Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (9)Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (26)Реферативна база даних (1258)Книжкові видання та компакт-диски (207)Журнали та продовжувані видання (8)
Пошуковий запит: (<.>K=МУНІЦИПАЛЬНИЙ$<.>+<.>K=БОРГ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 129
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Мороз М. О. 
Інвестиційна безпека України / М. О. Мороз. — Б.м., 2019 — укp.

У дисертації вирішено важливе наукове завдання щодо забезпечення інвестиційної безпеки України. Охарактеризовано національні інтереси в сфері інвестиційної безпеки. Визначено напрями досліджень інвестиційної безпеки. Охарактеризовані теоретичні засади інвестування та їх внесок у формування теоретичних засад інвестиційної безпеки. Проаналізовані відтворювальний, стратегічний, ресурсно-функціональний, діяльнісний, інституціональний, управлінський, синергетичний та комплексний підходи до визначення її сутності, запропоновано авторське бачення дефініції «інвестиційна безпека держави» та класифікації її різновидів. Наведено характеристику взаємозв'язку і взаємозумовленості складових інвестиційної безпеки держави та її співвідношення з фінансовою і економічною безпекою держави.З'ясовано чинники та загрози інвестиційній безпеці держави. Наведено класифікацію чинників і загроз інвестиційній безпеці. Розглянуто значущість формування системи забезпечення інвестиційної безпеки держави, визначено його методологічні засади. Окреслено сутність й основні завдання, які має вирішувати така система, та її компоненти. Як компоненти системи забезпечення розглянуто: необхідні забезпечувальні підсистеми (наукове, нормативно-правове і правозастосовне, програмно-цільове, організаційне, методичне, обліково-аудиторське, інформаційно-аналітичне, інституціонально-технологічне,кадрово-освітнє і фінансове забезпечення), суб'єкти інвестиційної діяльності, інструменти державного регулювання цієї діяльності, предмети обміну між її суб'єктами, відносини між ними, а також моніторинг, аналіз і оцінку рівня інвестиційної безпеки на основі обґрунтованих індикаторів, вжиття необхідних коригуючих заходів. Запропоновано перелік індикаторів інвестиційної безпеки держави. Визначені причини відсутності в Україні системи забезпечення інвестиційної безпеки держави. Критично оцінено стан наукового супроводу формування такої системи; нормативно-правової бази, що регламентує інвестиційну діяльність та забезпечення інвестиційної безпеки, правозастосовну практику в цій сфері. Охарактеризовано організаційний, методичний, обліковий, статистичний й інформаційно-аналітичний аспекти такого формування. З'ясовані внутрішні і зовнішні детермінанти інвестиційної безпеки України. Виявлені чинники низького інвестиційногопотенціалу України. З'ясовані дестимулятори підвищення рівня інвестиційної безпеки України. Наголошено на відсутності в теперішній час належного рівня інвестиційної безпеки України та однозначних підходів до оцінки її детермінант і комплексної оцінки стану її формування в країні. Оцінено рівень валового нагромадження в ВВП України, проаналізовано стан освоєння капітальних інвестицій вітчизняними підприємствами та акцентовано увагу на недоліках у цій сфері. Охарактеризовано залучення прямих іноземних інвестицій в Україну, з'ясовано проблеми обліку їх притоку і запасів. Зазначено вплив іноземних інвестицій як джерела притоку іноземної валюти в країну не лише на інвестиційну безпеку України, а й на її валютну і боргову безпеку. Виявлено негативний вплив девальвації національної грошової одиниці та зростання сукупної заборгованості країни на її інвестиційну безпеку. Розглянуто стан вітчизняного банківського інвестиційного кредитування та причини його нерозвиненості. Досліджено динаміку основних показників, що характеризують стан інвестиційної сфери в Україні. Проведено SWOT-аналіз інвестиційної привабливості України. Досліджено підходи до моделювання системи забезпечення інвестиційної безпеки та наведено авторське бачення його сутності. Доведено правомірність розгляду системи забезпечення інвестиційної безпеки України в функціональному, структурному, процесному, утворювальному і чинниковому аспектах. Визначено цільову установку і завдання функціональної моделі системи забезпечення інвестиційної безпеки. Охарактеризовано функції, суб'єктів та організаційно-економічні механізмисистеми забезпечення інвестиційної безпеки України. Представлено структурну модель системи забезпечення інвестиційної безпеки. Особливу увагу приділено визначенню об'єктів прямого і опосередкованого впливу, керуючої і керованої підсистем, сукупності індикаторів, безпечних рівнів, принципів формування системи інвестиційної безпеки. Детально проаналізовані процесна і утворювальна моделі системи забезпечення інвестиційної безпеки та алгоритм комплексної оцінки рівня інвестиційної безпеки. Визначені заходи з забезпечення інвестиційної безпеки України. З'ясовані напрями і механізми удосконалення елементів і підсистем системи забезпечення інвестиційної безпеки України. Зроблено висновок, що лише синтез багатоаспектного моделювання системи забезпечення інвестиційної безпеки, удосконалення її підсистем і елементів, обґрунтованих підходів до оцінки її ефективності спроможний підвищити рівень інвестиційної безпеки України.^UThis dissertation offers a solution to an important scientific task, namely ensuring investment security in Ukraine. The national interests in the field of investment security are described. The directions of investment security research are determined. The theoretical principles of investing and their contribution to the formation of the theoretical principles of investment security are described. The reproductive, strategic, resource-functional, activity-related, institutional, managerial, synergetic and complex approaches to the definition of its essence are analyzed, the author's vision of the definition of «state investment security» and the classification of its varieties are proposed. The characteristics of interconnections and link-ups between the components of state investment security and its relationship with the financial and economic security of the state are presented. The following components of investment security of the state are defined as: investment potential / investment inability (inertia) of economic agents; investment needs (investment demand); investment opportunities (investment offer);investment needs; state investment policy; investment activity of economic agents; investment climate in the state; investment risks; investment attractiveness of objects; investment capacity of projects. The factors and threats to state investment security are identified. The classification of factors and threats to investment security is presented. The significance of the formation of the system for ensuring state investment security is considered, and its methodological principles are determined. The main tasks and essence to be addressed by such a system and its components are outlined. The following are considered as components of the security system: necessary security subsystems (scientific, regulatory and law enforcement, program-target, organizational, methodological, accounting and auditing, information-analytical, institutional-technological, personnel-educational and financial support), subjects of investment activities, instruments of state regulation of this activity, subjects of exchange between its subjects, relations between them, as well as monitoring, analysis and assessment of the level of investment security on the basis of reasonable indicators which take account of the necessary corrective measures. The inadequate level of investment security in Ukraine and unambiguous approaches to assessing its determinants together with a comprehensive assessment of its formation in the country are underlined at present. The level of gross accumulation in Ukraine's GDP is estimated, the state of development of capitalinvestments by domestic enterprises is analyzed and attention is paid to the shortcomings in this sphere. The attraction of direct foreign investments to Ukraine is characterized, problems of accounting of their inflow and levels are clarified. The influence of foreign investments as a source of foreign currency into the country is noted not only with regard to Ukraine's investment security, but also its currency and debt security. The negative influence on investment security resulting from the devaluation of the national monetary unit and the growth in the country's aggregate debt is revealed. The state of domestic banking investment lending and the reasons for its underdevelopment are considered. The dynamics of the main indicators describing the state of the investment sphere in Ukraine are researched. A SWOT analysis of Ukraine's investment attractiveness has been conducted.The approaches to modeling the system for providing investment security and the author's vision of its essence are investigated. The legality of the system for ensuring investment security in Ukraine with regard to functional, structural, process, form and factorial aspects is validated. The target setting and task of the functional model of the system for providing investment security are determined. The functions and subjects as well as ganizational and economic mechanisms of the system for ensuring investment security in Ukraine are described. A structural model of the investment security system is presented. Particular attention is paid to the definition of objects of direct and indirect influence, controlling and controlled subsystems, aggregate indicators, safe levels, principles of formation of the system of investment security. The process and formation models of the system for roviding investment security and the algorithm for the complex procedure of estimating the level of investment security are analyzed in detail. Measures to ensure investment security in Ukraine are determined. The conclusion is reached that the level of investment security in Ukraine can only be raised through the synthesis of multidimensional modeling of the system of providing investment security, together with improvement of its subsystems and elements and justified approaches to the assessment of its efficiency.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Черепенко В.Г. 
Інноваційні аспекти боргової стратегії держави: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.05.01 / В.Г. Черепенко ; НАН України. Ін-т світ. економіки і міжнар. відносин. — К., 2005. — 18 с. — укp.

Досліджено економічну сутність зовнішніх державних боргових зобов'язань, їх вплив на макроекономічні параметри розвитку країни в контексті поглиблення світових глобалізаційних процесів, інформатизаційно-інноваційних тенденцій, необхідності впровадження програмно-цільових підходів регулювання. Проаналізовано обумовлені світовою фінансовою кризою об'єктивні фактори, що визначають сучасну структуру, принципи організації та головні функції національних та наднаціональних систем управління зовнішніми борговими зобов'язаннями. Проведено моніторинг боргової моделі України та динаміки її зовнішніх боргових зобов'язань в період незалежності. Виявлено особливості кредитно-фінансової політики в Україні в контексті задач інноваційного розвитку. Запропоновано конкретні шляхи оптимізації системи управління державним боргом України та її боргової стратегії. Визначено параметри подальшої оптимізації інституційної системи управління в державі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.61 + У9(4УКР)826 +
Шифр НБУВ: РА339595

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Позняков С.П. 
Адміністративно-правовий режим детінізації відносин у сфері погашення податкового боргу: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / С.П. Позняков ; Нац. акад. держ. податк. служби України. — Ірпінь, 2007. — 21 с. — укp.

Вперше досліджено правові проблеми формування й функціонування адміністративно-правового режиму детінізації відносин у сфері погашення податкового боргу й обгрунтовано шляхи його удосконалення. Розкрито зміст понять "адміністративно-правовий режим детінізації відносин у сфері погашення податкового боргу", "сфера погашення податкового боргу", "адміністрування податкового боргу", "контроль за погашенням податкового боргу", "стягнення податкового боргу платників податків", "тінізація відносин у сфері погашення податкового боргу", "фактори відтворення тіньових відносин у сфері погашення податкового боргу", "детінізація відносин у сфері погашення податкового боргу", які найбільш повно й адекватно визначають зміст досліджуваних правовідносин. Проаналізовано сучасний стан організаційної та функціональної структури органів ДПС України щодо реалізації функцій забезпечення погашення податквого боргу; адміністративно-правового регулювання відносин у предметній сфері. Визначено структуру та зміст тіньових відносин. Наведено рекомендації щодо формування економічних, організаційних і правових передумов детінізації відносин у досліджуваній сфері. Обгрунтовано шляхи удосконалення адміністративно-правового режиму запобігання виникненню податкового боргу платників податків і забезпечення своєчасного його погашення, превентивної протидії адміністративним і фінансовим порушенням, пов'язаним з тіньовими проявами податкових боржників. Розроблено пропозиції щодо внесення змін і доповнень у нормативно-правові акти з проблематики дослідження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х829(4УКР)201 + Х819(4УКР)072.8 +
Шифр НБУВ: РА350544

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Боксгорн А. В. 
Адміністрування місцевих податків і зборів як об'єкт правового регулювання. / А. В. Боксгорн. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація є одним із перших в Україні комплексним монографічним до-слідженням теоретичних, правових та організаційних питань правового регулю-вання адміністрування місцевих податків і зборів.За результатами дослідження з'ясовано сутність низки елементів понятійно-категоріального апарату, що забезпечує правове функціонування відносин адміністрування місцевих податків і зборів та правового регулювання цієї діяль-ності, щодо окремих з них розроблено авторські визначення: «адміністрування місцевих податків і зборів», «муніципальний нормативно-правовий акт у сфері адміністрування місцевих податків і зборів», «єдиний податок», «туристичний збір», «збір за місця для паркування транспортних засобів», «місцеві збори», які відображають основні ознаки таких складних, багатобічних і динамічних явищ, як адміністрування місцевих податків і зборів та забезпечення його правового регулювання та інше.Унаслідок дослідження правової природи адміністрування місцевих податків і зборів було встановлено, що це явище слід розглядати як сукупність норм, правил, методів, прийомів і засобів, рішень та процедур, за допомогою яких органи, що здійснюють реалізацію державної податкової політики, органи місцевого самоврядування, їх посадові особи та податкові агенти здійснюють управлінську діяльність у податковій сфері, спрямовану на встановлення місцевих податків і зборів, організацію ідентифікації, облік платників місцевих податків і зборів та об'єктів оподаткування, забезпечення сервісного обслуговування платників місцевих податків і зборів, організацію та контроль за сплатою місцевих податків і зборів та за їхнім надходженням до місцевих бюджетів відповідно до порядку, встановленого законом.За наслідками дослідження історії становлення та розвитку інституту місце-вих податків і зборів зроблено висновок, що історичний досвід застосування інституту місцевих податків і зборів можна охарактеризувати як процес еволюції системи спеціальних інструментів отримання фінансових доходів для забезпечення соціальних, політичних, економічних та життєдіяльнісних потреб інститутів місцевої влади, який об'єктивно виражає розвиток управлінського механізму держави, що обумовлювався особливостями публічного адміністрування на кожному історичному етапі.Унаслідок дослідження системи нормативно-правових актів, які становлять основу правового регулювання адміністрування місцевих податків та зборів проведено класифікацію актів на два рівні: загальнодержавний (Конституція України, закони України, постанови Кабінету Міністрів України, накази Міністерства фінансів України та Державної податкової служби України) та місцевий (рішення сільських, селищних, міських рад та рад об'єднаних територіальних громад). Здійснено класифікацію нормативно-правових актів, що забезпечують регулювання місцевих податків і зборів, за ознакою предметної направленості: направлені на регулювання функціонування інституційної структури, що забезпечує адміністрування місцевих податків та зборів; процедур адміністрування місцевих податків та зборів; ідентифікації та обліку платників місцевих податків та зборів; ідентифікації та обліку об'єктів місцевого оподаткування; організації приймання й обробки податкової звітності платників місцевих податків та зборів; забезпечення сервісного обслуговування платників податків, організації та проведення контролю за дотриманням повноти та вчасності сплати місцевих податків та зборів; організації адміністрування податкового боргу по місцевих податках і зборах; застосування заходів адміністративного примусу за порушення податкового законодавства.За наслідками дослідження адміністрування плати за землю встановлено, що «плата за землю» та «земельний податок» відмінні за своїм змістом, оскільки плата за землю є ширшою категорією, що охоплює земельний податок. Земельний податок інтегрований у плату за землю як обов'язковий платіж у складі податку на майно, що справляється з фізичних та юридичних осіб – власників земельних ділянок та земельних часток (паїв), а також постійних землекористувачів, за ставкою, встановленою органом місцевого самоврядування у рамках, визначених законом, надходження від якого зараховуються до місцевого бюджету за місцем знаходження земельної ділянки; зроблено висновок, що категорії «плата за землю» та «земельний податок» відмінні за своїм змістом, оскільки плата за землю є ширшою категорією, що охоплює земельний податок.За наслідками дослідження адміністрування єдиного податку запропоновано удосконалити адміністративні процедури при його стягуванні у напрямку: інформаційної відкритості; чіткого, зрозумілого для платника податку процесу адміністрування; балансу економічних інтересів платників податків та територіальних громад, до бюджетів яких він стягується, а відтак – стимулювання підприємницької ініціативи.^UThe dissertation is one of the first in Ukraine complex monographic research of theoretical, legal and organizational questions of legal regulation of administration of taxes and fees.According to the results of the research has been clarified the essence of a number of elements of the conceptual and categorical apparatus, which ensures the legal functioning of the administration relations of local taxes and fees and legal regulation of this activity, for some of them were made author's definitions: "Administration of local taxes and fees", "municipal legal act in the field of administration of local taxes and fees", "single tax", "tourist tax", "fee for parking spaces for vehicles", "local fees", which reflect the main features of such complex, multifaceted and dynamic phenomena as the administration of local taxes and fees and ensuring its legal regulation еtc.As a result of studying the legal nature of the administration of local taxes and fees, this phenomenon should be considered as a set of norms, rules, methods, techniques and tools, decisions and procedures by which bodies implementing state tax policy, local governments, their officials and tax agents execute management activities in the tax sphere aimed at establishing local taxes and fees, organization of identification, accounting of payers of local taxes and fees and objects of taxation, providing service to taxpayers of local taxes and fees, organization and control over the payment of local taxes and fees and their receipt in local budgets, respectively to the established law.Based on the results of the study of the history of formation and development of the institute of local taxes and fees, it is concluded that the historical experience of the institute of local taxes and fees can be characterized as a process of evolution of special instruments of financial income to meet social, political, economic and vital needs of the local government institutions, which objectively expresses the development of the administrative mechanism of the state, due to the peculiarities of public administration at each historical stage.The study of the system of normative legal acts that form the basis of legal regulation of local taxes and fees classification of acts at two levels: state (Constitution of Ukraine, laws of Ukraine, resolutions of the Cabinet of Ministers of Ukraine, orders of the Ministry of Finance of Ukraine and the State Tax Service of Ukraine) and local (decisions of village, settlement, city councils and councils of united territorial communities).The classification of normative-legal acts providing regulation of local taxes and fees is completed on the basis of subject orientation: aimed at regulating: the functioning of the institutional structure that ensures the administration of local taxes and fees; procedures for the administration of local taxes and fees; identification and accounting of payers of local taxes and fees; identification and accounting of objects of local taxation; organization of acceptance and processing of tax reporting of taxpayers of local taxes and tax collections; providing service to taxpayers, organizing and monitoring compliance with the completeness and timeliness of payment of local taxes and fees; organization of tax debt administration for local taxes and fees; application of measures of administrative coercion for violation of tax legislation.According to the results of the study the administration of the land fee, it was established that the “land fee” and the “land tax” are different in their content, as the land fee is a broader category covering the land tax. Land tax is integrated into the land tax as a mandatory payment as part of the property tax levied on individuals and legal entities - owners of land and land shares (units), as well as permanent land users, at a rate set by the local government within determined by law, the proceeds of which are credited to the local budget at the location of the land; concluded on the category.According to the results of the studying the administration of the single tax, it is proposed to improve the administrative procedures for its collection in the direction of: information openness; a clear, understandable for the taxpayer administration process; the balance of economic interests of taxpayers and territorial communities, to the budgets of which it manages, and thus - to stimulate entrepreneurial initiative.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Сніткіна І. А. 
Аналітичне забезпечення управління платоспроможністю підприємства / І. А. Сніткіна. — Б.м., 2020 — укp.

У дисертації розкрито теоретичні, методичні та практичні засади аналітичного забезпечення управління платоспроможністю, а також сформульовано висновки та рекомендації, спрямовані на застосування методики в діяльності підприємств у сучасних умовах.Проаналізовано етимологічне значення, наукові підходи до розуміння сутності таких понять, як «платоспроможність», «банкрутство», «криза», «дефолт», визначено їх співвідношення та взаємозв'язок. Сформульовано аргументи на більш широке застосування поняття платоспроможності як здатності суб'єкта господарювання своєчасно і в повному обсязі розрахуватися за своїми поточними борговими зобов'язаннями за рахунок наявних ресурсів із збереженням безперебійного здійснення основних процесів функціонування підприємства і підвищення ефективності діяльності, що дозволило систематизувати взаємозв'язки між категоріями платоспроможності, неплатоспроможності та банкрутства.Запропоновано розширити класифікацію факторів платоспроможності підприємства залежно від наслідків прояву та взаємообумовленості, що дозволить у подальшому моделювати процес забезпечення управління платоспроможністю, здійснювати комплексний пошук резервів з метою її збереження або підвищення.Проаналізовано існуючі методики оцінювання платоспроможності. Визначено їх переваги та недоліки і обмеженості у використанні. З'ясовано, що серед розглянутих методів та методик оцінки платоспроможності найбільш привабливо виглядає інтегральна оцінка. Запропоновано використання інтегральної оцінки, основою якої є об'єднання різних показників, що описують явище, в одне інтегральне значення показника, що в свою чергу дасть змогу поєднати в одному значенні показника багато різних за сутністю, одиницями виміру, вагомістю та іншими характеристиками чинників.Проаналізовано причини низького рівня платоспроможності підприємств України. Виявлено, що негативним чинником стало суттєве перевищення темпів зростання поточної кредиторської заборгованості над темпами зростанням оборотних активів. Проведено порівняльний аналіз основних показників формування ресурсів підприємств України і Одеської області.Досліджено динаміку коефіцієнтів платоспроможності підприємств Одеської області. Здійснено побудову трендових моделей, на основі яких виявлено тенденції розвитку коефіцієнтів загальної платоспроможності підприємств і зроблено їх прогнозування. Проаналізовано переваги та недоліки іноземних західних моделей банкрутства, країн СНД та національні моделі банкрутства. Визначено якості моделей банкрутства на основі проведеної експертної оцінки. Здійснено індивідуальні опитування 17 експертів з використанням методу Дельфі, доведено високий ступінь узгодженості в оцінках експертів щодо значущості досліджуваних ознак за допомогою коефіцієнта конкордації Кендала. Визначено, що аналіз ризику банкрутства підприємства доцільно здійснювати шляхом об'єднання формалізованих та неформалізованих методів, що дає можливість з більшою ймовірністю оцінити рівень платоспроможності підприємства, спираючись на кількісні та якісні характеристики.Обґрунтовано необхідність використання економіко-математичних методів для отримання більш глибоких і повноцінних знань про механізм досліджуваних явищ. Доведено, що послідовне використання канонічного і регресійно-кореляційного аналізу суттєво розширює і поглиблює аналіз.Встановлено за допомогою канонічного аналізу зв'язок між результативними показниками платоспроможності і рентабельності та факторними показниками, що характеризують виробничо-фінансовий процес. Досліджено основні фактори, які чинять найбільший вплив не лише на рівень платоспроможності, але й на ефективність діяльності досліджуваних підприємств у сучасних умовах їх господарювання.Обґрунтовано за допомогою регресійно-кореляційного аналізу чітку економічну інтерпретацію параметрів моделей, що відображають вплив системи факторів фінансово-виробничої діяльності та ділової активності на формування показників платоспроможності і рентабельності діяльності підприємств, доведено практичну значущість побудованих моделей для визначення прогнозів.Обґрунтовано практичне значення результатів проведеного канонічного аналізу для малих підприємств, які можуть використовувати побудовані моделі у своїй діяльності з метою підвищення платоспроможності та прийняття ефективних управлінських рішень.Доведено, що одним із важливих методів оцінювання платоспроможності є скорингові моделі, які дозволяють комплексно оцінити платоспроможність підприємства за допомогою певного інтегрального індикатора.Удосконалено методику побудови скорингової моделі. Запропоновано використання скорингової моделі з метою чіткого віднесення підприємства до певної групи за допомогою одного інтегрального значення показника. Доведено, що методика стане суттєвою допомогою у виборі стратегії управління платоспроможністю підприємства.^UThe theoretical, methodical and practical principles of analytical support of solvency management are revealed in the dissertation, as well as conclusions and recommendations aimed at applying the methodology to the activity of enterprises in modern conditions are formulated.Etymological meaning, scientific approaches to understanding the essence of such concepts as "solvency", "bankruptcy", "crisis", "default" are analyzed, their relationships and interrelation are determined. Arguments for broader application of the concept of solvency as the ability of an entity to timely and fully pay for its current debt at the expense of available resources, while maintaining the smooth implementation of the basic processes of enterprise functioning and improving the efficiency of activities, which allowed to systematize the corelation between the categories of solvency, insolvency and bankruptcy are given and proved.It is proposed to expand the classification of solvency factors of an enterprise depending on the consequences of manifestation and interdependence, which will allow to model the process of ensuring solvency management further on, to carry out a comprehensive search of reserves in order to maintain or enhance it.Existing methods of solvency estimation are analyzed. Their advantages and disadvantages and limitations in use are identified. The formalized and non-formalized analytical methods for assessing the solvency of the enterprise are systematized. It is proved that among the indicators appearing in the author's and state methods of solvency assessment there are no ones that reflect the results of its production activity. It has been found out that the integrated evaluation is the most attractive among the considered methods and methods of solvency assessment. The reasons for the low level of solvency of Ukrainian enterprises are analyzed. It was revealed that the current accounts payable growth rate exceeded the current assets growth rate as a negative factor. The Odessa region enterprises were grouped according to the level of solvency, which made it possible to identify their weaknesses and strengths of activity. It is established that the negative factors that influence the reduction of the solvency level are the lack of equity, dependence on borrowed capital, shortage of own working capital, low levels of financial risk, the possibility of forming current assets at the expense of equity.The advantages and disadvantages of foreign western bankruptcy models, CIS countries and national bankruptcy models are analyzed. The quality of bankruptcy models has been determined on the basis of the expert evaluation. It has been found that the model should have such qualities as simplicity of calculations, low time costs, high accuracy (according to preliminary studies), versatility of application, ability to take into account the peculiarities of the industry, importance of coefficients included into the model, availability of sources of information, clear interpretation of the model , the optimal number of ratios, the likelihood of determining the risk zone in which the enterprise is located, the ability to predict.Individual surveys of 17 experts were performed using the Delphi method, and a high degree of consistency in the experts' assessments of the significance of the studied traits with the Kendall coefficient of concordance was proved.It has been determined that the bankruptcy risk analysis of an enterprise is advisable to be carried out by combining formalized and unformalized methods, which make it more likely to estimate the level of solvency of the enterprise based on quantitative and qualitative characteristics.The necessity of using economic and mathematical methods to obtain deeper and more complete knowledge about the mechanism of the phenomena under study is substantiated. It is proved that the consistent use of canonical and regression-correlation analysis significantly broadens and deepens the analysis.The practical significance of the results of the canonical analysis for small businesses that can use in their activities the models built to increase solvency and make effective management decisions is substantiated.It is proved, that one of the important methods of estimation of solvency is scoring models, which allow complex estimation of solvency of an enterprise with the help of a certain integral indicator.We also improved the methodology for building a scoring model, which, unlike others, first, involves the allocation of four areas of solvency risk, which correlates with risk theory and allows to take into account their impact on the activities of enterprises, secondly, for indicators that do not have regulatory values, assumes an assessment based on positive or negative changes in dynamics.It is suggested to use a scoring model in order to clearly assign an enterprise to a particulargroup with one integral value of the indicator.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Затварська О.О. 
Банківська система України та основні напрями її розвитку: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.04.01 / О.О. Затварська ; Н.-д. фін. ін-т при М-ві фінансів України. — К., 2004. — 16 с. — укp.

Досліджено сутність та функціональне призначення банківської системи у період становлення ринкових відносин. Встановлено критерії її стабільного функціонування та сталого розвитку. Визначено основні етапи формування банківської системи залежно від кількісних параметрів її функціонування, інструментів грошово-кредитної та регулятивної політики Національного банку України (НБУ), наявних економічних умов і видів банківських інститутів. Досліджено організаційно-економічний механізм грошово-кредитної політики НБУ та обгрунтовано її вплив на розвиток банківської системи держави. Розглянуто специфіку грошово-кредитного регулювання за умов перехідної економіки та запропоновано шляхи підвищення його ефективності. Розглянуто потенційні можливості зростання капіталу банківської системи України за рахунок злиття та консолідації банків, залучення коштів на умовах довгострокового субординованого боргу, приросту капіталу банківської установи шляхом додаткового випуску акцій, об'єднання прибутку минулих і поточного років та його використання для формування нових резервів. Зроблено висновок про найбільшу перспективність використання методу консолідації банківських установ з метою швидкого збільшеня капіталу в Україні. Запропоновано методику оцінки ефективності фунціонування державної банківської системи на базі використання багатовимірного статистичного групування банків за рівнем рентабельності активів і капіталу. Визначено роль держави у процесі активізації розвитку банківської системи та наведено рекомендації щодо формування державної концепції її удосконалення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)262.10 +
Шифр НБУВ: РА334121

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Лисюк С.В. 
Банки у зовнішньоекономічних відносинах України: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.04.01 / С.В. Лисюк ; Київ. нац. екон. ун-т. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Висвітлено генезис та еволюцію банківської діяльності у сфері розвитку зовнішньоекономічних відносин України. Сформульовано економічно-правові засади удосконалення валютного регулювання та контролю в Україні. Наведено рекомендації щодо вдосконалення практики проведення комерційними банками операцій з купівлі - продажу іноземної валюти. Проаналізовано форми та умови міжнародних розрахунків, різні види фінансування міжнародної торгівлі, систематизовано класифікацію акредитивів за різними критеріями. Виявлено недоліки в системі управління зовнішнім боргом України, досліджено його макроекономічні позиції. Обгрунтовано основні передумови підвищення кредитного рейтингу України, запропоновано шляхи удосконалення механізму залучення іноземних інвестицій у грошовій формі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)843 + У9(4УКР)262.10
Шифр НБУВ: РА308691 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Буй Т.Г. 
Боргові цінні папери у фінансуванні корпорацій: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.08 / Т.Г. Буй ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Проведено оцінку застосування боргових цінних паперів українськими корпораціями для залучення коштів на внутрішньому та міжнародних ринках капіталу, обгрунтовано залежність ефективного використання корпоративних боргових цінних паперів від наявності передумов, які враховують розвиненість ринку цінних паперів, корпоративних відносин і фінансової інфраструктури. Доведено необхідність застосування фінансового інжинірингу у борговому фінансуванні, визначено поняття структурованих цінних паперів, запропоновано їх класифікацію та напрями використання у фінансуванні корпорацій.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)291.6-93 + У9(4УКР)262.292
Шифр НБУВ: РА372409 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Ковалко Н. М. 
Боргові цінні папери як об'єкти публічної фінансової діяльності. / Н. М. Ковалко. — Б.м., 2020 — укp.

У роботі проведене комплексне дослідження державних і місцевих боргових цінних паперів як об'єктів публічної фінансової діяльності, обґрунтовано нові наукові положення та розроблено пропозиції щодо вдосконалення правового регулювання у цій сфері.Зосереджено увагу на питаннях державного регулювання ринку цінних паперів у фінансово-правовому аспекті. Доведено, що фінансово-правового регулювання потребують питання: випуску та обігу цінних паперів з метою акумулювання коштів до бюджетів; оподаткування доходів від цінних паперів; утворення, обслуговування, погашення публічного боргу, управління ним. Висвітлено проблеми функціонування сучасного фондового ринку як внутрішньодержавного, так і міжнародного. Отримало подальший розвиток учення про моделі регулювання ринку цінних паперів у зарубіжних країнах.Досліджено проблеми дефіцитного фінансування, обумовлені бюджетним дефіцитом, які виникають внаслідок різних причин об'єктивного і суб'єктивного характеру. Удосконалено теоретичні підходи щодо впливу публічного боргу, публічного кредиту, бюджетного дефіциту на кредитно-рейтингову оцінку України. Поглиблено теоретичні погляди на розвиток законодавства у сфері місцевих запозичень, що відбувається під впливом різних чинників.^UPresented dissertation is devoted to the comprehensive analysis of state and local securities as the objects of public financial activity. Outlined agenda enabled the author to substantiate qualitatively new scientific provisions and frame proposals defining the issues involved.A new conceptual approach to the definition of state and local securities as the objects of public financial activity, as well as the objects of financial and legal regulation was formulated.Particular attention is drawn to the issues of state regulation of the securities market in the financial and legal aspect. Particular part of dissertation is grounded on the arguments that the lack of protection of investor's rights and the inadequate level of management lead to a decrease in the quality of the main types of securities and to a decrease in securities purchasing. The stock market lacks those instruments that would increase liquidity, increase the profitability of investment activities, reduce the risks of such activities and guarantee the protection of the market participants' rights.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
10.

Філатова Г. П. 
Боргова безпека в системі забезпечення економічної безпеки держави / Г. П. Філатова. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вирішенню наукової проблеми розвитку теоретичних засад та практичних рекомендацій й удосконалення науково-методичних підходів щодо забезпечення боргової безпеки в системі економічної безпеки держави.У дисертаційній роботі узагальнено існуючі наукові напрацювання щодо визначення економічної сутності поняття «боргова безпека держави», у результаті чого її запропоновано розуміти як невід'ємну складову фінансово-економічної безпеки держави, яка характеризується оптимальним рівнем та структурою державного боргу з урахуванням вартості його обслуговування з метою забезпечення стійкості фінансової системи держави та її фінансового суверенітету, підтримки належного рівня платоспроможності та кредитного рейтингу. На відміну від існуючих підходів запропоноване визначення спирається на структурний, системний, функціональний, управлінський та ризик-орієнтований підходи, що дозволяє врахувати усі складові боргової безпеки держави, забезпечити транспарентність та ефективність управління нею. Запропоновано розглядати управління борговою безпекою держави, як сукупність відповідних заходів, що здійснюються державою в особі уповноважених органів щодо планування, організації, оцінювання, прогнозування, координації, моніторингу, розробки ефективних методів і важелів щодо збереження боргового навантаження на безпечному рівні, а також скороченню вартості обслуговування державного боргу з метою забезпечення фінансово-економічної безпеки держави. У роботі обґрунтовано, що боргова безпека є невід'ємною частиною економічної безпеки держави. З цією метою розроблено структурно-логічну схему, у якій відображено місце та визначено роль боргової безпеки в системі економічної безпеки держави та яка передбачає виокремлення відповідних підсистем, принципів, функцій, об'єктів і суб'єктів. Це дозволило окреслити вектор трансформації існуючої системи забезпечення боргової безпеки держави з метою її конвергенції з міжнародними принципами.У дисертації удосконалено науково-методичний підхід до визначення стану боргової безпеки держави на основі кількісного оцінювання релевантних показників, їх подальшої кластеризації, який, на відміну від існуючих, дозволяє ідентифікувати основні потенційні загрози і джерела нестабільності, спрогнозувати їх майбутню динаміку та розрахувати інтегральний індекс боргової безпеки.Розроблено та запропоновано до практичного використання науково-методичний підхід щодо коротко- та середньострокового прогнозування державного боргу за допомогою авторегресійної моделі ARMA. Зазначений підхід передбачає визначення рівня персистентності державного боргу шляхом проведення R/S аналізу для розрахунку експоненти Херста. Запропонований в дисертації науково-методичний підхід дозволяє визначати динаміку державного боргу України та отримати прогнозні його значення на найближчі три роки. У роботі виокремлено основні чинники, що впливають на боргову політику держави. Запропоновано науково-методичне підґрунтя оцінювання впливу показників економічного розвитку на державний борг України на основі системи регресійних рівнянь з розподіленим лагом (за методом Алмона). Запропонований науково-методичний інструментарій сприятиме вирішенню двох основних завдань: 1) відображення ключових взаємозв'язків в економіці, в яких безпосередньо чи опосередковано бере участь державний борг; 2) забезпечення можливості прогнозування державного боргу в майбутніх періодах та визначення його впливу на основні макроекономічні показники і процеси.Визначено, що вагомого значення серед інструментів забезпечення боргової безпеки держави набуває моніторинг як система заходів, що передбачає підвищення рівня фінансової, а відповідно й економічної безпеки держави. У роботі обґрунтовано методичні засади моніторингу ефективності управління борговою безпекою держави шляхом проведення узагальненого оцінювання відповідності національної практики розкриття інформації про боргову сферу в Україні міжнародним принципам забезпечення економічної безпеки держави, що дозволяє підвищити ефективність системи забезпечення боргової безпеки.^UThe dissertation is devoted to solving the scientific problem of debt security in the system of state economic security, as well as its theoretical bases development, improvement of the existing scientific and methodical approaches, and its practical provisions.The research summarizes the existing scientific studies of «state debt security» concept. As a result, it is suggested to identify it as an integral part of the state financial and economic security, characterized by optimal level and structure of public debt with considering the cost of its servicing to ensure the state`s financial system stability and its financial sovereignty, maintaining an adequate solvency level and credit rating. In contrast to other approaches, the proposed definition is based on a structural, systemic, functional, managerial and risk-oriented standpoint, which allows to consider all components of state debt security to ensure transparency and efficiency of its management.The author suggests considering «state debt security management» concept as a set of appropriate measures taken by the state and its authorized bodies to coordinate, organize, evaluate, monitor, plan, forecast, develop effective methods and levers regarding maintaining debt burden at a safe level and reduce the servicing costs of external debt in order to ensure the financial and economic security of the state. It is outlined that debt security is an integral part of state economic security. In order to prove this a structural and logical scheme has been offered, which introduces place and role of debt security in the system of state economic security and the separates its subsystems, principles, functions, objects and entities. Eventually, it allows us to outline the vector of transformation of the current state debt security system in order to converge it with international principles.The dissertation provides a list of key indicators of debt security, and their threshold values in Ukraine in comparison with the world practice. Besides, scientific and methodological approach to determining the state debt security based on quantitative assessment of relevant indicators is substantiated, which, in contrast to existing ones, allows to identify significant potential threats and causes of instability, predict their future dynamics and calculate integrated debt security index.A scientific and methodological approach to short- and medium-term forecasting of public debt includes the autoregressive model (ARMA) developed and proposed for practical use. It helps identifying the persistence level of public debt by calculating the Hearst exponent and conducting an R/S analysis. The provided in the dissertation model allows to determine the dynamics of public debt of Ukraine and get its forecast values for the next three years.The study provides a scientific and methodological bases for assessing the impact of indicators of economic development on Ukraine`s public debt based on a system of regression equations with distributed lag (Almon model). The proposed scientific and methodological approach will solve two main tasks: 1) reflection of crucial relationships in the economy, which directly or indirectly involves public debt; 2) providing the ability to forecast external debt in future periods and determine its impact on key macroeconomic indicators and processes.It is determined that monitoring as a system of measures becomes more important for ensuring the state debt security as it might increase the level of financial and, accordingly, state's economic security. The dissertation confirms the main methodological principles of monitoring the effectiveness of state debt security management by conducting a generalized assessment of compliance of national practice of disclosure on the debt sector in Ukraine with international principles of state economic security, which increases the effectiveness of the debt security system.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Терес Ю. С. 
Боргова політика у забезпеченні макроекономічної стабільності України. / Ю. С. Терес. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертацію присвячено теоретичному узагальненню наукових підходів і напрацюванню практичних рекомендацій, спрямованих на поліпшення державної боргової політики, створенню механізмів, що сприяють макроекономічної стабілізації, з урахуванням інструментів державних запозичень, актуальних для даного етапу розвитку України.У роботі обґрунтовано авторське визначення поняття державної боргової політики. Проаналізовано сучасні інституційно-правові засади формування та реалізації боргової політики України з урахуванням ієрархічної структури цілей – стратегічних, проміжних і тактичних. Встановлено взаємозв'язок між макроекономічними станом України і зростанням її боргової залежності.Вивчено досвід реалізації боргової політики зарубіжних країн, в тому числі і з питань реструктуризації державного боргу. Визначено напрямки практичної реалізації боргової стратегії відповідно до цілей соціально-економічного розвитку України.^UThe dissertation is devoted to the theoretical synthesis of scientific approaches and the formulation of practical recommendations, which consists in deepening theoretical, methodological and practical principles for improving debt policy and identifying mechanisms that promote macroeconomic stabilization taking into account the state debt policy instruments at the present stage of Ukraine's development.The paper reveals scientific approaches to the definition of the essence of public debt. The goals and macroeconomic principles of realization of the state debt policy are determined. The modern scientific and practical approaches to the implementationof debt policy in foreign countries are analyzed. The analysis of the state debt management and organizational and legal principles of debt policy in Ukraine is analyzed. An assessment of the mutual influence of the macroeconomic condition ofUkraine and the growth of debt dependence is made. The experience of realizing the debt policy in the EU countries in the context of the implementation of the provisions of the Association Agreement is researched. The problems of regulation of the state debt in Ukraine in the conditions of European integration are determined. The directions of optimization of the structure of the state debt as conditions of macroeconomic stabilization and financial security of Ukraine are outlined. The waysof realization of the debt policy in the context of realization of the priority strategy of social and economic development of Ukraine are determined.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Колот О.А. 
Борговий портфель держави: управління ризиками та оптимізація структури: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.08 / О.А. Колот ; Нац. ун-т держ. податк. служби України. — Ірпінь, 2007. — 20 с. — укp.

Наведено результати дослідження проблематики управління ризиками, пов'язаними із сферою боргових запозичень держави. Розкрито питання економічної сутності боргового портфеля держави, проаналізовано об'єктивний вплив ризиків макроекономічного, макрофінансового та ринкового характеру на його вартісні характеристики. Висвітлено особливості прояву взаємозв'язку основних видів ризику та запропоновано їх класифікацію. Доведено, що за сучасних реалій борговий ризик-менеджмент стає дедалі актуальнішим і практично необхідним інструментом ефективного управління борговим портфелем держави. Охарактеризовано вирішальну роль боргового ризик-менеджменту для проведення зваженої боргової політики, націленої на зменшення залежності від впливу зовнішніх і внутрішніх факторів, обмеження зростання обсягів боргових платежів. Визначено суттєвий вплив валютної компоненти ринкового ризику на борговий портфель уряду України та запропоновано оптимізаційну модель для мінімізації потенційно негативних наслідків. Надано загальні пропозиції щодо першочергових заходів для розбудови в Україні якісної та повноцінної системи управління ризиками в сфері боргових запозичень держави. Доведено потребу комплексної реалізації боргового менеджменту способом оптимізації структури боргового портфеля та через збалансування характеристик грошових потоків на рівні держави.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.61-99-21 +
Шифр НБУВ: РА352516

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Лисяк Л.В. 
Бюджетна політика у системі державного регулювання економіки: автореф. дис. ... д-ра екон. наук : 08.00.08 / Л.В. Лисяк ; Акад. фін. упр., Н.-д. фін. ін-т. — К., 2010. — 32 с. — укp.

Розкрито сутність бюджетної політики як складової суспільно-економічних відносин, яка становить сукупність відповідних форм взаємозалежностей і взаємовпливів економічних, політичних, інституційних компонентів бюджетного простору й інституційного середовища суспільства у процесі формування бюджету та використання бюджетних коштів для досягнення стратегічних цілей та основних завдань розвитку суспільства. Удосконалено положення щодо регуляторного механізму бюджетної політики як сукупності механізмів доходів, видатків бюджету, міжбюджетних відносин, державного боргу, спрямованих на створення умов для забезпечення економічного зростання та суспільного розвитку. Обгрунтовано методологічні засади розвитку бюджетного механізму з перерозподільного до відтворювального та в перспективі до стимулювального характеру дії на економічне зростання з урахуванням суспільно-економічних та інституційних складових економічного розвитку. Обгрунтовано підходи щодо формування бюджетної політики у взаємозв'язку з пріоритетними напрямами соціально-економічного розвитку країни. Обгрунтовано доцільність ефективної реалізації довгострокових стратегічних цілей бюджетної політики на засадах інституційної архітектоніки бюджетної політики. Обгрунтовано необхідність визначення й упорядкування витрат бюджетного процесу, досліджено їх вплив на загальнодержавні економічні трансакційні витрати.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.3
Шифр НБУВ: РА371749 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Чугунов І.Я. 
Бюджетна система як інструмент регулювання економічного розвитку: Автореф. дис... д-ра екон. наук: 08.04.01 / І.Я. Чугунов ; НАН України. Ін-т екон. прогнозування. — К., 2003. — 37 с.: рис., табл. — укp.

Розкрито економічну суть бюджетної системи як інструменту регулювання економічного розвитку, що полягає у використанні бюджетної архітектоніки, яка визначається оптимальними співвідношеннями між елементами бюджетної системи з метою впливу на динаміку економічного розвитку. Запропоновано структурно-функціональну модель системи бюджетного регулювання, як грунтується на інтеграції державного регулювання дохідної та видаткової частин бюджету, міжбюджетних відносин, дефіциту (профіциту) бюджету, державного боргу з урахуванням динаміки економічних процесів та зовнішньоекономічного середовища. На підставі економетричного аналізу виявлено тенденції запланованих і фактичних показників дохідної та видаткової частин зведеного, державного та місцевих бюджетів, уведено до наукового обігу економічний показник "рівень регулювання доходів (видатків) бюджету регіону". Визначено вплив обсягу податкової бази на суму надходжень за основними податками стосовно адміністративно-територіальних одиниць. Виявлено роль податкового навантаження у формуванні дохідної частини бюджету, економічному розвитку держави та регіонів, взаємозв'язку видаткової частини бюджету, бюджетної централізації та економічного зростання. Розроблено методологію прогнозування дохідної частини бюджету, запропоновано систему міжбюджетного регулювання на базі відповідних моделей. Уведено до наукового обігу економічний показник "коефіцієнт міжбюджетного регулювання".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)261.3 + У9(4РОС)261.3 +
Шифр НБУВ: РА325872

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Жаріков А. Ю. 
Бюджетно-податкова політика в умовах економічних перетворень: автореферат дис. ... д.філософ : 072 / А. Ю. Жаріков. — Б.м., 2023 — укp.

Бюджетно-податкова політика як складова державного регулювання економіки спрямована на створення дієвої системи управління фінансовими ресурсами. Виважений підхід щодо бюджетного планування є важливою передумовою ефективної соціально-економічної політики. Формування бюджету заслуговує відповідної уваги виходячи з необхідності підвищення результативності управління державними фінансами в умовах економічних перетворень. Важливим є визначення напрямів розвитку інституційних засад формування бюджетно-податкової політики виходячи із необхідності фінансового забезпечення національної оборони та безпеки, соціального захисту населення, особливого значення набуває ефективність бюджетно-податкових механізмів та інструментів економічного розвитку. З метою посилення впливу фінансової політики держави на суспільний розвиток потрібно вживати заходи, спрямовані на підвищення рівня бюджетної результативності, збалансованості, ефективності видатків бюджету в умовах обмеженості державних фінансових ресурсів. Бюджетно-податкова політика має сприяти розвитку інституційних секторів економіки, підвищенню рівня фінансової стійкості системи державних фінансів. Ефективність функціонування податкової системи певною мірою визначається рівнем поєднання та узгодженості фіскальної та стимулюючої складової. Вагомим завданням податкового регулювання як інструменту впливу на економічні процеси, є встановлення певного оптимального рівня оподаткування та механізму адміністрування податків, що забезпечать поєднання інтересів платників податків та держави. Важливим є планування бюджетних програм та суспільних послуг, які відповідають встановленим пріоритетам держави, та є найбільш ефективними та дієвими, спроможними забезпечувати економічну стійкість у перспективному періоді. Пріоритетними напрямами бюджетної політики країни є посилення відкритості та публічності розміщення державних замовлень, оптимізація системи органів державного управління та об’єктів соціальної інфраструктури, підвищення дієвості системи соціального захисту населення, зниження вагових показників видатків бюджету на обслуговування державного боргу. Бюджетна політика як складова суспільно-економічних відносин полягає у сукупності відповідних форм взаємозалежностей та взаємовпливів інституційних компонентів бюджетного простору та економічного середовища у процесі формування бюджету та використання бюджетних коштів для досягнення стратегічних цілей та основних завдань розвитку суспільства. Наукова новизна одержаних результатів полягає у розкритті сутності формування та реалізації бюджетно-податкової політики в умовах економічних перетворень, яка полягає у системі державного управління фінансово-економічними відносинами виходячи з пріоритетів розвитку суспільства, змін фінансово-економічного середовища, використанні сукупності адаптивних фіскальних інструментів відповідно до економічного стану, що надасть можливість підвищити обгрунтованість бюджетного планування, фінансово-бюджетну результативність в умовах недостатнього рівня податкових надходжень, необхідності динамічної збалансованості видаткової частини бюджету. Удосконалено підходи щодо формування бюджетно-податкової політики у системі соціально-економічного розвитку країни; положення щодо особливостей формування та реалізації пріоритетів бюджетно-податкової політики в умовах економічних перетворень; підходи щодо дієвого використання бюджетно-податкових механізмів як складової фінансово-економічної політики держави. Дістало подальший розвиток положення щодо інституційних засад бюджетно-податкових відносин, що сприятиме результативності суспільно-економічних перетворень; узагальнення та систематизація досвіду формування та здійснення бюджетно-податкової політики у країнах з розвинутою та трансформаційною економікою, що надасть можливість підвищити ефективність управління державними фінансами; підходи до розробки основних напрямів бюджетно-податкової політики у системі фінансово-економічних відносин, що сприятиме забезпеченню дієвого впливу публічних фінансів на економічне середовище.^UBudget and tax policy as a component of state regulation of the economy is aimed at creating an effective system of financial resources management.A balanced approach to budget planning is an important prerequisite for effective social and economic policy. The formation of the budget deserves appropriate attention based on the need to increase the effectiveness of public finance management in the conditions of economic transformations. It is important to determine the direction of development of the institutional foundations of the formation of the budget and tax policy based on the need for financial support of national defense and security, social protection of the population, the effectiveness of budget and tax mechanisms and tools of economic development is of particular importance. In order to strengthen the influence of the state's financial policy on social development, it is necessary to take measures aimed at increasing the level of budget effectiveness, balance, and efficiency of budget expenditures in conditions of limited state financial resources. The budget and tax policy should contribute to the development of institutional sectors of the economy, increase the level of financial stability of the public finance system. The effectiveness of the functioning of the tax system is to some extent determined by the level of combination and coherence of the fiscal and incentive components. An important task of tax regulation as a tool for influencing economic processes is to establish a certain optimal level of taxation and the mechanism of tax administration, which will ensure the combination of the interests of taxpayers and the state. It is important to plan budget programs and public services that meet the established priorities of the state, and are the most effective and efficient, capable of ensuring economic stability in the long-term. The priority areas of the country's budget policy are strengthening the openness and publicity of the placement of state orders,optimizing the system of state administration bodies and social infrastructure facilities, increasing the effectiveness of the social protection system of the population, reducing the weighted indicators of budget expenditures for servicing the state debt. Budgetary policy as a component of socio-economic relations consists of a set of appropriate forms of interdependencies and mutual influences of institutional components of the budget space and the economic environment in the process of budget formation and the use of budget funds to achieve strategic goals and the main tasks of the development of society. In these socio-economic conditions, it is important to determine the priority directions of the budget and tax policy,the implementation of effective financial and budget tools for the socio-economic development of the country. It is important to improve approaches to the effective use of budget and tax mechanisms as a component of the financial and economic policy of the state, the formation of financial and budget policy in the system of the institutional environment of society, the development of the main directions of budget and tax policy in the conditions of economic transformations, strengthening the influence of public finances on economic growth. The scientific novelty of the obtained results lies in the disclosure of the essence of the formation and implementation of the budget and tax policy in the conditions of economic transformations, which consists in the system of state management of financial and economic relations based on the priorities of the development of society, changes in the financial and economic environment, the use of a set of adaptive fiscal instruments in accordance with the economic state that will provide an opportunity to increase the soundness of budget planning, financial and budgetary effectiveness in conditions of insufficient tax revenues, the need for a dynamic balance of the expenditure part of the budget. Approaches to the formation of budget and tax policy in the system of social and economic development of the country have been improved; regulations regarding the specifics of the formation and implementation of budget and tax policy priorities in the conditions of economic transformations; approaches to the effective use of budgetary and tax mechanisms as a component of the state's financial and economic policy. The provisions regarding the institutional foundations of budgetary and tax relations have been further developed, which will contribute to the effectiveness of socio-economic transformations; generalization and systematization of the experience of formation and implementation of budget and tax policy in countries with developed and transformational economies, which will provide an opportunity to increase the efficiency of public finance management; approaches to the development of the main areas of budget and tax policy in the system of financial and economic relations.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Дячек С.М. 
Відображення в бухгалтерському обліку та аналіз резервів молокопереробних підприємств АПК: автореф. дис... канд. екон. наук: 08.00.09 / С.М. Дячек ; УААН. Нац. наук. центр "Ін-т аграр. економіки". — К., 2008. — 21 с. — укp.

Досліджено теоретичні, методичні та практичні питання бухгалтерського обліку й проананалізовано резерви молокопереробних підприємств АПК за сучасних умов господарювання. Вивчено процес бухгалтерського відображення та проведено аналіз резервування коштів господарюючих суб'єктів АПК, виявлено напрями його вдосконалення. Досліджено резерви як об'єкт обліку. Удосконалено їх класифікацію та виділено резерви, що створюються з метою страхування господарських ризиків та забезпечення аналітичності інформації для керівництва підприємства. Розкрито сучасний стан обліку резервів і розроблено пропозиції щодо вдосконалення методики обліку резервного капіталу та резерву сумнівних боргів. Визначено особливості розкриття інформації про резерви у фінансовій звітності й обгрунтовано напрями її вдосконалення. Запропоновано напрями комп'ютеризації обліку операцій з формування та використання резервів. Розроблено методику аналізу фінансових резервів суб'єктів господарювання й удосконалено методику аналізу фінансового стану підприємств з урахуванням резервів з метою визначення рівня резервного захисту підприємств і типу області його фінансової стійкості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У052.9(4УКР)230.675.135.3-145.711 + У053.9(4УКР)306.751.353.1-571 +
Шифр НБУВ: РА358247

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Луговий Б.В. 
Військові поселення на Правобережній Україні (1836 - 1866): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Б.В. Луговий ; НАН України, Ін-т українознав. ім. І.Крип'якевича, Ін-т народознав. — Л., 2009. — 20 с. — укp.

Розкрито передумови та процес створення військових поселень у Київській та Подільській губерніях, описано систему їх управління, проаналізовано стан і засади господарського розвитку, освіти, охорони здоров'я, релігійного життя. Досліджено основні етапи ліквідації військових поселень у даних регіонах. З'ясовано, що створені російським урядом на базі конфіскованих маєтків учасників польського повстання 1830 - 1831 рр. військові поселення відігравали особливу роль у політиці інкорпорації Правобережної України. Виявлено, що дані формування були механізмом русифікації українського населення, засобом вирішення релігійного питання з силової позиції на користь офіційного православ'я та поширення російського законодавства в краї. Встановлено, що поселяни змушені були працювати на утримання армії, численного адміністративного апарату, погашення боргів колишніх власників маєтків і поповнення коштів інвалідного фонду. Зроблено висновок про низьке економічне забезпечення та малу ефективність господарської системи військових поселень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)471-542 +
Шифр НБУВ: РА362445

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Мирославський 
Вексель як борговий цінний папір: Автореф. дис... канд. юрид. наук : 12.00.03 / Сергій Володимирович Мирославський ; НАН України, Інститут держави і права ім. В.М.Корецького. — К., 2008. — 16 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х832.122.1 + Х839(4УКР)212.21
Шифр НБУВ: РА359009

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Сгара Е.В. 
Використання інституту мирової угоди у процедурі банкрутства: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.04 / Е.В. Сгара ; НАН України. Ін-т екон.-прав. дослідж. — Донецьк, 2005. — 17 с. — укp.

Досліджено особливості застосування норм інституту мирової угоди у межах процедур санації та розпорядження майном під час провадження справи про банкрутство. Вивчено історичні передумови становлення інституту мирової угоди. Показано, що публічно-правовий характер його норм і загальна тенденція гуманізації норм права вимагають встановлення рівноправних взаємовідносин у системі кредитор - боржник. Запропоновано ввести в Закон про банкрутство норми, що дозволяють проведення сепаратних переговорів з найбільш значимими кредиторами та припускають автоматичне скасування боргів за вимогами їх третьої та наступної черги. Обгрунтовано доцільність включення у норми, що визначають структуру плану санації та графік погашення заборгованості, положень, які рекомендують проведення інноваційних заходів у процедурі санації і враховують умови надання кредиту та терміни його погашення. У разі банкрутства неспроможних підприємств з підвищеним рівнем соціальної значущості запропоновано приділяти належну увагу їх виробничим особливостям. Удосконалено визначення поняття "мирова угода".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)209.2 + Х892.19(4УКР)182 +
Шифр НБУВ: РА334846

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Курищук К. К. 
Внутрішні державні запозичення у забезпеченні стабільності фінансової системи України / К. К. Курищук. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційній роботі узагальнено теоретичні положення формування та використання внутрішнього державного боргу, проведено комплексне дослідження функціональних аспектів механізму внутрішніх державних запозичень України в контексті забезпечення ефективного макроекономічного регулювання і стабільності фінансової системи держави, розроблено практичні рекомендації для ефективного управління внутрішнім державним боргом у контексті пріоритетів боргової політики. Розроблено концепцію внутрішньої боргової політики України та визначено пріоритети, методи та інструменти її реалізації. Для здійснення моніторингу ризик-факторів зміни обсягів внутрішнього державного боргу запропоновано модель визначення граничних значень внутрішнього державного боргу України, яка дозволяє встановити межі обсягів внутрішнього державного боргу для динамічної макроекономічної ситуації, що формується під впливом темпів зміни обсягів податкових надходжень до державного бюджету, обсягів доходів і видатків державного бюджету, обсягів грошової маси, обсягів продуктивних видатків в структурі видатків державного бюджету, обсягів ВВП і сукупних витрат. Визначено способи оптимізації структури внутрішніх державних запозичень України для забезпечення стабільності фінансової системи держави та ефективність макроекономічного регулювання.^UThe thesis generalizes the theoretical provisions of the formation and use of domestic public debt, conducted a comprehensive study of the functional aspects of the mechanism of domestic government borrowing in the context of ensuring effective macroeconomic regulation and stability of the financial system of the state, developed practical recommendations for effective management of domestic public debt in the context of debt. The definition of the category «domestic public debt» in the context of macroeconomic regulation.The concept of Ukraine's domestic debt policy has been developed, the priorities of which are: meeting the state's borrowing needs by financing thestate budget at the lowest possible cost of servicing the domestic government debt, taking into account the risk factors of changes in the domestic government debt; ensuring the efficient functioning of the domestic government borrowing market; enhancing the competitiveness and investment attractiveness of the national economy. To effectively implement the proposed concept of domestic debt policyof Ukraine, a classification of methods of managing the domestic public debt of Ukraine and a macroeconomic model of managing the national public debt havebeen developed.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського