Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (4)Наукова електронна бібліотека (240)Реферативна база даних (1091)Книжкові видання та компакт-диски (1596)Журнали та продовжувані видання (16)
Пошуковий запит: (<.>K=ПРИГОД$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 57
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Яровий Д. М. 
Інвалідизація та особливості реабілітації постраждалих внаслідок дорожньо-транспортних пригод / Д. М. Яровий. — Б.м., 2019 — укp.

Обсяг дослідження склав 219 випадків постраждалих, що отрималиінвалідність внаслідок дорожньо-транспортних пригод. Вивчено тапроаналізовано клініко-епідеміологічну та клініко-нозологічну характеристикипошкоджень, визначено клінічні результативні ризики виникненняінвалідності різного ступеня. Проведено аналіз ефективності застосуваннясучасних медичних технологій лікування та реабілітації постраждалихвнаслідок ДТП, та визначені заходи щодо підвищення ефективності наданнямедичної допомоги та реабілітації. Запропонована синхронізована схемаверифікації прогнозу перебігу травматичного процесу у постраждалихвнаслідок ДТП та продемонстровані результати її впровадження, що призвелодо зниження інвалідизації на 12,3 %, а також питомої ваги тяжких групінвалідності, насамперед за рахунок II групи. Розроблено схему заходівсинхронізації реабілітації та верифікації, що довела свою ефективність тадозволяє прогностично знизити ризики виникнення, насамперед тяжкоїінвалідності за рівнем з катастрофічних до критичних, а також створюєможливість невстановлення групи інвалідності, що в цілому прогностичноможе знизити рівень інвалідизації на 12–14 %.^UThe study volume was 219 cases of victims of disability due to road accidents.The clinical and epidemiological and clinical and nosological characteristics oflesions were studied and analyzed, and the clinical efficacy risks of disability ofdifferent degrees were determined. The analysis of the effectiveness of the use ofmodern medical technologies for the treatment and rehabilitation of victims as aresult of road accidents was conducted, and measures were taken to increase theefficiency of the provision of medical care and rehabilitation. The proposedsynchronized scheme of verification of the prediction of the course of the traumaticprocess in the victims of the accident and demonstrated the results of itsimplementation, which led to a decrease in disability by 12.3 % as well as theproportion of heavy disability groups primarily due to Group II. The scheme ofrehabilitation and verification synchronization measures has been developed, whichhas proven effective and allows to reduce prognostically the risks of a severedisability from a disastrous to critical level, and also creates the possibility of notestablishing a disability group, which in general can prognostically reduce the levelof disability by 12–14 %.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Шавловський Г.С. 
Використання смартфонів і комунікаторів в судово-медичній експертизі: автореф. дис... канд. мед. наук: 14.01.25 / Г.С. Шавловський ; Нац. мед. акад. післядиплом. освіти ім. П.Л.Шупика. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено можливості використання смартфонів і комунікаторів у судово-медичній експертизі. За допомогою смартфона створено 31 оригінальну судово-медичну комп'ютерну програму для їх використання у процесі експрес-діагностики часу настання смерті, странгуляції, у разі автомобільної травми та перелому кісток черепа, а також для встановлення статі, віку, зросту загиблих і визначення механізму утворення слідів крові та дистанції пострілу. Розроблено оригінальні підходи щодо створення ілюстративного матеріалу (схематичних зображень) на місці пригоди під час огляду трупа або його ексгумації, для чого складено більше, ніж 100 комп'ютерних рисунків, представлених у вигляді атласу з судової медицини. Апробовано функцію відеозйомки смартфоном для об'єктивної реєстрації змін трупних плям у процесі їх дослідження на місці пригоди з метою прогнозування часу настання смерті, а також для фіксації етапів відтворення умов і обставин скоєння злочину. Створено методику використання текстового редактора смартфорна (комунікатора) та способи передачі текстової та графічної інформації по системі мобільного зв'язку. Доведено, що комунікаційні можливості смартфонів успішно можуть замінити використання Інтернету для судово-медичних завдань. Встановлено, що функція електронної пошти (E-Mail) смартфона дозволяє передачу графічної (фотографії, рисунка, відеофайлів) або текстової інформації на будь-який стаціонарний комп'ютер (підключений до Інтернету) або інший смартфон, що створює умови для використання широкої мережі передачі інформації (наприклад, виконаних в лабораторії "Актів судово-медичного дослідження") між різними підрозділами бюро судово-медичної експертизи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Р811 с + Х893.9(4УКР)413.1 с +
Шифр НБУВ: РА357970

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Хмель В. В. 
Закрита поєднана торако-краніальна травма мирного часу: клініко-епідеміологічний аналіз та обґрунтування ризик-орієнтованого надання медичної допомоги на ранньому госпітальному етапі / В. В. Хмель. — Б.м., 2021 — укp.

Дослідження проводилося з формуванням бази даних в обсязі, що перевищує необхідний та достатній, який було розраховано відповідно до закону великих чисел. Було сформовано дві групи дослідження: основна – 176 випадків, що була сформована за ознаками наявності торакального та краніального компонентів пошкодження, та група порівняння, за ознакою ізольованого торакального пошкодження – 83 постраждалих. Критерієм виключення в обох групах дослідження була наявність пошкодження інших органів та систем. Таким чином, загальний обсяг дослідження склав 359 постраждалих. Для вивчення ефективності впровадження протокольної схеми клінічної маршрутизації постраждалих було сформовано групу 100 постраждалих – 50 до впровадження та 50 після впровадження. Поєднана краніо-торакальна травма має певною мірою специфічну клініко-епідеміологічну характеристику, яка полягає в тому, що найбільш часто страждають пацієнти з 20 до 50 років, із вираженим гендерним впливом – чоловіки – 71,91 %, жінки – 28,09 %, найбільш часто виникає внаслідок дорожньо-транспортних пригод та травми в побуті за механізмом прямого удару (68 %). Поєднана закрита торако-краніальна травма є багатокомпонентною патологією, якій притаманне різноманіття нозологічних форм поєднаних пошкоджень, найтяжчими з яких є поєднання закритої черепно-мозкової травми у вигляді забою головного мозку з наявністю субарахноїдальної кровотечі, внутрішньомозкових гематом та закритої травми грудної клітини у вигляді двобічних переломів ребер з наявністю великого гемотораксу. Тяжкими за ризиком виникнення летального результату перебігу травматичного процесу є поєднання закритої черепно-мозкової травми у вигляді забою головного мозку з наявністю субдуральної гематоми, та закритої травми грудної клітини у вигляді двобічних переломів ребер з наявністю реберного клапану та великого гемопневмотораксу. Розроблена ризик-орієнтована протокольна схема надання медичної допомоги постраждалим із закритою поєднаною торако-краніальною травмою на ранньому госпітальному етапі із застосуванням концепції клінічної маршрутизації пацієнтів довела свою ефективність за результатами впровадження (зниження летальності на 12-15 %) та може бути рекомендована до широкого впровадження.^UThe study was conducted with the formation of a database in excess of the required and sufficient, which was calculated in accordance with the law of large numbers. Two study groups were formed – the main – 176 cases, which was formed on the basis of the presence of thoracic and cranial components of the injury, and the comparison group, on the basis of isolated thoracic injury – 83 victims. The exclusion criterion in both study groups was the presence of damage to other organs and systems. Thus, the total amount of the study was 359 victims. To study the effectiveness of the implementation of the protocol scheme of clinical routing of victims, a group of 100 victims was formed – 50 before implementation and 50 after implementation. Combined cranio-thoracic trauma has a specific clinical and epidemiological characteristics, which is that the most common patients are from 20 to 50 years, with a pronounced gender impact – men – 71,91 %, women – 28,09 %, the most often occurs as a result of road accidents and injuries in the home by the mechanism of direct impact (68 %). Combined closed thoraco-cranial trauma is a multicomponent pathology, which is characterized by a variety of nosological forms of combined injuries, the most severe of which is a combination of closed traumatic brain injury in the form of brain contusion with subarachnoid hemorrhage, intracerebral hematomas with the presence of a large hemothorax. Severe at risk of death from the traumatic process is a combination of closed traumatic brain injury in the form of brain contusion with the presence of subdural hematoma, and closed chest injury in the form of bilateral rib fractures with the presence of a costal valve and large hemopneumothorax. Severe at risk of death from the traumatic process is a combination of closed traumatic brain injury in the form of brain contusion with the presence of subdural hematoma, and closed chest injury in the form of bilateral rib fractures with the presence of a costal valve and large hemopneumothorax. The developed risk-oriented protocol scheme for providing medical care to victims with closed combined thoraco-cranial trauma in the early hospital stage using the concept of clinical routing of patients has proved its effectiveness based on the results of implementation (reduction of mortality by 12-15 %) and can be recommended for widespread implementation.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Будівництво   
4.

Толок О.В. 
Містобудівні методи підвищення безпеки міського руху на вулично-дорожній мережі (на прикладі міст Донецької області): автореф. дис... канд. техн. наук: 05.23.20 / О.В. Толок ; Київ. нац. ун-т буд-ва і архіт. — К., 2009. — 16 с. — укp.

Удосконалено існуюче та розроблено нове методичне забезпечення прийняття рішень про доцільність застосування містобудівних методів підвищення безпеки міського руху на вулично-дорожній мережі на різних етапах містобудівного проектування з використанням методів математичного моделювання. З застосуванням системого підходу досліджено стан безпеки руху у містах. Розроблено багатофакторні математичні моделі оцінювання його стану. Виявлено закономірності впливу величини інтенсивності руху транспорту на безпеку руху на нерегульованих перехрестях. Розроблено новий підхід до досліження розподілу дорожньо-транспортних пригод на вулично-дорожній мережі, який передбачає виділення на вулично-дорожній мережі небезпечних для руху зон. Розроблено та формалізовано процедуру обгрунтування доцільності застосування містобудівних методів підвищення безпеки міського руху на вулично-дорожній мережі на етапі проектування комплексної схеми організації дорожнього руху.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Н820.5 + О808.020.3 +
Шифр НБУВ: РА364728

Рубрики:

      
5.

Стоцька М.М. 
Провадження в справах про адміністративні проступки у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху: автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / М.М. Стоцька ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2007. — 23 с. — укp.

Досліджено нормативно-правову базу та здійснено систематизацію відомчих актів МВС України щодо охорони громадського порядку та забезпечення безпеки дорожнього руху. Розглянуто принципи, методи, стадії та етапи провадження у справах про адміністративні правопорушення. Проаналізовано правовий статус учасників провадження у справах про адміністративні проступки у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху. Визначено основні напрямки діяльності підрозділів ДАІ щодо запобігання та припинення зазначених адміністративних проступків. Обгрунтовано положення про необхідність законодавчого закріплення повноважень відповідних органів і організацій щодо здійснення заходів з організації дорожнього руху. Зазначено, що головним критерієм його безпеки й основною причиною дорожньо-транспортних пригод є рівень знань правил, норм і стандартів у цій сфері учасників даного руху. Запропоновано вдосконалення системи вивчення Правил дорожнього руху. Визначено роль центральних органів виконавчої влади у державному регулюванні забезпечення його безпеки, зокрема діяльність підрозділів ДАІ у цій сфері. Сформульовано пропозиції, визначено пріоритети та шляхи вдосконалення провадження у справах про адміністративні проступки у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху з урахуванням досвіду країн з розвинутим рівнем автомобілізації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)012.8 + У819(4УКР)112.011.013.1 +
Шифр НБУВ: РА354658

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Стасюк Б. О. 
Економічне оцінювання безпеки автомобільних доріг / Б. О. Стасюк. — Б.м., 2021 — укp.

У дослідженні вирішено актуальне науково-прикладне завдання економічного оцінювання безпеки автомобільних доріг за рахунок формування організаційно-економічного механізму, який складається з організаційно-функціональної схеми управління безпекою автомобільних доріг та економічного інструментарію оцінювання ефективності заходів, спрямованих на покращення безпеки дорожнього руху на автомобільних дорогах з використанням показника соціально-економічних втрат від дорожньо-транспортних пригод.Метою дослідження є удосконалення методичних підходів до формування організаційно-економічного механізму оцінювання безпеки автомобільних доріг для можливості прийняття об'єктивних управлінських рішень щодо доцільності фінансування заходів з підвищення безпеки дорожнього руху на всіх етапах життєвого циклу автомобільних доріг.У першому розділі проведено аналіз теоретичних основ оцінювання безпеки автомобільних доріг. Розглянуто теоретичні засади визначення понять «оцінювання», «ефективність», «безпека», «втрати», «витрати» та «вартість життя». Проведений аналіз дозволив встановити комплексну дефініцію кожного з понять.Виконуючи аналіз застосування показника «соціально-економічні втрати від дорожньо-транспортних пригод» було відмічено його важливість, а саме: даний показник використовується при розподілі фінансових ресурсів та оцінці державних інвестиційних проєктів.Також проаналізовано актуальні методи та концептуальні підходи до економічного оцінювання безпеки автомобільних доріг. Проведений аналіз дозволив сформувати ключові показники, які обов'язково мають бути включені до концепції економічного оцінювання безпеки автомобільних доріг. Крім цього, окрема увага була приділена підходам та досвіду економічного оцінювання безпеки автомобільних доріг, який виконується в різних розвинених країнах. Це дозволило сформувати ключові напрямки до удосконалення існуючих підходів до оцінювання безпеки автомобільних доріг в Україні.У другому розділі охарактеризовано стан чинної законодавчої та нормативно-правової бази в Україні. Проведено аналіз існуючої класифікації дорожньо-транспортних пригод, як головного кількісного показника, який використовується для економічної оцінки безпеки автомобільної дороги через розмір соціально-економічних втрат від дорожньо-транспортних пригод.Крім цього, було детально проаналізовано існуючі підходи до розподілу фінансових ресурсів на заходи з покращення безпеки дорожнього руху, а також зменшення соціально-економічних втрат від дорожньо-транспортних пригод.Проведений аналіз дав змогу порівняти міжнародний досвід та поточну ситуацію в Україні з досліджуваного питання, виявити «вузькі місця» та напрацювати пропозиції щодо удосконалення організаційно-економічної схеми оцінювання автомобільних доріг загального користування в Україні.У третьому розділі сформовано організаційно-економічний механізм оцінювання безпеки автомобільних доріг.Отримано подальший розвиток методичних підходів щодо визначення мінімально допустимого нормативу фінансування робіт з експлуатаційного утримання автомобільних доріг для здійснення заходів з підвищення безпеки дорожнього руху в загальній структурі фінансування. Удосконалено науково-методичний підхід до оцінювання соціально-економічних втрат від дорожньо-транспортних пригод, як головного економічного показника для оцінювання безпеки автомобільних доріг. Також удосконалено методичні підходи до пріоритезації видів робіт в рамках експлуатаційного утримання автомобільних доріг.Практичне використання запропонованих методичних підходів підтверджується впровадженням його в діючу М 42.1-37641918-779:2020 Методику з визначення соціально-економічних втрат від дорожньо-транспортних пригод, що затверджена 20 липня 2020 року.У додатках представлений допоміжний матеріал, необхідний для повноти сприйняття дисертації, а також акти впровадження результатів дисертаційного дослідження на 3 аркушах.Ключові слова: безпека автомобільних доріг, соціально-економічні втрати, організаційно-економічний механізм, оцінювання, дорожньо-транспортні пригоди, аварійність, прогнозування, фінансування.^UThe dissertation research has solved the relevant scientific and applied issue of economic assessment of road safety by creating an effective organizational and economic mechanism, which consists of organizational and functional scheme of road safety management and economic tools for assessing the effectiveness of measures to improve road safety using the indicator of socio-economic losses from road accidents.The purpose of the study. The purpose of the thesis is to improve the methodological approaches to road safety assessing for the possibility of making objective management decisions on the feasibility of funding the measures to improve traffic safety at all stages of the road life cycle.In the first section of the thesis the analysis of theoretical bases of road safety assessment is carried out.Theoretical principles of defining the concepts of "assessment", "efficiency", "safety", "loss", "cost" and "cost of living" are considered. The performed analysis allowed establishing a comprehensive definition of each of the concepts.Analyzing the application of the indicator "social and economic losses from road accidents", its importance was noted, namely: this indicator is used in the allocation of financial resources and evaluation of public investment projects.Current methods and conceptual approaches to road safety assessment were also analyzed. The analysis allows forming key indicators that must be included in the concept of road safety assessment.In addition, special attention was paid to the approaches and experience of road safety assessment carried out in various developed countries. This allows forming key directions to improve the existing approaches to road safety assessment in Ukraine.The second section describes the current situation regarding the current legal and regulatory framework in Ukraine.An analysis of the existing classification of road accidents as the main quantitative indicator used to assess the road by the size of social and economic losses from road accidents was carried out.In addition, the existing approaches to the allocation of funding the measures to improve road safety and reduce social and economic losses from road accidents were analyzed in detail.The analysis allows comparing the international experience and the current situation in Ukraine on the research issue, identify "bottlenecks" and develop proposals for improving the organizational and economic scheme of assessment of public roads in Ukraine.In the third section, a new organizational and economic mechanism for road safety assessment was formed.Further development to determine the minimum allowable standard for funding the operational maintenance work was obtained.Methodological approaches to the assessment of social and economic losses from road accidents as the main economic indicator for road safety assessment was improved. The methodology of work type prioritization within the operational maintenance of highways was also improved.The practical use of the proposed methodological approaches is confirmed by its implementation in the current Methodology for determining the social and economic losses from road accidents.The appendices present the supporting material necessary for the completeness of the thesis, as well as the certificates of the dissertation research results implementation on 3 sheets.Keywords: road safety, social and economic losses, organizational and economic mechanism, assessment, road accidents, accident level, forecasting, financing.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
7.

Солонецький І. І. 
Адміністративно-правові засади протидії проступкам у сфері забезпечення безпеки дорожнього руху / І. І. Солонецький. — Б.м., 2021 — укp.

Надано авторське визначення поняття забезпечення безпеки дорожнього руху, під яким пропонується розуміти нормативно-правове врегулювання та діяльність уповноважених органів державної влади, що спрямовані на охорону прав і свобод людини та громадянина, а також законних інтересів особи, суспільства і держави у сфері дорожнього руху шляхом захисту від дорожньо-транспортних пригод та зниження їх наслідків, а також попередження причин та умов їх виникнення. Визначено проблемні питання у сфері адміністративно-правового забезпечення безпеки дорожнього руху. Встановлено, що завдання забезпечення безпеки дорожнього руху потребує розробки й послідовної реалізації комплексу адміністративно-правових заходів, спрямованих на попередження та зниження рівня дорожньо-транспортних пригод.^UThe author has provided own definition to the concept of ensuring traffic safety, which he has offered to understand as normative and legal regulation and activities of authorized public authorities aimed at protecting human and civil rights and freedoms, as well as the legitimate interests of individuals, society and the state in the field of road trafficking by protecting from road accidents and reducing their consequences and preventing causes and conditions of their occurrence. Problematic issues in the field of administrative and legal ensuring traffic safety have been determined. It has been established that the task for ensuring traffic safety requires the development and consistent implementation of a set of administrative and legal measures aimed at preventing and reducing the level of traffic accidents.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
8.

Соловей Д. О. 
Лінгвокультурна адаптація євангельських текстів длярізновікової аудиторії (італійськомовна та українськомовна перекладацькітрадиції): автореферат дис. ... д.філософ : 035 / Д. О. Соловей. — Б.м., 2024 — укp.

Дослідження присвячено вивченню лінгвокультурної адаптаціїєвангельських текстів для різновікової аудиторії (італійськомовна та українськомовна перекладацькі традиції). Визначено поняття культурної адаптаціїта її значення у перекладах біблійних текстів. Розглянуто проблеми культурноїадаптації при перекладі біблійних текстів. Наукова новизна дисертації полягає втому, що лінгвопрагматична адаптація синодального перекладу біблійних текстів у різножанровій графічній прозі має перспективи дослідження мовних засобів,стилістичних прийомів, перекладацьких рішень та їхнього впливу на сприйняття тексту, зокрема визначено яким чином графічні зображення, композиція та розміщення тексту впливають на передачу його змісту, та виявлено жанрибіблійних текстів, які найбільше піддаються адаптації в графічній прозі та якіаспекти жанру змінюються у такій адаптації. Дослідження розкрило нові прошарки значень та способи впливу графічного мистецтва на сприйняття біблійних історій, релігійно-пригодницьких коміксів, притч та окремих біблійних цитат, через оцінку прагматичного ефекту, що досягається такою адаптацією. Висновки щодо особливостей розвитку перекладу релігійних текстів після прийняття християнства та висновки щодо особливостей проблем культурної адаптації при перекладі біблійних текстів можуть стати підґрунтям досліджень лінгвокультурної адаптації сакральних текстів. Матеріали дослідження можуть бути використані у викладанні лінгвокульторології, стилістики італійської мови, лексикології, теорії і практики зперекладу та інших суміжних дисциплін, а також в дослідницькій практиці студентів під час написання курсових та магістерських робіт.^UThe research is dedicated to studying the Linguistic and cultural adaptation of Gospel texts for a multigenerational audience (Italian and Ukrainian translation traditions). The concept of cultural adaptation and its significance in the translation of biblical texts has been defined. The problems of cultural adaptation in the translation of biblical texts have been examined. The scientific novelty of the dissertation lies in the the fact that the linguo-pragmatic adaptation of the synodal translation of biblical texts inmulti-genre graphic prose has prospects for studying language means, stylistic techniques, translation decisions, and their impact on the perception of the text. In particular, it has been determined how graphic images, composition, and text placement influence the conveyance of its content. The study has identified biblical genres that are most susceptible to adaptation in graphic prose and the aspects of genre that change in such adaptation. The research has revealed new layers of meanings and ways in which graphic art influences the perception of biblical stories, religious-adventure comics, parables, and individual biblical quotations through the evaluation of the pragmatic effect achieved by such adaptation. Conclusions regarding the peculiarities of the development of the translation of religious texts after the adoption of Christianity andconclusions regarding the specific issues of cultural adaptation in the translation of biblical texts can serve as the basis for studies on the linguistic-cultural adaptation of sacred texts.The research materials can be used in teaching linguo-culturology, stylistics of the Italian language, lexicology, theory and practice of translation, and other related disciplines, as well as in the research practice of students when writing coursework and master’s theses.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
9.

Сагайдак Т.О. 
Художня інтерпретація козацтва в українських історичних романах першої половини ХХ століття: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Т.О. Сагайдак ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2008. — 20 с. — укp.

Цілісно досліджено художню інтерпретацію козацтва в українській історичній романістиці першої половини XX ст, її соціальної актуальності, філософічності, мистецької цінності. Виділено проблемно-аналітичні аспекти та доопрацьовано зіставлення зв'язків історіографії та художньої творчості. Визначено жанрову специфіку. Висвітлено питання диференціації та типології історичного роману. Розглянуто певні твори репресованих та заборонених письменників (16 романів 14-ти авторів). Виявлено особливості шляхів і засобів художнього втілення історичних реалій. Досліджено роль домислу та вимислу та їх вплив на структурування художніх текстів. Доведено, що написаним за різних політичних умов різними авторами романам властиві певні семантичні особливості та структура текстів. Висвітлено провідні принципи та засоби конструювання образів-виразників національного характеру, індивідуально-людських прагнень і дій історичних осіб, їх внутрішнього світу. Встановлено й охарактеризовано жанрово-стильові модифікації історико-соціального, історико-психологічного, історико-пригодницького, історіософського романів і роману-хроніки. Систематизовано літературно-критичні й історико-літературні судження про окремі історичні романи. Проаналізовано їх слушність чи заангажованість.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-334 +
Шифр НБУВ: РА361943

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
10.

Рябець Я.В. 
Комплексна оцінка потенційної небезпеки руху на перехрестях: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.01 / Я.В. Рябець ; Нац. трансп. ун-т. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Розроблено й удосконалено методи оцінювання небезпеки перехресть на вулично-дорожній мережі шляхом оцінювання ступеня конфліктності транспортних і пішохідних потоків і подальшого інтегрованого оцінювання небезпеки перехресть на одному рівні з їх використанням. За результатами аналізу існуючих методів оцінювання небезпеки перехресть на одному рівні виявлено невідповідність підходів щодо визначення їх небезпеки сучасній ситуації на вулицях міст. Досліджено статистичні дані щодо аварійності в різних регіонах України. Проведено теоретичні й експериментальні дослідження та виділено групу найбільш суттєвих конфліктних аспектів, встановлено взаємозв'зок між ними. Запропоновано алгоритм вибірки даних про аварійність на перехрестях, розроблений за принципом відбору місць концентрації дорожньо-транспортних пригод, що характеризуються високим ступенем конфліктності між транспортними та пішохідними потоками. На базі алгоритму сформовано методику, що дозволяє проводити комплексне оцінювання потенційної небезпеки на діючих перехрестях та тих, що проектуються.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О808.020.3 +
Шифр НБУВ: РА362059

Рубрики:

      
11.

Резніченко Н.А. 
Українська проза для дітей 60 - 80-х років XX століття (жанрово-стильові модифікації): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Н.А. Резніченко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2009. — 18 с. — укp.

Висвітлено жанрово-стильові модифікації українського письменства для дітей 1960 - 1980-х рр. як складову всієї літератури. У світоглядному, естетичному, композиційно-сюжетному, образному, хронотопному аспектах вивченно жанрово-стильові особливості малодосліджених прозових творів для дітей. Розкрито індивідуальну творчу специфіку, багатогранність стилю художньої прози В. Нестайка, Я. Стельмаха, О. Гончара, В. Близнеця, Г. Тютюнника, Є. Гуцала, принципи творення дитячих характерів. Визначено три домінантні жанрово-стильові модифікації (пригодницьку, лірико-імпресіоністичну, інтелектуально-психологічну прозу) масиву літератури для дітей зазначеного періоду. Висвітлено тенденції розвитку літератури для дітей та виявлено розмаїття творчих пошуків прозаїків, різноманітності форм і способів художнього освоєння дійсності, які свідчать, що у письменстві для юного читача утвердилася система жанрів, принципи типізації, які були проявом загальної тенденції українського письменства другої половини XX ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш85(4УКР)6-334 +
Шифр НБУВ: РА363315

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Пригода Т.М. 
Феномен пластичного в культурі: естетико-філософський аналіз: Автореф. дис... канд. філос. наук: 09.00.08 / Т.М. Пригода ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2001. — 18 с. — укp.

Проведено естетико-філософський аналіз феномену пластичного в культурі. Пластичне розглянуто як естетико-онтологічну категорію, яка визначає деякий єдиний конфігуративний образ людини і світу. Виражальні характеристики пластичного повідомляють феномен первинної присутності у світі. Людина та світ осмислюється як цілісна метаморфоза буття, мислительно-тілесні інтенції якого виявляються в екстатичній тілесності, тексті, пластичному образотворенні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю812.25 + Ю811.15 + Ю812.453.2
Шифр НБУВ: РА313616 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Пригодін 
Особливості поширення та заходи боротьби з основними паразитарними захворюваннями м'ясоїдних на території м. Донецька: Автореф. дис... канд. вет. наук: 16.00.11 / Анатолій Васильович Пригодін ; УААН; Інститут експериментальної і клінічної ветеринарної медицини. — Х., 2003. — 16 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П873.6-953-7
Шифр НБУВ: РА327163

Рубрики:

      
Категорія:    
14.

Пригодій 
Профільне та початкове професійне навчання з електротехніки в загальноосвітній школі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Микола Анатолійович Пригодій ; Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 16 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: з2р(4Укр)21-26
Шифр НБУВ: РА312005

Географічні рубрики:

      
15.

Пригодій А.В. 
Розвиток просторової уяви учнів основної школи в процесі технічного моделювання: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / А.В. Пригодій ; Ін-т проф.-техн. освіти АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему розвитку просторової уяви учнів в процесі технічного моделювання та художнього конструювання виробів з паперу. Проаналізовано особливості організації процесу навчання, виховання та розвитку дитини в позашкільних закладах освіти. Теоретично досліджено й експериментально перевірено вплив прикладної діяльності на розвиток індивідуальних якостей особистості. З урахуванням одержаних результатів обгрунтовано нові підходи щодо розв'язання проблеми розвитку просторової уяви школярів. Розроблено й апробовано засоби впливу на просторову уяву учнів у процесі технічного моделювання та художнього конструювання виробів з паперу. Розроблено систему завдань, що активізує наочно-образне мислення та сприяє підвищенню рівня розвитку просторової уяви. Визначено показники рівнів сформованості просторової уяви. Здійснено експериментальну перевірку запропонованої системи завдань, що впливають на рівень розвитку просторової уяви учнів основної школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.1 + Ю983.514 +
Шифр НБУВ: РА352696

Рубрики:

      
16.

Поліщук В.Т. 
Проблематика й особливості поетики романів і повістей Михайла Старицького: Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.01 / В.Т. Поліщук ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2003. — 40 с. — укp.

Уперше системно досліджено романно-повістеву прозу М.Старицького, її місце в українському історико-літературному процесі рубежу ХІХ - ХХ ст. Розглянуто сім історико-пригодницьких романів і сім повістей різної проблематики. Проаналізовано методологічні основи творчості письменника (світогляд, історіософію, релігійність, естетику, стиль) та їх реалізацію в прозі митця. Висвітлено жанрово-стильові, сюжетно-композиційні особливості романів і повістей, їх проблематику, концепцію героя та образну структуру великоформатної прози М.Старицького. Вперше по-новому осмислено ряд важливих аспектів творчості письменника - релігійність, пригодництво, індивідуальний стильовий дискурс, жанрово-видове означення романів і повістей. Зазначено очевидні типологічні паралелі між творами М.Старицького і творами українських авторів: П.Куліша, І.Нечуя-Левицького, П.Мирного, Б.Лепкого, М.Чернявського та ін. Наголошено, що прозова спадщина М.Старицького є важливою і невід'ємною частиною українського літературного процесу кінця ХІХ - початку ХХ ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-4 Старицький, М. 534 +
Шифр НБУВ: РА327244

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Плетена О. О. 
Конспірологічний роман в українській та американській літературах початку ХХІ сторіччя: жанрова типологія. / О. О. Плетена. — Б.м., 2021 — укp.

У дисертації досліджено жанрову типологію конспірологічного роману та його модифікації у художніх доробках сучасних письменників (Д. Брауна, В. Єшкілєва, Дж. Роллінса та ін.). Наукова новизна роботи зумовлена як постановкою проблеми, так і одержаними результатами. У дисертації вперше здійснено зіставнотипологічне дослідження українського й американського конспірологічного роману як парадигмального, що має спільні, відмінні та варіативні ознаки. Уперше в українській американістиці проаналізовано автометаописи й художні тексти Дж. Роллінса, які дотепер не були предметом спеціального фахового дослідження; вперше твори В. Єшкілєва співставлено з конспірологічними романами американських письменників. Уперше обґрунтовано жанровий інваріант конспірологічного роману; окреслено модель жанрової типології конспірологічної формули. Уточнено жанрову специфіку конспірологічного роману серед інших форм авантюрнопригодницької літератури. Доведено, що конспірологічний роман як формульний балансує між масовою словесністю й поліжанровою структурою постмодерністського роману та має специфічні риси в різнонаціональних літературах. У досліджені концептуалізовано такі парадигмальні види конспірологічної прози: конспірологічний релігійно-культурологічний роман (Д. Браун); конспірологічний авантюрно-пригодницький роман (Дж. Роллінс); конспірологічний містико-міфологічний роман, конспірологічний історико-міфологічний роман з елементами містики (В. Єшкілєв). Репрезентована класифікація існує за принципом «відкритого каталогу», однак «основне ядро» (жанровий інваріант) обмежує входження у родинну подібність таких творів «змішаних жанрів», що не мають належної кількості прототипічних ознак.^UThe thesis research is devoted to the study of the genre typology of the conspiracy novel and its modifications in the literary works of modern writers (D. Brown, V. Yeshkiliev, J. Rollins, etc.). The scientific novelty of the thesis is due to both the problem statement and the results obtained. For the first time, a comparative-typological study of the Ukrainian and American conspiracy novel as a paradigm with common, different, an variable features is carried out in the thesis. Auto metа descriptions and literary texts by J. Rollins, which have not been the subject of a special professional study yet, are first analysed in the the Ukrainian American studies; for the first time V. Yeshkiliev's works are compared with conspiracy novels by American writers. First, the genre invariant of the conspiracy novel is substantiated; the model of the genre typology of the conspiracy formula is outlined. The genre specifics of the conspiracy novel are specified among other forms of adventure literature. It is proved that the conspiracy novel as a formula balances between mass literature and the poly-genre structure of the postmodernist novel and has specific features in multinational literature. The following paradigmatic types of conspiracy prose are conceptualized in the research: conspiracy religious-cultural novel (D. Brown); conspiracy adventure novel (J. Rollins); conspiracy mysticomythological novel, conspiracy historico-mythological novel with elements of mysticism (V. Yeshkiliev). The represented classification exists on the principle of “an open catalogue”, but the “hard core” (genre invariant) limits such works that do not have a certain number of prototype features to enter into the familyresemblance of “mixed genres”.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Петрик О. С. 
Українська аудиторія кіберспортивних медіа.: автореферат дис. ... д.філософ : 061 / О. С. Петрик. — Б.м., 2024 — укp.

У дисертації встановлено особливості кіберспортивних медіа й створено портрет української аудиторії кіберспорту. Кіберспорт у вересні 2020 року було офіційно визнано видом спорту в Україні, тому наукова праця у напрямку вивчення кіберспортивної тематики в українському медійному просторі має забезпечити своєчасну актуалізацію знань української науки про нову спортивну сферу, що надзвичайно активно розвивається в Україні.Вперше проведене нами анкетування української аудиторії кіберспортивних медіа стане у пригоді працівникам сфери медіа: журналістам, стримерам, контент-мейкерам, маркетологам тощо. Досі не проводилося жодних комплексних опитувань української кіберспортивної аудиторії, а тому для майбутніх досліджень результати цього анкетування стануть фундаментом та матеріалом для порівнянь, перевірки, відслідковування тенденцій тощо.У процесі дослідження була вирішена наукова проблема, що полягала у невизначеності структури та особливостей кіберспортивних медіа, несформульованості характерних ознак аудиторії кіберспортивних медіа України та відсутності детермінації статусу явища кіберспортивного стримінгу та інших властивих кіберспортивним медіа засобів комунікації у соціальнокомунікаційному чи професійному журналістському дискурсі.^UThe dissertation identifies the features of esports media and creates a portrait of the audience of Ukrainian esports media. In September 2020, esports was officially recognized as a sport in Ukraine, therefore scientific work in the direction of studying esports topics in the Ukrainian media space should ensure timely updating of the knowledge of Ukrainian science about the new sports field, which is extremely actively developing in Ukraine.Our first survey of the Ukrainian esports audience will be useful for media workers: journalists, streamers, content makers, marketers, etc. So far, no comprehensive surveys of the Ukrainian esports audience have been conducted, and therefore, for future research, the results of this survey will become the foundation and material for comparisons, verification, monitoring of trends, etc.In the process of research, the complex scientific problem was solved, which consisted in the uncertainty of the structure and features of the esports media, the characteristic features and differences of the audience of esports media of Ukraine, and the lack of determination of the status of the phenomenon of esports streaming and other means of communication inherent in esports media in the social communication or professional journalistic discourse.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
19.

Пащенко Г.С. 
Методика навчання курсантів-пілотів льотної експлуатації повітряних суден на міжнародних авіалініях: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Г.С. Пащенко ; Укр. інж.-пед. акад. — Х., 2003. — 19 с. — укp.

Досліджено питання навчання курсантів-пілотів веденню радіообміну англійською мовою на міжнародних повітряних трасах для підвищення надійності професійної діяльності майбутніх пілотів в екстремальних ситуаціях. Визначено етапи навчання льотної експлуатації повітряних суден на міжнародних авіалініях: аудиторну, передпольотну підготовку, моделювання реальних польотів на міжнародних повітряних трасах з використанням пілотажно-навігаційних приладів і систем літака, із заходженням на посадку на незнайомому аеродромі у різних клімато-географічних зонах земної поверхні, а також польотів з передумовами до авіаційних пригод та тих, які закінчилися катастрофами, на комплексній електронній тренажерній системі Ан-24. Розроблено методику навчання курсантів-пілотів веденню радіообміну у процесі льотної експлуатації повітряних суден на даних авіалініях (організаційну структуру, мету, завдання, принципи, зміст, методи, форми організації та інші компоненти). Доведено, що застосування даної методики навчання сприяє покращенню якості підготовки майбутніх пілотів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О5р(4УКР)3 +
Шифр НБУВ: РА323542

Географічні рубрики:

      
20.

Неведров О. В. 
Розвиток теоретичних основ інтелектуальних систем керуваннялокомотивом: автореферат дис. ... д.філософ : 273 / О. В. Неведров. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертація присвячена вирішенню актуальної наукової задачі розвитку теоретичних основ систем керування локомотивом шляхом використання методів теорії штучного інтелекту, що дозволило підвищити рівень безпеки руху при експлуатації тягового рухомого складу за рахунок поліпшення процесу управління поїздом.Встановлено вплив людського фактору на якість управління поїздом. Із загальної кількості транспортних пригод до 80% пов'язані з впливом людського фактору. Це дає підстави стверджувати про необхідність подальшої роботи по усуненню шкідливого впливу людського фактору на безпеку руху та вдосконаленню систем керування локомотивами.^UThe dissertation is devoted to solving the current scientific problem of developing the theoretical foundations of locomotive control systems by using methods of the theory of artificial intelligence, which made it possible to increase the level of traffic safety during the operation of traction rolling stock due to the improvement of the train control process.The impact of the human factor on the quality of train management has been established. Of the total number of traffic accidents, 74% are related to the influence of the human factor. This gives grounds for asserting the need for further work on eliminating the harmful influence of the human factor on traffic safety and improving locomotive control systems.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського