Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (1)Наукова електронна бібліотека (15)Реферативна база даних (451)Книжкові видання та компакт-диски (123)
Пошуковий запит: (<.>K=ПІДВОДНЕ$<.>+<.>K=ПЛАВАНН$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 55
Представлено документи з 1 до 20
...

      
Категорія: Транспорт   
1.

Єгоров Г.В. 
Методологія забезпечення надійності та безпеки корпусів суден обмежених районів плавання: Автореф. дис... д-ра техн. наук: 05.08.03 / Г.В. Єгоров ; Нац. ун-т кораблебудування ім. адмірала Макарова. — Миколаїв, 2005. — 42 с.: рис., табл. — укp.

Розвинуто теоретичні положення формалізованої оцінки ризику, яка дає змогу за умов невизначеності інформації про пошкодження корпусів суден ідентифікувати та ранжирувати основну небезпеку. Запропоновано єдину класифікацію морських та річкових суден обмежених районів плавання (СОРП) на підставі принципу еквівалентного ризику. Удосконалено метод контролю зусиль на тихій воді з урахувнням особливостей розподілу навантаження СОРП. Розроблено наукове підгрунтя методу техніко-економічного аналізу ризику, що дає змогу об'єктивно нормувати стандарт міцності корпусів суден. Наведено метод розрахунку загальної міцності корпусів суден внутрішнього плавання (СВП) для європейських внутрішніх водних шляхів (ВВШ), що базується на застосуванні критерію граничної пластичної міцності (КПМ), з урахуванням зношування до кінця строку служби та навантажень, які виникають під час здійснення вантажних та ремонтних операцій та у разі затоплення відсіків. На підставі аналізу існуючих суден визначено основні характеристики тестових СВП для європейських внутрішніх водних шляхів. Базуючись на теорії ризику вдосконалено вимоги до мінімального межового моменту опору корпусу СВП. Уперше введено та обгрунтовано величини "гарантованого" стандарту міцності СВП, забезпечення якого дає змогу врахувати всі основні впливи на корпус. Розвинуто методи вибору головних елементів вантажних СОРП, проектування конструкцій корпусу з врахуванням вимог експлуатаційної надійності та мінімізації маси. Розроблено принципи визначення нормативних швидкостей зношування U, що дозволяють виконати їх достовірну оцінку для певних завдань, а саме: проектування та розрахунку міцності конструкцій суден. Показано, що найбільш поширеним законом розподілу швидкостей зношування є логнормальний закон. На підставі числового моделювання виконано аналіз ризику аварій під час зміни баласту у морі. Уточнено метод прямих перевірних розрахунків залишкової місцевої міцності конструкцій СОРП, що дає змогу визначити розрахункові навантаження та стани, що допускаються, а також прийняти обгрунтовані технічні рішення стосовно зношених конструкцій у разі проведення чергових оглядів та під час виконання проектів з оновлення корпусів, що у межах існуючої нормативної бази є неможливим. Уперше розроблено наукове підгрунтя процедури Condition Assessment Program, яка є незалежною від класифікації рейтинговою оцінкою фактичного технічного стану конкретного судна. Запропоновано вирішення питання щодо ранжирування конструкцій корпусу з визначенням умовного ступеня важливості кожного елемента. Розвинуто теоретичні положення оновлення та конверсії як засобів збільшення строку служби суден, що існують. Визначено експлуатаційні фактори, які неявно враховуються у завданні мінімальних товщин <$ES sub {roman min }>. Одержано для конструкцій СВП відповідні аналітичні залежності. Сформульовано концепцію ефективного та надійного СОРП нового покоління.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О42-044-021.1 +
Шифр НБУВ: РА334475

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
2.

Інфімовський С.Ю. 
Удосконалення методики оцінки точності навігаційного забезпечення у зонах підвищенної обережності плавання: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.16 / С.Ю. Інфімовський ; Одес. нац. мор. акад. — О., 2005. — 20 с. — укp.

Проаналізовано статистичні дані навігаційної аварійності у морських водах України та встановлено залежність між причинно-наслідковими зв'язками та похідними факторів впливу на навігаційну аварійність. Запропоновано для широкого впровадження розроблені алгоритм та методику оцінки точності визначення місця судна у робочій зоні систем навігаційного супроводження суден (СНСС). Узагальнено та структуровано якісні показники функціонування СНСС у зонах підвищеної обережності плавання, способи їх розрахунку для навігаційного супроводження за морськими шляхами у цих зонах. На базі формалізованої оцінки безпеки (FSA) розроблено алгоритми оцінки навігаційної безпеки мореплавства, дослідження якої здійснено для зони української частини Керченської протоки Азовського моря.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О42-082.022.5 +
Шифр НБУВ: РА337536

Рубрики:

      
3.

Алейніков В. М. 
Підвищення ефективності експлуатації водного транспорту шляхом використання деталізованого масиву глибин в річкових електронно-картографічних системах / В. М. Алейніков. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена автоматизації річковий електронно- картографічної системи щодо відображення фактичних глибин на системній електронній карті шляхом розробки нових методів, що дозволяють автоматизувати вибір безпечного шляху з дотриманням вимог з безпеки руху судна, що маневрує.Найбільш важливою проблемою сучасної ефективної експлуатації водного транспорту є питання безпеки судноплавства. На підставі отриманих даних щодо динаміки аварійності на водному транспорті за останні роки можна стверджувати, що аварійність залишається на тому ж рівні, а найбільший її відсоток припадає на аварії в умовах обмеженого маневрового простору (річки, портові зони, прибережне плавання). В якості головної відмінної особливості ВВШ від морських водних шляхів необхідно виділити нестабільність глибин, русел річок і характеристик водних потоків. Це, безумовно, вимагає реалізації обчислювального інтелекту для автоматизації нанесення фактичних глибин на електронні карти для підвищення ефективності експлуатації ВТЗ.^UThe dissertation is devoted to the automation of the river electronic cartographic system for displaying the actual depths on the system electronic chart by developing new methods that allow to automate the choice of a safe path with observance of the safety requirements of the manoeuvring vessel.The most important problem of modern efficient operation of waterborne transport is the safety of navigation. According to obtained data on the dynamics of waterborne transport accident rate in recent years, it can be argued that the accident rate remains at the same level, and the largest percentage falls on accidents in limited manoeuvring space (rivers, port areas, coastal navigation). As the main distinctive features of inland water ways (IWW) as compared with sea waterways it should be necessary to highlight the instability of the depths of river channels and water flow characteristics. This, of course, requires the implementation of computational intelligence for automation of applying actual depths on electronic maps, in order to improve the efficiency of waterborne craft (WBC) operation.According to literature data, it shall be noted that the publications associated with the problems of automated updating of displayed array of depths in the SENC when using Inland ECDIS are very limited, and some aspects are explored not completely,superficially and casually. According to literature data analysis, it was found that the central direction of the solution of this problem was the improvement and development of efficient methods of operation of waterborne transport with the help of additional methods of implementation of computational intelligence when using a detailed array of depths in Inland ECDIS, as well as the choice of a safe way in compliance with the requirements of safety of manoeuvring vessel's movement, and environmental protection.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
4.

Алексішин А.В. 
Розробка методу формування зони безпечного руху судна: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.13 / А.В. Алексішин ; Одес. нац. мор. акад. — О., 2008. — 22 с. — укp.

Досліджено актуальну проблему забезпечення безпеки судноводіння за стислих умов плавання. Розроблено метод формування зони безпечного руху судна. Обгрунтовано основні чинники, які визначають форму та розміри зони безпечного руху судна, а саме: точність контролю місця судна та навколишніх цілей, його габарити й інерційно-гальмівні характеристики. Одержано відображення зони безпечного руху судна з простору відносного руху в простір істинного руху. Розглянуто суднові безпечні області, що мають форми круга, еліпса та прямокутника, для яких одержано аналітичні вирази перетворення в простір істинного руху. Розроблено процедуру врахування поворотності судна у разі формування його безпечної зони, що враховує математичну модель обертального руху судна, представлену диференціальними рівняннями зміни курсу залежно від кута перекладання керма (від першого до третього порядку). Запропоновано процедуру забезпечення безпечного плавання в обмежених водах з використанням зони безпечного руху судна. Процедура дозволяє розрахувати межові пеленги, а також курси судна, які забезпечують безаварійне ухилення судна за різних форм і розмірів безпечної суднової зони. Проведено імітаційне моделювання, завдяки якому підтверджено коректність і вірогідність результатів теоретичних досліджень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О42-082.022.5 +
Шифр НБУВ: РА356797

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
5.

Алексішин В.Г. 
Розробка методу синтезу локальних систем навігаційного обладнання стислого району: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.16 / В.Г. Алексішин ; Одес. нац. мор. акад. — О., 2004. — 24 с. — укp.

Створено алгоритм формування оптимальної системи навігаційного обладнання для стислих районів плавання суден. Запропоновано новий спосіб оптимального синтезу системи навігаційного обладання обмежених районів, який дозволяє поетапно формувати її фрагменти з урахуванням формалізованих характеристик стислого району, а також зсуву осьової лінії та рівня інформаційного навігаційного потенціалу даної території. Розроблено метод обчислення кількісної оцінки ефективності системи навігаційного обладнання стислого району та частотний спосіб його формалізації. Створено процедуру визначення характеристик точності бічного відхилення судна залежно від структури системи навігаційного обладнання стислого району та показників точності її компонентів. Запропоновано новий спосіб послідовного синтезу оптимальної за вартістю системи навігаційного обладнання стислого району.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О42-082.022.5 + О471-5 +
Шифр НБУВ: РА333655

Рубрики:

      
6.

Безкопильний О. О. 
Диференційований підхід при початковому навчанні плаванню дітей з різними властивостями основних нервових процесів: автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.02 / О. О. Безкопильний ; Харківська державна академія фізичної культури і спорту. — Х., 2009. — 22 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч517.175.14
Шифр НБУВ: РА369375 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Бондаренко І.Г. 
Засоби професійно-прикладної фізичної підготовки у фізичному вихованні студентів-екологів: автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / І.Г. Бондаренко ; Дніпропетр. держ. ін-т фіз. культури і спорту. — Д., 2009. — 20 с. — укp.

Вирішено проблему підвищення рівня фізичної підготовки, формування прикладних рухових умінь і навичок студентів, які навчаються з освітнім напрямом "Екологія", на базі та шляхом реалізації міжпредметних зв'язків. Теоретично обгрунтовано й експериментально підтверджено використання ефективних засобів професійно-прикладної фізичної підготовки (ППФП) у фізичному вихованні студентів, які здобувають вищу екологічну освіту. З урахуванням вимог галузевих стандартів, міжпредметних зв'язків, відомостей узагальнення досвіду фахівців у галузі "Екологія", інтересів студентів-екологів, теоретично обгрунтовано комплекс засобів професійно-прикладної фізичної підготовки екологів у ВНЗ. Визначено головні компоненти фізичного стану студентів, взаємозв'язки між ними й індексами фізичної підготовки студентів, які здобувають вищу екологічну освіту. Експериментально підтверджено ефективність застосування плавання, веслування, туризму в системі ППФП студентів-екологів. На підставі проведеного факторного аналізу визначено оптимальне співвідношення засобів фізичної підготовки студентів, якісно охарактеризовано результати педагогічних досліджень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.7 +
Шифр НБУВ: РА364789

Рубрики:

      
8.

Боняр С.М. 
Формування зборів за проходження суднами шлюзів р.Дніпро: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.04 / С.М. Боняр ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2001. — 17 с. — укp.

Висвітлено питання формування та встановлення зборів з суден за проходження шлюзів Дніпровського каскаду. Обгрунтовано методичні положення щодо формування зборів з суден за шлюзування, основані на компенсації частини експлуатаційних витрат шлюзів з урахуванням модуля та національної належності судна, виду та режиму плавання, пріоритетності гідротехнічних споруд. Розраховано ставки зборів з суден за шлюзування по р.Дніпро. Розрахунки впливу введення зборів з суден за шлюзування на собівартість перевезень, фрахтові ставки показали, що введення зборів практично не впливає на конкурентоспроможність водного транспорту. Доведено, що введення зборів за шлюзування дозволить вже у найближчій перспективі поліпшити технічний стан шлюзового господарства відповідно до міжнародних вимог, підвищити безпеку плавання, поліпшити техногенну ситуацію у басейні р.Дніпро.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)374.5
Шифр НБУВ: РА314369 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Войченко Т.О. 
Оцінка ринкової вартості суден водного транспорту: Автореф. дис... канд. екон. наук: 08.07.04 / Т.О. Войченко ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2005. — 23 с. — укp.

Розроблено модель оцінки ринкової вартості суден водного транспорту з урахуванням накопиченого зносу, яка дозволяє визначити й обгрунтувати реальну ціну різних типів суден у будь-який період часу їх експлуатації. Виявлено основні фактори, які обумовлюють функціональний і зовнішній види зносу суден, запропоновано наукові підходи до їх кількісної оцінки. Визначено методичні засади економічної оцінки накопиченого зносу суден на базі структурно--модифікованого методу його укрупненої розбивки. Розвинуто методичні положення з економічної оцінки фізичного зносу суден, на базі на яких є можливим зниження погрішностей під час здійснення розрахунків завдяки поділу зносу окремих елементів на "усувний" і "неусувний" для всього судна й одержати більш точний кінцевий результат. Наведено мультиплікативний метод розрахунку накопиченого зносу суден і доведено його перевагу у порівнянні з сучасним адитивним. Запропоновано способи обліку накопиченого зносу суховантажних суден, призначених для плавання на ріках та морях шляхом амортизаційних відрахувань. Створено концепцію застосування методів оцінки накопиченого зносу для встановлення фактичного технічного потенціалу судноплавних компаній з метою подальшого розвитку їх інвестиційної діяльності. Наведено методичні рекомендації щодо оцінки окремих складових зносу, а також методичне забезпечення його сумарної накопиченої величини для практичного використання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)374.02-862 +
Шифр НБУВ: РА338787

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Ворохобін І. І. 
Розвиток теорії і методів оцінки та підвищення надійності судноводіння / І. І. Ворохобін. — Б.м., 2021 — укp.

Розглянута апріорна оцінка вірогідності безпечної проводки судна стислим маршрутом з використанням двовимірної щільності позиційної похибки. Запропоновано альтернативний метод визначення вірогідності безпечного плавання в стислих умовах за допомогою одновимірної щільності розподілу похибки бічного відхилення судна. Проведено порівняння двовимірної і одновимірної моделей оцінки вірогідності проводки судна заданим маршрутом за допомогою імітаційного моделювання. Визначено залежність безпеки судноводіння від векторіальної похибки управління судном. Одержана залежність величини систематичної похибки управління від вибору динамічної моделі поворотності судна. Розглянуто питання оцінки точності визначення місця судна при надмірних лініях положення. Для різних законів розподілу похибок ліній положення при їх надмірній кількості одержані аналітичні вирази розрахунку ефективності обсервованих координат судна у разі їх обчислення методом найменших квадратів. Одержані аналітичні вирази для розрахунку ефективних координат судна методом максимальної правдоподібності. Проведено розробку універсального методу розрахунку ефективних координат судна при надмірних вимірюваннях. Здійснено аналіз результатів натурних спостережень і імітаційного моделювання ефективності змішаних законів розподілу. Ключові слова: безпека судноводіння, підвищення надійності судноводіння, вірогідність безпечного плавання судна, траєкторна похибка повороту судна, ефективність обсервованих координат судна, метод максимальної правдоподібності, ортогональний розклад щільності розподілу, результати натурних спостережень.^UThe results of the analysis from the study about the impact of the accuracy of ship's navigation through a confined route on the safety of navigation were presented. There were considered a priori evaluations of possibility of safe ship's navigation by confined route with the use of two-dimensional positional error density. The alternative method of determination of possibility of safe navigation is offered in the confined conditions through one-dimensional error distribution density of lateral deviation. The dependence of one-dimensional error distribution density of ship's lateral deviation on the two-dimensional positional error density was revealed. There was offered a determination procedure of basic parameters for probability evaluation of safe ship's navigation in the given congested area.There was received a dependence of probability evaluation of safe ship's navigation of the confined route from the distribution law of lateral deviation error. Comparison of two-dimensional and one-dimensional models of probability evaluation of safe ship's navigation through the given route was conducted by simulation modeling. There was proposed a forming method of the given route by an electronic chart.The dependence of safety navigation on the vector error of ship's handling was identified. There was represented a formation model of vector error navigation, which is the sum of systematic and casual components. The dependence of value of systematic error of ship's handling on the choice of dynamic model of ship turning-ability was obtained. The determination procedure of error value of ship's handling was received, taking into account the dynamic model of ship's rotation motion.There was developed a safety navigation evaluation procedure of ship's turn and offered the choice of optimal route of passage by the reflection of navigation situation with information about safety of navigation. In this paper it can be found results of value evaluation of trajectory error of ship's turn as a result of in situ observations.The question about the evaluation of exact ship's position at the surplus lines of position was considered. There was determined an analytical equation for the density of vector error for determination of the ship's position. It was also shown that the density of vector error depends on the number of lines of position, distribution of their error and angles between directions of their gradients. For different distribution law of position lines errors at their surplus number there were received analytical equations of efficiency calculation of ship's coordinates, which were examined in the case of their calculation with the use of smaller squares method. There were obtained analytical equations for the calculation of effective ship's coordinates with the use of maximum likelihood method, which provides their minimum covariance matrix. Development of universal calculation method of effective ship's coordinates at the excessive measuring was held. For such purpose the orthogonal decomposition of error density of measurements disposal in the row of GramCharlier type А was applied. There was also shown the possibility of orthogonal decomposition of irregular density.The analysis of error density of navigation parameters was performed with its orthogonal decomposition for mixed laws of the first and second types, and also for the generalized law of Poisson. There was developed the method of the use of orthogonal decomposition of error density of lines of position for ship's coordinate's determination. Effectiveness evaluation of ship's studied coordinates was offered by the method which was received. Keywords: safety of navigation, increase of navigation reliability, likelihood of safety navigation, trajectory error of ship's turn, efficiency of ship's coordinates, method of maximum likelihood, orthogonal decomposition of density disposal, results of in situ observations.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
11.

Глазков Е.О. 
Роль інтенсивних фізичних навантажень у виникненні метаболічних та імунних порушень організму та їх корекція кверцетином: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.03.04 / Е.О. Глазков ; Луган. держ. мед. ун-т. — Луганськ, 2009. — 15 с. — укp.

Вивчено роль інтенсивних фізичних навантажень у виникненні метаболічних та імунних порушень організму спортсменів, які займаються плаванням. Розроблено спосіб реабілітації на підставі вивчення імунних і метаболічних показників у динаміці тренувального процесу. Доведено позитивний вплив застосування комплексу реабілітаційних заходів з використанням біофлавоноїду кверцетину на імунний і метаболічний статус організму спортсменів. Установлено, що ступінь імунних і метаболічних змін залежить від рівня інтесивності фізичного навантаження протягом тренувального макроциклу. Виявлено, що фізичні навантаження за рівнем пікових значень спричиняють пригнічення фагоцитарноії активності нейтрофілів, зниження вмісту T- і B-лімфоцитів, розвиток відносного гіперсупресорного варіанта вторинного імунодефіциту, пригнічення синтезу імуноглобулінів. Доведено, що стосовно показників метаболічного гомеостазу інтенсивні фізичні навантаження зумовлюють активацію процесів перекисного окиснення ліпідів, активізують ферментативну систему антиоксидантного захисту організму спортсменів. Визначено ефективність застосування кверцетину у комплексі реабілітаційних заходів спортсменів. Установлено, що використання біофлавоноїду кверцетину як препарату з вираженим імуномодулювальни й антиоксидатним ефектом сприяє зменшенню імунодефіцитного стану, активності процесів ліпопероксидації, покращанню активності ферментативної системи антиоксилювального захисту організму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч510.16 +
Шифр НБУВ: РА366054

Рубрики:

      
12.

Глухов І. Г. 
Теоретико-методичні основи програмування занять з плавання студентів закладів вищої освіти у процесі фізичного виховання: автореферат дис. ... д. фіз. вих. : 24.00.02 / І. Г. Глухов. — Б.м., 2023 — укp.

Нагальною науковою та прикладною проблемою сучасного фізичного виховання студентів є обґрунтування програмування занять з плавання, що забезпечить теоретичні та методичні основи раціональної сукупності та об’єму засобів плавання, методів і форм, послідовності їхнього використання на різних етапах освітнього процесу для забезпечення підґрунтя занять плаванням серед студентів. Мета дослідження: науково обґрунтувати та розробити теоретико-методичні основи програмування занять з плавання студентів у процесі фізичного виховання в закладах вищої освіти для досягнення оптимального рівня вмінь з плавання.У першому розділі «Сучасні підходи до програмування занять з фізичного виховання студентів» проведено узагальнення теоретичних і методичних підходів до вдосконалення фізичного виховання студентів, розкрито сутність варіативності змісту занять та перспективи застосування програмування занять з фізичного виховання студентів. У другому розділі «Методи та організація дослідження» увагу зосереджено на розкритті методологічної основи дослідження, конкретизації змісту застосованих методів та організації дослідження. Серед методів дослідження використано групи загальнотеоретичних та емпіричних методів і методів математичної статистики. Дослідження проведене в період із 2015 по 2022 рр. із виокремленням чотирьох етапів. У третьому розділі «Сучасні аспекти організаційно-методичного забезпечення занять з плавання студентів» розглянуто основу для подальшого обґрунтування організаційних та методичних компонент концепції програмування занять з плавання студентів у процесі фізичного виховання. До опитування було залучено 1513 студентів різних курсів та факультетів Херсонського державного університету. Результати засвідчили наявність груп студентів із суттєво різним рівнем плавальної підготовленості. У четвертому розділі «Обґрунтування концепції програмування занять з плавання студентів у процесі фізичного виховання» увагу приділено визначенню теоретичних основ й застосуванню системного підходу до програмування занять з плавання студентів у процесі фізичного виховання. У подальшому, з метою розкриття окремих компонент концепції програмування занять з плавання проведено обґрунтування постановки цілей, алгоритму програмування занять з плавання студентів з різним рівнем плавальної підготовленості та обґрунтування індивідуально-орієнтованого змісту контролю в концепції програмування занять з плавання у процесі фізичного виховання.У п’ятому розділі «Експериментальна перевірка ефективності програм занять з плавання студентів на різних рівнях плавальної підготовленості» визначено ефективність застосованого наукового підходу до програмування занять з плавання студентів, основні зміни за даними фізичного розвитку, функціональних показників, фізичної і плавальної підготовленості студентів за підсумками застосування програмування занять з плавання.У шостому розділі «Аналіз та узагальнення результатів дослідження» проведене зіставлення отриманих наукових результатів із даними наукової та методичної літератури. На підставі критичного аналізу інформації отримані наукові результати, що виносяться на захист:•?уперше обґрунтовано концепцію програмування занять з плавання студентів, яка залежно від цілей та завдань фізичного виховання визначає раціональну сукупність та об’єм засобів, методів і форм, послідовність їхнього використання на різних етапах освітнього процесу студентів; •?уперше обґрунтовано алгоритм програмування змісту занять, який покладено в основу розробки програм занять з плавання для студентів із різним рівнем плавальної підготовленості у процесі фізичного виховання впродовж усього періоду навчання в закладі вищої освіти;•?уперше визначено структуру і зміст контролю плавальної підготовленості студентів, який диференційовано на основі загальних та індивідуалізованих цілей занять плаванням; •?уперше визначено сучасні організаційні та методичні особливості занять з плавання студентів та шляхи їхнього удосконалення при реалізації стандартизованої (інваріантної) та варіативної складових процесу фізичного виховання в сучасних умовах вищої освіти;•?уперше обґрунтовано систему постановки цілей, особливістю якої є врахування варіанта програмованої індивідуальної траєкторії постановки та досягнення цілей студентами та її зіставлення з траєкторією постановки цілей на різних рівнях занять з плавання у процесі фізичного виховання.^UAn urgent scientific and applied problem of modern physical education of students is the justification of swimming lessons programming, which will provide the theoretical and methodical foundations of a rational combination and volume of swimming equipment, methods and forms, the sequence of their use at various stages of the educational process to provide a firm foundation for swimming lessons among students. The purpose of the research: to justify scientifically and develop the theoretical and methodological basis of programming students' swimming lessons in the process of physical education in higher education institutions to achieve an optimal level of swimming skills.In the first chapter «Modern trends in physical education and problems of implementing the content of students’ swimming lessons» generalization of theoretical and methodical approaches to improvement physical education of students was carried out, the essence of the variability of the content of lessons and prospects for the application of programming in students’ physical education were revealed. In the second chapter «Methods and organization of the research» attention is focused on the revealing of the methodological basis of the research, the specification of the content of the applied methods and the organization of the research. Among the research methods, groups of general theoretical, empirical methods and methods of mathematical statistics. The study was conducted in the period from 2015 to 2022 and comprised four stages.In the third chapter «Modern aspects of organizational and methodical provision of students' swimming lessons» the basics for further justification of the organizational and methodical components of the concept of swimming lessons programming in physical education process are considered. 1513 students of different courses and departments of Kherson State University were involved in the survey. The results proved the existence of groups of students with a significantly different level of swimming fitness.In the fourth chapter «Justification of the concept of students’ swimming lessons programming in physical education process» attention is paid to definition of theoretical foundations and the possibility of applying a systematic approach to students’ swimming lessons programming in physical education process. In the future, with the aim of revealing the separate components of the concept of swimming lessons programming, the justification of goal setting, algorithm for programming swimming lessons for students with different levels of swimming fitness, and the justification of the individually-oriented content of control in concepts of swimming lessons programming in physical education process were held. In the fifth chapter «Experimental verification of efficiency swimming lessons program for students at different swimming fitness levels» the effectiveness of the applied scientific approach to students’ swimming lessons programming was determined, physical and swimming fitness of students’ based on the results of the use of programming swimming lessons were determined.In the sixth chapter «Analysis and generalization of the research results» a comparison of the obtained scientific results with the data of scientific and methodical literature is carried out. Based on a critical analysis of information, the following scientific results were obtained and submitted for defense:-for the first time, the concept of students’ swimming lessons programming in physical education process was substantiated, which contributed to the achievement of the basic tasks of maintaining a healthy lifestyle, improving indicators of physical development, increasing the physical fitness of students and improving swimming fitness;-for the first time, the algorithm for programming the content of lessons, which is the basis for developing swimming lesson programs for students with different levels of swimming fitness in the process of physical education throughout the entire period of obtaining an education in a higher education institution;-for the first time, the structure and content of the control of swimming fitness of students was determined, which was differentiated on the basis of general and individualized goals of swimming lessons;-for the first time, the priorities of the modern organizational and methodological features of programming students’ swimming lessons and ways of their improvement during the implementation of standardized (invariant) and variable components of the process of physical education in modern conditions of higher education were revealed;-for the first time, the goal-setting system was substantiated, the distinguishing feature of which is the consideration of the option of students’ goal-setting and achievement individual trajectory and its comparison with the trajectory of goal-setting at different levels of swimming lessons in physical education process.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
13.

Голіков В. В. 
Підвищення ефективності та оптимізація руху суден при маневруванні / В. В. Голіков. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертаційному досліджені вирішується науково – технічна проблема просторово-часової орієнтації та супроводу судна (суден) для оптимізації прохідної спроможності ТЗ підвищенням ефективності організації безпечного руху при здійсненні маневрових операцій на усіх етапах рейсу «від причалу до причалу», застосовуючи фізичні, логістичні, евристичні методи, системний підхід та способи управління ситуаційного характеру при технічному забезпечені судна (суден) сучасними засобами навігації та активного управління для протидії електромагнетизму, гравітаційним, інерційним природним навантаженням та збуренням шляхом маневрування курсом та швидкістю на усталених та перехідних режимах роботи відповідно міжнародним, державним та галузевим стандартам, правилам і обов'язковим постановам порту або гідроспоруди з безпеки судноводіння.Мета дослідження полягала у: послабленні руйнівного впливу на судна й гідроспоруди стихійного лиха та екстремальних погодних явищ; ефективній та безпечній експлуатації модернових суден адаптованих до шляхових обмежень; безпеці сповільненого та прискореного руху судна на акваторії порту; створенні умов безперервного судноплавства на ділянках розгалуженого підхідного каналу до морських та річкових портів. Головними завданнями дослідження стали: підвищення ефективності управління складом суден, що штовхається по річках та лиманах України; створення технологій безпечного судноплавства на акваторіях морського торгівельного порту (МТП) при удосконаленні системи управління вантажопотоками згідно стратегії розвитку МТП України на прикладі МТП «Південний»; підвищення організації та управління рухом суден на стадії реконструкції багатоколінного каналу до морських та річкових портів.Наукова цінність дослідження визначена якістю вирішених головних наукових завдань. Здобувачем особисто та під його керівництвом отримані наукові результати, де в рамках вирішення науково-технічних проблем, здійснений аналіз існуючих і перспективних прогнозів розвитку міжконтинентальних, континентальних, прибережних та внутрішніх водних шляхів і вперше визначені невирішені до теперішнього часу актуальні завдання розвитку теорії і практики забезпечення ефективного та безпечного управління рухом сучасних транспортних засобів.Вперше встановлені: умови організації безперервного безпечного судноплавства на багатоколінних підхідних каналах до морських та річкових портів за принципом упередження, які містять необхідні умови навігаційної безпеки руху суден – 99,8 % статичну та динамічну вірогідність безпеки по відповідності профілей колін та поворотів підхідного каналу габаритним розмірам розрахункового судна, які виходять із потреб вантажообігу портів;достатні умови гарантії безпеки управління рухом судна на багатоколінному підхідному каналі за мінімум відхилення просторово-часових координат суден від серединних вісей колін та поворотів підхідного каналу; незалежно від форм власності гідроспоруд та суден, їх розмірів та районів плавання рішення про припинення маневрових операцій приймається методом диспетчеризації капітаном порту – по ТЗ, а на берегових об'єктах – диспетчером після багатократного попереджувального оповіщення (попередженнями) операторами ЦУРС про небезпеку для своєчасного реагування капітанів та екіпажом суден на стихійне лихо, що наближається (представників влади, та користувачів мереж).Методологічною особливістю дослідження є самостійність системного підходу до кожної з задачі з подальшим заключним об'єднанням результатів за просторово-часовими ознаками. У зв'язку з цим різноманіття природних явищ, транспортних мереж та їх об'єктів, процесів, споживачів інформації та транспортних засобів поєднані у теоретичні, чисельні та експериментальні методи досліджень. Теоретичні методи притаманні вирішенню нових проблем, які раніше не досліджувались, або досліджувались у далекому минулому, або, коли методи попередніх досліджень виявлялися застарілими, нераціональними і вимагають удосконалення розрахункових моделей, способів і алгоритмів, що їх реалізують. Імітаційні методи будуть використовуватися для аналізу формалізованих математичних моделей руху та маневрування суден особливо на тренажерній комп'ютерній техніці. Експериментальні методи використовуються для верифікації отриманих автором за допомогою імітаційних моделей результатів.Практична цінність та результативність роботи полягає у тому, що отримані в дисертації результати використані тільки приватними замовниками вже на протязі майже 10-ти років, а й іншими юридичними особами.Ключові слова: ефективність, навігація, судна, рух, якість, система управління, безпека, математичне моделювання, оптимальність.^UThe thesis research solves the scientific and technical problem of spatial and temporal orientation and support of the vessel to optimize the throughput of the vessel by increasing the efficiency of safe movement in the implementation of shunting operations at all stages of the flight "from berth to berth", using physical, logistical, heuristic methods , system approach and methods of situational control at technical provision of vessels with modern means of navigation and active control to counteract electromagnetism, gravitational, inertial natural loading and perturbation by maneuvering course and speed at steady and transient modes of operation according to international, state and industry standards, rules and mandatory regulations of the port or hydraulic structures on navigation safety.The purpose of the study was to: reduce the destructive impact on ships and hydraulic structures of natural disasters and extreme weather events; efficient and safe operation of modern vessels adapted to route restrictions; safety of slowed down and accelerated movement of the vessel in the port waters; creating conditions for continuous navigation in the areas of the branched approach channel to sea and river ports.The main objectives of the study was: increase of efficiency of management of the structure of vessels pushing on the rivers and estuaries of Ukraine; creation of technologies of safe navigation on the waters of the sea trade port (STP) while improving the cargo management system according to the STP development strategy of Ukraine; improving the organization and management of vessel traffic at the stage of reconstruction of the multi-knee canal to sea and river ports.The scientific value of the study is determined by the quality of the main scientific tasks. The applicant personally and under his leadership obtained scientific results, where in solving scientific and technical problems, an analysis of existing and future forecasts of intercontinental, continental, coastal and inland waterways and for the first time identified unresolved current issues of theory and practice of effective and safe traffic control of modern vehicles.The methodological feature of the study is the independence of a systematic approach to each of the problems with the subsequent final combination of results on area-temporal characteristics. In this regard, the diversity of natural phenomena, transport networks and their objects, processes, consumers of information and vesselsare combined into theoretical, numerical and experimental research methods.Theoretical methods are inherent in solving new problems that have not been studied before, or have been studied in the distant past, or when the methods of previous research were outdated, irrational and require improvement of computational models, methods and algorithms that implement them. Simulation methods will be used to analyze formalized mathematical models of movement and maneuvering of ships,especially on training computer equipment. Experimental methods are used to verify the results obtained by the author using simulation models.The practical value and effectiveness of the work lies in the fact that the results obtained in the dissertation have been used not only by customers for almost 10 years, but also by other legal entities.Key words: efficiency, navigation, vessels, movement, quality, control system, safety, mathematical modeling, optimality.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
14.

Горшова І.В. 
Вплив фізичних навантажень різного спрямування на адаптацію підлітків до несприятливої метеоситуації: автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.02 / І.В. Горшова ; Львів. держ. ун-т фіз. культури. — Л., 2010. — 19 с. — укp.

Вивчено та вирішено проблему підвищення адаптивних можливостей (АМ) підлітків 11 - 16-ти років до несприятливої метеоситуації (НМС) засобами фізичної культури з використанням різних форм занять у системі фізичного виховання учнів. Проаналізовано вплив фізичних навантажень різного спрямування на фізичну працездатність, аеробну й анаеробну (лактатну) продуктивність, якісні параметри фізичної підготовки, які реєструвалися за умов різної метеоситуації. Визначено ефективні режими тренувань для вдосконалення АМ хлопців і дівчат. Встановлено, що найкращі засоби вдосконалення АМ до НМС - заняття з легкої атлетики, плавання, баскетболу та веслування. Доведено ефективність вдосконалення АМ підлітків до НМС за допомогою даних засобів, що зумовлено віковим і статевим факторами.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.143
Шифр НБУВ: РА372546 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Дробот К. В. 
Інтерактивне навчання плавання дітей старшого дошкільного віку: автореферат дис. ... д.філософ : 017 / К. В. Дробот. — Б.м., 2024 — укp.

Дробот К.В. Інтерактивне навчання плавання дітей старшого дошкільного віку. – Кваліфікаційна наукова праця на правах рукопису.Дисертація на здобуття наукового ступеня доктора філософії зі спеціальності 017 – Фізична культура і спорт, 01 – Освіта/Педагогіка, Запорізький національний університет, Запоріжжя, 2022.У кваліфікаційній роботі на здобуття третього освітньо-наукового ступеня доктора філософії подано вирішення актуального науково-практичного завдання щодо обґрунтування структури та змісту навчання плавання дітей старшого дошкільного віку за допомогою інтерактивних та інноваційних на сьогодні засобів. Ключовою у вирішенні цього якого виступає пізнавальна діяльність та спрямованість рухової активності дітей зазначеної вікової групи. Для реалізації завдань дисертації залучено виконання вправ із застосуванням мультимедійних засобів, завдань стимулюючих пізнавальну діяльність, підвищуючи взаємодію дітей у внутрішньому середовищі та із зовнішніми учасниками (інструктор із плавання, батьки тощо).Упродовж останніх десятиліть відбулися суттєві зміни у матеріально-технічному та технологічному забезпечення освітнього процесу загалом, що дало підстави говорити про своєчасність запровадження схожих засобів і методів у навчанні плавання. Придбання навичок поводження з водою (тобто наявність необхідних фізичних/моторних, емоційних і когнітивних здібностей) є умовою безпеки дітей у воді та запобігає випадкам утоплення.Актуальність обраної теми дисертації обумовлена саме необхідністю обґрунтування методики навчання плавання дітей старшого дошкільного віку шляхом пошуку інноваційних методів тренування, та визначається потребою вирішення завдань системи навчання дітей старшого дошкільного віку, що гальмується низкою суперечностей. Основі з них виникли між об’єктивними потребами в постійному зростанні професійного рівня тренерів (інструкторів) та відсутністю ефективного механізму забезпечення, що стимулює цей розвиток; між необхідністю впровадження сучасних програм у заклади дошкільної освіти та відсутністю науково обґрунтованих теоретичних і методичних засад її забезпечення; між великою кількістю наукових досліджень проблеми навчання плавання дітей та відставанням від провідних сучасних інновацій світового рівня; між необхідністю навчання дітей із ознаками водобоязні плавальним умінням та низькою ефективністю існуючих методик і програм із адекватною технологією; між потребою врахування як вітчизняного, так і зарубіжного досвіду застосування засобів, методів, форм навчання плавання та недостатністю досліджень з означеної проблеми у вітчизняній науці.На підставі цього, виокремлено актуальне науково-практичне завдання, пов’язане з необхідністю впровадження передових педагогічних інтерактивних технологій у навчанні плавання дітей старшого дошкільного віку для формування комплексу їх компетентностей.У першому розділі дисертаційної роботи здійснено аналіз наукової, навчально-методичної літератури й інформації в мережі Інтернет. З’ясовано ступінь обґрунтованості складових системи навчання плавання дітей різних вікових груп, вимоги до цього процесу зі сторони різних учасників, розкриті наукові та методичні підходи до організації занять із плавання. Подано закордонний досвід та основні наукові результати фахівців у напрямах, що пов’язані з навчання плавання. Структурними компонентами виступали інформація стосовно значення плавання для формування особистості дитини, переваг та недоліків навчання плавання для дітей старшого дошкільного віку, узагальнення певного досвіду та методичних складових навчання плавання, особливостям застосування інтерактивних методів у навчанні водних видів спорту дітей старшого дошкільного віку.Встановлено незаперечну потребу використання інноваційних технологій на основі інтегрального підходу у фізичному вихованні, що доповнюють традиційні дидактичні методи та можуть бути доповнені допоміжними засобами, в залежності від застосування інтерактивних і мультимедійних засобів у навчанні плавання дітей старшого шкільного віку.У другому розділі наведено комплекс методів дослідження (теоретичний аналіз і узагальнення науково-методичної літератури та даних, соціологічні методи, метод експертних оцінок, педагогічні спостереження, педагогічне тестування, педагогічний експеримент, методи математичної статистики), обґрунтовано доцільність їх використання, представлено відомості про вибірку учасників дисертаційного дослідження, порядок проведення основних етапів дисертаційного дослідження зі послідовним і паралельним виконанням завдань.До педагогічного експерименту залучено діти старшого дошкільного віку (5,2−6,1 року від народження) м. Херсона (плавальний басейн Херсонського державного університету) (контрольна група – КГ, експериментальна група – ЕГ1) і м. Запоріжжя (плавальний басейн «Спартак-КПУ») (експериментальна група – ЕГ2), загальна кількість – 45. Усі вони за станом здоров’я належали до основної медичної групи...^UDrobot K.V. Interactive swimming training for children of older preschool age. – Qualifying scientific work on manuscript rights.Dissertation for the Doctor of Philosophy degree in specialty 017 – Physical culture and sport, 01 – Education/Pedagogy, Zaporizhia National University, Zaporizhia, 2022.In the qualifying paper for obtaining the third educational and scientific degree of Doctor of Philosophy, a solution to the actual scientific and practical task of substantiating the structure and content of swimming training for older preschool children with the help of interactive and currently innovative means is presented. Cognitive activity and the direction of motor activity of children of the specified age group are key in solving this problem. To implement the tasks of the dissertation, the implementation of exercises using multimedia tools, tasks stimulating cognitive activity, increasing the interaction of children in the internal environment and with external participants (swimming instructor, parents, etc.) is involved.Over the past decades, there have been significant changes in the material, technical and technological support of the educational process in general, which gave reason to talk about the timeliness of introducing similar means and methods in teaching swimming. Acquiring water skills (ie having the necessary physical/motor, emotional and cognitive abilities) is a condition for children's safety in the water and prevents drowning.The relevance of the chosen topic of the dissertation is due to the need to justify the method of teaching swimming to older preschool children by finding innovative training methods, and is determined by the need to solve the problems of the education system for older preschool children, which is hampered by a number of contradictions. The main of them arose between the objective needs for the constant growth of the professional level of trainers (instructors) and the lack of an effective provision mechanism that stimulates this development; between the need to implement modern programs in preschool education institutions and the lack of scientifically based theoretical and methodological foundations for its provision; between the large number of scientific studies on the problem of teaching children to swim and lagging behind the leading modern innovations of the world level; between the need to teach swimming skills to children with signs of water phobia and the low efficiency of existing methods and programs with adequate technology; between the need to take into account both domestic and foreign experience in the use of means, methods, forms of swimming training and the insufficiency of research on the specified problem in domestic science.On the basis of this, an actual scientific and practical task related to the need to introduce advanced pedagogical interactive technologies in teaching swimming to older preschool children to form a complex of their competencies is singled out.In the first chapter of the dissertation, an analysis of scientific, educational and methodological literature and information on the Internet was carried out. The degree of validity of the components of the swimming training system for children of different age groups, the requirements for this process from the side of various participants, and scientific and methodical approaches to the organization of swimming lessons are revealed. The foreign experience and main scientific results of specialists in areas related to swimming training are presented. The structural components were information about the importance of swimming for the formation of a child's personality, the advantages and disadvantages of learning to swim for older preschoolers, the generalization of certain experience and methodical components of learning to swim, the features of using interactive methods in teaching water sports for older preschoolers.There is an undeniable need for the use of innovative technologies based on an integral approach in physical education, which complement traditional didactic methods and can be supplemented with auxiliary means, depending on the use of interactive and multimedia tools in teaching swimming to high school children.The second chapter presents a set of research methods (theoretical analysis and generalization of scientific and methodological literature and data, sociological methods, expert evaluation method, pedagogical observations, pedagogical testing, pedagogical experiment, mathematical statistics methods), the feasibility of their use is substantiated, and information about the sample of participants is presented dissertation research, the procedure for conducting the main stages of dissertation research with sequential and parallel execution of tasks...


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
16.

Дрожжин В. Ю. 
Критерії комплексного психофізіологічного контролю в системі багаторічної підготовки юних п'ятиборців: автореф. дис. ... канд. наук з фіз. виховання і спорту : 24.00.01 / В. Ю. Дрожжин ; Держ. н.-д. ін-т фіз. культури і спорту. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Виявлено, що процес морфофункціонального дозрівання організму юних п'ятиборців характеризується прискоренням процесу фізичного розвитку із зростання м'язової сили, функціональних можливостей організму й антропометричних параметрів. Виявлено, що зростання спортивної майстерності юних п'ятиборців супроводжується збільшенням мобілізаційних можливостей психофізіологічних характеристик вищої нервової діяльності. На підставі проведеного множинного кореляційного аналізу розроблено критерії психофізіологічного контролю за функціональним станом юних п'ятиборців. На підставі проведеного аналізу встановлено зв'язок ефективності змагальної діяльності з індексом психофізіологічного стану юних спортсменів. З'ясовано, що найбільший зв'язок між індексом психофізіологічного стану й ефективністю змагальної діяльності наявний в стрільбі та плаванні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч517.266.515.5
Шифр НБУВ: РА380574 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Жмурко Н. В. 
Валютно-курсова політика в умовах відкритої економіки України: автореф. дис. ... канд. екон. наук : 08.00.08 / Н. В. Жмурко ; Львів. нац. ун-т ім. І. Франка. — Л., 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено економічну суть валютно-курсової політики України, розроблено класифікацію чинників валютного курсоутворення, розглянуто теорії регулювання обмінного курсу держави. Визначено рівень неофіційної доларизації вітчизняної економіки загалом, і в розрізі кредитного та депозитного секторів відкритої економіки України. Встановлено особливості проведення валютно-курсової політики за умов режиму інфляційного таргетування, запропоновано поетапний перехід від наявного змішаного режиму валютного курсоутворення до керованого плавання обмінного курсу гривні, що відповідатиме потребам і реаліям національної економіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)262.6-18
Шифр НБУВ: РА379611 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

КАЗАК Ю. В. 
Розробка способу урахування траєкторної похибки поворотусудна при оцінці безпеки судноводіння / Ю. В. КАЗАК. — Б.м., 2020 — укp.

В роботі розглянуто векторні похибки управління і досліджені її складові.Визначено залежність векторної похибки управління від істотних чинників.Встановлено, що векторна похибка управління є сумою кількох похибок.Виявлено механізм появи систематичної векторної похибки і показано, щочас початку повороту судна залежить від обраної моделі його поворотності.Показано, що векторна похибка управління, крім систематичної складової,містить векторну похибку, яка виникає через похибки перекладки пера керма, атакож векторну похибку, що виникає через похибки моментів часу початкуповороту.Наведено дві процедури оцінки безпеки судноводіння, в якиххарактеристикою безпеки є ймовірність безпечної проводки судна за заданимстислим маршрутом. Для оцінки ймовірності безпечної проводки суднапершою процедурою використовується двовимірна щільність розподілувекторної траєкторної похибки і поточний фрагмент безпечної областіплавання. Простіше проводиться оцінка ймовірності безпечної проводки суднадругою процедурою, яка використовує одновимірний розподіл ймовірностейбічного ухилення судна щодо програмної траєкторії рухуДля оперативної оцінки безпеки плавання судна запропоновановикористовувати електронну карту району плавання, на яку наноситься полеточності. Після прогнозу повороту на електронну карту наноситься смуга рухусудна, ширина якої визначається можливою траєкторною похибкою повороту.Інтегрована таким чином інформація дозволяє вибирати безпечний маршрутплавання.Ключові слова: безпека судноводіння, траєкторна похибка поворотусудна, щільність розподілу похибки бокового відхилення, динамічні моделіпрогнозу повороту судна, імітаційне моделювання, верифікація.^UIt is exposed that the vector's error of management except for a systematicconstituent contains a vector's error, which arises up through the errors of move ofhelm, and also vector's error, that arises up through the errors of moments of time ofbeginning of turn.Two procedures of estimation of safety of navigation are resulted, in whichprobability of the safe wiring of ship on the set compressed route is description ofsafety. For estimation of probability of the safe wiring of ship the first procedure usesthe closeness of distributing of vector's trajectory error and current fragment of saferegion of sailing. Simpler estimation of probability of the safe wiring of ship of thesecond is conducted by procedure which uses probability distribution of lateraldeviation of ship in relation to the programmatic trajectory of motion.In work communication of closeness of error of lateral declination is alsoconsidered from a vector's trajectory error by a closeness and the collected analyticaldependence of error of lateral deviation from a vector's trajectory error whichallowed to find expression for the closeness of error of lateral declination, coming thecloseness of vector's trajectory error from in the case of normal law of distributing oferrors of the navigation measuring. It is resulted formalization of scopes of saferegion of sailing of ship and shown procedure of estimation of probability of safe turnof ship at known closeness of distributing of vector's trajectory error.For operative estimation of safety of sailing of ship it is suggested to use theelectronic chart of district of sailing, which the field of exactness, which can markedor be without marking, is inflicted on. After the prognosis of turn on an electronicchart the bar of motion of ship is inflicted, the width of which is determined possibletrajectory by the error of turn. The information integrated thus allows choosing thesafe route of sailing.Keywords: safety of navigation, trajectory error of turn of ship, closeness ofdistributing of error of lateral declination, dynamic models of prognosis of turn ofship, imitation design, verification.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
19.

Карабанов А.Г. 
Корекція фізичних недоліків глухих школярів у процесі фізичного виховання: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / А.Г. Карабанов ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 1999. — 16 с. — укp.

Розроблено дозування фізичних вправ для глухих школярів 11-15 років. Оптимальна кількість повторень вправ на гнучкість хребта становить 25-35 разів, кульшового суглоба - 20-30 разів, плечового суглоба - 15-25 разів, вправ на швидкість - 4-5 разів, силу - 2-3 рази і швидкісно-силових якостей - 6-8 разів. Запропоновано програму з фізичного виховання для глухих школярів 5-9 класів, яка містить гігієнічно обгрунтований фізкультурно-оздоровчий режим школи, що передбачає вирішення оздоровчих, корекційних, освітніх і виховних завдань. Розділи навчальної програми включають гімнастику, легку атлетику, лижну підготовку, плавання, рухливі ігри, баскетбол, ковзани, кросову підготовку і марш-кидок. Кожен розділ має теоретичні відомості, практичний матеріал, словник, фразеологію і нормативні вимоги.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.241.6

Рубрики:

      
20.

Касіч Н. П. 
Виховання цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності / Н. П. Касіч. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертація на здобуття наукового ступеня кандидата педагогічних наук за спеціальністю 13.00.07 – теорія і методика виховання. – Інститут проблем виховання Національної академії педагогічних наук України. – Київ, 2019.Дисертацію присвячено актуальній проблемі виховання цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності. Шляхом теоретичного аналізу уточнено сутність понять «цілеспрямованість особистості», «виховання цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності». Уточнено компоненти (когнітивний, емоційно-ціннісний, довільного імпульсу, діяльнісно-практичний); охарактеризовано критерії (когнітивний, емоційно-ціннісний, довільного імпульсу, діяльнісно-практичний) з відповідними показниками та рівні вихованості цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності (високий, середній та низький).У дисертаційному дослідженні узагальнено досвід закладів загальної середньої освіти з виховання цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності. Вперше розроблено та експериментально перевірено педагогічні умови (впровадження дієвих форм і методів виховної роботи з метою формування у старших підлітків мотивації до фізкультурно-оздоровчої діяльності; залучення старших підлітків до організації та проведення змагальної діяльності на різних рівнях на основі створення ситуацій успіху; налагодження взаємодії сім'ї і школи у вихованні цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності; забезпечення комплексної роботи з учителями фізичної культури, інструкторами з оздоровчого плавання та фітнесу щодо виховання цілеспрямованості учнів 7–9-х класів) і методику виховання цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності.Висвітлено й досліджено досвід закладів загальної середньої освіти з виховання цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності. Це дало нам змогу виявити загальні проблеми щодо виховання цілеспрямованості старших підлітків, їх потреби та інтереси, які слід врахувати й уточнити під час проведення і організації фізкультурно-оздоровчої діяльності. Як свідчить досвід сучасних закладів загальної середньої освіти, у процесі занять фізкультурно-оздоровчою діяльністю можна реалізовувати виховні завдання шляхом застосування як традиційних, так і нетрадиційних засобів, форм і методів спортивної діяльності тощо.З'ясовано, що проблема виховання цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності є малорозробленою в освітньому середовищі України.Зміст експериментального дослідження також передбачав використання методологічних та психолого-педагогічних концепцій (систем поглядів), а саме: концепція особистісно орієнтованого виховання, концепція особистісно-розвивального навчання, концепція проблемного навчання.Зміст виховання цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності передбачав використання принципів доступності, наочності, культуровідповідності, суб'єкт-суб'єктної взаємодії, системності.Визначено методику виховання цілеспрямованості старших підлітків у фізкультурно-оздоровчій діяльності та експериментально перевірено її ефективність. Формами виховання цілеспрямованості учнів 7–9-х класів у фізкультурно-оздоровчій діяльності було обрано: індивідуальні, колективні, самостійні, позакласні та позашкільні. Основними видами виховання цілеспрямованості учнів 7–9-х класів ЕГ було обрано оздоровче плавання та його елементи; фітнес, який передбачав урахування інтересів та бажань старших підлітків; спортивні ігри, змагання та традиційні заняття з фізичної культури.^UDissertation for the scientific degree of a Candidate of Pedagogical Sciences in speciality 13.00.07 – Theory and Methods of Education. – Institute of Problems on Education of the National Academy of Educational Sciences of Ukraine. – Kyiv, 2019.This thesis is devoted to the actual problem of development of dedication to purpose in senior teenagers in the process of physical education and recreation activities.The essence of the concepts of «personality's dedication of purpose», «development of dedication to purpose in senior teenagers in physical education and recreation activities» has been specified by means of theoretical analysis. The criteria (cognitive, emotional-value, arbitrary impulse, activity-practical) are specified; the criteria (cognitive, emotional-value, arbitrary impulse, activity-practical) are characterized with the corresponding indicators and levels of development of dedication to purpose in senior teenagers in physical education and recreation activities (high, medium and low).In the research the potential of physical culture and recreation activity is analyzed in relation to the upbringing of purposefulness of senior teenagers. For the first time theoretically grounded, developed and experimentally verified pedagogical conditions for the education of the purposefulness of senior teenagers in physical culture and health activities (introduction of effective forms and methods of educational work in order to form the motivation of senior teenagers for physical culture and recreation activities among older adolescents, involving older teenagers in the organization and conduct of competitive activities on Different levels based on the creation of successful situations; Establishing the interaction of family and school in the education of the purpose of older teens in physical culture and health activities, providing comprehensive work with teachers of physical culture, health improvement and fitness instructors in raising the focus of students 7-9 grades).The experience of general secondary educational institutions in development of dedication to purpose by means of PE and recreational activities has been studied and presented. This allowed us to identify general problems related to development of dedication to purpose in senior teenagers, their needs and interests that should be considered and specified during the organization of physical education and recreation activities. The experience of modern general secondary educational institutions shows that in the process of being engaged in physical education and recreation activities it is possible to carry out educational tasks through the use of both traditional and non-traditional means, forms and methods of sports activities etc.It was determined that the problem of development of dedication to purpose in senior teenagers in the process of PE and recreation activities is poorly developed in the educational environment of Ukraine.The content of the empirical research also included the use of methodological, psychological and pedagogical concepts (systems of views) namely the concept of person-oriented education, the concept of education that leads to personal development and the concept of problem-based learning.The essence of development of dedication to purpose in senior teenagers in the process of PE and recreation activities involves the use of accessibility, clarity, cultural accordance, inter-subject interaction, systematic approach and consistency principles.Methodology of development of dedication to purpose in senior teenagers in the process of PE and recreation activities has been determined, its efficiency has been empirically verified. The following forms of development of dedication to purpose in 7th - 9th graders in the process of physical education and recreation activities have been selected as the main ones: individual, collective, independents, extra-curricular and out-of-school activities. Recreational swimming and its elements; fitness that includes taking into account interests and desires of senior teens; sports games, competitions and traditional physical education classes have been chosen as main types of development of purpose-dedication in 7th-9th graders.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського