Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (97)Книжкові видання та компакт-диски (92)Журнали та продовжувані видання (5)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч33(4НІМ)$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 13
Представлено документи з 1 до 13

      
1.

Федчишин Н.О. 
Дидактична система Й.Ф. Гербарта та її вплив на розвиток вітчизняної освіти: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.О. Федчишин ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2009. — 20 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)51-271 +
Шифр НБУВ: РА367708

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Литвин Л. В. 
Ідеї Вальдорфської педагогіки у вітчизняній освіті: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / Л. В. Литвин ; Київ. ун-т ім. Б. Грінченка. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Вперше ідеї вальдорфської педагогіки розглянуто на грунті філософії дитиноцентризму, яка відповідно до вимог сучасного етапу суспільного та цивілізаційного розвитку відбиває, розвиває та збагачує основні положення антропологічної антропософії Р. Штайнера щодо розвитку, навчання та виховання дитини. Проведено порівняльний аналіз проблеми вільного розвитку особистості в педагогічних теоріях В.О. Сухомлинського та Р. Штайнера. Обгрунтовано організаційно-педагогічні умови адаптації провідних ідей вальдорфської педагогіки в українській педагогічній практиці. Визначено критерії ефективності адаптації ідей цієї педагогіки до діяльності української школи. Розроблено методичні рекомендації для керівників, учителів і вихователів вальдорфських закладів освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)52-2 + Ч424(4НІМ)714.6 + Ч30 в2:Ю2
Шифр НБУВ: РА380160 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Павлюк С.В. 
Модернізація освітньої системи в східних землях Німеччини (1945 - 2007 рр.): автореф. дис... канд. біол. наук: 03.00.19 / С.В. Павлюк ; Київ. міськ. пед. ун-т ім. Б.Д.Грінченка. — К., 2009. — 16 с. — укp.

Уперше системно-історично та науково-теоретично досліджено особливості створення, розвитку та модернізації народної освіти на східних німецьких землях, соціально-економічні умови та законодавчу базу, що є підгрунтям для модернізації системи освіти єдиної Німеччини. Висвітлено теорію та практику трансформації ідеологізованої тоталітарної народної освіти Німецької Демократичної Республіки в європейську та християнсько-демократичну освітню систему сучасної Німеччини, а також сформульовано пропозиції системного використання в Україні німецького досвіду з метою розвитку загальної та професійної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)6 +
Шифр НБУВ: РА365186

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Шимків І.В. 
Моніторинг якості освіти в школах Німеччини другої половини ХХ століття: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.В. Шимків ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В. Гнатюка. — Т., 2008. — 20 с. — укp.

Проведено історико-педагогічний аналіз системи моніторингу якості освіти у школах Німеччини другої половини XX ст. З'ясовано суть, основні напрямки, зміст і форми організації даного моніторингу як механізму регуляторного спостереження за рівнем засвоєння знань і вмінь учнів у процесі навчання, виявлення відхилень від освітніх стандартів і прийняття адекватних ситуації управлінських рішень у контексті створення умов для якісної освіти. Висвітлено провідні тенденції історичного розвитку системи контролю знань учнів у школах Німеччини. Проаналізовано особливості здійснення моніторингу якості освіти у цій країні за умов, характерних для дослідженого періоду земельних розмежувань. Охарактеризовано нові підходи до оцінювання успішності учнів за умов відкритих форм навчання, які базуються на ідеї максимального розвитку потенціалу та стимулювання творчих здібностей учнів у контексті їх самовизначення, самоутвердження та самореалізації. Виокремлено прогресивні ідеї німецького досвіду періоду другої половини XX ст. з питань удосконалення моніторингу якості загальної освіти, які доцільно використовувати в Україні з урахуванням національних особливостей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч424(4НІМ) к8 + Ч33(4НІМ)63 +
Шифр НБУВ: РА359627

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Завальнюк А.Р. 
Освітня діяльність та педагогічні погляди Августа-Германа Франке (1692 - 1727): Автореф. дис. ... канд. пед. наук: 13.00.01 / А.Р. Завальнюк ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено освітню діяльність та педагогічні погляди А.-Г. Франке під час заснування, розбудови та розвитку культурно-освітнього центру "Сирітський Дім" у Галле (Німеччина). Визначено передумови й особливості процесу його заснування та функціонування. Висвітлено вплив "Сирітського Дому" на розвиток культури й освіти в Європі у XVIII ст. Проаналізовано погляди видатного діяча щодо виховання особистості та висвітлено їх провідну ідею. З'ясовано особливості організації навчального-виховного процесу даних шкіл та запропоновано модель соціально-педагогічної діяльності навчально-виховного закладу на сучасному етапі розвитку освіти в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)-8ФранкеА.Г. + Ч33(4НІМ)-8ФранкеА.Г.
Шифр НБУВ: РА343556

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Завальнюк В. В. 
Освітня діяльність та педагогічні погляди Ніколауса-Людвіга Цинцендорфа (1723 - 1760 рр.): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / В. В. Завальнюк ; Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. — Рівне, 2010. — 20 с. — укp.

Досліджено освітню діяльність, педагогічних поглядів і впроваджено педагогічні ідеї Ніколауса-Людвіга Цинцендорфа у заснованих ним та його послідовниками навчально-виховних інституціях. З'ясовано основні чинники становлення педагогічних поглядів і формування громадянської позиції Н.-Л. Цинцендорфа. Виокремлено й обгрунтовано напрями громадсько-просвітницьксї діяльності педагога та Братського союзу Німеччини у першій половині XVIII ст. Вивчено педагогічні погляди діяча та розкрито провідну ідею педагогічної творчості ученого у період 1723 - 1760 рр. Висвітлено процес розбудови навчально-виховних закладів Н.-Л. Цинцендорфа, охарактеризовано особливості організації навчально-виховного процесу заснованих шкіл (1723 - 1760 рр.). Розкрито впровадження педагогічних ідей Н.-Л. Цинцендорфа в школах "Unitas fratrum" у Німеччині XXI ст. та окреслено можливості творчого використання педагогічних ідей ученого на сучасному етапі в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)433-25
Шифр НБУВ: РА376517 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Степаненко А.В. 
Педагогічна діяльність і погляди Ернста Меймана: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / А.В. Степаненко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2008. — 20 с. — укp.

Досліджено й охарактеризовано педагогічну діяльність і спадщину Е.Меймана. З'ясовано основні етапи його наукової та педагогічної діяльності. Проаналізовано чинники, які мали безпосередній вплив на формування його педагогічних поглядів. Узагальнено основні положення педагогічної теорії емпірично-педагогічного дослідження учнів, розробленої педагогом-реформатором у кінці XIX - на початку XX ст. Визначено принципи, за якими побудована концепція експериментальної педагогіки Е.Меймана. Охарактеризовано її основні ідеї щодо організації навчально-виховного процесу. Розкрито значення діяльності Е.Меймана для розвитку педагогіки в Німеччині та в Україні. До наукового обігу введено значну кількість невідомої та маловідомої літератури німецькою мовою, архівних документів, окремих фактів, положень, пов'язаних з педагогічною та науково-дослідною діяльністю Е.Меймана.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)5-8 Мейман,Е. +
Шифр НБУВ: РА357998

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Гоштанар І. В. 
Педагогічна система Й. Ф. Гербарта в контексті розвитку світового освітнього простору: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / І. В. Гоштанар ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В. Винниченка. — Кіровоград, 2011. — 20 с. — укp.

Узагальнено основні підходи вітчизняних і зарубіжних науковців у визначенні ролі педагогіки Й.Ф. Гербарта в історії розвитку світової педагогічної науки. Розкрито передумови формування, динаміку й етапи розвитку педагогічної системи вченого в історико-культурологічному аспекті. Проаналізовано концептуальні положення, принципи, компоненти педагогічної системи Й.Ф. Гербарта. Розкрито сутність понять педагогічної системи вченого: "керування", "сила характеру моральності особистості". Доведено, що намагання послідовників Й.Ф. Гербарта "дидактизувати" його педагогіку вплинуло на недооцінювання теорії морального формування особистості в системі вченого. Охарактеризовано вплив педагогічної системи вченого на розвиток світового освітнього простору. У науковий обіг уведено маловідомі й невідомі раніше німецькомовні джерела, історичні факти, пов'язані з педагогічною діяльністю Й.Ф. Гербарта: філософські та педагогічні праці вченою.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)51-271
Шифр НБУВ: РА383980 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
9.

Мартинович О. Б. 
Педагогічні засади навчального процесу в школах німецькомовних країн за ідеями педагогіки Петера Петерсена: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.01 / О. Б. Мартинович ; Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. — Рівне, 2010. — 20 с. — укp.

Вперше на основі аналізу педагогічної спадщини педагога-реформатора П. Петерсона та його послідовників визначено й охарактеризовано педагогічні засади навчального процесу в німецькомовних країнах за Єнським планом (ЄП). Уточнено специфіку використання особистісно-орієнтованого навчання в школах ЄП. Конкретизовано основні етапи діяльності вчителя за ЄП. Визначено такі особливості цього процесу: розробка навчальних програм на основі особистісно-орієнтованого навчання, введення предмета "Орієнтування у світі", навчання учнів у "штам-групах", організація навчального процесу за ритмічним планом роботи на тиждень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)6-8 Петерсен П.
Шифр НБУВ: РА374668 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Лукашенко О.М. 
Проблема збереження здоров'я молодших учнів у вальдорфській педагогіці: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.М. Лукашенко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Проаналізовано розвиток проблеми збереження здоров'я молодших учнів вальдорфської школи як педагогічної системи. Розглянуто психолого-педагогічні засади (концепцію салютогенезу), форми, методи, умови їх реалізації. Обгрунтовано етапи (1919 - 1937 рр., 1938 - 1944 рр., 1945 р. - кінець 1960-х рр, початок 1970-х - кінець 1980-х рр, з 1990-х рр. до сьогодення) та виявлено тенденції розвитку питань збереження здоров'я молодших школярів у вальдорфській педагогіці. Систематизовано практичний досвід організації здоров'я зберігального педагогічного процесу початкової ланки вальдорфської школи. Уточнено вимоги до вальдорфського здоров'язберігального процесу, педагогічні умови його успішного забезпечення, а також показники, що характеризують ефективність реалізації збереження здоров'я школярів. Охарактеризовано напрями впровадження в сучасну початкову школу вальдорфських здоров'ятвірних ідей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.354 + Ч33(4НІМ)52-2 +
Шифр НБУВ: РА363355

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Титаренко О.І. 
Розвиток ідей освіти і виховання у науково-педагогічній спадщині Пауля Наторпа: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.І. Титаренко ; Полтав. держ. пед. ун-т ім. В.Г.Короленка. — Полтава, 2008. — 23 с. — укp.

Проаналізовано розвиток ідей освіти та виховання у науково-педагогічній спадщині німецького педагога П. Наторпа (1854 - 1924 рр.). Обгрунтовано етапи цього процесу. Визначено основні чинники й узагальнено вплив марбурзької школи на формування філософько-педагогічних поглядів П. Наторпа. Конкретизовано фундаментальні положення теорії освіти у науково-педагогічній спадщині П. Наторпа, зміст і форми суспільного виховання. Розглянуто ідеї народної освіти та реформаторської педагогіки як складову спадщини. Узагальнено досвід науково-педагогічної діяльності П. Наторпа щодо реалізації ідей народної та реформаторської педагогіки, спробу інтерпретувати ідеї соціоцентризму Г. Кершенштейнера, а також педоцентризму А. Біне, С. Бьорта, М. Монтессорі, положення виховального навчання Й. Гербарта. Окреслено перспективні шляхи актуалізації дослідженої проблеми в українській педагогіці. До наукового обігу введено маловідомі та невідомі раніше німецькомовні джерела, історичні факти, пов'язані з педагогічною та суспільно-політичною діяльністю П. Наторпа.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)52-8 Наторп,П. + Ю3(4НІМ)6-632.27 +
Шифр НБУВ: РА360906

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Шкелебей І.І. 
Розвиток художньої освіти у школах Німеччини і України в 90-х роках XX століття (на матеріалах образотворчого мистецтва): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.І. Шкелебей ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 21 с. — укp.

Уперше системно досліджено питання щодо теоретичних засад організації процесу художньої освіти у школах Німеччини. Розкрито та науково обгрунтовано специфіку організації процесу даної освіти. Висвітлено найважливіші особливості змісту, форми, принципів і методів художньої освіти у школах Німеччини й України на сучасному етапі. Обгрунтовано ряд теоретичних положень про естетико-виховні можливості образотворчого мистецтва. Розроблено та експериментально апробовано програму, яка забезпечує ефективне художньо-естетичне виховання старшокласників. Вивчено здобутки німецької педагогічної думки у контексті загальнолюдських цінностей. Виявлено характеристики пріоритетів, які можуть бути використані у вітчизняній педагогічній освіті. Теоретично обгрунтовано та охарактеризовано моделі педагогічних концепцій виховання естетичної свідомості у полікультурному середовищі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ10 р(4НІМ)2 + Щ10 р(4УКР)2 + Ч33(4УКР)6 + Ч33(4НІМ)6 +
Шифр НБУВ: РА334793

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Хоменко Т.А. 
Тенденції розвитку форм навчання середньої школи Німеччини в другій половині XX ст.: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Т.А. Хоменко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Охарактеризовано тенденції розвитку форм навчання середньої школи Німеччини у другій половині XX ст. Визначено фактори, що зумовили зміни форм навчання у школах системи середньої освіти Німеччини дослідженого періоду. Висвітлено розвиток форм даного навчання у контексті тенденцій диференціації, концентрації, інтеграції, індивідуалізації. Проаналізовано залежність відбору та використання форм навчання від пріоритетних у педагогічній науці Німеччини дидактичних теорій. Визначено напрямки творчого використання досвіду даної країни щодо організації форм навчання, спрямованих на розкриття творчого потенціалу особистості, у сучасній національній школі України. Зроблено висновки щодо спорідненості концепції особистісно орієнтованого навчання у педагогіці України та концепцій "відкритого" та проектно-орієнтованого навчання у школах Німеччини. Розроблено рекомендації стосовно втілення прогресивних елементів сучасних концепцій педагогіки Німеччини до практики вітчизняних шкіл.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4НІМ)6 + Ч424(4НІМ)7 +
Шифр НБУВ: РА340323

Рубрики:

Географічні рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського