Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Тематичний інтернет-навігатор (1)Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (53)Книжкові видання та компакт-диски (23)Журнали та продовжувані видання (17)
Пошуковий запит: (<.>K=ПРОФСПІЛКА$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

      
1.

Цесарський Ф.А. 
Захисна функція профспілок, форми її реалізації: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.05 / Ф.А. Цесарський ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2004. — 21 с. — укp.

Проведено комплексне дослідження захисної функції профспілок і проаналізовано форми її реалізації за умов ринкової економіки. Визначено основні етапи розвитку законодавства про профспілки, обумовлені соціально-економічними та політичними змінами в суспільстві, наведено їх правову характеристику. Розроблено рекомендації щодо удосконалення форм взаємодії між роботодавцями та профспілками за умов їх плюралізму. Вперше виявлено спільні риси та проведено розмежування між профспілками та іншими представницькими органами, доведено пріоритетне значення профспілкових організацій у справі захисту трудових прав. З'ясовано питання про зв'язок між кількістю учасників профспілки та обсягом повноважень за представництвом їх інтересів. Наведено пропозиції щодо удосконалення чинного законодавства, що регулює форми реалізації захисної функції профспілок.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х879(4УКР)011 + Ф72(4УКР)3 +
Шифр НБУВ: РА334119

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Нікіфоров В.Ю. 
Захист профспілками соціально-трудових прав працівників в умовах ринкової економіки (теоретично-правовий аспект): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.09 / В.Ю. Нікіфоров ; Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2005. — 18 с. — укp.

Вивчено теоретико-правовий аспект захисту профспілками соціально-трудових прав працівників за умов ринкової економіки. Визначено соціальну природу профспілок та їх місце у системі суспільних об'єднань. Досліджено профспілки як суб'єкт трудового права. Проаналізовано сучасний стан нормативно-правового забезпечення діяльності профспілок. Визначено їх повноваження у сфері захисту соціально-трудових прав працівників. Розглянуто гарантії реалізації правозахисних повноважень профспілок. Проаналізовано зміст процедурно-процесуальних відносин у сфері функціонування профспілкових об'єднань. Надано пропозиції та рекомендації щодо удосконалення нормативно-правового забезпечення з метою захисту профспілками соціально-трудових прав працівників за умов ринкової економіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х879(4УКР)011 + Ф72(4УКР)3 +
Шифр НБУВ: РА334790

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Познанська К.В. 
Ліквідація більшовиками есерівської та меншовицької партійно-політичної опозиції в Україні (кінець 1919 - 1924 рр.): автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / К.В. Познанська ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено процес ліквідації загальноросійських соціалістичних партій есерів та меншовиків в Україні наприкінці 1919 - 1924 рр. З'ясовано, що події Української національно-демократичної революції 1917 - 1920 рр. затримали ліквідаційні заходи більшовиків проти організації опозиційних загальноросійських соціалістичних партій есерів та меншовиків до встановлення радянської влади в Україні. Доведено, що співробітництво правих есерів та меншовиків з денікінською владою у 1919 р. в Україні більшовики використали як головний привід для посилення ліквідаційних дій проти цих партій. Встановлено суттєвий вплив боротьби за представництво в органах місцевої влади та профспілках на характер та особливості діяльності партій есерів та меншовиків за умов напівлегальності у період 1920 - 1922 рр. Розглянуто репресивні заходи радянської влади, які займали головне місце в арсеналі боротьби РКП(б) - КП(б)У з опозиційними партіями меншовиків та есерів за підтримки спецслужб, судової системи та інших правоохоронних органів. Вперше визначено причини, хід та наслідки одного з основних методів ідейно-організаційної боротьби більшовиків з партіями соціалістичної опозиції - публічних судових процесів у справі меншовиків у березні 1920 р. в Києві, а також московського процесу над лідерами есерівської партії в червні - серпні 1922 р. Доведено, що, так звана, "самоліквідаційна кампанія", а також ліквідаційні з'їзди колишніх есерів і меншовиків, які офіційно ліквідували партію есерів у березні 1923 р. та партію меншовиків у лютому 1924 р., були ретельно підготовлені заходами більшовиків щодо остаточної ліквідації загальноросійських соціалістичних партій меншовиків та есерів в Україні. До наукового обігу введено маловідомі документи більшовицьких органів влади щодо ліквідації організації російських меншовиків та есерів, партійні документи меншовицької та есерівської партійно-політичної опозиції.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)613-49 + Ф61(2)6 +
Шифр НБУВ: РА355799

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Головко С.Г. 
Політика "нових торі" щодо тред-юніонів (1980-1990 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.02 / С.Г. Головко ; НАН України. Ін-т укр. археографії та джерелознавства ім. М.С.Грушевського. — К., 1999. — 18 с. — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене вивченню суспільно-політичних процесів, що відбувалися у Великій Британії у 1980-1990 рр., у контексті політики неоконсерваторів щодо тред-юніонів. Виявлено основні чинники, що зумовили напрямки політики "нових торі" щодо профспілок і перешкодили активній протидії з боку профспілок; досліджено співвідношення соціально-економічних реформ М.Тетчер і профспілкового фактору, особливості законодавства, що регулювало діяльність тред-юніонів, визначено стратегію і тактику лейбористської партії у сфері її співпраці з профспілками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4ВЕЛ)63-48 + Ф69(4ВЛ)41 + Ф72(4ВЛ),8.2

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Євсюкова Н.В. 
Політична діяльність профспілок України в період її незалежності (1991 - 2000 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Н.В. Євсюкова ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2006. — 20 с. — укp.

Проведено комплексне історичне дослідження політичної діяльності профспілок України у період незалежності. На підставі вивчення значного обсягу історичних джерел доведено, що причиною активізації політизації масової громадської організації в 1991 - 2000 рр. був цілий ряд соціально-економічних і політичних чинників, а також стан законодавчої бази профспілкової діяльності. Показано, що саме ці чинники перешкоджали вирішенню профспілками гострих соціальних проблем традиційними для даної громадської організації засобами. Доведено, що перспектива подолання суспільних проблем політичними методами обумовила виникнення політичного аспекту в діяльності профспілок як найбільш масової громадської організації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф72(4УКР)64 +
Шифр НБУВ: РА345855

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Соловйов О.М. 
Право власності професійних спілок України: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.03 / О.М. Соловйов ; Нац. юрид. акад. України ім. Я.Мудрого. — Х., 2002. — 19 с. — укp.

Розкрито поняття права власності профспілок і його місце в системі права власності України. Наведено класифікацію та надано характеристику суб'єктам, об'єктам, змісту права власності профспілок і підставам його виникнення. Визначено поняття об'єкта права власності профспілок та розглянуто проблеми здійснення профспілками цього права. Надано пропозиції щодо вдосконалення законодавства, яке регулює відносини профспілкової власності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х839(4УКР)110.1:Ф72 + Ф72(4УКР)3
Шифр НБУВ: РА321030

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Штих Т.В. 
Правовий статус суддів як суб'єктів трудового права України: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.05 / Т.В. Штих ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2010. — 19 с. — укp.

Розкрито зміст трудових прав суддів і названо їх характерні ознаки. Визначено обов'язкові для законодавчого закріплення особливості діяльності профспілок суддів, а саме неможливість включення лідерів профспілок у виборчі списки політичних партій, створення профспілками суддів власних політичних партій, об'єднання профспілок з іншими угрупованнями громадян. Встановлено доцільність законодавчого закріплення за суддями права на страйк. Доведено неконституційність обмеження права суддів на об'єднання у професійні спілки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х879(4УКР)8 + Х891.9(4УКР)-7 + Х819(4УКР)012.1
Шифр НБУВ: РА374022 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Лисяк О.І. 
Правові форми участі профспілок у регулюванні трудових відносин: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.05 / О.І. Лисяк ; Нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2004. — 20 с. — укp.

Проведено поглиблений аналіз історії розвитку діяльності профспілок. Наведено характеристику їх прав щодо регулювання трудових відносин. Розглянуто зміну функцій профспілок у період економічних і соціальних реформ в Україні. Обгрунтовано суть і сформульовано юридичне визначення поняття захисту профспілками трудових, соціально-економічних прав та інтересів працівників. Запропоновано визначення поняття "захисна функція", виділено її основні елементи та особливості реалізації. Значну увагу приділено участі профспілок у трудових спорах, укладенні колективного договору та веденні колективних переговорів. Грунтовно досліджено регулятивну функцію профспілок, тобто контроль за дотриманням законодавства про працю, його види, форми і методи застосування. Наведено рекомендації щодо вдосконалення чинного законодавства та практики його застосування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х879(4УКР)01 + Х879(4УКР)01 + Х879(4УКР)01
Шифр НБУВ: РА331535

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Тупиця О.Л. 
Профспілки та політична система: специфіка взаємодії в сучасному суспільстві: автореф. дис... д-ра політ. наук / О.Л. Тупиця ; Дніпропетр. нац. ун-т ім. О.Гончара. — Д., 2009. — 30 с. — укp.

Досліджено специфіку взаємодії політичної системи та профспілок як чинника розвитку сучасного суспільства. Визначено принципи, механізми та динамічні характеристики взаємовпливу профспілок та політики в цілому, а також їх певних компонентів. Розглянуто ситуації висування вимог профспілок на політичний рівень. До наукового обігу введено поняття оптимального політичного статусу профспілок у контексті сукупності характеристик проективного стану реалізації основних функцій профоб'єднань, який корелюється з завданнями та потребами розвитку суспільства за умов побудови демократичної політичної системи. Розкрито природу та закономірності набуття профспілками певних особливостей політичної суб'єктності. Проаналізовано перспективні засоби набуття профспілками впливових позицій на політичній арені, політико-організаційні дії, здатність до адаптації на виклики зовнішнього впливу та тенденції глобалізації, врахування етноментальної та психологічної специфіки політичного середовища певної країни.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф022.3
Шифр НБУВ: РА366777

Рубрики:

      
10.

Концур В.В. 
Профспілки України в системі ідеологізації суспільства (1956 - 1964 рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / В.В. Концур ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2006. — 19 с. — укp.

Проведено комплексний історичний аналіз процесу ідеологізації суспільства функціональними засобами професійних спілок України у період "відлиги". На підставі вивчення широкого кола опублікованих і неопублікованих джерел розглянуто механізм політичного, ідеологічного й організаційного підпорядкування діяльності професійних спілок інтересам тоталітарної держави. Відзначено, що дана підпорядкованість базується на беззастережному визнанні профспілками керівної ролі правлячої партії, що призвело до видозміни всієї функціональної діяльності масової громадської організації взагалі та її виховної функції зокрема. Визначено характер залежності реалізації ідеологічної функції профспілок від їх організаційної будови. Доведено, що в результаті партійного впливу відбулася подальша політизація виробничих відносин, яка разом з викривленою виховною функцією, спрямованою на беззастережну ідеологізацію суспільства, заперечувала захисну функцію профспілок. Розкрито роль культурно-освітніх закладів профспілок у процесі тотальної партійної ідеологізації суспільства. Зроблено висновок, що період "відлиги" є наступним етапом розвитку тоталітарної системи, значно досконаліший за сталінську модель державного управління.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф72(4УКР)63 +
Шифр НБУВ: РА345856

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Докашенко В.М. 
Профспілки України в умовах тоталітарної системи (70-ті - 80-ті рр.): Автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.01 / В.М. Докашенко ; Дніпропетр. держ. ун-т. — Д., 1999. — 31 с. — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню теоретичних аспектів діяльності професійних спілок на кінцевому етапі панування в Україні радянської моделі тоталітаризму. На основі широкого кола опублікованих та неопублікованих архівних документів, більшість з яких вводиться до наукового обігу вперше, розглядається механізм політичного, ідеологічного та організаційного підпорядкування професійних спілок волі та інтересам держави. Відзначається, що в основі зазначеної підпорядкованості лежало беззастережне визнання профспілками керівної та спрямовуючої ролі правлячої партії, що призвело до видозміни всієї функціональної діяльності масової громадської організації трудящих. Доведено, що в результаті партійного впливу невиправданих масштабів досягла виробничо-масова діяльність професійних спілок, яка разом із викривленою виховною функцією, спрямованою на подальшу ідеологізацію суспільства, заперечувала функцію захисту соціальних інтересів широких верств населення. В результаті зазначених процесів відбулася метаморфоза захисної функції, яка набула яскраво вираженого формального характеру. На підставі статистичних даних з'ясовано кількість працівників, які отримали травми на виробництві та загинули на ньому внаслідок аварії, а також загальну кількість втрачених робочих днів унаслідок захворювань протягом майже двадцятирічного періоду. Розглядається процес виходу професійних спілок з-під партійного впливу. Доводиться цілковита невиправданість і неприпустимість використання усталеного для тоталітаризму типу взаємовідносин між державою та громадською організацією в процесі розбудови демократичної держави.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ф72(2)193(2УК)3

Рубрики:

      
12.

Мельник А. С. 
Суб'єкти правовідносин нагляду та контролю за дотриманням трудового законодавства України: автореф. дис. ... канд. юрид. наук : 12.00.05 / А. С. Мельник ; Східноукр. нац. ун-т ім. В. Даля. — Луганськ, 2011. — 20 с. — укp.

Досліджено діяльність окремих суб'єктів нагляду та контролю, надано їх класифікацію. Наведено дефініцію категорії "правосуб'єктність суб'єктів нагляду та контролю за дотриманням трудового законодавства", визначено основні риси, притаманні правосуб'єктності. Встановлено основні напрями громадського нагляду та контролю профспілками й уповноваженими органами. Доведено необхідність прийняття нового Закону України "Про організаційно-правові засади взаємодії суб'єктів нагляду та контролю за дотриманням трудового законодавства" та про доцільність доповнення чинного Кодексу законів про працю України та нового Трудового кодексу України статтею із назвою: "Громадський нагляд і контроль за дотриманням трудового законодавства". Запропоновано її редакцію.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х879(4УКР)01
Шифр НБУВ: РА383212 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Додонов О.Ф. 
Участь робітників у політичному житті СРСР. 1961 - 1991 рр.: Автореф. дис... д-ра іст. наук: 07.00.02 / О.Ф. Додонов ; Дніпропетр. нац. ун-т. — Д., 2001. — 31 с. — укp.

Докладно й об'єктивно розглянуто динаміку взаємозв'язків робітників з інститутами радянської політичної системи 1960 - 80-ті рр. Розкрито поняття "робітничий клас", "клас дегуманізаторів громадського життя" тощо. Проведено аналіз чисельності та соціального складу КПРС, представництва робітників у її керівних органах та їх діяльності з визначення та здійснення партійної політики. Висвітлено особливості діяльності робітників у профспілках, виявлено зниження ефективності їх роботи. Підкреслено факт формування у громадській свідомості ілюзорного уявлення про розвиток профспілкового самоврядування та роботу профорганізацій. Висвітлено практичні заходи комітетів і організацій ВЛКСМ щодо залучення до громадського життя молодих робітників, обговорено прорахунки та труднощі в цій справі. На підставі статистичного та соціологічного матеріалу розглянуто участь робітників в управлінні виробництвом. Виявлено основні ознаки механізму гальмування політичної активності робітників і поступального розвитку суспільства. Проаналізовано помилки та труднощі в теоретичній і практичній діяльності КПРС, державних і громадських організаціях з регулювання соціальних відносин. Показано трагічну розбіжність програмних цілей КПРС з результатами практичної діяльності робітничого класу та інших верств населення, що суттєво вплинуло на поглиблення суспільної кризи. Систематизовано основні уроки історії, наведено наукові прогнози про соціально-перетворювальну роль робітничого класу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(2)63-281 + Т3(2)63-5
Шифр НБУВ: РА315151 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Байрачна О. К. 
Механізм функціональної підготовки управлінського персоналу в Україні / О. К. Байрачна. — Б.м., 2020 — укp.

В дисертаційній роботі розглянуті теоретично-методичні засади та практичні рекомендації щодо підвищення ефективності менеджменту підприємства за рахунок управління розвитком персоналу при запровадженні його функціональної підготовки. Обґрунтовано теоретичні засади використання інструментарію функціональної підготовки управлінського персоналу в менеджменті організації. Визначено методичні засади організації та оцінювання ефективності використання функціональної підготовки в менеджменті персоналу підприємства (організації). Виявлено тенденції розвитку та використання систем та інструментів функціональної підготовки управлінського персоналу суб'єктами економічних відносин. Окреслено особливості формування систем функціональної підготовки управлінського персоналу та розвитку відповідних пропозицій на ринку освітніх послуг. Ідентифіковано організаційні засади інтегрування інструментів функціональної підготовки в менеджмент персоналу підприємств (організацій). Обгрунтовано архітектоніку механізму функціональної підготовки управлінського персоналу в системі менеджменту підприємства (організації). Визначено пріоритетні напрями розвитку функціональної підготовки управлінського персоналу. Ідентифіковано прогресивні та інноваційні організаційні рішення у сфері впровадження функціональної підготовки управлінського персоналу та розвитку його професійної компетентності. Визначені та обґрунтовані концептуальні засади побудови та функціонування механізму функціональної підготовки управлінського персоналу, інтегрованого в систему менеджменту підприємства (організації). Удосконалено методичний підхід до ідентифікації організаційних засад інтегрування інструментів функціональної підготовки в менеджмент персоналу підприємств (організацій). Визначені тенденції розвитку та використання систем та інструментів функціональної підготовки управлінського персоналу на основі оцінювання раціональності рівня витрат на утримання та розвиток персоналу підприємства (організації), створення умов для підвищення кваліфікації, підготовки та перепідготовки, очікувань персоналу управління від кар'єрних траєкторій.Запропоновано методичний підхід щодо оцінки процесів ефективності менеджменту персоналу на промисловому підприємстві, що включає: формування системи показників оцінки ефективності менеджменту персоналу на підприємстві та обґрунтування їх за відповідними процесами; визначення інтегральних показників рівня ефективності менеджменту персоналу (за процесами менеджменту персоналу: HR-стратегія; відбір, набір і найм; адаптація; оцінка; рух; розвиток; винагорода); формування кластерів підприємств на основі інтегральних показників рівня ефективності менеджменту персоналу; виявлення закономірностей та трендів, розробка заходів, спрямованих на підвищення рівня ефективності менеджменту персоналу на підприємствах. Встановлено, що механізм організаційно-економічного забезпечення ефективності менеджменту персоналу повинен обов'язково включати керуючу та керовану підсистеми, перша з яких представлена HR-відділом, лінійними та фукціональними керівниками при узгодженні прийняття рішень із вищим керівництвом та профспілками, а друга представлена процесами менеджменту персоналу, які детально обґрунтовано та описано в попередніх підрозділах роботи, що забезпечують безперервний процес залучення до підприємства кадрів відповідного рівня кваліфікації та у потрібній кількості для належного протікання виробничого процесу з метою досягнення цілей створення підприємства, створення належних умов для роботи працівників, забезпечення їх адаптації, руху, розвитку та винагороди. Запропоновано процес розробки пілотного проекту ТЕМП представити у вигляді стратегічної карти з відповідними показниками досягнення стратегічних цілей та переліком заходів стосовно плану дій, беручи до уваги той факт, що практика застосування технологій менеджменту персоналу на підприємствах безсистемна, вкрай нерегулярна та орієнтована переважно на точкове вирішення поставлених задач.Запропоновано використання технології ефективного менеджменту персоналу, що дозволить: задовольнити поточні та майбутні потреби підприємства у персоналі; удосконалити існуючу організційну культуру; підвищити конкурентоспроможність підприємства; адекватно реагувати на виклики середовища; передбачити проблеми реалізації, включаючи опір змінам; створити клімат довіри і задоволеністю працею.Практичне значення одержаних результатів полягає в тому, що використання розроблених теоретичних та методичних положень щодо забезпечення ефективності менеджменту персоналу дозволить задіяти комплексний підхід щодо його підвищення, оптимізувати використання інтелектуального, соціального та людського капіталу підприємства і, таким чином, удосконалити організаційно-економічне забезпечення ефективності менеджменту персоналу.^UIn the dissertation work the theoretical and methodical bases and practical recommendations on increase of efficiency of management of the enterprise at the expense of management of development of the personnel at introduction of its functional preparation are considered. Theoretical principles of using the tools of functional training of management personnel in the management of the organization are substantiated.The methodical bases of the organization and an estimation of efficiency of use of functional preparation in management of the personnel of the enterprise (organization) are defined. The tendencies of development and use of systems and tools of functional training of managerial personnel by subjects of economic relations are revealed.The peculiarities of the formation of systems of functional training of managers and the development of appropriate proposals in the market of educational services are outlined. The organizational principles of integration of functional training tools into personnel management of enterprises (organizations) are determined.The architecture of the mechanism of functional training of management personnel in the management system of the enterprise (organization) is substantiated. The priority directions of development of functional training of managerial staff are determined. Progressive and innovative organizational solutions in the field of implementation of functional training of managerial staff and development of their professional competence are determined.The conceptual bases of construction and functioning of the mechanism of functional training of the administrative personnel integrated in system of management of the enterprise (organization) are defined and substantiated. The methodical approach to revealing organizational bases of integration of tools of functional preparation in personnel management of the enterprises (organizations) is improved. Trends in the development and use of systems and tools for functional training of management personnel based on the assessment of rationality of costs for maintenance and development of personnel of the enterprise (organization), creating conditions for training, retraining and retraining, expectations of management staff from career trajectory.The methodical approach concerning an estimation of processes of efficiency of personnel management at the industrial enterprise is offered, including: formation of system of indicators of an estimation of efficiency of personnel management at the enterprise and their substantiation on the corresponding processes; determination of integrated indicators of the level of personnel management efficiency (according to personnel management processes: HR-strategy; selection, hiring and hiring; adaptation; evaluation; movement; development; remuneration); formation of clusters of enterprises on the basis of integrated indicators of the level of efficiency of personnel management; identification of patterns and trends, development of measures aimed at improving the efficiency of personnel management in enterprises.It is established that the mechanism of organizational and economic support of personnel management efficiency should include management and control subsystems, the first of which is represented by personnel, line and functional managers in coordination with senior management and trade unions, and the second - represented by personnel management processes. which are substantiated and described in detail in the previous sections of the work, ensuring a continuous process of attracting staff to the company of the appropriate level of qualification and in the right quantity for the proper course of the production process to achieve the company's goals, create appropriate conditions for workers. development and rewards. The use of technology of effective personnel management is offered, which will allow: to satisfy current and future needs of the enterprise in personnel; to improve the existing organizational culture; to increase the competitiveness of the enterprise; adequately respond to environmental challenges; anticipate implementation challenges, including resistance to change; create a climate of trust and job satisfaction.The practical significance of the results is that the use of developed theoretical and methodological provisions to ensure the effectiveness of personnel management will allow to take a comprehensive approach to improve it, optimize the use of intellectual, social and human capital and thus improve organizational and economic efficiency of personnel management.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
15.

Лесняк-Іглінська Н. Ю. 
Державна політика щодо безпеки праці в контексті євроінтеграції України / Н. Ю. Лесняк-Іглінська. — Б.м., 2022 — укp.

У дисертації на основі теоретичних узагальнень і аналізу практики публічного управління вирішено наукове завдання щодо обґрунтування шляхів удосконалення державної політики щодо безпеки праці в контексті євроінтеграції України через: узгодження концептуальних засад удосконалення державної політики України щодо безпеки праці з європейськими практиками реалізації політики у сфері безпеки та гігієни праці, покращення ефективності забезпечення державної політики щодо безпеки праці в Україні з адаптацією європейських практик у цій сфері.У роботі досліджено теоретичні та нормативно-правові основи державної політики щодо безпеки праці шляхом аналізу наукових праць, з'ясування співвідношення понять «безпека праці» та «охорона праці», інституційного та нормативно-правового забезпечення охорони праці та європейських практик реалізації політики щодо безпеки праці.Узагальнення теоретичних та нормативно-правових основ державної політики щодо безпеки праці дало змогу: з'ясувати, що в Україні поняття «охорона праці» розглядється в різних значеннях - у вузькому, широкому та над широкому, оскільки норми охорони праці є предметом вивчення та розгляду багатьох наук (зокрема, сучасні вітчизняні дослідники розглядають охорону праці з юридичної, економічної, соціальної точки зору, а також, як галузь науки, що зумовлює необхідність його комплексного тлумачення); у сучасному науковому дискурсі, переважно, поняття «охорона праці» ототожнюють з поняттям «безпека праці»; поглибити визначення поняття «ризик» у контексті безпеки праці; встановити, що інституційне та нормативно-правове забезпечення охорони праці в Україні потребує удосконалення з метою приведення до відповідності із законодавством ЄС на підставі зобов'язань України, які виникли відповідно до Угоди про асоціацію Україна-ЄС, першочерговим з яких є перегляд, удосконалення і оновлення нормативної бази щодо охорони праці з метою уникнення дублювання регламентації у кількох нормативних актах та актуалізації їх змісту, адже лише Закон України «Про охорону праці» спричинив прийняття 68 (шістдесяти восьми) нормативно-правових актів, відсилає до 11 (одинадцяти) нормативних актів, містить 26 (двадцять шість) змін та має відсилання з 1243 (одна тисяча двохста сорока трьох) законодавчих та інших нормативно-правових актів; з'ясувати, що нормативно-правова база ЄС у сфері безпеки і гігієни праці побудована на принципі імплементації до національного законодавства держав-членів ЄС положень, цілей, принципів і норм, закладених у директивах ЄС із мінімальних вимог безпеки та гігієни праці, які спрямовані, на загальноєвропейську гармонізацію умов безпеки та гігієни праці з метою забезпечення належної сумісності економічного і соціального прогресу шляхом упровадження мінімальних вимог до безпеки та гігієни праці; з'ясовано, що систему законодавства ЄС у сфері безпеки і гігієни праці складають: Директива 89/391/ЄEC «Про запровадження заходів, що сприяють поліпшенню безпеки і гігієни праці працівників на виробництві» від 12 червня 1989 р., яка створює європейську нормативно-правову базу для заохочення безпеки та гігієни на робочих місцях та є обов'язковою для усіх держав-членів ЄС, а інші окремі директиви щодо конкретних аспектів безпеки та гігієни праці - забезпечують адаптацію принципів Директиви 89/391/ЄEC до конкретних завдань; з'ясовано, що до системи управління охороною праці ЄС належать Європейська Комісія, Дорадчий комітет з питань безпеки та гігієни праці, національні адміністрації, профспілки та організації роботодавців держав-членів ЄС, Європейське агентство з безпеки та гігієни праці, Міжнародна організація праці та Всесвітня організація охорони здоров'я; політику ЄС у сфері охорони праці розробляє та реалізує Європейська Комісія у відповідності до рекомендацій (висновків) Дорадчого комітету з питань безпеки та гігієни праці, сформованих на підставі результатів проведених консультацій з національними адміністраціями держав-членів ЄС, профспілками та організаціями роботодавців, з урахуванням результатів реалізації програм Європейського агентства з безпеки та гігієни праці, а також позицій Міжнародної організацій праці та Всесвітньої організації охорони здоров'я.^UIn the dissertation, basing on theoretical generalizations and the analysis of the practice of public administration, was solved the scientific task concerning substantiation of ways and means of improvement of the state policy on labor safety through coordination of conceptual bases of improvement of the state policy of Ukraine on labor safety with the European practices of realization of policy in this area. The scientific work investigates the theoretical and regulatory framework of state policy in the field of labor safety by analyzing scientific papers, clarifying the relationship between " labor safety" and "labor protection", institutional support for labor protection and foreign experience in implementing labor safety policy.The generalization of the theoretical and normative-legal bases of the state policy on labor safety made it possible to find out that: in modern scientific discourse, quite often, the concept of "labor protection" is identified with the concept of "occupational safety"; the concept of "labor protection" can be considered in different meanings – narrow, broad and very broad, given that in fact the norms of labor protection are the subject of study and consideration of many sciences (in particular, modern domestic researchers consider labor protection from a legal, economic, social point of view, as well as a branch of science, which necessitates its comprehensive interpretation); institutional and regulatory support of labor protection in Ukraine needs to be reformed in order to bring it into line with EU legislation on the basis of Ukraine's obligations under the EU-Ukraine Association Agreement, the priority of which is to revise, improve and update the regulatory framework for labor protection in order to avoid duplication in several regulations and update their content, because only the Law of Ukraine "On labor protection" led to the adoption of 68 (sixty-eight) regulations, refers to 11 (eleven) regulations, contains 26 (twenty six) changes and has references from 1243 (one thousand two hundred and forty-three) legislative and other normative legal acts; to find out that the EU legal framework in the field of occupational safety and health is based on the principle of implementation in the national legislation of EU member states of the provisions, objectives, principles and norms laid down in EU directives on minimum occupational safety and health requirements, the pan-European harmonization of occupational safety and health conditions in order to ensure proper compatibility of economic and social progress through the introduction of minimum requirements for occupational safety and health; the system of EU legislation in the field of occupational safety and health consists of: Directive 89/391 / EEC "On the introduction of measures to improve the safety and health of workers at work" of 12 June 1989, which creates a European regulatory framework to promote safety occupational health and safety and is binding on all EU Member States, while other separate directives on specific aspects of occupational safety and health ensure that the principles of Directive 89/391 / EEC are adapted to specific tasks; the EU occupational safety and health management system includes the European Commission, the Advisory Committee on Occupational Safety and Health, national administrations, trade unions and employers' organizations of the EU Member States, the European Agency for Safety and Health at Work, the International Labor Organization and the World Health Organization; EU occupational safety policy is developed and implemented by the European Commission in accordance with the recommendations (conclusions) of the Advisory Committee on Safety and Health at Work, formed on the basis of consultations with national administrations of EU Member States, trade unions and employers' organizations, taking into account programs of the European Agency for Safety and Health at Work, as well as the positions of the International Labor Organization and the World Health Organization.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського