Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Віртуальна довідка (104)Тематичний інтернет-навігатор (2)Наукова електронна бібліотека (3323)Реферативна база даних (24029)Книжкові видання та компакт-диски (7946)Журнали та продовжувані видання (2068)
Пошуковий запит: (<.>K=СБОРНИК$<.>+<.>K=ОБМЕН$<.>+<.>K=ОПЫТ$<.>+<.>K=ВОССТАНОВЛЕНИ$<.>+<.>K=ЖЕЛЕЗН$<.>+<.>K=ДОРОГ$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 163
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Гончар О. Ю. 
«Новий Байройт» у ретроспекції та перспективі історичних змін: автореферат дис. ... д.філософ : 025 / О. Ю. Гончар. — Б.м., 2023 — укp.

Дисертаційне дослідження присвячене Байройтському фестивалю (Bayreuther Festspiele), заснованому 1876 року композитором Ріхардом Вагнером (Richard Wagner, 1813–1883) з метою виконання власного доробку, а саме тетралогії «Перстень нібелунга», виконання якої за задумом композитора вимагало особливих сценічних умов, втілених у театральному приміщенні Фестшпільхауз (Festspielhaus). Його ідеї щодо реформування мистецтва мали в основі практичний досвід роботи у різних театрах, викликали необхідність віднайти нові засоби сценічного втілення музичної драми, яку композитор розробляв більшу частину свого життя та теоретично обґрунтував у ряді робіт.Протягом свого існування фестиваль проходив через різні періоди, обумовлені загальними соціально-історичними змінами та постаттю керівника, який визначав стильові засади функціонування мистецького процесу та втілюваного репертуару. Розпочата Р. Вагнером фестивальна діяльність, за керівництва якого було проведено два фестивалі, продовжилась його нащадками та отримала нові виміри, викликані розширенням переліку виконуваних творів з доробку митця, зміни принципів їх інтерпретації та театрально-сценічних засобів.Досліджено історичні передумови організації фестивалю, які спонукали Р. Вагнера спершу до теоретичного обґрунтування необхідності реорганізації мистецтва, що, на його думку, опинилось у вкрай жалюгідному становищі та перетворилось на розвагу, а потім до дій задля практичної реалізації свого задуму, від моменту проголошення якого до фактичного втілення минула чверть століття. Теоретичні роботи композитора ґрунтувалися на досвіді, який він здобув з молодих років, працюючи у різних провінційних театрах німецьких держав. Розуміючи причини низького мистецького рівня більшості колективів, які були викликані низкою факторів, Р. Вагнер задумав здійснити реформу, метою якої було створення принципово нового театру, орієнтиром до якого композитор обрав античну драму. Час роботи Р. Вагнера як капельмейстера у Дрезденській королівській опері став джерелом управлінського досвіду великою театральною установою та сприяв більш чіткому розумінню способів втілення реформи, основи якої оприлюднив у публіцистиці кількома роками пізніше, що стало дороговказом до створення фестивалю.Розглянуто практичні дії, які сприятимуть оновленню традиційної опери і її перетворенню на симфонізовану музичну драму, простежено шлях від моменту публікації їх теоретичного обґрунтування до етапів послідовного втілення інноваційної програми. Композитор приступив до реалізації свого творчого задуму, почавши з написання літературної основи масштабного твору, який в результаті став тетралогією «Перстень нібелунга». Однак перспективи її постановки та виконання з’явились у Р. Вагнера лише після зустрічі з королем Баварії Людвигом ІІ, палким шанувальником вагнерівських творів, який виявив готовність підтримати і фінансувати його проект. Разом вони обговорювали ідею будівництва фестивального театру в столиці Баварії Мюнхені. Втім, придворне середовище та інтриги змусили композитора полишити Мюнхен та зруйнували надію на побудову там театру, призначеного для виконання Тетралогії. Фактично це було вигнанням і вимушеним кроком з боку короля, який все ж не позбавив Вагнера своєї прихильності.Реалізація фестивальної ідеї відбулася у більш скромному затишному місті Байройт, яке більше за Мюнхен відповідало вимогам митця. Тривалий будівельний процес, який відбувався в умовах крайнього фінансового дефіциту та не раз опинявся на межі зриву, був вдало завершений 1876 року, коли Фестшпільхауз відкрив свої двері для відвідувачів, які прибули у Байройт з різних країн. Весь цикл був повтореним під час першого фестивалю тричі. Фестиваль одержав широкий розголос у міжнародній пресі і став подією непересічного художнього значення. Однак фінансовий дефіцит після його проведення не дав можливості продовжувати діяльність протягом наступних п’яти років, які були використані для написання та постановки 1882 року «Парсіфаля». Наголошується на тому, що цей останній в доробку митця твір, названий "святковою сценічною містерією" створювався з урахуванням особливих акустичних і сценічних умов фестивального театру і був призначений автором виключно для виконання у Фестшпільхаузі.^UThe dissertation study is devoted to the Bayreuth Festival (Bayreuther Festspiele), founded in 1876 by the composer Richard Wagner (Richard Wagner, 1813–1883) in order to perform his own work, namely the tetralogy "The Ring of the Nibelung" according to the composer's plan, it has required special stage conditions being embodied in the Festspielhaus. His ideas about reforming art were based on practical experience of his work in various theaters. They were born out of necessity to find the new means of stage embodiment of musica drama, developed by composer most of his life and been theoretically substantiated in a number of works.The festival went through different periods, determined by general socio-historical changes and the figure of the leader, who determined the stylistic principles of the functioning of the artistic process and repertoire. The festival activity started by R. Wagner leadership on two festivals having been continued by his descendants and acquired new dimensions such as the list of performed works from the artist's attainment, changes in the principles of their interpretation and theatrical and stage means.The historical prerequisites have been studied in terms of the organization of the festival, prompted R. Wagner to theoretically justify and the need to reorganize art, that been in extremely miserable situation and turned into entertainment, then to actions for the practical implementation of his plan. A quarter of a century had passed from its announcement to the actual implementation. The theoretical works of the composer were based on the experience he gained from his youth, working in various provincial theaters of the German states. Understanding the reasons for the low artistic level of most theatrical groups caused by a number of factors, R. Wagner decided to carry out a reform, the purpose was to create a fundamentally new theater, chosen ancient drama as a reference point by composer. R. Wagner's time as Kapellmeister at the Dresden Royal Opera became a source of experience in managing a large theater institution and contributed to a clearer understanding of the ways to implement the reform, the basics were published in journalism a few years later and became a signpost for the creation of the festival.Practical actions were considered from point of view to reform the opera and its transformation into a symphonized musical drama, the path from the publication of the theoretical justification to the stages of the successive implementation the innovative program. Composer began to implement his creative idea, starting with writing the literary basis of a large-scale work, which eventually became the tetralogy "The Ring of the Nibelung". The prospects of its production and performance appeared to R. Wagner only after meeting with King Ludwig II of Bavaria, who was an ardent admirer of Wagner's works, expressed his willingness to support and finance his project. Together they discussed the idea of building a festival theater in Munich, the capital of Bavaria. The courtiers and intrigues forced the composer to leave Munich and destroyed his hope of building certain theater intended for the performance of the Tetralogy. While in exile, he was forced to part with the ideas of building a theater, although the king never deprived Wagner of his favor, but the idea encountered difficulties.The realization of the festival took place in the more modest city of Bayreuth, that was more well-acceptable for artist`s requirements than Munich. The long construction process took place in conditions of extreme financial deficit and more than once found itself on the verge of collapse. It was successfully completed in 1876, when the Festspielhaus opened its doors to visitors who arrived in Bayreuth from various countries. The whole cycle was repeated three times during the first festival. The festival received wide publicity in the international press and became an event of unparalleled artistic importance. The financial shortfall after first festival caused it`s couldn't held for the next five years. The years were used to write and stage “Parsifal” in 1882. The last work of the artist was called "holiday stage mystery", was created taking into account the special acoustic and stage conditions of the Festspielhaus and was intended by the author exclusively for performance here.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
2.

Янкул О. М. 
«Харьковский календарь» (1869–1917 рр.) як історичне та історіографічне джерело / О. М. Янкул. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертація присвячена комплексному аналізу статистико-інформаційного збірника «Харьковский календарь», а також виданню, яке йому передувало – «Памятная книжка Харьковской губернии» і додатку – «Харьковский сборник». Актуальність обраної теми пов'язана з тим, що подібні масові видання на теренах Російської імперії наразі не стали об'єктом належного аналізу в літературі. Поява таких збірників є надійним маркером розвитку не лише статистики як науки, а й показником культурно-освітнього розвитку суспільства загалом, в тому числі – в регіональному вимірі. Сучасні онлайн-проєкти, які пов'язані з оцифруванням пам'ятних книжок і календарів другої половини ХІХ – початку ХХ ст., бібліографічні описи, перші аналітичні спроби свідчать про те, що інтерес до подібної періодики в наш час підсилюється. Автор розглядає передумови виникнення «Харьковского календаря», видання, які йому передували. Всього в центрі уваги знаходяться 68 томів, що включають до себе всі випуски «Памятной книжки Харьковской губернии» (7 томів), «Харьковского календаря» (49 томів) і «Харьковского сборника» (12 томів). Робота є першою всебічною розвідкою вказаних видань, які є важливими джерелами з історії Харківщини даного періоду. У трьох розділах послідовно розглядаються теоретико-методологічні засади роботи, передумови виникнення видань і спеціально характеризуються матеріали з регіональної історії, які друкувалися на сторінках «Харьковского календаря» та його додатку. У висновках підведені основні підсумки і зроблені побажання щодо напрямків і завдань наступних наукових пошуків. Особистий внесок автора полягає в створенні спеціального дослідження, в якому всебічно проаналізовано «Харьковский календарь» та видання, генетично з ним пов'язані за допомогою історичних, джерелознавчих та історіографічних методів і підходів. Крім того, було уточнене визначення календарів та пам'ятних книжок Російської імперії як «статистико-інформаційних збірників» (саме таке формулювання було обране, оскільки основу таких видань складали статистичні матеріали, а інша інформація була доповненням до них) і запропоновано відносити їх до окремих типів періодичних видань.^UThe dissertation deals with the complex analysis of the statistical and information miscellany «Kharkiv Calendar», and also to the edition which preceded it – «Commemorative Book of the Kharkiv Province» with the application – «Kharkiv Miscellany». The actuality of the chosen topic is due to the fact that such mass publications in the Russian Empire have not yet been the subject of proper analysis in the professional literature. The appearance of such collections is a reliable marker of the development not only of statistics as a science, but also an indicator of cultural and educational development of society as a whole, including in the regional dimension. Contemporary online projects related to the digitization of commemorative books and calendars of the second half of the 19th – early 20th centuries, bibliographic descriptions, the first analytical attempts show that interest in such periodicals is growing today. The author considers the preconditions for the emergence of the «Kharkiv Calendar», the publications that preceded it. In total, the focus is on 68 volumes, which include all issues of the «Commemorative Book of the Kharkiv Province» (7 volumes), «Kharkiv Calendar» (49 volumes) and «Kharkiv Miscellany» (12 volumes). The present work is the first comprehensive investigation of these publications, which are important sources on the history of Kharkiv region of this period. The three sections consistently consider the theoretical and methodological principles of work, the preconditions for the emergence of publications and specifically characterize the materials on regional history, which were published on the pages of the «Kharkiv Calendar» and its application. The conclusions summarize the main results and make wishes on the directions and objectives of subsequent research. The personal contribution of the author consists in creating a special study where the «Kharkiv Calendar» and the publications that genetically related with it are comprehensively analyzed with the use of historical, source studies' and historiographical methods and approaches (see Introduction). In addition, the definition of calendars and commemorative books of the Russian Empire as «statistical and information miscellanies» was clarified. This definition was chosen because such publications were based on statistical materials, and other information was a supplement to them. It was proposed to refer these publications to separate types of periodicals.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
3.

Ксенжук О. С. 
Інтеграція національних економік у глобальну індустрію дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння / О. С. Ксенжук. — Б.м., 2020 — укp.

Об'єкт – процеси формування глобальної індустрії дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння.Мета – теоретико-методологічні та прикладні засади інтеграції національних економік у глобальну індустрію дорогоцінних металів ідорогоцінного каміння.Методи – загальнонаукові та спеціальні; системного аналізу; теоретичного узагальнення та наукової абстракції; порівняльного аналізу; компаративного аналізу; описової статистики та візуального аналізу; економетричного моделювання. Новизна полягає у розробленні теоретико-методичних й прикладних підходів до формування глобальної індустрії дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння та обґрунтуванні концептуальних положень щодо стратегічних напрямів інтеграції національних економік, у тому числі України, в цю індустрію. Сформульовано основні концептуальні положення моделі формування глобальної індустрії дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, що дали змогу встановити її базові характеристики, розгалужену структурну будову із визначенням рівнів функціонування та принципів побудови, виявити ознаки глобальності й передумови, які детермінують види стратегій інтеграціїнаціональних економік у цю індустрію. Запропоновано методичні підходи до оцінювання процесів функціонування глобальної індустрії дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, які на основі емпіричних досліджень обраних характеристик дали змогу виявити динамічні та структурні зміни, провести ідентифікацію країн за рівнем залучення у глобальну індустрію (за видом участі, за видами дорогоцінних металів і дорогоцінного каміння, за ступенем зовнішньоторговельної активності) та виявити основні диспропорції у рівнях інтеграції країн, що підтвердило нерівномірність розвитку глобальної індустрії у різних часових періодах.Впроваджено у діяльність Комітету з питань фінансової політики і банківської діяльності Верховної Ради України; Управління стратегічного розвитку міста Тернопільської міської ради; Союзу ювелірів України; громадської організації «Африканська рада в Україні»; Тернопільського національного економічного університету.Сфера використання – діяльність Міністерства розвитку економіки, торгівлі та сільського господарства України, Міністерства фінансів України.^UThe object of research is the processes of formation of the global industry of precious metals and precious stones.The aim are theoretical, methodological and applied principles of integration of national economies into the global industry of precious metals and precious stones.The methods are general and special; system analysis; theoretical generalization and scientific abstraction; comparative analysis; descriptive statistics and visual analysis; econometric modeling.The novelty of research are to develop theoretical, methodological and applied approaches to the formation of a global industry of precious metals and precious stones and substantiate the conceptual provisions for strategic areas of integration of national economies, including Ukraine, in this industry. In the research were formulated the main conceptual provisions of the model of formation of the global industry of precious metals and precious stones, this made it possible to establish its basic characteristics, branched structural structure with the definition of levels of functioning and principles of construction, to identify signs of globality and prerequisites that determine the types of strategies for integrating national economies into this industry. The research presents methodological approaches to the evaluation of the functioning of the global industry of precious metals and precious stones, which on the basis of empirical studies of selected characteristics made it possible to identify dynamic and structural changes, to identify countries by level of involvement in global industry (by type of participation, by types of precious metals and precious stones, by the degree of foreign trade activity) and identify the main disparities in the levels of integration of countries, which confirmed the uneven development of global industry in different time periods.The findings of the research were implemented into the activities of the Committee on Financial Policy and Banking of the Verkhovna Rada of Ukraine; Ternopil City Council Strategic Development Department; Union of Jewelers of Ukraine; public organization "African Council in Ukraine"; Ternopil National Economic University.Their area of application is the respective activity of the Ministry for Development of Economy, Trade and Agriculture of Ukraine, the Ministry of Finance of Ukraine.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
4.

Дехтяр М. М. 
Інформаційні моделі та метод управління енергоефективністю дорожньо-ремонтних робіт / М. М. Дехтяр. — Б.м., 2021 — укp.

Дисертаційна робота присвячена актуальній науково-технічній задачі інформаційного моделювання вибору оптимальних організаційно-технічних параметрів при проведенні дорожньо-ремонтних робіт за критерієм енергозбереження. Вирішення поставлених задач пропонується виконувати за допомогою інформаційних технологій - програмного комплексу, реалізованого засобами VBA в MS Excel2019. Аналіз показників, що з'явились при опрацюванні вхідної інформації виконувався за допомогою методів математичної статистики, теорії множин та системи масового обслуговування. Проведено аналіз актуальності проблеми енергозбереження як в Україні в цілому, так і в дорожньо-транспортній галузі. Визначено, що енергоємність валового продукту країни в майже в 2 рази вища за європейську. І це – в той час, коли Україна відноситься до енергодефіцитних країн і задовольняє потреби в паливно-енергетичних ресурсах за рахунок їх власного видобутку менше ніж на 20%. Важливим фактором, необхідним для розвитку економіки, ефективноїроботи всіх галузей виробництва продукції необхідно використання транспортних артерій. На першому місці по перевезенню пасажирів і транспортуванню вантажів стоїть автомобільний транспорт. Собівартість перевезень у 1,5 рази, а витрати палива на 30 відсотків перевищують аналогічні показники у розвинених зарубіжних країнах. На вартість перевезень значним чином впливає якість автомобільних доріг, яка є незадовільною: 51,1% не відповідає вимогам за рівністю, 39,2% - за міцністю. Витрати на паливо в залежності від рівності покриття складають близько 16-18%. Саме тому в 2020 році стартував проект «Велике будівництво», пріоритетним напрямком якого стало відновлення мережі автомобільних доріг і за 5 років планується відремонтувати близько 24 тисяч кілометрів автодоріг. Максимальна увага приділятиметься поточному ремонту, а на другому місці – капітальний ремонтдоріг. Саме тому важливо впроваджувати заходи та технології, направлені на підвищення енергоефективності при проведенні дорожньо-ремонтних робіт. Адже витрати та тонну умовного палива, отриманого за рахунок енергозбереження, в декілька разів менша за витрати на її видобуток чи купівлю. Побудовані інформаційні моделі визначення витрат палива в зоні ремонту дорожніми машинами, що виконують ремонтні роботи, транспортним потоком, що рухається повз зону ремонту та транспорту, що постачає матеріали в зону ремонту. Для моделювання процесів, що відбуваються в зоні ремонту за критерієм енергоефективності, доцільно використовувати математичне моделювання, реалізоване в програмному забезпеченні. Розроблені інформаційно-математичні моделі, за допомогою яких розраховуються зміни витрат палива котками, асфальтоукладальником, транспортними потоками та автосамоскидами - постачальниками асфальтобетонної суміші, пропускна здатність дороги в зоні ремонту в залежності від довжини змінної захватки. Розроблено алгоритми та програми визначення кількості автомобілів-самоскидів, необхідних для безперебійного постачання асфальтобетонною сумішшю механізованої бригади в залежності від погодних умов і продуктивності ведучої машини - асфальтоукладальника. Розроблена методика визначення оптимальної довжини змінної захватки з точки зору економії витрат палива дорожніми машинами, автомобілямисамоскидами та транспортним потоком, що рухається через зону ремонту. Оцінку енергоефективності отримано методом визначення енерговитрат в зоні ремонту. Цей метод дозволяє враховувати часові, лінійні характеристики, а також технічні параметри дорожніх машин і результатом його використання є зростання енергоефективності дорожньо-ремонтних робіт.^UThe dissertation work is devoted to the actual scientific and technical problem of information modeling of the choice of optimal organizational and technical parameters during road repairs according to the criterion of energy saving. The solution of the set tasks is offered to be carried out by means of information technologies - the software complex realized by means of VBA in MS Excel2019. The analysis of indicators that appeared during the processing of input information was performed using the methods of mathematical statistics, probability theory andqueuing system. An analysis of the urgency of the problem of energy saving in Ukraine as a whole and in the road transport sector. It is determined that the energy intensity of the country's gross domestic product is almost 2 times higher than in Europe. And this is at a time when Ukraine is an energy-deficient country and meets the needs for fuel and energy resources through their own production by less than 20%. An important factor necessary for the development of the economy, the efficient operation of all branches of production is the use of transport arteries. In the first place for the carriage of passengers and transportation of goods is road transport. The cost of transportation is 1.5 times, and fuel consumption is 30 percent higher than in developed foreign countries. The cost of transportation is significantly affected by the quality of roads, which is unsatisfactory: 51.1% do not meet the requirements for equality, 39.2% - for strength. Fuel costs, depending on the equality of coverage are about 16-18%. That is why in 2020 the project "Large construction" was launched, the priority of which was the restoration of the road network and in 5 years it is planned to repair about 24 thousand kilometers of roads.Maximum attention will be paid to current repairs, and in second place - overhaul of roads. That is why it is important to implement measures and technologies aimed at improving energy efficiency during road repairs. After all, the cost and ton of conventional fuel obtained through energy savings is several times less than the cost of its extraction or purchase. Information models for determining fuel consumption in the repair area by road vehicles performing repair work, traffic flow moving past the repair area and vehicles delivering materials to the repair area are built. To model the processes occurring in the repair area on the basis of energy efficiency, it is advisable to use mathematical modeling implemented in the software. Information and mathematical models have been developed, which are used to calculate changes in fuel consumption by rollers, asphalt paver, transport flows and dump trucks - suppliers of asphalt concrete mixture, road capacity in the repair area depending on the length of the variable grip. Algorithms and programs for determining the number of dump trucks required for uninterrupted supply of asphaltconcrete mixture to a mechanized crew depending on weather conditions and productivity of the leading machine - asphalt paver have been developed. A method for determining the optimal length of the variable gripper in terms of saving fuel consumption by road vehicles, dump trucks and traffic flowing through the repair area. Evaluation of energy efficiency was obtained by determining the energy consumption in the repair area. This method allows you to take into account the time, linear characteristics, as well as technical parameters of road machines and the result of its use is to increase the energy efficiency of road repairs.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
5.

Найдьонов І. М. 
Інформаційна технологія формалізації голосової інформації в системах диспетчерського контролю за рухом автотранспорту. / І. М. Найдьонов. — Б.м., 2019 — укp.

Дисертаційна робота присвячена вирішенню актуального наукового завдання — розробці моделей і методів формалізації голосової інформації в системахдиспетчерського контролю за рухом автотранспорту. Розроблено інформаційнутехнологію: модель голосової взаємодії водія та диспетчера (яка представленау вигляді повного графу сценаріїв усіх етапів доставки «склад – дорога – точка доставки»); метод формалізації голосової інформації в системах підтримкидиспетчеризації автотранспорту з використанням інтелектуальних рефлекторних систем; дуальна система класифікації голосових команд (яка налаштованана предметну область і використовує метод інтелектуальних рефлекторних систем або метод згорткових нейронних мереж у залежності від того, який з нихефективніший); засоби формалізації голосової інформації у вигляді мобільного додатку для системи Android. Використання експериментально перевіреноїінформаційної технології здатне підвищити ефективність управління процесомдистрибуції.^UThesis research is devoted to the solution of the actual scientific task — thedevelopment of models and methods for the formalization of voice informationin dispatch control systems of vehicle traffic. The information technology of theformalization of voice information in dispatch control systems of vehicle traffic wasdeveloped: the model of voice interaction of driver and dispatcher in dispatch controlsystems of vehicle traffic (which is presented as a complete communication scriptgraph of all stages of the delivery «depot - road - delivery point»); the methodof formalizing the voice information in vehicle dispatching support systems usingintelligent reflex systems; dual system of classification of voice commands (which istuned to the subject area and uses the method of intelligent reflex systems or the methodof convolutional neural networks, depending on which of them is more effective); toolfor formalizing voice information as a mobile application for the Android system. Theuse of experimentally proven information technology can improve the managementof the distribution process.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
6.

Дорогих В.М. 
Адміністративно-правове регулювання грального бізнесу в Україні: Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.07 / В.М. Дорогих ; Нац. акад. держ. податк. служби України. — Ірпінь, 2004. — 20 с. — укp.

Розкрито поняття, зміст і структуру грального бізнесу. Визначено його місце в системі підприємницької діяльності. Висвітлено законодавство, що регулювало даний бізнес у Російській імперії, Радянському Союзі, країнах дальнього та ближнього зарубіжжя. Розглянуто процедуру легалізації грального бізнесу в Україні як самостійний вид адміністративного провадження, у зв'язку з чим з'ясовано адміністративно-процесуальну специфіку кожної зі стадій цього провадження. З'ясовано специфіку підстав, порядок контролю та нагляду за додержанням правил у сфері грального бізнесу. Досліджено структуру адміністративних правовідносин, які складаються між підприємцями - організаторами грального бізнесу та органами виконавчої влади. Проведено аналіз чинного адміністративно-деліктного законодавства, що визначає відповідальність за порушення правил у сфері грального бізнесу, його ефективності, наведено пропозиції щодо їх усунення. Досліджено повноваження органів, що забезпечують виконання правил даного бізнесу, сформульовано пропозиції щодо оптимізації їх роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)139 +
Шифр НБУВ: РА328389

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Москаленко Є.В. 
Алгоритми керування напівпровідниковими перетворювачами на основі швидкого симетричного перетворення: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.09.12 / Є.В. Москаленко ; НАН України. Ін-т електродинаміки. — К., 2001. — 16 с. — укp.

Розроблено способи підвищення швидкодії систем з напівпровідниковими перетворювачами на базі побудови алгоритмів швидких симетричних перетворень. Запропоновано матричну форму запису базисних функцій СКІ-перетворення та розроблено методику побудови алгоритмів швидкого СКІ-перетворення на базі факторизації матриць. З використанням запропонованого способу факторизації матриць розроблено алгоритми швидкого СКІ-перетворення. За результатами аналізу різних апаратних і програмних способів реалізації алгоритмів доведено, що найбільш швидкодіючим і, водночас, дорогим способом є реалізація на спеціалізованих мікросхемах систолічних процесорів; найменшою швидкодією (близько 2 мс) та найбільш низькою вартістю характеризується спосіб реалізації алгоритмів на однокристальних процесорах; найбільш прийнятною є реалізація на цифрових сигнальних процесорах. Розроблені алгоритми швидких перетворень та методи їх реалізації використано в системах керування трифазним інвертором з компенсацією впливу несиметрії трифазної мережі та широтно-імпульсним перетворювачем фотоелектричної системи з робастним принципом керування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З264.54-05
Шифр НБУВ: РА312382 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Дорогих Л.В. 
Аматорське мистецтво як історико-культурне явище (на матеріалах України другої половини XIX ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 17.00.01 / Л.В. Дорогих ; Київ. держ. ун-т культури і мистецтв. — К., 1998. — 20 с. — укp.

Проведено комплексне історико-теоретичне дослідження аматорського мистецтва в Україні другої половини ХІХ ст. Уточнюється поняття "аматорське мистецтво", розкривається його естетична і суспільна природа як явища культури. Висвітлюється роль аматорського мистецтва в житті суспільства, проаналізовано стан і особливості різних видів і жанрів, своєрідність функціонування в умовах розвитку культури України другої половини ХІХ ст.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ7(4УКР)5

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Смірнова О.Л. 
Анодні процеси на золоті в галогенідно-сульфатних розчинах: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.17.03 / О.Л. Смірнова ; Нац. техн. ун-т "Харк. політехн. ін-т". — Х., 2001. — 18 с.: рис. — укp.

Наведено результати дослідження процесів, які мають місце на золоті за відсутності та в контакті з міддю та нікелем. Розроблено ефективну технологію електрохімічного рафінування, вилуження золота, переробки дорогоцінного металу з вторинної сировини.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К344.17
Шифр НБУВ: РА313853 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
10.

Грубель М.Г. 
Багатофакторна оцінка та нормування паливної економічності вантажних автомобілів: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.02 / М.Г. Грубель ; Нац. ун-т "Львів. політехніка". — Л., 2007. — 20 с. — укp.

Розроблено методологію багатофакторного оцінювання залежності паливної економічності (лінійних витрат палива) вантажних автомобілів від основних визначальних факторів, тобто типу та стану дороги, швидкості руху та завантаження автомобіля. Для кількісного оцінювання та побудови регресійних моделей опису використано методи нелінійного трифакторного планування експерименту, комп'ютерне моделювання руху автомобілів, зокрема, повноприводних, на дорогах з поверхнями, що деформуються (грунтових, піщаних). Запропоновано практичні методики спрощеного диференційованого нормування витрат палива у табличній чи графічній формах. Проведено дорожні випробування 4-х моделей автомобілів (ГАЗ-3307, ЗИЛ-4333, КамАЗ-4310, HMMWV M998 A2) на дорогах 4-х типів. Для доріг, що деформуються (грунтових, піщаних), апробовано використання безконтактного доплерівського комплексу вимірювальної апаратури, що дозволяє з високою точністю визначати фактичну швидкість і пройдений шлях, зокрема за умов бездоріжжя (з урахуванням пробуксовування коліс).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О35-014.1 +
Шифр НБУВ: РА355499

Рубрики:

      
11.

Кінтя Л. Г. 
Бетони підвищеної довговічності для жорстких покриттів автомобільних доріг / Л. Г. Кінтя. — Б.м., 2021 — укp.

Об'єкт дослідження – модифіковані бетони і фібробетони жорстких дорожніх покриттів. Мета дослідження – розробка бетонів жорстких дорожніх покриттів з підвищеною довговічністю та міцністю, зокрема ранньою, за рахунок використання фібри, суперпластифікатору з прискорювачем твердіння та активної мінеральної добавки пуцоланового типу. Методика дослідження – фізико-механічні характеристики модифікованих бетонів і фібробетонів визначалися відповідно до чинних нормативів на атестованому обладнанні; побудова нелінійних експериментально-статистичних моделей виконувалася із застосуванням спеціалізованої діалогової системи COMPEX. Застосовувалися мікроскопічний і рентгеноструктурний аналіз, аналіз технологічної пошкодженості бетону і пошук оптимальних складів модифікованих бетонів за комплексом отриманих ЕС-моделей. Результати – визначені раціональні склади фібробетонів жорстких дорожніх покриттів з підвищеною міцністю, морозостійкістю і зносостійкістю. Встановлено закономірності та ефективності впливу на властивості та структуру модифікованих бетонів для жорстких дорожніх покриттів комплексного модифікатору, метокаоліну та дисперсного армування фіброю; оптимізовані склади поліфункціональних модифікаторів для поліпшення показників якості в ранньому віці модифікованого бетону та фібробетону; набуло подальшого теоретичного розвитку і експериментально підтверджено можливість поліпшення фізико-механічних властивостей бетонів жорстких дорожніх покриттів під впливом комплексного модифікатора полікарбоксилатного типу, метакаоліну і поліпропіленової фібри. Розроблено і затверджено у державної акціонерної компанії «Автомобільні дороги України» «Регламент з технології приготування і застосування модифікованого бетону для покриттів автодоріг із застосуванням поліпропіленової фібри». Результати досліджень використовуються в освітньому процесі в Одеській державній академії будівництва та архітектури.^UThe object of research is modified concrete and fiber concrete of rigid road surfaces. The aim of the work is to develop the concretes for rigid pavements with increased durability and strength, due to the use of fiber, super-plasticizing admixture with hardening accelerator and active mineral additive of pozzolanic type. Research methodology - physical and mechanical characteristics of modified concretes and fiber concretes were determined in accordance with the current standards on certified equipment; the construction of nonlinear experimental statistical models was carried out using the specialized dialogue system COMPEX. Microscopic and X-ray structural analysis, analysis of technological damage to concrete and the search for optimal compositions of modified concretes using a set of ES-models are used. Results - rational compositions of fiber concrete of rigid road surfaces with increased strength, frost resistance and wear resistance were determined. The regularities and effectiveness of the impact on the properties and structure of modified concrete for hard road surfaces of a complex modifier, metakaolin and dispersed fiber reinforcement have been established; optimized compositions of polyfunctional modifiers to improve quality indicators at an early age of modified concrete and fiber-reinforced concrete; acquired further theoretical development and experimentally confirmed the possibility of improving the physical and mechanical properties of concretes of rigid road surfaces under the influence of a complex modifier of the polycarboxylate type, metakaolin and polypropylene fiber. “Technological specifications for preparation and application of modified concrete for road pavements with the use of polypropylene fiber” were developed which was approved by the Odessa subsidiary enterprise “Oblavtodor” of the state incorporated company “Roads of Ukraine”. The research results are used in the educational process at the Odessa State Academy of Civil Engineering and Architecture.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
12.

Швець Л.В. 
Вальцювання заготовок із алюмінієвих сплавів в умовах ізотермічного і наближеного до нього деформування: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.03.05 / Л.В. Швець ; Вінниц. нац. техн. ун-т. — Вінниця, 2009. — 20 с. — укp.

Розроблено та впроваджено технологічні процеси вальцювання заготовок з алюмінієвих сплавів за умов ізотермічного та наближеного до нього деформування, впровадження якого дозволить забезпечити зниження витрат гостродефіцитних дорогих металів у разі виготовлення штампованих поковок, профілів, вальцювальних штапів, зменшення трудомісткості їх виготовлення, підвищення продуктивності праці, одержання якісного виробу щодо геометричної форми, механічних властивостей і макро- та мікроструктури. Описано та розвинуто теоретичні й експериментальні аспекти дослідження течії металу в осередку деформування у перехідній і усталеній зонах у процесі вальцювання заготовок з урахуванням розвитку деформації у часі. Розроблено емпіричні формули для визначення розширення та випередження у процесі вальцювання заготовок за умов ізотермічного та наближеного до нього деформування. Розроблено класифікацію типових заготовок і профілів, технологічні рекомендації щодо розрахунку калібрів, технічне завдання на конструкцію промислового зразка спеціалізованого обладнання, типові технологічні процеси. На підставі результатів проведених експериментів на прикладі виготовлення профілю колодки парної з алюмінієвого сплаву АК4-1 показано, що профілі складного поперечного перерізу економічно вигідно виготовляти на обладнанні для вальціювання заготовок за умов ізотермічного деформування, оскільки підвищення пластичності уможливлює застосування обладнання, яке реалізує менше зусилля та має менші габарити.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: К623.24-1 +
Шифр НБУВ: РА364745

Рубрики:

      
13.

Заболотний Г.М. 
Вдосконалення елементів технології вирощування сої в південному Лісостепу України та підвищення ефективності використання продуктів її переробки: Автореф. дис... канд. с.-г. наук: 06.01.09 / Г.М. Заболотний ; Ін-т земл-ва УААН. — К., 1998. — 23 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П213.6-4(2УКР-4ВИН),022

Рубрики:
 Соя 

      
Категорія: Транспорт   
14.

Шилов А.І. 
Вдосконалення процеса керування пневматичною підвіскою автотранспортних засобів: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.02 / А.І. Шилов ; Харк. нац. автомоб.-дорож. ун-т. — Х., 2002. — 20 с. — укp.

Запропоновано уточнену математичну модель пневматичної підвіски, яка дозволяє враховувати теплообмін стиснутого повітря з навколишнім середовищем через стінки пружного елемента, відриви колеса від дороги й удари в буфер стиску та відбою. На підставі аналізу коливань підресореної та непідресореної мас за допомогою розробленої моделі визначено основні критерії керування підвіскою. Для механічної системи керування запропоновано методику визначення раціональної площі прохідних перетинів регулятора рівня підлоги залежно від кута повороту його важеля.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-042.64
Шифр НБУВ: РА321091

Рубрики:

      
Категорія: Транспорт   
15.

Дячук М.В. 
Вдосконалення розрахункових методів оцінки параметрів вібронавантаженності несучих систем автомобіля: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.02 / М.В. Дячук ; Харк. нац. автомоб.-дорож. ун-т. — Х., 2005. — 20 с.: рис. — укp.

Розроблено методи, алгоритми, динамічні моделі автомобіля для елементів системи дорога - шина - несуча система. Створено аналітичну методику прогнозування випадкових напружень у лонжеронах кінцевої жорсткості рами вантажного довгобазного автомобіля з використанням методів спектральної теорії підресорювання транспортних засобів і методів будівельної механіки. Удосконалено методику числового моделювання стохастичних дорожніх збурювань (дорожнього мікропрофілю) на базі швидкого перетворювання Фур'є з необхідним ступенем точності за інтервалами та коінтервалами Найквіста. Підвищено точність розрахунків ланцюгових моделей підвісок автомобільних транспортних засобів шляхом розробки нелінійної математичної моделі шини на підставі її гістерезисної характеристики. Проаналізовано роботу несучої системи на підставі даних статистичного оцінювання показників вібронавантаженості моделей автомобіля КрАЗ-6510. Виконано порівняння результатів розрахунків показників вібраційної навантаженості плоских і просторових моделей. Доведено вплив кінцевої жорсткості рами довгобазного вантажного автомобіля на розрахункові показники плавності ходу в діапазоні, що перевищує інженерну точність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О335.4-028.4 +
Шифр НБУВ: РА339463

Рубрики:

      
16.

Мустафа А.С. 
Вдосконалення системи матеріально-технічного постачання процесу технічного обслуговування на основі аналізу надійності парку ПС авіакомпанії: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / А.С. Мустафа ; Нац. авіац. ун-т. — К., 2008. — 21 с. — укp.

Обгрунтовано шляхи оптимізації процесів матеріально-технічного постачання технічного обслуговування і ремонту (ТоіР) парку повітряних суден (ПС) авіакомпанії. Проаналізовано процеси матеріально-технічного постачання (МТП) авіакомпанії, визначено роль запасів і складів у системі МТП. Розроблено методики планування МТП, а також розрахунку норм витрат і комплектів запасних частин. Створено модель поставок запасних елементів за умов обмеженої суми фінансування на базі максимізації ймовірності безвідмовної роботи у разі експонентного та нормального розподілу часу між відмовами. Запропоновано модель оптимізації забезпечення запчастинами відновлюваних виробів авіаційної техніки на підставі теорії масового обслуговування (ММ1/S). Розроблено методи оптимізації рівнів запасів та формування оптимального розміру замовлення комплектуючих виробів, які мінімузують сукупні витрати на зберігання запасу, його доставку та періодичність. Створено систему керування замовленнями та поставками складних дорогих виробів авіаційної техніки (АТ) на прикладі авіаційних двигунів з використанням методів імітаційного моделювання процесів життєвого циклу на базі марковських процесів, що дозволяє обгрунтувати довгострокові та поточні плани виробництва, ремонту авіаційних двигунів (АД) і поставок їх споживачам відповідно до плану розвитку авіаційних компаній. Розроблено структуру, основні завдання й інформаційне забезпечення системи керування МТП парку ПС авіакомпанії. На підставі даних про відмови та напрацювання парку ПС зроблено прогнозування потреби матеріально-технічних засобів пастпортизованих виробів літаків Іл-76.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: У9(4УКР)305.851.527.51-59 + О52-082-6 +
Шифр НБУВ: РА358301

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Афонін М. О. 
Вдосконалення технологічних процесів перевезення небезпечних вантажів з врахуванням фактора людини / М. О. Афонін. — Б.м., 2019 — укp.

Основним завданням дисертаційної роботи є врахування фактора людини у формуванні маршрутів доставки небезпечних вантажів, які визначають умови безпечного виконання технологічного процесу перевезень.Проведено експериментальні дослідження зміни показників функціонального стану водіїв різних вікових та соціонічних груп за різної складності дорожніх умов під час перевезення небезпечних вантажів другого класу в населеному пункті та за його межами.Вдосконалено методику визначення рівнів ризику настання дорожньо-транспортних пригод та оцінки їх наслідків з врахуванням особливостей маршруту перевезень, умов руху та функціонального стану водіїв для здійснення перевезень в межах населеного пункту та автомобільними дорогами.Розроблено алгоритм проектування розвізних маршрутів небезпечних вантажів із врахуванням умов руху та функціонального стану водія. Його використання дозволяє формувати елементи технологічного процесу перевезення небезпечних вантажів за критерієм мінімальних ризиків, які відображаються у виборі напрямків руху із меншою складністю дорожніх умов, що є більш доцільним ніж проектування маршрутів за критеріями мінімальної відстані.^UThe main task of this paper is taking into account the human factor in the formation of dangerous goods transportation routes, which determine the conditions for safe implementation of the technological process of transportation. Experimental researches of change of indicators of functional state of drivers of different age and socionic groups were carried out under different complexity of road conditions during transportation of dangerous goods of the second class in the settlement and beyond.The algorithm of design of dangerous goods freight routes was developed taking into account the driving conditions and the functional state of the driver. Its use allows to form elements of technological process of dangerous goods transportation by the criterion of minimal risks, which are reflected in the choice of directions with less road conditions complexity, which is more expedient than the design of routes by the the minimum distance criteria.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
18.

Дмитрів Г. С. 
Взаємодія літію з d-металами та р-елементами III-V груп: автореферат дис. ... д. х. н. : 02.00.01 / Г. С. Дмитрів. — Б.м., 2023 — укp.

Метою роботи є вирішення наукової проблеми, яка полягає у встановленні закономірностей у будові, природі хімічного зв’язку та властивостях сполук у системах літію з d-металами та р-елементами III-V груп; визначенні фазових рівноваг у відповідних системах та пошуку фаз для матеріалів хімічних джерел струму та з особливими оптичними властивостями. Вирішення наукової проблеми опирається на теоретичні основи та експериментальні підходи із залученням комплексу сучасних методів. В роботі досліджені подвійні, потрійні та одна почетвірна система, зокрема запропоновано зміни до двох діаграм стану подвійних систем Li-Ag та Li-Bi. Побудовано та уточнено ізотермічні перетини діаграм стану 10 потрійних систем, в яких існує 36 сполук. Встановлена закономірність, що із зростанням металічних властивостей р-елементів в межах групи звужується концентраційна область, в якій утворюються інтерметалічні сполуки. Проведено класифікацію структурних типів сполук, які утворюються в досліджуваних системах а також усіх інших власних структурних типів в системах Li-T-M та Li-М-M’ згідно класифікації П. І. Крип’якевича. Встановлено закономірність, що із зростанням номеру періоду для d-металів та р-елементів зростає кількість структурних типів, які належать до 10 класу, і зменшується кількість структурних типів, які належать до 5 класу.Проведено розрахунок електронної густини в низці сполук, що дозволило визначити типи зв’язків у цих сполуках: Li12Cu12,60Al14,37, Li8Cu12+xAl6-x (x = 1,16), Li18Cu15Al7, Li12Cu16+xAl26–x (x = 3,2), Li15Cu19Al16, Li1,36Zr4Si4, Li2-xAg1+xIn3 (х = 0,05), Li2B2C, LiBC3, Li4Ge2B та Li9Al4Sn5.Сплави з області гомогенності неперервного ряду твердого розчину Li(ZnzAl1–z) досліджено як анодні матеріали для літій-іонних батарей і встановлено, що сплав складу Li(Zn0,2Al0,8) має найкращі характеристики. На прикладі модельної системи Li-Ag-In запропоновано новий підхід до експресного визначення фаз в потрійних системах, які містять літій, а саме процес електрохімічного делітіювання багатої на літій фази в режимі in situ з одночасним отриманням порошкових дифрактограм на синхротронному випромінюванні високої інтенсивності. На основі спектрів оптичного відбиття з наступним порівнянням координати кольоровості вперше визначено кольорові інтерметаліди, які можна отримати без дорогоцінних металів і які були б привабливими для застосування: LiCu2Al (червоний), LiCu2Ga (жовтий), Li2ZnGa (фіолетовий) та Li2ZnIn (світло-блакитний). Проведено кристалохімічний аналіз нових структурних типів Li12Cu12,60Al14,37, Li8Cu12+xAl6–x, Li18Cu15Al7, Li2-xAg1+xIn3, Li278(In,Ag)154, Li2B2C, LiBC3, LiB2C2, Li4Ge2B та Li9Al4Sn5.^UThe purpose of the work is to solve a scientific problem, which consists in establishing regularities in the structure, nature of the chemical bond, and properties of compounds in lithium systems with d-metals and p-elements of groups III-V; determining phase equilibria in relevant systems and finding phases for materials of chemical current sources and with unique optical properties. The solution to the scientific problem is based on theoretical foundations and experimental approaches with the involvement of a complex of modern methods.Double, triple, and one quadruple system are investigated. In particular, changes to two state diagrams of binary Li-Ag and Li-Bi systems are proposed. The isothermal intersections of state diagrams of 10 ternary systems, in which 36 compounds are formed, were constructed, and refined. A regularity has been established that with the growth of the metallic properties of p-elements within the group, the concentration region in which intermetallic compounds are formed narrows. The classification of the structural types of compounds that are formed in the studied systems and all other structural types in the Li-T-M and Li-M-M' systems according to the classification of P. I. Krypyakevich was carried out. The regularity was established that with the increase in the period number for d-metals and p-elements, the number of structural types belonging to class 10 increases and decreases the number of structural types belonging to class 5.The electron density was calculated in a number of compounds, which made it possible to determine the types of bonds in these compounds: Li12Cu12,60Al14,37, Li8Cu12+xAl6-x (x = 1,16), Li18Cu15Al7, Li12Cu16+xAl26–x (x = 3,2), Li15Cu19Al16, Li1,36Zr4Si4, Li2-xAg1+xIn3 (х = 0,05), Li2B2C, LiBC3, Li4Ge2B and Li9Al4Sn5.Alloys from the homogeneity region of the continuous Li(ZnzAl1–z) solid solution series were investigated as anode materials for lithium-ion batteries and established that alloy with composition Li(Zn0,2Al0,8) has the best characteristicsOn the example of the Li-Ag-In model system, a new approach to the express determination of phases in ternary systems containing lithium is proposed, namely, the process of electrochemical delithiation of the lithium-rich phase in situ with simultaneous acquisition of powder diffractograms on synchrotron radiation high intensity. Based on the optical reflectance spectra, followed by the comparison of chrominance coordinates colored intermetallics that can be obtained without precious metals and that would be attractive for use are identified for the first time: LiCu2Al (red), LiCu2Ga (yellow), Li2ZnGa (purple), and Li2ZnIn (light blue). A crystal-chemical analysis of new structural types Li12Cu12,60Al14,37, Li8Cu12+xAl6–x, Li18Cu15Al7, Li2-xAg1+xIn3, Li278(In,Ag)154, Li2B2C, LiBC3, LiB2C2, Li4Ge2B and Li9Al4Sn5.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 

      
Категорія: Транспорт   
19.

Кужель В.П. 
Визначення дальності видимості дорожніх об'єктів в темну пору при експертизі ДТП: автореф. дис... канд. техн. наук: 05.22.20 / В.П. Кужель ; Харк. нац. автомоб.-дорож. ун-т. — Х., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему визначення дальності видимості дорожніх об'єктів у світлі автомобільних фар з метою покращання експертиз дорожньо-транспортних пригод (ДТП), які сталися у темну пору доби за умов неточності вихідних даних, шляхом розробки математичної моделі на підставі теорії нечітких множин. Визначено задачі автотехнічної експертизи під час проведення аналізу механізму ДТП, що дозволило виявити недоліки існуючої експертної методики. За результатами теоретичних і експериментальних досліджень удосконалено методику визначення дальності видимості об'єктів на дорозі з урахуванням комплексного взаємозв'язку певних факторів впливу, а саме: прозорості атмосфери, розташування перешкоди на дорозі відносно осі руху автомобіля, коефіцієнта засліплення, рівня завантаження автомобіля, освітленості дороги, тривалості роботи водія з кермом, контрасту розрізнення об'єкта з фоном, гостроти зору водія, навіть за умов неточності почтакових даних, занесених у протоколи ДТП.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: О33-082.03 + Х893.9(4УКР)413.91 +
Шифр НБУВ: РА361718

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Харченко Є. -. 
Використання дріжджів Saccharomyces cerevisiae для одержання наночасток срібла: автореферат дис. ... д.філософ : 162 / Є. -. Харченко. — Б.м., 2024 — укp.

Біологічний спосіб синтезу дозволяє отримувати наночастки срібла (AgNPs) різної форми та розмірів, що досягається різними умовами біосинтезу, такими як зміна температури, pH, часу культивування, концентрації нітрату срібла та ін. Слід наголосити, що отримання AgNPs з використанням мікроорганізмів є екологічно чистим та економічно вигідним, оскільки відпадає необхідність у використанні токсичних та дорогих матеріалів, які застосовуються при хімічному і фізичному методах синтезу наночасток.На сьогодні встановлено ряд біологічних (антибактеріальна, протигрибкова, антивірусна, протипухлинна дія) та фізико-хімічних властивостей біогенних наночасток срібла, що дозволяють їх використовувати у медицині, харчовій промисловості, сільському господарстві, хімічній та нафтохімічній промисловості, електроніці та інших галузях. Найбільший практичний інтерес для біосинтезу наночасток срібла викликають дріжджі, зокрема, Saccharomyces сerevisiae, що є одними з найбільш досліджених і широко використовуваних у промисловості мікроорганізмів. Тому дисертація присвячена дослідженню можливості використання дріжджів S. cerevisiae для біогенного синтезу наночасток срібла та вивченню їх антибактеріальної та антиадгезивної активності.^UThe biological method of synthesis allows obtaining silver nanoparticles (AgNPs) of different shapes and sizes, which is achieved by different conditions of biosynthesis, such as a change in temperature, pH, cultivation time, concentration of silver nitrate, etc. It should be noted that the production of AgNPs using microorganisms is environmentally friendly and economically beneficial, since there is no need to use toxic and expensive materials used in the chemical and physical methods of nanoparticle synthesis. To date, a number of biological (antibacterial, antifungal, antiviral, antitumor effects) and physicochemical properties of biogenic silver nanoparticles have been established, allowing them to be used in medicine, food industry, agriculture, chemical and petrochemical industries, electronics and other industries. The greatest practical interest for the biosynthesis of silver nanoparticles is caused by yeast, in particular Saccharomyces cerevisiae, which is one of the most studied and widely used microorganisms in industry. Therefore, the dissertation work is devoted to the study of the possibility of using the yeast S. cerevisiae for the biogenic synthesis of silver nanoparticles and the study of their antibacterial and antiadhesive activity.


Шифр НБУВ: 05 Пошук видання у каталогах НБУВ 
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського