Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (28)Тематичний інтернет-навігатор (495)Наукова електронна бібліотека (98)Реферативна база даних (3805)Книжкові видання та компакт-диски (941)Журнали та продовжувані видання (73)
Пошуковий запит: (<.>K=ДЕРЖАВНІ$<.>+<.>K=ГАРАНТІЇ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 601
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Тулін К. С. 
«Розвиток середньої та вищої освіти національних меншин Румунії».: автореферат дис. ... д.філософ : 011 / К. С. Тулін. — Б.м., 2024 — укp.

Дисертація «Розвиток середньої та вищої освіти національних меншин Румунії» присвячена аналізу та дослідженню стану і тенденцій розвитку освітньої системи для національних меншин в Румунії. У ній розглядається динаміка змін у державній політиці в сфері освіти національних меншин, а також вплив цих змін на стан та якість освіти, яка доступна для представників національних меншин.Наголошується на значущості дослідження з огляду на мультиетнічний характер румунського суспільства та потребу забезпечення прав меншин на отримання якісної освіти мовою своєї національної меншини. У дисертації використовуються кількісні та якісні методи дослідження для аналізу різних аспектів проблеми.Ретельно розглядаючи історичний розвиток від часів соціалізму до сучасної інтеграції в Європейський Союз (далі – ЄС), дисертація відстежує зміни в законодавчому та соціальному контекстах, які сформували сучасний ландшафт освіти для меншин. Також зосереджується увага на соціальноекономічних факторах, які впливають на доступність та якість освітніхпослуг, підкреслюючи важливість мовної і культурної адаптації в навчальних програмах. Розглядаються зміни в законодавстві, рівні доступу до освіти, а також якість надання освітніх послуг.Основна частина дисертації сфокусована на детальному аналізі поточного стану освіти для національних меншин у Румунії. Розглядаються питання мови навчання, рівнів грамотності, доступу до вищої освіти, а також соціально-економічних умов, в яких перебувають представники меншин. Значна увага приділяється аналізу рівня включеності представників національних меншин до процесу вищої освіти, їх представленості в різних сферах функціонування держави. Особливу увагу приділено виявленню проблем та викликів, з якими стикаються національні меншини у процесі навчання в Україні, а також можливим шляхам їх подолання.^UThe dissertation «Development of Secondary and Higher Education of National Minorities in Romania» is devoted to the analysis and research of the state and development trends of the educational system for national minorities in Romania. It examines the dynamics of changes in state policy in the field of education of national minorities, as well as the impact of these changes on the state and the quality of education available to representatives of national minorities.The significance of the study is emphasized given the multi-ethnic nature of Romanian society and the need to ensure the rights of minorities to receive quality education in the language of their national minority. The dissertation uses quantitative and qualitative research methods to analyze different aspects of the problem.Carefully examining the historical development from the time of socialism to the modern integration into the European Union (hereinafter referred to as the EU), the dissertation traces the changes in the legislative and social contexts that have shaped the contemporary landscape of minority education. Attention is also focused on socio-economic factors that affect the availability and quality of educational services, emphasizing the importance of linguistic and cultural adaptation in educational programs. Changes in legislation, levels of access to education, as well as the quality of educational services are considered.The main part of the dissertation is focused on a detailed analysis of the current state of education for national minorities in Romania. The issues of the language of instruction, literacy levels, access to higher education, as well as the socio-economic conditions in which representatives of minorities are found are considered. Considerable attention is paid to the analysis of the level of inclusionof representatives of national minorities in the process of higher education, and their representation in various spheres of state functioning. Particular attention is paid to the identification of problems and challenges faced by national minorities in the process of education in Ukraine, as well as possible ways to overcome them.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Митник О. В. 
Європейський суд з прав людини у механізмі судового захисту прав і свобод людини в Україні та державах-членах ЄС / О. В. Митник. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії у галузі 81 право за спеціальністю 081 право. – Навчально-науковий інститут права Київського національного університету імені Тараса Шевченка. Київ, 2021.Дисертація присвячена комплексному теоретико-правовому та порівняльно-правовому дослідженню ролі Європейського суду з прав людини як провідної гарантії з точки зору національних механізмів судового захисту прав і свобод людини в Україні та державах-членах ЄС. Основою дисертаційного дослідження стали як теоретичні напрацювання вітчизняних та зарубіжних науковців, так і міжнародно-правові документи ООН, Ради Європи, Європейського Союзу, а також практика Європейського суду з прав людини. Окрім того, у роботі міститься ґрунтовний аналіз конституційної практики держав-учасниць Європейського Союзу та України. Наведене дало змогу широко дослідити зазначені питання, здійснити їх комплексне бачення та запропонувати можливі шляхи для удосконалення.Дисертація містить такі складові: вступ; чотири взаємопов'язані розділи, які послідовно та логічно розкривають тему дослідження та складаються загалом із одинадцяти підрозділів; а також висновки.^UThesis submitted for the degree of Doctor of Philosophy in Law (81), speciality 081 “Law”. – Educational-scientific Institute of Law of Taras Shevchenko National University of Kyiv. Kyiv, 2021.The dissertation is devoted to a comprehensive theoretical and legal and comparative legal study of the role of the European Court of Human Rights as a leading guarantee in terms of national mechanisms of judicial protection of human rights and freedoms in Ukraine and EU member states. The dissertation research was based on the theoretical achievements of domestic and foreign scholars, as well as international legal documents of the UN, the Council of Europe, the European Union, as well as the case law of the European Court of Human Rights. In addition, the paper contains a thorough analysis of the constitutional practice of the member states of the European Union and Ukraine. This made it possible to extensively explore these issues, implement their comprehensive vision and suggest possible ways to improve.The dissertation contains the following components: introduction; four interconnected sections, which consistently and logically reveal the research topic and consist of a total of eleven sections; as well as conclusions.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Манелюк Ю.М. 
Ідея співвідношення форми держави і характеру національного розвитку в історії суспільно-політичної думки України кінця XIX - початку XX ст.: автореф. дис... канд. політ. наук: 23.00.01 / Ю.М. Манелюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 19 с. — укp.

Комплексно досліджено ідею співвідношення форми держави та характеру національного розвитку України, обгрунтовану у працях вітчизняних політичних мислителів кінця XIX - початку XX ст. Розкрито зміст загальновідомих (М.Драгоманова, М.Грушевського, В.Липинського, В.Старосольського, М.Міхновського, Д.Донцова) та малодосліджених (Є.Чикаленка, С.Томашівського, В.Кучабського, М.Сціборського) концепцій щодо визначення форми існування держави, зроблено висновок про актуальність даної проблеми і необхідність її подальшого вивчення. Систематизовано підходи вітчизняних учених щодо визначення характеру національного розвитку Української держави. Проаналізовано три основні традиції у вітчизняній суспільно-політичній думці щодо розуміння спрямованості національного розвитку України: панславістсько-федералістську, консервативно-націократичну та націонал-самостійницьку. Вперше поєднано розгляд документальних джерел (програм політичних партій України початку XX ст. і свідчень засновників основних теорій державності) та дослідження концептуального осмислення ідеї співвідношення форми держави й характеру національного розвитку, представленого у науково-теоретичній спадщині національної суспільно-політичної думки даного періоду. Критично переосмислено теоретичні надбання з проблем української державності та практичну діяльність політично свідомих й активних громадян України у боротьбі за національну самостійність. Встановлено взаємозалежність між науково-теоретичним обгрунтуванням спрямування та характеру національного розвитку та визначенням оптимальної форми держави в Україні. Доведено, що витоки національно-державницької думки України кінця XIX - початку XX ст. базуються на інтелектуальній і громадсько-політичній спадщині М.Драгоманова, який одним з перших обгрунтував необхідність творення української політичної нації у контексті загальноєвропейських демократичних тенденцій. Досліджено вплив суспільно-політичних подій даного періоду на зміну державницьких теорій М.Драгоманова, І.Франка та М.Грушевського, зокрема, виявлено їх прихильне ставлення до федералістських ідей. Аргументовано, що державницькі концепції представників консервативно-націократичної та націонал-самостійницької традицій, зокрема, їх негативне ставлення до демократії, зазнали трансформації саме після поразки визвольних змагань 1917 - 1920 рр., обумовленої розчаруванням вітчизняних учених у здатності української інтелектуальної та політичної еліти утвердити національну державність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф1(4УКР)5/6 +
Шифр НБУВ: РА355033

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Катеринчук М.Д. 
Імміграційне законодавство Сполучених Штатів Америки (політико-правовий аналіз): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.02 / М.Д. Катеринчук ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 15 с. — укp.

Досліджено імміграційне законодавство Сполучених Штатів Америки, політико-правовий аналіз даного законодавства. Вивчено історію становлення та розвитку імміграційного права США; запровадження якісних обмежень на в'їзд та перебування іноземців, виникнення візової системи, системи в'їзних преференцій та її модифікацій. Проведено дослідження особливостей імміграційного права США на сучасному етапі. Розглянуто державні установи, які регулюють процеси імміграції у державі. Приділено увагу ролі судового прецеденту в формуванні імміграційного законодавства США. Розкрито сутнісні сторони змін у імміграційній політиці останнього часу. Висвітлено механізм імміграційного законодавства як інструмента здійснення державної політики Сполучених Штатів Америки, спрямованої на посилення супердержави як лідера на міжнародній арені.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(7США)112.033 + Х911.14(7США)
Шифр НБУВ: РА312384 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Кияниця І.П. 
Імплементація норм міжнародного права в правовій системі ФРН: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.11 / І.П. Кияниця ; НАН України. Ін-т держави і права ім. В.М.Корецького. — К., 2004. — 17 с. — укp.

Обгрунтовано нормативно-правові та організаційно-правові засади механізму імплементації норм міжнародного права у правовій системі ФРН, досліджено еволюцію основних концепцій щодо їх здійснення у внутрішньому праві ФРН. З'ясовано, що у сучасний період в державі відбувається поступовий перехід від концепції трансформації як традиційного правового способу реалізації норм міжнародного права у внутрішнє право до концепції "виконання" міжнародних зобов'язань, яка пов'язана зі здійсненням примату міжнародного права. Визначено особливості сучасного механізму імплементації норм міжнародного права у правовій системі ФРН. З'ясовано, що до його складу належать способи застосування договірного міжнародного права, звичаєвого міжнародного права, спеціальні та процесуальні конституційні гарантії імплементації та юриспруденція Федерального Конституційного Суду. Визначено гарантії та способи імплементації основних принципів та норм загального міжнародного права, зокрема міжнародного договірного права, насамперед тих, що є самовиконуваними та несамовиконуваними, а також норм міжнародного звичаєвого права. Охарактеризовано повноваження федеральних органів виконавчої, законодавчої та судової влади у даній сфері. Встановлено відмінності здійснення імплементації міжнародних договорів на рівні федерації та її суб'єктів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х91-383.1 + Х8(4НІМ) +
Шифр НБУВ: РА331588

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Голубенко Г.О. 
Інвестиційна підтримка інноваційної діяльності підприємств: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.06.01 / Г.О. Голубенко ; Харк. держ. екон. ун-т. — Х., 2002. — 20 с.: рис. — укp.

Визначено особливості інвестування інновацій (ІІ) та фактори, що обумовлюють вибір потенційних інвесторів та джерел ІІ. Проаналізовано державні й недержавні джерела інвестиційної підтримки інноваційної діяльності підприємств (ІДП). Наголошено на необхідності розвитку специфічної форми ІД - венчурного бізнесу. Розроблено методику аналізу спроможності, можливості й готовності підприємства до інноваційного розвитку, що дозволяє визначити рівень інвестиційної привабливості підприємства, що реалізує іновації. Запропоновано послідовність формування та вибору інноваційно-інвестиційної стратегії підприємства(ІІСП). Удосконалено методику оцінки інвестицій в ІДП на підставі визначення показників, що впливають на грошовий потік від інвестицій в інновації та спрогнозовано відхилення цих показників від планової величини. Запропоновано послідовність формування та вибору ІІСП.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)290-55-56 +
Шифр НБУВ: РА321275

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Дефорж С.Ю. 
Інституційні основи становлення соціального ринкового господарства: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.01.01 / С.Ю. Дефорж ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2006. — 19 с. — укp.

Розкрито зміст поняття "інституційно-структурна рівновага національної економіки". Розроблено порівняльну класифікацію функціонуючих моделей ринкової економіки. Доведено, що найбільш адекватним для України є досвід становлення континентальної (німецької) моделі соціального ринкового господарства (СРГ). Проаналізовано відмінні ознаки, генезис, цілі та принципи формування моделі СРГ. З'ясовано, що на сучасному етапі вирішальне значення має побудова прогресивної інституційної системи СРГ. Розроблено розширену класифікацію інститутів СРГ, в науковий обіг введено категорію "інституційні гарантії". Встановлено критерії інституціоналізації та основні напрями інституційного реформування транзитивної економіки. Розглянуто основні шляхи та форми інституційної адаптації моделей СРГ на постсоціалістичному просторі. Сформульовано практичні рекомендації щодо інституційного становлення соціального ринкового господарства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.45 +
Шифр НБУВ: РА344899

Рубрики:

      
8.

Зінченко А.І. 
Інструментарій забезпечення розвитку суднобудівних підприємств в Україні: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / А.І. Зінченко ; Ін-т пробл. ринку та екон.-екол. дослідж. — О., 2009. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано необхідність специфічного підходу до організації та регулювання діяльності суднобудівних підприємств в Україні. Описано основні тенденції та закономірності розвитку суднобудування за умов ринку. Визначено основні фактори, що суттєво впливають на функціонування суднобудування. Вивчено досвід провідних світових суднобудівних країн. Запропоновано систему оцінювання організаційно-економічного механізму функціонування у сфері суднобудування. Розроблено й обгрунтовано необхідні державні акти програмного та предметно-орієнтованого характеру для активізації економічно ефективних процесів у сфері суднобудування. Сформульовано стратегічні напрями розвитку даної галузі. Обгрунтовано конкретні пропозиції з метою формування ключових організаційних передумов економічного забезпечення реалізації програмно-цільового механізму підвищення ефективності суднобудування в Україні. Розроблено концепцію поетапного підходу до формування організаційно-економічного механізму розвитку й ефективного функціонування галузі суднобудування України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.851.527.41 +
Шифр НБУВ: РА363870

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Будівництво   
9.

Олексієнко М. М. 
Інформаційна технологія оцінки та прогнозування ризиків захворювання населення від впливу шкідливих домішок водних ресурсів: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.13.06 / М. М. Олексієнко ; Черкас. держ. технол. ун-т. — Черкаси, 2010. — 20 с. — укp.

Сформульовано задачу побудови інформаційної технології оцінювання ризиків і прогнозування захворювання населення від впливу шкідливих домішок водних ресурсів. Розроблено математичну модель кількісного оцінювання ризиків і впливів шкідливих домішок водних ресурсів на здоров'я населення, яка базується на положеннях і висновках теорії несилової взаємодії. Запропоновано новий метод прогнозування впливу шкідливих домішок водних ресурсів на стан здоров'я населення, який базується на даній математичній моделі. Визначено математичну модель інформаційного середовища системи оцінювання ризиків і прогнозування захворювання населення від впливу шкідливих домішок водних ресурсів. Вдосконалено математичну формалізацію задачі побудови інформаційної технології, орієнтованої на розв'язання екологічних задач, яка включає основні атрибути та взаємозв'язки компонентів даної технології. Впроваджено розроблені моделі, методи та засоби в Черкаській обласній державній санітарно-епідеміологічній станції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н761.101.06 + Р121.53
Шифр НБУВ: РА369762 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Гелич Ю. О. 
Інформаційно-правові гарантії таємниці особистого життя людини: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / Ю. О. Гелич ; Нац. ун-т біоресурсів і природокористування України. — К., 2010. — 23 с. — укp.

Вперше сформовано інформаційно-правові гарантії таємниці особистого життя людини (ТОЖЛ) як систему юридично закріплених умов і заходів, спрямованих на визначення порядку збирання, зберігання, використання, поширення, охорони відомостей, що становлять ТОЖЛ. Доведено належність інституту ТОЖЛ до інформаційного права України й обгрунтовано, що охорона інформації про особисте життя людини має формуватися у сфері інформаційного права шляхом закріплення положень: віднесення відомостей про особисте життя людини до таємної інформації, максимального розширення обсягу ТОЖЛ, встановлення інформаційно-правових гарантій нерозголошення ТОЖЛ у процесі діяльності органів державної влади й інших учасників інформаційних відносин. Визначено виключні підстави для розкриття та для поширення таємниці особистого життя людини, а також зміст поняття "публічні особи".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х809(4УКР)31 + Х849(4УКР)042
Шифр НБУВ: РА377722 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Ірадж Растегар 
Інформаційно-тематична характеристика шпальти редактора в іранській пресі: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.08 / Ірадж Растегар ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. Ін-т журналістики. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Проаналізовано суть і роль шпальти редактора популярних і провідних газет Ірану "Салам", "Кейхан", "Ресалат" у аспекті тематичної спрямованості, жанрової структури та суспільного значення. Висвітлено історичні етапи формування періодичної преси у контексті відображення різних аспектів суспільного життя Ірану. Розглянуто теоретичні засади інформаційно-тематичного становлення шпальти редактора, її основні функції та особливості структури. Сформульовано цілісну концепцію шпальти редактора як виразника політики будь-якого періодичного видання. Розглянуто основні економічні, політичні, фахові та державні проблеми, взаємопов'язані з функціонуванням сучасного інформаційного простору Ірану. Визначено основні шляхи розв'язання існуючих проблем, що передбачає створення цілісної системи засобів масової комунікації, усунення розбіжностей у поглядах різних політичних партій і держави щодо їх ролі та значення у державотворчих процесах, визначення становища преси у суспільстві на сучасному етапі. До наукового обігу введено важливий, принципово новий матеріал, що сприятиме формуванню особистісних якостей автора редакційного матеріалу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч612.4(5ІРН)71 + Ч612.163.1 +
Шифр НБУВ: РА339000

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Ліпкевич С.Я. 
Історичний досвід входження колишніх членів Організації Варшавського Договору та держав Балтії до НАТО (в контексті перспектив України): автореф. дис... канд. іст. наук: 20.02.22 / С.Я. Ліпкевич ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2007. — 19 с. — укp.

З застосуванням нових концептуальних підходів в історичному контексті досліджено створення нової системи безпеки на європейському континенті. Узагальнено та проаналізовано концептуально-правові та практичні аспекти внеску Північноатлантичного альянсу як військово-політичної організації у формування надійних механізмів гарантування міжнародного миру та безпеки після радикальних змін в євроатлантичному геостратегічному середовищі. Комплексно досліджено досягнення у реалізації стратегії євроатлантичної інтеграції України. Проаналізовано наявні прорахунки, які заважають ефективному здійсненню обраного зовнішньополітичного курсу держави. Розглянуто історіографію проблеми створення системи гарантії національної безпеки держави шляхом цілісного розгляду динаміки реалізації політики України у сфері захисту національних інтересів. Доведено необхідність формування такої системи з урахуванням міжнародних факторів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(0)64-612.31 + Ц851.11 + Х915.232.3-7 +
Шифр НБУВ: РА354731

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
13.

Скотнікова Л.С. 
Аграрні відносини в українському селі у 20 - 30 роках XX століття: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Л.С. Скотнікова ; НАН України. Ін-т історії України. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Досліджено аграрні відносини в українському селі у 1921 - 1939 рр. На підставі широкого кола архівних джерел, переважну більшість яких введено до наукового обігу вперше, висвітлено комплекс питань щодо аграрних відносин у добу нової економічної політики. Зазначено, що проведення земплевпорядкувальних робіт, державні кредитування і система контрактації, сільськогосподарська кооперація, орендні відносини сприяли розвитку різних форм власності та господарювання в аграрному секторі, формуванню у селянина властивостей господаря. Проаналізовано процеси в українському селі щодо проведення суцільної колективізації, внаслідок якої під виглядом "колгоспно-кооперативної" власності було утверджено насправді державну власність на засоби виробництва в аграрній сфері, селян було позбавлено статусу власника і господаря, звужено їх громадянські права. Наведено рекомендації щодо використання уроків суспільно-політичного та соціально-економічного розвитку українського села в 1921 - 1939 рр. під час проведення аграрної реформи в сучасних умовах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)61-205
Шифр НБУВ: РА307971 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Завада Р. С. 
Адаптація європейських стандартів електронного урядування в Україні: адміністративно-правове дослідження: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / Р. С. Завада. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням правового регулювання електронного урядування в Україні в контексті адаптації його до європейських стандартів функціонування. Виконано комплексний аналіз електронного урядування як інституту адміністративного права через дослідження концептуальних основ його функціонування у сфері публічного управління, визначення основних стандартів і засад електронного урядування та аналізу напрямів адаптації європейських стандартів адміністративно-правового регулювання електронного урядування в Україні.Репрезентоване наукове дослідження містить системну характеристику адаптаційних заходів функціонування електронних публічних реєстрів в Україні до європейських стандартів функціонування системи електронного урядування, зокрема: вдосконалення урядової платформи інтероперабельності та розроблення технологічно надійної системи реєстрів; унормування адміністративної відповідальності у сфері належного забезпечення функціонування публічних реєстрів; створення нормативних та організаційних гарантій забезпечення самоокупності функціонування публічних електронних реєстрів; нормативні зміни в системі отримання УНЗР із присвоєнням його автоматично кожному громадянину з моменту народження; перехід на домінування автоматизованого способу оплати послуг; налагодження транскордонної інтероперабельності інформації публічних реєстрів з країнами ЄС. Здобувач розробив модель комплексного удосконалення функціонування системи публічних електронних реєстрів, що охоплює: нормативні (доповнення до Закону України «Про публічні електронні реєстри», розроблення Державної цільової програми з розвитку інтеграції та інтероперабельності системи публічних електронних реєстрів); управлінські (створення єдиного управлінського центру управління публічними електронними реєстрами); техніко-організаційні (формування та впровадження Реєстру публічних електронних реєстрів та оновлення технічної системи електронної взаємодії «Трембіта» із її гармонізацією з вимогами та стандартами ЄС, забезпечення безперервного контролю за проблемами та кіберзагрозами) гарантії.Запропоновано комплекс заходів для розвитку національної правової політики з метою адаптації прогресивних стандартів електронного урядування в Україні, що передбачає: прийняття єдиного комплексного нормативного акта у сфері електронного урядування; узгодження критеріїв сумісності та взаємодії національної системи електронного урядування та її елементів з країнами партнерами; перехід до проактивної форми надання адміністративних послуг без запиту з боку особи; унормування пріоритету дизайну, орієнтованого на користувача, зокрема користувачів із низькими цифровими навичками та з обмеженими можливостями; впровадження комплексу адміністративних заходів щодо підвищення рівня знань різних цільових груп стосовно можливостей використання системи електронного урядування.Автор запропонував унормувати адміністративну відповідальність у сфері належного забезпечення функціонування публічних реєстрів, внісши до Кодексу про адміністративні правопорушення України ст. 145 1 «Порушення умов і правил, що регламентують діяльність у сфері публічних реєстрів та інших національних електронних інформаційних ресурсів» та сформував проєкт її редакції.^UThe dissertation represents a comprehensive examination of the legal regulation of e-governance in Ukraine in the context of its adaptation to European standards of functioning. A comprehensive analysis of e-governance as an administrative law institution is conducted, delving into the conceptual underpinnings of its operation within the domain of public administration. This study encompasses the establishment of fundamental standards and principles of e-governance, while also scrutinizing the various domains where adaptation to European administrative and legal norms is sought in Ukraine.The applicant has developed a model of comprehensive improvement of the functioning of the system of public electronic registers, including: regulatory (amendments to the Law of Ukraine "On Public Electronic Registers", development of the State Target Program for the Development of Integration and Interoperability of the System of Public Electronic Registers); management (creation of a single management center for the management of public electronic registers); technical and organizational (formation and implementation of the Register of Public Electronic Registers and updating the Trembita technical system of electronic interaction by harmonizing it with EU requirements and standards, ensuring continuous monitoring of problems and cyber threats) guarantees.The author proposes a set of measures for the development of national legal policy with a view to adapting progressive standards of e-government in Ukraine, including: adoption of a single comprehensive regulatory act in the field of e-government; harmonization of the criteria for compatibility and interaction of the national e-government system and its elements with partner countries; transition to a proactive form of administrative services provision without a request from a person; prioritizing user-centered design, including for users with low digital skills and disabilities; implementing a set of administrative measures to increase the level of knowledge of various target groups about the possibilities of using the e-government system.The author suggests the regulation of administrative liability in the domain of ensuring the appropriate functioning of public registers through the inclusion of Article 145 1 , titled "Violation of the terms and conditions governing activities in the area of public registers and other national electronic information resources," into the Code of Administrative Offenses. A draft version of this proposed article is also presented.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Рашитова Н.К. 
Адаптація до професійної діяльності на державній службі: соціально-психологічний аспект: Автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.03 / Н.К. Рашитова ; Дніпропетр. регіон. ін-т держ. упр. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — Д., 2007. — 20 с. — укp.

Проаналізовано проблеми адаптації до професійної діяльності за умов державної служби. Розглянуто суть і зміст цього процесу, які виявляються у подоланні адаптаційних ускладнень та розвитку здібностей працівників для успішної професійної діяльності за даних умов. Запропоновано модель процесу адаптації, яка розкриває його функціональні складові. Доведено перспективність її використання як інструменту вдосконалення процесу адаптації для забезпечення сприятливих умов щодо підготовки державних службовців. Запропоновано підходи стосовно здійснення консультаційної роботи з питань ефективності процесу адаптації. Розроблено етапи впровадження системи психолого-управлінського консультування як засобу підвищення ефективності процесу управління за умов державної служби.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)012.1:Ю9 + Ю952.14 +
Шифр НБУВ: РА350082

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Махінчук В.М. 
Адекватність кримінального покарання як філософсько-правова проблема: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.12 / В.М. Махінчук ; Нац. акад. внутр. справ України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Досліджено комплекс теоретичних і практичних проблем, пов'язаних з адекватністю кримінального покарання. Висвітлено поняття адекватності покарання, її рівні та форми. Розроблено сітку визначення адекватності покарання, властивих кожному рівню покарання. Сформульовано законодавчі гарантії адекватності покарання, висновки про формування кримінально-правових санкцій; систему принципів призначення покарання; гарантії незалежності суддів (суду) як головної та необхідної передумови формування належного суддівського переконання та призначення судом адекватного покарання. Запропоновано заходи щодо формування цілісної системи гарантій незалежності суддівського корпусу в контексті розв'язання проблеми адекватності кримінального покарання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х002.9 + Х881.9(4Укр)021
Шифр НБУВ: РА318564 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Легеза Є. О. 
Адміністративні послуги, що надаються міліцією громадської безпеки: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.07 / Є. О. Легеза ; Дніпропетр. держ. ун-т внутр. справ. — Д., 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено теоретичні та правові засади надання адміністративних послуг міліцією громадської безпеки. Проаналізовано теоретичне та нормативно-правове підгрунтя поняття адміністративних послуг в Україні. Наведено визначення категорій "адміністративні послуги, що надаються міліцією громадської безпеки" та "процедура надання адміністративних послуг міліцією громадської безпеки", розкрито ознаки цих формулювань. Охарактеризовано класифікацію, державні стандарти (критерії) оцінювання якості та процедуру надання таких послуг. Наведено пропозиції та рекомендації до нормативно-правових актів щодо надання адміністративних послуг міліцією громадської безпеки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)112.011.013 + Х819(4УКР)112.033.2
Шифр НБУВ: РА383327 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Руденко А.В. 
Адміністративне судочинство: становлення та здійснення: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / А.В. Руденко ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Проведено дослідження проблем запровадження та здійснення адміністративного судочинства в Україні з урахуванням основних положень чинного Кодексу адміністративного судочинства України. Запропоновано визначення поняття адміністративного судочинства, проведено його відмежування від понять "адміністративна юстиція", "адміністративний процес", "адміністративна юрисдикція". Запропоновано класифікацію принципів адміністративного судочинства, розкрито їх зміст. Висвітлено завдання та законодавчі засади адміністративного судочинства. Здійснено спробу розмежування компетенції між адміністративними, загальними та господарськими судами. Обгрунтовано рішення деяких процесуальних питань під час здійснення адміністративного судочинства. Визначено гарантії забезпечення доступності фізичних та юридичних осіб до адміністративного судочинства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)072 + Х891.9(4УКР)15 +
Шифр НБУВ: РА343983

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Бааджи Н. А. 
Адміністративний розсуд в діяльності органів публічної адміністрації / Н. А. Бааджи. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертацію присвячено теоретичним та практичним проблемам застосування адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації України. Охарактеризовано засади, тенденції, проблеми та особливості правового регулювання та перспективи удосконалення його застосування. Досліджено правові категорії «розсуд», «адміністративний розсуд», «дискреція», «межі адміністративного розсуду», «оціночне поняття» та інші.Проведено аналіз нормативно-правової основи застосування адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації, внаслідок чого встановлено, що нею є сукупність нормативно-правових актів законодавчого та підзаконного характеру, які направлені на регулювання відносин, пов'язаних із реалізацією дискреційних повноважень органів публічної адміністрації у правотворчій та правозастосовній діяльності.Охарактеризовано принципи адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації: верховенства права, законності, гуманізму, пропорційності, неупередженості, рівності перед законом, справедливості, недопустимості зловживання правом, добросовісності, розумності, варіативності (селективності), цілеспрямованості, цілісності, системності, науковості, компетентності, відповідальності та інші.Досліджено форми реалізації адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації: прийняття нормативних правових актів, індивідуальних правових актів, укладання адміністративних договорів, вчинення інших юридично значущих дій (конклюдентні акти - дії, бездіяльність).Проаналізовано правову природу меж адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації; запропоновано авторське визначення цього поняття – це встановлений в нормативно-правових актах за допомогою спеціальних правових засобів вид правових обмежень в діяльності органів публічної адміністрації, який обумовлює межі, в яких органи публічної адміністрації мають можливість вольового вибору оптимального вирішення юридичного питання.Досліджено особливості застосування адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації в умовах надзвичайного правового регулювання. З'ясовано, що надзвичайне правове регулювання обумовлює зростання застосування імперативних принципів у правовому впливі на суспільні відносини, збільшує межі дискреції, свободу розсуду органів публічної адміністрації при правозастосуванні та нормотворенні, допускає трансгресію власної компетенції, визначеної законодавством для ординарної ситуації.Досліджено вплив адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації на корупційні відносини. Доведено, що корупціогенність адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації полягає у потенційній можливості здійснення або нездійснення своїх повноважень, а також у підставах і строках їхнього здійснення.Досліджено шляхи оптимізації меж адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації.З метою удосконалення нормативно-правової основи застосування адміністративного розсуду в діяльності органів публічної адміністрації запропоновано прийняти Закон України «Про адміністративну процедуру» та Закон України «Про нормативно-правові акти».З метою посилення контрольно-наглядової діяльності держави за застосуванням адміністративного розсуду у правотворчій та правозастосовній діяльності органів публічної адміністрації запропоновано внести низку змін до Закону України «Про місцеві державні адміністрації» та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні».^UThe dissertation is devoted to the theoretical and practical problems of application of administrative discretion in the activities of public administration agencies of Ukraine. This scientific works reveals and analyses characteristic features, tendencies, problems and peculiarities of legal regulation and perspective of elaborating of its application. The author researches such categories as “discretion”, “administrative discretion”, “limits of administrative discretion”, “value judgment” etc.The dissertation produces the analysis of regulatory basis of application of administrative discretion in the activities of public administration agencies, while in the result we can state that this regulatory basis includes the array regulatory legal acts of legislative and by-law character, which are directed on regulation of relations relating to the realization of discretionary powers of public administration agencies within law-making and law-application activities.The research gives characteristics of the principles of administrative discretion within the public administration activities, emphasizing the main pertaining to the topic: rule of law, legality, humanism, proportionality, impartiality, equality before the law, justice, inadmissibility of abuse of law, good faith, reasonableness, variability (selectivity), purposefulness, integrity, consistency, scientificity, competence, responsibility, etc.In the course of the scientific work the author studies the forms of realization of administrative discretion in the public administration activities: adopting regulatory acts, individual legal regulatory acts, concluding administrative agreements, making other legally significant acts (concluding acts-deals, inaction).The research analyses the legal nature of the limits of administrative discretion within the public administration activities; proposes author definition of the concept: it is a type of legal restrictions of the public administration activities specifically stipulated in regulatory acts by means of relevant legal mechanisms, which defines the boundaries within which the public administration agencies have the possibility of the strong-willed choice of the optimal settlement of legal issue.Peculiarities of application of administrative discretion in activity of public administration agencies in the conditions of extraordinary legal regulation are investigated as well. It was found that extraordinary legal regulation causes the growth of the application of imperative principles in the legal influence on public relations, increases the limits of discretion, freedom of discretion of public administration bodies in law enforcement and rule-making, allows the transgression of their own competence defined by law for ordinary situations.The influence of administrative discretion in the activity of public administration agencies on corruption relations is investigated by the author. It is proved that the corruption of administrative discretion in the activities of public administration agencies lies in the potential possibility of exercising or not exercising their powers, as well as in the reasons and terms of their exercising.The ways of optimizing the limits of administrative discretion in the activity of public administration agencies are investigated.In order to improve and elaborate the regulatory basis for implementation of administrative discretion within the public administration activities the author proposes to adopt the Law of Ukraine «On Administrative Procedure» and the Law of Ukraine «On Regulatory Acts».With the aim of reinforcing the monitor-controlling state function over the application of administrative discretion in law-making and law-application activities of public administration agencies, the current dissertation proposes to adopt a range of amendments to the Law of Ukraine «On Local State Administrations» and the Law of Ukraine «On Local Government in Ukraine».


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Чорнописька В. З. 
Адміністративно-правові гарантії діяльності релігійних організацій в Україні / В. З. Чорнописька. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено комплексному дослідженню адміністративно-правових гарантій діяльності релігійних організацій в Україні. Визначено наукознавчу основу і методологію дослідження адміністративно-правових гарантій діяльності релігійних організацій в Україні, сформульовано їх дефініцію, деталізовано ознаки та правову природу. Проаналізовано структуру адміністративно-правового статусу релігійних організацій в Україні, представлено системну характеристику їх адміністративної правосуб'єктності. Здійснено характеристику поняття та складових елементів системи адміністративно-правових гарантій діяльності релігійних організацій в Україні, деталізовано нормативно-правові, організаційно-правові та адміністративно-процесуальні гарантії діяльності релігійних організацій в Україні. Визначено суб'єктів системи адміністративно-правового гарантування діяльності релігійних організацій в Україні. З'ясовано напрями посилення адміністративно-правового гарантування діяльності релігійних організацій. Окремо запропоновано авторський підхід щодо внесення змін до чинного законодавства з метою удосконалення сучасних адміністративно-правових гарантій діяльності релігійних організацій в Україні. Обґрунтовано потребу розширення переліку адміністративно караних протиправних деліктів у сфері діяльності релігійних організацій. Розроблено та запропоновано зміни до змісту КУпАП щодо розширення переліку адміністративних правопорушень, що порушують права релігійних організацій. Визначено, що модернізація адміністративно-правових гарантій діяльності релігійних організацій в Україні повинна здійснюватися на основі досвіду зарубіжних країн, серед яких США, Велика Британія, Австралія, Канада.^UThe dissertation deals with the comprehensive study of administrative and legal guarantees of the activities of religious organizations in Ukraine. The scientific basis and methodology of the research of administrative and legal guarantees of activities of religious organizations in Ukraine are determined, the definition is formulated, features is defined. The structure of the administrative and legal status of religious organizations in Ukraine is analyzed. The system characteristics of administrative legal personality of religious organizations in Ukraine are presented. The characteristic and constituent elements of the system of administrative and legal guarantees of the activities of religious organizations in Ukraine are characterized. Normative-legal, organizational-legal and administrative-procedural guarantees of the activities of religious organizations in Ukraine are detailed. The subjects of the system of administrative and legal guarantees of religious organizations in Ukraine are identified. The directions of strengthening the administrative and legal guarantees of religious organizations is substantiated. The author's approach to introducing changes to the current legislation in order to improve modern administrative and legal guarantees of the activities of religious organizations in Ukraine is proposed. Amendments to the content of the Code of Ukraine on Administrative Offenses concerning the list of administrative offenses that violate the rights of religious organizations have been elaborated and proposed. It is proved that the modernization of administrative and legal guarantees of the activities of religious organizations in Ukraine should be carried out on the basis of the experience of foreign countries, including the United States, Great Britain, Australia, and Canada.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського