Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (10)Реферативна база даних (423)Книжкові видання та компакт-диски (463)Журнали та продовжувані видання (7)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.352.13$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 78
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Коваль В.О. 
Патріотичне виховання учнів у процесі вивчення української літератури в старших класах загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.О. Коваль ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 1999. — 16 с. — укp.

У дисертації представлено теоретично обгрунтовану та експериментально перевірену систему роботи над формуванням патріотичної вихованості старшокласників у процесі вивчення творів художньої літератури. Її суть полягає у поетапному формуванні патріотичних почуттів учнів з використанням сучасних форм, методів і прийомів навчально-виховної роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)р2-34 + Ч421.352.13

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Охріменко І.В. 
Виховання учнів старших класів на національно-культурних традиціях українського народу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.В. Охріменко ; Харків. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 1999. — 19 с. — укp.

У дисертації теоретично обгрунтований цілісний, багатофакторний, ступеневий процес виховання старшокласників на національно-культурних традиціях українського народу, визначені й охарактеризовані етапи, виявлені педагогічні умови та інноваційні технології забезпечення його успішного функціонування і розвитку. Узагальнений передовий досвід і обгрунтована система методичної роботи в школі та районі з підготовки педагогічних працівників до виховання юнаків і дівчат на національно-культурних традиціях українського народу. Встановлено, що виховання на традиціях успішно здійснюється в спільній діяльності школи, позашкільних закладів і родини на основі єдності теоретичної і практичної підготовки старшокласників, їх самовиховання і самоосвіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13

Рубрики:

      
3.

Гуменюк Г.М. 
Формування національної самосвідомості в учнів середнього шкільного віку засобами туристсько-краєзнавчої роботи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Г.М. Гуменюк ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2000. — 21 с. — укp.

Розглянуто проблему формування національної самосвідомості учнів середнього шкільного віку засобами туристсько-краєзнавчої роботи. Проаналізовано формування національної самосвідомості як педагогічної проблеми і на цій основі визначено її сутність, виділено основні показники рівня її сформованості у підлітків. Проведено дослідно-експериментальну роботу з удосконалення процесу формування національної самосвідомості підлітків засобами туристсько-краєзнавчої роботи. На основі аналізу отриманих результатів розроблено практичні рекомендації щодо використання туристсько-краєзнавчої роботи у навчально-виховному процесі сучасних українських закладів освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.385.4
Шифр НБУВ: РА309739 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Павленко М.С. 
Патріотичне виховання молодших школярів на матеріалах творчості Павла Тичини: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / М.С. Павленко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — Умань, 2001. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та експериментально перевірено систему роботи над формуванням патріотичної вихованості учнів 1 - 4 класів на матеріалі творчості Павла Тичини, суть якої полягає у спеціальному відборі кращих тичининських творів для дітей та активному впровадженні їх у навчально-виховний процес. Доведено, що Тичина ввійшов у світову культуру як патріот саме України, я не радянської імперії. Досліджено патріотизм освітянської діяльності Тичини. Систематизовано його педагогічні погляди, які спрямовані на патріотичне виховання і сприяють йому. Розглянуто виховний потенціал творчості Павла Тичини з метою формування й розвитку патріотизму школярів 1 - 4 класів. Запропоновано методику застосування тичининської творчості в початковій школі, ефективність якої для патріотичного виховання доведено експериментально.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4Укр)6-4Тичина, П.Г.р20 + Ч421.352.13
Шифр НБУВ: РА315946 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
5.

Пастушенко Н.М. 
Просвітницька діяльність та педагогічні погляди Юліяна Дзеровича: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.М. Пастушенко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 19 с. — укp.

Досліджено просвітницьку та педагогічну діяльність і педагогічні погляди галицького педагога Юліяна Дзеровича (1871 - 1943 рр.). Проаналізовано теоретико-методологічну базу його педагогічної творчої спадщини, просвітницької та педагогічної діяльності. З'ясовано проблеми українського шкільництва першої половини ХХ ст., їх висвітлення в працях Ю.Дзеровича. Розглянуто участь галицького педагога в їх розв'язанні. Визначено погляди Ю.Дзеровича і виявлено відкриту, здатну до еволюції за нових умов систему національного українського виховання, наскрізним принципом якої є християнський гуманізм. Оцінено актуальність педагогічних ідей Ю.Дзеровича з метою виховання української молоді на сучасному етапі розвитку української держави.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР3)-8 Дзерович Ю. + Ч421.352.13
Шифр НБУВ: РА312387 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Терещук А.І. 
Позакласна робота в загальноосвітніх школах як засіб виховання національної самосвідомості учнів 5 - 8 класів (на прикладі трудового навчання): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / А.І. Терещук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2001. — 25 с. — укp.

Досліджено науково-методичні основи залучення учнів загальноосвітніх шкіл до національних трудових традицій у процесі позаурочних занять народними ремеслами, зокрема - ремеслом плетіння виробів із болотних рослин. Встановлено, що заняття традиційним видом народного ремесла підвищують навчально-виховні можливості трудового навчання, пізнавальну та діяльнісну активність школярів, сприяють їх моральному, національному та культурному розвитку. Визначено методичні підходи до прискореного та якісного формування понять і вмінь під час засвоєння учнями технології плетіння, досліджено зміст їх культурно-естетичної підготовки, визначено критерії, за якими оцінюються результати цієї підготовки. Розроблено й експериментально перевірено методику формування в учнів національної самосвідомості у процесі ознайомлення з традиційними ремеслами на позакласних заняттях з трудового навчання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.266
Шифр НБУВ: РА313408 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Петронговський Р.Р. 
Формування патріотизму старшокласників у позанавчальній виховній діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Р.Р. Петронговський ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2002. — 21 с. — укp.

Розкрито сутність і зміст понять "патріотизм", "національна свідомість", "етнічна ідентифікація", "громадянськість" шляхом аналізу відомих праць вітчизняних та зарубіжних учених, а також сучасних документів Української держави в галузі освіти. Виявлено компоненти патріотизму сучасних старшокласників (когнітивний, етноідентифікаційний, емоційно-мотиваційний та практичний). Розглянуто визначені та експериментально перевірені психолого-педагогічні умови ефективності формування патріотизму сучасних старшокласників відповідно з виховною моделлю даного процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13
Шифр НБУВ: РА320089 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
8.

Єгорова І.В. 
Формування національної самосвідомості у підлітків на уроках музики в загальноосвітній школі (на матеріалі творчої спадщини західноукраїнських композиторів ХIХ - початку ХХ століття): Автореф. дис. канд... пед. наук: 13.00.02 / І.В. Єгорова ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 21 с. — укp.

Запропоновано поняття національної самосвідомості, розкрито зміст її структурних компонентів, сфер прояву, рівнів сформованості та розроблено новий підхід до її формування. Висвітлено педагогічний потенціал західноукраїнського музичного мистецтва XIX - початку XX ст. та особливості його реалізації в процесі національного виховання особистості (з урахуванням регіонального підходу). Обгрунтовано методичні засади формування національної самосвідомості підлітків на уроках музики засобами західноукраїнської професійної музики зазначеної доби, де основу педагогічного впливу складає цілеспрямований розвиток у підліків емоційного сприймання, здатності до емпатії, національної ідентифікації та естетичного оцінювання в їх єдності та взаємодії. Запропоновано теоретичну концепцію про виховний потенціал західноукраїнської музики досліджуваного періоду, з використанням якої визначено показники та критерії діагностики рівнів сформованості національної самосвідомості підлітків та розроблено дві моделі її розвитку: структурно-динамічну та функціональну.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31 р(4УКР)21-3 + Щ313(4УКР33)5 + Ч421.352.13 +
Шифр НБУВ: РА321756

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
9.

Лебідь І.В. 
Національні цінності у виховному процесі загальноосвітньої школи (теоретико-методологічний аспект): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.В. Лебідь ; Центр. ін-т післядиплом. пед. освіти АПН України. — К., 2002. — 21 с. — укp.

Здійснено теоретичне узагальнення та запропоновано нове трактування проблеми національних цінностей у виховному процесі загальноосвітньої школи у теоретико-методологічному аспекті. Наведено результати цілісного аксіологічного аналізу, спрямованого на осмислення виховного процесу як аксіологічної категорії, а національних цінностей як його основи. Розглянуто змістове навантаження та сутнісні характеристики категорії національних цінностей у педагогічному контексті, подано їх методологічне обгрунтування. Висвітлено генезу даної проблеми у філософських і педагогічних системах, розкрито різні підходи до класифікації цінностей, визначено зміст поняття "національні цінності", здійснено їх класифікацію. Розкрито місце і роль національних цінностей у виховному процесі загальноосвітньої школи за сучасних умов. Розроблено модель виховного процесу на підставі визначення теоретико-методологічних засад застосування національних цінностей, спрямовану на формування сучасної особистості. З'ясовано пріоритетні напрямки трансформації національних цінностей у площину актуальної домінанти сучасного суспільства.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13
Шифр НБУВ: РА3218880 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Івашковський В.В. 
Педагогічні умови формування готовності старшокласників до служби в Збройних Силах України: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / В.В. Івашковський ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2002. — 22 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано та експериментально перевірено зміст, форми, методи та засоби формування готовності старшокласників до служби в армії за сучасних умов, їх залежність від суспільно-історичних умов життя, вікових та індивідуальних особливостей учнів. Проаналізовано науково-педагогічну літературу з питань формування в учнівської молоді готовності до військової служби, розглянуто стан роботи загальноосвітніх навчальних закладів з проблем формування готовності старшокласників до військової служби, визначено й обгрунтовано основні фактори впливу на формування в юнаків готовності до військової служби, розроблено та експериментально перевірено форми, засоби та методи формування в допризовників мотивації до служби в армії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.133 + Ц4,8(4Укр)915.1
Шифр НБУВ: РА319776 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Рудь М.В. 
Формування громадянських якостей старшокласників у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи (в умовах полікультурного регіону): Автореф. дис. канд. пед. наук: 13.00.05 / М.В. Рудь ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2002. — 20 с. — укp.

Визначено суть і зміст процесу формування громадянських якостей старшокласника, виявлено його основні сфери. Проведено історико-педагогічний аналіз проблеми громадянського виховання особистості на Україні. Простежено генезис уявлень українських філософів і педагогів щодо факторів формування громадянських якостей людини, ролі регіонального компонента та полікультурного середовища в громадянському становленні особистості. Визначено основні технологічні соціально-педагогічні умови та висвітлено основні шляхи, форми й методи громадянського виховання старшокласників у навчально-виховному процесі загальноосвітньої школи полікультурного регіону. Сформульовано деякі рекомендації щодо найбільш загальних питань формування громадянських якостей старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч312
Шифр НБУВ: РА321237

Рубрики:

      
12.

Рехтета Л.О. 
Громадянське виховання учнів основної школи в позаурочній діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Л.О. Рехтета ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Висвітлено проблему громадянського виховання учнів 5-9 класів загальноосвітньої школи. Розкрито сутність понять "громадянин", "громадянськість", "громадянське виховання", простежено трансформацію їх змісту на різних етапах розвитку суспільства. Розглянуто принципи, організаційні форми і методи позаурочної діяльності, проаналізовано її можливості в контексті даної проблеми. Визначено и розглянуто психолого-педагогічні умови ефективного здійснення громадянського виховання в позаурочній виховній діяльності: широке використання народної творчості, традицій українського народу; забезпечення позитивного емоційного стану учнів; врахування вікових особливостей школярів; індивідуальний підхід до виховання, що грунтується на єдності індивідуальної та колективної форм буття людини в суспільстві, забезпечення активної позиції учнів у процесі розв'язання складних питань суспільного життя.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 +
Шифр НБУВ: РА324074

Рубрики:

      
13.

Алексєєва О.В. 
Теорія і практика виховання громадянськості в школах Франції у контексті європейської інтеграції: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.В. Алексєєва ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2003. — 18 с. — укp.

Зазначено, що головна мета громадянського виховання полягає у формуванні громадянськості як інтегративної якості особистості. Здійснено ретроспективний аналіз історичних традицій навчання та виховання у школах Франції. Вперше виявлено найважливіші складники громадянського виховання у школах Франції у контексті Європейської інтеграції. Введено до наукового обігу невідомі раніше теоретичні положення стосовно практики даного виховання як педагогічної діяльності, у процесі якої здійснюється спеціалізована та систематична підготовка громадян нового типу - мобільних, творчих, підприємливих, демократичних і відповідальних за долю європейського континенту та людства загалом. Зазначено, що до вітчизняного наукового простору введено нові терміни та поняття, які відображають сутність і зміст сучасних зарубіжних наукових теорій у галузі громадянського виховання молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч424(4ФРА)01 +
Шифр НБУВ: РА323547

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Завалевський Ю.І. 
Формування громадянської спрямованості старшокласників у виховному процесі загальноосвітніх навчальних закладів: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Ю.І. Завалевський ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2003. — 20 с. — укp.

Проаналізовано стан проблеми громадянського виховання молоді в її історичному розвитку. Виявлено, що в структурі громадянської спрямованості є три компоненти: пізнавальний, мотиваційний, вчинковий. Доведено, що на підвищення рівня сформованості громадянської орієнтації старшокласників значно впливає реалізація розробленої системи організації виховної діяльності. Вперше у педагогічній науці сформульовано та науково обгрунтовано умови, що впливають на підвищення ефективності виховного процесу з формування громадянської спрямованості старшокласників, визначено структуру, критерії, показники і рівні сформованості громадянської спрямованості особистості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 +
Шифр НБУВ: РА327065

Рубрики:

      
15.

Бажановська О.В. 
Загальнолюдські цінності в контексті громадянського виховання учнів середньої школи у Франції: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.В. Бажановська ; Луган. нац. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2004. — 20 с. — укp.

Досліджено генезис науковий уявлень французьких учених про розвиток ідеї громадянського виховання в історії педагогічної думки країни. Проаналізовано сучасні теоретичні засади виховання у Франції за умов міжкультурної інтеграції, розглянуто його зміст, цілі та принципи. Визначено громадянське виховання як чинник демократизації французького суспільства. Виявлено основні напрямки формування загальнолюдських ціннісних уявлень і виховання ціннісних орієнтацій у процесі громадянської освіти у позакласній та позашкільній роботі в загальноосвітній школі Франції. Здійснено аналіз програм з навчальних курсів "Громадянське виховання" для французьких коледжів та "Громадянське, юридичне й соціальне виховання" для ліцеїв, розглянуто міжпредметні зв'язки з іншими дисциплінами, виявлено основні шляхи використання позитивного досвіду з питань у даній сфері.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч424(4ФРА) +
Шифр НБУВ: РА328652

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
16.

Зякун 
Культурно-просвітницька діяльність татарської діаспори в Україні як засіб формування інтересу молодших школярів до національної культури: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.06 / Тетяна Григорівна Зякун ; Київський національний ун-т культури і мистецтв. — К., 2004. — 20 с.: мал. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч710.4(4УКР=ТАТ) + Ч421.352.13
Шифр НБУВ: РА329358

Рубрики:

      
17.

Коркішко О.Г. 
Виховання патріотизму молодших школярів у позаурочній виховній роботі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.Г. Коркішко ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2004. — 20 с. — укp.

Визначено основні етапи розвитку ідей патріотичного виховання в Україні. Проаналізовано сутність, зміст і структуру явища патріотизму. Досліджено сучасний стан патріотичного виховання молодших школярів. Обгрунтовано мету, завдання, зміст, форми, методи та педагогічні умови, що забезпечують ефективність процесу патріотичного виховання молодших школярів у позаурочній виховній роботі. Визначено критерії та рівні патріотичної вихованості учнів. Розроблено та апробовано технологію патріотичного виховання молодших школярів у позаурочній виховній роботі, експериментально доведено її ефективність.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.38 +
Шифр НБУВ: РА333642

Рубрики:

      
18.

Гуцан Л.А. 
Виховання у молодших школярів позитивного ставлення до традицій і звичаїв українського народу у процесі художньо-трудової діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Л.А. Гуцан ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Здійснено теоретичне обгрунтування та запровоновано нове вирішення проблеми виховання у молодших школярів позитивного ставлення до українських трудових традицій та звичаїв. На підставі вивчення матеріалів психолого-педагогічних досліджень даного питання уточнено сутність і взаємозв'язок понять "традиція", "звичай", "обряд", "ритуал" та "свято", що визначають зміст народної системи трудового виховання підростаючих поколінь. Визначено основні напрямки удосконалення художньо-трудової діяльності учнів сучасної початкової школи. Досліджено чинники та умови формування позитивного ставлення молодших школярів до трудових традицій і звичаїв українського народу, охарактеризовано структуру, встановлено показники та критерії визначення рівня вихованості означеної особистісної якості. Розроблено методику виховання у молодших школярів позитивного ставлення до трудових традицій і звичаїв українського народу на базі впровадження у виховну практику інтегрованого курсу "Український етнодизайн", в якому теоретичні матеріали навчальних дисциплін "Художня праця", "Я та Україна", "Музика та хореографія" вдало об'єднано та доповнено елементами українських традицій та звичаїв. Доведено необхідність динамічного оформлення соціального середовища розвитку дитини атрибутами календарно-обрядових свят українського народу протягом навчального року. Розроблено метод художніх проектів, який синтезує художньо-ігрову взаємодію вчителя та учнів у процесі відтворення українських календарно-обрядових свят.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.221.266 + Ч421.352.13 +
Шифр НБУВ: РА339403

Рубрики:

      
19.

Корінна Л.В. 
Формування громадянських цінностей старшокласників у загальноосвітніх навчальних закладах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Л.В. Корінна ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено особливості формування громадянських цінностей у старшокласників у загальноосвітніх навчальних закладах, визначено структуру даного процесу та охарактеризовано його основні компоненти (цілемотиваційний, емоційно-інтелектуальний, операційно-діяльнісний). Удосконалено та систематизовано категорійно-понятійний апарат громадянської освіти та виховання. Визначено критерії, показники та рівні сформованості громадянських цінностей старшокласників у системі національної освіти. Вперше теоретично обгрунтовано й апробовано модель формування громадянських цінностей старшокласників у загальносвітніх навчальних закладах. Експериментально доведено високу ефективність застосування нової педагогічної технології. Розроблено зміст, активні методи, форми та засоби формування громадянських цінностей старшокласників. Наведено методичні рекомендації для педагогічних працівників загальноосвітніх навчальних закладів щодо формування громадянських цінностей старшокласників.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 +
Шифр НБУВ: РА334669

Рубрики:

      
20.

Євдокимова Н.О. 
Участь у скаутському русі як психологічна умова розвитку національної самосвідомості підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / Н.О. Євдокимова ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2005. — 19 с.: рис. — укp.

Досліджено психологічну суть, структуру, складові національної самосвідомості, засоби її формування та розвитку, психологічні особливості впливу скаутського руху на розвиток національної самосвідомості підлітків. За результатами теоретичного й емпіричного досліджень визначено та деталізовано зовнішні та внутрішні детермінанти активізації й розвитку національної самосвідомості особистості у підлітковому віці, зокрема: самоідентифікацію, самооцінку, рівень домагань, соціально-психологічне очікування, "Образ-"Я", а також цілісну систему тренінігів розвитку національної самосвідомості. Доведено, що реалізація експериментальної програми наповнює самосвідомість підлітка додатковими позитивними мотивами, потребами, прагненнями, установками, ціннісними орієнтирами, стимулами, інтересами, ідеалами, які у своїй єдності визначально впливають на становлення особистості, навчання, виховання, розвиток.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.723.1 + Ч421.352.13 +
Шифр НБУВ: РА335724

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського