Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (13)Реферативна база даних (343)Книжкові видання та компакт-диски (425)Журнали та продовжувані видання (18)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч483$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 44
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Стоян Т.А. 
Університетська освіта в Україні в другій половині ХІХ ст.: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Т.А. Стоян ; Київ. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 1999. — 20 с. — укp.

Дисертацію присвячено проблемі становлення та розвитку університетської освіти в підросійській Україні у другій половині ХІХ ст. На основі широкої джерельної бази виявлено і систематизовано загальні риси і особливості розвитку університетів України, розкрито їх місце та роль в освіті українського народу, забезпеченні кадрами вищої кваліфікації. Визначено рівень науково-теоретичного опанування проблеми, висвітлено концептуальні засади російської, рядянської та сучасної української історіографії стосовно обраної теми з урахуванням громадсько-політичної детермінації впливу політичних ідей на вчених і публіцистів. З'ясовано основні фактори, які зумовили урядовий курс щодо університетів України, розкрито механізм управління ними. Досліджено професорсько-викладацький склад, його професійний рівень, місце в суспільстві. Показано основні шляхи вирішення кадрової проблеми в університетах України. Охарактеризовано студентство, зокрема, джерела та тенденції його поповнення, соціальний статус, матеріальне становище, стосунки з професурою. Визначено актуальні питання, що потребують подальшої розробки, та вироблено рекомендації, які б стали у нагоді для покращання стану університетської освіти в сучасних умовах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)52 + Т3(4УКР)52-7

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
2.

Мартиненко О.М. 
Організація науково-дослідної роботи викладачів вищих навчальних закладів в Україні (ХІХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.М. Мартиненко ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 1999. — 17 с. — укp.

Дисертацію присвячено дослідженню становлення і розвитку теоретичних ідей щодо організації науково-дослідної роботи викладачів вищих навчальних закладів України у ХІХ ст. У дисертації на основі аналізу офіційних документів, історико-педагогічної літератури, архівних матеріалів обгрунтовано етапи розвитку науково-дослідницької роботи викладачів вищих навчальних закладів України у ХІХ ст., показано залежність розвитку науки від соціально-економічних і політичних змін у суспільстві, розкрито зміст і систематизовано форми підготовки і атестації наукових кадрів у досліджуваний період; узагальнено досвід організації науково-дослідницької роботи викладачів Харківського і Київського університетів, виявлено основні напрями наукової діяльності викладачів і найбільш ефективні її форми.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)5

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
3.

Машкіна С.В. 
Педагогічна діяльність В.І.Вернадського у вищих закладах освіти (кінець XIX - початок XX століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.В. Машкіна ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2000. — 20 с. — укp.

Вперше здійснено цілісний науковий аналіз педагогічної діяльності В.І.Вернадського у вищих закладах освіти. Визначено її зміст і основні напрями. Розроблено періодизацію та висвітлено чинники формування педагогічної позиції вченого. Вивчено авторську концепцію вищої школи, представлену системою наукових поглядів на мету, завдання, принципи та організаційно-змістові засади її функціонування. Проаналізовано провідні ідеї та узагальнено досвід практичної діяльності В.І.Вернадського на університетських кафедрах, у структурах управління освітою та в громадських інституціях. Обгрунтовано перспективи використання його педагогічного доробку в практиці сучасної вищої школи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)
Шифр НБУВ: РА313185 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Пузирьова Н.В. 
Теорія і практика організації науково-дослідної роботи студентів (на матеріалах університетів України ХІХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.В. Пузирьова ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2002. — 19 с. — укp.

Вперше здійснено спробу цілісного аналізу становлення та розвитку студентської науки в Україні у XIX ст. Визначено головні етапи розвитку науково-дослідної роботи студентів. Розкрито політичні та соціокультурні умови, які впливали на розвиток студентської науки та на роль у даному процесі прогресивної української інтелігенції. Проаналізовано зміст науково-дослідної роботи студентів університетів України, основні форми даної роботи, засоби стимулювання, виявлено причини та суть реформування вищої школи. Обгрунтовано шляхи творчого використання національного досвіду з питань організації науково-дослідної роботи студентів університетів за сучасних умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)5 + Ч483(4УКР)5
Шифр НБУВ: РА321628

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Удовицька Т.А. 
Громадські і приватні вищі навчальні заклади в Україні (наприкінці ХІХ - на початку ХХ ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Т.А. Удовицька ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2002. — 18 с. — укp.

Показано головні відмінності громадських і приватних вищих навчальних закладів від державних, визначено інноваційну сутність їх діяльності. Проаналізовано внутрішнє життя даних вузів, виділено особливості їх функціонування. Встановлено, що громадські та приватні вищі навчальні заклади мали специфічні соціальні функції, які сприяли демократизації, фемінізації студенського контингенту та інтелігенції у цілому. Обгрунтовано, що за короткий період діяльності більшість даних вузів перетворилися на повноцінні вищі навчальні заклади, зайняли свою нішу у системі вищої освіти та успішно провадили підготовку фахівців. Доведено, що вивчення досвіду діяльності даних навчальних закладів та його впровадження у практичну діяльність сприятиме більш ефективному функціонуванню вузів недержавної форми власності на сучасному етапі.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР)52-7 + Ч483(4УКР)52 +
Шифр НБУВ: РА322250

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Пташний О.Д. 
Теорія і практика контролю результатів навчально-пізнавальної діяльності студентів вищих навчальних закладів України у другій половині ХІХ століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.Д. Пташний ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2003. — 24 с. — укp.

Систематизовано погляди вітчизняних педагогів і вчених на проблему контролю, визначено провідні тенденції та динаміку організації контролю знань студентів вищих навчальних закладів (ВНЗ) України у другій половині XIX ст. Узагальнено досвід організації контролю навчально-пізнавальної діяльності студентів ВНЗ. Охарактеризовано умови та вимоги попереднього та форми й методи поточного та періодичного контролю. Показано специфіку здійснення підсумкового контролю. Виявлено й узагальнено заходи стимулювання студентів у процесі навчання. Розкрито особливості становлення й розвитку вищої освіти в Україні у другій половині XIX - на початку XX ст. До наукового обігу введено нові архівні матеріали, документи офіційного характеру, які надали змогу більш повно та достовірно представити досвід організації контролю та оцінки знань студентів ВНЗ України у досліджуваний період.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)52 + Ч483(4УКР)52 + Ч483(4УКР)52
Шифр НБУВ: РА322590

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
7.

Коваленко Л.М. 
Просвітницько-педагогічна діяльність вчених Педагогічного відділу Харківського університету кінця XIX - початку XX століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.М. Коваленко ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2003. — 18 с. — укp.

Систематизовано теоретичні надбання та практичний досвід просвітницько-педагогічної діяльності вчених Педагогічного відділу Харківського університету другої половини XIX - початку XX ст. Висвітлено соціокультурні та суспільно-громадські передумови його виникнення, обгрунтовано мету, зміст та особливості просвітницько-педагогічної діяльності вчених університету, досліджено конкретні досягнення та їх безпосередній внесок до розвитку вітчизняної педагогічної науки та практики завдяки науковій, освітній та просвітницько-видавничій діяльності. Виявлено напрями творчого осмислення та використання у практиці сучасної школи просвітницько-педагогічних здобутків учених Педагогічного відділу Харківського університету.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР5)52 +
Шифр НБУВ: РА327418

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Благий 
Студентство Львівського університету в 1900-1914 роках: історико- соціологічний аспект: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / В.Б. Благий ; Львів. нац.ун-т ім. І.Франка. — Л., 2003. — 19 с. — укp.

Наведено характеристику студентства Львівського університету, зокрема, відтворено атмосферу, в якій воно виховувалося, місце в структурі вищої школи та історії Галичини в один з визначальних періодів його діяльності. Проаналізовано динаміку чисельності, структуру, національний, соціальний, віросповідний та етносоціальний склад студенства і фактори, що впливали на їх зміну, умови вступу і навчання, навчальні плани та програми, процедуру складання і результати державних екзаменів, стипендіальне забезпечення, матеріально-побутові умови. Охарактеризовано типи, структуру й основні напрями діяльності студентських товариств, студентську пресу, роль студентів у справі українського університету у Львові, суспільно-політичному та громадсько-культурному житті краю і відповідних національних середовищ.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР3)52 + Ч481.43 + Т3(4УКР-4ЛВО)5-298 +
Шифр НБУВ: РА326538

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
9.

Кобченко К.А. 
Київські вищі жіночі курси в контексті боротьби за освіту жінок в Україні (1878 - 1920): Автореф. дис... канд. іст. наук: 09.00.12 / К.А. Кобченко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2004. — 20 с. — укp.

Вперше комплексно досліджено історію створення та діяльності Київських вищих жіночих курсів як одного з провідних навчальних закладів університетського типу для жінок в Україні у контексті жіночого руху за право на освіту. Проведено критичний аналіз численних джерел, узагальнено досвід історіографічних розробок з досліджуваної проблеми. Розглянуто процес боротьби за відкриття курсів, організацію їх роботи та її основні складові (діяльність викладацького складу, становлення навчального процесу та викладання). Охарактеризовано склад слухачок, висвітлено процес еволюції прав Київських вищих жіночих курсів, досліджено обсяг та характер викладання українознавчих дисциплін.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)5 + Ч484(4УКР)716 + Т3(4УКР-2К)0-297
Шифр НБУВ: РА330966

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Осмоловська О.Ю. 
Державна політика щодо професорсько-викладацьких кадрів радянської України (1920 - 1930-ті рр.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / О.Ю. Осмоловська ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2004. — 19 с. — укp.

На основі аналізу широкого кола джерел та літератури досліджено процес формуваня та діяльності професорсько-викладацьких кадрів вузів радянської України у 1920 - 1930-ті рр. У контексті реформування вищої школи узагальнено зміни у складі та становищі професорсько-викладацьких кадрів, визначено фактори, що впливали на їх підготовку та діяльність. Досліджено процес підготовки викладацьких кадрів для вищої школи, охарактеризовано умови роботи, матеріально-побутовий рівень та соціальний статус викладачів. Проаналізовано організаційні засади, зміст та напрями діяльності радянського уряду у справі реформування вищої школи. Простежено суперечливі тенденції, що супроводжували розвиток радянської освіти та впливали на становище викладацьких кадрів за умов формування та функціонування тоталітарної держави.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)6 + Т3(4УКР)61-7
Шифр НБУВ: РА331373

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Сопівник Р.В. 
Зростання ролі студентів у навчально-виховному процесі вищих навчальних закладів України: історичний аспект (90-ті рр. XX - початок XXI ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Р.В. Сопівник ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2004. — 20 с. — укp.

На підставі вивчення широкої джерельної бази в хронологічній послідовності досліджено поступове етапне підвищення ролі студентів у навчально-виховному процесі. Висвітлено нормативні засади реформування вищої школи та правовий статус студентства України, проаналізовано динаміку зміни ролі студентів у системі вищої освіти як об'єктів і суб'єктів навчально-виховного процесу в зв'язку з виникненням і розвитком вищих навчальних закладів недержавної форми власності, запровадженням багатоканального фінансування освіти, утвердженням ступеневої системи підготовки фахівців. Показано зміну ролі студентів у навчальному процесі вищої школи України на етапі її перетворення відповідно до вимог Болонського процесу. Охарактеризовано етапи та суть нових підходів щодо організації навчання на основі посилення самостійної роботи студентів. Досліджено активну участь студентів у громадському житті вищих навчальних закладів. Показано процес виникнення та становлення системи органів студентського самоврядування як форми виховання у молоді якостей майбутніх керівників та організаторів трудових колективів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч481.43 + ч483(4УКР)64 + Т(4УКР)64-298 +
Шифр НБУВ: РА332122

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
12.

Білан С.О. 
Аграрна освіта в Україні: історичний аспект (90-ті роки ХХ - початок ХХІ ст.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / С.О. Білан ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Досліджено суть та шляхи реформування системи вищої аграрної освіти України протягом 1990 рр. - початку XXI ст., обумовленого необхідністю підготовки кадрів для нових організаційно-виробничих структур у сільському господарстві, які виникли у процесі реформування агропромислового комплексу. Розглянуто структуру, механізм становлення, а також чинники й особливості функціонування багатоступеневої системи освіти в аграрних вищих навчальних закладах. Визначено місце, роль і функції учасників навчально-виховного процесу у реформуванні даної освіти. Проаналізовано трансформацію державної політики та системи управління у цій сфері. Зроблено висновки щодо подальших шляхів удосконалення підготовки фахівців у вищих навчальних закладах аграрного профілю та підвищення їх ролі у формуванні єдиного освітнього простору України у поєднанні з вирішенням проблеми інтеграції до світової системи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: П р(4УКР)3 + Ч483(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА338607

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
13.

Рацул О.А. 
Формування громадянськості у студентів вищих навчальних закладів України у другій половині XIX - на початку XX ст.: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.А. Рацул ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2005. — 21 с. — укp.

Розглянуто історико-педагогічний аспект проблеми формування громадянськості у студентів вищих навчальних закладів України у другій половині XIX - на початку XX ст. Зроблено спробу цілісного аналізу виникнення, становлення та еволюції ідеї громадянськості на різних етапах історичного розвитку людства. Розкрито суть поняття "громадянин", "громадянськість", "громадянська цінність", "громадянська культура" у контексті філософської, педагогічної та психологічної науки, виокремлено сучасне тлумачення категорій "громадянин" і "громадянськість" згідно з Концепцією громадянського виховання особистості за умов розвитку української державності. Висвітлено витоки ідеї громадянськості у вітчизняній педагогічній думці, базуючись на яких досліджено теоретичні питання громадянського виховання, якому сприяли наукові доробки видатних громадянських і освітніх діячів України другої половини XIX - початку XX ст. Проаналізовано основні форми та методи впливу особистості викладачів вищої школи України дослідженого періоду на формування почуття громадянськості у майбутніх фахівців та охарактеризовано особистісні якості самих викладачів. Відначено можливість використання здобутків минулого за сучасний умов.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)52 + Ч481.352.13 +
Шифр НБУВ: РА335733

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Сафонова Н.М. 
Реформування системи вищої освіти в Україні (90-ті рр. ХХ - початок XXI ст.): історичний аспект: Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Н.М. Сафонова ; Східноукр. нац. ун-т ім. В.Даля. — Луганськ, 2005. — 20 с. — укp.

На підставі аналізу широкої джерельної бази висвітлено особливості реформування системи вищої освіти в Україні у 90-х роках XX ст. - на початку XXI ст. Розглянуто етапи, форми та методи організації навчального процесу у вищих навчальних закладах всіх рівнів акредитації відопвідно до принципів Болонської системи, показано роль викладачів та студентів у її впровадженні. Проаналізовано нормативно-правові документи, за яким здійснювалось реформування системи вищої освіти в Україні. Висвітлено етапи та механізми ліцензування та акредитації вищих навчальних закладів. Розкрито особливості трансформації основних функцій вищоі школи: соціально-економічних, соціально-політичних, культуротворчих. Проаналізовано якісні зміни у складі викладацьких кадрів та особливості розвитку їх наукової діяльності. Показано вплив реформування системи вищої освіти на зміни у складі студентів. Вивчено діяльність вищих навчальних закладів щодо впровадження нових технологій та форм навчального процесу. На підставі аналізу всіх чинників, що вплинули на реформування системи вищої освіти, зроблено виновок, що за умов впровадження в Україні соціально орієнтованої економіки, демократичних суспільних відносин та процесів інтеграції до європейської та світової спільноти для подальшого успішного розвитку держави необхідно здійснювати якісні зміин у системі вищої освіти, доведено доцільність радикального оновлення структур, форм і засобів функціонування навчально-виховного процесу з метою досягнення його максимальної інтенсифікації.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)64 +
Шифр НБУВ: РА341285

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Нагірняк О.Р. 
Становлення та розвиток українознавчих досліджень у системі університетських центрів і провідних наукових організацій Наддніпрянської України (остання чверть XIX ст. - 1917 р.): Автореф. дис... канд. іст. наук: 09.00.12 / О.Р. Нагірняк ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Уперше здійснено узагальнювальний аналіз процесу українознавства з використанням наукових принципів і методів дослідження, сучасних теоретико-методологічних засад українознавчої науки. Вивчено наукову творчість найбільш відомих вчених наприкінці XIX - початку XX ст. (М.Грушевського, М.Сумцова, Д.Багалія, А.Кримського), їх внесок у розвиток українознавчих досліджень у вищих навчальних закладах, наукових установах, інших інституціях. Узагальнено досвід діяльності провідних організацій Наддніпрянської України у даній сфері. На базі широкого кола джерел і наукової літератури докладно висвітлено роль Київського, Харківського, Новоросійського (Одеського) університетів у розгортанні українознавчих досліджень, розглянуто основні напрями та форми діяльності Українського Наукового Товариства та Харківського історико-філологічного товариства у становленні наукового українознавства, розвиток якого здійснювався на концептуальному та дослідницькому рівнях. Показано значення та місце українознавчих розробок даного періоду для активізації українського національно-визвольного руху, піднесення української національної самосвідомості, розкрито внесок учених у процес формування та становлення національної науки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: С1(4УКР)52 г + Ч483(4УКР)5 +
Шифр НБУВ: РА337559

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Войно-Данчишина О.Л. 
Правове регулювання вищої юридичної освіти та науки в Росії в ХІХ ст. (на матеріалах українських губерній): Автореф. дис... канд. юрид. наук: 12.00.01 / О.Л. Войно-Данчишина ; Харк. нац. ун-т внутр. справ. — Х., 2006. — 19 с. — укp.

Досліджено процес правового регулювання вищої юридичної освіти та підготовки наукових кадрів в університетах і ліцеях українських губерній Росії протягом XIX ст. Узагальнено та систематизовано нормативно-правову базу вищої юридичної освіти, охарактеризовано основні етапи її розвитку, пов'язані насамперед зі статутами університетів і ліцеїв. Проаналізовано правове регулювання підготовки та комплектування науково-педагогічних кадрів на юридичних факультетах університетів українських губерній. Виявлено специфіку присудження наукових ступенів з юридичних спеціальностей. Охарактеризовано правове становище Рішельєвського та Ніжинського ліцеїв та визначено специфічні риси навчально-освітнього процесу у даних закладах. Обгрунтовано теоретичні та практичні рекомендації щодо модернізації системи освіти та підготовки наукових кадрів в Україні.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Х2(4РОС)5-621.13 + Х8(4УКР)132.1-1 + Ч483(4РОС)5 + Ч483(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА346533

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
17.

Зеленська Л.Д. 
Проблема формування професійно-педагогічної компетентності вчених вищих навчальних закладів Слобожанщини (кінець XIX - початок XX століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.Д. Зеленська ; Харк. нац. ун-т ім. В.Н.Каразіна. — Х., 2006. — 22 с. — укp.

Досліджено формування професійно-педагогічної компетенції вчених вищих навчальних закладів Слобожанщини кінця XIX - початку XX ст. На основі аналізу історико-педагогічної літератури й архівних матеріалів визначено соціально-педагогічні фактори, що впливали на формування знань і вмінь педагогів-науковців. Розкрито сутність терміна "компетентність" у педагогічній теорії даного періоду. Охарактеризовано особистісний компонент компетенції викладачів Харківського університету як провідного наукового та навчального центру Слобожанщини. Узагальнено досвід формування та напрями реалізації професійно-педагогічних знань у науково-дослідній, навчально-методичній та просвітницькій діяльності. Накреслено перспективи впровадження прогресивних ідей учених Слобожанщини щодо підвищення професіоналізму викладацьких кадрів за умов практичної роботи сучасних вищих навчальних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР5) +
Шифр НБУВ: РА342999

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Соколенко Т.М. 
Організація діяльності навчально-методичних комплексів у вищих навчальних закладах Слобожанщини (друга половина ХІХ століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Т.М. Соколенко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2006. — 20 с. — укp.

Уперше систематизовано погляди педагогів, науковців, діячів освіти досліджуваного періоду на роль, значення, зміст діяльності та функції навчально-методичних комплексів вищої школи в системі підготовки майбутніх фахівців; узагальнено досвід використання їх у вищих закладах освіти Слобожанщини другої половини XIX ст. Визначено етапи та провідні тенденції їх становлення та розвитку. Доведено необхідність творчого використання прогресивного досвіду з організації діяльності даних навчально-методичних комплексів за сучасних умов реформування вищої освітньої ланки.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР5) +
Шифр НБУВ: РА342953

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Микитюк С.О. 
Організаційно-педагогічні умови викладання правових дисциплін у вищих навчальних закладах України (друга половина XIX - початок ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.О. Микитюк ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 22 с. — укp.

Досліджено історико-педагогічний аспект викладання правових дисциплін у вищих навчальних закладах України другої половини XIX - початку XX ст. На підставі аналізу історико-педагогічної літератури, архівних матеріалів, офіційно-правових документів визначено й охарактеризовано основні етапи розвитку вищої юридичної освіти в Україні у досліджуваний період. Висвітлено внесок вітчизняних педагогів, громадських діячів і викладачів університетів у розробку теоретичних засад викладання правових дисциплін. Вперше визначено організаційно-педагогічні умови викладання правових дисциплін у вищих навчальних закладах України досліджуваного періоду, якими є: високий рівень професійно-педагогічної компетентності професорсько-викладацького складу, використання різноманітних форм і методів викладання правових дисциплін і його науково-методичне забезпечення, здійснення контролю навчально-пізнавальної діяльності студентів. Показано специфіку та тенденції розвитку методики викладання правових дисциплін у досліджуваний період. Визначено перспективи впровадження прогресивних ідей вітчизняних педагогів другої половини XIX - початку XX ст. щодо викладання правових дисциплін у практику діяльності сучасних вищих навчальних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч483(4УКР)5 + Х.р(4УКР)3 +
Шифр НБУВ: РА351051

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
20.

Генега Р.Я. 
Студентство міста Львова в Українському національному русі (1944 - 1953): Автореф. дис... канд. іст. наук: 07.00.01 / Р.Я. Генега ; Львів. нац. ун-т ім. І.Франка. — К., 2007. — 20 с. — укp.

На базі матеріалів Архіву Управління служби безпеки України та Львівської області, Державного архіву Львівщини, спогадів і матеріалів преси дослідженого періоду проаналізовано характер соціальних і культурних змін у Львові у 1940-х рр., розвиток вищої освіти у місті, причини опору студентів радянській владі. Висвітлено форми та методи підпільної діяльності українських студентів як частини національного руху. Участь українських студентів у підпільному русі у Львові у повоєнні роки відображено як амбівалентне явище - студентство протистояло радянізаційним процесам і водночас зазнавало їх впливу. На підставі результатів дослідження виявлено підгрунтя та мотиви участі студентів у національному русі, визначено його регіональну специфіку, показано значущість студентського руху опору у контексті загальнонаціональної визвольної боротьби, яка розгорнулася на заході України у другій половині 1940 - 1950-х рр.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Т3(4УКР-4ЛВ-2Л)6-45 + Ф513(4УКР-4ЛЬВ) + Ч483(4УКР)62 +
Шифр НБУВ: РА350836

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського