Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (82)Книжкові видання та компакт-диски (130)
Пошуковий запит: (<.>U=Ю959.189$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 18
Представлено документи з 1 до 18

      
1.

Шкурко Я.І. 
Вплив комунікативних особливостей жінки-керівника закладу освіти на ефективність її управлінської діяльності: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / Я.І. Шкурко ; АПН України. Ін-т психології ім. Г.С.Костюка. — К., 2000. — 19 с. — укp.

Дисертацію присвячено вивченню комунікативних особливостей жінки-керівника загальноосвітнього навчального закладу та їх впливу на ефективність її управлінської діяльності, а також визначенню можливостей їх урахування з метою підвищення ефективності роботи директора школи. Розроблено теоретико-методичні засади дослідження комунікативних якостей керівників шкіл з урахуванням фактора статі. Виявлено інтегральну характеристику управлінської взаємодії директорів шкіл - комунікативне ядро. На основі експерименту обгрунтовано вплив комунікативних якостей керівників різної статі на ефективність їх управлінської діяльності. Розроблено й апробовано спецкурс "Психологія статевих відмінностей керівників загальноосвітніх закладів системи загальної середньої освіти", цикл лекцій, практичних (семінарських) занять і тематичних дискусій, інші програмно-методичні матеріали з метою урахування фактора статі у процесі перепідготовки та підвищення кваліфікації керівних педагогічних працівників освіти, зокрема, жінок - директорів шкіл.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.189 + Ю953.41
Шифр НБУВ: РА308301 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Кохан В.Г. 
Діяльність військового керівника по збереженню психічного здоров'я військовослужбовців: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.09 / В.Г. Кохан ; Нац. акад. Прикордон. військ України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2003. — 18 с.: табл. — укp.

Уточнено суть та зміст психічного здоров'я військовослужбовця. Проведено експериментальне дослідження та визначено рівні психологічної готовності військових керівників до діяльності щодо збереження психічного здоров'я підлеглого. Розроблено пропозиції з метою оптимізації зазначеної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.189 + Ю942-69 + Ц4,8(4УКР)42 +
Шифр НБУВ: РА326281

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
3.

Панчук Т.В. 
Мотивація вдосконалення управлінської діяльності директора школи: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / Т.В. Панчук ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Визначено особливості прояву різних видів активності директора школи у процесі виконання їм управлінських функцій залежно від типу мотивації управління. Розроблено рекомендації щодо діагностування типу мотивації до підвищення кваліфікації та розподілу курсантів-директорів шкіл за ознакою прогнозованої професійно-пізнавальної діяльності. Наведено типологію директорів шкіл на підставі виділення рівнів професійно-пізнавальної активності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.189 + Ч421.411
Шифр НБУВ: РА317202 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Бочелюк В.Й. 
Психологічні засади готовності учасників освітньої діяльності до управління інноваційними процесами в школі: Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.05 / В.Й. Бочелюк ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2004. — 36 с. — укp.

Розглянуто психологічні особливості управління інноваційними процесами у школі, наведено результати досліджень у галузі освітньго управління та наукового менеджменту, його функціональних рівнів і специфічних методів. Відображено найважливіші тенденції оновлення шкільної системи управління, описано нові методи планування, організації, керівництва та контролю. Уточнено зміст, встановлено критерії, модифіковано методику діагностування та виявлено рівні психологічної готовності учасників навчально-виховної діяльності до управління інноваційними процесами у школі, яку визначено як комплекс взаємозв'язаних та взаємообумовлених психологічних якостей, що забезпечують ефективність та успішну взаємодію всіх суб'єктів управлінської діяльності. Розроблено програму заходів щодо підвищення рівня психологічної готовності учасників навчально-виховної діяльності до управління інноваційними процесами у школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.189:Ч30 + Ч421.41 + Ч314 +
Шифр НБУВ: РА332084

Рубрики:

      
5.

Байрамуков М.І. 
Психологічні особливості організаторської діяльності менеджера освіти в умовах Карачаєво-Черкеської республіки: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / М.І. Байрамуков ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Досліджено психологічні проблеми організаторської діяльності керівника школи з поліетнічним педагогічним колективом. Особливу увагу приділено визначенню резервів гармонізації особистісного сприймання вчителями цільових орієнтувань роботи школи, а також оптимізації управлінського спілкування та психологічного клімату. Виділено компоненти управлінської діяльності менеджера освіти, які пов'язані з етнопсихологічними особливостями об'єктів управління. Проаналізовано роль цілепокладання й управлінського спілкування як ключових компонентів організаторської діяльності директора школи. Обгрунтовано відповідні теоретико-методичні засади дослідження. Сформульовано правило "однорідного стилю в управлінні". Відзначено, що його порушення в роботі поліетнічного колективу призводить до значних негативних наслідків. На основі соціометричного аналізу структури професійних груп вчителів виявлено стійку тенденцію переважання виборів за ознакою незалежності суб'єкта і об'єкта до спільної етнічної групи. Встановлено, що роль негативних емоційних станів етнічного походження суттєво знижується за рахунок раціоналізації стосунків у процесах спільної діяльності членів педагогічного колективу. Доведено, що головними резервами удосконалення організаторської діяльності директора школи у Карачаєво-Черкеській республіці є підвищення психологічної культури та етнопсихологічної компетентності, використання морально цінних традицій і звичаїх горців у діяльності усіх суб'єктів педагогічного процесу. Розроблено та широко апробовано програми та методичні рекомендації для різних рівнів системи підвищення кваліфікації вчителів та керівників шкіл.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.189:Ч30 + Ю958(4РОС-6КАЧ)
Шифр НБУВ: РА313905 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Воєдило А.М. 
Психологічні особливості формування ефективного стилю управління в начальників навчальних прикордонних підрозділів: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.09 / А.М. Воєдило ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2006. — 20 с. — укp.

Здійснено науковий аналіз сучасних тенденцій психології управління. Визначено категорійний апарат. З'ясовано концептуальні засади дослідження та формування стилю діяльності керівника, що дало змогу диференціювати шість основних стильових сукупностей управлінської діяльності начальників навчальних прикордонних підрозділів, визначити найбільш ефективну з них, а також встановити психологічні особливості формування ефективного стилю управління та виявити залежності ефективності спільної діяльності підрозділів від стилю управління їх начальника. Показано, що психологічні особливості визначальним чином детермінують ефективність управлінської діяльності начальників та продуктивні взаємовідносини у підрозділі. Запропоновано психологічну модель формування ефективного стилю управління у начальників навчальних прикордонних підрозділів. На підставі результатів експериментальної перевірки доведено, що найбільш релевантними засобами його формування є мотивація, соціально-психологічний і рефлексивно-емоційний тренінги.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.189:Ц + Ц68,8(4УКР)1-5 +
Шифр НБУВ: РА345069

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Серкіс Ж.В. 
Психологічні умови підготовки керівників загальноосвітніх навчальних закладів до формування організаційної культури школи: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Ж.В. Серкіс ; Центр. ін-т післядиплом. освіти АПН України. — К., 2004. — 21 с. — укp.

Розглянуто основні напрямки вивчення психологічних особливостей організаційної культури у світовій і вітчизняній науці. Розкрито зміст, структуру та функції зазначеної культури школи, що являє собою сукупність і складну взаємодію різноманітних психологічних конструктів, зокрема, професійних цінностей, переконань, норм членів педагогічного колективу, які формують мотиви й моделі організаційної трудової поведінки, що відображуються та передаються традиціями школи. Проведено адаптацію зарубіжного опитувальника для діагностики організаційної культури "Опитувальник організаційної культури" Р.Кука та Дж. Лаферті ("Organisational Culture Inventory (level V)" R.A. Cooke і J.C. Lafferty) до особливостей вітчизняної вибірки. Виявлено домінуючі типи організаційної культури загальноосвітніх навчальних закладів та чинники, що впливають на їх становлення. Розкрито зміст цілеспрямованого активного формування даної культури школи, визначено основні компоненти та умови психологічної підготовки керівника до її формування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.189:Ч30 + Ч421.411 +
Шифр НБУВ: РА332140

Рубрики:

      
8.

Нежинська О. О. 
Психологічні умови формування гендерної компетентності керівників загальноосвітніх навчальних закладів: автореф. дис. ... канд. психол. наук : 19.00.07 / О. О. Нежинська ; ДВНЗ "Ун-т менеджменту освіти". — К., 2011. — 20 с. — укp.

Проаналізовано основні підходи до дослідження проблем гендеру та гендерної компетентності (ГК) особистості у психологічній науці. Розроблено зміст і компоненти ГК керівників загальноосвітніх навчальних закладів. Досліджено рівні та чинники ГК даних керівників. Визначено психологічні умови формування ГК керівників шкіл. Розроблено психологічну програму формування ГК керівників загальноосвітніх навчальних закладів і доведено ефективність її використання за умов післядипломної педагогічної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.189:Ч30 + Ю937.3 + Ч489.514(4УКР)78
Шифр НБУВ: РА381829 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
9.

Коломінський Н.Л. 
Психологія менеджменту в освіті (соціально-психологічний аспект): Автореф. дис... д-ра психол. наук: 19.00.05 / Н.Л. Коломінський ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 37 с. — укp.

Розглянуто соціально-психологічні особливості, механізми, чинники, функції менеджменту в освіті як професійного управління. Запропоновано соціально-психологічну концепцію міжособистісної професійної взаємодії в управлінні закладами та установами освіти, розгорнуту характеристику породжених нею феноменів: соціально-психологічного клімату, конфліктів, стилю керівництва. Розроблено методологічний принцип особистісно-діяльнісного підходу як конкретизації системного підходу до соціально-психологічного аналізу специфіки менеджменту в освіті. Охарактеризовано структуру та психологічні функції управління в освіті всіх рівнів, висвітлено психологічні компоненти загальноуправлінських функцій менеджменту. Розроблено й апробовано психограму менеджера освіти. На підставі застосування особистісно-діяльнісного підходу визначено соціально-психологічні основи підготовки та підвищення кваліфікації менеджерів освіти, методики вивчення її ефективності в системі післядипломної освіти за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.189 + Ч311.41
Шифр НБУВ: РА312524 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Ткалич М.Г. 
Психолого-організаційні детермінанти самоактуалізації менеджерів комерційних організацій: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.10 / М.Г. Ткалич ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Розкрито суть та побудовано модель самоактуалізації менеджерів у професійно-управлінській діяльності. Виявлено її недостатній рівень у менеджерів середнього рівня комерційних організацій у професійно-управлінській діяльності, а також переважання соціально-побутових умов над особистісно-професійними щодо даного процесу. Визначено, що самоактуалізація менеджерів у зазначеній діяльності є трьох типів, а саме: кар'єрно-економічного, соціально-організаційного, особистісно-професійного. Досліджено психолого-організаційні детермінанти самоакуалізації макро-, мезо- та мікрорівнів. Установлено, що на їх підвищення у комерційних організацях впливає психолого-управлінський тренінг, програма якого передбачає особистісну самоактуалізацію менеджерів, самоактуалізацію менеджерів у професійно-управлінській діяльності, з'ясування її психолого-організаційних детермінант.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.189:У +
Шифр НБУВ: РА345827

Рубрики:

      
11.

Худякова В.І. 
Соціальна перцепція як чинник оптимізації управлінської діяльності керівника середньої загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / В.І. Худякова ; АПН України. Ін-т психології ім. Г.С.Костюка. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Розроблено теоретико-методологічні засади дослідження соціально-перцептивних якостей керівників шкіл. Визначено характеристики, детермінанти та тенденції розвитку соціальної перцепції у діяльності керівників середніх загальноосвітніх шкіл. Науково обгрунтовано взаємозв'язок і залежність між соціально-перцептивними характеристиками управлінської діяльності керівників шкіл та особливостями їх управлінської взаємодії. Розроблено та апробовано експериментальну програму оптимізації соціальної перцепції щодо розвитку соціально-перцептивних здібностей керівників засобами соціально-психологічного тренінгу для використання у процесі перепідготовки та підвищення кваліфікації керівників закладів освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.189:Ч30 + Ю953.1 + Ч421.41 +
Шифр НБУВ: РА322762

Рубрики:

      
12.

Полікевич Н.О. 
Соціально-психологічні особливості управління навчальним процесом в багатопрофільних технічних навчальних закладах: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / Н.О. Полікевич ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2006. — 18 с. — укp.

Проаналізовано соціально-психологічні особливості управління навчальним процесом в системі багатопрофільних навчальних закладів технічної освіти (технічний коледж). Систематизовано основні теоретичні й експериментальні підходи до розв'язання даної проблеми. Обгрунтовано положення щодо існування базових психологічних характеристик керівника, які у своїй взаємопов'язаній цілісності складають певний тип управління. Встановлено, що спосіб структурування, а також міра розвитку компонентів (ціннісно-смислової сфери, стилю керівництва та спілкування, загальної цільової установки) певного типу управління (помірковано-адаптивного чи інноваційно-пошукового) зумовлюють стратегію застосування керівником управлінських функцій, яка постає чинником успішності діяльності педагогічного персоналу й опосередковано - діяльності студентів. Запропоновано програму оптимізації управлінської діяльності, яка одержала верифікацію в ході спеціально організованого дослідження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.189:Ч30 + Ж. р(4УКР)3-4 +
Шифр НБУВ: РА344663

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Кощинець О.Ю. 
Соціально-психологічні особливості управлінської діяльності керівника закладу освіти: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.05 / О.Ю. Кощинець ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 18 с. — укp.

Показано, що своєрідність прояву комунікативного потенціалу керівника визначає специфіку управлінської діяльності та значною мірою обумовлює ефективність управління. Розроблено й апробовано соціально-психологічну модель взаємодії керівників закладів середньої освіти, визначено напрями щодо врахування соціально-психологічних властивостей особистості в оптимізації управлінської діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.189
Шифр НБУВ: РА316482 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Рачинський А. П. 
Стратегічне управління персоналом органів державної влади: теоретико-методологічні засади: автореф. дис. ... д-ра наук з держ. упр. : 25.00.01 / А. П. Рачинський ; Нац. акад. держ. упр. при Президентові України. — К., 2011. — 36 с. — укp.

Проаналізовано теоретико-методологічні засади дослідження стратегічного управління персоналом (СУП) у діяльності органів державної влади (ОДВ). Запропоновано розуміння стратегії як моделі діяльності людей, спрямованої на досягнення стратегічної мети (статична складова), а також особливий метод організації застосування комплексу соціальних і психологічних технологій СУП (динамічна складова). Розроблено підхід до СУП як механізму здійснення структурних змін у діяльності ОДВ за умов кризи. Уточнено методологічні засади становлення стратегічного підходу до управління персоналом в таких органах, критерії розробки та запровадження ціннісних стратегій у діяльність їх персоналу. Систематизовано стратегічні підходи до оптимізації структур ОДВ за сучасних умов суспільного розвитку. Узагальнено досвід функціонування вітчизняних і зарубіжних служб управління персоналом, сформульовано головну мету системи СУП, яка полягає в організації ефективного використання персоналу, його професійному та соціальному розвитку. Конкретизовано тенденції розвитку служб управління персоналом у діяльності ОДВ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)01 п + Ю959.189:Х81
Шифр НБУВ: РА383381 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Сіцінський А.С. 
Управлінська діяльність керівного складу спеціалізованого виду державної служби: організаційно-психологічні засади (за матеріалами Державної прикордонної служби України): автореф. дис... д-ра наук з держ. упр.: 25.00.03 / А.С. Сіцінський ; Ін-т законодавства Верхов. Ради України. — К., 2007. — 36 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано психологічні закономірності, механізми, умови й особливості, що детермінують ефективність діяльності керівного складу в сфері охорони державного кордону. Здійснено теоретико-методологічний аналіз сучасного стану розвитку державної служби та визначено її суть і особливості у даній сфері. Виявлено організаційно-психологічні засади діяльності кадрів державного управління, критерії, показники та рівні оптимальної управлінської діяльності керівників. Розвинуто методологію формування вимог до функціонально-діяльнісної моделі керівного складу та розроблено алгоритм і технологію оптимальної реалізації управлінських функцій посадовими особами Державної прикордонної служби України (ДПСУ). Охарактеризовано основні шляхи формування та розвитку ефективного стилю управлінської діяльності посадових осіб ДПСУ. Визначено сучасні тенденції вдосконалення управління у сфері охорони державного кордону.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х819(4УКР)012 + Ц68,8(4УКР)1-5 + Ю959.189:Ц +
Шифр НБУВ: РА354845

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Будник С.М. 
Формування професійної готовності офіцерів-прикордонників до творчого вирішення завдань управлінської діяльності: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / С.М. Будник ; Нац. акад. Держ. прикордон. служби України ім. Б.Хмельницького. — Хмельниц., 2006. — 20 с. — укp.

Визначено основні показники та критерії професійної готовності офіцера-прикордонника до творчого розв'язання завдань управлінської діяльності та розроблено методику визначення рівнів її розвитку. Обгрунтовано й експериментально перевірено психолого-педагогічну програму формування даної готовності у слухачів Національної академії Державної прикордонної служби України у процесі навчання. Уточнено її псхологічну модель, розкрито суть, зміст і структуру професійної готовності офіцера-прикордонника до творчого вирішення завдань управлінської діяльності. Узагальнено основні погляди з проблеми формування професійної готовності офіцерів-керівників до творчого вирішення зазначених завдань.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.189:Ц + Ю945.1 + Ц68,8(4УКР)1-5 +
Шифр НБУВ: РА345070

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
17.

Тополенко О.О. 
Формування психологічної готовності керівників закладів середньої освіти до прийняття управлінських рішень: автореф. дис. ... канд. психол. наук: 19.00.10 / О.О. Тополенко ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2009. — 21 с. — укp.

Досліджено психологічні особливості прийняття управлінських рішень у системі середньої освіти. Розкрито зміст і структуру психологічної готовності керівників закладів середньої освіти до прийняття управлінських рішень як системи мотивів, знань, умінь і навичок, особистісних якостей керівника. Запропоновано модель формування психологічної готовності керівників закладів середньої освіти до прийняття управлінських рішень. Виявлено недостатній рівень розвитку основних компонентів психологічної готовності керівників закладів середньої освіти до прийняття управлінських рішень. Встановлено взаємозв'язок між рівнем розвитку компонентів психологічної готовності керівників закладів середньої освіти до прийняття управлінських рішень і організаційно-професійними та соціально-демографічними чинниками. Розроблено тренінг "Формування психологічної готовності керівників закладів середньої освіти для прийняття управлінських рішень" і підтверджено його ефективність щодо забезпечення підвищення рівня розвитку основних компонентів психологічної готовності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.189:Ч30 + Ч421.411 +
Шифр НБУВ: РА369477 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Вознюк А.В. 
Формування психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління атестацією педагогічних працівників: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.10 / А.В. Вознюк ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Проаналізовано особливості формування психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління атестацією педагогічних працівників, розкрито її зміст і структуру, визначено рівні сформованості за окремими компонентами (мотиваційним, когнітивним, операційним, особистісним) і загалом. Розкрито сутність атестації педагогічних працівників і показано її роль у діяльності освітньої організації. Досліджено взаємозв'язок між рівнями сформованості психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління атестацією педагогічних працівників і організаційно-професійними та соціально-демографічними характеристиками. Визначено педагогічні умови формування психологічної готовності керівників освітніх організацій до управління атестацією педагогічних працівників, наведено результати її експериментального впровадження.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю959.189:Ч30 + Ч34(4УКР) п2 +
Шифр НБУВ: РА351612

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського