Бази даних

Автореферати дисертацій - результати пошуку

Mozilla Firefox Для швидкої роботи та реалізації всіх функціональних можливостей пошукової системи використовуйте браузер
"Mozilla Firefox"

Вид пошуку
Сортувати знайдені документи за:
авторомназвоюроком видання
Формат представлення знайдених документів:
повнийстислий
 Знайдено в інших БД:Наукова електронна бібліотека (1)Реферативна база даних (69)Книжкові видання та компакт-диски (121)Журнали та продовжувані видання (7)
Пошуковий запит: (<.>U=Ш401.46$<.>)
Загальна кількість знайдених документів : 15
Представлено документи з 1 до 15

      
1.

Степанова Г.А. 
Взаємозв'язок жанру та пафосу в драматургії М.Булгакова: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / Г.А. Степанова ; Дніпропетр. держ. ун-т. — Д., 1998. — 18 с. — укp.

У дисертації досліджується проблема жанроутворення в драмі як літературному роді. Жанроутворюючим фактором визнається категорія пафосу як авторської оцінки. Простежується специфіка драми як роду літератури у взаємозв'язку із пафосом та його вплив на визначення типу конфлікту драматургічного твору. Автор пропонує концепцію жанрів драматургічної спадшини М.Булгакова та визначає специфіку жанрів п'єс драматурга у зв'язку із особливостями його світовідчуття, що впливає на пафос творів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.46

Рубрики:

      
2.

Косенко 
Дискурс театру у французькій драматургії XVII століття: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.04 / Наталія Євгеніївна Косенко ; Київський національний ун-т ім. Тараса Шевченка. — К., 2005. — 19 с. — укp.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ФРА)-336 + Ш401.462
Шифр НБУВ: РА340225

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
3.

Ройтберг Н.В. 
Діалогічна природа рок-твору: автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / Н.В. Ройтберг ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2007. — 16 с. — укp.

Здійснено системний аналіз типологічних особливостей діалогу й обгрунтовано доцільність наукової розробки діалогічного аспекту розгляду рок-творів як творів недослідженої сфери художньої творчості. Запропоновано нові підходи до розуміння рок-жанру як особливого ліричного жанру пісенного слова з самобутньою суб'єктною організацією, щодо природи діалогічних відносин у рок-творах, трактування понять "рок-автор" і "рок-герой", осмислення зв'язку між рок-поезією та головними засадами "філософії спілкування". Роглянуто рок-твір у діалогічному аспекті, грунтуючись на філософії діалогу.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.469 + Ш5(4УКР)6-335 +
Шифр НБУВ: РА353381

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
4.

Євченко О.В. 
Драма-антиутопія. Генезис. Поетика: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / О.В. Євченко ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2002. — 20 с. — укp.

На матеріалах світової літератури досліджено художній феномен XX ст. - драму-антиутопію. Вивчено процес її становлення й розвитку в контексті літератури антиутопії, яка виникла внаслідок трансформації антиутопічності, елементу поетики, в антиутопізм, світоглядну категорію, що зумовила зображення в літературі регресивних моделей соціального розвитку. Еволюцію драми-антиутопії показано через розкриття історії літератури антиутопії. Відзначено, що антиутопізм поширений у різних жанрах, формує передумови для виникнення літератури антиутопії. Антиутопію розглянуто як жанр синтетичний, якому притаманні риси позитивної утопії та сатиричної літератури, розквіту якого сприяв бурхливий розвиток науково-фантастичної літератури. В двох аспектах - типологічному та поетичному вивчено драму-антиутопію. Різниця в проблематиці й формах художнього втілення дозволяють виділити в ній тенденції - негативну драму-утопію та ілюзорну драму-антиутопію, внаслідок взаємодії яких виникає дифузна форма драми-антиутопії. Досліджено поетику драми-антиутопії у зіставленні з романом-антиутопією, різновидом інтелектуального роману, а також шляхом визначення її родових рис.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.462 + Ш401.444.54
Шифр НБУВ: РА320450 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

      
5.

Зорницький А.В. 
Драматургія в історико-культурному контексті (на матеріалі творчості Теннессі Уїльямса): автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / А.В. Зорницький ; Донец. нац. ун-т. — Донецьк, 2007. — 20 с. — укp.

Вивчено особливості процесів розвитку європейської та американської драматичної поезії, а також театральної практики XX ст. Виокремлено елементи останніх, які дають змогу стверджувати щодо наявності бурхливого відродження специфічного феномена драматургії - синкретичного метавиду мистецтв, видовищних за своєю суттю. Проаналізовано історичні й екзистенційні особливості функціонування витвору драматичної поезії у культурному універсумі як природному контейнері синкретичних утворень. Значну увагу приділено позалітературним якостям драматичного твору, яких він набуває у процесі інтеграції до багатовимірного простору культурної практики. Сценічний, кінематографічний і національно-культурний розвиток-трансфомацію визначено як його саморозвиток, природну та закономірну розбудову специфічних рис його літературної природи. Явище драматургії розглянуто у культурному контексті, грунтуючись на художніх традиціях різних видів мистецтва, канонах суб- і контракультурних утворень певної ойкумени, елементах провідних філософських учень, які детермінували духовний клімат конкретної країни за певної історичної доби. Детально проаналізовано випадки міжкультурної трансформації витворів драматургії як прикладів їх якісно нового саморозвитку, взаємопов'язаного зі зміною рецептивної парадигми твору та типологічної природи літературного та театрального мистецтв у системі канонів конкретного культурного середовища.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.46 + Ш5(7СПО)-4 Теннессі, У. 536 +
Шифр НБУВ: РА353377

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
6.

Борисова Л.М. 
Драматургія російського символізму і символістська теорія життєтворчості: Автореф. дис... д-ра філол. наук: 10.01.02 / Л.М. Борисова ; Тавр. нац. ун-т ім. В.І.Вернадського. — Сімф., 2001. — 34 с. — укp.

Досліджено драматургію російського символізму з точки зору символістської теорії драми як мистецтва, тісно пов'язаного з життям та культом. На основі ідентифікації драматичних творів В.Іванова, А.Бєлого, Ф.Сологуба з "сучасною містерією" зроблено висновок про повне підкорення дії дійству в експериментальних фрагментах і компроміс з традицією у всіх інших випадках. Встановлено вплив ідей мистецтва-культу на В.Брюсова та протидію їм у драматургії І.Анненського. Доведено зв'язок еволюції О.Блока з загальним розвитком символізму. З'ясовано теургічний підтекст "ліричних драм", значення циклоутворювальних зв'язків у драматургії О.Блока. Інтерпретовано "Пісню Долі" як спробу подолати кризу символізму та як твір "реалістичного символізму" - драму "Троянда й Хрест". Особливості символістського варіанта нової драми порівняно з чехівським та постсимволістським. Розглянуто функціональні відмінності ігрових прийомів у п'єсах О.Блока, М.Кузьміна, А.Ремізова. Висвітлено залежність ідеї театралізації життя М.Євреїнова від символістських уявлень про життєтворчість.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш400.221.881 + Ш401.462 + Ш5(4РОС)53-336
Шифр НБУВ: РА312908 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
  

      
7.

Нікоряк Н. В. 
Жанрова автентичність кіносценарію як специфічної літературної форми (український досвід): автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.06 / Н. В. Нікоряк ; Чернів. нац. ун-т ім. Ю. Федьковича. — Чернівці, 2011. — 20 с. — укp.

Вперше у колі проблематики вітчизняного літературознавства розглянуто еволюційну динаміку та функціональне навантаження кіносценарію як літературної форми; на тлі системних перетворень літературного процесу доведено та розкрито значення потенціалу літератури у продукуванні нових жанрових зразків. Виконано теоретичне обгрунтування кіносценарію як специфічного й автономного літературного жанру, генерованого загальномистецькими надбаннями XX ст. Уперше проведено аналіз значного корпусу українських автентичних кіносценарних текстів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.469.1 + Ш5(4УКР)6-336
Шифр НБУВ: РА381770 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
8.

Речка А.М. 
Жанрова специфіка "драми для читання": Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / А.М. Речка ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Проаналізовано генезу жанрової специфіки "драми для читання", висвітлено особливості рецепції, а також взаємовплив "драми для читання" та театру. З'ясовано, що її головна ознака - відсутність зовнішньо вираженої дії. Досліджено поетику цього драматичного різновиду в аспекті його жанрових форм та композиційних прийомів. Визначено, що "драми для читання" слід розділяти на ліризовані, епізовані та драми-переробки, як правило, з прозових творів. Головними структурними чинниками, за якими п'єса трактується як "драма для читання", є монтаж і ремарка як основний, а не другорядний елемент твору.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.462 + Ш5(0)-336
Шифр НБУВ: РА320394 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
9.

Закалюжний Л. В. 
Історична драма - хроніка: особливості жанру. Поетика: автореф. дис. ... канд. філол. наук : 10.01.06 / Л. В. Закалюжний ; НАН України, Ін-т л-ри ім. Т.Г. Шевченка. — К., 2011. — 20 с. — укp.

Розглянуто жанрові особливості та поетику історичної драми-хроніки, а також її специфікацію в шекспірівській і брехтівській художніх моделях. Охарактеризовано стан вивчення жанру історичної драми-хроніки в зарубіжному та вітчизняному літературознавстві, розкрито сутність смислового наповнення терміна "історична драма-хроніка". Висвітлено історію становлення та генезу жанру, виявлено його головні ознаки, розглянуто вищеназвані моделі та проаналізовано провідні елементи поетики жанру історичної драми-хроніки й особливості їх функціонування.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.462 + Ш5(4)-336
Шифр НБУВ: РА381510 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
10.

Малій А.С. 
Особливості жанру та стилю драматургії Гарольда Пінтера: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.04 / А.С. Малій ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. Ін-т філології. — К., 2005. — 20 с. — укp.

Уперше у вітчизняному та зарубіжному літературознавстві здійснено системне дослідження драматичного доробку відомого англійського митця Гарольда Пінтера в аспекті жанрової диференціації п'єс, різних періодів творчості. Значну увагу приділено обгрунтуванню жанрологічних термінів та виявленню зовнішніх чинників, які вплинули на формування певної жанрової моделі. У процесі аналізу драм виділено чотири основних типи конфлікту, зокрема, перший відповідає абсурдистській моделі - індивід стикається з недобросовісними, ворожими людині силами, які він не в змозі осягнути і яким не здатен протистояти. Ірраціональне начало втілюють фігури загадкових "чужинців", які провокують саморуйнівні імпульси у персонажів-жертв. Другий тип конфлікту - сімейна драма. На відміну від абсурдистської, характери та дії персонажів даних п'єс Пінтера психологічно вмотивовані. Їх стосунки часто мають характер складної психологічної гри. Відзначено, що центральною антитезою конфлікту політичних драм є система - людина; принцип побудови сюжетних колізій даних творів багато в чому суголосний "театру жорсткості". Конфлікт притчевих драм Пінтера передає трагічні наслідки втрати персонажами зв'язку зі світом та собі подібними. Зауважено, що характерною особливістю цих драм є відсутність персонажів-агресорів. Відповідно до типу конфлікту під час аналізу творів драматурга розглянуто риси драматичного діалогу та виявлено особливості функціонування у ньому різноманітних стильових прийомів автора.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4ВЕЛ)-4 Пінтер Г.536 + Ш401.462 +
Шифр НБУВ: РА340146

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
11.

Веремчук Ю.В. 
П'єса-притча. Генеза. Поетика: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / Ю.В. Веремчук ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2005. — 19 с. — укp.

Висвітлено процеси виникнення та становлення п'єси-притчі, основні елементи поетики жанру. Джерелом появи п'єси-притчі є сакральні тексти (передусім Біблія), в яких прослідковуються процеси синтезу притчевого компонента та драматичного начала. Визначено ключові етапи розвитку п'єси-притчі: священні книги, середньовічний релігійний театр, притчеподібна драматургія на межі ХІХ - ХХ ст., творчість Б.Брехта. Показано значущість кожного етапу для утвердження п'єси-притчі як жанру епічної драми. Визначено та описано комплекс атрибутивних ознак жанру, специфіку тематичного діапазону та відмінності п'єси-притчі від притчі канонічної. Викладено особливості побудови сюжету п'єси-притчі, типи п'єси-притчі залежно від первинності чи вторинності використання матеріалу. Розглянуто своєрідність дії метафори та алегорії, природу дидактичного компоненту та специфіку впливу п'єси-притчі на реципієнта.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш401.462 +
Шифр НБУВ: РА340492

Рубрики:

      
12.

Кореневич М.Л. 
Типологія та поетика драм Миколи Куліша у контексті європейської "нової драматургії": Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.05 / М.Л. Кореневич ; НАН України. Ін-т л-ри ім. Т.Г.Шевченка. — К., 2001. — 18 с. — укp.

З матеріалами творчих пошуків європейських та українських драматургів змодельовано парадигму "нової драми". Розглянуто особливості типології та поетики драматургії М.Куліша, які є тотожними європейській "новій" та "новітній драмі". За методами типологічного зіставлення з творами європейських драматургів досліджено структуру драм М.Куліша, її особливі риси та інтенції за аспектами: інтенції епізації, параболічності, проблеми самоідентифікації особистості, гротесковості, іманентних драматургічних засобів.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)6-4 Куліш М. 536 + Ш5(4)-318.3 + Ш401.46
Шифр НБУВ: РА314194 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
13.

Дорош Г.О. 
Українська психологічна драма 70 - 80-х років ХХ століття: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Г.О. Дорош ; Нац. пед. ун-т ім. М.П.Драгоманова. — К., 2002. — 20 с. — укp.

Розглянуто проблематику психологічної драми в українській літературі 1970 - 1980-х рр. та ідейно-естетичні рівні з позицій сьогодення. По-новому проаналізовано п'єси В.Врублевської, О.Коломійця, М.Зарудного, Ю.Щербака, Я.Стельмаха та інших митців, простежено форми та засоби психологічного аналізу, виявлено елементи психологізму як основної засади оновлення змісту драматургічного твору в цілому. Досліджено феномен ліризації як засіб проникнення в духовний світ сучасника, розкриття традицій духовності. Психологізм і ліризацію, які допомогли відкинути ідеологічні догми соцреалізму, розглянуто як засоби гуманізації, повернення до людини її внутрішнього єства, стосунків зі світом і з собою. Визначено різновиди лірико-драматичних жанрів (лірико-драматична дума, народна дума-драма, лірична комедія, лірична драма, комедія-фарс, повість про любов, повість для театру тощо). Простежено, як прийоми психологізації та ліризації розширюють зображувальні можливості драматичного твору за рахунок уведення до художнього тексту різних форм інакомовлення (притчі, легенди, сну, символіки, персоніфікації тощо).

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4Укр)6-336 + Ш401.46
Шифр НБУВ: РА319568 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
14.

Доридор Г.К. 
Український водевіль ХІХ століття: Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.01 / Г.К. Доридор ; Київ. нац. ун-т ім. Т.Шевченка. — К., 2000. — 18 с. — укp.

Досліджено процес зародження і розвитку водевіля в Україні до XX ст. Вперше грунтовно проаналізовано українські водевілі XIX ст., визначено їх художньо-тематичну якість, з'ясовано жанрові ознаки водевіля як окремого виду "малих форм" драматургії.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)5-336 + Ш401.465
Шифр НБУВ: РА308853 Пошук видання у каталогах НБУВ 

Рубрики:

Географічні рубрики:
  

      
15.

Козлов Р.А. 
Художній час і художній простір у драматургії (на матеріалі української літератури XVII - XVIII ст.): Автореф. дис... канд. філол. наук: 10.01.06 / Р.А. Козлов ; Кіровоград. держ. пед. ун-т ім. В.Винниченка. — Кіровоград, 2005. — 20 с. — укp.

Розроблено концепцію художнього часу та простору в драматургії, яка базується на функціональному структуруванні цих явищ, виокремленні конструктивної, індивідуально-психічної та концептуальної підструктур та визначенні їх співвідношень, які залежать від видових ознак твору. Запропоновано методику аспектного хронотопного аналізу твору драматургії. З використанням наведених теоретичних положень, висновків і методики здійснено хронотопний аналіз найвагоміших і найбільш досліджених творів української народної та давньої літературної (XVII - XVIII ст.) драматургії, класифікованих за жанрово-історичним принципом.

  Скачати повний текст


Індекс рубрикатора НБУВ: Ш5(4УКР)3-336 + Ш5(4УКР)4-336 + Ш401.462 +
Шифр НБУВ: РА336712

Рубрики:

Географічні рубрики:
  
 

Всі права захищені © Національна бібліотека України імені В. І. Вернадського