Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (16)Наукова електронна бібліотека (39)Реферативна база даних (2224)Книжкові видання та компакт-диски (1288)Журнали та продовжувані видання (11)
Пошуковий запит: (<.>K=ДИДАКТИЧНІ$<.>+<.>K=ІГРИ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 413
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Єрмак С.М. 
Формування електротехнічних понять та вмінь у процесі трудового навчання в учнів 5 - 9 класів загальноосвітніх шкіл: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / С.М. Єрмак ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2003. — 19 с. — укp.

Визначено дидактичні умови підвищення ефективності підготовки учнів до елекротехнічних робіт, які дають змогу якісно сформувати в них необхідні електротехнічні знання та вміння: їх структурування та систематизацію за рівнем їх складності та відповідність до загальноосвітніх завдань трудового навчання з урахуванням життєвого досвіду учнів про електротехнічні явища та активізацією розумової діяльності у процесі засвоєння навчального матеріалу. Запропоновано засоби ефективного формування зазначених понять, умінь та навичок учнів V - IX класів загальноосвітніх шкіл: реалізацію міжпредметних зв'язків між науково-природничими загальноосвітніми предметами та трудовим навчанням, використання проблемності у навчанні, системи електротехнічних завдань та демонстраційних дослідів, які повною мірою відповідають навчально-пізнавальній мотивації учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.266 +
Шифр НБУВ: РА327671

Рубрики:

      
2.

Єрмолін Д. В. 
Удосконалення технології шампанських та ігристих вин на основі раціонального використання сировини та допоміжних речовин: автореф. дис. ... канд. техн. наук : 05.18.05 / Д. В. Єрмолін ; Нац. ін-т винограду і вина "Магарач". — Ялта, 2011. — 21 с. — укp.

Визначено фізико-хімічні та технологічні властивості препаратів риб'ячого клею, на підставі яких розроблено техніко-технологічні вимоги до препаратів риб'ячого клею харчового. Обгрунтовано доцільність застосування желатинів у процесі виробництва шампанських вин резервуарними способами. Розроблено параметри підкислення виноматеріалів. Економічний ефект від впровадження складає 4640 грн/ тис. дал - за виробництва виноматеріалів для ігристих вин, 3410 грн/ тис. дал - для шампанського України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л874.5-3
Шифр НБУВ: РА379211 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Єрмоленко Є. І. 
Формування у майбутніх педагогів професійного навчання готовності до використання знаково-символічної наочності / Є. І. Єрмоленко. — Б.м., 2021 — укp.

Єрмоленко Є.І. Формування у майбутніх педагогів професійного навчання готовності до використання знаково-символічної наочності. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії за спеціальністю 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями). – Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка, Глухів, 2020. У дисертації досліджено проблему формування у майбутніх педагогів професійного навчання готовності до використання знаково-символічної наочності на основі теоретичного визначення, обґрунтування й експериментальної перевірки запроваджених в освітній процес педагогічних умов. У першому розділі «Формування готовності майбутніх педагогів професійного навчання до використання знаково-символічної наочності як науково-педагогічна проблема» визначено сутність поняття «знаково-символічна наочність», виявлено дидактичні можливості знаково-символічної наочності та визначено структуру досліджуваної готовності, її критерії, показники та рівні. У другому розділі «Теоретико-методичні засади формування у майбутніх педагогів професійного навчання готовності до використання знаково-символічної наочності» обґрунтовано педагогічні умови формування готовності майбутніх педагогів професійного навчання до застосування знаково-символічної наочності, розроблено модель та методика формування означеної готовності. У третьому розділі «Експериментальна перевірка ефективності педагогічних умов формування у майбутніх педагогів професійного навчання готовності до використання знаково-символічної наочності» описано методику організації та результати експериментального дослідження з формування у майбутніх педагогів професійного навчання готовності до використання знаково-символічної наочності.^UYermolenko Ye. I. Forming intending professional training teacers' readiness to use sing ang symbol teaching aids. - Qualifying scientific work on the rights of the manuscript. The dissertation for the Doctor of Philosophy degree in the specialty 015 Vocational education (by specializations). Oleksandr Dovzhenko Hlukhiv National Pedagogical University, Hlukhiv, 2020. In the dissertation, the problem of formation readiness to use sign and symbolic visibility of future vocational training teachers based on the theoretical definition, substantiation and experimental verification of the pedagogical conditions introduced into the educational process is investigated.The first chapter "Formation of readiness to use sign and symbolic visibility of future vocational training teachers as a scientific and pedagogical problem" defines the essence of the concept of "sign and symbolic visibility", reveals the didactic possibilities of sign and symbolic visibility and defines the structure of the studied readiness, its criteria, indicators and levels. The second chapter "Theoretical and methodological principles of formation of readiness to use sign and symbolic visibility of future vocational training teachers" substantiates the pedagogical conditions of formation of readiness of to use sign and symbolic visibility of future vocational training teachers, developed a model and method of forming this readiness. The third chapter "Experimental verification of the effectiveness of pedagogical conditions for the formation of readiness to use sign and symbolic visibility of future vocational training teachers" describes the method of organization and the results of experimental research on the formation of readiness to use sign and symbolic visibility of future vocational training teachers.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Ібрагімов Т.Ш. 
Дидактичні основи модульно-рейтингової системи оцінювання навчальних досягнень студентів заочної форми навчання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Т.Ш. Ібрагімов ; Ін-т пед. освіти і освіти дорослих АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Розкрито базові поняття дослідження, визначено стан модульно-рейтингового оцінювання навчальних досягнень студентів заочної форми навчання. Теоретично обгрунтовано дидактичні основи та концептуальні положення модульно-рейтингової системи оцінювання навчальних досягнень студентів-заочників. Розроблено авторську технологію оптимізації кредитно-модульного навчання студентів-заочників, стрижнем якої є його науково-методичне забезпечення. Зазначено, що основні результати дослідження апробовано у навчальному процесі ВНЗ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.284 + Ч481.632.85 +
Шифр НБУВ: РА367434

Рубрики:

      
5.

Іванова Г. І. 
Формування культури розумової праці студентів у процесі навчання математичних дисциплін / Г. І. Іванова. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації здійснено теоретичний аналіз проблеми та запропоновано нове вирішення наукового завдання, яке полягає в теоретичному обґрунтуванні дидактичних умов, розробці та експериментальній перевірці відповідної їм моделі, що сприяє ефективному формуванню в студентів культури розумової праці в процесі навчання математичних дисциплін.У дослідженні поняття «культура розумової праці студента» визначено як змістову характеристику якісного рівня організації процесу щодо оволодіння ним соціально-історичним досвідом людства, конкретизації та трансляції системи норм і ціннісних настанов в управлінні навчальною інформацією, що забезпечує високий ефект і результат навчання, дозволяє раціонально, якісно й продуктивно при найменших витратах енергії виконувати будь-яку розумову роботу та вирішувати навчально-пізнавальні завдання.Одержані результати мають безпосередній вихід на практику організації навчання математичних дисциплін, професійно зорієнтованого спрямування навчання у вищій школі, дають змогу ввести науково обґрунтовані корективи в навчальні плани, програми.Проведене дослідження не вичерпує всіх аспектів проблеми формування в студентів культури розумової праці. Подальшої розробки потребують механізми роботи з інтелектуально обдарованими студентами; можливості інтерактивних, інформаційних і мережевих технологій у формуванні загальної та професійної культури майбутнього фахівця, інтенсифікації та оптимізації його розумової діяльності. Ключові слова: розумова праця, розумова діяльність, культура розумової праці студентів, процес навчання математичних дисциплін, дидактичні умови, структурно-функціональна модель.^UIn the dissertation the theoretical analysis of a problem is carried out and the new decision of the scientific problem which consists in the theoretical grounding of didactic terms, development and experimental check of the corresponding model which promotes effective culture of student's brainwork formation in the process of studying mathematical discipline.In the research the concept of "students' brainwork culture" has been defined; it is a semantic characteristic of the qualitative level of organization a process of mastering the socio-historical experience of mankind, concretization and translation norms and values into the management of study information that supplies high effect and outcome of training, allows to rationally, qualitatively, and productively with the lowest cost of energy perform any brainwork and to solve educational and cognitive tasks.The obtained results have a direct approach to the practice of organizing the teaching of mathematical disciplines, vocational oriented direction of study in higher education institution, allow to introduce scientifically grounded adjustments to the curriculums and programs.The completed research does not exhaust all of the aspects of the problem of shaping culture of student brainwork. Mechanisms for working with intellectually gifted students, as well as opportunities of interactive, information and network technologies in the shaping of future specialist's general and professional culture, intensification and optimization of their mental activity need further development.Keywords: brainwork, mental activity, culture of student brainwork, process of studying mathematical disciplines, didactic terms, structural-and-functional model.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Біологічні науки   
6.

Іванців О.Я. 
Підготовка студентів біологічних факультетів університетів до педагогічної діяльності в процесі вивчення фахових дисциплін: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / О.Я. Іванців ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі готовності студентів університету до застосування фахових предметних знань у педагогічній практиці. Встановлено рівні сформованості та критерії готовності студентів-біологів університету як майбутніх учителів. Виявлено дидактичні можливості успішної підготовки студенів-біологів університетів до педагогічної діяльності в умовах університетської освіти за рахунок педагогічного спрямування змісту, форм і методів навчання біологічних дисциплін, раціональної організації самостійної роботи студентів вивчення передового педагогічного досвіду учителів за матеріалами дослідження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е.р(4УКР)21 р(4УКР)3,022 + Ч489.518.5
Шифр НБУВ: РА310964 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Іванченко К.В. 
Розробка раціональної технології газованих напівігристих вин: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.18.07 / К.В. Іванченко ; Нац. ун-т харч. технологій. — Х., 2004. — 20 с. — укp.

Розроблено раціональну технологію виробництва газованих напівігристих вин комбінованим способом. Науково обгрунтовано та експериментально доведено ефективність використання розповсюджених та перспективних сортів винограду. Визначено вплив способів корекції складу сусла та виноматеріалів на якість газованих напівігристих вин. Встановлено залежність показника ігристих властивостей від виду дріжджів та способу виробництва, а також знайдено залежність якості газованих напівігристих вин від послідовності насичення діоксидом вуглецю екзогенного (50 %) та ендогенного (50 %) походження. Виявлено закономірність формування букету у газованих напівігристих винах залежно від способу насичення діоксидом вуглецю. Технологію випробувано на Первомайському винозаводі (Сімферопольський район, АР Крим) та рекомендовано до впровадження на виноробних підприємствах України. Розроблено та затверджено "Технологічну інструкцію з виробництва газованих напівігристих вин".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Л874.5
Шифр НБУВ: РА331052

Рубрики:

      
8.

Ісаєнко С.А. 
Формування професійної культури у студентів інженерно-технічних спеціальностей засобами іноземної мови: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / С.А. Ісаєнко ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано формування професійної культури фахівця інженерно-технічного профілю відповідно до вимог сучасного суспільства і духовних потреб кожної особистості. Уточнено поняття професійна культура, визначено структурно-функціональні компоненти та охарактеризовано зміст особистісно-творчого компонента професійної культури інженера. Розглянуто структуру професійної культури у студентів інженерно-технічних спеціальностей і охарактеризовано її зміст. Обгрунтовано педагогічні умови, принципи, передумови, зміст, форми і засоби формування професійної культури у студентів інженерно-технічних спеціальностей. Визначено дидактичні умови реалізації освітньо-виховного потенціалу іноземної мови для ефективного формування професійної культури у студентів. Розкрито ефективність моделі формування професійної культури у студентів інженерно-технічних спеціальностей засобами іноземної мови.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж.р(4УКР)3-3 +
Шифр НБУВ: РА368511

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Авєтісян М. Г. 
Трансгуманізм у сучасній візуальній культурі: автореферат дис. ... д.філософ : 033 / М. Г. Авєтісян. — Б.м., 2024 — укp.

Дослідження впливу та виявленню трансгуманістичних ідей у сучасній візуальній культурі. Робота пропонує аналіз візуальних медіа, таких як кіно, ігри, сучасне мистецтво та інші форми візуального вираження, що демонструють і розвивають концепції трансгуманізму.В роботі проаналізовано різноманітні аспекти трансгуманізму, включаючи покращення людських можливостей за допомогою технологій, зміну природи ідентичності, етичні питання, пов'язані з технологічним розвитком та роль трансгуманізму у формуванні майбутньої культурної парадигми. Об'єктом дослідження є зображення та репрезентація трансгуманізму у візуальних творах сучасної культури. Проаналізовано візуальні символи, образи, теми та стилістику, що пов'язані із трансгуманістичними ідеями, а також розглядаємо їхнє відображення у мистецьких та медійних площинах.Дисертація використовує концептуальний підхід, поєднуючи методи компаративістького аналізу медіа, культурології, філософії та соціології для розуміння впливу трансгуманізму на сприйняття та образи сучасного світу. Результати дослідження дозволяють краще зрозуміти, як трансгуманістичні концепції відображаються у візуальних формах мистецтва і медіа, та створити більш повний образ ролі технологій у формуванні культурної ідентичності.Дисертація включає в себе докладні дослідження таких ключових аспектів:– Аналіз візуального простору трансгуманістичних ідеалів у кінематографі, мистецтві та інших медійних формах.– Вивчення ролі візуального у поширенні та популяризації трансгуманістичних концепцій у сучасному суспільстві.– Аналіз сприйняття візуальних образів та їхнього впливу на формування світогляду глядачів та споживачів візуальної культури.– Розгляд філософських, естетичних, етичних та моральних аспектів, пов'язаних із зображенням трансгуманістичних ідеалів у візуальних творах та вплив трансгуманізму на війну в Україні.Дослідження є важливим для академічної спільноти, культурологів, медіа-дослідників та всіх, хто цікавиться впливом трансгуманізму на сучасну візуальну культуру і медіа. Робота сприяє розширенню нашого розуміння та діалогу щодо теми трансгуманізму, що має важливе значення в контексті сучасних технологічних та культурних трансформацій. Результати дослідження дозволять краще розуміти вплив трансгуманізму на візуальну культуру, а також виявити суттєвий внесок цих ідей у сучасне мистецтво та медійну сферу. Робота має науковий та культурний потенціал та відкриває нові перспективи для подальших досліджень у цій області.Актуальність, постановка проблеми і перспективність дослідження обумовлена статусом трансгуманізму в культурі, завдяки впровадженню комп’ютерних технологій в усі сфери життєдіяльності суспільства виникає багато нових тем, в яких питання про місце людини в просторі стає важливим для вивчення філософами.^UA study of the impact and discovery of transhumanist ideas in modern visual culture. The work offers an analysis of visual media such as film, games, contemporary art and other forms of visual expression that demonstrate and develop the concepts of transhumanism.The paper analyzes various aspects of transhumanism, including the enhancement of human capabilities through technology, the changing nature of identity, ethical issues related to technological development, and the role of transhumanism in shaping the future cultural paradigm. The object of research is the image and representation of transhumanism in visual works of modern culture. Visual symbols, images, themes and stylistics related to transhumanist ideas are analyzed, and we also consider their reflection in artistic and media planes.The dissertation uses a conceptual approach, combining methods of comparative media analysis, cultural studies, philosophy, and sociology to understand the impact of transhumanism on perceptions and images of the modern world. The results of the study allow a better understanding of how transhumanist concepts are reflected in visual forms of art and media, and create a more complete picture of the role of technology in the formation of cultural identity.The dissertation includes detailed studies of the following key aspects:– Analysis of the visual space of transhumanist ideals in cinematography, art and other media forms.– Study of the role of the visual in the spread and popularization of transhumanist concepts in modern society.– Analysis of the perception of visual images and their influence on the formation of the worldview of viewers and consumers of visual culture.– Consideration of philosophical, aesthetic, ethical and moral aspects related to the depiction of transhumanist ideals in visual works and the impact of transhumanism on the war in Ukraine.The study is important for the academic community, cultural studies, media researchers, and anyone interested in the impact of transhumanism on contemporary visual culture and media. The work contributes to the expansion of our understanding and dialogue on the topic of transhumanism, which is important in the context of contemporary technological and cultural transformations. The results of the research will allow a better understanding of the impact of transhumanism on visual culture, as well as reveal the significant contribution of these ideas to modern art and the media sphere. The work has scientific and cultural potential and opens new perspectives for further research in this area.The relevance, formulation of the problem, and perspective of the research is determined by the status of transhumanism in culture, thanks to the introduction of computer technologies into all spheres of life in society, many new topics arise in which the question of the place of man in space becomes important for philosophers to study.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Августюк М. М. 
Емоційний інтелект студентів у контексті метакогнітивного моніторингу: автореферат дис. ... д. психол. н. : 19.00.07 / М. М. Августюк. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація присвячена вивченню особливостей прояву емоційного інтелекту в структурі точності метакогнітивного моніторингу. Результати комплексного дослідження репрезентовані за допомогою теоретичного та емпіричного дослідження особливостей прояву емоційного інтелекту в структурі точності метакогнітивного моніторингу навчальної діяльності студентів. У дослідженні теоретично проаналізовано поняття емоційного інтелекту та метакогнітивного моніторингу у вітчизняній і зарубіжній літературі, визначено їхню роль у продуктивності навчальної діяльності студентів, зокрема в системі саморегульованого навчання, описано особливості прояву емоційного інтелекту в контексті основних характеристик метапізнання, в структурі точності метакогнітивного моніторингу навчальної діяльності студентів. Поняття емоційного інтелекту ми розглядаємо як складну інтегрально- ієрархічну систему, яка базується на єдності когнітивних, емоційних, адаптаційних та соціальних складових у процесі внутрішньоособистісної та міжособистісної здібності ідентифікувати та оцінювати емоції, сприяти емоційній фасилітації мислення, розуміти емоції та керувати ними з метою динамізації інтенсивного емоційного та інтелектуального розвитку особистості. Метакогнітивний моніторинг виступає важливою передумовою ефективності навчальної діяльності, оскільки, як спосіб відслідковування суб’єктом власної пізнавальної активності та оцінювання її результатів у процесі виконання пізнавальних завдань, уможливлює саморегуляцію процесу та результату виконання. Емпірично з’ясовано особливості прояву емоційного інтелекту в структурі точності метакогнітивного моніторингу навчальної діяльності студентів. Обґрунтовано та апробовано тренінгову програму підвищення точності метакогнітивного моніторингу навчальної діяльності здобувачів вищої освіти засобами емоційного інтелекту. Розроблено психолого-дидактичні поради до підвищення точності метакогнітивного моніторингу навчальної діяльності в студентів засобами емоційного інтелекту, що стануть корисними для науковців, науково-педагогічних працівників, психологів- практиків, здобувачів вищої освіти, а також усіх суб’єктів пізнавальної діяльності, які працюють з інформацією.^UThe dissertation is devoted to the study of the peculiarities of the manifestation of emotional intelligence in the structure of metacognitive monitoring accuracy. The results of the comprehensive study are represented using a theoretical and empirical study of the features of the manifestation of emotional intelligence in the structure of metacognitive monitoring accuracy of university students’ learning activities. The study theoretically analyzed the concepts of emotional intelligence and metacognitive monitoring in Ukrainian and foreign psychological literature, determined their role in the productivity of university students’ learning activities, in particular in the system of self- regulated learning, described the features of the manifestation of emotional intelligence in the context of the main characteristics of metacognition, in the structure of metacognitive monitoring accuracy of university students’ learning activities. We consider the concept of emotional intelligence as a complex integral-hierarchical system, which is based on the unity of cognitive, emotional, adaptive and social components in the process of intrapersonal and interpersonal ability to identify and evaluate emotions, to promote emotional facilitation of thinking, to understand emotions and to manage them to dynamize intense emotional and intellectual development of the individual. Metacognitive monitoring is an important prerequisite for the effectiveness of learning activities, since, as a way of monitoring the subject’s cognitive activity and evaluating its results in the process of performing cognitive tasks, it enables self-regulation of the process and the result of performance. The peculiarities of the manifestation of emotional intelligence in the structure of metacognitive monitoring accuracy of university students’ learning activities have been empirically clarified. The training program for improving the accuracy of metacognitive monitoring of university students’ learning activities using emotional intelligence has been substantiated and tested. Psychological and didactic tips are developed to increase metacognitive monitoring accuracy using emotional intelligence, which will be useful for scientists, scientific and pedagogical staff, psychologists-practitioners, university students, as well as all subjects of cognitive activity who work with information.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Аксьонова Н.В. 
Міфо-ритуальні основи дитячих ігор (на матеріалах Слобожанщини кінця XIX - початку ХХ ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.05 / Н.В. Аксьонова ; Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Вперше розглянуто українські дитячі ігри у контексті обряду переходу. Проаналізовано глобальні пласти давньої ритуально-міфологічної культури в народних іграх у вигляді численних ремінісценцій. Вперше зроблено спробу виявити ритуально-міфологічне підгрунття ігор у контексті проявів сакральності простору та часу, виділено сюжети та мотиви відповідних персонажів. На підставі визначення гри як міфологічного й обрядового навантаження запропоновано виділити три її переходові стадії - жебракування (сегрегацію), ігрове випробування (лімінальну стадію), одержання виграшу або зміна статусу гравця (агрегацію). Запропоновано розглядати статус гравців як лімінальний. Визначено персонажі, які відіграють медіативну функцію у грі, визначено їх обрядове значення. Розглянуто ініціаційну роль гри у контексті соціалізації й інкультурації у традиційному суспільстві. Запропоновано визначення дитячої гри як своєрідного ігрового "повсякденного обряду переходу".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т595.240 + Т52(23=УКР)-522 +
Шифр НБУВ: РА348642

Рубрики:

      
12.

Альошина А.І. 
Формування вертикальної стійкості тіла дітей 9 - 12 років на уроках фізичної культури: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / А.І. Альошина ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2000. — 19 с. — укp.

Досліджено біомеханічні особливості формування геометрії маси тіла у школярів. Визначено фактори, що впливають на формування вертикальної стійкості тіла дітей. Розроблено та експериментально обгрунтовано дидактичні програми з метою удосконалення вертикальної стійкості тіла школярів. Запропоновано методи педагогічного контролю, які базуються на використанні розроблених лінійних рівнянь регресії, підвищують ефективність шкільних уроків з фізичної культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354
Шифр НБУВ: РА310651 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Анісімов А.Ю. 
Розвиток методики складання та розв'язування задач в умовах реалізації стандартів фізичної освіти: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / А.Ю. Анісімов ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Досліджено питання підвищення якості знань учнів на підставі впровадження методичної системи складання та розв'язування фізичних задач. Висвітлено розвиток методики їх складання та розв'язування відповідно до стандартів фізичної освіти в Україні. Визначено дидактичні принципи та методичні вимоги до змісту та розв'язування фізичних задач у середній загальноосвітній школі. Досліджено доцільність використання комп'ютерних програм під час складання та розв'язування фізичних задач. Розроблено методику визначення рівнів розвитку конвергентного та дивергентного мислення учнів за допомогою спеціальних тестів, завдання для яких підбираються з урахуванням психолого-педагогічних ресурсів підходу до задач у навчанні фізики. Наведено критерії, за якими оцінюється складність і важкість фізичної задачі, ступінь самостійності дій учнів під час її розв'язування, рівні розуміння задачі учнями. Окреслено основні напрямки розвитку методики складання та розв'язування фізичних задач у даній моделі, розкрито системний підхід до процесу складання та розв'язування фізичних задач і необхідність використання нових інформаційних технологій навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3р(4УКР)21,022
Шифр НБУВ: РА312049 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:

      
14.

Анісімова А.О. 
Формування граматичних навичок говоріння німецькою мовою після англійської у майбутніх перекладачів: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / А.О. Анісімова ; Київ. нац. лінгв. ун-т. — К., 2010. — 24 с. — укp.

Досліджено психолінгвістичні закономірності формування граматичних навичок говоріння німецькою мовою як другою іноземною з метою виявлення граматичних помилок, спричинених інтерференцією з боку англійської мови, проведено тестування студентів ІІ курсу факультету перекладачів мовного ВНЗ, які вивчають німецьку мову перший рік. Проведено зіставний аналіз граматичних явищ контактувальних мов (німецької, англійської та російської) для визначення зон можливого трансферу та вірогідної інтерференції. Розглянуто дидактичні та методичні принципи, що є основоположними для процесу формування граматичних навичок говоріння німецькою мовою як другою іноземною, уточнено складники граматичної компетенції говоріння. Виявлено специфіку граматичних навичок говоріння німецькою мовою як другою іноземною у майбутніх перекладачів і конкретизовано зміст навчання граматики німецької мови на першому році вивчення. Розроблено підсистему вправ для формування граматичних навичок говоріння німецькою мовою після англійської у майбутніх перекладачів і укладено модель організації процесу формування майбутніх перекладачів і модель організації процесу формування граматичних навичок говоріння німецькою мовою з використанням даної системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.24-913.32
Шифр НБУВ: РА371178 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Андрєєв А.М. 
Розвиток уміння формулювати і розв'язувати експериментальні задачі з фізики у процесі винахідницької діяльності старшокласників: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / А.М. Андрєєв ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Розглянуто психолого-дидактичні та методичні засади розвитку у старшокласників уміння формувати та розв'язувати експериментальні задачі з фізики у процесі винахідницької діяльності. Розроблено методику цілеспрямованого навчання учнів формулювання та розв'язування експериментальних задач для підвищення успішності їх винахідницької діяльності. Розкрито передумови використання даної діяльності як навчального середовища, яке мотивує старшокласників до розвитку вмінь, взаємопов'язаних з формулюванням і розв'язуванням експериментальних задач. На підставі педагогічного експерименту доведено, що цілеспрямований розвиток у старшокласників уміння формулювати та розв'язувати експериментальні задачі з фізики у процесі винахідницької діяльності суттєво підвищує її результативність. Про це свідчать перемоги учнів експериментальної групи у чисельних всеукраїнських і міжнародних фізико-технічних творчих конкурсах і турнірах, а також запропоновані ними технічні рішення (захищені патентами України на винаходи та корисні моделі), виготовлені діючі моделі та макети винайдених пристроїв, науково-дослідницькі роботи, публікації у науково-технічних журналах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)2-366,022 +
Шифр НБУВ: РА354758

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Андрєєва О.В. 
Програмування фізкультурно-оздоровчих занять дівчат 12 - 13 років: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / О.В. Андрєєва ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Висвітлено актуальну проблему використання фізкультурно-оздоровчих занять для покращання стану здоров'я дівчат-підлітків. Розглянуто деякі аспекти захворюваності учнів, що сприяє більш ефективному застосуванню профілактично-оздоровчих заходів. Визначено взаємозв'язок показників рівня фізичної підготовки дівчат 12 - 13 років, на основі якого обгрунтовано нормативи, що відповідають стабільному стану їх здоров'я. Запропоновано модифіковану систему оцінки біологічного віку. Обгрунтовано раціональне співвідношення спрямованості фізичних навантажень та їх нормування у процесі фізкультурно-оздоровчих занять дівчат-підлітків. За результатами проведення комплексних фізіологічних, антропометричних і педагогічних досліджень розроблено методику фізкультурно-оздоровчих занять з дівчатами 12 - 13 років різного рівня здоров'я, що містить оздоровчі гімнастичні вправи та спортивні ігри з фіксованим співвідношенням фізичних навантажень різної спрямованості та інтенсивності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.354
Шифр НБУВ: РА317732 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Андрасян А.Л. 
Музично-дидактичні ігри як засіб активізації пізнавальної діяльності дітей дошкільного віку з вадами зору: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / А.Л. Андрасян ; Південноукр. держ. пед. ун-т (м. Одеса) ім. К.Д.Ушинського. — О., 2004. — 21 с.: рис., табл. — укp.

Обгрунтовано використання музично-дидактичної гри як засобу коригувально-розвивальної роботи з активізації пізнавальної діяльності дітей дошкільного віку з вадами зору. Вивчено особливості колірного та музичного сприйняття, зорового та слухового просторового орієнтування, динамічної та статичної координації, емоційного стану дітей під час сприйняття ними музики. Розроблено та науково обгрунтовано дидактичну модель активізації пізнавальної діяльності дошкільників з вадами зору засобами музично-дидактичних ігор, що складається з трьох взаємопов'язаних етапів: пропедевтичного, дієво-коригувального, продуктивно-оцінювального. Відповідно до кожного етапу розроблено змістовий аспект роботи й визначено педагогічні умови активізації пізнавальної діяльності цих дітей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.91 +
Шифр НБУВ: РА328671

Рубрики:

      
18.

Андросова Н. М. 
Дидактичні умови поєднання словесних методів навчання у початковій школі / Н. М. Андросова. — Б.м., 2021 — укp.

У дослідженні проаналізовано сучасний стан проблеми розроблення методів навчання, їх вибору і поєднання; висвітлено ретроспективу поглядів вітчизняних і закордонних фахівців із теми дослідження; визначено сутність поєднання словесних методів навчання в початковій школі; уточнено критерії визначення ефективності застосування методів навчання; проаналізовано педагогічний досвід учителів початкових класів із поєднання словесних методів навчання; розкрито положення щодо вдосконалення підготовки вчителів до поєднання словесних методів навчання. Теоретично обґрунтовано структуру дидактичної моделі поєднання словесних методів навчання в початковій школі; визначено дидактичні умови, виконання яких забезпечує досягнення цілей навчання молодших школярів.Робота окреслила пошук шляхів підвищення ефективності освітнього процесу в початковій школі шляхом дослідження ефективності застосування методів навчання.^UThe timeliness of the study of the interconnected use of verbal teaching methods represents the tendencies of the Ukrainian education to humanize the educational process, giving it a personality-oriented direction. The concept of method in the context of a systemic approach as a system object which includes the types and methods of interrelated orderly activities of teachers and students learning activities, actions and operations that ensure the achievement of certain goals and objectives.The structure of the didactic model of combining verbal teaching methods in elementary school is theoretically substantiated. An experimental verification of the selected didactic conditions was carried out.The practical significance of the obtained results is to develop a didactic model of combining verbal teaching methods in elementary school.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Антибура Ю. П. 
Науково-методичне забезпечення шкільної історичної освіти в Україні (кінець ХХ – початок ХХІ ст.) / Ю. П. Антибура. — Б.м., 2020 — укp.

Здобуття Україною незалежності кардинальним чином вплинуло на формування змісту шкільної історичної освіти, яка потребувала негайного оновлення, відмови від класового та формаційних підходів, деміфологізації та ліквідації «темних плям». Зміст історичної освіти в школах України потребував оновлення й для того, щоб подолати старі стереотипи, пов'язані з формаційним підходом до вивчення історії, гармонійно інтегрувати національну історію в загальноєвропейські процеси, примирити регіональний та загальнонаціональний аспекти, підвищити якість знань з історії. Для вчителів історії пропонується велика кількість методичної літератури та дидактичних матеріалів. Підручники з історії оновлюються та перевидаються кожні п'ять років. Сьогодні українські заклади загальної середньої освіти мають можливість самостійно обирати ті навчальні посібники, за якими будуть викладатися курси історії. Все це дає широкі можливості для відбору методів викладання та вибудови індивідуальної освітньої траєкторії для кожного здобувача освіти. Серед такого великого і різнобічного обсягу матеріалів для вчителів, важливо вибрати саме той, який допоможе учневі ефективно засвоїти набуті знання та застосовувати їх в житті. Саме тому аналіз накопиченого досвіду розробки підходів до змісту та науково-методичного забезпечення шкільної історичної освіти є вкрай актуальним. Виходячи із сучасного суспільно-політичного становища в країні: окупації частини території, операції об'єднаних сил на східних кордонах країни, має підвищитись роль саме історичної шкільної освіти для виховання громадянина, свідомістю якого складно маніпулювати за допомогою викривлення історичних фактів. В першому розділі на основі аналізу історіографії проблеми встановлено, що окремі аспекти науково-методичного забезпечення шкільної історичної освіти були об'єктом уваги вчених-істориків та вчителів-практиків. Проте активізувались такі дослідження з проголошенням незалежності України в 1991 році. Зміни ж останніх років (основні положення Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», програми з історії для закладів загальної середньої освіти 2013-2019 років тощо) майже не розглядаються. В педагогічних дослідженнях, до яких належать навчальні посібники та підручники із загальної педагогіки, історії педагогіки, педагогічні хрестоматії, окреслюються мета та завдання середньої освіти в Україні загалом; в наукових монографіях та посібниках аналізується зміст історичної освіти, простежується процес оновлення навчальних програм та підручників; посібники з методики викладання історії в школах орієнтовані на практичні аспекти викладання історії, акцентують увагу на структурі та змісті уроків історії; матеріали тематичних конференцій та круглих столів присвячені дискусіям про мету та зміст історичної освіти, її проблемам та способам їх подолання. Джерела з проблеми, що досліджувалась, поділено на декілька груп: архівні матеріали; нормативно-правові акти органів законодавчої та виконавчої влади, що опубліковані в офіційних засобах масової інформації; спеціалізована друкована продукція – підручники та посібники для вчителів історії, розробки уроків та позаурочних заходів, календарні плани тощо; освітянська періодика. Науково-методичне забезпечення шкільної історичної освіти включає в себе такі структурно-функціональні елементи як: нормативні документи (інструктивно-методичні листи МОН України, державні стандарти освіти, концепції розвитку історичної освіти, навчальні програми, методичні рекомендації), навчальні видання (підручники, навчальні посібники, дидактичні матеріали, інструкції до практичних робіт та занять, навчальних проєктів тощо), аудіовізуальні та педагогічні програмові засоби навчання. Визначено шість етапів становлення та розвитку сучасного науково-методичного забезпечення шкільної історичної освіти: 1989-1992 рр.; 1992-1996 рр.; 1996-2005 рр.; 2005-2009 рр.; 2009-2016 рр.; 2016-2019 рр. В другому розділі охарактеризовано навчальні програми з історії, шкільні історичні курси, підручники та підходи до викладання. Відзначений принцип альтернативності, за яким відбувається створення нових підручників. Кожні п'ять років МОН України пропонується кілька комплектів підручників із сучасним навчально-методичним апаратом. Починаючи з 1991 року сформовані авторські колективи, до яких періодично додаються нові автори. Описано новий інтегрований курс для 10-11 класу «Історія: Україна і світ», в якому проблематика історії України внесена до світового історичного контексту і водночас показано, як вона цей контекст творить. В третьому розділі розглянуто нормативно-правову базу шкільної історичної освіти, в тому числі – стандарти, концепції та методичні рекомендації МОН України. Проаналізовано погляди істориків-науковців на сучасний урок історії. Наголошено на важливості медіаосвіти для підготовки учнів до життя в сучасному інформаційному світі. Окреслено перспективи використання медіаконтенту на уроці історії.^UAttainment of independence by Ukraine influenced drastically on the formation of content of school historical education which required instant updating, rejection of class and formation approaches, demythologization and liquidation of “dark spots”. The content of historical education in Ukrainian also required updating in order to break old stereotypes related to the formation approach to history study, to integrate the national history into common-European processes seamlessly, to bring together the regional and nation-wide aspects, and to improve the quality of history knowledge. The great variety of methodical literature and didactic materials is proposed to the teachers of history. History course books are updated and republished each five years. Today Ukrainian secondary education establishments have an opportunity to select the study guides for history courses teaching at their own discretion. All of this provides wide possibilities for selection of the modes of instruction and forming the individual educational path for each student. It is important to choose that particular material among such great variety of materials for teachers which will enable the pupil to absorb the knowledge gained efficiently and to apply this knowledge in real life. According to the current social and political situation in the country (occupation of some part of its territory, joint forces operation at the eastern border of the country) the importance of that particular historical school education shall be increased for education of the citizen whose mind can be hardly manipulated with the use of the historical facts misrepresentation. It was established in the first section on the basis of the analysis of the problem historiography that the certain aspects of the methodological support of school historical education were in the area of focus of the historical scientists and practicing teachers. However, the number of such researches increased after declaration of independence of Ukraine in 1991. Nevertheless, the changes of the recent years (basic provisions of the Acts of Ukraine “On the education”, “On the general secondary education”, history curriculum for general educational institutions within 2013-2019 etc.) are hardly considered. The general pedagogical researches including the study guides and course books on the general education science, history of the education science, pedagogical reading books define the purpose and the task of secondary education in Ukraine in general; the research monographs an the study guides analyze the content of the historical education and track the process of updating the academic programs and course books; the study guides on the methodology of history teaching in school are oriented toward the practical aspects of history teaching and place the emphasis on the structure and content of history lessons; materials of thematic conferences and round tables are devoted to the discussions of the purpose and content of historical education, is problems and the ways of their solution. The sources of the matter explored are divided into several groups: archive materials; laws and regulations of the legislative and executive authorities published in the official mass media; special-purpose printed products – course books and study guides for history teachers, development of lessons and extracurricular events, schedule plans etc.; educational periodical publications. The paper identifies six stages of establishment of modern methodological support of school historical education: 1989-1992; 1992-1996; 1996-2005; 2005-2009; 2009-2016; 2016-2019. The second section characterized the history curricula, school historical courses, course books, and approaches to teaching. The paper specifies the principles of alternativeness according to which new course books are composed. Every year the Ministry of Education and Science of Ukraine offers several series of course books with up-to-date learning and teaching instruments. Starting from 1991 the stable writing teams were formed; new teams are also added regularly. The paper describes new integrated course for 10th-11th form "History: Ukraine and the world" in which the range of problems of the history of Ukraine was introduced into the world historical context. At the same time it was shown how it creates this content. The following methods were identified among the most used history teaching methods: procreative, dialogic, problem and searching, learner-centered, and competency-oriented. The implementation of the principles of social practice and creative life education science into the learning process was considered. The legal and regulatory framework of school historical education, including the standards, concepts, and the instructional guidelines of the Ministry of Education and Science of Ukraine was considered in the third section. The views of the historical scientists to the modern history lesson were analyzed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
20.

Антонченко М.О. 
Експертні системи як засіб формування якісних знань учнів 7 - 8 класів з предметів природничого циклу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / М.О. Антонченко ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2001. — 16 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально підтверджено доцільність впровадження експертних систем у навчально-пізнавальну діяльність учнів 7 - 8-х класів загальноосвітніх шкіл з предметів природничого циклу. Виявлено дидактичні умови ефективного використання експертних систем щодо формування якісних знань учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.22 + Б.р(4УКР)21-36,022
Шифр НБУВ: РА315173 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського