Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (43)Наукова електронна бібліотека (12)Реферативна база даних (310)Книжкові видання та компакт-диски (145)Журнали та продовжувані видання (3)
Пошуковий запит: (<.>K=ПІДРУЧНИКИ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 32
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Кліндухова В.М. 
Вивчення наближених обчислень в основній школі: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.М. Кліндухова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Розроблено методичну систему вивчення наближених обчислень у курсі математики основної школи. Проведено ретроспективний аналіз і досліджено сучасний стан методики вивчення наближених обчислень у школах України. Проаналізовано програми з математики різних років, підручники та навчальні посібники. Виділено психолого-педагогічні передумови, цілі та зміст вивчення наближених обчислень в основній школі. Обгрунтовано необхідність організації навчально-дослідницької діяльності учнів у процесі вивчення наближених обчислень. Основним методом наближених обчислень обрано метод меж. Навчальний матеріал у підручнику рекомендовано компонувати з урахуванням принципів концентризму, фузіонізму, навчання в активному та фоновому режимах. Розоблено структурну модель вивчення наближених обчислень в основній школі, описано її етапи, для кожного з яких виділено провідну ідею, цілі, зміст і вимоги до рівня математичної підготовки учнів. Наведено методичні рекомендації щодо організації вивчення наближених обчислень, систему задач, лабораторні та практичні роботи, а також конкретні методичні розробки. Експериментально доведено дієвість та ефективність запропонованої методики, зокрема, показано її позитивний вплив на якість та успішність навчання, формування уміння розв'язувати прикладні задачі та розвиток пізнавальних інтересів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В192 р21-3 +
Шифр НБУВ: РА362640

Рубрики:

      
2.

Гембарук А.С. 
Дидактичне моделювання змісту навчання іноземної мови як загальноосвітнього предмета для педагогічних навчальних закладів I - II рівнів акредитації: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / А.С. Гембарук ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Визначено та обгрунтовано компоненти змісту навчання іноземної мови та принципи його конструювання. Проаналізовано сучасний стан організації навчання іноземної мови як загальноосвітнього предмета, визначено вихідний рівень володіння іноземною мовою студентів першого курсу, охарактеризовано чинну програму та підручники на предмет відповідності їх змісту сучасним вимогам освіти. Запропоновано дидактичну модель змісту навчання іноземної мови як загальноосвітнього предмета для педагогічних навчальних закладів І - ІІ рівнів акредитації. Доведено й обгрунтовано необхідність виділення двох компонентів моделі - корективного та основного курсів, визначено їх зміст на основі комунікативного орієнтованого підходу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш12-912 +
Шифр НБУВ: РА340500

Рубрики:

      
3.

Ткачук Г.О. 
Збагачення мовлення студентів педагогічного училища експресивною лексикою як засіб його увиразнення: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Г.О. Ткачук ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Визначено лінгвістичні, психолого-педагогічні засади та дидактичні особливості роботи над збагаченням мовлення студентів педучилища емоційно забарвленою лексикою в системі мовної підготовки майбутніх вчителів. Проаналізовано чинні програми, підручники та науково-методичну літературу з досліджуваної проблеми. Вивчено стан практичної роботи, спрямованої на засвоєння відповідної лексики студентами під час навчання в педучилищі. Виявлено рівень володіння студентами емоційно забарвленою лексикою, мету та частоту вживання ними емоційних слів у практичній роботі з дітьми. Запропоновано критерії відбору зазначеної лексики для укладання навчального міні-словника. Розроблено систему вправ, яка сприяла б збагаченню мовлення студентів педучилища експресивною лексикою та формуванню в них професійних навичок роботи з учнями початкових класів на уроках мови та читання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-913.33 + Ш141.4-912.31
Шифр НБУВ: РА320014 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Гудзик І.П. 
Компетентнісно орієнтоване навчання російської мови у початкових класах (у школах з українською мовою навчання): автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / І.П. Гудзик ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 39 с. — укp.

Досліжено проблеми початкового навчання російської мови (як другої), актуальність яких обумовлена зміною мовної ситуації в Україні та новою філософією освіти, компетентнісним підходом щодо визначення цілей шкільного навчання. Розкрито сутність компетентнісно орієнтованого навчання російської мови, зокрема, його спрямованість на формування в учнів уміння самостійно працювати над навчальним завданням, а також досягати взаєморозуміння та взаємодії з однокласниками в роботі. Обгрунтовано необхідність забезпечення пріоритету мовленнєвої роботи, регулярного застосування колективних завдань (роботи у парах і групах). Запропоновано спеціальну систему методів навчання російської мови. Досліджено ефективність методу комунікативного застосування мови як визначального для формування в учнів комунікативної компетенції. Розроблено компетентнісно-діяльнісний підхід щодо визначення змісту навчання у шкільних програмах. Проаналізовано підручники, призначені для компетентнісно орієнтованого навчання російської мови у школах з українською мовою навчання. Розроблено методику роботи з реалізації мовленнєвої, мовної та соціокультурної змістових ліній навчання російської мови, перевірено її ефективність під час офіційної апробації підручників і вивчення результатів експериментального навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.2-911 +
Шифр НБУВ: РА356293

      
5.

Клименко Н.П. 
Культурно-просвітницька діяльність Івана Крип'якевича (1886 - 1967 рр.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Н.П. Клименко ; Київ. славіст. ун-т. — К., 2009. — 20 с. — укp.

На підставі узагальнення опублікованих і архівних матеріалів, Архіву І.Крип'якевича, періодичної преси, вітчизняної історіографії висвітлено культурно-просвітницьку діяльність (КПД) І. Крип'якевича (1886 - 1967 рр.) - академіка, видатного історика, педагога, послідовного поборника й організатора національної освіти, одного із керівників просвітнього руху, активного громадського діяча. Проаналізовано фактори впливу на формування його світоглядних переконань та громадянської позиції. Досліджено педагогічну діяльність І. Крип'якевича у середніх загальноосвітніх навчальних закладах, вищій школі, показано його участь у процесі підручникотворення. Охарактеризовано його основні підручники та посібники з історії, визначено вагомий внесок у методику навчання з історії, виховання молоді, становлення українського шкільництва. Розкрито активну участь діяча у молодіжному українському русі початку ХХ ст., висвітлено його просвітницьку діяльність як члена товариства "Просвіта". Увагу приділено КПД ученого як голови "Бюро культурної допомоги для визволених земель".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)6-8 Крип'якевич +
Шифр НБУВ: РА367791

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Іванова О.В. 
Методика навчання студентів філологічних спеціальностей засобів вираження ірреальної модальності в українській мові у зіставленні з англійською: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.В. Іванова ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2008. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано лінгвістичні, психологічні, лінгводидактичні засади навчання студентів філологічних факультетів засобів вираження ірреальної модальності в українській мові у зіставленні з англійською. Проаналізовано поняття "модальність" і основні її види (суб'єктивну, об'єктивну, реальну, ірреальну), категоріальну належність і засоби вираження; чинні програми, підручники з української та англійської мов для студентів філологічних спеціальностей. На підставі результатів діагностико-констатувального аналізу визначено критерії та конкретизовано рівні сформованості у студентів умінь і навичок опанування та оперування засобами вираження ірреальної модальності у двох мовах. Розкрито мету, завдання дослідного навчання. Описано зміст і структуру експериментальної програми. Розроблено лінгводидактичну модель навчання, реалізацію якої здійснено цілеспрямовано з використанням найбільш ефективних принципів, методів, типології вправ (аналітичних, конструктивних, трансформаційних, ситуативних, вправ щодо перекладу, комплексних, творчих). Ефективність теоретично обгрунтовано й експериментально підтверджено.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-913.32 + Ш143.21-913.32 +
Шифр НБУВ: РА357424

Рубрики:

      
7.

Іванова О.В. 
Методика навчання студентів філологічних спеціальностей засобів вираження ірреальної модальності в українській мові у зіставленні з англійською: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.В. Іванова ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2008. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано лінгвістичні, психологічні, лінгводидактичні засади навчання студентів філологічних факультетів засобів вираження ірреальної модальності в українській мові у зіставленні з англійською. Проаналізовано поняття "модальність" і основні її види (суб'єктивну, об'єктивну, реальну, ірреальну), категоріальну належність і засоби вираження; чинні програми, підручники з української та англійської мов для студентів філологічних спеціальностей. На підставі результатів діагностико-констатувального аналізу визначено критерії та конкретизовано рівні сформованості у студентів умінь і навичок опанування та оперування засобами вираження ірреальної модальності у двох мовах. Розкрито мету, завдання дослідного навчання. Описано зміст і структуру експериментальної програми. Розроблено лінгводидактичну модель навчання, реалізацію якої здійснено цілеспрямовано з використанням найбільш ефективних принципів, методів, типології вправ (аналітичних, конструктивних, трансформаційних, ситуативних, вправ щодо перекладу, комплексних, творчих). Ефективність теоретично обгрунтовано й експериментально підтверджено.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-913.32 + Ш143.21-913.32
Шифр НБУВ: РА357424

Рубрики:

      
8.

Тітова О. А. 
Методика навчання технічних дисциплін студентів аграрних університетів засобами інформаційно-комунікаційних технологій: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.02 / О. А. Тітова ; Ін-т педагогіки НАПН України. — К., 2011. — 19 с. — укp.

Встановлено, що програмні продукти навчального призначення найчастіше включають комп'ютерні презентації, електронні підручники, посібники, словники та довідники, електронні лабораторні практикуми, програми-тренажери, тестові програми. Навчальні програмні продукти розроблено на основі технологій мультимедіа, гіпертексту, віртуальної реальності, інформаційних і комунікаційних мереж. Вони застосовуються для візуалізації навчальної інформації; моделювання й імітації даних об'єктів, процесів та явищ; проведення лабораторних робіт з технічних дисциплін з імітацією дослідження або експерименту тощо. Виявлено й обгрунтовано педагогічні умови, форми та методи навчання технічних дисциплін студентів аграрних університетів з застосуванням інформаційно-комунікаційних технологій. Експериментально доведено ефективність застосування розробленої методики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ж. р(4УКР)3-3 + Ч481.253
Шифр НБУВ: РА379622 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Пігур М.В. 
Методичне осмислення зв'язків словотвору й синтаксису як засіб оптимізації навчального процесу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / М.В. Пігур ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему підвищення ефективності вивчення словотвору з використанням міжрівневих зв'язків у презентації словотвірного матерілу. Запропоновано способи взаємодії явищ словотвірного й синтаксичного рівнів, виділено найбільш обгрунтовані моделі такої взаємодії, проаналізовано програми та підручники з української мови для вищих педагогічних навчальних закладів щодо наявності в них досліджуваної проблеми. Розроблено методику експериментального вивчення словотвору (на основі міжрівневих зв'язків і функціонально-діяльнісного підходу), перевірено її ефективність. Суть методики полягає в опрацюванні словотвору укрупненими блоками з максимальним формуванням знань, умінь і навичок у всіх видах мовленнєвої діяльності, лінгвістичної та мовленнєвої компетенцій, орієнтації на майбутню професійну діяльність (методична компетенція), в опорі на міжрівневі зв'язки у презентації мовного матеріалу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-913.32 +
Шифр НБУВ: РА322423

      
10.

Валіхновська З.О. 
Музично-церковна освіта Галичини австрійської доби (1772 - 1918): автореф. дис... канд. мистецтвознав.: 26.00.01 / З.О. Валіхновська ; Львів. нац. муз. акад. ім. М.В.Лисенка. — Л., 2009. — 15 с. — укp.

Досліджено історію та діяльність церковно-співочих шкіл Галичини кінця XVIII - початку XX ст. До наукового обігу вперше введено матеріали щодо організації різних форм дяківського руху. Даний процес розглянуто у контексті формування навчальних методів і методологій з церковного співу у дяківських школах та інститутах, проаналізовано зміст і структуру навчальних посібників. Вперше висвітлено діяльність П. Любовича, Д. Якубовича та І. Полотнюка, спрямовану на забезпечення безперервності та високого професійного рівня навчальних закладів Галичини. Проаналізовано перші підручники з церковно-музичної освіти - "Напівник" (І. Полотнюка), "Наука о сольках" (П. Бажанського), "Наука ірмолойного співу" (П. Любовича), "Наука о церковном пінії" (Д. Якубовича). Вперше досліджено активну громадську діяльність І. Полотнюка як засновника Дяківського товариства в Галичині та видавця тижневої газети "Дяківський глас".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ314-7р(4УКР-9Гал)2 + Щ318.9(4УКР-9ГАЛ)4/5 +
Шифр НБУВ: РА363111

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Сипченко О.М. 
Навчально-педагогічна література в системі професійної підготовки вчителя (друга половина ХІХ - початок ХХ ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.М. Сипченко ; Полтав. держ. пед. ун-т ім. В.Г.Короленка. — Полтава, 2008. — 20 с. — укp.

Здійснено цілісний аналіз забезпечення навчально-педагогічної літературою системи професійної підготовки вчителя другої половини XIX - початку XX ст., специфіки та теоретичних підходів до її конструювання. Виділено два етапи: основний (1860 - 1890 рр.) та дослідний (1890 - 1917 рр.), кожний з яких має свої особливості щодо забезпечення навчально-педагогічною літературою та специфіки її конструювання. Проаналізовано вплив вітчизняних і зарубіжних філософських, а також педагогічних теорій на розвиток навчально-педагогічної літератури в історико-педагогічній ретроспективі. Визначено принципи, розкрито зміст, структуру, логіку побудови та функції навчально-педагогічної літератури зазначеного періоду. Виявлено можливості використання історико-педагогічної спадщини конструювання навчально-педагогічної літератури у процесі сучасного підручникотворення. Розроблено спецкурс і проект змісту підручника з педагогіки за модульним розподілом навчального матеріалу. До наукового обігу введено нові та маловідомі архівні матеріали, підручники, навчальні посібники з педагогіки, що значно розширюють уявлення про навчально-педагогічну літературу другої половини XIX - початку XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)52 + Ч489.511.215 +
Шифр НБУВ: РА358351

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Тимчук Л.І. 
Організаційно-педагогічні засади української освіти дорослих на Буковині (1869 - 1940 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.І. Тимчук ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2005. — 20 с. — укp.

Охарактеризовано економічні, політичні й соціокультурні передумови розвитку української освіти дорослих на Буковині у 1869 - 1940 рр. Уперше розроблено його періодизацію та виявлено основні тенденції. Висвітлено еволюцію організаційних форм і змісту української освіти дорослих у досліджений період, узагальнено їх досвід з метою його подальшого використання у розвитку сучасної андрагогіки. Установлено, що у досліджений період на Буковині функціонувала умовна система української освіти дорослих, яка мала ступеневий характер та поєднувала інституції формальної освіти, громадсько-державні та народні форми. Проаналізовано навчальні плани й програми освіти дорослих. Охарактеризовано основні підручники й популярні видання для дорослих. Розкрито питання кадрового забезпечення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч443(4УКР3) +
Шифр НБУВ: РА337083

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Чернишенко І.А. 
Педагогічна діяльність та спадщина М.Р.Завадського: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.А. Чернишенко ; Кіровогр. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 1998. — 15 с. — укp.

Дисертація присвячена опису раніш недослідженого матеріалу про педагогічну діяльність М.Р.Завадського. Подана повна біографія педагога, розкриті філософські, естетичні, релігійні основи його світогляду. У дисертації проаналізовано погляди М.Р.Завадського на загальні й окремі питання теорії навчання і виховання, описуються положення концепції педагога про розвиток початкової та середньої освіти. Показана роль М.Р.Завадського як просвітителя, оригінального мислителя, популяризатора педагогічних ідей і реформатора системи освіти. У роботі проаналізовано статті, підручники, циркуляри і законопроекти, написані педагогом, а також подана бібліографія його праць.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)5-8 Завадський М.Р.

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Ходанич П.М. 
Педагогічна та освітньо-культурна діяльність українських письменників-емігрантів на Закарпатті в міжвоєнний період (1919 - 1939): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / П.М. Ходанич ; Нац. пед. ун-т ім. М.Драгоманова. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Проаналізовано та узагальнено процес становлення української національної школи на Закарпатті за умов Чехословаччини у 1919 - 1939 рр. Досліджено освітню політику Чехословаччини, характер взаємодії місцевих педагогів з українськими емігрантами у боротьбі за українську національну школу. Розглянуто проблеми формування змісту, форм і методів навчання, особливу увагу зосереджено на питаннях виховання молоді. Визначено особливий внесок у розбудову національної школи письменників-педагогів, політичних емігрантів В.Бірчака, В.Пачовського, І.Панькевича, М.Підгірянки. Охарактеризовано педагогічні погляди даних педагогів, їх літературну спадщину - підручники з української мови та літератури, історії Закарпаття, посібники для початкової школи та іншу навчальну літературу. Висвітлено їх діяльність в управлінні освітою, узагальнено досвід педагогічної роботи в гімназіях та початковій школі, роботи з літературною молоддю, а також досліджено їх культурно-освітню діяльність і літературні твори, що мають педагогічне спрямування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)6 + Ш5(4УКР)6-379
Шифр НБУВ: РА311451 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Кузьмінська О.Г. 
Розвиток інтелектуальної активності ліцеїстів у процесі навчання інформатики: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / О.Г. Кузьмінська ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Визначено понятійний апарат, структуру й особливості розвитку інтелекту старшокласників, технологію розвитку інтелектуальної активності та методи діагностики сформованості інформативної компетентності учнів як результату навчання інформатики за умов ліцею. Вирішено завдання стосовно розробки компонентів методичної системи розвитку інтелектуальної активності ліцеїстів на базі системи компетентнісних задач з інформатики. Описано технологію створення таких задач, модель інтелектуально-насиченого компетентнісного середовища як засобу розвитку інтелектуальної активності ліцеїстів у процесі навчання даної дисципліни та методичні рекомендації щодо її впровадження до навчального процесу. Відповідно до сучасних вимог створено програмно-методичний комплекс з інформатики, який містить друкований і електронний підручники, робочий зошит для учнів і методичні рекомендації щодо організації навчального процесу відповідно до розробленої моделі інтелектуально-насиченого навчального середовища, що забезпеує високий рівень інтелектуальної активності учнів під час навчання, посилює прикладне спрямування курсу інформатики, стимулює мотивацію учнів і створює умови для набуття ними інформативної компетентності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.1 + Ч421.220 + З970 р2 +
Шифр НБУВ: РА356436

Рубрики:

      
16.

Усатий В.Д. 
Розвиток мовленнєвої культури майбутніх учителів початкових класів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.Д. Усатий ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Запропоновано науково обгрунтовану методичну систему роботи, яка удосконалює мовленнєву культуру майбутніх учителів початкових класів. Розроблено систему вправ, яка поліпшує мовленнєву культуру студентів у процесі вивчення ними орфоепії, лексики та граматики. Проаналізовано існуючі програми, підручники, навчальні посібники, які допомагають майбутнім педагогам долати існуючі мовленнєві труднощі. Наведено результати експерименту з формування в студентів знань і практичних навичок культури спілкування та мовлення.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-913.37
Шифр НБУВ: РА313393 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
17.

Яворська С.Т. 
Становлення і розвиток методики навчання української мови як науки (XVI - XХ ст.): Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / С.Т. Яворська ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 40 с. — укp.

Уперше системно досліджено процес становлення та розвитку методики навчання української мови у середній школі в діахронії на підставі її наукового аналізу та теоретичного обгрунтування. Здійснено розгорнутий ретроспективний аналіз процесу автентичної методичної думки, національної освіти в Україні XVI і XX ст. Висвітлено процеси еволюції мети, а також питання змісту освіти, методики, форм і засобів навчання. Вивчено основні проблеми, які розв'язували педагоги, методисти у певний період розвитку освіти. Розкрито погляди вчених, учителів-практиків стосовно змісту, форм і методів навчання. Проаналізовано методичні посібники, підручники, статті, що не були предметом досліджень науковців. Розроблено періодизацію розвитку методики навчання української мови. Показано, яким чином змінювалися, удосконалювалися або, навпаки, звужувалися компоненти навчання: мета, зміст, структура курсу української мови, форми та методи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш141.4-912 + Ш141.4-912 + Ш141.4-912
Шифр НБУВ: РА337289

      
18.

Благодаренко Л. Ю. 
Теоретико-методичні засади реалізації фізичної компоненти державного стандарту базової середньої освіти: автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.02 / Л. Ю. Благодаренко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 40 с. — укp.

Запропоновано критеріальну основу визначення складу та змістовного наповнення навчальних і методичних матеріалів для їх ефективної інтеграції у навчально-методичний комплекс в контексті державних вимог до рівня загальноосвітньої підготовки учнів основної школи, а також освітніх і соціальних стратегій базової середньої фізичної освіти. Вперше запропоновано навчально-методичний комплекс "Фізика: основна школа" як інформаційна та процесуальна модель навчання фізики відповідно до його цілей і завдань, складу та структури наукового знання, а також психолого-педагогічних умов, який містить такі складові: підручники "Фізика 7" та "Фізика 9", зошити для лабораторних робіт (VII - IX класи), збірник якісних тестових завдань, електронний додаток до підручника "Фізика 9", змістовне наповнення варіативної складової базового навчального плану (факультативні курси, інтегрований курс за вибором), методичне забезпечення для політехнічної, атеїстичної та національно-патріотичної спрямованості навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: В3 р(4УКР)2-3,022
Шифр НБУВ: РА382982 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Ніколенко Л.Т. 
Теоретичні засади навчання і виховання молодших школярів у педагогічній спадщині Я.Ф.Чепіги: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.Т. Ніколенко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 15 с. — укp.

Досліджено педагогічні погляди відомого українського вченого-педагога Я.Ф.Чепіги, висвітлено його внесок до розвитку національної педагогічної думки початку XX ст. З'ясовано, що теоретичні положення та методичні рекомендації науковця відіграли важливу роль у становленні національної початкової школи, окреслили перспективу її розвитку. Відзначено, що педагогічні праці вченого, підручники та методичні рекомендації є взірцем прогресивних поглядів на виховання та навчання молодших школярів, які є актуальними і зараз. Я.Чепіга був автором концепції нової української початкової школи, у якій чільне місце посідала ідея національного, трудового та морального виховання. Запропонована ним методична система увібрала надбання передової вітчизняної та зарубіжної педагогічної думки, традиції національної культури. Сучасна початкова школа використовує творчі напрацювання Я.Чепіги, зокрема, принцип паралельного навчання читання і письма в букварний період, що передбачає виконання дітьми орфографічних завдань у загальній системі роботи вчителя з розвитку усної та писемної мови. Відзначено, що заслуговують впровадження до сучасної методики письма і розвитку мови вказівки Я.Чепіги стосовно того, що необхідно вчити писати твори одразу, після оволодіння дітьми грамотою. Правильному орфографічному і стилістичному письму педагог радив навчати паралельно з виконанням творчих робіт, адже орфографія - не самоціль, а засіб вираження думки у письмовій формі. Творчого використання сучасною методикою заслуговують поради Я.Чепіги стосовно диференційованого вибору тем для написання учнівських творів з урахуванням індивідуальних нахилів кожного учня. Визначено, що досить цінною є рекомендація вченого щодо використання вправ на списування як засобу підвищення грамотності учнів початкових класів. Зроблено висновок: аналіз наукових, педагогічних поглядів Я.Чепіги з огляду на особливості культурного розвитку в Україні кінця XIX - початку XX ст., дозволяє стверджувати, що вони виражали передові демократичні думки, ідеї гуманізму та демократизму, визначали шлях розвитку національної початкової школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)6-8 Чепіга Я.Ф.
Шифр НБУВ: РА315187 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Науки про Землю   
20.

Зеленська Л.І. 
Теоретичні та методичні основи створення і впровадження засобів навчання географії (регіональний компонент): Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.02 / Л.І. Зеленська ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 32 с. — укp.

Обгрунтовано методику практичної реалізації традиційних та комп'ютерних засобів навчання. Розроблено комплекс засобів навчання регіональної географії з визначенням змісту географічної інформаційної бази (атласи та карти в традиційному й електронному варіантах, вербальні засоби навчання, підручники та комп'ютерні навчальні програми, натуральні об'єкти тощо). Запропоновано шляхи залучення історичного пласту географічної інформації в систему засобів навчання. Досліджено формування просторових географічних образів регіонального рівня. Визначено структуру та зміст семантичного поля регіональних географічних уявлень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Д8р(45УКР)-2 + Д829(45УКР)-2
Шифр НБУВ: РА308690 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського