Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (2)Наукова електронна бібліотека (3)Реферативна база даних (148)Книжкові видання та компакт-диски (7)Журнали та продовжувані видання (1)
Пошуковий запит: (<.>K=КОНСТРУКТИВІЗМ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 25
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Ковальчук О.В. 
Історія живописного факультету НАОМА і його роль у вихованні мистецьких кадрів та формуванні національної живописної школи України 1917 - 1941 років: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.05 / О.В. Ковальчук ; Нац. акад. образотворч. мистец. і архіт. — К., 2003. — 21 с. — укp.

Висвітлено історію формування живописної школи в Національній академії образотворчого мистецтва та архітектури (НАОМА) як цілісне явище в українській культурі у нерозривному зв'язку з тенденціями розвитку мистецтва. Проаналізовано події малодосліджених періодів. На підставі систематизації архівної та літературної інформації про методи викладання фахових і допоміжних дисциплін створено цілісну картину еволюції методології та факультету живопису НАОМА та її вплив на фаховий рівень студентів. Здійснено порівняльний аналіз дипломних робіт випускників різних років, а також ряду студентських навчальних постановок і курсових завдань з композиції. Проаналізовано ряд живописних творів художників-педагогів і взаємозв'язок їх творчих та педагогічних методів. Показано вплив на формування української школи живопису таких мистецьких течій як бойчукізм, конструктивізм, спектралізм, соціалістичний реалізм.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10р(4УКР)3 + Щ143(4УКР)61
Шифр НБУВ: РА327049

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Марковський А. І. 
Генезис архітектури Києва першої половини XХ століття у світовому контексті / А. І. Марковський. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційне дослідження послідовно аналізує ітерації в архітектурно-мистецькому полі Києва в залежності від соціо-політичних, культурних, економічних, технологічних та інших чинників, що мали безпосередній вплив на означену генезу. Креаторський поступ у місті подається як частина глобальних загальносвітових зрушень з виявленням унікальних особливостей та міжнародних паралелей і тотожностей у відповідних трансформаціях.Дослідження є інтердисциплінарним та розгорнуте на перетині полів архітектури, мистецтвознавства та культурології, з залученням відповідних джерел, методів та понятійного апарату від кожного з них.Генеза київської архітектури досліджується навколо трьох межових моментів, «криз», що ознаменували собою різку зміну вектору розвитку. Поетапно розглядаються перехід від історично-еклектичних ремінісценцій та Ар Нуво до авангарду; від конструктивізму та раціоналізму до радянської неокласики; від так званого сталінського ампіру до радянського архітектурного модернізму та функціоналізму. Дослідження передусім зосереджено саме на цих межових моментах, їх ролі, значенні та наслідках в архітектурі, мистецтві та культурі доби.Окрім внутрішньомистецьких чинників проявлений вплив бекґраунду, що за гіпотезою роботи і визначає означені моменти переломів. На кожному з етапів проаналізовані ітерації впливу народних традицій, українського бароко та українського архітектурного модерну. Акцентовані маркери локальної культурної та національної самоідентифікації.Уточнено поняття «естетики» в архітектурі стосовно понятть «традиційної» та «академічної» архітектури; проявлені «живі» та «винайдені» традиції в архітектурно-мистецькому полі періоду.На перетині архітектури та мистецтва проаналізовано вітчизняну монументальну пропаганду 1910-1960-х років, її формування та трансформації в залежності від означених переходів.Активне використання першоджерел та архівних матеріалів спрямоване на створення незаангажованої, науково-виваженої системи координат, переозначення раніше відомого фактажу з точки зору парадигм сучасного українського архітектурознавства, мистецтвознавства та культурології. Важливою складовою дослідження є залучення маловідомих та невідомих архівних матеріалів, що знаходяться в обмеженому доступі, задля заповнення існуючих лакун.В роботі вперше поетапно та послідовно розглянуті всі три перехідні періоди київської архітектури першої половини ХХ століття. Означений міжнародний контекст не лише в порівнянні Києву з закордонним досвідом, а й міжнародної ситуації – з вітчизняними здобутками.^UThe dissertation research consistently analyzes iterations in the architectural and artistic field of Kyiv depending on socio-political, cultural, economic, technological and other factors that had a direct impact on the specified genesis. Creative progress in the city is presented as part of global changes with the identification of unique features and international parallels and identities in the relevant transformations.The research is interdisciplinary and developed at the intersection of the fields of architecture, art history and culturology, with the involvement of appropriate sources, methods and conceptual apparatus from each of them.The genesis of Kiev architecture is studied around three boundary points, "crises", which marked a sharp change in the vector of development. The transition from historical and eclectic reminiscences and Art Nouveau to the avant-garde; from constructivism and rationalism to Soviet neoclassicism; from the so-called Stalinist Empire style to Soviet architectural modernism and functionalism is considered step by step. The research primarily focuses on these boundary points, their role, meaning and consequences in the architecture, art and culture of the era.In addition to intra-artistic factors, the influence of the background is manifested, which, according to the hypothesis of the work, determines the designated turning points. At each stage, iterations of the influence of folk traditions, Ukrainian baroque and Ukrainian architectural art nouveau are analyzed. Markers of local cultural and national self-identification are emphasized.The concept of "aesthetics" in architecture is clarified in relation to the concepts of "traditional" and "academic" architecture; "living" and "invented" traditions in the architectural and artistic field of the period are manifested.At the intersection of architecture and art, the national monumental propaganda of the 1910s - 1960s was manifested, its formation and transformation depending on the marked transitions.Active use of primary sources and archival materials is aimed at creating an unbiased, scientifically balanced coordinate system, re-assigning previously known facts from the point of view of paradigms of modern Ukrainian art history, architecture and cultural studies. An important component is to attract little-known and unknown archival materials that are in limited access to fill in existing gaps.For the first time, all three transitional periods of Kyiv architecture of the first half of the 20th century are considered in stages. The international context is indicated not only in comparison with Kyiv's foreign experience, but also in the international situation with domestic achievements.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Швиденко О.О. 
Держпром у контексті світової архітектури: автореф. дис... канд. архіт.: 18.00.01 / О.О. Швиденко ; Харк. держ. техн. ун-т буд-ва та архіт. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Розглянуто архітектуру Будинку державної промисловості (Держпрому) у контексті розвитку художньої культури України 1920 - 1930 рр. Визначено критерії цінності Держпрому у межах української культури 1920-х рр., досліджено зміни його оцінки в історичній ретроспективі. Проведено комплексний історико-культурний і архітектурно-композиційний аналіз Держпрому, що дозволяє віднести будівлю до пам'яток конструктивізму. Показано значення Держпрому у формуванні архітектурного ансамблю площі Свободи (Дзержинського) у Харкові. Розглянуто місце Держпрому у ряді об'єктів архітектури Західної Європи та США першої третини ХХ ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ113(4УКР-2ХАР)927 + Щ113(0)61-2 +
Шифр НБУВ: РА367806

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Михайлова А.А. 
Ерос як естетична і поетологічна проблема української прози 20 - 30-х років XX століття: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / А.А. Михайлова ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2004. — 18 с. — укp.

Розглянуто рефлексію еротичної свідомості як феномен культурно-мистецького розвитку 1920-х рр. Показано актуальність еротичної проблематизації української прози. Проаналізовано еротичні мотиви, алюзії, екзистенціали, концепти та модифікації еротичного героя в парадигмах авангардизму (конструктивізму, футуризму), неоромантизму, соцреалізму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.11 + Ш5(4УКР)6-334 +
Шифр НБУВ: РА328658

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Іванова Н.І. 
Концепція життєтворчості в естетиці та поетиці Олександра Довженка: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Н.І. Іванова ; Дніпропетр. держ. ун-т. — Д., 1999. — 17 с. — укp.

Обгрунтовується феномен життєтворчості як художньо-естетична змістовність авангардистських пошуків, тенденцій, спрямувань Олександра Довженка, в яких відбилася специфіка українського літературно-мистецького авангардизму. Досліджується життєтворчість як тип творчості, вияв його синтетичної природи як взаємодія традиційного, модерністського і авангардистського, а саме: романтизму, символізму, імпресіонізму, експресіонізму, футуризму, конструктивізму, поетологізму. Концептуальність теоретично-світоглядних позицій розкривається через відтворення поетологічної моделі універсальних форм буття та її структуротворчих основ - міфу про Героїв та соціокультурного міфу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Довженко 42

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Телилим І. В. 
Ліберальна парадигма у трансформації політичної системи України: автореф. дис. ... канд. політ. наук : 23.00.02 / І. В. Телилим ; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". — О., 2011. — 15 с. — укp.

Досліджено ліберальну парадигму трансформації політичної системи України на сучасному етапі її розвитку. Проведено аналіз сучасної зарубіжної та вітчизняної історіографії, присвяченої вивченню функцій та структури управлінських систем доби модерну. Виявлено найбільш важливі риси ліберальної моделі облаштування соціальності, таким як: соціальний конструктивізм, економічний індивідуалізм, політична емансипація, помірний етатизм. Згідно до даної моделі, політичне життя сучасних соціумів репрезентується як інтеракція підсистеми кібернетичних інститутів і структур громадянської активності. Проведено порівняльний аналіз алгоритмів функціонування політичних систем країн західної ліберальної демократії та східних пострадянських суспільств. Розглянуто проблему впливу політичного реформування на системні трансформації в Україні. Проаналізовано перспективні заходи, здатні елімінувати структурно-функціональний дисбаланс у політичній системі українського суспільства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф3(4УКР)1
Шифр НБУВ: РА382320 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Семякін Г. В. 
Методика оцінки та принципи збереження архітектурної спадщини 1920х-1930х років на прикладі лікувальних закладів / Г. В. Семякін. — Б.м., 2019 — укp.

Об'єкт дослідження: архітектурна спадщина конструктивізму, як унікальний феномен в архітектурній практиці України міжвоєнного періоду; мета дослідження: розробка комплексного підходу до вивчення спадщини, ідентифікації та визначення принципів подальшого збереження і використання архітектурних об'єктів конструктивізму на прикладі лікувальних закладів; методи дослідження базуються на використанні комплексного підходу - вивчення різноманітних літературних та архівних джерел, які стосуються різних аспектів загальної теми; новизна: введені в науковий обіг нові архівні джерела лікувальних установ; ідентифіковано 25 лікувальних закладів; систематизовано підходи щодо збереження об'єктів раннього модернізму; запропоновано методику виявлення критеріїв оцінки об'єктів архітектури раннього модернізму; удосконалено методику визначення предмета охорони пам'ятки архітектури раннього модернізму; результати: розробка експериментальної бази прикладного дослідження та рекомендацій по збереженню лікувальних закладів України 1920х-1930х років; втілення основних положень наукової роботи у навчальному процесі; ступінь впровадження: реставрація пам'яток архітектури; галузь: архітектура^UObject: architectural heritage of Constructivism, as a unique phenomenon of the interwar period architecture; goal: to develop a complex approach to heritage studies, identification and defining the principles of further storage and using architectural objects of Constructivism on the example of medical institutions; methods: the research methodology is based on the – study of various literary and archival sources, related to different aspects of the overall theme; novelty: new archival sources of medical institutions were put into scientific circulation; 25 medical institutions were identified; approaches to the preservation of objects of early modernism are systematized; the method of revealing the criteria of evaluation of objects of architecture of early modernism is offered; the method of determining the object of protection of the monument of architecture of early modernism has been improved; results: development of experimental base of applied research and recommendations for preservation of medical institutions of Ukraine in 1920s-1930s; the implementation of the basic provisions of scientific work in the educational process; the degree of implementation: restoration of architectural monuments; branch: architecture.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Веселовська Г.І. 
Новаторські мистецькі напрямки і течії в театральному процесі України першої третини XX ст.: Автореф. дис... д-ра мистецтвознав.: 17.00.02 / Г.І. Веселовська ; НАН України. Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського. — К., 2007. — 32 с. — укp.

Проаналізовано модерністські й авангардистські течії та напрямки у театральному процесі України першої третини XX ст. - протоекспресіонізм, експресіонізм, футуризм, конструктивізм. Основну увагу приділено новаторським режисерським і сценографічним пошукам, модифікаціям у сфері авторського виконавства, а також якісно новому функціонуванню в сценічному мистецтві категорій простору та часу. На підставі використання загальнонаукових методів і принципів аналізу відтворено процес становлення театрального модернізму в Україні, а саме протоекспресіонізму, визначено його специфіку та досягнення у сфері мистецької семантики. Доведено, що саме модерністська драматургія спровокувала й обумовила трансформацію традиційних сценічних форм. Театральний авангард в Україні осмислено як складний комплекс лівих мистецьких течій, що функціонували паралельно з традиційними, реалістичними напрямками. Виявлено три етапи його розвитку в Україні та розкрито специфіку кожного з них. Значну увагу приділено вивченню театрального експресіонізму - єдиного мистецького напрямку, що повноцінно розвивався в Україні протягом тривалого періоду. Зроблено висновок, що саме на базі авангардної мистецької течії, наповненої ідеями футуристичного утопізму, сформувався соцреалістичний стиль у театральному мистецтві в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ333(4УКР)61-239 +
Шифр НБУВ: РА348855

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Сбітнєва Н.Ф. 
Особливості розвитку радянської упаковки 1930-х років. Утилітарні та художні аспекти: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 05.01.03 / Н.Ф. Сбітнєва ; Харк. держ. акад. дизайну і мистец. — Х., 2003. — 20 с. — укp.

Вивчено радянську упаковку 1930 років: її утилітарні та художні аспекти, що формувалися під впливом економічних, політичних, соціальних і культурних еталонів. Упаковку розглянуто у контексті критеріїв оцінки, які діяли на той час у конкретних комунікативних системах. Виявлено вплив "високого" мистецтва на стилістику упаковки, охарактеризовано прояви конструктивізму, модерну, Ар Деко, "комерційного", "народного" стилів та "ідеологічного" стильового напрямку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж679-3г +
Шифр НБУВ: РА324673

Рубрики:

      
10.

Дороніна О. В. 
Підготовка педагогічного персоналу до надання освітніх послуг особам похилого віку в Австралії / О. В. Дороніна. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації науково обґрунтовано теоретичні аспекти та досвід з підготовки педагогічного персоналу до надання освітніх послуг особам похилого віку в Австралії та визначено шляхи його творчого використання на теренах України. Зокрема, висвітлено ключові для дослідження поняття: вік, вікова періодизація, третій вік; узагальнено основні принципи старіння та визначено основні види старіння (активне старіння, здорове старіння, успішне старіння). Узагальнено основні чинники (економічні; поведінкові; соціальні; особисті; матеріальні умови) та фактори (робота, навчання, емоційний комфорт, річних дохід тощо) активного старіння. Проаналізовано основні психологічні теорії, які застосовуються для освіти осіб третього віку (когнітивізм; діяльнісний підхід до навчання; конструктивізм; біхевіоризм) та висвітлено мотиваційні чинники до навчання у похилому віці (відчуття незалежності та впевненості у власних силах, що у свою чергу дозволяє знизити зростаючі виклики суспільних та приватних ресурсів; подолання практичних та психологічних проблем у сучасному світі; посилення дійсного та потенційного внеску в розвиток сучасного суспільства; підвищення самооцінки та самовираження, взаємодія з іншими людьми з подібними інтересами тощо). Установлено, що освіта осіб похилого віку знаходиться у фокусі уваги геронтології та андрагогіки, розкрито сутність, зміст та принципи відповідних дисциплін. Проаналізовано особливості становлення системи освіти для дорослих та університетів третього віку.^UThe dissertation scientifically substantiates the theoretical aspects and experience in training teachers to provide educational services to elderly people in Australia and identifies ways of how to creatively use it in Ukraine. In particular, the key concepts for the research are covered: age, age periodization, third age; the basic principles of aging are generalized and the main types of aging are defined (active aging, healthy aging, successful aging). The main factors (economic; behavioral; social; personal; material conditions; social ones) and factors (work, study, emotional comfort, annual income, etc.) of active aging are summarized. Main psychological theories used for the education of the elderly (cognitivism; activity approach to learning; constructivism; behaviorism) and motivating factors for learning in the third age (a sense of independence and self-confidence, which reduces growing challenges; public and private resources, overcoming practical and psychological problems in the modern world, strengthening the real and potential contribution to the development of modern society, increasing self-esteem and self-expression, interaction with other people with similar interests, etc.) are analyzed. It is established that the education of the elderly is in the focus of gerontology and andragogy; the essence, content and principles of the relevant disciplines are revealed. The features of the formation of the education system for adults and universities of the third age are generalized.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Полонська О. М. 
Пізній модерн в архітектурі Одеси (1906-1914 рр.) / О. М. Полонська. — Б.м., 2020 — укp.

В дисертації зроблено аналіз стилістичних, композиційних і декоративнопластичних рішень житлових і громадських будівель періоду пізнього модерну Одеси. Проаналізовано об'ємно-планувальну структуру об'єктів архітектури одеського модерну і визначено композиційні прийоми, структурні елементи фасадів та архітектурний декор, на рівні яких здійснювався прояв стилю модерн. Проведено аналіз архітектурної пластики та основних і допоміжних прийомів композиції, що визначали принципи формоутворення будівель одеського пізнього модерну. Виявлено композиційні, декоративно-пластичні та стилістичні специфічні риси одеського пізнього модерну порівняно з попередніми стилями історизму та раннього модерну. Виявлено стилістичні течії і напрями в архітектурі одеського пізнього модерну. Визначено вплив архітектури пізнього модерну на подальшу архітектуру Одеси періоду конструктивізму і соцреалізму. Розроблені рекомендації щодо збереження та відтворення втрачених елементів будівель пізнього модерну Одеси.^UThe thesis provides an analysis of stylistic, compositional, decorative and sculptural approaches to the residential and municipal buildings of late Modern period in Odessa. We analyzed the spatial arrangement of Odessa Modern architecture and defined the peculiarities of Modern on civil engineering, design and object levels. We brought out the composition devices, façade structural elements and architectural décor that were the designating signs of Modern. The work shows the compositional, decorative, spatial and stylistic peculiarities of late Odessa Modern contrasted with the previous styles of Historicism and early Modern. We evaluated the influence of late Modern architecture on 17 the following Constructivism and Socialist Realism periods in Odessa. We list recommendations on preservation and restoration of derelict elements of late Modern buildings in Odessa.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Субота М.М. 
Репрезентація соціальної реальності у текстах масової комунікації: автореф. дис... канд. соціол. наук: 22.00.04 / М.М. Субота ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Розроблено концептуальні засади соціологічного вивчення репрезентації соціальної реальності у текстах масової комунікації на прикладі текстів харківських теленовин. Проблему реальності та її репрезентації розглянуту в аспекті соціального конструктивізму. На засадах міждисциплінарного підходу здійснено теоретичну соціологічну інтерпретацію поняття репрезентації, обгрунтовано доцільність його використання у соціологічному вивченні масової комунікації. Обгрунтовано можливості дискурсивної концепції ідеології та концептуальних положень теорії "встановлення порядку денного" як теоретико-методологічних засад дослідження репрезентації соціальної реальності у текстах масової комунікації. Розкрито особливе значення жанру теленовин у конструюванні соціальної реальності й обгрунтовано вибір регіональних теленовин як практичного прикладу для дослідження проблеми. Проаналізовано основні чинники, що зумовлюють зміст теленовин з урахуванням особливостей функціонування українських регіональних мас-медіа. Запропоновано розширити соціологічні уявлення щодо обумовленості новинних репрезантацій шляхом жанрових обмежень. Реалізовано порівняльне якісно-кількісне дослідження репрезентації соціальної реальності у текстах харківських теленовин АТН та "Объектив" у контексті виявлення загальної тематичної структури новин, проблематики інформаційних повідомлень, а також соціальних агентів, з якими співвідносяться медіарепрезентації. Виявлено збіги та розбіжності у репрезентації соціальної реальності досліджуваними медіа, виявлено обумовленість репрезентації інтенціями політичної реклами у змістовому аспекті та в аспекті способу здійснення репрезентації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С5*676 +
Шифр НБУВ: РА360288

Рубрики:

      
13.

Кузьменко М.О. 
Самовизначення Європейської спільноти (в парадигмі соціального конструктивізму): автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / М.О. Кузьменко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 16 с. — укp.

Здійснено процес самовизначення Європейської спільноти у парадигмі соціального конструктивізму. З'ясовано теоретичні засади даної парадигми, її науково-методологічний потенціал щодо аналізу процесів соціокультурної ідентифікації спільнот. Визначено можливість множинних ідентичностей. За цього колективні ідентичності часто є відмінними, однак вони рідко виключають одна одну. У контексті конструктивістської перспективи поняття Європейської ідентичності може бути осягнуто через референцію до дискурсу, ніж як проста категорія культури. На відміну від розгляду ідентичності Європи як складової комплексу культурної цінності, цілей, території чи людей доцільніше її визначити на підставі термінів соціокогнітивної форми, що базується на практиках оцінювання, дискурсивних практиках і проектах ідентичностей, які можуть бути охарактеризовані у термінах діалогічної раціональності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*328.943 + Ю6*328.941 + Ю6*333.4 +
Шифр НБУВ: РА356115

Рубрики:

      
14.

Поліщук Л.К. 
Сецесія в архітектурі Станіславова кінця XIX - початку XX століття: Автореф. дис... канд. архіт.: 18.00.01 / Л.К. Поліщук ; Нац. акад. образотворч. мистец. і архіт. — К., 2003. — 20 с.: схема — укp.

Комплексно досліджено архітектуру сецесії м.Станіславова (Іванофранківськ). З застосуванням методики функціонально-типологічного, стилістичного та архітектурно-розпланувального аналізу виявлено та простежено закономірності у формуванні стильових і розпланувальних характеристик об'єктів станіславівської сецесії. Виявлено спільні тенденції у розвитку станіславівської архітектури й архітектури інших міст Східної Галичини та Європи, особливості станіславівського розвитку. За типологічними, стилістичними та архітектурно-розпланувальними ознаками класифіковано сецесійні об'єкти, установлено імена окремих архітекторів, інженерів, майстрів, складено перелік підприємств, майстерень, досліджено та структуровано понад 200 об'єктів періоду сецесії. Розкрито першопричини появи сецесійної архітектури Станіславова та обставини, які сприяли її розвитку, прослідковано впливи культурно-просвітницьких та художніх чинників. Формування архітектурного простору міста та виявлення в ньому сецесійних рис розглянуто в контексті містобудівних трансформацій від часу заснування Станілавова. Виявлено архітектурні впливи, стильові тенденції, визначено роль архітектурної деталі у формуванні стилю. Визначено та охарактеризовано джерела формування та особливості внутрішніх стилістичних розгалужень у сецесійній архітектурі Станіславова. Структуровано об'єкти станіславівської сецесії залежно від комплексу показників, що їх типологічно, стилістично, формально характеризують. Архітектурно-розпланувальний та стилістичний аналіз будинків здійснено на засадах пошуку об'єктивних ознак формотворення-становлення нової формально-просторової системи. На підставі архітектурно-розпланувального аналізу встановлено закономірності у взаємозв'язку внутрішнього та зовнішнього розвитку формально-просторової системи будинків. Станіславівську архітектуру 1919 - 1929 рр. представлено як перехідну від архітектури сецесії до конструктивізму (функціоналізму), як етап конструктивістського "перетворення" сецесії. Виявлено вплив сецесії, традиції якої періодично відроджуються в архітектурі радянського та пострадянського Івано-Франківська, на архітектуру міста 1960 - 1990 рр. Запропоновано модель архітектурної системи сецесії Станіславова та визначено її місце в архітектурній системі Галичини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ113(4УКР-2ІВА)5-2 +
Шифр НБУВ: РА326006

Рубрики:

      
15.

Бердій Т.С. 
Співвідношення етнічної та національної ідентичностей: Автореф. дис... канд. філософ. наук: 09.00.03 / Т.С. Бердій ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2007. — 20 с. — укp.

Відображено суть соціально-філософських аспектів співвідношення етичної та національної ідентичностей у структурі соціальної ідентичності. Розроблено методологічні засади, уточнено логіко-семантичний зміст основних категорій і понять, проаналізовано теоретичні підходи до вивчення етнічної та національної ідентичностей. Обгрунтовано підходи щодо гармонізації національної та етнічної ідентичностей. Доведено, що ототожнення соціальних груп за етнічними та національними ознаками відображає методологічні обмеження головних теоретичних підходів, якими є примордіалізм, інструменталізм, конструктивізм. Проаналізовано співвідношення природної та інституційної основи соціального буття, виявлено протилежність моноспільноти, якою є етнос і поліетнічного, полікультурного утворення - нації. Сучасні державні утворення являють собою політично-правові спільноти, об'єднані спільною культурною самовизначеністю. Об'єктивний зміст національного буття виявляється у дискурсах, що свідчить про сконструйований характер національної ідентичності. Динаміка сучасного соціального контексту зумовлює позитивну роль національної ідентичності як альтернативи космополітичних моделей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю6*425 +
Шифр НБУВ: РА350069

Рубрики:

      
16.

Пітеніна В. Є. 
Стилістичні особливості ілюстрування книжки для дітей в Україні першої третини ХХ століття. / В. Є. Пітеніна. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація є комплексним дослідженням ілюстрування української книжки для дітей у першій третині ХХ століття. Мета роботи —виявити стилістичні особливості ілюстрування і відтворити цілісну картину становлення дитячої книжкової ілюстрації досліджуваного періоду.Унаслідок опрацювання джерел було виявлено великий комплекс предметів,які потребують опису, систематизації, вивчення та, частково, атрибуції. Дослідження проведено на основі колекцій Книжкової палати України (Київ), Національної бібліотеки України для дітей (Київ), Педагогічного музею України (Київ), Національного художнього музею України (Київ),Музею книги та друкарства України (Київ), Державного літературного музею (Одеса).Проаналізовано статті та рецензії часописів «Українська хата», «Дзвін», «Искусство и печатноедело», «Бібліологічні вісті», «Літературно-науковий вісник», «Творчество», «Книгарь» для відтворення цілісної картини художніх процесів першої третини ХХ століття.У дисертації розглянуто діяльність видавництв «Час», «Друкар», «Криниця», «Сіяч», «Волошки», «Вернигора», «Криниця» та об'єднань «Просвіта». Доведено, що саме діяльністьневеликих видавництв суттєво вплинула на формування літературного діапазону дитячої книги і традиційного, стилістично близького до реалізму з етнографічним забарвленням, оформлення. З'ясовано, щона початку ХХ століття дитяча книгапредставлена здебільшого навчальними виданнями: саме абетки, букварі, граматки і читанки були першими книгами, написаними та оформленими спеціально для дітей. Розглянуто роботи художника катеринославської «Просвіти», вихованцяПетербурзької академії мистецтв Юрія Магалевського (1876–1935), відомий науковцям доробок якого зараз складає 9 дитячих видань.Його роботи в дитячій книзі були одними з найвиразніших проявів реалістичної школи, яка мала достатнє професійне підґрунтя.Проаналізовано твори практично забутого художникаМиколи Погрібняка, учняФ. Красицького і О. Сластьона.Окреслено ранню творчістьПетра Лапина — українського художника-графіка, який жив і працював у Києві, співпрацюючи із видавництвами «Вернигора», «Державним видавництвом», «Пролісками», а згодом, у 1930-ті — із «Книгоспілкою» та «Рухом». Його творчість у цій дисертаційній роботівведена у науковий обіг уперше. Проаналізовано творчий доробок у дитячій книзіІвана Бурячка та близького до кола бойчукістівІвана Падалки.Розглянуто та досліджено твори М. Жука, С. Геркен-Русової, В. Замирайла, О. Судомори 1910-х — 1920-х. Виділено стилістичні риси модерну у творчості цих майстрів. Опубліковано архівні документи ЦДАВО України, які висвітлюють участь Г. Нарбута, М. Жука у створенні українськихпідручників 1917–1919 років.Атрибутовано та введено до наукового обігу книжкові ілюстрації Г. Нарбута, П. Лапина,О. Судомори. Визначено нові факти біографії О. Судомори, введено до наукового обігу раніше не опубліковану книгу «Жовтнева казка» з ілюстраціями художника. Шляхом вивчення теоретичних робіт мистецтвознавця Ф. Шміта та психолога і педагогаБ. Бутніка-Сіверськогодетально проаналізовано дослідження Б. Бутніка-Сіверського«Принципи ілюстрування дитячої книжки». Розглянуто аспекти взаємодії Б. Бутніка-Сіверського як технічного редактора з художниками Б. Крюковим та Є. Рачевим.Десятиліття 1920-х — 1930-х розглянуто як період переосмислення і реформування дитячої книги. Основним фактором впливу стала зміна ідеологічних завдань книги та сюжетного різноманіття, розширення тематики шляхом включення індустріальних сюжетів. Це спричинило створення простору авторського експерименту і зміну композиційно-художніх засобів, таких як узагальненість й умовність трактування форми і простору, площинність зображення, примітивізм та уподібнення дитячому малюнку. Ці тенденції розглянуто на прикладах творчості Л. Гамбургера, Б. Єрмоленка, В. Козловського,Л. Кривінської,Б. Крюкова, І. Нiжника,Є. Рачева.У межах дослідження охарактеризовано загальні стилістичні особливості дитячої книжкової ілюстрації першої третини ХХ століття. Проаналізовано українську дитячу ілюстрацію першої третини ХХ століття як комплексне явище, що сформувалося унаслідоквзаємодії художніх, психологічних, культурологічних та технологічних чинників. Доведено, що у першій третині ХХ століття українська дитяча книга демонструє широкий полістилізм — від реалізму з етнографічно-народницьким спрямуванням до використання набутків конструктивізму та експериментального пошуку.Ключові слова: дитяча книга, дитяча ілюстрація, модерн, Б. Бутнік-Сіверський, М. Жук, Г. Нарбут, Б. Крюков, П. Лапин, О. Судомора, Є. Рачев.^UThe thesis is complex research on illustrating Ukrainian children's books in the first third of the 20th century. The research purpose is to identify the stylistic features of illustration and to produce a holistic picture of the formation of children's book illustrations of the studied period. The study was conducted based on the collections of the Book Chamber of Ukraine (Kyiv), National Library of Ukraine for Children (Kyiv), Pedagogical Museum of Ukraine (Kyiv), National Art Museum of Ukraine (Kyiv), Museum of the Books and Book Printing of Ukraine (Kyiv), State Literary Museum (Odesa).The thesis describes activities of such publishers as Chas (Time), Drukar (Printer), Krynytsia (Well), Siiach (Sower), Voloshky (Knapweed)societies. It is proven that the activities of small publishing houses significantly influenced the formation of the literary range of children's books and their design. The latter was traditional and stylistically close to realism with ethnographic flair. It was determined that in the early 20th century, children's books were primarily educational publications, written and illustrated specifically for children. The artworks of YuriiMahalevskyi (1876–1935),Prosvita artistfrom Katerynoslav,were reviewed. His works in children's books were one of the most expressive manifestations of a realistic school that had a sufficient professional basis. The works of almost forgotten artist MykolaPohribniak, anapprentice of F. Krasytskyi and O. Slastion, were analysed. Also, it was outlined the earlier work of Petro Lapyn, a Ukrainian artist, who lived and worked in Kyiv, cooperating with a range of publishers: Vernyhora, Derzhavnevydavnytstvo (State Publishing House), Prolisky (Snowdrops), and later in 1930th, with Knyhospilka (Book Union)and Rukh (Movement). Creative achievements in children's book illustration by Ivan Burachokand Ivan Padalka, who wasclose to theBoichukists, were analysed.The works of M. Zhuk, S. Herken-Rusova, V. Zamyrailo, and O. Sudomora in the 1910s and 1920s were considered and examined. The stylistic features of modernism in the works of these masters were highlighted. Archival documents of the Central State Archive of Supreme Bodies of Power and Government of Ukraine were published covering the role of H. Narbut, M. Zhuk in Ukrainian textbooks creation during 1917–1919. Book illustrations by H. Narbut, P. Lapyn, and O. Sudomora were attributed and introduced into scientific circulation.Zhovtnevakazka (October Tale), a previously unpublished book with illustrations by the artist, was introduced into scientific circulation.A new concept of design — “Principles of illustrating children's books” — was examined by studying the theoretical works of the art critic F. Shmit and the psychologist and educator B.Butnik-Siverskyi. This book became the basis for the experiments of the 1920s and 1930s. The aspects of the interaction between B. Butnik-Siverskyiаnd artists B. Kriukov and Ye. Rachev were studied.The 1920s and 1930s are considered as a period of rethinking and reformationof a children's book. The main impact factor was the changein ideological objectives for books and plot diversity, as well as expansion of themes (industrial storylines were encouraged). This led to the creation of the space for the author's experiments and changes in the composition and artistic means such as generalisation and conventionalism in form and space interpretation, the flatness of the image, primitivism and children's drawing simulation. These trends are illustrated by the works of L. Hamburher, B. Yermolenko, V. Kozlovskyi, L. Kryvinska, B. Kriukova, I. Nizhnyk, Ye. Rachev.The study describes the general style features of children's book illustrations in the first third of the 20th century. Their close dependence on childhood psychology and the dominant ideology is shown, the changein psychological ideas about childhood and ideological book objectives are demonstrated. Ukrainian children's illustrations of the first third of the 20th century are analysed as a complex phenomenon formed as a result of the interaction between artistic, psychological, cultural, and technological factors. It is proven that in the first third of the 20th century, Ukrainian children's books manifested wide polystylism, from ethnographic and populist realism to constructivism and experimental search achievements.Keywords: children's book, children's illustration, modern, B. Butnik-Siverskyi,M. Zhuk,H. Narbut, B. Kriukov, P. Lapyn.O. Sudomora,Ye. Rachev.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Ващенко В.В. 
Стратегії конструювання М.Грушевським українських метанаративів: методи та їх функції: автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.06 / В.В. Ващенко ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О.Гончара. — Д., 2009. — 36 с. — укp.

Досліджено способи функціонування універсальних методологій у процесі конструювання М. Грушевським національних метанаративів. Проаналізовано історіографічну традицію та з'ясовано історіографічну ситуацію щодо вивчення методологічної спадщини М. Грушевського, визначено інформаційно-аналітичну базу таких досліджень. Створено універсальну класифікацію методологій, в основі якої лежить структурно-функціональний підхід. Розкрито теоретичні основи та емпіричне значення наративної психології, постпозитивістського наукознавства, соціального конструктивізму для дослідження теоретико-методологічної спадщини М. Грушевського. Побудовано структурно-функціональну модель дослідження методологічного досвіду вченого, що дозволяє простежити зв'язки між стадіями реалізації ним дослідницької програми, етапами його фахової соціалізації та подіями особистого життя історика.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т1(4УКР)-8 Грушевський + Т213 + Т010.3 +
Шифр НБУВ: РА368438

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
18.

Крижанівська В. І. 
Студентський абсентеїзм в інформаційному суспільстві: автореферат дис. ... д.філософ : 054 / В. І. Крижанівська. — Б.м., 2023 — укp.

Крижанівська В. І. Студентський абсентеїзм в інформаційному суспільстві. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису. Дисертація на здобуття ступеня доктора філософії за спеціальністю 054 – Соціологія (Галузь знань 05 – Соціальні та поведінкові науки). – Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна Міністерства освіти і науки України, Харків, 2023. В обґрунтуванні актуальності обраної теми дисертаційного дослідження зазначається, що актуальність теми зумовлена новими соціальними потребами і запитами, які викликані процесами діджиталізації в інформаційному суспільстві, а також соціально-політичними кризами українського суспільства, що, зокрема, стосується інтеграції молоді до соціуму та політичній соціалізації, що відтворюється через практики політичної та громадянської діяльності в таких умовах. Для студентської молоді характерним є високий рівень абсентеїзму, політична пасивність та політичний інфантилізм, що потребує реагування з метою нівелювання загроз, ігнорування яких матиме негативні наслідки для функціонування суспільства, призводитиме до деформації функціонування демократичних інститутів і хиткості легітимності влади, консервативності політики та зниження представленості інтересів молоді. На основі визначеної мети, об’єкта, предмета, методів дослідження у дисертаційній роботі здійснено обґрунтування теоретичних положень соціологічного аналізу сутності абсентеїзму та надано практичні рекомендації щодо нівелюванні негативних наслідків студентського абсентеїзму у разі ігнорування його ризиків. За результатами дослідження вперше здійснено соціологічну концептуалізацію феномену студентського абсентеїзму в інформаційному суспільстві, зокрема розглянуто особливості його прояву, онлайн-практики, причини та наслідки абсентеїзму студентів, запропоновано типологію студентів як політичних акторів (8 типів), виходячи зі специфіки їхніх політичних комунікацій, логіки політичної взаємодії та сприйняття власної політичної участі.Було удосконалено визначення поняття «абсентеїзм» з соціологічного точки зору, яке отримало інтерпретацію як свідоме ухилення від участі у політичному житті суспільства, в тому числі від участі у виборах, у вирішенні політичних та громадянських проблем, які стосуються актуального стану суспільного життя та майбутнього розвитку країни; трактування абсентеїзму як об’єктивного та закономірного соціального феномену без превалювання негативних конотацій; визначення специфіки політичних комунікацій та політичної участі різних поколінь студентської молоді, зокрема розглянуто онлайн-практики абсентеїзму та політичної участі, які найбільше характерні саме для студентів, які належать до цифрового покоління.Відповідно до проблематики дослідження дістало подальшого розвитку інтерпретація сутності абсентеїзму крізь призму низки теоретико-методологічних підходів (структурно-функціональний підхід, теорія структурного конструктивізму, теорія структурації, теорія постструктуралізму, або теорія дуальності тощо), що дає змогу комплексно досліджувати абсентеїзм як соціальний феномен, враховуючи його різні аспекти, що зумовлює більш глибинне розуміння сутності абсентеїзму та його впливу на соціально-політичне життя соціуму; аналіз співвідношення та взаємозв’язку політичної пасивності та громадянської активності студентів, ціннісна та мотиваційна складова яких значно трансформується в умовах таких соціальних викликів та криз, як війна; трактування взаємозумовленості абсентеїзму та політичної ідентифікації студентів, що визначається такими суб’єктивними чинниками, як відчуття власної політичної ефективності та довіра до політичних інститутів, зокрема до інституту виборів.Практичне значення результатів дослідження полягає в розширенні розуміння ставлення молоді до політики, причин ухилення від участі у політичних процесах, в оцінці та перспективах участі студентів у політичному та громадському житті суспільства, а також у можливості використання отриманих результатів для подальших емпіричних досліджень стану та тенденцій абсентеїзму студентів, з урахуванням політичного контексту та соціальних трансформацій. В дисертації також надані рекомендації щодо реагування на високий рівень студентського абсентеїзму, зокрема акцентується увага на важливості громадянської освіти та розвитку громадянських компетентностей, що повинно розпочинатися зі школи через шкільне самоврядування та позашкільні практики громадської діяльності, а також через студентське самоврядування в університетах водночас із викладанням курсів відповідної тематики, але більш практично-орієнтованих та із залученням студентів до реалізації громадських ініціатив. Отримані результати та рекомендації можуть бути використані при розробці проєктів та заходів для розвитку громадянської освіти в Україні, формування чи оптимізації представленості молоді у політиці з метою сприяння представленості інтересів молоді в політиці.^UKryzhanivska V. I. Student absenteeism in the information society. – Qualification scholarly paper: a manuscript. Thesis submitted for obtaining the Doctor of Philosophy degree in Social and Behavioral Sciences, Speciality 054 – Sociology. – V. N. Karazin Kharkiv National University, Ministry of Education and Science of Ukraine, Kharkiv, 2023. In the justification of the relevance of the chosen topic of the dissertation research is indicated that the urgency of the topic is determined by new social needs and requests, which are caused by the processes of digitization in the information society, as well as socio-political crises of Ukrainian society, which, in particular, concerns the integration of youth into society and political socialization, which is reproduced through the practices of political and civic activity in such conditions. Student youth is characterized by a high level of absenteeism, political passivity and political infantilism, which requires a response in order to eliminate threats, ignoring which will have negative consequences for the functioning of society, leads to the deformation of the functioning of democratic institutions and the shakiness of the legitimacy of the government, the conservatism of politics and the reduction of the representation of the interests of young people.Based on the results of the study, a sociological conceptualization of the phenomenon of student absenteeism in the information society was carried out for the first time, in particular, the features of its manifestation, online practices, causes and consequences of student absenteeism were considered, a typology of students as political actors (8 types) was proposed, based on the specifics of political interactions and perceptions own political participation.The definition of the concept of “absenteeism” was improved from a sociological point of view, which was interpreted as a conscious avoidance of participation in the political life of society, including participation in elections, in solving political and civil problems relating to the current state of public life and the future development of the country. ; interpretation of absenteeism as an objective and natural social phenomenon without the prevalence of negative connotations; determining the specifics of political communications and political participation of different generations of student youth, in particular, the online practices of absenteeism and political participation, which are most characteristic of students belonging to the digital generation, are considered.According to the research problems, the interpretation of the essence of absenteeism has been further developed through the prism of a number of theoretical and methodological approaches (structural-functional approach, the theory of structural constructivism, the theory of structuration, the theory of post-structuralism, or the theory of duality, etc.), which allows for a comprehensive study of its different aspects, which leads to a deeper understanding of the essence of absenteeism and its impact on the socio-political life of society; analysis of the correlation and interconnection of political passivity and civic activity of students, the value and motivational component of which is significantly transformed in the conditions of social challenges and crises, such as war; interpretation of the interdependence of absenteeism and political identification of students, which is determined by such subjective factors as a sense of one’s own political effectiveness and trust in political institutions, in particular, in the institution of elections.The practical significance of the research results lies in expanding the understanding of young people’s attitudes towards politics, the reasons for avoiding participation in political processes, in the assessment and prospects of student participation in the political and social life of society, as well as the possibility of using the results obtained for further empirical research on the state and trends of student absenteeism. taking into account the political context and social transformations. The dissertation also makes recommendations for responding to high levels of student absenteeism, in particular focusing on the importance of civic education and the development of civic competencies, which should begin from school through school self-government and extracurricular practices of social activities, as well as through student self-government at universities simultaneously with the teaching of courses on relevant topics, but more practically oriented and with the involvement of students in the implementation of public initiatives. The results and recommendations obtained can be used in the development of projects and measures for the development of civic education in Ukraine, the formation or optimization of youth representation in politics in order to promote the representation of youth interests in politics.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Коменда О.І. 
Творчість М.Рославця в контексті становлення музичного модернізму: Автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 17.00.03 / О.І. Коменда ; Ін-т мистецтвознав., фольклористики та етнології ім. М.Т.Рильського НАН України. — К., 2004. — 16 с. — укp.

Виявлено життєві передумови формування творчого фенотипу особистості композитора-модерніста М.А.Рославця (1881 - 1944 рр.), визначено роль його творчих здобутків у контексті української культури. Доведено значення харківського періоду творчої біографії митця, протягом якого відбувся його поворот від символізму до конструктивізму. Здійснено моделювання творчого фенотипу композитора у контексті втілення сутнісних ознак модернізму. Запропоновано тезу щодо універсальності системи синтетакорду та властивого їй еволюційного характеру. Проаналізовано цілісну стильову платформу митця, виявлено чіткі ознаки музичного символізму та музичного конструктивізму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ313(4УКР)6-81 Рославець М. + Щ313(0)6-239 + Щ310.22 +
Шифр НБУВ: РА331531

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Котух Є. В. 
Теоретико-методологічні засади забезпечення кібербезпеки в публічному секторі / Є. В. Котух. — Б.м., 2022 — укp.

Об'єкт дослідження: формування та реалізація державної політики у сфері кібербезпеки. Мета: теоретико-методологічне обґрунтування забезпечення кібербезпеки в публічному секторі в сучасних умовах. Методи: історико-генетичний, логіко-семантичний, аналіз, узагальнення, ідеалізація, системний, абстрагування, порівняння, формалізація, класифікації, описово-індуктивний, спостереження, моделювання, аналіз статистичних даних і офіційних документів, порівняльно-правовий, компаративний. Результати: вирішено наукову проблему щодо розробки теоретико-методологічних засад забезпечення кібербезпеки в публічному секторі в сучасних умовах. Новизна: уперше обґрунтовано концептуальні засади забезпечення кібербезпеки в органах публічної влади, які поділяються на дві групи: виміри кібербезпеки та дії, необхідні для забезпечення кібербезпеки; розроблено модель інституційної кібербезпеки; обґрунтовано теоретико-методологічну модель розробки національної стратегії кібербезпеки, яка використовує підходи неореалізму, соціального конструктивізму, інтерсекційності, кібервестфалізму; удосконалено: методологічний підхід до забезпечення кібербезпеки у середовищі Gov 2.0; перелік основних принципів інституційної кібербезпеки; обґрунтування основних принципів публічно-приватного партнерства у сфері забезпечення кібербезпеки; дістали подальшого розвитку: концептуальні положення щодо трактування кібербезпеки як суспільного блага; визначення основних викликів для публічного сектора у контексті забезпечення кібербезпеки; узагальнення зарубіжних практик щодо забезпечення кібербезпеки у публічному секторі; методологічний підхід до використання різних типів владних відносин у забезпеченні кібербезпеки; визначення особливостей запобігання та протидії кіберзагрозам у публічному секторі України. Впроваджено в діяльність: Міністерства фінансів України; Міністерства молоді та спорту України; Державної аудиторської служби України. Галузі використання: органи публічної влади в Україні.^UObject of research: formation and implementation of state policy in the field of cyber security. Purpose: theoretical and methodological justification of ensuring cyber security in the public sector in modern conditions. Methods: historical-genetic, logical-semantic, analysis, generalization, idealization, systemic, abstraction, comparison, formalization, classification, descriptive-inductive, observation, modeling, analysis of statistical data and official documents, comparative-legal, comparative. Results: the scientific problem regarding the development of theoretical and methodological principles for ensuring cyber security in the public sector in modern conditions was solved. Novelty: for the first time, the conceptual principles of ensuring cyber security in public authorities are substantiated, which are divided into two groups: dimensions of cyber security and actions necessary to ensure cyber security; a model of institutional cyber security was developed; the theoretical and methodological model of the development of the national cyber security strategy, which uses the approaches of neorealism, social constructivism, intersectionality, and cyber Westphalian, is justified; improved: a methodological approach to ensuring cyber security in the Gov 2.0 environment; a list of the main principles of institutional cyber security; justification of the main principles of public-private partnership in the field of cyber security; received further development: conceptual provisions regarding the interpretation of cyber security as a public good; identification of the main challenges for the public sector in the context of ensuring cyber security; generalization of foreign practices on ensuring cyber security in the public sector; a methodological approach to the use of various types of power relations in ensuring cyber security; determining the specifics of preventing and countering cyber threats in the public sector of Ukraine. Implemented in the activity of: Ministry of Finance of Ukraine; Ministry of Youth and Sports of Ukraine; State Audit Service of Ukraine. Fields of use: public authorities in Ukraine


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського