Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (13)Реферативна база даних (1769)Книжкові видання та компакт-диски (1852)Журнали та продовжувані видання (1003)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч43$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 160
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Єракова Л.А. 
Диференційоване фізичне виховання сліпих і слабкозорих школярів в умовах спеціалізованого інтернату: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / Л.А. Єракова ; Нац. ун-т фіз. виховання і спорту України. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Запропоновано метод соціалізації слабкозорих школярів на основі їх залучення до керування навчальним процесом тотально сліпих однокласників на уроках фізичного виховання за умов спеціалізованої школи-інтернату. Адаптовано сучасну технологію фітнесу оздоровчої спрямованості для сліпих і слабкозорих учнів, що підвищує їх мотивацію до занять фізичними вправами. Обгрунтовано технологію початкового етапу навчання руховим діям сліпих і слабкозорих дітей з урахуванням ступеня втрати зору. Відповідно до вимог теорії тестів адаптовано систему оцінки фізичної підготовленості сліпих і слабкозорих школярів. Розроблено практичні рекомендації щодо впровадження диференційованого фізичного виховання сліпих і слабкозорих школярів за умов спеціалізованого інтернату. На підставі аналізу та систематизації сучасних емпіричних досліджень доповнено дані щодо стану здоров'я сліпих і слабкозорих школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.241.6 +
Шифр НБУВ: РА339488

Рубрики:

      
2.

Ібрагімова А. Р. 
Формування у розумово відсталих школярів умінь користуватися наочними засобами в практичній діяльності (на матеріалі трудового навчання): автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / А. Р. Ібрагімова ; Ін-т спец. педагогіки НАПН України. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Проведено аналіз практики використання наочних засобів на уроках трудового навчання у спеціальній школі. Визначено стан сформованості умінь учнів виконувати практичні завдання за різними видами наочних засобів на базі розроблених критеріїв і рівнів їх визначення. Доведено, що формування в розумово відсталих молодших школярів умінь користуватися наочними засобами як наочною опорою у процесі виконання практичних завдань на уроках трудового навчання значною мірою залежить від достатнього розвитку інтелектуальних компонентів трудової діяльності, а саме: умінь аналізувати, здійснювати планування та самоконтроль. Встановлено психолого-педагогічні умови, спрямовані на вдосконалення методики трудового навчання розумово відсталих школярів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.266
Шифр НБУВ: РА374790 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
3.

Іваненко І. М. 
Українська логопедична термінологія: структура, семантика, функціонування: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.02.01 / І. М. Іваненко ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І. Вернадського. — Сімф., 2010. — 16 с. — укp.

Проаналізовано українську логопедичну термінологію (ЛТ) з погляду її структурних, семантичних і функціонально-стилістичних особливостей у синхронії та діахронії. Вперше в українському мовознавстві зібрано та тезаурусно впорядковано логопедичні терміни та номени. Визначено особливості формування поняттєвого апарату логопедії в історично-соціальному та внутрішньонауковому аспектах. Виявлено ядрову частину ЛТ і периферію. Досліджено словотвірні та лексико-семантичні процеси, виявлено тематичні групи ЛТ. Зазначено, що творення терміноодиниць української логопедії відбувається відповідно до традиційних засобів українського словотвору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437 в3 + Ш141.14-34:Ч437
Шифр НБУВ: РА372381 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
4.

Ільїна Н. В. 
Формування образного мовлення у дітей старшого дошкільного віку із загальним недорозвиненням мовлення: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / Н. В. Ільїна ; Нац. пед. ун-т ім. М.П. Драгоманова. — К., 2011. — 20 с.: табл. — укp.

Вперше визначено особливості образного мовлення в дітей з загальним недорозвиненням мовлення (ЗНМ), етапи та педагогічні умови його формування. Обгрунтовано та розроблено методику формування образного мовлення в дітей старшого дошкільного віку з ЗНМ з урахуванням виявлених психологічних механізмів недорозвинення мовленнєвої системи. Уточнено методи та прийоми роботи з формування образного мовлення в дітей з ЗНМ. Подальшого розвитку набула реалізація теоретико-методичних основ підвищення ефективності формування образного мовлення та мовлення взагалі дітей з ЗНМ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.41
Шифр НБУВ: РА384835 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Ільченко А.М. 
Ідеї раннього розвитку і вільного виховання дітей з обмеженими розумовими можливостями у педагогічній спадщині М.Монтессорі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / А.М. Ільченко ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Проаналізовано становлення особистості М.Монтессорі як педагога-гуманіста освіти дітей з порушенням інтеллекту, визначено основні етапи її науково-педагогічної діяльності. Розглянуто проблему раннього розвитку та вільного виховання дітей, досліджену М.Монтессорі, виявлено психолого-педагогічні умови розв'язання даної проблеми. Розкрито суть і зміст педагогічної діяльності італійського науковця, визначено її внесок в організацію допомоги дітям з порушеннями психофізичного розвитку. Описано та теоретично обгрунтовано перспективні шляхи творчого використання педагогічного досвіду М.Монтессорі у практиці сучасної спеціальної школи. На підставі аналізу наукової спадщини М.Монтессорі зазначено, що його педагогічні погляди не втратили своєї актуальності за теперішнього часу. Педагогічна система М.Монтессорі є перспективною для організації інтегрованої (інклюзивної) освіти дітей з порушеннями психофізичного розвитку.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч33(4ІТА)-8 Монтессорі, М. + Ч435.2/3 +
Шифр НБУВ: РА348692

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Ільяна В. М. 
Корекція дислексій в учнів молодших класів спеціальних шкіл для дітей з тяжкими порушеннями мовлення: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / В. М. Ільяна ; НАПН України, Ін-т спец. педагогіки. — К., 2010. — 20 с. — укp.

Розроблено алгоритм визначення диференційованих механізмів порушень читання, який базується на аналізі дислексичних помилок з урахуванням багатоланкової структури даного виду мовленнєвої діяльності, структури дефекту за тяжких порушень усного мовленнєвого розвитку, а також інтегративної діяльності аналізаторних систем. Визначено найпоширеніші типи помилок, які притаманні рецептивній продукції школярів і встановлено їх механізми. Репрезентовано поетапну систему корекційного впливу, яку розроблено з урахуванням виявлених механізмів порушень, а також компенсаторних можливостей, які дозволяють використовувати обхідні шляхи навчання на довільному рівні організації діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.926
Шифр НБУВ: РА371180 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
7.

Іноземцева С.В. 
Організація соціально-педагогічної роботи з підлітками з особливими потребами в середніх навчальних закладах України (друга половина XX століття): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.В. Іноземцева ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2009. — 21 c. — укp.

Вперше в хронологічних межах досліджено соціально-педагогічну роботу з дітьми з особливими потребами. Визначено передумови організації соціально-педагогічної роботи з такими підлітками в середніх навчальних закладах. Обгрунтовано та охарактеризовано етапи та визначено провідні тенденції розвитку соціально-педагогічної роботи з ними. Визначено прогностичні тенденції розвитку системної організації соціально-педагогічної роботи з підлітками з особливими потребами в середніх навчальних закладах України в XXI ст. так визначено перспективи творчого використання прогресивних соціально-педагогічних ідей минулого за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312(4УКР) + Ч430.3(4УКР)63/64 + С5*148:Ч30 +
Шифр НБУВ: РА368433

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Андрасян А.Л. 
Музично-дидактичні ігри як засіб активізації пізнавальної діяльності дітей дошкільного віку з вадами зору: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / А.Л. Андрасян ; Південноукр. держ. пед. ун-т (м. Одеса) ім. К.Д.Ушинського. — О., 2004. — 21 с.: рис., табл. — укp.

Обгрунтовано використання музично-дидактичної гри як засобу коригувально-розвивальної роботи з активізації пізнавальної діяльності дітей дошкільного віку з вадами зору. Вивчено особливості колірного та музичного сприйняття, зорового та слухового просторового орієнтування, динамічної та статичної координації, емоційного стану дітей під час сприйняття ними музики. Розроблено та науково обгрунтовано дидактичну модель активізації пізнавальної діяльності дошкільників з вадами зору засобами музично-дидактичних ігор, що складається з трьох взаємопов'язаних етапів: пропедевтичного, дієво-коригувального, продуктивно-оцінювального. Відповідно до кожного етапу розроблено змістовий аспект роботи й визначено педагогічні умови активізації пізнавальної діяльності цих дітей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.91 +
Шифр НБУВ: РА328671

Рубрики:

      
9.

Андрусьова І.В. 
Розвиток мовлення дітей 6-річного віку з загальним недорозвиненням мовлення в процесі ознайомлення з природою: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / І.В. Андрусьова ; Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д.Ушинського. — О., 2010. — 21 с. — укp.

Наведено педагогічні умови розвитку мовлення 6-річних учнів з загальним недорозвиненням мовлення (ІІІ рівень) у процесі ознайомлення з природою. Розроблено організаційно-дидактичну модель забезпечення розвитку мовлення 6-річних учнів з загальним недорозвиненням мовлення (ІІІ рівень) у процесі ознайомлення з природою. Визначено рівні та показники мовленнєвої компетентності як якісної характеристики мовленнєвого розвитку досліджуваних учнів з даною патологією, встановлено динаміку змін у рівнях сформованості мовленнєвої компетентності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.92
Шифр НБУВ: РА374275 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
10.

Ардобацька 
Корекційна спрямованість дидактичних ігор у формуванні кількісних уявлень в учнів допоміжної школи: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Катерина Володимирівна Ардобацька ; Інститут дефектології АПН України. — К., 1999. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.221
Шифр НБУВ: РА310808

Рубрики:

      
11.

Артемчук І.В. 
Особливості усного зв'язного мовлення у комунікативно депривованих дітей-сиріт: Автореф. дис... канд. психол. наук: 19.00.08 / І.В. Артемчук ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2005. — 22 с. — укp.

Вперше визначено стан сформованості у дошкільників із загальним недорозвитком мовлення (ЗНМ), які перебувають в інтернатних установах, операцій смислової організації висловлювання та структурно-мовленнєвого оформлення. Уточнено зміст понять "комунікативна депривація" та "комунікативне ядро дитини-сироти". Досліджено особливості розвитку усного зв'язного мовлення у дітей-сиріт і встановлено причини затримки оволодіння мовленнєвими навичками. Охарактеризовано складові комунікативного ядра особистості дитини-сироти старшого дошкільного віку та виявлено стан їх сформованості у даної категорії дітей. З'ясовано залежність рівня розвитку усного зв'язного мовлення від стану сформованості комунікативного ядра особистості. Розроблено комплексну систему заходів психолого-педагогічного впливу на формування та розвитку усного зв'язного мовлення дітей-сиріт з ЗНМ, які перебувають в інтернатній установі закритого типу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ю983.513.201 + Ч437.41 +
Шифр НБУВ: РА339515

Рубрики:

      
12.

Бабій І.М. 
Корекція рухової сфери глухих підлітків швидкісно-силовими вправами: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / І.М. Бабій ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2002. — 17 с. — укp.

Визначено рівень фізичного розвитку та функціональні особливості організму глухих підлітків. Визначено рівні розвитку швидкісно-силових якостей глухих та глухих підлітків на етапі попередньої базової підготовки. Встановлено модельні характеристики швидкісно-силових вправ та обгрунтовано методику корекції рухової сфери глухих підлітів засобами швидкісно-силових вправ на етапі попередньої базової підготовки. Розроблено методичні рекомендації для проведення занять з легкої атлетики з даними підлітками.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.241.6
Шифр НБУВ: РА319161 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
13.

Бартєнєва Л.І. 
Підготовка дітей із загальним недорозвитком мовлення старшого дошкільного віку до оволодіння орфографією: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Л.І. Бартєнєва ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі діагностики та корекції вад мовленнєвого розвитку дітей з нерізко вираженим загальним недорозвитком мовлення (НЗНМ) 7-го року життя у зв'язку з підготовкою їх до оволодіння нормами орфографії. Аналіз науково-теоретичної літератури свідчить, що засвоєння дитиною морфологічного принципу письма забезпечується сформованістю так званої орфографічної навички - складного психологічного утворення, що є сукупністю автоматизованих компонентів орфографічних дій. Формування складових орфографічної навички передбачає певний рівень володіння дітьми усіма системами, а також діями та операціями з мовними знаками на мимовільному та довільному рівнях. Аналіз відповідної літератури дозволив встановити, що окремі передумови, які зумовлюють формування орфографічної навички можуть бути сформованими вже в дошкільному віці. На основі спеціально розробленої методики дослідження мовленнєвого розвитку дитини старшого дошкільного віку було проведено порівняльне експериментальне дослідження дітей з нормою розвитку та НЗНМ, визначено стан їх готовності до засвоєння норм орфографії. З урахуванням виявлених вад розроблено адекватний структурі дефекту зміст корекційно-розвивального та попереджувального навчання дітей з НЗНМ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.91 + Ш12-910.32
Шифр НБУВ: РА310960 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
14.

Берник Т.Л. 
Розвиток диференційованих форм логопедичної допомоги дітям з вадами мовлення в Україні (1945 - 2000): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Т.Л. Берник ; Ін-т спец. педагогіки АПН України. — К., 2006. — 24 с. — укp.

Здійснено цілісний історико-педагогічний аналіз процесу розвитку системи логопедичної допомоги дітям з порушеннями мовлення в Україні з 1945 до 2000 рр. Проаналізовано теоретичні та методологічні засади допомоги таким дітям. На підставі даних історико-логічного та порівняльного аналізу розроблено періодизацію, висвітлено цілісну картину становлення та розвитку диференційованих форм логопедичної допомоги таким дітям. Розкрито соціально-економічні, супільно-політичні та педагогічні чинники, які впливали на її становлення та розвиток. Визначено передумови становлення системи логопедичної допомоги, виявлено фактори, що сприяли розвитку її диференційованих форм, розробці та впровадженню наукових досліджень, зміцненню матеріально-технічної бази. Уточнено та доповнено історико-педагогічні факти, які характеризують основні тенденції, закономірності й особливості здійснення логопедичної допомоги. Введено до наукового обігу маловідомі та невідомі архівні матеріали, історичні факти, взаємопов'язані з розвитком диференційованих форм логопедичної допомоги дітям з порушеннями мовлення в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч437.4(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА348395

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Бессарабова О. В. 
Гра як засіб розвитку пізнавальної діяльності у слабозорих дітей: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / О. В. Бессарабова ; ДЗ "Південноукр. нац. пед. ун-т ім. К.Д. Ушинського". — О., 2011. — 18 с. — укp.

Досліджено проблему розвитку пізнавальної діяльності слабозорих дітей засобами ігор, обгрунтовано й експериментально апробовано його педагогічні умови. Виявлено вплив порушення зору на розвиток пізнавальної діяльності дітей дошкільного віку. Охарактеризовано рівні розвитку їх пізнавальної діяльності, психомоторних функцій, рухових здібностей. Розроблено експериментальну модель і методику реалізації педагогічних умов розвитку пізнавальної діяльності слабозорих дітей засобами ігор, систему корекційних рухливих ігор і методичні рекомендації до їх застосування. Запропоновано методику діагностування психічних процесів слабозорих дітей за умов ігрової діяльності.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч433.241.6
Шифр НБУВ: РА384742 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
16.

Блеч 
Дидактичні умови забезпечення якості знань з природознавства у розумово відсталих учнів: автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / Ганна Олександрівна Блеч ; Інститут спеціальної педагогіки АПН України. — К., 2007. — 22 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.6
Шифр НБУВ: РА351843

Рубрики:

      
17.

Будяк Л.В. 
Організаційно-педагогічні умови інклюзивного навчання дітей з порушеннями психофізичного розвитку в загальноосвітній сільській школі: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.03 / Л.В. Будяк ; Ін-т спец. педагогіки НАПН України. — К., 2010. — 23 с. — укp.

Досліджено особливості функціонування загальноосвітнього сільського закладу за сучасних умов. Проведено системний аналіз педагогічної теорії та практики, розкрито сутність інклюзивного навчання й окреслено шляхи його впровадження у загальноосвітньому сільському навчальному закладі. Визначно структурно-змістові особливості інклюзивного навчання дітей з порушеннями психофізіологічного розвитку у сільському соціумі, визначено систему факторів, що забезпечують його ефективність. Із використанням системно-комплексного, особистісно орієнтованого підходів розроблено організаційно-педагогічені умови інклюзивного навчання дітей з порушеннями психофізіологічного розвитку у сільській загальноосвітній школі. Обгрунтовано теоретичні засади освітнього ітегрування дітей з порушенями психофізичного розвитку. Проведено дослідження інклюзивних процесів у контексті взаємозв'язків педагогічного пізнання цього явища з соціальним, культурологічним, соціологічним і соціально-психологічними підходами до його усвідомлення й аналізу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч430.221.05 + Ч424(4УКР)714.8
Шифр НБУВ: РА372793 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
18.

Василенко О.М. 
Соціально-педагогічні умови адаптації молодших школярів з особливими потребами до навчання в загальноосвітній школі: автореф. дис. ... канд. пед. наук : 13.00.05 / О.М. Василенко ; Луган. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2010. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність адаптації молодших школярів (МШ) з особливими потребами (ОП) до шкільного навчання (ШН) в соціально-педагогічному контексті. Проаналізовано вітчизняний і зарубіжний досвід організації навчальної діяльності дітей з ОП, проблеми їх входження в соціокультурне та загальноосвітнє середовище. Розроблено соціально-педагогічні умови адаптації МШ з ОП до навчання у загальноосвітній школі. Визначено критерії, показники та рівні їх адаптованості до ШН та методику визначення адаптаційних рівнів учнів молодшого шкільного віку до навчання в школі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч312 + Ч430.221.05 + С5*148:Ч30
Шифр НБУВ: РА372598 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
19.

Вержиховська О.М. 
Формування моральних якостей у розумово відсталих молодших школярів у позакласній виховній роботі: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.03 / О.М. Вержиховська ; Ін-т дефектології АПН України. — К., 2001. — 21 с. — укp.

Наведено результати теоретико-експериментального дослідження проблеми морального розвитку дітей з обмеженими розумовими можливостями. Запропоновано шляхи вирішення проблеми на підставі вивчення педагогічного забезпечення формування в учнів молодших класів допоміжної школи моральних якостей в процесі позакласної виховної роботи. Визначено складові вивчення та формування моральних якостей, показники та критерії оцінювання, розроблено методику їх дослідження в учнів допоміжної школи. Виявлено особливості прояву моральних якостей у розумово відсталих дітей молодшого шкільного віку. Розроблено цілісне педагогічне забезпечення їх формування в учнів, а саме: спеціальний добір змісту, методичних засобів і організаційних форм поетапного становлення компонентів морального розвитку відповідно до їх сутності, характеристик, особливостей прояву у дітей.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч435.352
Шифр НБУВ: РА315064 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
20.

Випасняк І.П. 
Соціальна інтеграція глухих дітей на основі рухової активності: Автореф. дис... канд. наук з фіз. виховання і спорту: 24.00.02 / І.П. Випасняк ; Львів. держ. ун-т фіз. культури. — Л., 2007. — 18 с. — укp.

Досліджено формування оптимального рухового режиму дітей з розладами слуху за умов спеціалізованої школи. Розроблено та науково обгрунтовано методику корекції психосоматичного здоров'я та рухової сфери глухих дітей віком 14 - 17 років у позаурочний час з застосуванням засобів нетрадиційних засобів фізичної культури, а також методику забезпечення їх занять фізичними вправами адаптаційної спрямованості. Розкрито суть поняття психологічних здібностей у сфері адаптивного фізичного виховання та визначено їх корекційне значення у контексті розвитку дітей з розладами слуху. Досліджено рівень адаптаційної поведінки глухих дітей віком 14 - 17 років. Реалізовано педагогічні умови корекції рухових порушень глухих дітей у процесі застосування нетрадиційних засобів фізичної культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч432.241.6 +
Шифр НБУВ: РА348535

Рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського