Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (13)Тематичний інтернет-навігатор (31)Наукова електронна бібліотека (101)Реферативна база даних (3588)Книжкові видання та компакт-диски (837)Журнали та продовжувані видання (51)
Пошуковий запит: (<.>K=МОРСЬК$<.>+<.>K=ІСТОТА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 532
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія: Транспорт   
1.

Єгоров Г.В. 
Методологія забезпечення надійності та безпеки корпусів суден обмежених районів плавання: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.08.03 / Г.В. Єгоров ; Нац. ун-т кораблебудування ім. адмірала Макарова. — Миколаїв, 2005. — 42 с.: рис., табл. — укp.

Розвинуто теоретичні положення формалізованої оцінки ризику, яка дає змогу за умов невизначеності інформації про пошкодження корпусів суден ідентифікувати та ранжирувати основну небезпеку. Запропоновано єдину класифікацію морських та річкових суден обмежених районів плавання (СОРП) на підставі принципу еквівалентного ризику. Удосконалено метод контролю зусиль на тихій воді з урахувнням особливостей розподілу навантаження СОРП. Розроблено наукове підгрунтя методу техніко-економічного аналізу ризику, що дає змогу об'єктивно нормувати стандарт міцності корпусів суден. Наведено метод розрахунку загальної міцності корпусів суден внутрішнього плавання (СВП) для європейських внутрішніх водних шляхів (ВВШ), що базується на застосуванні критерію граничної пластичної міцності (КПМ), з урахуванням зношування до кінця строку служби та навантажень, які виникають під час здійснення вантажних та ремонтних операцій та у разі затоплення відсіків. На підставі аналізу існуючих суден визначено основні характеристики тестових СВП для європейських внутрішніх водних шляхів. Базуючись на теорії ризику вдосконалено вимоги до мінімального межового моменту опору корпусу СВП. Уперше введено та обгрунтовано величини "гарантованого" стандарту міцності СВП, забезпечення якого дає змогу врахувати всі основні впливи на корпус. Розвинуто методи вибору головних елементів вантажних СОРП, проектування конструкцій корпусу з врахуванням вимог експлуатаційної надійності та мінімізації маси. Розроблено принципи визначення нормативних швидкостей зношування U, що дозволяють виконати їх достовірну оцінку для певних завдань, а саме: проектування та розрахунку міцності конструкцій суден. Показано, що найбільш поширеним законом розподілу швидкостей зношування є логнормальний закон. На підставі числового моделювання виконано аналіз ризику аварій під час зміни баласту у морі. Уточнено метод прямих перевірних розрахунків залишкової місцевої міцності конструкцій СОРП, що дає змогу визначити розрахункові навантаження та стани, що допускаються, а також прийняти обгрунтовані технічні рішення стосовно зношених конструкцій у разі проведення чергових оглядів та під час виконання проектів з оновлення корпусів, що у межах існуючої нормативної бази є неможливим. Уперше розроблено наукове підгрунтя процедури Condition Assessment Program, яка є незалежною від класифікації рейтинговою оцінкою фактичного технічного стану конкретного судна. Запропоновано вирішення питання щодо ранжирування конструкцій корпусу з визначенням умовного ступеня важливості кожного елемента. Розвинуто теоретичні положення оновлення та конверсії як засобів збільшення строку служби суден, що існують. Визначено експлуатаційні фактори, які неявно враховуються у завданні мінімальних товщин <$ES sub {roman min }>. Одержано для конструкцій СВП відповідні аналітичні залежності. Сформульовано концепцію ефективного та надійного СОРП нового покоління.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О42-044-021.1 +
Шифр НБУВ: РА334475

Рубрики:

      
2.

Єгупов В. К. 
Методи оцінки сейсмостійкості будівель та споруд / В. К. Єгупов. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації розглянуто питання проектування і експлуатації сейсмостійких будівель і споруд. Аналіз сейсмостійкості будівель та гідротехнічних споруд зведених в сейсмічних районах України показав, що фактичні сейсмічні навантаження на споруди значно перевищують розрахункові навантаження, які були визначені нормативними документами до 2006 року.У вступі розкрито стан наукової проблеми, обґрунтована актуальність, викладена мета, завдання та робочі гіпотези виконаних досліджень. Охарактеризовано наукову новизну, практичну цінність роботи та відомості про її апробацію, надана загальна характеристика дисертації.У першому розділі наведено короткий огляд досліджень деформації будівель і споруд при землетрусах, відзначено, що в останні роки був накопичений значний досвід в області розробки теорії сейсмостійкості з урахуванням просторової поведінки конструкцій. У той же час, проблема хвильової природи сейсмічних впливів вивчалася епізодично, мало робіт присвячено врахуванню кінцевої швидкості поширення сейсмічних хвиль. Для ефективного вирішення цієї проблеми було обґрунтовано можливість і доцільність спрощення моделей споруд шляхом приведення об'ємної задачі до двовимірної. Систематизовано та узагальнено наявні дані по оцінці несучої здатності будівель і споруд в умовах сейсмічних впливів.У другому розділі проаналізовано основні підходи до проведення сейсмічного мікрорайонування (СМР); запропоновано практичний підхід до уточнення прогнозованої сейсмічної інтенсивності (бальності) будівельних майданчиків з урахуванням результатів детального сейсмічного районування (ДСР) і сейсмічного мікрорайонування (СМР); розроблена апаратура і методика польових досліджень; розроблено напівемпіричну методику побудови розрахункових акселерограм; встановлено, що нерівномірності поля коливань ґрунту, фільтрація сейсмічних хвиль геологічним середовищем і виникнення резонансних коливань в спорудах при сильних підкорових землетрусах зони Вранча можуть привести до збільшення сейсмічних навантажень у декілька разів; запропоновано рекомендацію, згідно якої уточнення сейсмічності майданчиків будівництва повинно виконуватися на основі сейсмічного мікрорайонування.У третьому розділі розроблено аналітичні і чисельно-аналітичні методи розрахунку для регулярних споруд; удосконалено метод зниження розмірності просторових об'єктів; розроблено алгоритми розрахунку регулярних будівель і причальних споруд на сейсмічні впливи; виконане порівняння результатів розрахунку споруд з використанням різних програмних комплексів показало високу точність запропонованих методів.У четвертому розділі наводяться результати розрахунку для трьох об'єктів і порівняння одержаних результатів з результатами застосування методик викладених в третьому розділі. Виконано перевірочні розрахунки конструкції причалу судноремонтного пірсу №2 ТОВ «Іллічівського судноремонтного заводу» з використанням учбових програмних комплексів SCAD (спектральний метод) PLAХIS (розрахунок на синтезовані акселерограми). Розрахунок укриття машинного залу газової станції Орлівка 2 та 24-х поверхового житлового будинку (житлова будівля №1 і №2) за адресою: пров. Средньофонтанський, 1-а, Приморський район, м. Одеса, виконувались з використанням ПК ЛІРА-САПР.Ключові слова: клас наслідків (відповідальності), землетруси, сейсмічне мікрорайонування, розрахункові акселерограми, будівлі, споруди^UThe thesis deals with the calculation of buildings and structures of increased responsibility for seismic impacts. It is shown that not taking into account a number of geophysical factors leads to a significant change in the magnitude of seismic influences, often in a dangerous direction. To assess the reliability of the objects of the increased class of responsibility (CC2 and CC3), it is necessary to obtain additional geophysical data (wave propagation speed under the structure, the prevailing period of soil oscillation and synthesized accelerograms taking into account the ground conditions of the construction site). Theoretical modeling of seismic influences and numerical experiments made it possible to establish that the unevenness of the soil oscillation field, the seismic wave filtration by the geological medium, and the appearance of resonance oscillations in structures with strong subcrustal earthquakes in the Vrancea zone may increase seismic loads by several times. The calculated accelerograms and reaction spectra based on the results of the SMR make it possible to significantly reduce the cost of this earth-resistant construction due to the optimal choice of design solutions that avoid the coincidence of the prevailing frequencies corresponding to peak accelerations in seismic waves, the resonant frequencies of the underlying soil strata and the natural frequencies of the designed building ), with the preservation of the necessary reliability of highly responsible structures.Key words: class of consequences (responsibility), earthquake, seismic microzoning, calculated accelerograms, buildings, structures


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Єжокіна Ю. І. 
Формування правової культури кваліфікованих робітників у закладах професійної освіти морського профілю. / Ю. І. Єжокіна. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційному дослідженні наведено розв'язання актуального наукового завдання щодо теоретичного обґрунтування та експериментальної перевірки педагогічних умов формування правової культури кваліфікованих робітників-моряків для підвищення якості їхньої правової підготовки у закладах професійної освіти морського профілю.Практичне значення одержаних результатів полягає в розробленні та впровадженні в освітній процес закладів професійної освіти морського профілю методики цілеспрямованого формування правової культури кваліфікованих робітників морського профілю, науково-методичного забезпечення цього процесу (методичні розробки інтенсивних інтерактивних педагогічних технологій, імітаційно-ігрових занять, тестових методик, використання ІТ-технологій, навчально-методичне забезпечення факультативу «Правова культура сучасного моряка»), що застосовувалися у процесі педагогічного експерименту та ввійшли до методичних рекомендацій «Розвиток правової культури робітників морського транспорту».^UThe dissertation research provides a solution to the current scientific problem of theoretical justification and experimental testing of pedagogical conditions for the formation of legal culture of future skilled workers of maritime transport to improve the quality of their professional and legal training in institutions P (PT) O maritime profile. The practical significance of the results is to develop and implement in the educational process of institutions VET maritime profile methods of purposeful formation of legal culture of future skilled workers of maritime transport, scientific and methodological support of this process (methodological development of intensive interactive pedagogical technologies, simulation and game classes, test methods, application of IT technologies, educational and methodical support of the elective «Legal culture of a modern sailor»), which were used in the process of pedagogical experiment and included in the methodological recommendations «Development of legal culture of future maritime workers».


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Єременко К. С. 
Адміністративно-правові основи стимулювання використання альтернативних джерел енергії у морській галузі: автореферат дис. ... д.філософ : 081 / К. С. Єременко. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація є першим комплексним науковим дослідженням, присвяченим формуванню нової науково обґрунтованої концепції адміністративно-правового забезпечення стимулювання використання альтернативних джерел енергії у морській галузі з метою створення теоретичного базису для оновлення українського законодавства та практики його застосування.У дисертації уперше: охарактеризовано сучасну систему управління пом’якшенням наслідків зміни клімату у мореплавстві з урахуванням екосистемного підходу та концепту сталого розвитку; визначено стан впровадження у сучасному публічному адмініструванні мореплавства «правила сірки 2020»; систематизовано правові інструменти та кращі практики сприяння використанню альтернативних джерел енергії як ефективного засобу підвищення рівня енергоефективності суден, скорочення викидів парникових газів, запровадження дружніх до навколишнього природного середовища технологій у мореплавстві та портовій діяльності; проаналізовано особливості засобів публічного адміністрування мореплавства у районах контролю викидів та стимулювання виконання правил, передбачених Додатком VI до МАРПОЛ щодо контролю викидів; визначено характерні риси реляційної взаємодії суб’єктів публічного адміністрування скорочення викидів парникових газів у судноплавстві; відзначено конкуруючий, але не конфліктний характер європейського рівня публічного адміністрування протидії забрудненню повітря з морських суден з глобальним, що забезпечується ІМО; охарактеризовано особливості імплементації Додатку VI до МАРПОЛ у законодавство України;означено роль морських портів у декарбонізації морської та портової діяльності; визначено адміністративно-правові способи стимулювання використання альтернативних та відновлювальних джерел енергії у морській галузі.Під час опрацювання проблематики дослідження було удосконалено: концепцію забезпечення екосистемного підходу до публічного адміністрування морської та портової діяльності; наукові підходи до формування і застосування правових та організаційних інструментів для попередження зміни клімату. Набули подальшого розвитку: погляди на особливості форм та методів публічного адміністрування в оновленій концепції адміністративного права України; наукові положення про правове та організаційне забезпечення впровадження екологічних енергозберігаючих технологій у судноплавство та портову діяльність; ідеї про впровадження глобальної системи торгівлі квотами на викиди забруднюючих речовин у повітря. Було запропоновано низку змін до діючого законодавства України про альтернативну енергетику, можливості оновлення міжнародних стандартів публічного адміністрування протидії викидам парникових газів від судноплавства в атмосферу, а також шляхи удосконалення політики стимулювання впровадження низьковуглецевих чи відновлювальних видів палива у мореплавстві і напрями оптимізації адміністрування роботи морського та портового сектору з метою зменшення антропогенного навантаження на довкілля.У роботі було відзначено, що базовими міжнародно-правовими актами щодо зміни клімату та зменшення забруднення навколишнього середовища сформовано фундамент для відповідних заходів у правовому регулюванні діяльності у морських просторах, що здійснюються під егідою ІМО з метою зменшення негативного впливу судноплавства на атмосферне повітря та, як наслідок, уповільнення парникового ефекту і зміни клімату. Діяльність ІМО у забезпеченні та спрямуванні міжнародної співпраці та обміну енергоефективними технологіями є активною, спрямованою на створення спеціалізованих проєктів для підвищення рівня обізнаності суб’єктів світового мореплавства про шляхи та можливості переходу на дружні до природи технології через декарбонізацію морської галузі. Правові інструменти ІМО щодо попередження зміни клімату спрямовані на вироблення механізмів скорочення викидів таких парникових газів, як СО2, SOх, NOx та летючих органічних сполук, а також на підвищення рівня енергоефективності суден, що охоплює впровадження правил енергоефективності та сприяння міжнародній співпраці у напрямку використання альтернативних видів палива.^UThe dissertation is the first comprehensive scientific research, devoted to the formation of a new scientifically grounded concept of administrative and legal support for stimulating the use of alternative energy sources in the maritime industry in order to create a theoretical basis for updating the Ukrainian legislation and the practice of its application.In the dissertation this is the first time: the modern system has been characterized of management of mitigation of climate change in navigation, taking into account the ecosystem approach and the concept of sustainable development; the state of implementation has been determined in the modern public administration of navigation «the rule of sulphur 2020»; the legal tools and the best practices have been systematized for promoting the use of alternative energy sources as an effective means of rising the energy efficiency of ships, reducing the greenhouse gas emissions, introducing environmentally friendly technologies in navigation and port activities; the features of the means of public administration of navigation have been analyzed in the areas of control of emissions and stimulation of compliance with the rules, provided for the Annex VI to the MARPOL on control of emissions; the characteristic features have been determined of relational interaction of subjects of public administration of reducing greenhouse gas emissions in shipping; the competing, but not conflict, nature of the european level of public administration against air pollution from maritime ships with a global, ensured by the IMO; the features have been characterized of implementation of the Annex VI to the MARPOL in the legislation of Ukraine; the role has been defined of seaports in the decarbonization of maritime and port activities; the administrative and legal methods have been determined of stimulating the use of alternative and renewable sources of energy in the maritime industry.During the study of the problems of the research, it has been improved: the concept of providing an ecosystem approach to the public administration of maritime and port activities; the scientific approaches to the formation and the application of legal and organizational tools to prevent change of climate. It has been acquired further development: the views on the peculiarities of forms and methods of public administration in the updated concept of administrative law of Ukraine; the scientific provisions on legal and organizational support for the introduction of ecological energy-saving technologies in shipping and port activities; the ideas of the introduction of a global system of the trade of quota on emissions of pollutants in the air. A number of changes has been proposed to the current legislation of Ukraine on the alternative energy, the possibility of updating the international standards of public administration of combating the greenhouse gas emissions from shipping into the atmosphere, as well as the ways to improve the policy of stimulating the introduction of low-carbon or renewable types of fuels in navigation and the directions for optimizing the administration of the maritime and port sector in order to reduce anthropogenic burden on the environment.The work has noted that the basic internationally-legal acts on change of climate and reducing the environmental pollution had been formed the basis for appropriate measures in the legal regulation of activities in the maritime areas, carried out under the aegis of the IMO in order to reduce the negative impact of shipping on the atmospheric air and, as a result, to slow the greenhouse effect and change of climate. The IMO`s activities are active in ensuring and directing international cooperation and exchange of energy-efficient technologies, aimed at creating the specialized projects to increase the awareness of the subjects of the world navigation about the ways and the possibilities of switching to nature-friendly technologies through the decarbonization of the maritime industry. The IMO`s legal instruments to prevent the change of climate are aimed at the developing mechanisms to reduce the emissions of greenhouse gases such as СО2, SOx, NOx and volatile organic compounds, as well as to improve the level of the energy efficiency of ships, covering the implementation of the rules of energy efficiency and promoting the international cooperation in the use of alternative types of fuels.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
5.

Єфремова Н.В. 
Визначення параметрів хитавиці малого судна при підході до судна-партнера на рейдовій стоянці: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.08.01 / Н.В. Єфремова ; Одес. держ. мор. ун-т. — О., 2001. — 19 с. — укp.

Розглянуто задачу визначення параметрів хитавиці малого судна-оператора (бункеровника, баржі, рейдового катера, нафтосміттєзбирача) у хвильовому полі складної структури навколо великотонажного судна-партнера, що знаходиться на мілководді. Хвильове поле утворене регулярним хвилюванням, що набігає під довільним кутом, і дифракцією хвиль судном-партнером. Дифракційну задачу розв'язано методом асимптотичних розкладень. Отриманий теоретично розв'язок реалізовано у вигляді комплексу програм для ПЕОМ. Порівнювальний аналіз експериментальних даних, одержаних у дослідному басейні Одеського морського університету, з результатами масового розрахунку за одержаними наближеними формулами показав їх задовільну відповідність. Розроблений комплекс програм для розрахунку хитавиці малого судна в складному хвильовому полі дозволив визначити таку траєкторію підходу малого судна до великого, у разі слідування за якою інтенсивність хитавиці малого судна буде меншою за задані обмеження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О428-011.25
Шифр НБУВ: РА312962 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Іванова Т. В. 
Державне управління еколого-економічною безпекою як умова сталого розвитку України: автореф. дис. ... д-ра наук з держ. упр. : 25.00.02 / Т. В. Іванова ; Акад. муніцип. упр. — К., 2011. — 36 с. — укp.

Сформульовано базові положення теорії управління еколого-економічною безпекою держави й її регіонів. Удосконалено понятійно-категорійний апарат державного управління еколого-економічною безпекою. Досліджено положення розвитку забезпечення екологічної безпеки України на короткострокову та середньострокову перспективу. Розроблено методологічні принципи реалізації цільової екологічної функції держави з охорони, відтворення й оздоровлення навколишнього природного середовища. Обгрунтувано теоретичні підходи до формування механізмів забезпечення еколого-економічної безпеки. Визначено склад механізмів управління забезпеченням еколого-економічної безпеки держави й її регіонів. Сформульовано інструменти реалізації державної еколого-економічної рентної політики. Визначено методичні підходи до визначення рівня еколого-економічної безпеки регіонів. Проаналізовано стан атмосферного повітря, стан поверхневих і морських вод, земельних угідь України. Розкрито сутність та зміст прогнозних і програмних документів економічного розвитку держави. Визначено напрями розвитку державної системи управління природоохоронною діяльністю на регіональному рівні. Розроблено прикладний інструментарій здійснення державної політики забезпечення еколого-економічної безпеки регіонів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)280-995-21,01
Шифр НБУВ: РА382435 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Іванова Д. А. 
Адміністративно-правове регулювання міжнародних морських перевезень пасажирів / Д. А. Іванова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація є першим в українській правовій науці дослідженням, в якому охарактеризовано природу та особливості адміністративно-правового регулювання міжнародних морських перевезень пасажирів, як напрямок діяльності публічної адміністрації щодо реалізації міжнародних зобов'язань держави у сфері торговельного мореплавства та реалізації державної морської політики України.Обґрунтовано необхідність розгляду міжнародного морського перевезення пасажирів як об'єкта адміністративно-правового регулювання, що обумовлюється специфікою прав та обов'язків держави порту та держави прапора, визначених міжнародними договорами, а також цілями та завданнями реалізації національної морської політики. Визначено публічно-правові елементи адміністративно-правового регулювання морських перевезень пасажирів. Доведено, що правовий режим, який регулює міжнародні морські перевезення пасажирів, реалізується українськими суб'єктами владних повноважень і визначає зміст та завдання публічного адміністрування сфери морських перевезень пасажирів. Запропоновано визначення адміністративно-правового регулювання морських перевезень пасажирів як сукупності адміністративно-правових норм, спрямованих на забезпечення прав та законних інтересів фізичних, юридичних осіб та держави у відносинах у сфері морських перевезень пасажирів, які у сукупності формують адміністративно-правовий режим, що регламентує діяльність суб'єктів морських перевезень пасажирів.Визначено адміністративно-правові заходи щодо сприяння розвиткові морського туризму. Відзначено роль міжнародних неурядових організацій у формуванні норм м'якого права (стандартів, рекомендацій, найкращих практик), що визначають діяльність у сфері морського туризму.^UThe thesis is the first scientific research in the Ukrainian legal science, which characterizes the nature and the features of the administratively-legal regulation of an international passengers` sea shipping as a direction of public administration to implement the international obligations in the sphere of merchant shipping and the state maritime policy of Ukraine.The need to consider an international passengers` sea shipping as an object of the administratively-legal regulation, determined by the specificity of the rights and the obligations of a port State and a flag State, as determined by the international treaties, as well as the goals and the objectives of implementation of the national maritime policy, has been justified. The public legal elements of the administratively-legal regulation of passengers` sea shipping have been defined.It has been proved that the legal regime, which regulates an international passengers` sea shipping, is implemented by the Ukrainian subjects of power and determines the content and the tasks of public administration of the sphere of passengers` sea shipping. It has been proposed to define the administratively-legal regulation of passengers` sea shipping as a set of administratively-legal norms, aimed at ensuring the rights and the legitimate interests of individuals, legal entities and a state in relations in the sphere of passengers` sea shipping, which together form the administratively-legal regime, which regulates the activities of subjects of passengers` sea shipping.The administratively-legal measures to promote the development of maritime tourism have been defined. The role of the international non-governmental organizations in the formation of soft law norms (the standards, the recommendations, the best practices), which regulates activities in the sphere of maritime tourism has been noted.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Івановська Л.Б. 
Епізоотологічний моніторинг та розробка серологічної діагностики ієрсиніозу тварин: Автореф. дис... канд. вет. наук: 16.00.08 / Л.Б. Івановська ; УААН. Нац. наук. центр "Ін-т експерим. і клініч. вет. медицини". — Х., 2007. — 22 с. — укp.

Вперше в Україні проведено епізоотологічний моніторинг ієрсиніозу серед різних видів тварин: великої та дрібної рогатої худоби, свиней, коней, м'ясоїдних (собак, кішок). Виявлено, що у сільськогосподарських і дрібних свійських тварин відбувається циркуляція ієрсиній - переважно Y.enterocolitica сероваріантів 03, 06.30 та 09, які викликають ієрсиніоз. Визначено властивості ізолятів ієрсиній, виділених від різних видів тварин і різних біологічних об'єктів. Встановлено спектр чутливості ізолятів ієрсиній до антибактеріальних препаратів (пеніцилінів, цефалоспоринів, аміноглікозидів, макролідів, тетрациклінів). Розглянуто особливості симптомо-комплексу, патологоанатомічної та патогістологічної картини у разі спонтанного й експериментально відтвореного ієрсиніозу у різних сільськогосподарських, свійських і лабораторних тварин. Підтверджено етіологічну роль збудника ієрсиніозу у виникненні абортів у корів, свиней, морських свинок. На підставі результатів порівняльних досліджень польових і гіперімунних сироваток доведено придатність реакції аглютинації для серологічної діагностики ієрсиніозу у різних видів тварин. Розроблено та впроваджено нормативну документацію на виготовлення, контроль та застосування "Набору для серологічної діагностики ієросиніозів тварин". Підтверджено ефективність розробленого набору ієрсиніозних антигенів для серологічної діагностики ієрсиніозу тварин. Обгрунтовано необхідність проведення диференційної серологічної діагностики серед поголів'я тварин, що мають поодинокі позитивні реакції на бруцельоз, з ієрсиніозними антигенами. Розроблено методичні рекомендації щодо лабораторної діагностики ієрсиніозу та диференціації параспецифічних реакцій під час досліджень бруцельозу. Проведено досліди по вивченню гематологічних показників за умов експериментального відтворення ієрсиніозної інфекції у великої рогатої худоби. Експериментально доведено наявність колострального імунітету у телят, народжених від корів, хворих на ієрсиніоз або ієрсиніоносіїв.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П873.239 ієрсиніоз-6 +
Шифр НБУВ: РА350116

Рубрики:

      
9.

Іващенко Т. Г. 
Розвиток наукових основ управління екологічною безпекою планованої діяльності за допомогою інтегрованих автоматизованих систем / Т. Г. Іващенко. — Б.м., 2021 — укp.

Іващенко Т.Г. Розвиток наукових основ управління екологічною безпекою планованої діяльності за допомогою інтегрованих автоматизованих систем. – На правах рукопису. Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора технічних наук за спеціальністю 21.06.01 – Екологічна безпека. – Державний заклад «Державна екологічна академія післядипломної освіти та управління» Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, Київ, 2021.Дисертаційну роботу присвячено вирішенню актуальної науково-практичної проблеми розроблення теоретичних основ та технології підтримки прийняття управлінських екологічних рішень при плановій діяльності з використанням динамічної просторово-розподіленої моделі екологічних загроз та ризиків, що забезпечує підвищення оперативності та ефективності управлінських екологічних рішень.На основі системного підходу проведений аналіз: стану реалізації систем стратегічного екологічного оцінювання; аналіз проблем автоматизації оцінки впливу на навколишнє середовище; аналіз існуючих підходів щодо побудови інтегрованих автоматизованих систем при управлінні екологічною безпекою. Поставлена проблема ризик-орієнтованої підтримки прийняття екологічних рішень в інтегрованих автоматизованих системах. Проведений аналіз існуючих систем підтримки прийняття рішень в інтегрованих автоматизованих системах управління екологічною безпекою та надана класифікація процесів руйнівного характеру в екосистемах. На основі аналізу робіт в сфері моделювання екологічних процесів та аналізу робіт в області оцінки ризику визначено ступінь наукової розробленості проблеми ризик-орієнтованого прийняття рішень в інтегрованих автоматизованих системах управління екологічною безпекою. Представлено структуру проблемної області та обґрунтована концепція природно-техногенної системи, як об'єкта планової діяльності. Розроблені наукові засади розроблення моделі екологічних об'єктів в інтегрованих автоматизованих системах управління екологічною безпекою. Проведена якісна оцінка компонентів ризику надзвичайної екологічної ситуації в інтегрованих автоматизованих системах. На основі аналізу екологічного ризику та ідентифікації надзвичайної екологічної ситуації в інтегрованих автоматизованих системах запропонована методика діагностики ситуації на основі аналізу екологічного ризику. Розроблена методологія системного підходу до побудови інтегрованих автоматизованих систем управління екологічною безпекою. Розроблені методи формування управлінських інформаційних рішень в інтегрованих автоматизованих системах: метод зіставлення даних екологічного моніторингу; метод фільтрації екологічної інформації; метод розпізнавання екологічної ситуації. Запропонована технологія прийняття інформаційних екологічних рішень з застосуванням методу експертних оцінок. Розроблена методика побудови дерева цілей і виділення функціональних задач в системі підтримки прийняття рішень. З'ясоване наукове обґрунтування технології підтримки прийняття управлінських екологічних рішень при плановій діяльності за допомогою інтегрованих автоматизованих систем. Запропоновано схему організації процесу підтримки прийняття управлінських екологічних рішень при плановій діяльності. Здійснена оцінка ефективності застосування системи підтримки прийняття управлінських екологічних рішень при управлінні планової діяльності та рекомендації щодо її впровадження. Приведені результати аналізу використання космічних систем в Державній системі екологічного моніторингу. Наведені екранні форми програмного продукту. Представлені результати застосування методики стратегічного екологічного оцінювання з використанням системи підтримки прийняття управлінських екологічних рішень (на прикладі планової діяльності ‒ здійснення робіт технологічного процесу виконання приймально-навантажувально-перевантажувальних операцій в Миколаївському морському порту). Представлено розроблений Класифікатор завдань системи підтримки прийняття управлінських екологічних рішень в автоматизованій системі управління екологічною безпекою. Наведені результати застосування аерокосмічних технологій при управлінні екологічною безпекою планованої діяльності за допомогою інтегрованих автоматизованих систем.Ключові слова: аерокосмічні технології, екологічна безпека, екологічні загрози та ризики, експертні оцінки, інтегрована автоматизована система, оцінка впливу на навколишнє середовище, підтримка прийняття управлінських екологічних рішень, планована діяльність, стратегічне екологічне оцінювання, управління екологічною безпекою.^UIvashchenko T.G/ Development of scientific bases of ecological safety management of planned activity by means of integrated automated systems. - On the rights of the manuscript. The dissertation on competition of a scientific degree of the doctor of technical sciences on a specialty 21.06.01 - Ecological safety. - State Ecological Academy of Postgraduate Education and Management of the Ministry of Environment of Ukraine, Kyiv, 2021.The dissertation is devoted to the solution of the actual scientific and practical problem of development of theoretical bases and technology of support of acceptance of administrative ecological decisions at planned activity with use of dynamic spatially distributed model of ecological threats and risks that provides increase of efficiency and efficiency of administrative ecological decisions.On the basis of the system approach the analysis is carried out: a condition of realization of systems of strategic ecological estimation; analysis of problems of automation of environmental impact assessment; analysis of existing approaches to the construction of integrated automated systems in environmental safety management. The problem of risk-oriented support of environmental decision-making in integrated automated systems is posed. An analysis of existing decision support systems in integrated automated environmental safety management systems and a classification of destructive processes in ecosystems. Based on the analysis of works in the field of modeling of environmental processes and analysis of works in the field of risk assessment, the degree of scientific development of the problem of risk-oriented decision-making in integrated automated environmental safety management systems is determined. The structure of the problem area is presented and the concept of natural-technogenic system as an object of planned activity is substantiated. Scientific bases of development of model of ecological objects in the integrated automated control systems of ecological safety are developed. A qualitative assessment of the components of the risk of environmental emergency in integrated automated systems. Based on the analysis of environmental risk and identification of environmental emergencies in integrated automated systems, a method of diagnosing the situation based on environmental risk analysis is proposed. The methodology of the system approach to construction of the integrated automated control systems of ecological safety is developed. Methods of formation of managerial information decisions in integrated automated systems are developed: method of comparison of ecological monitoring data; method of filtering environmental information; method of recognizing the ecological situation. The technology of making information ecological decisions with application of a method of expert estimations is offered. The technique of construction of a tree of the purposes and allocation of functional tasks in system of support of decision-making is developed. The scientific substantiation of technology of support of acceptance of administrative ecological decisions at planned activity by means of the integrated automated systems is given. The scheme of the organization of process of support of acceptance of administrative ecological decisions at planned activity is offered. An assessment of the effectiveness of the application of the support system for environmental management decisions in the management of planned activities and recommendations for its implementation. The results of the analysis of the use of space systems in the State system of ecological monitoring are given. The screen forms of the software product are given. The results of application of the methodology of strategic ecological assessment with the use of the system of support of managerial ecological decisions (on the example of planned activity - implementation of works of technological process of acceptance-loading-reloading operations in the Nikolaev seaport are presented). The developed Classifier of tasks of the system of support of management ecological decisions in the automated system of management of ecological safety is presented. The results of application of aerospace technologies at management of ecological safety of the planned activity by means of the integrated automated systems are resulted.Keywords: aerospace technologies, environmental safety, environmental threats and risks, expert assessments, integrated automated system, environmental impact assessment, support for management environmental decisions, planning activities, strategic environmental assessment, environmental.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Гірнича справа   
10.

Ільницький М.К. 
Розробка методів попередження втомних руйнувань морських трубопроводів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.15.13 / М.К. Ільницький ; Івано-Франків. держ. техн. ун-т нафти і газу. — Івано-Франківськ, 2001. — 15 с. — укp.

Розглянуто питання забезпечення надійності роботи підводних трубопроводів шляхом розробки методів прогнозування їх довговічності. Визначено нестаціонарні навантаження на трубопровід, викликані дією морських хвиль. Створено технічні засоби контролю циклів змінних навантажень. Досліджено коливальні процеси ділянки трубопроводу, який провисає над западиною морського дна та внутрішні навантаження в його поперечних перерізах. Висвітлено умови відсутності резонансних коливань. Обгрунтовано вибір локальних моделей для оцінки характеристик втоми підводних трубопроводів під дією змінних навантажень. Розроблено методику та проведено експериментальні дослідження взірців трубопроводу на втому. Наведено схему запобігання впливу нафти з трубопроводу у випадку його пошкодження. Запропоновано конструкцію пристрою запобігання руйнуванням трубопроводів з індикаторами втоми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И361.087-5 + И361.44-4
Шифр НБУВ: РА313209 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Ільченко С.В. 
Організаційно-економічні основи інституціонального реформування морських портів: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.04 / С.В. Ільченко ; НАН України. Ін-т пробл. ринку та екон.-екол. дослідж. — О., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено організаційно-економічні засади та надано практичні рекомендації щодо розробки методичних положень інституціонального реформування морських портів. Проведено теоретичний і методологічний аналіз на базі методів, прийомів, принципів, системного підходу, законів і закономірностей економічного розвитку, результатів наукових робіт провідних вітчизняних і забіжних учених і фахівців з економіки транспорту, з використанням наукового інструментарію, на підставі нормативно-правових актів України, які регламентують діяльність транспорту та клієнтури у даній сфері. Розроблено методичні положення щодо формування та вибору альтернативного інституціонального реформування морських портів на базі класифікації ризиків реформування морських портів за ознакою сфери їх виникнення та орієнтацією на сфери їх виникнення, методи компенсації, розрахунків інтервальних оцінок прогнозу вантажних перевезень з використанням морських портів України, на підставі оцінювання ризику виробничої діяльності портового оператора, оцінювання ефективності проектів реформування портової діяльності, формування структури даних портів, а також реформування основних положень їх менеджменту за приватної форми власності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)374.610.3-183 +
Шифр НБУВ: РА354793

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
12.

Ілюха Л.М. 
Порівняльний аналіз механізмів формування та роль різних компонентів електричної активності риненцефальних структур лабораторних тварин (щурів, мишей, морських свинок): Автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.13 / Л.М. Ілюха ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Здійснено порівняльний аналіз механізмів формування та досліджено характер і динаміку окремих компонентів електричної активності (ЕА) нюхових цибулин та піриформної кори (спалахових компонентів ольфакто-амигдалярного ритму (ОАР), високочастотної синхронізованої активності, респіраторних хвиль і поліморфної активності) у лабораторних макросоматичних тварин з різним рівнем складності неокортексу за умов різного рівня поведінкової активності, а саме: щурів, мишей, морських свинок. Одержані дані проаналізовано в аспекті можливого відособлення ОАР від виконання суто сенсорної функції та розгляду його як неспецифічного джерела церебральної активації в організації цілісних поведінкових актів тварин-макросматиків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е60*739.222.1 +
Шифр НБУВ: РА349509

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
13.

Інфімовський С.Ю. 
Удосконалення методики оцінки точності навігаційного забезпечення у зонах підвищенної обережності плавання: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.16 / С.Ю. Інфімовський ; Одес. нац. мор. акад. — О., 2005. — 20 с. — укp.

Проаналізовано статистичні дані навігаційної аварійності у морських водах України та встановлено залежність між причинно-наслідковими зв'язками та похідними факторів впливу на навігаційну аварійність. Запропоновано для широкого впровадження розроблені алгоритм та методику оцінки точності визначення місця судна у робочій зоні систем навігаційного супроводження суден (СНСС). Узагальнено та структуровано якісні показники функціонування СНСС у зонах підвищеної обережності плавання, способи їх розрахунку для навігаційного супроводження за морськими шляхами у цих зонах. На базі формалізованої оцінки безпеки (FSA) розроблено алгоритми оцінки навігаційної безпеки мореплавства, дослідження якої здійснено для зони української частини Керченської протоки Азовського моря.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О42-082.022.5 +
Шифр НБУВ: РА337536

Рубрики:

      
Категорія: Біологічні науки   
14.

Іщенко І.І. 
Пізньокрейдові Cancellothyridoidea (Brachiopoda, Terebratulida) України і деяких суміжних до неї областей: Автореф. дис... канд. геол. наук: 04.00.09 / І.І. Іщенко ; НАН України. Ін-т геол. наук. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Монографічно досліджено піздньокрейдові короткопетельні теребратуліди (Brachiopoda) Украіни зм надродини Cancellothyridoidae. Встановлено паралельний розвиток в мезозої двох гілок скульптурованих короткопетельних теребратулід - Cancellethyridoidae та родини Cnismatocentridae (Terebratuloidea), до останнього включено підродину Inopinatarculina з родом Prochlidonophora. Відновлено морфогенез і розроблено варіант схеми філогенезу надродини. Прослідковано історичний розвиток морських пізньокрейдових басейнів на України та сусідніх тереторіях. На підставі стратиграфічного аналізу вивчених видів у розрізі верхньокрейдових відкладів запропоновано виділити шари з фауною канцеллотиридоідей, які простежуються на території Донбасу, а деякі фіксуються на теренах України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Е169.117.3*992.2"05"(4Укр)
Шифр НБУВ: РА318898 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Абу-Кешк Талат Хафіз Сулейман 
Порівняльний фармакологічний аналіз імунотропних властивостей ряду антибактеріальних препаратів, які застосовуються при туберкульозі легенів: автореф. дис... канд. фармац. наук: 14.03.05 / Абу-Кешк Талат Хафіз Сулейман ; Нац. фармац. ун-т. — Х., 2008. — 19 с. — укp.

Проведено порівняльний аналіз впливу протитуберкульозних препаратів (канаміцину, рифампіцину, рифабутину, офлоксацину, ізоніазиду) на імунну систему експериментальних тварин (морських свинок, щурів) і людей з інфільтративною формою туберкульозу. Проведено імунологічні тести: визначення рівнів люмінолзалежної хемілюмінесценції, B- і T-лімфоцитів, CD-маркерів. Показано, що у експериментальних тварин найменший пригнічувальний влив на імунітет здійснюють рифабутин і офлоксацин. На підставі даних, одержаних завдяки здійсненим клінічним дослідженням на людях, хворих на інфільтративну форму туберкульозу підтверджено результати, одержані у дослідах на тваринах. Проведено експериментальні дослідження на морських свинках, яким було введено комбінації зазначених препаратів, і показано, що імунотропна активність наявна у разі застосування ізоніазиду з офлоксацином та рифабутином. Зроблено висновок, що використання даних препаратів під час лікування хворих на туберкульоз легенів сприяє збереженю імунних властивостей організму людей і тварин.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р281.811.3 + Р542-5 +
Шифр НБУВ: РА356517

Рубрики:
  

      
16.

Агруч О. В. 
Вплив морських купань та лазерної фотостимуляції на неспецифічну резистентність організму дітей за умов оздоровчого закладу: автореф. дис. ... канд. мед. наук : 14.01.33 / О. В. Агруч ; Укр. НДІ мед. реабілітації та курортології МОЗ України. — О., 2011. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Виявлено закономірності проходження періоду адаптації у дітей, що прибули на оздоровлення в Крим з різних кліматичних регіонів, що полягали у зниженні неспецифічної резистентності організму, напрузі імунної відповіді, підвищенні активності симпато-адреналової ланки, зниженні індексу здоров'я. Вперше обгрунтовано доцільність застосування лазерної фотостимуляції біологічно активних точок в період адаптації як початкового етапу оздоровлення дітей, жителів контрастних кліматичних регіонів проживання, з пониженою неспецифічною резистентністю організму. Вперше розроблено та науково обгрунтовано методику призначення лазерної фотостимуляції в процесі оздоровлення дітей у двох напрямах: з метою оптимізації адаптивного періоду, а також використання морських купань у поєднанні з лазерною фотостимуляцією, що сприяє підвищенню неспецифічної резистентності організму дітей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р11(4УКР)442.7 + Р128.26
Шифр НБУВ: РА380365 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Адамбаєв Д. Б. 
Розробка систем охолодження морських і річкових суден на базі АВХА з вторинними джерелами теплової енергії / Д. Б. Адамбаєв. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена теоретичному та експериментальному дослідженню, що спрямоване на підвищення ефективності систем охолодження морських і річкових суден на базі абсорбційних холодильних агрегатів (АХА) з вторинними джерелами теплової енергії.Для суднових систем холодильної техніки і кондиціонування повітря відомим енергоощадної пропозицією є застосування тепловикористовуючих апаратів, утилізують теплоту відхідних газів головних суднових двигунів і котельних установок. Ефективність пропозиції пов'язана з тим, що втрати тепла з димовими газами котлів на сучасних судах становлять 7...8 %, втрати тепла в дизельних установках судів 28...40 %.Крім обробки їх повітря в системах кондиціонування штучний холод, вироблений тепловикористовуючими холодильними машинами може використовуватися для глибокого охолодження наддувочного повітря і побутових потреб.Потреба в штучному холоді для цих цілей становить 2000 - 5000 кВт, що нескладно забезпечить за допомогою тепловикорестуючих холодильних машин - пароежекторних і абсорбційних.Одним із способів підвищення енергетичної ефективності суднових холодильних систем є утилізація скидного тепла для реалізації холодильного циклу. Відома велика кількість технічних пропозицій по використанню в суднових системах кондиціонування абсорбційних бромістолітіевих холодильних машин. У цьому випадку немає необхідності в додатковому дизельному паливі для вироблення електроенергії для роботи холодильних машин.^UThe dissertation is devoted to theoretical and experimental research aimed at improving the efficiency of cooling systems sea and river vessels based on absorption refrigeration units (ARU) with secondary heat sources.For marine refrigeration and air conditioning systems, a well-known energy-saving proposal is the use of heat-using devices that utilize the heat of the exhaust gases of the main marine engines and boilers. The efficiency of the proposal is due to the fact that heat losses with flue gases of boilers on modern ships are 7…8 %, heat losses in diesel engines of ships 28…40 %.In addition to the treatment of their air in air conditioning systems, artificial cold produced by heat-using refrigeration machines can be used for deep cooling of charge air and household needs.The need for artificial cold for these purposes is 2000 - 5000 kW, which is easy to provide with the help of heat-using refrigeration machines - steam ejector and absorption.One of the ways to increase the energy efficiency of marine refrigeration systems is the utilization of waste heat to implement the refrigeration cycle. There are a large number of technical proposals for use in ship air conditioning systems absorption bromistolithium refrigeration machines. In this case, there is no need for additional diesel fuel to generate electricity for refrigeration machines.At the same time, bromistolithium systems do not allow to obtain cooling temperatures below 0 ° C and cannot be used for low-temperature storage of food and raw materials, as well as for deep supercooling of charge air of diesel units.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Адель Мохаммед Р. Аль-Тувайні 
Автоматизована діагностика технічного стану тепломасообмінних систем і устаткування енергоустановок на основі математичного моделювання: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.07 / Адель Мохаммед Р. Аль-Тувайні ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2004. — 20 с.: рис. — укp.

Розроблено метод параметричної діагностики технічного стану тепломасообмінних систем і устаткування енергоустановок електростанцій на базі лінійних діагностичних моделей. Запропоновано ітераційний метод ідентифікації математичних моделей технологічних процесів у тепломасообмінному енергетичному устаткуванні за умови невідповідності розрахункових й експлуатаційних даних. Удосконалено математичні моделі тепломасообмінних систем і устаткування різного призначення: котельної та конденсаційної установок, системи регенеративного підігріву основного конденсату та живильної води, випарної установки для знесолення морської води у складі теплових схем енергоустановок електростанцій, що імітують їх функціональний стан.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З37-5-05 +
Шифр НБУВ: РА328650

Рубрики:

      
Категорія: Гірнича справа   
19.

Ажермачов 
Зниження металоємності і підвищення довговічності металевих конструкцій технологічних палуб морських платформ: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.23.01 / Сергій Геннадійович Ажермачов ; Національна академія природоохоронного і курортного будівництва. — Сімф., 2005. — 16 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: И361.44-4
Шифр НБУВ: РА336862

Рубрики:

      
20.

Акмаль Вассеф Абдала 
Вплив Азіатської фінансової кризи на формування Європейського валютного союзу: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.05.01 / Акмаль Вассеф Абдала ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Проаналізовано виникнення Азіатської фінансової кризи та її переростання з валютної через фінансову до загальноекономічної. Розкрито економічні механізми впливу регіональної фінансової кризи на формування Європейського валютного союзу. Доведено: становлення Європейського валютного союзу є важливим засобом протидії негативним наслідкам регіональних фінансових криз, а одним із наслідків Азіатської валютної кризи є лібералізація експорту капіталу з Європейського Союзу (ЄС). Встановлено, що Азіатська фінансова криза сприяла становленню та розвитку координаційних функцій Європейського Центрального банку щодо формування спільної регіональної валютно-фінансової політики за умов локальних фінансових криз. Обгрунтовано, що за умов формування Європейського валютного союзу відсоткова політика центральних банків країн ЄС є найбільш ефективним засобом попередження негативного впливу регіональних фінансових криз. Визначено, що фондові ринки країн ЄС за умов лібералізації світового руху капіталу виявилися найбільш чутливими до негативного впливу локальних фінансових криз. Проаналізовано негативний та позитивний впливи Азіатської фінансової кризи на фінансово-економічний розвиток провідних галузей країн ЄС на прикладі морської торгівлі та авіаіндустрії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4)826
Шифр НБУВ: РА308856 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського