усного мовлення у студентів мовних спеціальностей: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / І. І. Липська ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2010. — 24 с. — укp.

Вперше розроблено методику формування франкомовної лексичної компетенції у студентів мовних спеціальностей в адміністративно-правовій сфері (АПС). Вдосконалено цілі, зміст і засоби формування лексичної компетенції в АПС. Встановлено критерії добору лексики АПС для формування лексичної компетенції у студентів мовних спеціальностей. Сформульовано принципи навчання лексики для говоріння у франкомовній АПС. Вдосконалено визначення методичної організації лексики та структури навчальних матеріалів для навчання спілкування студентів мовних спеціальностей в АПС.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш147.11-913.33
Шифр НБУВ: РА372735 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Савченко О.О. 
Оптимізація розвитку слухового сприймання у дітей з порушенням слуху: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / О.О. Савченко ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2004. — 21 с. — укp.

Розкрито роль слухового сприймання у формуванні пізнавальної та мовленнєвої діяльності дітей з порушенням слуху. Проаналізовано існуючий підхід до розвитку слухового сприймання у спеціальних школах для цих дітей. Визначено, що основною причиною його малої ефективності є недостатня наукова обгрунтованість змісту та технологій розвитку й використання залишків слуху, врахування філогенетичних й онтогенетичних закономірностей формування механізму слухання й говоріння в дітей. На підставі аналізу цих даних та визначення теоретичних засад науково обгрунтовано, розроблено та апробовано акустико-лінгвістичний підхід, що здійснюється на початковому етапі навчання дітей з порушенням слуху, який передбачає оволодіння механізмом слухового сприймання образів слухових одиниць мовлення з одночасним і послідовним формуванням артикуляційних образів фонем як еквівалентних до слухових. Розглянуто механізм слухового сприймання як здатність людини диференційовано сприймати акустичні ознаки, їх функціональні зв'язки, властиві немовленнєвим звуковим подразникам та одиницям мовлення різних рівнів. Зазначено, що акустико-лінгвістичний підхід реалізує "прямий шлях" розвитку й використання наявних у дитини залишків слуху з обов'язковим забезпеченням комфортного звукопідсилення. Визначено зміст, технології, засоби впровадження акустико-лінгвістичного підходу до практики оптимізації слухового сприйняття.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.241 +
Шифр НБУВ: РА330934

Рубрики:

      
7.

Вовк В. М. 
Римське право як феномен правової дійсності: автореф. дис. ... д-ра юрид. наук : 12.00.12 / В. М. Вовк ; Нац. акад. внутр. справ. — К., 2011. — 32 с. — укp.

Запропоновано культурно-антропологічний підхід у дослідженні римського права, який передбачає його розгляд як соціокультурного феномену. Акцентовано увагу на тому, що римське право необхідно розглядати не лише як феномен духовної культури, але й як явище конкретно-історичної культури та цивілізації, що зумовлює варіативність цього історичного типу права та багатоманітність його соціокультурної реальності. Проведено реконструкцію "картини римського права" через виявлення в ньому бінарних опозицій, які виконували роль каркасу всього римського права: протистояння "свого" та "чужого", вільного та раба, органічне поєднання світських і сакральних елементів у правотворчості, використання як засобів конструювання римської правової реальності явищ говоріння та мовчання. Висвітлено питання правової технології стародавніх римлян як організованого процесу творення права, в якому втілено основні світоглядні настанови квіритів. Обгрунтовано тезу, що римська правова дійсність була віддзеркаленням римо-античного ціннісного універсуму та мала такі форми опредметнення, як співіснування парадигматичної та синтагматичної системи правових цінностей, "м'якої" і "жорсткої" семіотичних систем, вербальних і невербальних явищ у правовому житті та тілесних практик.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(0)323 + Х002 в
Шифр НБУВ: РА383424 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Горіна Ж.Д. 
Розвиток українського розмовного мовлення студентів національних груп нефілологічних факультетів вищих навчальних закладів південного регіону України: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Ж.Д. Горіна ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2001. — 20 с. — укp.

Розроблено експериментальну програму початкового навчання української мови. Запропоновано методику організації системи вправ, спрямованих на формування навичок і вмінь аудіювання, говоріння та запобігання інтерферуючому впливу російської мови. Визначено критерії, показники, рівні розвитку розмовно-монологічного та розмовно-діалогічного мовлення. Виявлено закономірності, тенденції, психолого-педагогічні умови розвитку мовлення студентів різних національних груп.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-913.33
Шифр НБУВ: РА313518 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Асанова Л.Н. 
Розвиток уміння говорити кримськотатарською мовою у першокласників шкіл з російською мовою навчання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Л.Н. Асанова ; Ін-т пед. АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Вперше визначено рівень володіння першокласниками рідною мовою, проаналізовано та класифіковано типові помилки в кримськотатарському мовленні молодших школярів. Визначено основні вміння та навички говоріння кримськотатарською мовою, розвиток яких передбачається у I класі. Визначено зміст навчання першокласників говоріння, обгрунтовано послідовність його опрацювання. Розглянуто фонетичний, лексичний і граматичний мінімуми кримськотатарської мови для першокласників. Подальшого розвитку набули методи, прийоми, засоби розвитку умінь та навичок кримськотатарського говоріння у першокласників з різним рівнем володіння рідною мовою. Розроблено методику, яка містить вправи, спрямовані на розвиток діалогічних і монологічних умінь, артикуляційних, лексичних і граматичних навичок кримськотатарського говоріння.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш163.294-911.33 +
Шифр НБУВ: РА368559

Рубрики:

      
10.

Яремчук Н.С. 
Система роботи з удосконалення навичок говоріння в учнів 5 - 6 класів на уроках української мови: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.С. Яремчук ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2009. — 22 с. — укp.

Обгрунтовано й експериментально перевірено систему роботи з удосконалення навичок говоріння в учнів V - VI класів, що сприяє засвоєнню знань щодо говоріння, свідомому створенню усних діалогічних і монологічних висловлювань у різних мовленнєвих ситуаціях. Визначено навички, які необхідно вдосконалити в учнів V - VI класів на уроках української мови. Виявлено педагогічні умови, за яких робота відбуватиметься ефективніше. Розроблено лінгводидактичну модель змісту роботи з удосконалення навичок говоріння. Дослідне навчання переконливо довело, що вдосконалення навичок говоріння буде ефективним, якщо здійснюватиметься системний підхід до роботи, відбуватиметься поступовий перехід від оволодіння спеціальним понятійним апаратом до продукування усних монологічних і діалогічних висловлювань різних стилів, типів і жанрів, добиратимуться оптимальні методи, прийоми та засоби навчання, застосовуватимуться інноваційні технології, ураховуватимуться індивідуальні та вікові особливості підлітків. Проаналізовано, що запропонована система вправ і завдань сприяє глибокому засвоєнню мовленнєвих понять, формуванню комунікативних умінь, вихованню моральних якостей, емоційному розвитку учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.14-912.33 +
Шифр НБУВ: РА367146

Рубрики:

      
11.

Піщікова К.В. 
Стратегії домінування в аргументативному дискурсі: гендерний аналіз (на матеріалі англійської мови): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / К.В. Піщікова ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2003. — 19 с. — укp.

Досліджено гендерні закономірності конфліктної формалізованої мовленнєвої взаємодії, що спрямована на встановлення комунікантами контролю над інтерацією та виключає можливість досягнення компромісу, з використанням інструментарію та принципів дослідження теорії акомодації, а саме техніки міжсуб'єктного контролю. Зазначено, що стратегії домінування в конфліктній мовленнєвій взаємодії складаються з мовленнєвих тактик, які класифіковано за принципом "сильної", або експлікованої, та "слабкої", або імплікованої; визначено формальні та змістовні тактичні мовленнєві ходи. Визначено, що гендерне диференційоване використання стратегій і тактик домінування, виявлене під час аналізу, полягає у більшій стабільності та впевненості мовленнєвої поведінки юнаків і більшій маневреності мовленнєвої поведінки дівчат. Встановлено, що юнаки ширше використовують формальні тактичні мовленнєві ходи, спрямовані на утримання ініціативи говоріння незалежно від статі опонента. Дівчата більше використовують змістовні тактичні мовленнєві ходи, проте в змішаних парах комунікантів вони також широко використовують формальні та тактичні мовленнєві ходи, спрямовані на перехоплення ініціативи. Виявлені закономірності пояснюються впливом соціальних гендерних стереотипних і позиційних ролевих приписів публічної дискусії та конфліктом між ними.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-7 +
Шифр НБУВ: РА322813

Рубрики:

      
12.

Молокович О.О. 
Тестовий контроль рівня володіння говорінням англійською мовою як другою іноземною у студентів ІІ курсу мовного факультету: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.О. Молокович ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2001 — укp.

Вирішено проблему тестового контролю рівня володіння мовленням у студентів ІІ курсу філологічного вищого закладу освіти, які вивчають англійську мову як другу іноземну. Теоретично обгрунтовано методику організації та проведення тестового контролю рівня володіння мовленням, визначено його специфіку. Уточнено ступінь психологічної готовності студентів ІІ курсу мовного факультету до виконання тестових завдань з мовлення. Визначено вимоги до тестових завдань, придатних для використання під час проведення тематичного та рубіжного тестування. Конкретизовано вимоги до відбору мовного та мовленнєвого матеріалу для його використання в тестових завданнях. Виділено об'єкти тестового контролю, розроблено комплекс тестових завдань з мовлення, ефективність якого перевірена та підтверджена в ході експериментального випробування якісних характеристик текстових завдань. Наведено критеріальні шкали для оцінювання відповідей студентів під час виконання ними тестових завдань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-913.33
Шифр НБУВ: РА316295 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Анісімова А.О. 
Формування граматичних навичок говоріння німецькою мовою після англійської у майбутніх перекладачів: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / А.О. Анісімова ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2010. — 24 с. — укp.

Досліджено психолінгвістичні закономірності формування граматичних навичок говоріння німецькою мовою як другою іноземною з метою виявлення граматичних помилок, спричинених інтерференцією з боку англійської мови, проведено тестування студентів ІІ курсу факультету перекладачів мовного ВНЗ, які вивчають німецьку мову перший рік. Проведено зіставний аналіз граматичних явищ контактувальних мов (німецької, англійської та російської) для визначення зон можливого трансферу та вірогідної інтерференції. Розглянуто дидактичні та методичні принципи, що є основоположними для процесу формування граматичних навичок говоріння німецькою мовою як другою іноземною, уточнено складники граматичної компетенції говоріння. Виявлено специфіку граматичних навичок говоріння німецькою мовою як другою іноземною у майбутніх перекладачів і конкретизовано зміст навчання граматики німецької мови на першому році вивчення. Розроблено підсистему вправ для формування граматичних навичок говоріння німецькою мовою після англійської у майбутніх перекладачів і укладено модель організації процесу формування майбутніх перекладачів і модель організації процесу формування граматичних навичок говоріння німецькою мовою з використанням даної системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.24-913.32
Шифр НБУВ: РА371178 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Штифурак А.В. 
Формування професійних інтересів студентів педагогічних училищ в процесі вивчення іноземних мов: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / А.В. Штифурак ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2005. — 21 с. — укp.

Обгрунтовано педагогічні умови процесу формування професійних інтересів студентів педагогічних училищ. Проаналізовано природу інтересу як психологічного феномену, етапи формування професійного педагогічного інтересу, його взаємозв'язок з мотивацією та пізнавальними інтересами. Значну увагу приділено віковим особливостям старших підлітків, професійним якостям учителя іноземної мови, розглянуто сучасні підходи до її викладання. На підставі проведеного аналізу з'ясовано, що позитивний вплив на формування професійних інтересів студентів педагогічних училищ у процесі вивчення іноземної мови має здійснювати: трансформація пізнавальних інтересів у професійні шляхом інтенсивного використання завдань квазіпрофесійного характеру; формування позитивної навчальної мотивації, пов'язаної з інтересами студентів; проведення психокорекційної роботи з метою усунення негативних психологічних рис, характерних для старших підлітків, зокрема, замкнутості, конфліктності, несформованості емпатії, тривожності, низької самооцінки; активне використання комунікативного підходу до викладання іноземних мов, що сприяє більшій концентрації уваги на змісті у процесі говоріння, а не на формі, інформативного насичення роботи, інтенсивнішого використання творчих завдань та рольових ігор. За результатами дослідження доведено позитивний вплив запропонованих форм і методів роботи на становлення молодого спеціаліста та формування позитивного ставлення до педагогічної діяльності, виявлено зростання професійного інтересу серед студентів, що брали участь у експерименті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч479.511.203 + Ш12-913-1 +
Шифр НБУВ: РА335727

Рубрики:

      
15.

Крисенко Т.В. 
Фразеологічні одиниці зі значенням говоріння в прагматичному аспекті (на матеріалі сучасної російської мови): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.02 / Т.В. Крисенко ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2002. — 17 с. — укp.

Досліджено й описано фразеологічні одиниці зі значенням говоріння в прагматичному аспекті. Обгрунтовано статус прагматичного аспекту в значенні фразеологічної одиниці. Визначено співвідношення між ситуацією, значенням і конотацією на прикладі одиниць фразео-семантичної групи "Говоріння". Проведено комплексний аналіз фразеологічних одиниць зі значенням говоріння, розроблено їх семантичну класифікацію з урахуванням прагматичного аспекту, висвітлено їх функціонування в сучасній російській мові. Сформульовано принципи опису значень у фразеологічному словнику нового типу та запропоновано його фрагмент.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.2-33
Шифр НБУВ: РА318608 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Сергієнко Т. В. 
Формування навичок фахової медичної комунікації в іноземних студентів медичних університетів / Т. В. Сергієнко. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації викладено нове розв'язання проблеми формування навичок фахової медичної комунікації (НФМК) в іноземних студентів медичних університетів. Актуальність теми зумовлена соціально-професійною затребуваністю мовноосвітньої компетентності майбутніх лікарів, недостатнім висвітленням питання в науково-методичній літературі, наявністю низки суперечностей у сфері функціонування об'єкта дослідження, що сповільнюють процес мовної підготовки іноземних студентів до професійної медичної комунікації. З'ясовано стан вивчення проблеми формування навичок фахової медичної комунікації в іноземних студентів; виконано огляд наукової літератури з теми та нормативних документів; окреслено науково-теоретичні засади дослідження; розроблено його термінологічний апарат.На підставі теоретичного аналізу досліджуваної проблеми з'ясовано сутність та структуру фахової медичної комунікації. Окреслено структуру комунікативного плану лікаря, у якому поєднані мовленнєві дії протокольного та ситуативного характеру, що визначає зміст і напрям комунікації. Конкретизовано сутність поняття навички та комунікативної навички в контексті проблематики дослідження як діяльнісно-рольового складника професійної компетентності лікаря. З огляду на визначені змістові характеристики комунікативних навичок виокремлено репертуар навичок аудіювання, говоріння та діалогової взаємодії в типових комунікативних ситуаціях інтерпрофесійного спілкування: знайомства з пацієнтом, системного опитування, об'єктивного обстеження, надання рекомендацій. Сформульовано дефініції базових понять дослідження: «фахова медична мова», «фахова медична комунікація», «навички фахової медичної комунікації», «процес формування навички фахової медичної комунікації», «сформованість навичок фахової медичної комунікації». Вмотивовано обрання компетентнісного підходу як пріоритетного та найбільш продуктивного в контексті формування НФМК в іноземних студентів-медиків його орієнтацією на результат, гнучкістю, націленістю на модернізацію навчання. Визначено ефективні науково-педагогічні принципи процесу формування НФМК: загальнодидактичні, принципи навчання чужої мови та принципи професійно зорієнтованої мовної освіти в умовах медичного університету.Розроблено концептуальну модель, визначено її мету, яка полягає в ефективному управлінні процесом системної діяльності з формування НФМК для всебічного забезпечення його продуктивності на засадах компетентнісного підходу до навчання української мови іноземних студентів. Сформовано структуру моделі, яка містить чотири взаємопов'язані блоки: змістовий (мета, компоненти змісту навчання), дидактичний (лінгводидактична програма формування НФМК, етапи навчання, фаховий комунікативний комплекс, очікувані результати), оцінювальний (критерії та показники сформованості), результативний (сформованість НФМК за рівнями: високий, достатній, середній низький). Аргументовано ефективність використання розробленої в дисертації методики, за якою до змісту та методичного наповнення чинної програми, календарно-тематичного плану та методичного забезпечення додається фаховий комунікативний комплекс (ФКК), а саме: професійно зорієнтований та концептуально систематизований мовленнєвий матеріал, насичений медичною тематикою, лексикою та термінологією, який застосовується в усіх видах мовленнєвої діяльності та в усіх комунікативних ситуаціях інтерпрофесійного медичного спілкування. ФКК містить: фахову комунікативну тему; фаховий лексичний мінімум; фаховий текст; фаховий діалог; систему фахово спрямованих тренувальних вправ; інтерактивні форми фахово й комунікативно зорієнтованого навчання; вправи й завдання, спрямовані на системне повторення вивченого матеріалу. Ідея доцільності та пріоритетності застосування ФКК в запропонованому вигляді підтверджується тим, що цей комплекс забезпечує послідовне й багаторазове повторення лексики, граматичних форм та синтаксичних конструкцій в мовленнєво видозмінених варіантах і тим самим уможливлює адекватну рецепцію та автоматизоване відтворення й продукування цих мовних засобів і формування та закріплення комунікативної навички. Визначено етапи формування НФМК – початковий, мовленнєво-накопичувальний, комунікативно-діяльнісний та аналітично-креативний – та перелік мовленнєвих компетентностей, якими мають оволодіти майбутні лікарі підчас кожного з них.^UThe dissertation presents a new solution to the problem of forming professional medical communication skills (PMCS) among foreign students of medical universities. The relevance of the topic is determined by the socio-professional demand for language competence of future doctors, insufficient coverage of the issue in the scientific and methodological literature, the presence of a number of contradictions in the functioning of the object of study, which slows down the language training of professional medical communication for foreign students. The state of studying the problem of formation of professional medical communication skills among foreign students is clarified; the review of scientific literature on the topic and regulations is undertaken; the scientific and theoretical bases of research are outlined; its research vocabulary is developed.Based on the theoretical analysis of the researched problem, the essence and structure of professional medical communication are clarified. The structure of the communicative plan of the doctor is outlined, in which vocal acts of protocol and situational character are combined, which determines the content and direction of communication. The essence of the concept of skill and communication skill in the context of research issues as an activity- and role-based component of a doctor's professional competence is specified. Given the defined semantic characteristics of communication skills, the repertoire of listening, speaking and dialogue interaction in typical communicative situations of interprofessional communication is distinguished: acquaintance with the patient, systems review, objective examination, providing the recommendations. Definitions of basic research concepts are formulated: «professional medical language», «professional medical communication», «professional medical communication skills», «process of formation of professional medical communication skills», «skills formedness of professional medical communication». The choice of the competence approach as a high-priority and the most productive in the context of the formation of PMCS among foreign medical students is motivated by its result-oriented approach, flexibility, focus on modernization of education. Effective scientific and pedagogical principles of the process of PMCS formation are determined: common didactic, principles of foreign language teaching and principles of professionally oriented language education in the conditions of medical university.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Добровольська Н. Л. 
"Формування в майбутніх фахівців з інформаційних технологій англомовної компетентності в читанні та говорінні" / Н. Л. Добровольська. — Б.м., 2021 — укp.

Наукова новизна дослідження і основні її досягнення полягають в тому, що в ньому вперше теоретично обґрунтовано, розроблено й експериментально перевірено методику формування в майбутніх фахівців з інформаційних технологій англомовної компетентності в читанні та говорінні, яка передбачає взаємопов'язане та поетапне формування навичок і вмінь читання та говоріння (підготовчий, основний, завершальний етапи); використання системи вправ, що корелює з етапами і включає підсистеми і групи вправ, спрямовані на оволодіння студентами мовленнєвими навичками читання і говоріння, вміннями використовувати стратегії, розуміти фахові тексти, продукувати монолог- презентацію та брати участь в діалозі-обговоренні; реалізацію моделі організації навчання, яка передбачає цілеспрямоване формування навчально- стратегічної компетентності за допомогою відповідних груп вправ; удосконалено зміст формування в майбутніх фахівців з інформаційних технологій англомовної компетентності в читанні та говорінні, критерії відбору навчального матеріалу; подальшого розвитку набуло визначення критеріїв оцінювання рівня сформованості англомовної компетентності в читанні та говорінні.Практичне значення отриманих результатів полягає у: відборі навчального матеріалу, розробці комплексів вправ, укладанні методичних рекомендацій для викладачів щодо формування в майбутніх фахівців з інформаційних технологій англомовної компетентності в читанні та говорінні, створенні навчально- методичного посібника англійською мовою.Обгрунтовано етапи формування в майбутніх фахівців з інформаційних технологій англомовної компетентності в читанні та говорінні: підготовчий, основний, завершальний. Підготовчий етап спрямований на формування мовленнєвих навичок читання і говоріння та стратегічної усвідомленості. Основний етап передбачає формування вмінь ознайомлювального, вивчаючого, переглядового читання, вмінь аналізувати та узагальнювати інформацію, структурувати монолог-презентацію, вживати засоби міжфразового зв'язку, продукувати монолог-презентацію та брати участь в діалозі-обговоренні, подальший розвиток стратегічної усвідомленості, розширення лінгвосоціокультурних знань та формування відповідних умінь для забезпечення ефективної комунікації. На завершальному етапі відбувається інтегроване вдосконалення вмінь читання та говоріння, а також навичок та вмінь, на яких зосереджувалась увага на попередніх етапах.Запропонована система вправ для формування англомовної компетентності в читанні та говорінні корелює з етапами і складається із чотирьох підсистем, які включають групи вправ, виокремлені з урахуванням психологічних передумов взаємопов'язаного формування навичок та вмінь, лінгвістичних особливостей англомовного професійного дискурсу сфери інформаційних технологій, а також уточненого змісту навчання. Запропонована модель формування у майбутніх фахівців з інформаційних технологій англомовної компетентності в читанні та говорінні.Ключові слова: англомовна компетентність в читанні та говорінні, майбутні фахівці з інформаційних технологій, інтеграція, навички, вміння, стратегії, знання, система вправ, модель, експеримент.^UThe scientific novelty of the research consists in theoretical substantiation, development and experimental verification of the methodology of development of prospective information technology specialists' English competence in reading and speaking, which involves integrated and staged formation of reading and speaking skills; application of the system of exercises that correlates with stages and provides subsystems and groups of exercises aimed at students mastering vocabulary, grammar and phonetic skills, ability to use strategies, comprehend professional texts, produce a monologue-presentation and participate in a dialogue-discussion; implementation of the model of teaching, which provides for the purposeful formation of strategic competence with the help of special groups of exercises; refining the content of the development of prospective information technology specialists' English competence in reading and speaking, criteria of teaching materials selection; further development of the criteria for assessing the level of English competence in reading and speaking.The practical significance of the obtained results lies in: selecting teaching materials, elaborating complexes of exercises, composing methodological recommendations for teachers on developing prospective information technology specialists' English competence in reading and speaking, elaborating a manual in English.English competence in reading and speaking of prospective information technology specialists is the ability to understand and analyze information from professional texts and use it in spoken production and spoken interaction, choose appropriate to the situations and tasks verbal and nonverbal means to effectively fulfil communicative and professional objectives.The model of the development of prospective information technology specialists' English competence in reading and speaking, which takes into account the object (process of development of prospective information technology specialists' English competence in reading and speaking), purpose (development of prospective information technology specialists' English competence in reading and speaking at the level provided by the program), target audience (students in the field of knowledge 12 "Information technologies"), expected results (appropriate level of English competence in reading and speaking), stage (the first year of study), academic discipline (English for specific purposes), teaching aids (teaching materials); presupposes step-by-step implementation at the preparatory, main and final stages, control of results (diagnostic, current, final at the end of the semester and at the end of the year, self-control, mutual control). Two variants of the model have been offered. Version A provides for the purposeful formation of strategic awareness through an appropriate subsystem of exercises within the preparatory stage and its further development at the following stages. In variant B of the model there is no separate group of exercises for the formation of strategic awareness, which is to be developed at all stages.Key words: English competence in reading and speaking, prospective information technology specialist, integration, skills, abilities, strategies, knowledge, system of exercises, model, experiment.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Лютий В. М. 
Формування мовної компетентності у офіцерів військових частин Національної гвардії України в процесі дистанційного навчання / В. М. Лютий. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційну роботу присвячено проблемі формування мовної компетентності у офіцерів військових частин Національної гвардії України в процесі дистанційного навчання.Наукова новизна дисертаційного дослідження полягає в тому, що: – обґрунтовано модель формування мовної компетентності офіцерів НГУ в процесі дистанційного навчання, яка включає наукові підходи (системний, андрагогічний, діяльнісний, компетентнісний, інформаційний), мету (формування МК у офіцерів військових частин НГУ в процесі ДН), принципи (дидактичні, дистанційного навчання та дистанційного навчання іноземним мовам), зміст дистанційного навчання (читання, говоріння, письмо, аудіювання), що диференційований за напрямами службово-бойової діяльності офіцерів НГУ, технології (дидактичні, дистанційного навчання та дистанційного навчання іноземним мовам), засоби, методи і форми (дидактичні, дистанційного навчання та дистанційного навчання іноземним мовам), а також педагогічні умови впровадження цієї моделі в освітній процес; – визначено, обґрунтовано й експериментально доведено ефективність педагогічних умов формування мовної компетентності у офіцерів військових частин НГУ в процесі дистанційного навчання (навчально-методичне забезпечення використання засобів формування мовної компетентності у офіцерів в процесі дистанційного навчання; формування цифрової педагогічної компетентності викладачів щодо використання дистанційних технологій в освітньому процесі та формування цифрової грамотності офіцерів-слухачів; розвиток позитивної мотивації офіцерів до дистанційного навчання іноземним мовам); виявлено особливості дистанційного навчання офіцерів НГУ (наявність обмежень у користуванні цифровими технологіями і ресурсами внаслідок обмежень військово-професійної діяльності; експлуатація телекомунікаційних та інформаційних ресурсів у межах єдиного інформаційного середовища на базі корпоративної мережі; застосування новітніх гіпертекстових та мультимедійних технологій; індивідуалізація і диференціація процесу навчання з орієнтацією на можливість і рівень професіоналізму викладача; професійний досвід і посадові обов'язки офіцера); – уточнено перелік засобів ДН у мовній підготовці офіцерів, технологій та платформ дистанційного навчання, офіцерів (для організації дистанційного навчання; для проведення відеоконференції; для оцінювання роботи аудиторії в режимі реального часу; для створення інтерактивних вправ; для створення інтерактивних навчальних застосунків, які дають змогу вести аналітику навчального процесу і реалізовувати стратегії індивідуального підходу; для створення комунікативного простору; для запису скринкастів; для створення інтерактивних відео із запитаннями, вбудованими в хід ролика; для розміщення власних роликів та надання до них доступу через Internet тощо); – визначено недостатній стан сформованості мовної компетентності офіцерів НГУ у військових частинах, сформульовано критерії (мотиваційний, змістовно-когнітивний, діяльнісно-комунікативний та контрольно-оцінний), показники (самооцінка мовної компетентності слухачів; уміння використовувати мовну компетентність; мотивація до вивчення іноземної мови; основні знання для формування мовних навичок), а також рівні сформованості мовної компетентності офіцерів НГУ (високий, середній, низький); – подальшого розвитку набули методи, форми дистанційного навчання офіцерів іноземним мовам.У першому розділі «Формування мовної компетентності у офіцерів військових частин Національної гвардії України як науково-педагогічна проблема» розкрито сутність та надано змістову характеристику ключових понять «мовна компетентність офіцера» та «дистанційне навчання офіцерів військових частин НГУ»; установлено особливості змісту і процесу дистанційного навчання офіцерів НГУ; визначено можливі наукові підходи до моделі процесу дистанційного навчання офіцерів НГУ. У другому розділі «Обґрунтування педагогічних умов формування мовної компетентності у офіцерів військових частин Національної гвардії України» було обґрунтовано модель формування мовної компетентності офіцерів НГУ в процесі дистанційного навчання; розкрито особливості навчально-методичного забезпечення дистанційного навчання офіцерів військових частин Національної гвардії України в системі їх індивідуальної підготовки; установлені педагогічні умови формування мовної компетентності офіцерів НГУ у дистанційному навчанні. У третьому розділі «Експериментальна перевірка впровадження педагогічних умов формування мовної компетентності у офіцерів військових частин Національної гвардії України» представлено перебіг експериментальної перевірки впровадження моделі та визначених педагогічних умов її впровадження.Результати дослідження можуть бути використані можуть бути використані аспірантами, слухачами, викладачами іноземних мов ЗВО зі специфічними умовами навчання; крім того у самоосвітній діяльності офіцерів Національної гвардії України.^UThe thesis analyzes the problem of development of language competence in officers of military units of the National Guard of Ukraine in the process of distance learning: - It was determined, theoretically substantiated and experimentally proved the effectiveness of pedagogical conditions for the language competence development in officers of the National Guard of Ukraine in the process of distance learning (development and implementation of educational and methodological support for distance learning in order to develop language competence in officers of National Guard of Ukraine military units in the process of distance learning; development of teachers digital competence and the formation of officers digital literacy; the positive motivation development in officers to foreign languages distance learning). - Peculiarities of NGU officers distance learning are revealed. - The model of language competence development in NGU officers in the course of distance learning is developed. - The state of language competence development in NGU officers is defined as well as criteria and indicators, levels of language competence development in NGU officers are formulated. - Also the list of technologies and means of language competence development in officers is specified. And methods and forms of NGU officers distance learning were further developed.The first section "Development of language competence in officers of military units of the National Guard of Ukraine as a scientific and pedagogical problem" reveals the essence and provides a substantive description of the key concepts "language competence of officers" and "distance learning of officers of NGU military units"; the peculiarities of the content and process of distance learning of NGU officers are established; possible scientific approaches to the model of the process of distance learning of NGU officers are determined. In the second section "Substantiation of pedagogical conditions for the formation of language competence in officers of military units of the National Guard of Ukraine" the model of development of language competence in NMU officers in the process of distance learning was substantiated; the peculiarities of educational and methodological support of distance learning in officers of military units of the National Guard of Ukraine in the system of their individual training are revealed; pedagogical conditions for the formation of language competence of NGU officers in distance learning have been established. The third section "Experimental verification of the implementation of pedagogical conditions for the development of language competence in officers of military units of the National Guard of Ukraine" presents the course of experimental verification of the implementation of the model and certain pedagogical conditions for its implementation.The results of the study can be used can be used by graduate students, students, teachers of foreign languages HEE with specific learning conditions; in addition, in the self-educational activities of officers of the National Guard of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Житницька А. А. 
Формування гнучких навичок комунікації майбутніх учителів іноземних мов в освітньому процесі закладів вищої педагогічної освіти: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / А. А. Житницька. — Б.м., 2024 — укp.

Актуальність дослідження відповідає викликам сьогодення, котрі зумовлені соціальними, економічними та політичними запитами на підготовку майбутніх учителів іноземних мов, які повинні володіти спектром soft skills фахівця XXI сторіччя. Проведене дослідження зумовлює створення належних умов для підготовки майбутніх учителів іноземних мов, здатних успішно реалізовувати освітні виклики, активно та ефективно взаємодіяти зі здобувачами освіти, їхніми батьками, колегами, адміністрацією закладу освіти та громадськістю поза межами фахової діяльності, адже саме активний, конкурентоспроможний педагог, педагог, котрий уміє повести за собою, переконати, використовуючи при цьому всі шляхи та застосунки комунікації, зуміє підготувати нове покоління дітей. Доцільність дисертації зумовлюється необхідністю подолання об’єктивно існуючих суперечностей, які існують у сфері проблеми, що досліджується: між усвідомленням на державному рівні значення особистості учителя іноземних мов в євроінтеграції країни та її громадян та недосконалістю існуючого іншомовного освітнього середовища закладів вищої педагогічної освіти; між потребами суспільства в майбутніх учителях, здатних на високому рівні здійснювати та організовувати комунікацію, і рівнем розроблення цього питання в педагогічній теорії; між існуючою системою професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів іноземних мов і недостанім розробленням методичного забезпечення з формування в них гнучких навичок комунікації. Наукова новизна та теоретичне значення одержаних результатів дослідження полягає в тому, що в ньому уперше теоретично обґрунтовано та експериментально перевірено ефективність дидактичних умов формування гнучких навичок комунікації майбутніх учителів іноземних мов в освітньому процесі закладів вищої педагогічної освіти, а саме: інтеріоризація комунікативних методик формування гнучких навичок комунікації майбутніх учителів іноземних мов в освітній процес педагогічного вишу; імплементація різноманітних стратегій активного та інтерактивного навчання, які зумовлюють організацію педагогічного експерименту; визначено критерії та показники рівнів сформованості гнучких навичок комунікації в майбутніх учителів іноземних мов: мотиваційнопізнавальний (усвідомлення ролі гнучких навичок комунікації в майбутній професійній діяльності; прагнення до оволодіння гнучкими навичками комунікації; домінування мотивів в оволодінні гнучкими навичками комунікації); змістовий (знання сутності гнучких навичок комунікації, способів оволодіння гнучкими навичками комунікації та самоосвіти); процесуально-поведінковий (застосування знань стосовно гнучких навичок комунікації на практиці; поведінка під час комунікативної взаємодії; упевненість під час говоріння, виступів), рефлексивно-коригувальний (корегування своїх дій, переосмислення та прогнозування результатів подальшої взаємодії); – уточнено сутність понять «soft skills» («сукупність особистісних, професійних та соціальних здібностей, які сприяють емоційному інтелекту та успішності особистості в її професійному та повсякденному житті») та «гнучкі навички комунікації майбутніх учителів іноземних мов» («інтегральна якість особистості майбутнього вчителя іноземних мов, яка сприяє ефективному вирішенню професійних та повсякденних завдань на рівні комунікативної взаємодії»); – подальшого розвитку набули методи активної та інтерактивної взаємодії здобувачів освіти, способи організації офлайнового та онлайнового навчання, що сприяють формуванню навичок ефективної комунікації майбутніх учителів іноземних мов в освітньому процесі педагогічного вишу. Практичне значення результатів дослідження полягає в тому, що матеріали наукового пошуку можна використовувати в процесі розроблення освітніх програм, робочих програм, авторських силабусів, навчальних планів, спрямованих на формування в майбутніх учителів іноземних мов гнучких навичок комунікації; застосовувати під час розроблення дисциплін за вибором бакалаврів, укладання підручників та посібників, методичних рекомендацій до гуманітарних дисциплін та написання наукових робіт, а також упроваджувати в закладах фахової передвищої освіти, які здійснюють підготовку вчителів іноземних мов^UThe relevance of the research corresponds to today's challenges, which are caused by social, economic and political demands for the training of future teachers of foreign languages, who must possess the spectrum of soft skills of a specialist of the XXI century. The conducted research determines the creation of appropriate conditions for the training of future teachers of foreign languages, who are able to successfully implement educational challenges, actively and effectively interact with students, their parents, colleagues, the administration of the educational institution and the public outside the boundaries of professional activity, because it is an active, competitive teacher, a teacher , who knows how to lead, persuade, while using all the ways and applications of communication, will be able to prepare a new generation of children. The expediency of the dissertation is determined by the need to overcome objectively existing contradictions that exist in the field of the problem under study: between awareness at the state level of the importance of the personality of a foreign language teacher in the European integration of the country and its citizens and the imperfection of the existing foreign language educational environment of institutions of higher pedagogical education; between the needs of society for future teachers who are able to carry out and organize communication at a high level, and the level of development of this issue in pedagogical theory; between the existing system of professional and pedagogical training of future foreign language teachers and the insufficient development of methodological support for developing their flexible communication skills. The scientific novelty and theoretical significance of the obtained research results lies in the fact that for the first time the effectiveness of didactic conditions for the formation of communication soft skills of future foreign language teachers in the educational process of institutions of higher pedagogical education is theoretically substantiated and experimentally tested, namely: the internalization of communicative methods for the formation of future foreign language teachers languages in the educational process of a pedagogical university; implementation of various active and interactive learning strategies that determine the organization of a pedagogical experiment; criteria and indicators of the levels of development of communication soft skills among future foreign language teachers have been determined: motivational and cognitive (awareness of the role of flexible communication skills in future professional activities; the desire of education applicants to master communication soft skills; the dominance of positive motives); content (knowledge of the essence of communication soft skills, ways of mastering communication soft skills and self-education); procedural-behavioral (constant application of knowledge regarding communication soft skills in practice; effective behavior during communicative interaction; confidence during speaking, performance), reflexive-corrective (constant adjustment of one’s actions, rethinking and predicting the results of further interaction). The essence of understanding “soft skills” has been clarified (“the totality of individual, communicative and managerial skills that contribute to emotional intelligence and the success of individuality in their professional and everyday life”) and “communication soft skills of future teachers of foreign languages" ("integral quality of the particularity of the future teacher of foreign languages, which combines effective professional and everyday tasks on an equal level with communicative interaction"). Methods of active and interactive interaction of students, organizational forms, exercises, pedagogical situations that contribute to the formation of effective communication skills of future foreign language teachers in the educational process of a pedagogical university have been further developed. The practical significance of the research results is that scientific research materials can be used in the process of developing educational programs, work programs, author's syllabuses, curricula aimed at developing flexible communication skills in future foreign language teachers; apply in the development of disciplines for the choice of bachelors, conclusions of textbooks and manuals, methodological recommendations in the humanities and writing scientific papers, and also implement them in institutions of professional higher education that train foreign language teachers.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського