Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (35)Тематичний інтернет-навігатор (11)Наукова електронна бібліотека (359)Реферативна база даних (3654)Книжкові видання та компакт-диски (1027)Журнали та продовжувані видання (429)
Пошуковий запит: (<.>K=МІЖНАРОДНИЙ$<.>+<.>K=АРБІТРАЖ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 297
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Ігнатко М. І. 
Система механізмів управління інноваційним розвитком агропромислового виробництва України / М. І. Ігнатко. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі узагальнено науково-теоретичні, методичні та прикладні засади вдосконалення системи механізмів управління інноваційним розвитком агропромислового виробництва України. Систематизовано існуючі класифікації інновацій та агроінновацій. Узагальнено та доповнено етапи інноваційного процесу в агропромисловому виробництві. Досліджено стан та динаміку розвитку агропромислового виробництва України. Здійснено комплексний аналіз інноваційного розвитку агропромислового виробництва України та виявлено окремі негативні тенденції, що пов'язані, насамперед, з низькою інноваційною активністю підприємств агропромислового комплексу та скороченням кількості установ, які займаються науково-дослідними роботами. Надано оцінку інноваційній діяльності провідних українських сільськогосподарських підприємств. Виокремлено можливості та переваги вітчизняних систем автоматизації та оптимізації агробізнесу. Ідентифіковано організаційно-правовий, економічний, соціальний та маркетинговий підмеханізми механізму управління інноваційним розвитком агропромислового виробництва. Проведено PEST-аналіз чинників, що впливають на інноваційний розвиток агропромислового виробництва України, та з огляду на особливості аграрної сфери, запропоновано доповнити його ще однією важливою складовою En (environmental) – природним впливом. Здійснено аналіз кадрової, інформаційної, науково-дослідної та матеріально-технічної складової інноваційного розвитку підприємств АПК. Розроблено модель організаційно-управлінського забезпечення інноваційних процесів аграрної сфери. Виокремлено стратегічні напрями стимулювання інноваційної діяльності агропромислового виробництва України. Удосконалено інноваційну інфраструктуру агропромислового комплексу через моделювання інноваційного парку у вигляді міжгалузевого об'єднання аграрного бізнесу, ІТ-сфери та наукових установ під керівництвом держави. Обґрунтовано переваги такої синергії для всіх учасників інноваційного парку. Здійснено таксономічний аналіз, за допомогою якого побудовано багатофакторну регресійну модель інноваційного розвитку агропромислового виробництва України. За результатами проведених розрахунків встановлено, що найбільший вплив на інноваційний розвиток АПК мають соціальні та економічні чинники. Визначено стратегічні цілі інноваційного розвитку агропромислового виробництва України. Проаналізовано та виявлено особливості моделей інноваційного розвитку зарубіжних країн (США, ЄС, Японії, Південної Кореї, Чилі та Китаю). Розглянуто міжнародний досвід управління інноваційним розвитком аграрної сфери. Запропоновано напрями адаптації механізмів управління інноваційним розвитком агропромислового виробництва зарубіжних країн для українського АПК. Удосконалено систему підмеханізмів організаційно-економічного механізму управління інноваційним розвитком агропромислового виробництва, зокрема, вважається за доцільне виокремлення як основних соціального та маркетингового.^UThe thesis seeks to provide a comprehensive theoretical and methodological study as well as to conduct applied research to enhance the management mechanisms for supporting innovative agro-industrial production in Ukraine. The study also provides a generalized summary on the current classifications of innovations and agroinnovations along with contributing to better understanding of agroindustry innovation process by identifying specific steps in its structure and thus complementing the modern innovation process paradigm. Based on the in-depth study of the current state and the dynamics of the agro-industrial production in Ukraine. The study provides a comprehensive assessment of the agricultural industry innovation performance in Ukraine along with identifying particular negative trends which refer in the first instance to the lack of innovation-driven activities in agribusiness and a drop in institutions engaged in R&D, as well as offers the evaluation results on the innovation rate of the leading Ukrainian agricultural enterprises and discusses the opportunities and benefits of the domestic automation systems to foster agribusiness optimization. Further, the organizational, legal, economic, social and marketing sub-mechanisms in the overall management toolkit framework to enhance the innovative development of agro-industrial production have been identified. The PEST-analysis of the factors affecting the innovative development of agro-industrial production in Ukraine has been performed which enabled to reveal another critical impact factor embedded in the agriculture specifics that can contribute to the analysis quality, i. e. the En (environmental) – (environmental) effects. Apart from the above, the following structural elements contributing to agribusiness innovation development have been evaluated: human resources, information, research and procurement potentials along with designing an organizational and managerial support framework to facilitate innovation-based processes in the agricultural sector. In addition, the study suggests a range of innovation strategies and identifies specific areas to encourage agro-industrial innovations in Ukraine. Within the scope of the research, an upgraded innovation infrastructure for the agro-industrial sector has been suggested by designing a model of an innovation park in the form of a government-led cross-sector partnership of agribusiness, IT industry and research institutions as well as unfolding the benefits of such synergy for all the participants of such innovation park. Based on taxonomic analysis, a multifactor regression model of innovative development of agro-industrial production in Ukraine has been constructed. According to the calculations performed, it is verified that social and economic factors have the greatest effects on innovative development of the agro-industrial sector. The study identifies strategic goals of the innovative development of agro-industrial production in Ukraine. Insights are provided on the specifics of innovation development models in selected countries (such as USA, EU, Japan, South Korea, Chile, and China) along with exploring the international best practices in managing innovations in agribusiness. The author suggests the areas for the harmonization of international management mechanisms to support agroinnovations with the Ukrainian settings. It is argued that in the context of improving the system of sub-mechanisms within the organizational and economic framework of the integrated management mechanism to support innovative development of agro-industrial production, social and marketing perspectives should be identified as the primary ones, by their critical significance.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Іліка М. І. 
Застосування загальних принципів права міжнародними кримінальними судами і трибуналами.: автореферат дис. ... д.філософ : 293 / М. І. Іліка. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертаційній роботі доведено, що загальні принципи права є одним з ключових джерел права загалом. Вони слугують свого роду ідеологічною основою права, визначаючи його зміст та характер правового регулювання суспільних відносин. Більшість загальних принципів права зародилися ще в римському приватному праві і пройшли тривалий шлях еволюції, в ході якого змінювався зміст та характер їх застосування в юридичній практиці. Обґрунтовано тезу про те, що за допомогою загальних принципів права можливе притягнення до індивідуальної кримінальної відповідальності згідно з нормами міжнародного права вищого військово-політичного керівництва РФ та осіб, які беруть безпосередню участь у злочинах агресії. Дисертанткою визначено, що в науці міжнародного права відсутнє єдине розуміння загальних принципів права як джерела міжнародного права. Існують суперечки з приводу різних підходів, в тому числі, їх включення до переліку джерел міжнародного права. Не до кінця вирішеним є питання стосовно того, чи не суперечить застосування загальних принципів права суверенітету держав, оскільки вони не були створені на основі їх спільної згоди. Здобувачка обґрунтувала висновок, про те, що Нюрнберзький трибунал підкреслив відповідальність осіб за воєнні злочини, злочини проти людяності та геноцид, незважаючи на їхній статус або посаду, закладаючи основу для майбутніх стандартів міжнародної юстиції, сформувавши при цьому практику застосування цих принципів для кримінального переслідування міжнародних воєнних злочинців. Міжнародний трибунал для колишньої Югославії та Міжнародний трибунал для Руанди, створені під егідою ООН, продовжили традицію застосування загальних принципів права, а також внесли свої інновації, зокрема з питань захисту свідків та інших учасників судового процесу. Міжнародний кримінальний суд (МКС) як постійний орган міжнародної кримінальної юстиції перейняв досвід попередніх трибуналів та активно використовує загальні принципи права у своєму правосудному процесі.^UThe dissertation proves that the general principles of law are one of the key sources of law in general. They serve as a kind of ideological basis of law, determining its content and nature of legal regulation of social relations. Most of the general principles of law originated in Roman private law and underwent a long evolution, during which the content and nature of their application in legal practice changed. The thesis that with the help of general principles of law it is possible to bring to individual criminal responsibility in accordance with the norms of international law of the highest military-political leadership of the Russian Federation and persons who take a direct part in crimes of aggression. The dissertation determined that the science of international law lacks a unified understanding of the general principles of law as a source of international law. There are disputes over different approaches, including their inclusion in the list of sources of international law. The question of whether the application of general principles of law does not contradict the sovereignty of states, since they were not created on the basis of their common consent, is not fully resolved. The applicant substantiated the conclusion that the Nuremberg Tribunal emphasized the responsibility of individuals for war crimes, crimes against humanity and genocide, regardless of their status or position, laying the foundation for future standards of international justice, whileforming the practice of applying these principles to the criminal prosecution of international war crimes criminals. The International Tribunal for the former Yugoslavia and the International Tribunal for Rwanda, established under the auspices of the United Nations, continued the tradition of applying general principles of law and also introduced their own innovations, in particular in matters of protection of witnesses and other participants in the judicial process. The International Criminal Court (ICC) as a permanent body of international criminal justice adopted the experience of previous tribunals and actively uses general principles of law in its judicial process.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Абдо-Ясінська Л. І. 
Ідеологія і міжнародна практика ісламського фундаменталізму: автореф. дис. ... канд. політ. наук : 23.00.04 / Л. І. Абдо-Ясінська ; Львів. нац. ун-т ім. І. Франка. — Л., 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено сутність ісламського фундаменталізму, основні положення його ідеології, зокрема ті, що стосуються міжнародних відносин, та специфіку її інтерпретації представниками радикального напряму. Проаналізовано розвиток фундаменталістських ідей в ісламі та причини їх виникнення. Розглянуто особливості та міжнародне значення реалізації фундаменталістської ідеології в мусульманських країнах і в діяльності ісламських фундаменталістських організацій. Встановлено, що ідеологія ісламського фундаменталізму характеризується зовнішньою спрямованістю та концептуальною цілісністю, різниться лише її інтерпретація представниками поміркованого та радикального напрямів. Практична реалізація фундаменталізму стикається зі значними труднощами та не призводить до негайного вирішення проблем і має яскраво виражений міжнародний характер.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф055.2 + Э38-113.1 + Ф4(0),3
Шифр НБУВ: РА383834 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
4.

Адамчук І. Г. 
Міжнародно-правове визнання державного кордону України з Румунією та Чехословаччиною (1939 - 1947 рр.): автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.01 / І. Г. Адамчук ; Львів. держ. ун-т внутр. справ. — Л., 2010. — 20 с. — укp.

Уперше в комплексі розглянуто вітчизнану та зарубіжну історіографію питання, визначено основні її концептуальні напрями. Надано об'єктивну правову оцінку - з позицій старого і нового міжнародного права - міжнародно-правовому значенню рішень Скрентонського конгресу, Чернівецького віча, Хустського віча, рішень Центральної ради в Ужгороді. Надано правову оцінку співробітництву Союзу РСР і нацистської Німеччини з територіальних питань у 1939 - 1940 рр., визначено дійсний вплив цього чинника на врегулювання радянсько-румунського територіального спору. Проведено оцінювання міжнародно-правового значення рішень Першого Віденського арбітражу (листопад 1938 р.) та Сойму Карпатської України (березень 1939 р.). Запропоновано власну історико-правову концепцію політичного та міжнародно-правового співробітництва ООН, зокрема в питанні встановлення післявоєнних кордонів в Європі та світі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х912.3(4УКР) + Х809(4УКР)797-1
Шифр НБУВ: РА380529 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Азарян О.М. 
Організаційно-економічний механізм функціонування і регулювання споживчого ринку: Автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.02.03 / О.М. Азарян ; НАН України. Ін-т економіки пром-сті. — Донецьк, 2003. — 31 с.: рис. — укp.

Розроблено концепцію механізму функціонування та регулювання споживчого ринку за сформованих соціально-економічних умов. Визначено вплив процесів споживання на динаміку розвитку ринкового господарства. Доповнено понятійно-категоріальний апарат економічної науки новим трактуванням поняття "споживчий ринок". Виявлено основні тенденції розвитку сучасної світової економіки. Визначено місце та роль споживчого ринку у глобальній світогосподарській системі. Доведено, що розвиток споживчого ринку в Україні має свої особливості, пов'язані з кризовими явищами та інтеграцією держави в міжнародний ринковий простір. Розроблено організаційно-економічний механізм регулювання споживчого ринку на підставі виявлення взаємодії структурних одиниць. Запропоновано моделі реформування споживчого ринку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У010.295.321 + У9(4УКР)421.0 +
Шифр НБУВ: РА323878

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Акуленко Т. М. 
Міжнародно-правове співробітництво в боротьбі з допінгом у спорті / Т. М. Акуленко. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена дослідженню міжнародно-правового співробітництва в боротьбі з допінгом у спорті. Встановлено, що таке співробітництво здійснюється декількома шляхами. По-перше, шляхом створення системи міжнародно-правових принципів і норм, які забезпечують заборону використання та регулювання міжнародного антидопінгового співробітництва. По-друге, за допомогою створення та діяльності міжнародної інституційної антидопінгової системи, що передбачає взаємодію акторів трьох рівнів: міжнародного (Всесвітнє антидопінгове агентство (ВАДА), Міжнародний олімпійський комітет, Міжнародний паралімпійський комітет, міжнародні спортивні федерації, інші організатори великих спортивних заходів, які проводять на них антидопінгове тестування); регіонального (Рада Європи та інші) та національного (національні антидопінгові агентства тощо). По-третє, шляхом здійснення міжнародного спортивного правосуддя, яке реалізується низкою спеціалізованих арбітражних організацій, головною з яких є Спортивний арбітражний суд у м. Лозанна.^UThe thesis is devoted to a study of the international legal collaboration in struggle against doping in sport. It is established that such collaboration is accomplished in different ways. First, by establishing a system of the international legal principles and norms that ensure prohibition of use and regulation of the international anti-doping collaboration. Second, by establishing and activity of the international institutionalization of the anti-doping system that provides for interaction of the stakeholders at three levels: international (World Anti-Doping Agency (WADA)), International Olympic Committee, International Paralympic Committee, international sports federations and other organizers of the great sporting events that provide for making anti-doping tests); regional (Council of Europe and others) and national (national anti-doping agencies, etc). Third, by administration of sports justice, which is accomplished by a series of specialized arbitration organizations, the main one being the Court of Arbitration for Sport in Lausanne.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Акулова Н. В. 
«Кримінально-правова характеристика посягання на життя представника іноземної держави» / Н. В. Акулова. — Б.м., 2019 — укp.

Досліджуються об'єктивні та суб'єктивні ознаки цього злочину. З нової точки зору автором стверджується необхідність на законодавчому рівні закріпити положення про потерпілих від посягання на життя представника іноземної держави мають особливий, специфічний статус, визначений їх спеціальними владно-розпорядчими повноваженнями з сфері міждержавних та міжнародних відносин, що забезпечується системою особливих привілей та імунітетів щодо особистої недоторканості та гарантій їх виконання, і це вимагає спеціального міжнародного захисту прав і свобод таких осіб. Уточнюється і по новому формулюється зміст поняття осіб, які мають спеціальний міжнародний захист у статтях 443, 444 КК України, такими особами визнаються глава іноземної держави, уряду, глави дипломатичних представництв, консульських установ та інші офіційні представники іноземної держави, а також керівники та офіційні представники міжнародних та міждержавних організацій, які наділені міжнародно визнаними привілеями та імунітетами під час виконання ними своїх службових обов'язків у міжнародно-правових відносинах. Автором по новому сформульовано зміст поняття провокації війни (як мети посягання на життя представника іноземної держави або іншої особи, яка має міжнародний захист) як бажання винного ініціювати збройний конфлікт, військові дії (юридично або фактично розпочаті) між державами (групами держав) як суб'єктами міжнародного права. Така провокація є найнебезпечнішою формою провокації міжнародних ускладнень. Автором стверджується, що суб'єкт злочину, передбаченого статтею 443 КК України іноді керується не тільки власними мотивами, а виконує доручення певної організації, співробітником якої він є або ж діє за її спеціальним завданням. В даному випадку можна говорити про співучасть інших учасників такої організації, що полягає у діях, спрямованих на готування та реалізацію суспільно небезпечного діяння, передбаченого статтею 443 КК України. Аналізуються проблемні питання співвідношення посягання на життя представника іноземної держави з суміжними злочинами КК України. Пропонується внесення змін до КК України з метою його удосконалення. Зокрема, запропоновано нову редакцію статті про посягання на життя представника іноземної держави у КК України.^UThe dissertation is devoted to the study of the problems of the criminal-legal characterization of the attack on the life of a representative of a foreign state.Protecting the theoretical provisions concerning criminal liability for encroachment on the life of a representative of a foreign state. The objective and subjective features of this crime are investigated. From a new point of view, the author argues that the need to establish at the legislative level the provisions on victims of an encroachment on the life of a representative of a foreign state have a special, specific status, defined by their special power and regulatory powers in the field of interstate and international relations, which is secured by a system of special privileges and immunities regarding personal immunity and guarantees of their implementation, and this requires special international protection of the rights and freedoms of such persons. It clarifies and formulates the content of the concept of persons with special international protection in Articles 443, 444 of the Criminal Code of Ukraine, such persons are recognized by the head of a foreign state, the government, heads of diplomatic missions, consular offices and other official representatives of a foreign state, as well as heads and official representatives international and interstate organizations that are endowed with internationally recognized privileges and immunities in the performance of their official duties in international legal relations. The author formulates in a new way the meaning of the concept of provocation of the war (as the object of encroachment upon the life of a representative of a foreign state or another person having international protection) as the will of the perpetrator to initiate an armed conflict, military action (legally or actually initiated) between states (groups of states) the subjects of international law. Such provocation is the most dangerous form of provocation of international complications. The author claims that the subject of a crime envisaged by Article 443 of the Criminal Code of Ukraine is sometimes guided not only by his own motives, but also fulfilling an order of a certain organization whose employee he is or acts according to his special task. In this case, we can speak about the complicity of other participants in such an organization, which consists in actions aimed at preparing and implementing a socially dangerous act envisaged by Article 443 of the Criminal Code of Ukraine. Problematic issues of the ratio of encroachment on the life of a representative of a foreign state with related offenses of the Criminal Code of Ukraine are analyzed. It is proposed to amend the Criminal Code of Ukraine in order to improve it. In particular, a new version of the article on encroachment on the life of a representative of a foreign state in the Criminal Code of Ukraine was proposed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Алшарф І. А. 
Формування механізму управління ефективністю діяльності медичних закладів / І. А. Алшарф. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата економічних наук за спеціальністю 08.00.04 – Економіка та управління підприємствами (за видами економічної діяльності). – Міжнародний гуманітарний університет, Одеса, 2020.У дисертації запропоновано теоретичні та організаційно-методичні підходи й науково-практичні рекомендації щодо формування механізму управління ефективністю діяльності медичних установ. Уперше розроблено організаційний механізм управління ефективністю діяльності медичної установи, що пов'язує запропоновані автором територіальні центри медичної інформації з внутрішніми структурами (командами) установи, а також міжнародними асоціаціями, які забезпечують акумулювання даних про роботу кращих медичних закладів, сприяють обміну даними й управлінськими технологіями та проведенню бенчмаркінгу ефективності. Удосконалено теоретико-методологічні положення управління ефективністю діяльності медичних підприємств та установ через уточнення його сутності та виділення основних підходів до його розуміння. Розроблено методичні підходи до проведення аналізу економічної ефективності небюджетних та бюджетних медичних установ, що використовують непараметричні методи статистичного аналізу, зокрема базові та спеціальні моделі аналізу середовища функціонування, індекс сукупної факторної продуктивності Малмквіста та інструменти міжнародного бенчмаркінгу, які забезпечують виконання важливих етапів процесу управління ефективністю діяльності медичних установ – оцінка, аналіз і підготовка управлінських рішень. Запропоновано систему мотивації персоналу медичних установ України, в якій використано результати проведеного опитування медпрацівників та студентів-медиків, що складає основу мотиваційного механізму. Розроблено методичний підхід до створення ефективних команд в медичних установах, що на відміну від наявних підходів, включає п'ять основних етапів і враховує специфіку роботи різних медичних установ та психотипи працівників. Запропоновано методичний підхід до прийняття рішень в управлінні ефективністю медичних підприємств та установ, удосконалено систему оцінки та контролю шляхом запровадження тактичних та оперативних ключових індикаторів ефективності. У роботі також викладено теоретичні та науково-практичні положення щодо формування механізму управління ефективністю діяльності медичних закладів, запропоновано управлінську модель функціонування медичних закладів у модернізацій них умовах.Ключові слова: управління ефективністю, механізм управління, мотивація, бенчмаркінг, модернізація, ефективність, менеджмент, децентралізація^UThesis for scientific degree of Candidate of Economic Sciences (PhD); Speciality 08.00.04 – Economy and management of the enterprises. – International Humanitarian University, Odesa, 2020.The dissertation proposes a number of theoretical and organizational methodological approaches and scientific and practical recommendations regarding the formation of a mechanism for managing the performance of medical institutions. For the first time an organizational mechanism for managing the performance of a medical institution is developed. This mechanism binds regional centers of medical information with the internal structures (teams) of the institution proposed by the author, as well as international associations that provide the data about the work of medical institutions of the region, facilitate the exchange of data and management technologies, and conducting performance benchmarking, which collectively organizationally ensures a steady increase of the efficiency of medical institutions. The theoretical and methodological approaches to the performance management for medical institutions' are improved by clarifying its essence and identifying the main approaches to its understanding, identifying the relationship between medical, social and economic efficiency, formulating the characteristics that should have an effective system of performance measurement, selecting the most appropriate methods for performance measurement and management in medical institutions, namely key performance indicators and benchmarking. The methodical approaches to the analysis of economic efficiency of non-budget and budget medical institutions are developed, which, in contrast to existing approaches, use nonparametric methods of statistical analysis, in particular, the basic and special models of the data envelopment analysis, Malmquist total factor productivity index, and instruments of international benchmarking, which ensure the fulfillment of important stages of the process of performance management for medical institutions – an evaluation, analysis and making managerial decisions. The system of personnel motivation for Ukrainian medical institutions is developed. It uses the results of the survey of the medical staff and students conducted by the author, and forms the basis of the motivational mechanism that provides the movement of the organizational mechanism, and this, in turn, is driven by an economic mechanism for managing the performance of the medical institution. A methodical approach for the creation of effective teams in medical institutions is developed. In contrast to existing approaches it includes five main stages and takes into account the specifics of the work of various medical institutions and psychotypes of medical workers. The methodical approach to making managerial decisions in the performance management of medical institutions is proposed. It includes five main stages and allows managers to take non-intuitive, but rational managerial decisions based on quantitative analysis and performance management goals. The system for evaluating and controlling the performance of medical institutions is improved through the introduction of tactical and operational key performance indicators, which together with the proposed introduction of performance dashboards comprehensively assess the medical, social, economic, technical and financial efficiencies of medical institutions. This system in real time helps the manager respond promptly to changes in the work of institution and make timely managerial decisions aimed at sustainable growth of the efficiency of medical institution. The dissertation also describes theoretical and scientific-practical approaches for the formation of a mechanism for performance management on medical institutions, in particular, the concept of «the mechanism for performance management on a medical institution» is formulated, the establishment of regional medical information centers is grounded, an operating model for managing the performance of medical institutions and a step-by-step approach the order of its functioning are presented.Keywords: performance management, management mechanism, motivation, benchmarking, modernization, efficiency, management, decentralization


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Анісімова Н.Ю. 
Ефективність виробничо-господарської діяльності підприємств виноградо-виноробного підкомплексу і шляхи її підвищення: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / Н.Ю. Анісімова ; Півд. філ. "Крим. агротехнол. ун-т" Нац. аграр. ун-ту. — Сімф., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено ефективність виробничої діяльності виноградо-виноробних підприємств за сучасних умов господарювання й обгрунтовано перспективні шляхи її підвищення. Запропоновано системний методичний підхід щодо оцінювання ефективності діяльності підприємств виноградо-виноробного підкомплексу АПК. Встановлено критерії та показники економічної ефективності їх функціонування. Охарактеризовано сучасний стан і тенденції розвитку виноградо-виноробного підкомплексу АПК України й АР Крим. Проаналізовано міжнародний досвід вирішення проблем галузей виноградарства та виноробства. На підставі результатів комплексного аналізу виробничо-господарської діяльності виноградо-виноробних підприємств Криму виявлено резерви підвищення їх економічної ефективності. Розроблено економіко-математичну модель комплексного оцінювання ефективності діяльності підприємств виноградо-виробничого підкомплексу АПК з урахуванням погодно-кліматичних умов регіону. Удосконалено методику оцінювання економічної ефективності впровадження інтенсивних систем зрошування виноградників з використанням алгоритму вибору оптимального режиму зрошування з метою одержання високоякісної виноробної продукції. Обгрунтовано напрями удосконалення виробничих процесів та асортиментної політики виноградо-виноробних підприємств, реалізація яких сприяє підвищенню експортного потенціалу промислового виноробства регіону.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР-6КРИ)325.154.2-071 + У9(4УКР-6КРИ)306.752.5-071 +
Шифр НБУВ: РА357870

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Андрієшин В. В. 
Кримінальна відповідальність за зловживання службовою особою своїми повноваженнями: теоретико-правові та прикладні аспекти. / В. В. Андрієшин. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація є першим щонайменше за останнє десятиріччя комплексним дослідженням питань кримінальної відповідальності за прояви службового зловживання та кримінально протиправного використання повноважень службовими особами, в якому здійснено системну оцінку стану протидії даному суспільно небезпечному явищу в умовах сьогодення.Актуальність обраної теми дослідження обумовлена процесом динамічних реформ українського суспільного життя та системи управління, що відбуваються протягом останніх років в руслі європейських асоціаційних та інтеграційних процесів. Зазначений процес напряму залежить від службової діяльності осіб, які наділені представницько-управлінськими, організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями і реалізують свої повноваження у даній системі. А тому, прояви зловживання службовими повноваженнями такими особами мають вкрай негативні наслідки для результативності функціонування всієї структури публічного управління та сфери господарювання. В свою чергу, держава та правоохоронна сфера мають реалізовувати ефективні та дієві заходи, направлені на протидію таким проявам, в тому числі кримінально-правовими методами.Загальний аналіз наукової літератури засвідчує, що застосування норм кримінального права у сфері протидії службовому зловживанню і донині породжує чимало дискусійних питань, окремі його аспекти є недостатньо дослідженими та однозначно невирішеними для практики, а в руслі мінливої кримінальної політики виникає необхідність оперативно реагувати на нові практичні ситуації, не допускати помилок у законотворчій техніці, проводити правильну та повну кримінально-правову кваліфікацію складних суспільно небезпечних діянь, які вчиняють службові особи, та забезпечувати одноманітність правозастосування. У вступі дисертації обґрунтовано науковий інтерес автора щодо обраної теми дослідження, зазначено про її актуальність та теперішній стан наукового дослідження даної сфери; визначено мету, завдання, об'єкт і предмет, методологічний інструментарій дослідження; аргументовано наукову новизну та практичне значення одержаних результатів; представлені відомості щодо апробації та публікування результатів дослідження. У роботі здійснено вивчення історіографії становлення кримінальної відповідальності за суспільно небезпечні діяння службових осіб на території сучасної України, починаючи з часів утворення перших форм державності, та акцентовано увагу на недоліках і перевагах кримінально-правової охорони сфери службової діяльності у різні періоди часу. Проведено аналіз питань соціальної обумовленості існування кримінальної відповідальності за суспільно небезпечні діяння, які пов'язані з використанням службових повноважень, із зазначенням статистичних відомостей щодо реєстрації та протидії таким діянням. Зокрема, дістало подальший розвиток авторське бачення питання криміналізації незаконного збагачення та практичного значення цивільно-процесуальних процедур щодо визнання необґрунтованими активів осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування. Також, досліджені питання кримінальної відповідальності за уникнення від фінансового контролю, бездіяльність службової особи (як умисної, так і необережної) та посередництво у корупційних діях (як у активних, так і пасивних формах кримінально-караного підкупу).Вивчено міжнародний та зарубіжний досвід правової регламентації інституту кримінальної відповідальності службових осіб, окреслено позитивні та негативні тенденції його розвитку, в тому числі для впровадження окремих аспектів у національне законодавство. Охарактеризовано поняття та визначено систему кримінальних правопорушень, що пов'язані з використанням службових повноважень (службовим зловживанням), а також описано критерії їх розмежування при виникненні питань суміжності. Проведено кримінально-правовий аналіз об'єктивних та суб'єктивних ознак складів досліджуваних правопорушень, зазначені їх особливості для процесу доказування, розроблено пропозицію для подальшого усунення нормативних прогалин та неточностей. Зокрема, удосконалено розуміння системи об'єктів кримінальних правопорушень службових осіб, визначення сфери службової діяльності, інтересів служби та юридичних осіб; охарактеризовано базову ознаку об'єктивної сторони аналізованих злочинів – службове зловживання; визначено специфіку загальних та спеціальних властивостей службових осіб, обґрунтовано правову можливість та практичну необхідність віднесення до них фізичної особи-підприємця та одноособового керівника приватного підприємства тощо.Як результат, автором пропонується замінити категорії «службове становище або влада» у кримінальному законодавстві на міжгалузеву категорію «службові повноваження», з подальшою легалізацією дефініції останньої в антикорупційному законодавстві.^UThe dissertation represents the first comprehensive research at least for last decade which analyses problems of criminal liability for acts of abuse of power by the officials and representatives of state authority, their illegal use of power and systematic assessment of the state of counteraction to this socially dangerous phenomenon in today's conditions. The relevance of the research topic is related to the process of dynamic reforms in Ukrainian state and society accompanied by the European association and integration processes in recent years. This process directly depends on the activity of the officials, that are empowered representative, managerial, organizational, administrative, economic rights and obligations. Any acts of abuse of power by the officials possess extremely negative consequences for the public administration system and economic activity. In turn, the state and law enforcement agencies must implement effective and efficient measures to counteract such manifestations, including methods of criminal law. The general analysis of the scientific literature proves that the application of criminal law to combat abuse of power still causes a lot of discussion. Some aspects of such counteraction are insufficiently studied and other issues not resolved for practice. There is a need to respond quickly to new practical situations in consider dynamic of criminal policy in order to avoid gaps in legislative framework, to conduct a correct and complete criminal qualification of complex socially dangerous acts of officials and to provide the same law application.The introduction to the dissertation contains the following provisions: substantiation of the author's scientific interest in the chosen research topic and its relevance; the current state of scientific research in this area; the purpose, tasks, object and subject, methods of research; scientific novelty and practical significance of the obtained results; information on approbation and publication of research results is presented.The history of criminal liability for socially dangerous actions of officials on the territory of modern Ukraine is presented in the thesis, since the formation of the first forms of statehood. At the same time, author emphasizes the pros and cons of legal protection of the sphere of official activity in different periods of time.The research provides the analysis of social conditionality issues of criminal liability for socially dangerous actions which are related to the use of official power. The author notes statistical information about the process of registration and counteraction to such socially dangerous acts. In particular, the author's vision of the issue of criminalization of the illicit enrichment is further developed. Also, author pays attention to the practical significance of civil proceedings, which are related to the recognition of unexplained wealth of the persons, that are authorized to perform the functions of state or local government. Also, the issues of criminal liability for avoidance of financial control, inaction of the official and mediation in corrupt practices are investigated. International practice and experience of foreign countries in the field of legal regulation of the institute of criminal liability of officials is comprehensively studied, positive and negative tendencies of its development are outlined, in order to implement certain aspects into the national legislation.The concept and system of criminal offenses, which are related to the use of official power, are described. Also the author describes the criteria for their delimitation in the case of adjacency issues. In the course of research the criminal-legal analysis of objective and subjective signs of investigated offenses is carried out, their features for the process of proving are indicated and ways to eliminate regulatory gaps and inaccuracies are also offered for practice. In particular, the understanding of the system of objects of criminal offenses of officials is improved; definitions of the sphere of official activity, interests of the service and legal entities are defined; the official abuse is characterized, as the basic feature of the objective side of the analyzed crimes; the specifics of general and special properties of officials are determined; it is claimed that private entrepreneurs may be recognized by officials that is justified by legal possibility and practical necessity. As a result, the author proposes to replace the criminal law categories «official position or power» with the intersectoral category «official power» with further legalization of its definition in anti-corruption legislative act.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Андрейчук С.К. 
Державне управління реформуванням вищої освіти в Україні в контексті Болонського процесу: автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.01 / С.К. Андрейчук ; Львів. регіон. ін-т держ. упр. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — Л., 2007. — 19 с. — укp.

Проведено комплексний аналіз процесу державного управління вищою освітою України на етапі її інтеграції в європейський освітній простір. Досліджено міжнародний досвід й охарактеризовано сучасний стан формування нормативно-правової бази державного управління структурною перебудовою вищої освіти. Визначено структуру та функції центральних органів державного управління вищою освітою, розглянуто основні форми, методи та напрями їх діяльності у сфері реформування та наближення до європейських стандартів освітньої галузі України. Висвітлено позитивні зміни в освітньому середовищі, проаналізовано його недоліки. Визначено характерні особливості державного управління процесами структурної перебудови системи вищої освіти та впровадження інновацій з метою підвищення ефективності діяльності ВНЗ. Наведено пропозиції щодо удосконалення системи державного управління вищою освітою за умов її адаптації до Болонського процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)132.101.0 + Ч484(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА353725

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Андрущенко С. В. 
Правовий режим морського порту / С. В. Андрущенко. — Б.м., 2022 — укp.

Дисертація є першим комплексним науковим дослідженням, присвяченим створенню на основі міжнародних стандартів та кращих світових і європейських практик портової діяльності нової науково обґрунтованої концепції правового режиму морського порту, формулюванню висновків та пропозицій, спрямованих на вдосконалення системи правового та організаційного забезпечення публічного адміністрування портової діяльності в Україні. У дисертації вперше: на підставі теоретичних розробок, законодавства та міжнародних угод охарактеризовано наукову концепцію адміністративно-правових режимів у морському законодавстві; визначено місце режиму морського порту в системі адміністративно-правових режимів; систематизовано наукові погляди, досвід національного і міжнародного нормотворення у формуванні, визначенні та публічному адмініструванні правових режимів морських портів; виокремлено та класифіковано методи і форми публічного адміністрування правового режиму морського порту. Крім того вперше сформульовано цілісну концепцію загального (комплексного) режиму морського порту, визначено його складники та функції; проаналізовано сучасний правовий режим іноземних суден та суден під українським прапором у морських портах України; охарактеризовано механізм, суб'єктів та особливості публічного адміністрування правового режиму морського порту України. Аналіз практики держав, теоретичних розробок та роботи міжнародних інституцій щодо вироблення загальноприйнятних правових норм у сфері встановлення режимів морських портів, засвідчив проходження декількох етапів: первісний, кодифікаційний, етап вироблення міжнародних норм про режим морських портів. На підставі опрацювання нормативно-правового регулювання режиму морського порту доведено, що систему сучасного міжнародного та національно-правового забезпечення режиму морського порту складає блок міжнародних угод, національного законодавства, актів локального регулювання.Зазначено, що режим акваторії (вод) морського порту встановлюється нормами національного законодавства прибережної держави через її належність до внутрішніх вод та є складовою загального (комплексного) режиму морського порту. Режим суходільної території морського порту України є складником правового режиму морського порту, характеризується відкриттям у ньому пунктів пропуску через державний кордон України та дією відповідного режиму.На підставі опрацювання динаміки розвитку інституційної системи забезпечення дотримання режиму морського порту до системи органів публічного адміністрування правового режиму морських портів України віднесено як національні, так і міжнародні керуючі інституції. Виокремлено міжнародний (глобальний, регіональний) та національний рівні публічного адміністрування правового режиму морських портів України. Запропоновано додання до раніше розроблених принципів здійснення юрисдикції прибережної держави та держави порту принципу збереження балансу прав держави порту та держави прапору судна із забезпеченням розумності, належної адаптації, пристосовності до повсякденного застосування та ненав'язливості застосовних формальностей із метою їх сумлінного дотримання та виконання. Доведено, що режим для суден у морських портах України є складником загального (комплексного) режиму морського порту. Він поєднує декілька видів режимів, що діють одночасно стосовно судна і завдяки такій дії забезпечують необхідний порядок у морському порту. До їх кола належать: санітарний, прикордонний, митний режими, режим сплати портових зборів тарифів, безпековий режим, що поєднує режими лоцманського та криголамного проведення, процедури Port State Control, регулювання руху суден та режим забезпечення безпеки суден від терористичних загроз відповідно до ISPS Code. У роботі також запропоновано внесення змін до Закону України «Про морські порти України» щодо визначення порядку відкриття/закриття морських портів для іноземного судноплавства; розроблення законодавства про штучні території в межах морських портів України як специфічних за правовим статусом і правовим режимом, а також порядку їх віднесення до категорії постійних портових споруд; напрями вдосконалення програмних документів довгострокового планування розвитку морської галузі України та поточного галузевого законодавства.^UThe thesis is the first complex scientific research dedicated to the creation of a new scientifically grounded concept of the legal regime of a seaport on the basis of the international standards and the best world and European practices of port activity, formulating the conclusions and the proposals aimed at improving the system of legal and organizational support of public administration of port activities in Ukraine. This is the first time in the thesis: the scientific concept of administratively-legal regimes in maritime legislation has been described on the basis of the theoretical developments, the legislation and the international agreements; the place of the seaport regime has been determined in the system of the administratively-legal regimes; the scientific views, the experience of national and international rule-making have been systematized in the formation, determination and public administration of legal regimes of seaports; methods and forms of public administration of the legal regime of a seaport have been singled out and classified. In addition, it is the first time an integral concept has been formulated of the general (complex) regime of a seaport, its components and functions have been defined; the current legal regime has been analyzed of foreign vessels and vessels under the Ukrainian flag in the seaports of Ukraine; the mechanism, the subjects and the peculiarities of public administration of the legal regime of the seaport of Ukraine have been characterized. The analysis of the practice of states, the theoretical developments and the work of the international institutions on the development of generally accepted legal norms in the sphere of establishing the regimes of seaports, certified the passing of several stages: the initial stage, codification stage, the stage of development of international norms on the regime of seaports. Based on the processing of the normatively-legal regulation of the seaport regime, it is proved that the system of modern international and national legal support of the seaport regime forms a block of the international agreements, the national legislation, the acts of local regulation. It has been noted that the regime of the area of water of a seaport is established by the norms of the national legislation of the coastal state due to its belonging to the internal waters and is a component of the general (complex) regime of a seaport. The regime of the land territory of the seaport of Ukraine is a component of the legal regime of a seaport, characterized by the opening of checkpoints across the state border of Ukraine and the action of the relevant regime. Based on the processing of the dynamics of the development of the institutional system of ensuring compliance with the seaport regime, both national and international governing institutions are included in the system of public administration of the legal regime of the seaports of Ukraine. International (global, regional) and national levels of public administration of the legal regime of the seaports of Ukraine have been highlighted. It has been proposed to add to the previously developed principles of the execution of jurisdiction of a coastal state and a port state the principle of preserving the balance of the rights of a port state and a state flag of a ship with the provision of reasonableness, proper adaptation, adaptability to everyday use and unobtrusiveness of applicable formalities for the purpose of their conscientious observance and execution. It has been proved that the regime for vessels in the seaports of Ukraine is a component of the general (complex) regime of a seaport. It combines several types of regimes, operating simultaneously with a vessel and through this action ensures the necessary order in a seaport. It is lain to their sphere within: sanitary, border, customs regimes, regime of payment of port fees, security regime, combining the regimes of pilot and icebreaker carrying, Port State Control procedures, regulation of vessel movement and the regime of ensuring the safety of vessels from terrorist threats in accordance with ISPS Code.In the work it is also proposed the amendments to the Law of Ukraine “On Seaports of Ukraine” on determining the procedure for opening/closing seaports for foreign shipping; development of legislation on artificial territories within the seaports of Ukraine as specific in legal status and legal regime, as well as the procedure for their classification into the category of permanent port facilities; directions of improvement of the program documents of long-term planning of the development of maritime industry of Ukraine and the current branch legislation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Аносова Ю. В. 
Юрисдикція міжнародних судових органів щодо злочину геноциду / Ю. В. Аносова. — Б.м., 2019 — укp.

В дисертації досліджується юрисдикція міжнародних кримінальних судів та Міжнародного Суду ООН щодо злочину геноциду з позицій інтегративного підходу до відповідальності індивідів та держав згідно з міжнародним правом. Розглядаються концептуальні підходи щодо розуміння юрисдикції міжнародних судових органів. Висвітлюється комплексна природа Конвенції про геноцид. Досліджуються особливості тлумачення міжнародними кримінальними судами складу та окремих елементів злочину геноциду. Здійснюється історичний огляд процесу прийняття та характеризується змістовне наповнення юрисдикційних положень статей 6 та 9 Конвенції про геноцид. Пропонуються шляхи застосування статті 6 Конвенції для "підсилення" юрисдикції Міжнародного кримінального суду щодо злочину геноциду. Досліджується юрисдикція міжнародних кримінальних судів за параметрами ratione personae, ratione loci, ratione temporis. В контексті юрисдикції ratione personae міжнародних кримінальних судів детально охарактеризовано форми відповідальності за злочин геноциду. Констатується, що Міжнародний Суд ООН, юрисдикція якого базується на "компромісній умові" статті 9 Конвенції про геноцид, є дієвим механізмом забезпечення відповідальності держав за геноцид. Детально характеризується юрисдикція Міжнародного Суду ООН за параметрами ratione personae, ratione materiae, ratione loci, ratione temporis. На підставі вищевикладеного робиться висновок про те, що в сучасному міжнародному праві спостерігається тенденція до зближення режимів відповідальності держав та індивідів за злочин геноциду.^UThe dissertation explores jurisdiction of the international criminal courts and the International Court of Justice over the crime of genocide under the integrative approach to responsibility of individuals and states in international law. The conceptual approaches to the understanding of the concept of jurisdiction of the international judicial bodies are analysed. The complex nature of the Genocide Convention is highlighted. The interpretation of the elements of crime of genocide by the international courts is explored. The historical overview of the Genocide Convention adoption process is presented as well as the characteristic of the content of its jurisdictional provisions of the Articles 6 and 9. The new ways of the application of Article 6 of the Genocide Convention are offered, which might be used for “reinforcement” of the jurisdiction of the International Criminal Court for the crime of genocide. The jurisdiction of the international criminal courts under the components ratione personae, ratione loci, ratione temporis is explored. In the context of the jurisdiction ratione personae of the international criminal courts, forms of liability for the crime of genocide are analysed in detail. It is claimed that the International Court of Justice, with its jurisdiction based on “compromissory clause” of Article 9 of the Genocide Convention, might be regarded as an effective mechanism for holding states responsible for genocide. The jurisdiction of the International Court of Justice under the components ratione personae, ratione materiae, ratione loci and ratione temporis is analysed in detail. Taking into account the aforementioned analysis, it is concluded that in contemporary international law there is a tendency for approximation of the regimes of state and individual responsibility for the crime of genocide.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Аношина Н.-Т.Ю. 
Головний акт Віденського конгресу 1815 року як основа міжнародного правопорядку ХІХ - початку ХХ століття: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.11 / Н.-Т.Ю. Аношина ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Розкрито історичні та міжнародно-правові детермінанти, що зумовили відновлення міжнародного правопорядку під час Віденського конгресу 1814 - 1815 рр. Проаналізовано сучасний доктринальний підхід до розуміння поняття міжнародного правопорядку. Наведено систему уявлень про міжнародний правопорядок взірця XIX ст. та на підставі компаративного аналізу виділено спільні ознаки міжнародного правопорядку XIX - початку XX ст. та міжнародного правопорядку моделі ООН. Досліджено міжнародно-правові засади правопорядку, відображено територіальні зміни, що мали місце після проведення Віденського конгресу 1814 - 1815 рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х915.1"1814-1815" +
Шифр НБУВ: РА368411

Рубрики:

      
15.

Антонюк О. І. 
Макропруденційна політика центрального банку в умовах економічної циклічності.: автореферат дис. ... д.філософ : 072 / О. І. Антонюк. — Б.м., 2023 — укp.

У дисертації проведено теоретичне узагальнення і запропоновано вирішення актуального наукового завдання, що полягає у використанні інструментарію макропруденційної політики для забезпечення фінансової стабільності банківського сектору в умовах економічної циклічності. На цій основі у роботі обґрунтовані теоретичні засади макропруденційної політики в умовах циклічності економічного розвитку; проведено оцінювання ефективності макропруденційного інструментарію на основі емпіричних досліджень, виконаних в різних країнах; запропоновано матрицю індикаторів запровадження циклічних інструментів макропруденційної політики в Україні.Для оцінювання сучасного стану макропруденційного регулювання в дисертації обґрунтовані такі чинники впливу на фінансову стабільність та системний ризик: по-перше, це карантинні обмеження у зв’язку із пандемією Covid-19; по-друге, геополітична нестабільність та військові дії в Україні у зв’язку із агресією з боку росії.Аргументовано, що в період коронакризи та на початку повномасштабної агресії з боку рф антикризова політика НБУ характеризується пом’якшенням заходів у сфері монетарного регулювання та банківського нагляду (виключення складає лише валютне регулювання). Ці заходи в умовах пандемічних обмежень дозволили дещо пожвавити розвиток кредитування та забезпечити накопичення банками необхідного капіталу. В умовах війни з урахуванням прогнозування суттєвого зростання інфляції та падіння ВВП найбільш доцільним вважаємо таке поєднання політик: монетарна рестрікційна політика; пом’якшення макропруденційного інструментарію та запровадження низки фіскальних заходів у сфері сприяння відновлення банківського кредитування.У дисертації доведено, що умови економічної циклічності потребують передусім оцінювання індикаторів циклічної складової системного ризику – це надмірне зростання обсягів кредитування та боргового навантаження; а також дефіцит і дисбаланси ліквідності.Аргументовано дослідження індикаторів за такими напрямами: макроекономічні; кредитний ринок; інші сектори (співвідношення заборгованості населення та його доходів; динаміка співвідношення цін на житло і доходів населення; динаміка співвідношення цін на житло та вартості його оренди; динаміка вартості оренди та вакантності на ринку); показники достатності власного капіталу; макроекономічні валютні дисбаланси та дисбаланси ліквідності.Доведено необхідність обґрунтування трансмісійних механізмів запровадження інструментарію макропруденційної політики. При запровадженні окремих інструментів макропруденційної політики варто враховувати канали трансмісії, транскордонні переливи та регуляторний арбітраж. Охарактеризовані такі канали трансмісії: кількісний, ціновий та канал очікування. Транскордонні та транссекторальні переливи означають перетоки капіталу, ресурсів та активів у інші сектори або країни, які не підпадають під макропруденційне регулювання. Регуляторний арбітраж виникає, коли банки вживають заходів щодо уникнення дотримання більш жорстких нормативів. Встановлено, що зменшити негативний ефект переливів та арбітражу дозволяє координація дій регуляторів окремих секторів та країн, а регуляторний арбітраж вимагає проведення більш жорсткого контролю.^UIn the dissertation, a theoretical generalization is made and a solution to the current scientific problem is proposed, which consists in using the tools of macroprudential policy to ensure the financial stability of the banking sector in conditions of economic cyclicality. On this basis, in the paper the theoretical foundations of macroprudential policy in conditions of cyclical economic development are substantiated; an evaluation of the effectiveness of the macroprudential toolkit was carried out based of empirical studies carried out in different countries; a matrix of indicators for the introduction of cyclical instruments of macroprudential policy in Ukraine is proposed.In order to assess the current state of macroprudential regulation, the dissertation substantiates the following factors of influence on financial stability and systemic risk: firstly, these are quarantine restrictions in connection with the Covid- 19 pandemic; secondly, geopolitical instability and military actions in Ukraine in connection with aggression from russia. It was determined that in the period of the corona crisis and at the beginning of full-scale aggression on the part of the russian federation, the anti-crisis policy of the NBU is characterized by the easing of measures in the field of monetary regulation and banking supervision (the only exception is currency regulation). These measures in the conditions of pandemic restrictions made it possible to somewhat revive the development of lending and ensure the accumulation of the necessary capital by banks. In the conditions of war, taking into account the forecast of a significant increase in inflation and a fall in GDP, we consider the following combination of policies to be the most appropriate: monetary restrictive policy; softening of the macroprudential toolkit and introduction of a number of fiscal measures in the sphere of promoting the recovery of bank lending.The thesis proves that the conditions of economic cyclicality require, first of all, the assessment of indicators of the cyclical component of systemic risk. It includes an excessive growth of credit volumes and debt burden; and liquidity shortages and imbalances.The preliminary analysis made it possible to substantiate the system of indicators and argue the following: GDP dynamics is the main indicator of economic cyclicality; the dynamics of loans is a sufficiently accurate indicator for evaluating credit cycles and requires a detailed analysis by customer categories and sectors; indicators based on the assessment of capital adequacy may change depending on various factors, so they should be evaluated in the context of the general situation in the economy and the financial market in particular. The dynamics of these indicators were analyzed using the Hodrick-Prescott filter, which made it possible to determine the critical values of indicators for the introduction of macroprudential tools.The credit-to-GDP ratio indicator based on gap estimates using the Hodrick- Prescott filter allows for the identification of excessive credit growth with a certain time lag. However, the practical value of the indicator lies in the assessment of the critical level and dynamics.The need to substantiate the transmission mechanisms for the introduction of macroprudential policy tools has been proven. Transmission channels, cross-border spillovers and regulatory arbitrage should be taken into account when introducing individual macroprudential policy instruments. The following transmission channels are characterized: quantitative, price and waiting channel. Cross-border and crosssectoral flows mean flows of capital, resources and assets to other sectors or countries that are not subject to macroprudential regulation. Regulatory arbitrage occurs when banks take steps to avoid compliance with stricter regulations. It was established that the negative effect of spillovers and arbitrage can be reduced by coordinating the actions of regulators of individual sectors and countries, while regulatory arbitrage requires stricter control.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Аріков В.Г. 
Державне управління розвитком регіонального агропромислового комплексу на засадах сталості: автореф. дис... канд. наук з держ. упр.: 25.00.02 / В.Г. Аріков ; Одес. регіон. ін-т держ. упр. Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — О., 2008. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано концептуальні положення державного управління розвитком регіонального агропромислового комплексу (АПК) на засадах сталості, розроблено пропозиції щодо їх впровадження у діяльність органів публічної влади. Визначено принципи формування механізмів становлення державного управління розвитком регіонального АПК на засадах сталості в Україні. Розкрито зміст базових понять наукового дослідження - "агропромисловий комплекс", "сталість", "розвиток АПК на засадах сталості", "управління розвитком АПК на засадах сталості". Проаналізовано вітчизняну нормативно-правову базу щодо управління розвитком агропромислового виробництва та виявлено особливості механізмів державного управління розвитком АПК за умов становлення ринкових відносин. Охарактеризовано сучасний стан АПК і визначено основні проблеми його розвитку на регіональному рівні. Узагальнено міжнародний досвід щодо управління сталим розвитком АПК і розроблено рекомендації щодо використання органами влади позитивних надбань. Визначено перспективні завдання державної стратегії збалансованого розвитку регіонального АПК.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)320-21,01 +
Шифр НБУВ: РА357521

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Артабаєв Ю. З. 
Методика підвищення точності комплексованих навігаційних систем на основі прогнозуючих моделей з використанням генетичних алгоритмів. / Ю. З. Артабаєв. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена підвищенню точності навігаційних визначень комплексованих навігаційних систем і на цій основі – удосконалення існуючих методів, в тому числі розробці власного методу корекції автономної інерціальної навігаційної системи (ІНС) в вихідному сигналі на основі сигналів з датчиків моменту прецесії, що дозволяє враховувати нелінійні складові динамічних похибок та оцінці його ефективності.Досліджено математичні моделі похибок навігаційних систем літального апарату (ЛА). Проведено системний аналіз моделей і на його основі обрані найбільш перспективні для використання в алгоритмах корекції.Досліджено блок двоступеневих диференціюючих гіроскопів і розроблена проста схема корекції динамічних похибок, при цьому враховані похибки, які залежать від перехресних кутових швидкостей, що виникають при складному русі ЛА. Сформовано наведені вимірювання для ГА, засновані на нелінійній моделі похибок ІНС, що застосовуються для компенсації похибок автономної ІНС, передбачення маршруту та виходу в задану точку ЛА для розпізнавання об'єкту та розвідки обстановки.Результати математичного моделювання продемонстрували працездатність розроблених методів. Аналіз результатів математичного моделювання показав, що розроблені методи дозволяють підвищити ефективність навігаційних систем в автономному режимі і забезпечити виконання поставлених завдань ЛА.^UThe thesis is devoted to improving the accuracy of navigation definitions of integrated navigation systems, and on this basis - improvement of existing methods, including the development of an own method for correcting an autonomous inertial navigation system (INS) in the original signal based on signals from precession torque sensors, which makes it possible to take into account the nonlinear components of dynamic errors and assessment of its effectiveness.Mathematical models of errors in navigation systems of an aircraft (AC) have been investigated. A systematic analysis of the models is carried out and on its basis the most promising ones for use in correction algorithms are selected.A block of two-stage differentiating gyroscopes is investigated and a simple scheme for correcting dynamic errors is developed, taking into account errors that depend on the cross angular velocities arising during complex motion of the aircraft.The given measurements for the GA are formed, based on a nonlinear model of the ANN errors, used to compensate for the errors of an autonomous INS, predict the route and exit to a given point of the aircraft for object recognition and reconnaissance of the situation.The results of mathematical modeling showed the efficiency of the developed methods. The analysis of the results of mathematical modeling showed that the developed methods make it possible to increase the efficiency of navigation systems in an autonomous mode and to ensure the fulfillment of the assigned tasks of the aircraft.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Асауленко Н. В. 
Механізми управління інноваційними технологіями на підприємствах індустрії гостинності: автореферат дис. ... д.філософ : 073 / Н. В. Асауленко. — Б.м., 2023 — укp.

Механізми управління інноваційними технологіями на підприємствах індустрії гостинностіДисертаційна робота на здобуття ступеня доктора філософії в галузі знань 07 – «Управління та адміністрування» за спеціальністю 073 Менеджмент. – Одеський національний технологічний університет. – Одеса, 2023.Дисертація присвячена поглибленню теоретико-методичних засад і розробці практичних рекомендацій щодо формування механізму управління інноваційними технологіями на підприємствах індустрії гостинності.Об’єктом дослідження є процеси формування механізму управління інноваційними технологіями на підприємствах індустрії гостинності.Предметом дослідження є теоретико-методичні та практичні аспекти щодо формування механізму управління інноваційними технологіями на підприємствах індустрії гостинності.Наукова новизна одержаних результатів полягає у розвитку науково-методичних підходів, розробка практичних рекомендацій щодо механізму управління інноваційними технологіями на підприємствах індустрії гостинності, який фокусується на цифровій трансформації, методах оптимізації бізнес-процесів у сучасних умовах господарювання.У першому розділі «Концептуальні аспекти управління інноваційною діяльністю підприємств» проведено артикуляцію основних понять «інновація», «механізм», «технології», проаналізовано сучасні механізми управління інноваційними технологіями на підприємствах індустрії гостинності, досліджено міжнародний досвід впровадження принципів сталого розвитку на підприємствах індустрії гостинності.У другому розділі «Умови розвитку індустрії гостинності: традиційний та інноваційний підходи», досліджено міжнародні тренди та українські реалії розвитку інноваційних технології підприємств гостинності, окреслено проблеми розвитку індустрії гостинності в період воєнного стану в Україні, проаналізовано вплив інноваційних технологій на розвиток підприємств індустрії гостинності.У третьому розділі «Перспективні напрями розвитку інноваційних технологій в індустрії гостинності» запропоновано концепцію формування системи інформаційної підтримки розвитку бізнес-процесів підприємства, удосконалено механізми впровадження систем інформатизації підприємствам ресторанного бізнесу, запропоновано методику визначення пріоритетних напрямів цифровізації підприємств індустрії гостинності.^UMechanisms of management of innovative technologies at enterprises of the hospitality industry. Dissertation for the degree of Doctor of Philosophy in the field of knowledge 07 – «Management and administration» in the specialty 073 «Management». – Odessa National Technological University. Odessa, 2023.The dissertation is devoted to the deepening of the theoretical and methodological foundations and the development of practical recommendations for the formation of the management mechanism of innovative technologies at enterprises of the hospitality industry.The object of the study is the processes of forming the mechanism of management of innovative technologies at enterprises of the hospitality industry.The subject of the study is theoretical, methodological and practical aspects of the formation of the management mechanism of innovative technologies at enterprises of the hospitality industry.The scientific novelty of the obtained results lies in the development of scientific and methodological approaches, the development of practical recommendations for the mechanism of management of innovative technologies at enterprises of the hospitality industry, which focuses on digital transformation, methods of optimizing business processes in modern business conditions.In the first chapter, «Conceptual aspects of management of innovative activity of enterprises», the main concepts of «innovation», «mechanism», «technology» were articulated, modern management mechanisms of innovative technologies at enterprises of the hospitality industry were analyzed, and the international experience of implementing the principles of sustainable development at enterprises of the hospitality industry was studied.In the second chapter, «Conditions for the development of the hospitality industry: traditional and innovative approaches», international trends and Ukrainian realities of the development of innovative technologies of hospitality enterprises are studied, the problems of the development of the hospitality industry during the period of martial law in Ukraine are outlined, the impact of innovative technologies on the development of hospitality industry enterprises is analyzed.In the third chapter «Promising directions for the development of innovative technologies in the hospitality industry», the concept of forming a system of information support for the development of the business processes of the enterprise is proposed, the mechanisms for introducing information systems to enterprises of the restaurant business are improved, and the method of determining the priority directions of digitization of the enterprises of the hospitality industry is proposed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Афанасьєв Р.Г. 
Проблеми правового регулювання банкрутства за законодавством України: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.04 / Р.Г. Афанасьєв ; НАН України. Ін-т економіко-прав. дослідж. — Донецьк, 2001. — 20 с. — укp.

Запропоновано шляхи вирішення проблеми правового регулювання банкрутства в Україні. Уточнено визначення банкрутства та його елементи, удосконалені з урахуванням специфіки господарського права визначення різновидів банкрутства - навмисного та фіктивного. Розроблено класифікацію кредиторів. Розглянуто правовий статус учасників арбітражного провадження у справах про банкрутство. Надано пропозиції щодо його подальшого правового регулювання. Визначено три етапи процесу створення спеціальних державних органів з метою запобігання банкрутству. Висвітлено проблеми правового регулювання арбітражного провадження в справах про банкрутство відповідно до стадій провадження. Проаналізовано процедури (розпорядження майном боржника, санацію, укладення мирової угоди, ліквідаційну процедуру), що застосовуються до боржника. Запропоновано напрямки їх подальшого удосконалення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)209.2
Шифр НБУВ: РА312779 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Біланич Л. В. 
Державне регулювання соціального підприємництва та соціально-відповідального бізнесу / Л. В. Біланич. — Б.м., 2020 — укp.

Дисертацію присвячено обґрунтування теоретико-методичних засад державного регулювання соціального підприємництва та соціально-відповідального бізнесу.Визначено методологічні аспекти наукових досліджень соціального підприємництва та соціально-відповідального бізнесу. Охарактеризовано теоретичні основи соціального підприємництва та соціально-відповідального бізнесу. Досліджено правову базу розвитку соціального підприємництва та соціально-відповідального бізнесу та феномени сучасного соціального підприємництва та соціально-відповідального бізнесу. Визначено методи державного регулювання і підтримки соціального підприємництва в Україні та зроблений аналіз розвитку соціального підприємництва та соціально-відповідального бізнесу, відповідно визначено місце соціального підприємництва та соціально-відповідального бізнесу за умов ринкової економікиОхарактеризовано основні моделі та напрями розвитку соціального підприємництва та міжнародний досвід його державного регулювання, на основі чого розроблено концепцію вдосконалення державного регулювання соціальним підприємництвом та соціально-відповідальним бізнесом і рекомендації щодо формування державної політики підтримки соціального підприємництва та соціально-відповідального бізнесу. Запропонований науковий підхід до оцінювання ефективності вдосконалення державного регулювання соціального підприємництва та соціально-відповідального бізнесу.^UThe dissertation is devoted to the substantiation of theoretical and methodological foundations of state regulation of social entrepreneurship and socially responsible business.Methodological aspects of scientific researches of social entrepreneurship and socially responsible business are defined. The theoretical foundations of social entrepreneurship and socially responsible business are characterized. The legal basis for the development of social entrepreneurship and socially responsible business and the phenomenon of modern social entrepreneurship and socially responsible business are investigated.The methods of state regulation and support of social entrepreneurship in Ukraine are determined and the analysis of the development of social entrepreneurship and socially responsible business is made, the place of social entrepreneurship and socially responsible business in the market economy is determined accordingly.The basic models and directions of development of social entrepreneurship and international experience of its state regulation are characterized, on the basis of which the concept of improvement of state regulation of social entrepreneurship and socially responsible business is developed, as well as recommendations for forming the state policy of support of social entrepreneurship and socially responsible business. The paper also proposes a scientific approach to assessing the effectiveness of improving state regulation of social entrepreneurship and socially responsible business.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського