Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
у знайденому
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Реферативна база даних (210)Книжкові видання та компакт-диски (267)Журнали та продовжувані видання (9)
Пошуковий запит: (<.>U=Ч489.513$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 35
Представлено документи з 1 до 20
...

      
1.

Дем'яненко Н.М. 
Загальнопедагогічна підготовка вчителя в історії вищої школи України (XIX - перша чверть XX ст.): Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / Н.М. Дем'яненко ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 1999. — 40 с. — укp.

У дисертації здійснено цілісний аналіз процеу становлення і розвитку загально-педагогічної підготовки вчителя у вищих закладах освіти України періоду ХІХ - першої чверті ХХ ст., виявлено та охарактеризовано його основні етапи (1800-1859 рр., 1860-1869рр., 1870-1904рр., 1905-1916 рр., 1917-1919 рр., 1920-1924 рр., 1924-1928рр.). Розкрито соціально-економічні, соціально-політичні й організаційно-педагогічні передумови. Науково обгрунтовано конкретно-історичну сутність, зміст та структуру загальнопедагогічної підготовки у закладах вищої освіти досліджуваного періоду, виведено закономірності, розкрито основні суперечності, встановлено і класифіковано тенденції її розвитку. Виконане дослідження дало змогу виділити й актуалізувати провідні ідеї, специфічні особливості процесу загальнопедагогічної підготовки, теоретично обгрунтувати та оцінити реальний доробок вищих закладів педагогічної освіти й творчий внесок окремих педагогів у розвиток теорії і методики загальнопедагогічної підготовки вчителя, визничати шляхи їх упровадження в практику сучасного вищого закладу освіти, що дозволило розробити теоретичні засади авторської варіативної концепції загальнопедагогічної підготовки вчителя в сучасних соціально-економічних реаліях.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР) + Ч489.511.203

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
2.

Дем'яненко 
Загальнопедагогічна підготовка вчителя в історії вищої школи України (XIX- перша чверть XX ст.): Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.04 / Наталія Миколаївна Дем'яненко ; Інститут педагогіки і психології професійної освіти АПН України. — К., 1999. — 40 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР) + Ч489.511.203
Шифр НБУВ: РА305619

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Кузьмічова В.А. 
Музична освіта студентів педагогічних навчальних закладів України (1917 - 1933 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.А. Кузьмічова ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2000. — 20 с. — укp.

Досліджено динаміку становлення та розвитку ідей змісту, форм і методів теорії та практики музичної освіти студентів педагогічних навчальних закладів України (1917 - 1933 рр.). Розкрито провідні етапи розвитку ідей музичної освіти (кінець ХІХ - початок ХХ ст., 1917 - 1933 рр.) та визначено головні складові її змісту: теоретичні, музичні та загально-педагогічні знання, спеціально-методичні знання, уміння та навички, формування педагогічної майстерності. Виявлено традиційні та визначено нові форми і методи практичної навчально-виховної діяльності майбутніх музичних працівників різного профілю. Проаналізовано особливості проведення педагогічної практики студентів у музичних класах, студіях, лабораторіях та установах соціального виховання. Висвітлено тенденції та накреслено шляхи подальшого використання набутого досвіду в сучасній національній системі освіти та виховання молоді.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Щ31р(4УКР)31 + Ч489.513(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА311602 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
4.

Слободянюк Т.Б. 
Становлення та розвиток професійної підготовки фахівців з дошкільного виховання в Україні (кінець XIX - початок XX-го століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Т.Б. Слободянюк ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 20 с. — укp.

За даними архівних матеріалів і документів проаналізовано процес становлення та розвитку організаційних і теоретико-методичних засад підготовки дошкільних працівників на рубежі століть. Визначено чинники, які обумовили даний процес, розкрито особливості створення національної системи дошкільного виховання та підготовки педагогічних кадрів з урахуванням національно-демократичних перетворень в Україні. Охарактеризовано різні типи навчальних закладів, які відіграли важливу роль у підготовці дошкільних працівників. Особливе місце відведено характеристиці діяльності Київського Фребелівського інституту (1907 - 1919 рр.), розкриттю ролі його директорів, високоосвічених громадських діячів України - І.О.Сікорського, В.О.Фльорова, В.В.Зеньківського. Результати дослідження свідчать, що наприкінці ХІХ - на початку ХХ ст. в Україні були закладені підвалини для створення самобутньої національної системи дошкільного виховання та підготовки педагогічних кадрів, її теоретичного обгрунтування та практичного використання на наступних етапах, у період Української Народної Республіки. Визначено основні шляхи вирішення даної проблеми: демократизацію навчального процесу, варіативність рівнів підготовки, діяльнісний підхід до здійснення загальної педагогічної та спеціальної підготовки, інтеграцію загальнолюдських та національно-орієнтованих показників у зміст та характер підготовки педагогів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч479.513(4УКР) + Ч489.513(4УКР)
Шифр НБУВ: РА310580 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
5.

Хомич 
Проблема формування творчої особистості вчителя (на матеріалі вітчизняної педагогічної спадщини 1917-1930 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Валерій Феодосійович Хомич ; Національний педагогічний ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2000. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч487.513(4УКР) + Ч489.513(4УКР)
Шифр НБУВ: РА311489

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
6.

Кіщенко Ю.В. 
Формування професійної майстерності вчителя в системі педагогічної освіти Англії та Уельсу: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Ю.В. Кіщенко ; Ін-т педагогіки і психології проф. освіти АПН України. — К., 2000. — 20 с. — укp.

Дослідження присвячено проблемі формування та розвитку професійної майстерності вчителя в системі неперервної педагогічної освіти Англії та Уельсу. З'ясовано історико-соціальні передумови становлення сучасної системи професійної підготовки вчителів у Англії та Уєльсі, проаналізовано її структурно-організаційні особливості. Здійснено порівняльний аналіз концепцій педагогічної майстерності у англійській та вітчизняній педагогіці в контексті осмислення нових вимог до підготовки вчителя для школи ХХІ ст. Розкрито сутність, зміст та організаційні засади педагогічної практики, висвітлено її роль у формуванні професійної майстерності майбутнього вчителя в Англії та Уельсі. Узагальнено досвід організаційно-методичного забезпечення процесу формування педагогічної майстерності майбутнього вчителя та охарактеризовано можливості розвитку педагогічної майстерності працюючих вчителів Англії та Уельсу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4ВЕЛ) + Ч489.513(4ИРЛ)
Шифр НБУВ: РА310510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
7.

Задорожна Л.В. 
Ідеї педагогічної майстерності в діяльності Глухівського вчительського інституту (1874 - 1917 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.В. Задорожна ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2000. — 18 с. — укp.

Дисертацію присвячено цілісному аналізу ідей педагогічної майстерності викладачів Глухівського учительського інституту О.Бєлявського, І.Андрієвського, М.Демкова, М.Тростнікова, В.Голубєва, В.Сельонкіна, С.Криловського, М.Григоревського, І.Липницького, А.Дєбєдєва. Розкрито зміст поняття "педагогічна майстерність", її компоненти, напрями та умови. Проаналізовано педагогічну діяльність викладачів інституту щодо формування педагогічної майстерності вихованців навчального закладу. На основі позитивного досвіду Глухівського інституту розроблено рекомендації з метою удосконалення процесу підготовки педагогічних кадрів у вузах.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)5 + Ч489.514(4УКР)711.3
Шифр НБУВ: РА309346 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
8.

Козак Н.В. 
Дидактичні основи професійної підготовки майбутніх учителів у ФРН (друга половина XVIII - кінець ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.04 / Н.В. Козак ; Терноп. держ. пед. ун-т ім. В.Гнатюка. — Т., 2000. — 20 с. — укp.

Проаналізовано теоретичні основи організації навчального процесу у вищих педагогічних навчальних закладах ФРН, розкрито форми і методи вдосконалення професійної підготовки майбутніх учителів. Установлено, що сучасна система педагогічної освіти ФРН - це різнопланова, проте добре відлагоджена освітня галузь. Найважливішою особливістю професійної підготовки майбутніх вчителів є відсутність єдиної загальнодержавної системи освіти. Кожна з федеральних земель, що має свої характерні риси підготовки, успадкувала розподіл на дві фази - теоретичну і практичну. Майбутнім учителям дають підготовку з двох спеціальностей: основної і додаткової. Велику увагу звернено на предмети психолого-педагогічного циклу. Високий професійний рівень педагогічних кадрів зумовлено науково обгрунтованою системою професійного відбору, індивідуалізацією навчального процесу, розвитком творчих здібностей студентів, співпрацею викладачів і студентів у науково-дослідній роботі. Двоступенева модель підготовки вчителів може бути використана у процесі реформування системи педагогічної освіти України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч479.513(4Гер) + Ч489.513(4Гер)
Шифр НБУВ: РА311002 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
9.

Черніков С.Я. 
Виховання духовності особистості вчителя в теорії і практиці вітчизняної педагогіки (кінець XIX - початок XX століття): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / С.Я. Черніков ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2003. — 20 с. — укp.

Досліджено процес становлення та розвитку уявлень про суть, шляхи та засоби виховання духовності особистості вчителя у творчій спадщині видатних вітчизняних діячів педагогіки та культури наприкінці XIX - на початку XX ст. На підставі аналізу філософської та історико-педагогічної літератури визначено теоретичні засади виховання духовно зрілої особистості учителя. Проаналізовано витоки та передумови становлення проблеми формування духовності особистості вчителя, визначено пріоритетні тенденції та чинники, що вплинули на можливість та стан її розв'язання. Виявлено вагомі протиріччя на шляху запровадження продуктивних наукових ідей у практику професійної педагогічної освіти. Розкрито суть духовності особистості вчителя у виховних системах зазначеного часу, виявлено провідні закономірності, шляхи та засоби виховання духовності особистості вчителя, охарактеризовано певні особливості їх реалізації у контексті професійної підготовки вчителя. Окреслено можливості впровадження та творчого використання прогресивних ідей минулого у сучасній вищій педагогічній освіті.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)52 +
Шифр НБУВ: РА324238

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
10.

Владимирова В.І. 
Педагогічні проблеми формування правової культури вчителя в історії вищої педагогічної школи України (1917 - 2002 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.І. Владимирова ; Луган. держ. пед. ун-т ім. Т.Шевченка. — Луганськ, 2003. — 22 с. — укp.

Проведено грунтовний аналіз теоретичних основ правової культури у ретроспективі функціонування української вищої педагогічної школи за період 1917 - 2002 рр. Розглянуто поняття правової культури в історії філософської думки, їх взаємозв'язки в аспекті моралі та права, педагогічної та правової культури. Розглянуто зміст даної культури у навчальних планах, програмах вищих навчальних педагогічних закладів у різні історичні періоди розвитку українського суспільства. На підставі даних досліджень чітко визначено конкретні педагогічні проблеми правової культури особистості студентів, методи та прийоми навчальної діяльності, роль і місце соціально-психологічної компетентності формування правової культури.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)6 +
Шифр НБУВ: РА324263

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
11.

Донченко М.В. 
Професійно-педагогічна підготовка майбутніх вчителів у позааудиторній роботі у вищих навчальних педагогічних закладах України (друга половина ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / М.В. Донченко ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2004. — 22 с. — укp.

На основі аналізу широкого кола джерел вперше цілісно досліджено досвід професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів у позааудиторній роботі у вищих навчальних педагогічних закладах України у другій половині XX ст. Виявлено основні етапи становлення та розвитку позааудиторної роботи: 1950 - 1960 рр., 1970 - 1980 рр., 1990-ті рр., встановлено основні напрями її здійснення: соціокультурний, художньо-естетичний, науково-дослідний та природничий, конкретизовано види та форми позааудиторної діяльності студентів, охарактеризовано їх змістовий компонент. Розкрито сутність професійно-педагогічної підготовки майбутніх учителів та специфіки студентської групи як середовища професійного зростання майбутнього педагога з урахуванням соціально-економічних перетворень. У процесі наукового дослідження узагальнено досвід професійно-педагогічної підготовки майбутніх вчителів вищих навчальних педагогічних закладів України та виявлено освітньо-виховні можливості позааудиторної роботи.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)6
Шифр НБУВ: РА331377

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
12.

Микитюк 
Формування професійно-педагогічної майстерності викладачів вищих освітніх закладів Слобожанщини другої половини XIX - початку XX століття: Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Василь Олександрович Микитюк ; Харківський національний педагогічний ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2004. — 22 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР) + Ч489.511.203
Шифр НБУВ: РА332568

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Попова В.Л. 
Естетична підготовка вчителів у діяльності педагогічних курсів Слобожанщини (кінець ХІХ - початок ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / В.Л. Попова ; Харк. держ. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2004. — 20 с. — укp.

Проаналізовано естетико-педагогічну спадщину видатних освітян кінця ХІХ - початку ХХ ст., науково обгрунтовано етапи становлення та розвитку педагогічних курсів (ПедК) у мережі закладів підготовки педагогічних кадрів Слобожанщини даного періоду. Охарактеризовано напрями професійно-педагогічної підготовки вчителів на ПедК у даному регіоні, а також зміст, форми та методи естетичної підготовки вчителів на курсах як складника професійної підготовки вчительських кадрів. Проаналізовано можливості творчого використання позитивного історико-педагогічного досвіду, набутого на даних ПедК, у діяльності сучасної системи безперервної педагогічної освіти.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР5)52 + Ч489.514(4УКР)775 +
Шифр НБУВ: РА328582

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
14.

Прудченко І.І. 
Київський Фребелівський педагогічний інститут в системі вищої освіти України (1907 - 1920 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / І.І. Прудченко ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Проведено цілісний аналіз функціонування Київського Фребелівського педагогічного інституту (1907 - 1920 рр.) в системі вищої освіти України початку XX ст. як вищого педагогічного жіночого навчального комплексного закладу. Досліджено організаційно-педагогічні передумови і тенденції становлення Фребелівського педагогічного інституту, з'ясовано місце та роль навчального закладу в розвитку вищої освіти України досліджуваного періоду. Розроблено періодизацію діяльності Фребелівського педагогічного інституту в єдності чотирьох етапів (1907 - 1908, 1908 - 1910, 1910 - 1916 та 1916 - 1920 рр.). Обгрунтовано організаційну структуру навчально-виховного та науково-педагогічного комплексу. Охарактеризовано теоретичну та практичну складові освітнього процесу. Розглянуто особливості викладання загальнокультурних, педагогічних та спеціальних навчальних дисциплін та організаційні аспекти проведення педпрактики у навчально-виховних закладах, науково-дослідних установах і дитячих осередках. Виявлено особливості розвитку та провідні тенденції навчально-виховного процесу, зокрема щодо педагогізації, методико-психологічної зорієнтованості, вузької спеціалізації та застосування системи "вільного виховання" в освітній системі вищого учбового закладу. Проаналізовано науково-педагогічну діяльність професорсько-викладацького складу Фребелівського педагогічного інституту, розглянуто особливості її організації й актуалізовано досвід функціонування освітнього закладу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)5 + Ч489.514(4УКР)711.3 +
Шифр НБУВ: РА336139

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
15.

Лук'янченко О.М. 
Організація педагогічної практики в різних типах педагогічних навчальних закладів України (друга половина XIX - початок ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / О.М. Лук'янченко ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2005. — 20 с. — укp.

Вперше проведено дослідження історичного досвіду організації педагогічної практики в другій половині XIX - на початку XX ст. Здійснено систематизацію наукових поглядів досліджуваного періоду щодо визначення ролі та місця педагогічної практики в системі професійної підготовки вчителів. Узагальнено досвід організації педагогічної практики в різних типах педагогічних навчальних закладів України в другій половині XIX - на початку XX ст. Визначено мету, завдання, специфіку організації, форми та методи здійснення даного виду педагогічної діяльності. Встановлено провідні тенденції у процесі організації педагогічної практики й охарактеризовано основні етапи її розвитку у досліджуваний період. Уточнено роль педагогічної журналістики у процесі удосконалення організації педагогічної практики. Обгрунтовано напрями творчого використання за сучасних умов історичного досвіду організації педпрактики. До наукового обігу введено маловідомі архівні документи та окремі історичні факти, на базі яких розширено уявлення щодо складових компонентів педагогічної практики.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)52 +
Шифр НБУВ: РА337758

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
16.

Кловак Г.Т. 
Генеза підготовки майбутнього вчителя до дослідницької педагогічної діяльності у вищих педагогічних навчальних закладах України (кінець XIX - XX століття): Автореф. дис... д-ра пед. наук: 13.00.01 / Г.Т. Кловак ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2005. — 40 с. — укp.

У контексті історії педагогіки України та інших європейських країн уперше здійснено комплексне дослідження генези підготовки майбутнього вчителя до дослідницької педагогічної діяльності у вищих педагогічних навчальних закладах України кінця XIX - XX ст. Зазначену проблему висвітлено у процесі становлення та розвитку дослідницької педагогічної діяльності у загальноосвітній і вищій школі. Досліджено питання щодо еволюції мети, змісту, методів, форм і засобів організації студентської науково-дослідної діяльності у вищій педагогічній освіті України на різних етапах її функціонування. Запропоновано та обгрунтовано модель ступеневої підготовки майбутнього вчителя до даної діяльності за сучасних умов неперервної педагогічної освіти. Розроблено навчальні програми та навчально-методичні посібники для викладачів і студентів, які впроваджено до навчального процесу вищих педагогічних навчальних закладів України.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.511.203 + Ч489.513(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА336966

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
17.

Прокопів Л.М. 
Навчально-виховна робота з обдарованою молоддю у вищих педагогічних закладах України (друга половина XX ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.М. Прокопів ; Прикарпат. нац. ун-т ім. В.Стефаника. — Івано-Франківськ, 2006. — 19 с. — укp.

На підставі узагальнення вітчизняних і зарубіжних літературних і наукових джерел з питань обдарованості молоді виявлено тенденції роботи з обдарованою молоддю (ОМ) у вищих педагогічних закладах (ВПЗ) України впродовж 1945 - 2000 рр., досліджено та проаналізовано зміст, форми та методи навчально-виховної роботи з обдарованими студентами у ВПЗ країни в аудиторний і позааудиторний час. Обгрунтовано можливості творчого застосування історичного досвіду роботи з ОМ у ВПЗ у контексті Болонського процесу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР) +
Шифр НБУВ: РА343004

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
18.

Терентьєва Н.О. 
Розвиток політехнічної освіти у вищих педагогічних навчальних закладах України (ХХ ст.): автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Н.О. Терентьєва ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Розкрито сутність політехнічної освіти, визначено тенденції та особливості її розвитку у вищих педагогічних навчальних закладах України. Досліджено еволюцію поняття "політехнічна освіта" протягом XX ст., запропоновано його визначення. Охарактеризовано основні компоненти політехнічної освіти (знання, уміння, технології навчання та якості особистості студента). Розкрито теоретико-методологічні засади професійної підготовки випускника педагогічного ВНЗ. Встановлено вимоги щодо змісту політехнічної освіти, визначено особливості, елементи, засоби забезпечення та етапи формування політехнічної підготовки педагогів. Удосконалено модель професійної діяльності викладача політехнічного ВНЗ. Узагальнено сутність, структуру, функції, принципи, особливості та умови розвитку політехнічної освіти у педагогічних вищих навчальних закладах України у XX ст. Розроблено періодизацію та визначено основні тенденції розвитку політехнічної освіти у вищих педагогічних навчальних закладах України у досліджуваний період. Наведено пропозиції щодо поліпшення політехнічної підготовки сучасних випускників педагогічних вищих навчальних закладів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)6 + Ж.р(4УКР)3 г +
Шифр НБУВ: РА352965

Рубрики:

Географічні рубрики:

      
19.

Король Л.Л. 
Розвиток педагогічної майстерності як складової професійної підготовки майбутнього вчителя в Полтавському педагогічному інституті (1970 - 1990 рр. ХХ ст.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Л.Л. Король ; Харк. нац. пед. ун-т ім. Г.С.Сковороди. — Х., 2007. — 21 с. — укp.

Здійснено цілісний історико-педагогічний аналіз проблеми розвитку педагогічної майстерності як складової професійної підготовки майбутнього вчителя у Полтавському державному педагогічному інституті (ПДПІ) ім. В.Г.Короленка в 1970 - 1990 рр. Розглянуто генезу, обгрунтовано передумови, етапи та тенденції розвитку педагогічної майстерності у діяльності цього ВНЗ, а також з'ясовано шляхи актуалізації досвіду ПДПІ зазначеного періоду у сучасній практиці професійої підготовки майбутнього вчителя. Доведено, що розвиток педагогічної майстерності у ПДПІ як головний напрям цільової комплексної програми "Вчитель" (Школа - педагогічний ВНЗ - школа) є вагомим професіоналізувальним чинником у царині тогочасної педагогічної освіти. На відміну від панівного у досліджений період діяльнісного розуміння суті феномена педагогічної майстерності вчителя, науковці ПДПІ акцентували увагу на пріоритеті професійних властивостей особистості, на базі втілення концептуального підходу у курсі "Основи педагогічної майстерності".

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)6 + Ч489.511.203 + Ч484(4УКР)711.9 +
Шифр НБУВ: РА350457

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
20.

Жигадло Г.Б. 
Розвиток методичної підготовки вчителів фізичного виховання у вищих педагогічних навчальних закладах України (1964 - 1998 рр.): Автореф. дис... канд. пед. наук: 13.00.01 / Г.Б. Жигадло ; Ін-т вищ. освіти АПН України. — К., 2007. — 20 с. — укp.

Досліджено проблеми розвитку методичної підготовки вчителів фізичного виховання у ретроспективі системи вищої педагогічної освіти України (1964 - 1998 рр.). Методичну підготовку розглянуто як системотвірну та самостійну складову професійної підготовки педагогів. На підставі аналізу наукових розробок, архівних документів і періодичних видань визначено основні періоди розвитку, специфіку й особливості методичної підготовки на кожному з них. Удосконалено структурну модель професійної підготовки вчителів, основною складовою якої є методична підготовка. Обгрунтовано основні напрями виконання історичного досвіду за умов світових інтеграційних процесів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ч489.513(4УКР)6 + Ч51 р(4Укр) +
Шифр НБУВ: РА352254

Рубрики:

Географічні рубрики:
...
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського