Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (16)Наукова електронна бібліотека (39)Реферативна база даних (2223)Книжкові видання та компакт-диски (1288)Журнали та продовжувані видання (10)
Пошуковий запит: (<.>K=ДИДАКТИЧНІ$<.>+<.>K=ІГРИ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 413
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Дергач М.А. 
Дидактичні умови застосування гіпертекстових програм у процесі вивчення гуманітарних дисциплін (на матеріалі історії музики): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.А. Дергач ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1998. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням використання гіпертекстів у викладанні музично-історичних дисциплін. В роботі досліджено закономірності функціонування, зміст і призначення гіпертекстів в традиційному навчальному процесі. Встановлено, що комплексне застосування гіпертекстів суттєво підвищує якість вивчення гуманітарних курсів в межах будь-якої системи навчання. Запропоновано, теоретично обгрунтовано та практично апробовано дидактичну модель, що поєднує гіпертекстовані та традиційні форми і засоби навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.5

Рубрики:

      
2.

Логачевська С.П. 
Дидактичні основи організації диференційованого навчання молодших школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.П. Логачевська ; Кіровоградський держ. педагогічний ун-т ім. Володимира Винниченка. — Кіровоград, 1998. — 17 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221

Рубрики:

      
3.

Флешар Е. 
Дидактичні основи підготовки студентів - майбутніх вчителів біології до реалізації екологічної освіти: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / Е. Флешар ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 41 с. — укp.

Досліджено особливості підготовки майбутніх вчителів до екологічної освіти школярів. Розроблено концепцію формування готовності студентів - майбутніх вчителів біології та охорони навколишнього середовища, зміст екологічних знань до курсу біології, а також методику їх засвоєння в ході лабораторних занять на місцевості в системі орнітологічних і фенологічних спостережень. Виявлено ознаки готовності вчителя до екологічної освіти, розроблено систему педагогічних засобів, що забезпечують її формування, установлено закономірності ефективної організації цього процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.27 + Ч489.518.5 + Е.р(4ПОЛ)21-34,022
Шифр НБУВ: РА305497 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
4.

Карабанов А.Г. 
Корекція фізичних недоліків глухих школярів у процесі фізичного виховання: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / А.Г. Карабанов ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 1999. — 16 с. — укp.

Розроблено дозування фізичних вправ для глухих школярів 11-15 років. Оптимальна кількість повторень вправ на гнучкість хребта становить 25-35 разів, кульшового суглоба - 20-30 разів, плечового суглоба - 15-25 разів, вправ на швидкість - 4-5 разів, силу - 2-3 рази і швидкісно-силових якостей - 6-8 разів. Запропоновано програму з фізичного виховання для глухих школярів 5-9 класів, яка містить гігієнічно обгрунтований фізкультурно-оздоровчий режим школи, що передбачає вирішення оздоровчих, корекційних, освітніх і виховних завдань. Розділи навчальної програми включають гімнастику, легку атлетику, лижну підготовку, плавання, рухливі ігри, баскетбол, ковзани, кросову підготовку і марш-кидок. Кожен розділ має теоретичні відомості, практичний матеріал, словник, фразеологію і нормативні вимоги.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.241.6

Рубрики:

      
5.

Кіреєва І.В. 
Дидактичні умови гуманізації навчального процесу при вивченні курсу педагогіки: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.В. Кіреєва ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 1999. — 20 с. — укp.

Розглядаються наукові основи побудови моделі дидактичних умов гуманізації навчального процесу при вивченні курсу педагогіки в педагогічному вузі; рівні сформованості гуманістичної педагогічної позиції майбутніх учителів в процесі засвоєння теоретичних і практичних знань з курсу педагогіки, а також внутрішні резерви навчального процесу, які сприяють розкриттю гуманістичного морального розвитку особистості майбутнього вчителя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203

Рубрики:

      
6.

Соломко Л.Р. 
Дидактичні умови забезпечення успішності навчання студентів молодших курсів технічних закладів освіти: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.Р. Соломко ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 1999. — 19 с. — укp.

Досліджено проблему забезпечення дидактичних умов, що сприяють успішності навчання студентів молодших курсів упродовж вивчення технічної дисципліни. Розкрито поняття "просування у навчанні" та отримано показники успішного просування студентів у навчанні, а саме, покрокового досягнення успіхів. Визначено дидактичні умови, які обумовлюють успішне навчання студентів. За матеріалами досліджень зроблено теоретико-педагогічне обгрунтування подальшого вдосконалення навчального процесу в закладі вищої освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.22
Шифр НБУВ: РА307375 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Бочарнікова В.М. 
Стимулююча функція контролю знань, умінь і навичок студентів вищої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.М. Бочарнікова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертація містить результати теоретико-експериментального дослідження проблеми підвищення стимулюючої функції педагогічного контролю знань, умінь і навичок студентів вищого навчального закладу. Обгрунтовано дидактичні підходи до вибору та застосування засобів педадогічного контролю, розроблено методику впровадження їх у навчальний процес вузу. Запропоновано конструктивну систему оцінювання здобутих знань, умінь і навичок, яка відповідає навчальним можливостям студентів, сприяє їхньому всебічному розвитку та формуванню стабільних пізнавальних інтересів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.28

Рубрики:

      
8.

Столяревська А.Л. 
Формування інформаційної культури студентів педагогічних вузів при вивченні курсу інформатики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / А.Л. Столяревська ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 1999. — 16 с. — укp.

Дисертацію присвячено розгляду проблеми формування інформаційної культури студентів педагогічних вузів при вивченні курсу інформатики. Розкрито сутність інформаційної культури, виявлено її компоненти, обгрунтовано роль курсу інформатики у формуванні інформаційної культури майбутнього вчителя інформатики. Показано доцільність уведення в курс інформатики тем, пов'язаних з інтеграцією комп'ютера у структуру інтелектуальної і професійної діяльності майбутнього вчителя інформатики. Розроблено дидактичні засоби, що сприяють засвоєнню тем. Експериментально підтверджено позитивний вплив вивчення цих тем на формування інформаційної культури студентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970р(4УКР)3

Географічні рубрики:

      
9.

Федішова Н.В. 
Використання автоматичних пристроїв і функціональних вузлів ЕОТ у системі шкільного фізичного експерименту: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.В. Федішова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено питанням удосконалення системи навчального фізичного експерименту, які розв'язуються комплексно з використанням автоматичних пристроїв і функціональних вузлів електронно-обчислювальної техніки (ЕОТ). Визначено оптимальний обсяг і зміст питань стосовно фізичних основ будови і дії ЕОТ, необхідних для формування в учнів цілісних уявлень. Запропоновано розроблені і виготовлені комплекти обладнання і дидактичні засоби, які забезпечують експериментальне відтворення політехнічного матеріалу даного напрямку. Розроблено підкомплект експериментальних задач та індивідуальних позаурочних завдань. Розкрито суть і потреби забезпечення технічним обладнанням проведення виховних заходів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3р(4Укр)21-36,022

Географічні рубрики:

      
10.

Муляр В.П. 
Засоби інформаційних технологій у вивченні питань квантової фізики в середній школі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.П. Муляр ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 17 с. — укp.

Дисертацію присвячено розробці і впровадженню системи навчальних комп'ютерних програм для вивчення квантової фізики в середній школі. Обгрунтовано доцільність формування основних понять квантової фізики з використанням можливостей комп'ютерної техніки. Сформульовано умови використання ЕОМ при вивченні квантової фізики. Розроблено і апробовано систему навчальних комп'ютерних моделей та інших педагогічних програмних засобів для вивчення квантової фізики в середній школі. Запропоновано систему дослідницьких лабораторних робіт, яка може бути рекомендована для використання при вивченні квантової фізики на рівнях B і C, а також на факультативних заняттях. Розроблено й експериментально апробовано методику використання комп'ютерних програм у навчальному процесі при вивченні квантової фізики, яка дозволяє активізувати мислення учнів, реалізувати дидактичні функції використовуваних програм і підвищити в цілому за рахунок цього ефективність вивчення розділу "Квантова фізика". Розроблено структуру технологічної карти уроку фізики, яка дозволяє реалізувати комплексний підхід до використання різних видів наочності і засобів навчання, оптимізувати навчальний процес при вивченні квантової фізики в середній школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3р(4УКР)21-366,022

Географічні рубрики:

      
11.

Бойко Н.О. 
Дидактичні умови формування пізнавального інтересу у школярів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.О. Бойко ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертаційна робота присвячена формуванню пізнавального інтересу в учнів у процесі вивчення географії та біології. У дисертації розкривається сутність понять "інтерес", "інтерес до навчання", "пізнавальний інтерес"; характеризуються рівні пізнавального інтересу, теоретично обгрунтовані та експериментально перевірені дидактичні умови формування пізнавального інтересу у школярів; доведено, що пізнавальному інтересу учнів належить одне з провідних місць серед основних чинників ефективного навчання, оскільки він забезпечує активне пізнання ними навколишнього світу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.22

Рубрики:

      
12.

Дутка Г.Я. 
Формування вмінь студентів розв'язувати прикладні задачі при навчанні математики в коледжах економічного профілю: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Г.Я. Дутка ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Уточнено понятійний апарат задач економічного змісту, розкрито зміст та операційний склад умінь розв'язувати задачі, з'ясовано психолого-методичні засади їх формування, типові економічні ситуації, які лежать в основі найважливіших груп задач, розроблено систему прнципів добору задач. Обгрунтовано, що формування вмінь розв'язувати задачі економічного змісту має бути операційно-орієнтованим, включати підготовчо-мотиваційний, операційно-пізнавальний, рефлексивно-оціночний етапи і враховувати особливості навчальної діяльності студентів, рівні вимог до вироблення вмінь, дидактичні закономірності навчального процесу та вимоги до розв'язання задач. Теоретично й експерементально обгрунтована методика (мета, зміст, методи, організаційні форми, прийоми і засоби) забезпечує ефективне диференційоване формування вмінь студентів розв'язувати задачі економічного змісту і може бути використане викладачами коледжів інших профілів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В1р(4УКР)22-363,022

Географічні рубрики:

      
13.

Мартинюк О.С. 
Засоби сучасної електроніки й комп'ютерної техніки в навчальному експерименті з фізики: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.С. Мартинюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 19 с. — укp.

На основі сучасних уявлень і тенденцій розвитку фізичного експерименту розроблено нові електронні засоби, програмне та апаратне забезпечення комп'ютерної техніки, а також методику його використання у навчальному фізичному експерименті. Описано електронні прилади, інформаційно-вимірювальний комплекс на базі ЕОМ та програмне забезпечення. Експериментально апробовано методику використання електронного обладнання комп'ютерної техніки у навчальному процесі з фізики під час вивчення електродинаміки, яка дозволяє активізувати мислення учнів, реалізувати дидактичні функції використовуваного обладнання та підвищити завдяки цьому ефективність вивчення фізики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3р(4УКР)21-366,022
Шифр НБУВ: РА312305 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Географічні рубрики:

      
14.

Козак Н.В. 
Дидактичні основи професійної підготовки майбутніх учителів у ФРН (друга половина XVIII - кінець ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.В. Козак ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2000. — 20 с. — укp.

Проаналізовано теоретичні основи організації навчального процесу у вищих педагогічних навчальних закладах ФРН, розкрито форми і методи вдосконалення професійної підготовки майбутніх учителів. Установлено, що сучасна система педагогічної освіти ФРН - це різнопланова, проте добре відлагоджена освітня галузь. Найважливішою особливістю професійної підготовки майбутніх вчителів є відсутність єдиної загальнодержавної системи освіти. Кожна з федеральних земель, що має свої характерні риси підготовки, успадкувала розподіл на дві фази - теоретичну і практичну. Майбутнім учителям дають підготовку з двох спеціальностей: основної і додаткової. Велику увагу звернено на предмети психолого-педагогічного циклу. Високий професійний рівень педагогічних кадрів зумовлено науково обгрунтованою системою професійного відбору, індивідуалізацією навчального процесу, розвитком творчих здібностей студентів, співпрацею викладачів і студентів у науково-дослідній роботі. Двоступенева модель підготовки вчителів може бути використана у процесі реформування системи педагогічної освіти України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч479.513(4Гер) + Ч489.513(4Гер)
Шифр НБУВ: РА311002 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Коваленко В.О. 
Педагогічні ідеї Дж.Дьюї та їх вплив на педагогічну теорію й практику в Україні (20-ті роки XX ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.О. Коваленко ; АПН України. Ін-т педагогіки. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено цілісному аналізу педагогічних поглядів Джона Дьюї (1859 - 1952 рр.). Узагальнено й охарактеризовано теоретико-методологічні та методичні засади прагматичної педагогіки Дж.Дьюї: концепцію демократичного виховання, дидактичні ідеї, розвиток його педагогічних ідей у школах США. Подано оцінку творчого доробку Дж.Дьюї українськими педагогами 20-х років. Визначено й проаналізовано характер, зміст та специфіку його впливу на українську педагогічну теорію та практику навчання, а також виховання української молоді в 20-ті роки. Розкрито значення новаторських педагогічних ідей у педагогічній думці України, сформульованих під впливом прагматичної педагогіки Дж.Дьюї.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(7СОЕ)-8 Дьюї Д. + Ч33(4Укр)6
Шифр НБУВ: РА308276 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Руссол В.М. 
Дидактичні основи оптимізації змісту післядипломної освіти педагогічних працівників: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.М. Руссол ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2000. — 21 с. — укp.

Теоретично й експериментально досліджено дидактичні закономірності забезпечення високої ефективності змісту післядипломної підготовки педагогічних працівників. Науково обгрунтовано необхідність підпорядкування підготовки вчителів суспільним вимогам, соціальному замовленню, дидактичним принципам його визначення та конструювання, функціям післядипломної освіти. Обгрунтовано положення про зв'язок змісту післядипломної освіти з проблемами, тенденціями та перспективами розвитку школи, змістом педагогічної готовності та потребами вчителів на основі всестороннього діагностування рівня їх професійно-педагогічної культури. Доведено дидактичну доцільність поетапної (ступеневої) підготовки педагогічних працівників відповідно до досвіду та стажу їх роботи шляхом розробки диференційованих навчально-тематичних планів із виділенням інваріантного та компенсаторно-вибіркового компонентів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.514(4УКР)78
Шифр НБУВ: РА311046 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Бурман Л.В. 
Дидактичні умови формування діалогічних умінь у студентів вищих навчальних педагогічних закладів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Л.В. Бурман ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2000. — 21 с. — укp.

Розглянуто процес формування діалогічних умінь засобами спеціальних дисциплін. Розкрито сутність понять "діалогічне навчання", "діалогічне спілкування", "діалогічні уміння". Розроблено класифікацію діалогічних умінь, критерії та методи діагностики рівня їх сформованості у майбутніх педагогів. Обгрунтовано поетапний характер відпрацювання та закріплення в студентів діалогічних умінь. Визначено й експериментально перевірено дидактичні умови, які забезпечили результативність даного процесу. Програму "Формування діалогічних умінь студентів у процесі вивчення географічних дисциплін" застосовано в навчальному процесі вищої педагогічної школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.22
Шифр НБУВ: РА312134 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Косяк Л.І. 
Дидактичні умови формування естетичних інтересів старшокласників: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Л.І. Косяк ; Криворіз.держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2000. — 20 с. — укp.

Досліджено питання формування естетичних інтересів старшокласників у процесі навчальної та естетичної діяльності. Розкрито сутність, основні риси і показники, що характеризують ступінь сформованості естетичного інтересу школярів. Розроблено методику експериментального дослідження процесу формування естетичних інтересів старшокласників у навчальному процесі школи нового типу. Теоретично обгрунтовано й експериментало доведено ефективність таких дидактичних умов - підготовка вчителів до систематичної та цілеспрямованої роботи щодо формування естетичних інтересів учнів, навчання старшокласників естетичних знань, умінь і навичок з метою творчого їх використання в пізнавальній та естетичній діяльності, естетичної спрямованості навчального процесу через уведення до його змісту естетичних ситуацій, міжпредметних зв'язків. Дослідження розкриває перспективи для подальшого вивчення проблеми формування естетичних інтересів учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.355
Шифр НБУВ: РА312273 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Петренко І.В. 
Лінгвоакустичні характеристики паузації в сучасному англомовному лекційному дискурсі (експериментально-фонетичне дослідження чоловічого та жіночого мовлення в дидактичній сфері): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.02.04 / І.В. Петренко ; Київ. держ. лінгв. ун-т. — К., 2000. — 18 с. — укp.

На підставі проведеного експериментально-фонетичного дослідження розроблено функціональну типологію мовленнєвих пауз, розкрито роль просодії в делімітації мовленнєвого континууму та в інформаційній структурі лекції. Визначено вплив мовленнєвої ситуації на варіативність просодичного оформлення тексту. Доведено, що особливості просодичного оформлення лекції в дидактичній сфері залежать від виду презентації лекції. Встановлено існування чоловічого та жіночого варіантів паузального членування лекторського мовлення в межах інтонаційної моделі наукового стилю мови.є

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш143.21-13
Шифр НБУВ: РА309202 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Маковецька Н.В. 
Навчання старших дошкільників суфіксального творення іменників і прикметників (на матеріалі емоційно-експресивної лексики): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Н.В. Маковецька ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2000. — 20 с. — укp.

Вперше вивчено та науково обгрунтовано можливості використання емоційно-експресивної лексики у процесі навчання словотворення дітей старшого дошкільного віку. Визначено критерії та рівні засвоєння дітьми навичок творення слів, іменників та прикметників за допомогою суфіксів суб'єктивної оцінки, а також дидактичні умови, тенденції та етапи навчання дошкільників суфіксального словотворення на матеріалі емоційно-експресивної лексики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-910 + Ч411.382.1
Шифр НБУВ: РА308597 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського