Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (42)Реферативна база даних (3948)Книжкові видання та компакт-диски (2771)Журнали та продовжувані видання (1532)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч311$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 112
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Звєрєва І.Д. 
Теорія і практика соціально-педагогічної роботи з дітьми та молоддю в Україні: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.05 / І.Д. Звєрєва ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 1999. — 39 с. — укp.

Досліджено генезис, суть, провідні закономірності та тенденції становлення теорії і практики соціально-педагогічної роботи з дітьми і молоддю на різних етапах розвитку соціальної педагогіки та соціальної роботи у світовому і вітчизняному контекстах. На основі розробленої концепції соціальної роботи з різними категоріями дітей і молоді подано результати впровадження у систему діяльності соціальних служб, державних установ, громадських організацій і благодійних фондів програм і проектів соціальної профілактики, соціальної допомоги, соціальної адаптації та соціальної реабілітації дітей і молоді в Україні. Обгрунтовано критерії діяльності центрів соціальних служб для молоді та перспективи розвитку кожного напряму відповідно до міжнародних стандартів соціальної роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.0 + Ч311.0 + Ч311.0

Рубрики:

      
2.

Кузьменко Н.М. 
Національна спрямованість змісту українських шкільних підручників з читання для молодших школярів (1857-1997): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.М. Кузьменко ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертація містить дослідження генезису національного компоненту в українських шкільних підручниках з читання для молодших школярів за період 1857-1997 рр. У роботі висвітлено принципи відбору і структурування змісту навчальної літератури з читання для дітей молодшого шкільного віку. Визначено періоди підручникотворення на даному відрізку часу. Обгрунтовано мету і завдання створення нового покоління підручників для української початкової школи, що додало аргументів на користь стрижневого авторського положення про інтегруючу роль українознавства у процесі засвоєння національного компоненту змісту освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.215.1 + Ч311.1

Рубрики:

      
3.

Карпенко О.Г. 
Соціальне становлення особистості підлітка в тимчасових об'єднаннях за інтересами: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.Г. Карпенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі соціального виховання підлітків у структурі активної діяльності в об'єднаннях за інтересами, які розглядаються як соціальне мікросередовище, спроможне впливати на характер життєдіяльності окремих мікрогруп вихованців. Визначено шляхи і умови підвищення ефективності педагогічного впливу такого мікросередовища на становлення підлітка саме як соціальної особистості. Теоретично обгрунтовані і експериментально доведені доцільність та особливість форм роботи та різноманітних видів діяльності підлітків, які водночас дозволяють здійснювати корекцію процесу соціального виховання особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.0

Рубрики:

      
4.

Чарнецкі 
Психологія професійного розвитку особистості: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.07 / Казимєж Чарнецкі ; Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України. — К., 1999. — 48 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю941.1 + Ч311.203
Шифр НБУВ: РА303540

Рубрики:

      
5.

Матіяш В.В. 
Педагогічне краєзнавство в підготовці майбутніх учителів початкових класів до гуманітаризації навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / В.В. Матіяш ; Південноукр. держ. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського {Одеса}. — О., 1999. — 19 с. — укp.

У дисертації досліджується проблема підготовки майбутніх учителів початкових класів до гуманітаризації навчання засобами педагогічного краєзнавства. Уточнено і науково обгрунтовано сутність поняття "педагогічне краєзнавство". Визначено сутність і структуру готовності вчителя до гуманітаризації навчання. З'ясовано рівневу характеристику означеного феномену. Розроблено і експериментально апробовано модель підготовки фахівця до гуманітаризації навчання засобами педагогічного краєзнавства, визначено педагогічні умови її функціонування у вищій педагогічній школі. Матеріали і результати дослідження можуть бути використані в навчально-виховному процесі вищих педагогічних закладів, у системі післядипломної освіти вчителів, у роботі вчителів-практиків початкової школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.1 + Ч489.518.3

Рубрики:

      
6.

Матіюк І.О. 
Інноваційні моделі навчального процесу в сучасній школі (на матеріалах різних типів навчально-освітніх закладів України): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.О. Матіюк ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 22 с. — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню актуальної проблеми створення та впровадження інноваційних моделей навчального процесу в різних типах навчально-освітніх закладів. Узагальнено теоретичні напрацювання у галузі інноваційних підходів щодо навчального процесу, зокрема, технологічного та дослідницько-пошукового; подано педагогічні засади побудови моделей навчального процесу за умов інноваційних підходів; розглянуто вплив інноваційного підходу на формування творчих здібностей учнів середнього шкільного віку у навчально-освітніх закладах. Створено інноваційну модель формування творчих здібностей учнів середнього шкільного віку у процесі дослідницько-пошукової діяльності, внаслідок впровадження якої виявлено значний приріст у визначених рівнях сформованості творчих здібностей учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01
Шифр НБУВ: РА307647 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
Категорія:    
7.

Піскун 
Методи та засоби моделювання когнітивної поведінки користувача в адаптивних комп'ютерних системах: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / Олександр Варфоломійович Піскун ; НАН України; Інститут проблем моделювання в енергетиці. — К., 2000. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: з970.826-01 + з970.810.8 + Ч311.253.11
Шифр НБУВ: РА310623

Рубрики:

      
8.

Сікорський П.І. 
Теорія і методика диференційованого навчання в середніх загальноосвітніх і професійних навчальних закладах: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / П.І. Сікорський ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2001. — 39 с. — укp.

Теоретико-методологічно обгрунтовано основи диференційованого навчання на всіх освітніх ступенях. Визначено поняття, систему дидактичних принципів диференційованого навчання, методологічні підходи до класифікації змісту, методів, форм і навчальних технологій за умов диференціації. Розглянуто взаємозв'язки між індивідуалізацією та диференціацією, диференціацією та інтеграцією. Представлено одну з апробованих моделей диференційованого навчання - модульно-рейтингова технологія, її методичні основи. Висвітлено проблеми реформування освіти в Україні та на основі принципу диференціації змодельовано цілісну структуру освітньої системи в регіоні та державі загалом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.204
Шифр НБУВ: РА315293 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Радельчук Г.І. 
Засоби, моделі та технологія автоматизованого групового навчання: Автореф. дис... канд. техн. наук: 05.13.06 / Г.І. Радельчук ; НАН України. Ін-т пробл. моделювання в енергетиці ім. Г.Є.Пухова. — К., 2001. — 19 с.: рис. — укp.

Обгрунтовано доцільність побудови інформаційних навчальних комплексів (ІНК) на базі одного класу ІВМ РС, до якого приєднуються робочі місця учнів. Показано координованість системи та безконфліктність її функціонування. Побудовано адаптивно-параметричну модель навчання. Описано технологію розробки комп'ютеризованих навчальних курсів і розроблено пакет програм управління, який дозволяє автоматизувати основні функції управління процесом групового навчання. Надано рекомендації для проектування інтегрованого середовища комп'ютеризованих навчальних курсів. На базі побудованих моделей запропоновано загальну технологію автоматизованого групового навчання під управлінням викладача. Розроблено мультиконсольну інформаційну систему, яка базується на застосуванні таймерної технології, та встановлено, що екологічні характеристики таймерних ІНК є безпечними для здоров'я користувачів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: З970.826 + Ч311.253.1
Шифр НБУВ: РА315198 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Коган А.Ф. 
Використання комп'ютерних систем діагностики цілепокладання в освіті: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / А.Ф. Коган ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 16 с. — укp.

Досліджено питання створення комп'ютерної системи психодіагностики цілепокладання, придатної для широкого використання у педагогічній практиці. Теоретично досліджено принципи, на підставі яких може бути створена така система. Визначено, що топологія тестового поля повинна являти собою гіпертест. Детально розглянуто ситуаційні фактори психодіагностики. Наведено деталізоване визначення ситуації, розглянуто питання складу психіки на підставі ситуаційного аналізу, введено поняття ситуаційного феномену як психічного механізму здійснюваного суб'єктом оволодіння інструментарієм. Виконано типологізацію ситуацій за трьома параметрами. Сформульовано поняття ситуаційної валідності. Надано задачу для комп'ютерної системи психодіагностики, що відповідає розробленим теоретичним вимогам. Охарактеризовано процедуру фільтрації як засіб контролю вірогідності результатів тестування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю984.030.2-72с0 + Ч311.253
Шифр НБУВ: РА315145 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Коломінський Н.Л. 
Психологія менеджменту в освіті (соціально-психологічний аспект): Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.05 / Н.Л. Коломінський ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 37 с. — укp.

Розглянуто соціально-психологічні особливості, механізми, чинники, функції менеджменту в освіті як професійного управління. Запропоновано соціально-психологічну концепцію міжособистісної професійної взаємодії в управлінні закладами та установами освіти, розгорнуту характеристику породжених нею феноменів: соціально-психологічного клімату, конфліктів, стилю керівництва. Розроблено методологічний принцип особистісно-діяльнісного підходу як конкретизації системного підходу до соціально-психологічного аналізу специфіки менеджменту в освіті. Охарактеризовано структуру та психологічні функції управління в освіті всіх рівнів, висвітлено психологічні компоненти загальноуправлінських функцій менеджменту. Розроблено й апробовано психограму менеджера освіти. На підставі застосування особистісно-діяльнісного підходу визначено соціально-психологічні основи підготовки та підвищення кваліфікації менеджерів освіти, методики вивчення її ефективності в системі післядипломної освіти за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.189 + Ч311.41
Шифр НБУВ: РА312524 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
12.

Біличенко О.Л. 
Культурно-виховна роль книги в умовах формування інформаційного суспільства: Автореф. дис... канд. пед. наук: 07.00.08 / О.Л. Біличенко ; Харк. держ. акад. культури. — Х., 2001. — 18 с. — укp.

Висвітлено питання стосовно культурно-виховної ролі книги за умов формування інформаційного суспільства. З'ясовано історико-теоретичні проблеми формування книги як естетико-культурного чинника. Досліджено емоційні та естетичні мотиви читання та критерії оцінок творів художньої літератури, створено культурно-виховну модель актуалізації книги у виховному процесі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч611.1 + Ч730.3 + Ч311.692.673
Шифр НБУВ: РА313293 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Попова О.В. 
Розвиток інноваційних процесів у середніх загальноосвітніх навчально-виховних закладах України в ХХ столітті: Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / О.В. Попова ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2001. — 39 с. — укp.

Досліджено генезис інноваційних процесів у середніх загальноосвітніх навчально-виховних закладах України в ХХ ст. На підставі детермінованого аналізу конкретно-історичних обставин визначено етапи їх розвитку, зокрема, з початку ХХ ст. до 1920 рр. - зародження педагогічних інновацій, 1920 - середина 1930-х рр. - реорганізація навчально-виховного процесу, середини 1950 - 1980-ті рр. - розвиток масової педагогічної творчості, 1990-ті рр. - розбудову інноваційної школи за умов національного відродження). Розкрито суть інноваційного навчально-виховного закладу, наведено класифікацію типів інноваційних шкіл. Проаналізовано зміст конкретних інновацій, реалізованих у навчально-виховних закладах України протягом ХХ ст. Визначено умови ефективності впровадження нововведень у шкільну практику. Досліджено особливості розвитку інноваційних процесів, що мають прогностичну спрямованість і є джерелом для розробки науково-теоретичних напрямів фундаментальних досліджень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311,01 + Ч33(4УКР)
Шифр НБУВ: РА319989 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Гомонюк О.М. 
Розвиток етнопедагогічної культури майбутніх офіцерів у навчально-виховному процесі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 20.02.02 / О.М. Гомонюк ; Нац. акад. Прикордон. військ України ім. Б.Хмельницького. — Хмельницький, 2001. — 18 с.: рис. — укp.

Уточнено сутність, зміст і структуру етнопедагогічної культури майбутнього військового фахівця, що дозволяє обгрунтувати роль і значення етнопедагогічної культури. Вперше виявлено й експериментально підтверджено педагогічні умови розвитку етнопедагогічної культури майбутніх офіцерів, що дозволяє покращити рівень загальнокультурної та етнопедагогічної підготовки військового фахівця. Розроблено засоби оптимального використання елементів народної педагогіки у процесі формування етнопедагогічної культури курсантів НАПВУ, що дозволяє забезпечити формування у них умінь аналізувати та застосовувати на практиці накопичені знання з етнопедагогіки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.1 + Ц4,8(4УКР)243.11
Шифр НБУВ: РА313863 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Парфанович І.І. 
Організаційно-педагогічні засади виховної роботи з умовно засудженими неповнолітніми: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / І.І. Парфанович ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2002. — 20 с. — укp.

Висвітлено теоретичні та практичні питання організації виховної роботи з засудженими неповнолітніми, звільненими від відбування покарання з випробуванням. Визначено сутність випробування, його механізм та інституції, причетні до виховної роботи з умовно засудженими неповнолітніми. Теоретично обгрунтовано та експериментально перевірено шляхи підвищення ефективності їх виховання. Вивчено особливості особистості умовно засуджених неповнолітніх, що дозволило розробити їх класифікацію. Удосконалено зміст виховної роботи з урахуванням особливостей особистості осіб досліджуваної категорії, наведено систему форм і методів для його реалізації. Проаналізовано механізм взаємодії прокуратури, суду, служби у справах неповнолітніх, кримінальної міліції, педагогічних, трудових колективів і сімей правопорушників щодо організації їх виховання. Визначено педагогічні умови підвищення ефективності запропонованої системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.334 + Х881.9(4Укр)011.2 + Х883.9(4Укр)52
Шифр НБУВ: РА318801 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Гризун Л.Е. 
Дидактичні основи створення сучасного комп'ютерного підручника: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.09 / Л.Е. Гризун ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2002. — 20 с. — укp.

На базі функціонального підходу обгрунтовано та розроблено структурно-функціональну модель комп'ютерного підручника, висвітлено його суть та особливості, проаналізовано засоби реалізації його дидактичних функцій. Визначено провідні функції комп'ютерного підручника, виділено критерії його оцінювання як засобу навчання. Теоретично обгрунтовано й експериментально доведено, що застосування даного підручника сприяє підвищенню якості знань майбутніх спеціалістів, формуванню їх пізнавальної активності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч311.215
Шифр НБУВ: РА319002 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Ткач Т.В. 
Психологічні особливості інтеграції середньої та вищої шкіл в умовах освітнього комплексу: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Т.В. Ткач ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Розроблено психолого-педагогічну модель науково-освітнього комплексу (НОК) вищого навчального закладу (ВНЗ). Виявлено індивідуально-психологічні відмінності учнів, що навчались в НОК. Визначено ієрархію життєвих, професійних цінностей, моральних установок. Підтверджено припущення залежності процесу адаптації студентів до умов навчання у ВНЗ від форм та змісту довузівської підготовки. Обгрунтовано доцільність інтеграції навчально-виховного процесу загальноосвітньої школи з академічним середовищем ВНЗ на партнерських засадах через НОК.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю952.1-734 + Ю983.720.2 + Ч311.207
Шифр НБУВ: РА321603

Рубрики:

      
18.

Яремчук І.А. 
Розвиток педагогічної техніки викладачів-початківців вищих військових навчальних закладів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 20.02.02 / І.А. Яремчук ; Нац. акад. Прикордонних військ України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2002. — 18 с.: рис. — укp.

Обгрунтовано критерії, показники та рівні розвиненості педагогічної техніки викладачів-початківців. Розроблено комплексну програму, складовими якої є організація колективного навчання викладачів, ознайомлення їх із зразками передового педагогічного досвіду, активізація професійного самовдосконалення. Розглянуто прийоми, уміння і навички, що дозволяють вирішувати педагогічні завдання, забезпечувати ефективну навчально-виховну взаємодію з курсантами. Запропоновано науково-практичні рекомендації щодо розвитку педагогічної техніки викладачів-початківців. Визначено критерії їх педагогічної техніки: індивідуально-поведінковий, операційно-діяльнісний, результативно-практичний.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ц4,8(4УКР)390.1-4 + Ч311,01
Шифр НБУВ: РА321582

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Дяченко Т.В. 
Формування картини світу у дітей східних слов'ян (VI-XIII століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Т.В. Дяченко ; Криворіз. держ. пед. ун-т. — Кривий Ріг, 2002. — 21 с. — укp.

Здійснено історико-педагогічний аналіз досвіду східних слов'ян у формуванні картини світу як цілісної емпіричної системи. Обгрунтовано проблему взаємодії людського суспільства й природи, що є однією із найактуальніших проблем сучасності, успішне розв'язання якої залежить від рівня екологічної культури людини, формування цілісного світогляду. Процес формування картини світу у дітей східних слов'ян розглянуто як сукупність педагогічних знань, умінь та навичок у підготовці молодших поколінь до гармонійного співжиття з природним середовищем.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4)4 + Ч313(4) + Ч311.350
Шифр НБУВ: РА321159

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Лучко О.М. 
Розвиток ідеї природовідповідності в українській педагогічній науці (кінець XVIII - XX ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.М. Лучко ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Висвітлено становлення й розвиток ідеї природовідповідності в українській педагогічній науці (кінець XVIII - XX ст.) на засадах християнсько-педагогічної, науково-педагогічної антропології. На підставі ретроспективного системного аналізу встановлено періодизацію розвитку ідеї природовідповідності на українських землях. Виявлено загальні й особливі риси в її становленні та функціонуванні. Визначено основні шляхи впровадження цієї ідеї впродовж досліджуваного періоду. Розглянуто вимоги й основні засоби використання принципу природовідповідності, сформульовані в сучасних законодавчих актах, урядових документах, педагогічних концепціях.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР) + Ч311,0 +
Шифр НБУВ: РА330440

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського