Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (48)Книжкові видання та компакт-диски (100)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.221.354$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 19
Представлено документи з 1 до 19

      
1.

Чорнобай І.М. 
Вплив валеологічних знань і вмінь на якісні показники фізичної культури молодших школярів: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / І.М. Чорнобай ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2000. — 19 с. — укp.

Експериментально вивчено вплив авторської програми "охорона життя і здоров'я" та навчальних програм з валеології на якісні показники фізичної культури молодших школярів. Запропоновано рекомендації щодо покращання змісту освіти з питань фізичної культури у предметах "валеологія", "охорона життя і здоров'я", "фізична культура", підготовки вчителів з валеології, проведення фізкультурно-оздоровчих заходів за народним християнським календарем. Вдосконалено контрольні якісні показники фізичної культури молодших школярів, паспорт здоров'я.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.354
Шифр НБУВ: РА310022 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
2.

Семененко В.П. 
Загартування в фізкультурно-оздоровчій роботі з молодшими школярами: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / В.П. Семененко ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Розглянуто проблему ефективного використання процедур, що загартовують, у процесі фізичного виховання та фізкультурно-оздоровчої роботи з молодшими школярами, які мають різний рівень фізичного стану. Наведено результати досліджень, здійснених з метою оцінки фізичного розвитку, типу статури, функціонального стану основних систем організму, фізичної підготовки та працездатності, а також реакції функціональних систем організму молодших школярів на одноразове застосування процедур, що загартовують. Оцінено терморегуляційні реакції за динамікою діапазонів температури шкіри у п'яти зонах виміру за методикою М.А.Бутова (1984 р.). На підставі педагогічних і функціональних досліджень дітей молодшого шкільного віку за використання процедур, що загартовують, сауни, занять аквааеробікою, комфортної процедури (занять аквааеробікою - сауни) та контрастної процедури (сауни - холодного аквабасейну), виявлено пряму залежність рівня фізичного стану молодших школярів і ступеня загартованості їх організму за показниками термометрії у локальних зонах виміру.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.354 +
Шифр НБУВ: РА341333

Рубрики:

      
3.

Масляк І.П. 
Зміна рівня фізичної підготовленості молодших школярів під впливом спеціальних вправ, спрямованих на покращення функціонального стану аналізаторів: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / І.П. Масляк ; Харк. держ. акад. фіз. культури. — Х., 2007. — 22 с. — укp.

Наведено дані щодо позитивного впливу системи спеціальних вправ на окремі функції зорового, слухового, вестибулярного та тактильного аналізаторів у школярів молодших класів. Виявлено найбільш сприятливі вікові періоди розвитку окремих функцій досліджених сенсорних систем під впливом спеціальних вправ. Установлено взаємоз'язок між показниками функціонального стану аналізаторів і рівнем фізичної підготовки дітей даного віку у процесі фізичного виховання. Розроблено, теоретично обгрунтовано й апробовано на практиці систему спеціальних вправ, які впливають на функціональний стан зазначених сенсорних систем і опосередковано - на рівень фізичної підготовки молодших школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.354 +
Шифр НБУВ: РА348524

Рубрики:

      
4.

Тюх І.А. 
Індивідуальні норми фізичної підготовленості молодших школярів у процесі фізичного виховання: автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / І.А. Тюх ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2009. — 20 с. — укp.

Вперше визначено пріоритетні фактори, що забезпечують рівень прояву окремих фізичних якостей дітей віком 7 - 9-ти років з різним рівнем фізичного здоров'я на підставі вивчення структури фізичного стану й окремих його компонентів. Вперше індивідуальні норми фізичної підготовленості обгрунтовано з використанням не тільки математичного підходу, а й з урахуванням особливостей розвитку організму, індивідуальних періодів формування фізичних якостей та стану фізичного здоров'я сучасних школярів України віком 7 - 9-ти років. Вперше розроблено орієнтовні нормативи фізичної підготовленості, які доступні для школярів даного віку з низьким, нижчим за середній і середнім рівнем фізичного здоров'я, з урахуванням вимог дидактичних принципів індивідуалізації та доступності. Розроблено алгоритм розрахунку індивідуальних норм фізичної підготовленості молодших школярів у навчальному процесі шкільного фізичного виховання залежно від індивідуальних особливостей організму дітей молодшого шкільного віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.143/144 + Ч421.221.354 +
Шифр НБУВ: РА362833

Рубрики:

      
5.

Власюк О.О. 
Науково-педагогічні основи організації самостійних занять фізичними вправами дітей молодшого шкільного віку: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / О.О. Власюк ; Львів. держ. ін-т фіз. культури. — Л., 2006. — 20 с. — укp.

Вперше експериментально обгрунтовано зміст самостійних занять на основі сюжетно-образного піходу, які сприяють формуванню психологічної мотивації школярів до занять фізичною культурою у вільний час. Визначено педагогічні умови побудови системи самостійних занять для підвищення інтересу школярів до фізичної культури та спорту, зокрема обгрунтовано необхідність впровадження розвивального навчання, поєднаного з розвитком фізичних якостей, диференційованого підходу до учнів, створення тематичних сюжетів і системи самоконтролю. Вперше розроблено комплекс самостійних занять фізичними вправами для дітей віком 7 років на підставі застосування сюжетно-образного підходу щодо використання фізичних вправ з урахуванням особливостей індивідуального розвитку учнів, спрямований на підвищення рівня їх фізичної підготовки та фізичного здоров'я. Розроблено систему самоконтролю з визначенням приросту показників фізичної підготовки, яка сприяє формуванню мотивації до самостійних занять фізичною культурою. Встановлено взаємозв'язок показників рухової активності з показниками фізичної підготовки та фізичного здоров'я дітей молодшого шкільного віку, що дає можливість цілеспрямовано впливати за допомогою фізичних вправ на розвиток окремих фізичних якостей для одержання оздоровчого ефекту.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.354 +
Шифр НБУВ: РА344990

Рубрики:

      
6.

Юр'єва Л.О. 
Особливості фізичного розвитку дітей 6 - 8 років в умовах сімейно-суспільного виховання: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання: 24.00.02 / Л.О. Юр'єва ; Рівнен. держ. гуманіт. ун-т. — Рівне, 2001. — 20 с. — укp.

За результатами досліджень визначено середні показники фізичного розвитку, підготовленості та стану здоров'я дітей 6 - 8 років, які виховувалися лише у сім'ї та дітей, які відвідували дитячий садок, зроблено їх порівняльну характеристику. Результати досліджень засвідчують значне відставання даних показників у дітей, які не відвідували садок. Теоретично обгрунтовано й експериментально апробовано програму діяльності волонтерів з фізичного виховання дітей старшого дошкільного та молодшого шкільного віку, наведено методичні рекомендації для батьків щодо занять з фізичної культури з дітьми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч411.354 + Ч421.221.354 + Ч491.354
Шифр НБУВ: РА315851 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Троценко В.В. 
Педагогічні умови формування емоційної стійкості в дітей 6- і 7-річного віку в процесі занять фізичною культурою: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / В.В. Троценко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2001. — 21 с. — укp.

Запропоновано оцінювати організм дитини як динамічну систему, в якій психічний та фізичний стан вивчаються у взаємозв'язку. З'ясовано, що даному процесу охарактерні гітерохронність та наявність сенситивних періодів у розвитку компонентів фізичного та психофізіологічного стану, що є основою емоційної стійкості. За результатами факторного аналізу встановлено єдність параметрів, що визначають фізичний та психофізіологічний стан, внесок яких у загальну дисперсію вибірки в 6 років складав 83,5 %, у 7 років - 81,6 %. Зазначено, що на психофізіологічний стан і емоційну стійкість позитивно впливають вправи, спрямовані на розвиток швидкості (виконання з максимальною інтенсивністю) і рухливості в суглобах (активну гнучкість). Розроблено педагогічні умови формування емоційної стійкості дітей 6- і 7-річного віку, комплекси вправ вибіркового впливу, методичні вказівки щодо нормування фізичного навантаження та відпочинку, а також моделі спортивно-ігрової форми занять.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.354 + Ч411.354
Шифр НБУВ: РА316029 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Лукашенко О.М. 
Проблема збереження здоров'я молодших учнів у вальдорфській педагогіці: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.М. Лукашенко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2009. — 20 с. — укp.

Проаналізовано розвиток проблеми збереження здоров'я молодших учнів вальдорфської школи як педагогічної системи. Розглянуто психолого-педагогічні засади (концепцію салютогенезу), форми, методи, умови їх реалізації. Обгрунтовано етапи (1919 - 1937 рр., 1938 - 1944 рр., 1945 р. - кінець 1960-х рр, початок 1970-х - кінець 1980-х рр, з 1990-х рр. до сьогодення) та виявлено тенденції розвитку питань збереження здоров'я молодших школярів у вальдорфській педагогіці. Систематизовано практичний досвід організації здоров'я зберігального педагогічного процесу початкової ланки вальдорфської школи. Уточнено вимоги до вальдорфського здоров'язберігального процесу, педагогічні умови його успішного забезпечення, а також показники, що характеризують ефективність реалізації збереження здоров'я школярів. Охарактеризовано напрями впровадження в сучасну початкову школу вальдорфських здоров'ятвірних ідей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.354 + Ч33(4НІМ)52-2 +
Шифр НБУВ: РА363355

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Конох 
Профілактика травматизму у молодших школярів засобами фізичного виховання: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / Анатолій Петрович Конох ; Національний ун-т фізичного виховання і спорту України. — К., 2000. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.354
Шифр НБУВ: РА310785

Рубрики:

      
10.

Асмі Назем 
Розвиток координації рухів у дітей 7-9 років на уроках фізичної культури у середній школі на підгрунті спрямованого впливу на сенсорні системи: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / Асмі Назем ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 1999. — 19 с. — укp.

Розглянуто вікові закономірності розвитку координаційних рухів та визначено основні фактори, що впливають на вдосконалення координаційних здібностей у дітей 7-9 років. Вивчено роль сенсорних систем, експериментально розроблено та науково обгрунтовано засоби та методи вдосконалення координаційних здібностей у дітей молодшого шкільного віку. Досліджено, що однією з ознак вдосконалення координації рухів у дітей 7-9 років є зростання компенсаторних перебудов, які утримують параметри рухових систем в оптимальному діапазоні під час дії збиваючих факторів. Діти 7 років добре координують прості рухи, діти 8-9 років краще виконують рухи за ускладнених умов, а також влучні рухи з вираженим екстраполяційним прогнозуванням. Активізація сенсорних систем за ускладнених умов рухового регулювання, застосування рухливих та елементів спортивних ігор покращають компенсаторні реакції у дітей 7-9 років, вдосконалюють координаційні механізми регулювання рухів більш ефективніше, ніж загальна система виховання рухових якостей на уроках фізичної культури у середній школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.354
Шифр НБУВ: РА307666 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
11.

Омельяненко 
Розвиток психомоторних здібностей першокласників на уроках фізичної культури: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / Інна Олександрівна Омельяненко ; Волинський держ. ун-т ім. Лесі Українки. — Луцьк, 1999. — 17 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.354
Шифр НБУВ: РА303810

Рубрики:

      
12.

Присяжнюк С.І. 
Розвиток фізичних якостей учнів початкових класів загальноосвітньої школи (на прикладі сили і витривалості): Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / С.І. Присяжнюк ; Львів. держ. ін-т фіз. культури. — Л., 2001. — 17 с. — укp.

Експериментально визначено доцільність та ефективність додаткового включення вправ помірної інтенсивності, переважно бігу, у зміст уроків фізичної культури. Виявлено залежність рівня розвитку силової підготовленості та витривалості від обраної методики проведення уроку за умов використання вправ помірної інтенсивності. Досліджено процес формування рухових вмінь та якостей дітей віком 7 - 9 років під впливом навантажень.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.354
Шифр НБУВ: РА316523 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Когут І.О. 
Руховий режим і фізичний стан дітей 6 - 7 років, які навчаються у школах різного типу: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / І.О. Когут ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Вперше визначено руховий режим учнів віком 6 - 7 років за різних організаційно-методичних умов шкільної освіти, що має свої специфічні особливості, які характеризуються співвідношенням компонентів рівнів добової рухової активності. Встановлено залежність між різними організаційно-методичними умовами навчального процесу у молодшій школі та фізичним станом дітей віком 6 - 7 років, яка проявляється у змінах функціонального стану серцево-судинної та дихальної систем, фізичної підготовленості, стану опорно-рухового апарату та рівні захворюваності. Доповнено дані щодо існування взаємозв'язку між базовим, середнім і високим рівнями добової рухової активності та показниками фізичного стану дітей віком 6 - 7 років, які свідчать про позитивний вплив на організм молодших школярів не лише середнього та високого рівнів рухової активності, але й тривалості відпочинку на базовому рівні (відпочинок лежачи, сон вночі та удень). Обгрунтовано модель раціонального рухового режиму дітей віком 6 - 7 років за умов навчання у школі, що характеризується доцільним співвідношенням рівнів рухової активності та засобів фізичного виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.354 +
Шифр НБУВ: РА344268

Рубрики:

      
14.

Долинський Б. Т. 
Теоретико-методичні засади підготовки майбутніх учителів до формування здоров'язбережувальних навичок і вмінь у молодших школярів у навчально-виховній діяльності: автореф. дис. ... д-ра пед. наук : 13.00.04 / Б. Т. Долинський ; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". — О., 2011. — 45 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально апробовано педагогічні умови підготовки майбутніх учителів початкової школи до формування здоров'язбережувальних навичок і вмінь у молодших школярів (забезпечення позитивної мотивації студентів на здійснення здоров'язбережувальної діяльності з учнями початкової школи у навчально-виховній діяльності, взаємозв'язок валеологічної освіти з дисциплінами гуманітарного, соціально-економічного, природно-наукового, професійного та практичного циклів фазової підготовки майбутніх учителів початкової школи, насичення процесу їх підготовки інтерактивними методами навчання, спрямованими на формування цих навичок і вмінь, залучення їх до фізкультурно-оздоровчої та спортивно-ігрової діяльності). Розроблено експериментальну модель досліджувальної підготовки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.518.3 + Ч421.221.354.5
Шифр НБУВ: РА381493 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
15.

Петрина Р.Л. 
Формування відчуття ритму у дітей молодшого шкільного віку: Автореф. дис... канд. наук з фізичного виховання і спорту: 24.00.02 / Р.Л. Петрина ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2000. — 16 с. — укp.

Узагальнено та проаналізовано досвід теорії та практики щодо формування ритму у фізичній культурі та спорті. Розроблено методику тестування відчуття ритму за допомогою комп'ютера. Встановлено, що найкраще відтворюються учнями компоненти ритмів, у яких інтервали знаходяться у межах від 0,05 с. до 0,2 с. Найкращі показники відчуття ритму зафіксовано у дітей 8 років, що дає підстави вважати даний вік сенситивним у формуванні ритму. Формування попередньої уяви про ритм вправи "стрибок у довжину з розбігу" призводить до збільшення довжини стрибка на 5 %. Доведено ефективність розробленої методики формування відчуття ритму у дітей молодшого шкільного віку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.354
Шифр НБУВ: РА309961 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Козетов І.І. 
Формування оптимальної структури координаційних здібностей у школярів 7 - 9 років: Автореф. дис... канд. наук з фізичного виховання і спорту: 24.00.02 / І.І. Козетов ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2001. — 20 с. — укp.

Вперше вивчено співвідношення та взаємозв'язки рухових якостей і координаційних здібностей у процесі формування структури фізичної підготовки дітей 7 - 9 років у динаміці вікового розвитку та під впливом фізичних вправ у середній школі. Експериментально розроблено та науково обгрунтовано засоби та методи використання нестандартного обладнання для розвитку координаційних здібностей та інших рухових якостей у дітей молодшого шкільного віку. Розроблено математичні моделі взаємозв'язків рухових якостей та координаційних здібностей дітей віком 7 - 9 років, що дозволяють своєчасно оцінювати рівні фізичного розвитку школярів, прогнозувати спрямованість в удосконаленні рухових якостей під впливом фізичних вправ, поліпшувати процес формування оптимальної структури координаційних здібностей учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.354
Шифр НБУВ: РА317001 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
17.

Молнар М.В. 
Формування програмно-методичного забезпечення фізичного виховання у молодшій школі з урахуванням регіонального компоненту освіти (на прикладі Закарпатської області): Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / М.В. Молнар ; Волин. держ. ун-т ім. Л.Українки. — Луцьк, 2000. — 20 с. — укp.

Встановлено головний напрямок оптимізації фізичного виховання у різних регіонах України, розкрито об'єктивні умови, що визначають специфіку реалізації фізичного виховання у Закарпатській області. Розроблено навчальні програми з фізичної культури для учнів молодших класів з урахуванням вікових закономірностей морфофункціонального і психічного розвитку дітей, їх фізичної працездатності та здоров'я, мотивів та інтересів, а також зовнішньосередовищних факторів регіону. Запропоновано використовувати зазначені навчальні програми у фізичному вихованні молодших школярів Закарпаття, високу ефективність яких обгрунтовано теоретично і підтвержено практично.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.354
Шифр НБУВ: РА309955 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
18.

Коханець П.П. 
Формування фізичних і вольових здібностей у дітей молодшого шкільного віку в процесі спрямованої фізичної підготовки: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / П.П. Коханець ; Львів. держ. ін-т фіз. культури. — Л., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему поєднаного формування фізичних і вольових здібностей у дітей молодшого шкільного віку у процесі спрямованої фізичної підготовки. Вперше одержано дані, що підтверджують теоретичну концепцію про взаємозв'язок фізичних і вольових здібностей у дітей віком 8-ми та 9-ти років. Розглянуто наукові факти про їх фізичний стан і вольову сферу, наведено її характеристику як цілісної динамічної системи, яка має певну структуру та змінюється в процесі розвитку організму. Встановлено найбільш інформативні показники фізичних і вольових здібностей та розроблено диференційовані оцінювальні таблиці для визначення рівня їх розвитку. Уперше розкрито факторну структуру показників фізичного розвитку, фізичної підготовленості, вольових здібностей та успішності у навчанні. Обгрунтовано педагогічні умови поєднаного формування фізичних і вольових здібностей у процесі спрямованої фізичної підготовки. Охарактеризовано основні компоненти фізичного навантаження у процесі формування фізичних і вольових здібностей. Розроблено навчально-методичний посібник "Формування вольових здібностей у дітей молодшого шкільного віку в процесі занять фізичною культурою".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч511.521 + Ч421.221.354 +
Шифр НБУВ: РА345407

Рубрики:

      
19.

Аксьонова О.П. 
Формування фізичної культури учнів початкової школи в умовах диференційованого навчання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.П. Аксьонова ; Терноп. нац. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2005. — 20 с. — укp.

Науково обгрунтовано модель формування фізичної культури учнів початкової школи за умов диференційованого навчання, яка передбачає визначення виду диференціації процесу формування фізичної культури учнів з урахуванням показників біологічного, психічного та особистісного потенціалів їх розвитку, диференційованих педагогічних завдань у даному процесі відповідно до змісту навчальної діяльності, рівнів формування фізичної культури учнів початкових класів. Розроблено її технологію за умов диференційованого навчання, що базується на визначенні диференційованих педагогічних завдань за двома компонентами діяльності (освітнім і тренувальним), застосуванні комплексу методів і засобів навчання з метою формування фізичної культури учнів початкової школи за умов диференціації (методу гнучкого включення, методів різночасових і різнопросторових стартових положень, а також методу диференційованого варіювання), системи оцінювання учнівських досягнень у процесі реалізації (за рівнем фізичної підготовки учнів, рівнем сформованості в них рухових умінь, навичок, типом ставлення учнів до певного предмета діяльності). Розвинуто зміст поняття "особиста фізична культура учня", критерії, показники та рівні її сформованості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.354 + Ч421.204 +
Шифр НБУВ: РА337307

Рубрики:
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського