Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (11)Реферативна база даних (522)Книжкові видання та компакт-диски (1062)Журнали та продовжувані видання (154)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч421.385$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 70
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Костюшко Г.О. 
Розвиток творчої активності молодших школярів засобами театральної самодіяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Г.О. Костюшко ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі формування художньо-творчої активності молодших школярів засобами театральної самодіяльності. Теоретично обгрунтовані психолого-педагогічні та методичні засади художньо-творчої діяльності особистості як оптимально можливих для успішного розвитку творчої активності. Розроблена та експериментально перевірена модель художньо-творчого процесу молодших школярів у структурі позанавчальної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.35

Рубрики:

      
2.

Соловей М.В. 
Краєзнавчо-пошукова робота учнів у загальноосвітніх школах України (1950 - 2000 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.В. Соловей ; Ін-т педагогіки АПН України. — К., 2000. — 20 с. — укp.

На основі історико-педагогічного аналізу охарактеризовано розгортання основних етапів краєзначої роботи учнів загальноосвітніх шкіл України та визначено її зміст в контексті сучасного освітньо-виховного процесу. Виділено чотири етапи розвитку краєзнавчо-пошукової роботи, які з 1950-х до початку 90-х років характеризувались прогресуючим впливом на її зміст комуністичної ідеології.З 1991 року в загальноосвітніх школах введено курс "Рідний край", організаційною формою позакласної роботи займається Всеукраїнський рух учнівської молоді "Моя земля - земля моїх батьків". Проведене дослідження дає підставу стверджувати, що у сучасній загальноосвітній школі краєзнавство утвердилось як система знань адаптованих до вікових особливостей дітей, як підхід (принцип) до вивчення основ наук та як практична діяльність з питань вивчення рідного краю у позаурочний час.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.44
Шифр НБУВ: РА311176 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Гуменюк Г.М. 
Формування національної самосвідомості в учнів середнього шкільного віку засобами туристсько-краєзнавчої роботи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Г.М. Гуменюк ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2000. — 21 с. — укp.

Розглянуто проблему формування національної самосвідомості учнів середнього шкільного віку засобами туристсько-краєзнавчої роботи. Проаналізовано формування національної самосвідомості як педагогічної проблеми і на цій основі визначено її сутність, виділено основні показники рівня її сформованості у підлітків. Проведено дослідно-експериментальну роботу з удосконалення процесу формування національної самосвідомості підлітків засобами туристсько-краєзнавчої роботи. На основі аналізу отриманих результатів розроблено практичні рекомендації щодо використання туристсько-краєзнавчої роботи у навчально-виховному процесі сучасних українських закладів освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.385.4
Шифр НБУВ: РА309739 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Музика О.О. 
Мотивація творчої активності технічно обдарованих підлітків: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.07 / О.О. Музика ; Ін-т психології ім. Г.С.Костюка АПН України. — К., 2001. — 17 с. — укp.

Розглянуто мотивацію творчої активності як провідний чинник розвитку технічної обдарованості в підлітковому віці. Досліджено взаємозв'язок мотивації досягнення, статусних та афілятивних мотивів у процесі становлення технічно обдарованої особистості. Виділено гіперсоціальний, конвенційний, тривожний, конформний та контрсоціальний типи мотивації творчої активності. Проаналізовано вікову динаміку та індивідуальні особливості мотиваційної сфери обдарованих підлітків і виділено особистісні риси, що сприяють розвитку технічної обдарованості.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.1 + Ю984.5
Шифр НБУВ: РА315068 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Мачуський В.В. 
Формування готовності старшокласників до професійного самовизначення у сфері технічної діяльності в позашкільних закладах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / В.В. Мачуський ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2001. — 16 с. — укp.

Досліджено зміст і педагогічні засоби формування готовності старшокласників до професійного самовизначення на сферу технічної діяльності у позашкільних навчальних закладах освіти. Виявлено психолого-педагогічні фактори забезпечення профорієнтаційної спрямованості змісту навчально-трудової діяльності старшокласників, грунтуючись на діагностичній, інформаційній, виховній, розвиваючій та консультативній функціях профорієнтації. Обгрунтовано та експериментально перевірено ефективність змісту і структури профорієнтаційної роботи та визначено сукупність педагогічних засобів формування готовності старшокласників до професійного самовизначення на сферу технічної діяльності у позашкільних навчальних закладах освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351.6 + Ч421.385.1
Шифр НБУВ: РА315929 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
6.

Бурля О.А. 
Формування педагогічної майстерності керівника дитячого хореографічного об'єднання: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.06 / О.А. Бурля ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2004. — 20 с.: рис., табл. — укp.

Теретично обгрунтовано зміст педагогічної майстерності керівника дитячого хореографічного об'єднання. Розроблено й експериментально апробовано концептуальну теоретичну модель формування та вивчено умови ефективної реалізації цієї майстерності. Визначено пріоритетні напрямки підготовки керівників дитячих хореографічних об'єднань, доведено важливість результатів дослідження для ефективного функціонування й подальшого розвитку аматорського хореографічного процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.351.3 + Щ32 р(4УКР)29 +
Шифр НБУВ: РА330170

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Вербицький В.В. 
Розвиток позашкільної еколого-натуралістичної освіти в Україні (1925 - 2000 рр.): Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / В.В. Вербицький ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 48 с. — укp.

Виявлено закономірності та організаційно-дидактичні особливості розвитку позашкільної еколого-натуралістичної освіти, тенденції формування її змісту в різні історичні періоди у контексті суспільно-політичних та соціокультурних умов. Запропоновано визначення понять "еколого-натуралістична освіта" та "позашкільна еколого-натуралістична освіта", досліджено її теоретичні засади та історико-культурні джерела. Встановлено особливості та узагальнено процес розвитку організаційно-дидактичних форм і змісту позашкільної еколого-натуралістичної освіти у різні історичні періоди. Обгрунтовано шляхи творчого використання прогресивних ідей національного досвіду діяльності позашкільних установ, що сприятимуть розвитку еколого-натуралістичної освіти за сучасних умов реформування української освітньої системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.2 + Ч33(4УКР)6 + Б1 р(4УКР)2-3,022 +
Шифр НБУВ: РА331264

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Логвиненко О.Б. 
Виховання фізичної культури учнів 5 - 9 класів у позакласній діяльності загальноосвітньої школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.Б. Логвиненко ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2004. — 20 с. — укp.

Уперше визначено суть культурологічного підходу у фізичному вихованні учнів. Розроблено теоретичну модель фізичної культури учня, запропоновано визначення поняття "фізична культура учня" як інтегрованого, виділено її компоненти, розкрито зміст та визначено рівні. Обгрунтовано критерії рівнів і методику вивчення вихованості фізичної культури учнів. Розвинуто принципи її виховання у позакласній діяльності. Визначено функції, розроблено зміст і методику діяльності класного керівника з виховання фізичної культури підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.5 +
Шифр НБУВ: РА334892

Рубрики:

      
9.

Рут Є.З. 
Організаційно-методичні основи туристично-краєзнавчої діяльності в школі та її вплив на організм школяра: Автореф. дис... д-ра наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / Є.З. Рут ; Харк. держ. акад. фіз. культури. — Х., 2005. — 38 с. — укp.

Вперше розроблено й експериментально перевірено систему туристично-краєзнавчої роботи в загальноосвітній школі на базі використання результатів дослідження адаптаційних реакцій кардіореспіраторної системи та фізичного розвитку школярів, які систематично займалися туристичною діяльністю. Науково обгрунтовано доцільність проведення днівок під час багатоденних туристичних походів. З урахуванням вікового чинника виявлено особливості впливу туристичної діяльності на загальний розвиток, розумову та фізичну працездатність і фізіологічні функції організму школярів. Удосконалено теоретичні засади проектування та реалізації різних видів туристично-краєзнавчої діяльності у школі. На підставі вивчення системних взаємозв'язків фізичної активності та функціонального стану організму школярів, які займаються туристично-краєзнавчою діяльністю, удосконалено методику широкого використання піших, лижних і велосипедних походів як засобів комплексного впливу на фізичне здоров'я дітей і підлітків. Проведено системний аналіз фізіографічного середовища Карпатскього єврорегіону. Визначено придатність природно-територіальних комплексів (заповідників, резерватів, парків, пам'яток природи) для потреб окремих видів туризму. Розроблено піші гірські маршрути та проведено їх апробацію.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.4 +
Шифр НБУВ: РА337013

Рубрики:

      
10.

Мельничук В.П. 
Формування техніко-конструкторських знань і вмінь учнів сільської школи в позаурочний час: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / В.П. Мельничук ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Теоретично обгрунтовано й експериментально апробовано методику формування в учнів сільської загальноосвітньої середньої школи техніко-конструкторських знань і вмінь у процесі допрофесійної підготовки. Вперше визначено сутність і структуру поняття "позаурочна робота з трудового навчання в сільській школі". Обгрунтовано особливості організації та змісту техніко-конструкторської діяльності учнів сільської школи у позаурочний час. Відібрано та кваліфіковано активні форми, методи та засоби, спрямовані на розвиток техніко-конструкторських знань і вмінь учнів. Удосконалено зміст техніко-конструкторської діяльності для різних вікових груп школярів. Визначено критерії відбору та рівні сформованості техніко-конструкторських знань і вмінь учнів. Обгрунтовано ефективні педагогічні умови формування системи техніко-конструкторських знань і вмінь учнівського колективу сільської школи. Доведено, що формування системи техніко-конструкторських знань і вмінь у позаурочний час сприяє ефективному засвоєнню природничо-математичних і технічних дисциплін, розвитку творчої активності та загальнотрудових і загальнотехнічних вмінь і навичок учнів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.1 + Ч424(4УКР)714.8 +
Шифр НБУВ: РА336202

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Кравченко Л.В. 
Формування в учнів 5 - 11 класів активної трудової позиції у процесі позаурочної предметно-перетворювальної діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Л.В. Кравченко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Розкрито суть поняття "активна трудова позиція", проведено структурно-компонентний аналіз, виявлено показники сформованості цієї якості та визначено її рівні в учнів V - XI класів. Теоретично обгрунтовано умови підвищення ефективності процесу формування активної трудової позиції в учнів. Розроблено й експериментально перевірено особистісно орієнтовану педагогічну модель такого формування у процесі організації позаурочної предметно-перетворювальної діяльності. Установлено, що формування активної трудової позиції в учнів забезпечується за умов застосування проектної технології та технології колективних творчих справ. Виявлено основні чинники, що впливають на формування в учнів активної трудової позиції (потреби, інтереси, переконання, ціннісні орієнтації, нахили, вибір майбутньої професії). Висвітлено провідні мотиви та стимули, що визначають ставлення учнів V - XI класів до позаурочної предметно-перетворювальної діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.351 + Ч421.385 +
Шифр НБУВ: РА338691

Рубрики:

      
12.

Диба О.П. 
Педагогічні засади організації дозвілля дітей та молоді української діаспори: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.06 / О.П. Диба ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2005. — 21 с. — укp.

На підставі наукового аналізу філософських, соціологічних, культурологічних джерел, а також методичного узагальнення педагогічного досвіду організації дозвілля визначено теоретичні підходи до педагогічного аспекту дослідження діяльності дітей та молоді української діаспори (УД). Розглянуто специфіку організації дозвілля даної категорії населення за умов інокультурного середовища, показано роль культурно-дозвіллєвої діяльності у справі їх прилучення до національної культури. Проаналізовано сутність дозвілля як органічної складової культурного життя УД на різних рівнях теоретичного узагальнення (локальному, глобальному та глокальному). Розроблено варіативну педагогічну модель організації дозвілля дітей та молоді УД, а також технологію побудови відповідних культурно-дозвіллєвих програм.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385 + С5*665.244.2*18:Ч +
Шифр НБУВ: РА336570

Рубрики:

      
13.

Кошолап О.Ф. 
Громадянське виховання старшокласників у процесі історико-краєзнавчої діяльності: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / О.Ф. Кошолап ; Херсон. держ. ун-т. — Херсон, 2005. — 20 с. — укp.

З'ясовано суть поняття громадянськості як філософської та психолого-педагогічної категорії. Визначено його структуру, показники та рівні сформованості. Проаналізовано зарубіжний і вітчизняний досвід громадянського виховання учнівської молоді та висвітлено роль історико-краєзнавчої роботи в даному процесі. З'ясовано психологічні механізми розвитку мотиваційно-ціннісної сфери особистості, які є основою формування її громадянських якостей. Теоретично обгрунтовано й експериментально апробовано педагогічні умови виховання громадянськості у старшокласників у процесі історико-краєзнавчої діяльності. Обгрунтовано зміст і методи роботи шкільного історико-археологічного гуртка та історичного музею щодо громадянського виховання учнівської молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.352.13 + Ч421.385.44 +
Шифр НБУВ: РА336877

Рубрики:

      
14.

Фурсенко Т.Ф. 
Формування ціннісних орієнтацій підлітків у галузі музичної культури в позашкільних навчальних закладах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Т.Ф. Фурсенко ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Обгрунтовано теоретичні засади та методи формування ціннісних орієнтацій підлітків у галузі музичної культури в позашкільних навчальних закладах на базі застосування особистісно орієнтованого підходу щодо виховання засобами музики. Розкрито сутність категорій "цінності", "естетичні цінності", "ціннісні орієнтації особистості". Виявлено сутність ціннісних орієнтацій у галузі музичної культури та їх структуру. Вперше запропоновано метод актуалізації цінностей, що грунтується на викорстанні кращих зразків молодіжної музики, народних та академічних творів у сучасній обробці та класичної музики складної форми. Визначено стан, критерії та рівні сформованості ціннісних орієнтацій підлітків у галузі музичної культури й обгрунтовано педагогічні умови та технології їх формування в музично-виконавських колективах. Підтверджено ефективніть експериментальної навчальної програми та доведено вагоме значення одержаних результатів для подальшого розвитку музично-педагогічної теорії та практики виховання.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.351.2 + Ч421.355.23 + Щ310.03г(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА336626

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
15.

Колотуха О.В. 
Дитячо-юнацький туризм в Україні як територіальна соціально-економічна система: проблеми та перспективи розвитку: Автореф. дис... канд. геогр. наук: 11.00.02 / О.В. Колотуха ; НАН України. Ін-т географії. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Розроблено соціально-географічні засади функціонування системи дитячо-юнацького туризму (ДЮТ) в Україні, проаналізовано особливості її структури та територіальної організації. Встановлено суспільну значимість ДЮТ і визначено соціальне замовлення на розвиток даного виду рекреаційної діяльності. Удосконалено понятійно-термінологічний апарат суспільно-географічного дослідження ДЮТ. Зроблено оцінку ресурсного потенціалу території України, визначено природні, соціально-економічні та культурно-історичні фактори успішного функціонування системи ДЮТ. Обгрунтовано перспективи розвитку галузі на державному та регіональному рівнях (на прикладі Кіровоградської області) та запропоновано напрямки її удосконалення. Наведено схему рекреаційно-туристського зонування території України та районування Кіровоградської області.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.4 +
Шифр НБУВ: РА335836

Рубрики:

      
16.

Салман Хані Руміє 
Оздоровча фізична культура хлопчиків 12 - 14 років у позаурочний час: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / Салман Хані Руміє ; Харк. держ. акад. фіз. культури. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Розроблено концептуальні підходи до співпраці сім'ї та школи за сучасних умов фізичного виховання дітей середнього шкільного віку. Складено програму (теоретичне обгрунтування, форми, методи, засоби) співпраці сім'ї та школи у фізичному вихованні учнів даного віку. Комплексно досліджено відношення вчителів фізичної культури та батьків до співпраці сім'ї та школи, батьків і учнів різного рівня фізичної підготовки до занять фізичною культурою та спортом. Доповнено та конкретизовано відомості про фізичний розвиток і фізичну підготовку школярів віком 12 - 14 років м.Харкова та м.Пір (Ліван). Досліджено позитивний вплив рухової активності на фізичний стан школярів віком 12 років.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.5 +
Шифр НБУВ: РА345931

Рубрики:

      
17.

Лебедєв Д.В. 
Розвиток у школярів інтересу до транспортної техніки у процесі її макетування і конструювання у позашкільних закладах: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.02 / Д.В. Лебедєв ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Досліджено проблему пошуку педагогічних умов, необхідних і достатніх для ефективного формування у членів творчих об'єднань позашкільних навчальних закладів технічного напряму стійких інтересів щодо транспортної техніки у процесі її макетування та конструювання. Розроблено зміст і методичні прийоми формування інтересу до транспортної техніки. На підставі результатів апробації запропонованих практичних і теоретичних розробок, зроблено висновок про позитивний вплив їх використання на підвищення рівня сформованості технічних інтересів у вихованців творчих об'єднань позашкільних навчальних закладів технічного напряму.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.1 + Ч421.02 +
Шифр НБУВ: РА343301

Рубрики:

      
18.

Татаренко М.Г. 
Розвиток творчих здібностей молодших школярів засобами театрального мистецтва в умовах дозвілля: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.06 / М.Г. Татаренко ; Київ. нац. ун-т культури і мистец. — К., 2006. — 21 с. — укp.

Досліджено шляхи, форми та методи розвитку творчих здібностей молодших школярів за умов дозвілля засобами театрального мистецтва. Розвинуто теоретичні засади даної проблеми. Розглянуто творчі здібності у контексті загальнотеоретичних досліджень. Визначено можливості театрального мистецтва для розвитку цих здібностей. Виявлено особливості дозвіллєвої діяльності, що мають бути враховані під час організації занять молодших школярів театральним мистецтвом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.385.351.4 + Щ33 р(4УКР)2-3 +
Шифр НБУВ: РА341963

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
19.

Бугрій В.С. 
Становлення та розвиток системи краєзнавчої роботи в школах Північно-Східної України (20 - 30-ті рр. ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.С. Бугрій ; Житомир. держ. ун-т ім. І.Франка. — Житомир, 2006. — 20 с. — укp.

Здійснено історико-педагогічний аналіз процесу становлення та розвитку системи краєзнавчої роботи у школах Північно-Східної України у 1920 - 1930-ті рр. Розглянуто соціально-педагогічні умови становлення та розвитку цієї системи. Надано теоретичне та методичне обгрунтування краєзнавчої діяльності учнів. Визначено специфіку та характерні особливості здійснення цього процесу на території досліджуваного регіону. Проаналізовано шкільне краєзнавство в аспекті основних компонент педагогічної системи, а саме: цільового, змістового й організаційно-процесуального. Установлено, що краєзнавча робота шкіл Північно-Східної України у 1920 - 1930-ті рр. мала певні особливі теоретичні, практичні та соціальні умови, завдяки яким забезпечувалася масовість, творчість і систематичність у вивченні школярами рідного краю.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4УКР)61 + Ч421.385.44 +
Шифр НБУВ: РА341216

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Шаповалова Т.Г. 
Валеологічне виховання старших підлітків у позашкільних навчальних закладах еколого-натуралістичного профілю: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.07 / Т.Г. Шаповалова ; Ін-т пробл. виховання АПН України. — К., 2006. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблему валеологічного виховання старших підлітків у позашкільних навчальних закладах еколого-натуралістичного профілю. Визначено концепцію особистісно-зорієнтованого підходу до виховання на основі валеологічного виховання старших підлітків. Вивчено теоретичні засади та практичний стан даної проблеми. Проаналізовано ефективність організаційно-педагогічних умов, змісту, форм та методів формування валеологічної культури. Описано особистісно зорієнтовану модель формування валеологічної культури старших підлітків.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч421.34 + Ч421.385.2 +
Шифр НБУВ: РА342706

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського